غواصی مالزی

غواصی مالزی

واقع شدن مالزی  در مثلث مرجانی اقیانوس هند، آن را به یکی از فوق العاده ترین مکان‌ها برای غواصی تبدیل کرده است. این کشور سرزمینی با جاذبه‌های متنوع و فریبنده، آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، سواحل بکر و جنگل‌های بارانی سرسبز است.
غواصی در آب های مالزی به شما فرصتی می‌دهد تا اسرار دنیای زیر اقیانوس‌ را بشناسید و از نزدیک لمس کنید. با داشتن دو منطقه اصلی غواصی، شبه جزیره مالزی و بورنئو مالزی، مکان‌های غواصی خیره کننده‌ای در این کشور قرار دارند که قرار است در این مقاله این مکان‌ها را معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

چرا افراد به غواصی مالزی علاقمند هستند؟

مالزی با داشتن سواحل زیبا و آب‌های آبی‌کریستالی، یکی از بهترین مقاصد برای آموزش غواصی در عمق کم است؛ البته اگر به غواصی علاقه زیادی داشته باشید. غواصی در ساحل با دسترسی آسان به عمق 3 متری برای مبتدیان این رشته راحت است. تنوع زیستی خیره‌کننده گیاهان و جانوران آبزی و مکان‌های مناسب برای غواصی تضمین می‌کند که بتوانید در این زمینه تجربه خوبی داشته باشید.

 

10 مکان برای غواصی مالزی

در کشور مالزی با توجه به دارا بودن سواحل و جزایر متعدد، مکان ها و امکانات مناسبی برای غواصی وجود دارد. ده مکان اصلی و محبوب در مالزی که گزینه خوبی برای غواصی هستند، عبارت‌اند از:

  1. جزیره سیپادان: برای مرجان‌های دریایی
  2. جزایر مابول و کاپالای: برای کشف گونه‌های دریایی کمیاب
  3. جزیره لانکایان:  مرکز غواصی
  4. جزیره لایانگ-لایانگ : زندگی دریایی غنی
  5. جزیره ماتاکینگ : برای استراحتگاه‌های غواصی
  6. جزیره ردانگ : برای گرفتن گواهینامه غواصی PADI
  7. جزیره Tenggol : برای کشف مرجان‌های دست نخورده
  8. جزایر پرهنتیان : ائده‌آل برای مبتدیان غواصی
  9. جزیره تیومان: برای کشف نقاط مختلف غواصی
  10. لنگ تنگاه: برای غواصی در شب


جزیره سیپادان  (Sipadan Island) ؛ برای مرجان‌های دریایی

جزیره سیپادان، با شرایط عالی غواصی و طیف بی‌نظیری از گونه‌های دریایی، بهترین گزینه غواصی مالزی است. این جزیره باشکوه دارای یک مکان غواصی فوق‌العاده است که شامل مناطقی همچون باغ مرجانی، باراکودا پوینت، باغ معلق و غیره را شامل می شود. هر کدام از این مکان‌ها پر از جاذبه های زیرآبی است که تجربه‌یی بی‌نظیر را برای علاقه‌مندان به غواصی ارائه می‌دهد.
غواصی در سیپادان مالزی تجربه‌ای فوق‌العاده است! این منطقه غنی از تنوع زیستی در اقیانوس هند است و امکان مشاهده موجوداتی همچون کوسه‌های صخره‌ای، لاک پشت‌ها و انواع مختلف ماهیان را به شما می‌دهد. علاوه بر این، شاهد قورباغه‌ها و اسب‌های دریایی زیبا نیز خواهید بود.

جزیره سیپادان 

جزایر مابول و کاپالای  ( Islands Of Mabul & Kapalai)؛ برای کشف گونه‌های دریایی کمیاب

می توانیم با جرات بگوییم یکی از بهترین نقاط جهان برای غواصی آبهای جزیره مابول در مالزی است.گونه‌های دریایی کمیاب به‌وفور در این منطقه یافت می‌شوند و بدون‌شک شما از دیدن گونه‌های کمیاب کوتل‌ماهی، نودی‌برانچ و اختاپوس حلقه‌ای آبی شگفت‌زده خواهید شد. 
برای اقامت در اینجا می‌توانید استراحتگاه‌های مجلل 5 ستاره یا یک اقامتگاه ارزان قیمت را انتخاب کنید. اینجا بهشتی عالی برای غواصی در شب یا حتی عکس گرفتن زیر آب است.

جزایر مابول و کاپالای

جزیزه لانکایان Lankayan Island ؛  مرکز غواصی

بعد از سیپادان، لانکایان می تواند بهترین مکان غواصی مالزی باشد. با حدود 30 مکان غواصی در نزدیکی این جزیره، فرصتی نادر برای لذت بردن از مرجان‌های زیبا و غواصی آسان وجود دارد. 
این مکان تنها با داشتن یک استراحتگاه مجلل و مکانی عالی برای یک تعطیلات آرامش‌بخش است، یکی از بهترین تجربیات سفر شما خواهد بود.

جزیزه لانکایان

جزیره لایانگ-لایانگ؛ Layang-Layang Island  حیات دریایی غنی

Layang Layang با بیش از 10 مکان غواصی در عرض 5 تا 15 دقیقه پس از قایق سواری، انتخاب شگفت انگیزی برای غواصی مالزی است. مرجان‌ها و دنیای زیر آب در این جزیره دورافتاده دست نخورده در شرایط بکر قرار دارند که آن را به یکی از بهترین مکان‌های غواصی در مالزی تبدیل می‌کند. 
غواصی در اطراف لایانگ لایانگ با ماهی‌های دریایی عظیم و حتی کوسه‌های نهنگ فوق‌العاده است. اگر در ماه‌های فروردین تا اردیبهشت به این جزیره سفر می‌کنید، لانکایان یکی از مکان‌های استثنایی برای مشاهدهٔ کوسه‌های سر چکشی است. این کوسه‌ها برای جفت‌گیری در آب‌های عمیق جمع می شوند. این لحظات می تواند یکی از تجارب خاص غواصان در آب‌های مالزی باشد، زیرا شاهد بزرگترین اجتماع کوسه‌های سر چکشی در جهان هستند.

جزیره لایانگ-لایانگ

Mataking Island؛ برای استراحتگاه های غواصی

هم غواصان آماتور و هم غواصان با تجربه غواصی در جزیره ماتاکینگ را بسیار ارزشمند و رضایت بخش می‌دانند. این جزیره همچنین دارای استراحتگاه های مجلل زیبایی است که از آنجا می‌توانید سفرهای غواصی خود را برنامه‌ریزی کنید. 
ماتاکینگ همراه با سیبوان یکی از بهترین مکان‌های غواصی مالزی است و احتمال مشاهده موجودات نادر در این دو جزیره زیر آب وجود دارد.

استراحتگاه های غواصی

جزیره ردانگ (Redang Island) برای گرفتن گواهینامه غواصی PADI

جزیره ردانگ واقع در ساحل شرقی شبه‌جزیره مالزی به عنوان بخشی از پارک دریایی ترنگانو شناخته می‌شود و فرصت‌های غواصی فوق‌العاده‌ای را با آب‌های آرام و شفاف و همچنین مرجان‌های غنی و زیبا ارائه می‌دهد. اینجا با شرایط عالی غواصی و گنجینه‌های دریایی عجیب و غریب، مکانی عالی برای غواصی در مالزی در نزدیکی کوالالامپور است. 
دوره 4 روزه گواهینامه PADI در هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و کاملا مقرون‌به‌صرفه است؛ همین موضوع باعث شده که این مکان، یک جای عالی برای یادگیری غواصی در مالزی باشد.

جزیره ردانگ

جزیره Tenggol؛ برای کشف مرجان‌های دست نخورده

جزیره تنگگل یکی از مقاصد محبوب برای غواصان با تجربه در شبه‌جزیره مالزی است. این جزیره با داشتن جذابیت‌های زیرآبی فراوانی به عنوان یکی از مکان‌های معتبر در منطقه شناخته می‌شود؛ اما به دلیل شرایط دریایی پیچیده، این مکان بیشتر برای غواصان با تجربه و آشنا با مهارت‌های لازم توصیه می‌شود.
این جزیره زیبا با چند استراحتگاه خارق‌العاده و مرجان‌های دست نخورده برای کاوش، تنها 45 دقیقه با قایق تندرو فاصله دارد و یکی از بهترین غواصی‌ مالزی محسوب می‌شود. در این منطقه برای کشف حیات دریایی پر جنب و جوش در بیش از 20 نقطه غواصی دیدنی با مناظر فراموش نشدنی زیر آب آماده شوید.

جزیره مرجان ها

جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands)؛ ائده‌آل برای مبتدیان غواصی

اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای یادگیری غواصی در مالزی است. جزایر پرهنتیان برای غواصان مبتدی شرایط خوبی دارد. علاوه بر این، بخشی از پارک دریایی ترنگانو حاوی حدود 20 مکان غواصی در اطراف مجمع الجزایر است که شامل صخره‌های کم عمق و گونه‌های متنوع از زندگی دریایی می‌شود. 
Sugar Wreck یک سایت غواصی بزرگ در اطراف جزیره است که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای عکاسی زیر آب ارائه می‌دهد. هزینه یادگیری غواصی در این جزایر نسبت به مناطق دیگر مالزی، کمتر است.

جزایر پرهنتیان

جزیره تیومان (Tioman Island)؛ برای کشف نقاط مختلف غواصی

جزایر تیومان نیز از جمله مقاصد غواصی بسیار محبوب در شبه‌جزیره مالزی است. این جزایر با بیش از 25 مکان غواصی هیجان‌انگیز، فرصت‌های فراوانی را برای هر دو دسته از غواصان، چه مبتدی و چه با تجربه، فراهم می‌کنند. 
 این مکان یکی از بهترین نقاط برای غواصی در مالزی در ماه فوریه (بهمن ماه) است. با این تجربه غواصی مالزی، همان‌طور که از توپوگرافی جذاب با تخته سنگ‌های گرانیتی، غارها و دره‌ها عبور می‌کنید، وارد دنیایی شگفت انگیزی می‌شوید که پر از موجودات دریایی منحصربفرد از جمله کوسه‌های صخره‌ای، لاک پشت‌ها، ماهی‌های رنگارنگ و حتی کوسه‌ها است. 

جزیره تیومان

لنگ تنگاه؛ (Lang Tengah) مکانی عالی برای غواصی در شب

لنگ تنگاه (Lang Tengah) واقعاً یک مقصد فوق‌العاده برای غواصی در شب است. پیشنهاد می شود اگر به غواصی شبانه علاقه دارید، این جزیره بکر و قشنگ که بین جزایر ردانگ و پرهنتیان واقع شده است را از دست ندهید.

لنگ تنگاه

 

هزینه غواصی مالزی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم؛ برآورد هزینه غواصی مالزی است؛ چه برای تفریح و چه برای آموزش. معمولا غواصی یک روزه در محدوده 6000 تا 7000 روپیه برای شما هزینه دارد که شامل موارد زیر است:

  • هزینه غواصی
  • اجاره تجهیزات غواصی
  • حمل‌ونقل از هتل یا استراحتگاه
  • ناهار و نوشیدنی
  • و...

 

تجربه بازدید از غواصی مالزی با تور مالزی سفریار...

با سفریار می‌توانید تجربه بازدید از غواصی مالزی را داشته باشید. این تجربه هم می‌تواند به عنوان یک تفریح و هم برای آموزش گزینه خوبی دارد و اگر به این رشته علاقه داشته باشید به راحتی می‌توانید غواصی را در مالزی یاد بگیرید و حتی گواهینامه دریافت کنید. اکثر مراکز آموزش غواصی در مالزی، دوره‌های گواهینامه PADI و گواهینامه‌های معتبر دیگر دارند. نقاط غواصی مانند: جزایر پرهنتیان و تیومان معمولا معقول‌ترین هزینه غواصی را دارند و برای مبتدیان بهترین گزینه‌اند.
اگر سوالی در این زمینه داشته باشید می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 

سوالات متداول
  • مالزی دارای آب‌های آرام و صخره‌های حفاظت‌شده است که آن را برای غواصی ائده‌آل می‌کند. غواصی در مالزی نه تنها یک تجربه فوق العاده است، که در آن می‌توانید تنوع جالب حیات دریایی را کشف کنید، بلکه باعث آرامش روح شما خواهد شد.

  • یک سفر غواصی یک روزه در مالزی حدود 100 میلیون تومان برای شما هزینه دارد؛ چیزی حدود 6000 تا 7000 روپیه

  • برخی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در مالزی عبارتند از: جزیره سیپادان، جزیره ماتاکینگ، جزیره تیومان، جزیره ردانگ و غیره.

  • غواصی یکی از پرماجراترین ورزش ‌است. غواصی در زیر آب و تماشای حیات دریایی از نزدیک به وضوح مستلزم نوعی خطر است؛ اما  با راهنمایی و دستورالعمل‌های مناسب، می‌توان این فعالیت ماجراجویی را بسیار راحت انجام داد.

  • بله، حتی افراد مبتدی هم می‌توانند غواصی انجام دهند؛ اما محدودیت‌های خاصی برای افراد مبتدی و ناآشنا در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها