جاهای دیدنی مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو

تعداد بالای جاهای دیدنی مالدیو باعث شده که از آن به‌عنوان بهشت روی زمین یاد کنند. مالدیو دارای جاذبه‌های تفریحی منحصربه‌فردی است، به همین دلیل بیشتر گردشگرها برای گذراندن تعطیلات و یا سپری‌کردن ماه‌عسل، این جزیره را انتخاب می‌کنند. 
اگر به دنبال آرامش هستید و دوست دارید حال ‌و هوایتان تغییر کند، هیچ جایی برای شما بهتر از مالدیو نیست. پس بیایید با هم سری به مناظر دیدنی مالدیو بزنیم تا شاید تصمیم بگیرید که مالدیو مقصد بعدی سفر شما باشد. 

معرفی جاهای دیدنی مالدیو

مالدیو به دلیل طبیعت بکر و دست نخورده، به عنوان بهشت روی زمین شناخته می‌شود. پی اگر قصد سفر به این سرزمین زیبا را دارید بهتر است ابتدا با زیبایی‌های مالدیو به‌صورت کامل آشنا شوید. در ادامه 22 تا از بهترین جاهای دیدنی مالدیو را معرفی کردیم تا با آنها آشنا و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی مالدیو

 

ساحل بیکینی  Bikini Beach؛ جاذبه عجیب‌وغریب

ساحل بیکینی به‌عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی مالدیو، پر از گردشگرانی است که هرساله از این مکان بازدید می‌کنند. این جاذبه زیبا که در جزیره راسدو واقع شده است، فعالیت‌هایی مثل: غواصی، شنا کردن، استراحت کردن زیر نور آفتاب را برای شما فراهم خواهد کرد. آبان تا فروردین (نوامبر تا آوریل) بهترین زمانی است که می‌توانید از این ساحل بازدید داشته باشید. 

ساحل بیکینی یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو

 

شهر Addu؛ یک مقصد زیبا

شهر آدو یکی از مناظر دیدنی مالدیو است که هنگام سفر به مالدیو باید آن را به برنامه سفر خود اضافه کنید. آدو به‌عنوان دومین شهر بزرگ مالدیو شناخته می‌شود که مناظر شگفت‌انگیز و درختان نارگیل آن زیبایی و جذابیت سفرتان را افزایش می‌دهد. مسجد قاضی یکی از جاهای گردشگری این شهر محسوب می‌شود که می‌توانید چند ساعت از وقت خود را به آن اختصاص دهید. برای سر زدن به این شهر زیبا، پیشنهاد ما به شما آبان تا فروردین (نوامبر تا آوریل) است

شهر آدو یکی از مناظر دیدنی مالدیو

 

موراکا؛ اولین هتل زیر آبی در مالدیو

موراکا در اصل یک ساختمان زیر دریا است که در آنجا می‌توانید سبکی عالی از غذاخوری، زندگی و خواب را در زیر آب شفاف اقیانوس هند تجربه کنید. اگر به دنبال اقامتی مجلل هستید، موراکا یکی از بهترین مکان‌های توریستی مالدیو است. ورزش‌های آبی مثل: غواصی، جت اسکی و حتی شنا کردن ازجمله فعالیت‌های این مکان دیدنی به شمار می‌آیند. 

موراکا یک ساختمان زیر دریاست

 

 مسجد Male Friday Mosque

یکی از قدیمی‌ترین مساجد باقی مانده در مالدیو، مسجد جمعه ماله نام دارد که با وجود قدیمی بودن هنوز هم گردشگران زیادی را به‌طرف خود می‌کشاند. این مسجد که در شهر ماله قرار دارد، به نام Male Hukuru Miskiy نیز شناخته می‌شود. مسجد جمعه در سال 1658 ساخته شد و معماری متمایز و کنده‌کاری‌های دقیق روی دیوارهای آن است.
این مسجد در سال 2008 به عنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی یونسکو ثبت شد. از ساعت 9 صبح تا 5 عصر می‌توانید از این مسجد بازدید کنید.

 مسجد Male Friday Mosque یکی از قدیمی ترین

 

پل دوستی چین مالدیو  China Maldives Friendship Bridge

این پل 2 کیلومتری که پایتخت مالدیو، ماله را به جزیره فرودگاهی Hulhule متصل می‌کند،  یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالدیو به شمار می‌آید. بدون شک این پل که با نام پل سیناماله نیز شناخته می‌شود، کامل کننده سفر شما به مالدیو است. شما در هر ساعاتی از روز می‌توانید از این مکان جذاب دیدن کنید. 

پل  شناور دوستی چین مالدیو در روز

 

بنای یادبود سونامی  Tsunami Monument

این بنا در سال 2004 در جنوب شرقی ماله ساخته شد. هدف از ایجاد این مکان زنده نگه داشتن قربانیان سونامی در چنین سالی بود. امروزه این مکان به فضایی آرام برای انعکاس وقایع سرنوشت‌ساز تبدیل شده و ستون‌های آن در این مکان، نمادی از موج سونامی هستند. این بنای ارزشمند یکی از مکان‌های گردشگری عالی در مالدیو است که در هر فصلی از سال می‌توانید از آن بازدید کنید. 

بنای یادبود سونامی

 

گالری هنر ملی  National Art Gallery

این گالری هنری که در سال 1999 تاسیس شد، در ماله قرار دارد و بسیاری از آثار هنری و محلی را می‌توانید آنجا مشاهده کنید. در اصل این گالری یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که حتی در آنجا می‌توانید بسیاری از آثار بین‌المللی را ببینید. لباس‌های محلی، سنتی، اقلام اسلامی و بسیاری از چیزهای دیگر را می‌توانید در این گالری ببینید. برای کسانی که علاقه خاصی به آثار هنری و موزه دارند، اینجا مکان فوق‌العاده‌ای است. 

  • مکان: مالدیو، ماچانگولی

گالری هنر ملی یکی از جاهای دیدنی مالدیو

 

Dhadimagi Kilhi؛ دومین دریاچه بزرگ آب شیرین

Dhadimagi Kilhi یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که زیبایی خاصی دارد. این مکان زیبا و دیدنی با فضای سبز احاطه شده، همچنین دومین دریاچه بزرگ آب شیرین کشور به شمار می‌آید. در اینجا می‌توانید از فعالیت‌های هیجان‌انگیز مانند ماهیگیری، شنا و قایق‌سواری لذت ببرید. همچنین تیر تا شهریور ماه (جولای تا سپتامبر) بهترین زمان بازدید از این دریاچه زیبا است.

Dhadimagi Kilhi؛ دومین دریاچه بزرگ آب شیرین

 

جزیره Ukulhas

این جزیره که در 70 کیلومتری شرق ماله توسط صخره‌های مرجانی و تالاب‌های آبی احاطه شده است، یکی از بهترین جزایری مالدیو به شمار آمده و هرساله مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. اگر دوست دارید از لاک‌پشت ‌های غول پیکر بازدید داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به این مکان سر بزنید. این جزیره در اکثر اوقات سال برای گشت‌وگذار مناسب است. 

جزیره ukulhas یکی از زیباترین جزایر مالدیو

 

جزیره گورایدو Guraidhoo Island

این جزیره زیبا و دیدنی در جزیره مرجانی واقع شده و برای کسانی که دوست دارند در دل طبیعت و به‌دور از شلوغی و روزمرگی باشند، گزینه عالی است. این جزیره به دلیل فعالیت‌های آبی مانند موج‌سواری، مشاهده لاک‌پشت‌ها، غواصی با دلفین‌ها و... شهرت زیادی دارد. فروردین تا خردادماه (آوریل تا ژوئن) بهترین زمانی است که می‌توانید از زیبایی‌های این جزیره بازدید داشته باشید.

زیباترین جزیره گورایدو در مالدیو

 

مسجد جمعه بزرگ؛ بزرگ‌ترین مسجد در مالدیو Grand Friday Mosque

مسجد جمعه بزرگ یکی از محبوب‌ترین مساجد در مالدیو است. خیلی از گردشگرانی که این جزیره را برای سفرشان انتخاب می‌کنند، به اسکله اصلی مالدیو رفته و از این مسجد بازدید می‌کنند.
این بنا در سال 1984 تاسیس شد و به نام سلطان محمد ثکوروفانو العوزم نامگذاری شده است. این مسجد آن‌قدر بزرگ است که حدود 5000 نمازگزار می‌توانند در آنجا نماز بخوانند. شما 24 ساعته در هر ساعاتی از روز می‌توانید از این مسجد بزرگ و باشکوه دیدن داشته باشید.

مسجد جمعه بزرگ؛ بزرگ‌ترین مسجد در مالدیو

 

جزیره گان GAN ISLAND

یکی از مکان‌های دیدنی مالدیو، جزیره گان است که در جنوبی‌ترین قسمت مالدیو واقع شده و گزینه عالی برای انواع ورزش‌های آبی به شمار می‌آید. شما می‌توانید در کنار تفریحات آبی برخی از تجربیات فرهنگی را در اینجا داشته باشید  و یا یکی از اقامتگاه‌های آن را برای استراحت رزرو کنید. 
سواحل شنی سفید، تالاب‌های آبی کریستالی و محیط عالی از دلایل زیبایی این جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود. مرداد تا مهرماه (آگوست تا اکتبر) بهترین زمان بازدید از این جزیره است. 

 

جزیره خورشید Sun Island

این جزیره با سواحل خیره‌کننده، فضای سرسبز و گل‌های استوایی یکی از بهترین جزایر و مکان‌های گردشگری تایلند است. برای کسانی که دوست دارند ساعت‌ها وقت خودشان را در طبیعت بگذرانند، این مکان گزینه خوبی محسوب می‌شود. جزیره خورشید با داشتن سواحل زیاد و استراحتگاه‌های عالی می‌تواند برای تعطیلات خانوادگی گزینه خوبی باشد. فصل تابستان بهترین زمان بازدید از این جزیره است؛ زیرا می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی را آنجا تجربه کنید. 

  • آدرس: منطقه Ari Atoll جنوبی

 

جزیره میریهی Mirihi Island

میریهی جزیره‌ای کوچک است که مملو از ماجراجویی‌های مختلف است. در این جزیره می‌توانید یک ویلا روی آب پیدا کنید و استراحتگاه و رستوران‌های رویایی را امتحان کنید. در حال حاضر 37 استراحتگاه در جزیره میریهی وجود دارد که هر کدام متمایز و مجلل هستند. مرداد تا آبان‌ماه (آگوست تا نوامبر) بهترین زمانی است که می‌توانید از زیبایی‌های این جزیره بازدید داشته باشید.

جزیره میریهی در مالدیو

 

جزیره کوداهووادو Kudahuvadhoo Island

کوداهووادو، پایتخت جزیره آتول، یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که بیشتر به دلیل معماری زیبای خود شناخته می‌شود. تپه‌های مرموز به نام «هاواتیس» در این مکان وجود دارند و تصور بر این است که مربوط به دوران ماقبل تاریخ بوده  و قدمت آن به بقایای معابد بودایی برمی‌گردد.
در این مکان می‌توانید یک مسجد باستانی حکاکی شده با سنگ‌های مرجانی پیدا کنید که زیبایی خاصی دارد. آب‌های شفاف این جزیره، این مکان را به یک مقصد عالی برای غواصی تبدیل کرده است. آبان تا بهمن (نوامبر تا فوریه) بهترین زمان بازدید از این جزیره است.

جزیره کوداهووادو

 

 

مسجد هوکورو میسکی (Hukuru Miskiy)

مسجد قدیمی تایلند که به‌عنوان مسجد جمعه هم شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور است. در نزدیکی این مسجد خانه نخست‌وزیر مالدیو واقع شده و می‌توانید از هر دوی این مکان‌ها بازدید داشته باشید. با اینکه فضای این مسجد کوچک است، اما هنوز هم گردشگران زیادی از آنجا بازدید می‌کنند. معماری و حکاکی این مسجد باعث شده که از سایر مسجدهای مالدیو متمایز باشد.

مسجد هوکورو میسکی

 

دیدنی‌ترین سواحل مالدیو

در این جزیره می‌توانید از سواحل مختلفی بازدید داشته باشید. ساحل گالی، ساحل مصنوعی مالدیو، ساحل وادهو از بهترین سواحل این جزیره هستند. امروزه ساحل گالی یک مقصد رویایی برای بسیاری از گردشگران است. در فروشگاه‌های مختلف این ساحل، می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی بخرید یا زیر نور آفتاب استراحت داشته باشید. ساحل مصنوعی ماله، انتخاب خوبی برای موج‌سواری، شنا و حتی غواصی است. اگر به این دسته از فعالیت‌ها علاقه داشته باشید، حتماً در سفرتان به مالدیو این ساحل را در برنامه خود قرار دهید. 

 

بنای یادبود پیروزی (Victory Monument)

این بنا در مرکز شهر واقع شده و در اصل نمادی برای پیروزی مردم مالدیو علیه سریلانکایی‌ها است. این نماد به صورتی ساخته شده که هریک از بخش‌های مختلف آن، نمایانگر مسئله خاصی هستند. برای مثال، رنگ سبز آن می‌تواند نمادی از پیروزی و رنگ قرمز این بنا نمادی از خون‌های ریخته شده در مالدیو است. این بنا در فهرست جاهای دیدنی مالدیو قرار دارد و می‌توانید ساعاتی از وقت خودتان را به بازدید از اینجا اختصاص دهید.

بنای یادبود پیروزی

 

کاخ مولی‌آگه (Mulee Aage)

این کاخ قبلاً دفتر ریاست‌جمهوری بود، اما بعدها به یک مکان گردشگری مهم در مالدیو تبدیل شد. از ساعت 8 صبح الی 14 می‌توانید از این مجموعه بازدید داشته باشید. البته شنبه و جمعه تعطیل است.

کاخ مولی آگه مالدیو

 

موزه و جزیره اوتیمو گاندووارو (Utheemu Ganduvaru)

طبیعت بکر این جزیره و آب‌وهوای مطلوب آن، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری است. از جاذبه‌های گردشگری این جزیره که زیبایی خاص خود را دارد، موزه گاندووارو است. این موزه حدود 500 سال پیش ساخته شد و آنجا می‌توانید حکاکی‌های مختلف، تزیینات روی چوب و... را مشاهده کنید. همچنین لا‌مپ‌های نگهداری شده در این موزه جذابیت خاصی دارند و در گذشته به کمک روغن نارگیل روشن و خاموش می‌شدند.

موزه و جزیره اوتیمو گاندووارو

 

جزیره کوروهینا تارا گاندو (Kuruhinna Tharaagandu)

این جزیره بیشتر به‌خاطر جنبه مذهبی شناخته می‌شود. در  آنجا می‌توانید بقایایی از یک صومعه بودایی را ببینید. در 86 کیلومتری شهر ماله می‌توانید از این جزیره بازدید داشته باشید، اما برای رفتن به آنجا باید از قایق استفاده کنید.

جزیره کوروهینا تارا گاندو  

 

بازار محلی ماله (Male Local Market)

تا به ‌اینجای مقاله متوجه شدید که جاهای دیدنی مالدیو بسیار گسترده هستند؛ اما بسیاری از ما در زمان سفر دوست داریم از بازارهای محلی شهر یا کشور مقصد هم بازدید کنیم. این بازارهای محلی نشانی از فرهنگ و تاریخ آن کشور هستند. 
در بازار محلی ماله می‌توانید کالاهای مختلفی پیدا کنید و حتی مواد غذایی تازه را برای پخت غذاهای خوشمزه خریداری کنید. اگر به دنبال پیدا کردن سوغاتی‌های مالدیو هستید، حتماً به این بازار سر بزنید. البته در اطراف این مکان، بازارهای محلی کوچک‌تری هم می‌توانید پیدا کنید که سوغاتی و کالاهای مختلفی دارند.

بازار محلی ماله 

 

تجربه بازدید از جاهای دیدنی مالدیو با سفریار

در این مقاله در مورد جاهای دیدنی مالدیو صحبت کردیم. مالدیو به‌عنوان یک بهشت رؤیایی هر سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است. در سفرتان به این کشور جذاب علاوه بر انتخاب جاهای دیدنی می‌توانید از بازارهای محلی و فروشگاه‌های مختلف بازدید کرده و حتی بسیاری از سواحل معروف و شناخته شده را از نزدیک مشاهده کنید. 
اگر می‌خواهید برنامه دقیقی برای سفر به مالدیو داشته و امنیت و لذت سفر را به اوج برسانید، به فکر خرید تور مالدیو باشید. آژانس سفریار به‌عنوان مجری مستقیم تور مالدیو، می‌توان در این زمینه به شما کمک کرده و بهترین تورها را برایتان برنامه‌ریزی کند.
برای خرید این تور می‌توانید با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 تماس بگیرید. کارشناسان ما تمامی راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه می‌کنند. 

سوالات متداول
  • مالدیو جاهای دیدنی خاصی دارد. بهترین مکان برای بازدید در مالدیو با خانواده ساحل جزیره Veligandu، جزیره Alimatha و مسجد Hulhumale است.

  • از مسجد جمعه قدیم، موزه ملی و نیوپورت دیدن کنید.

  • باتوجه‌به هوای گرم و مرطوب مالدیو مردان باید شلوارک، شلوارهای راحت  و پیراهن آستین‌کوتاه بپوشند. زنان باید بیکینی، لباس تابستانی، دامن و شانه‌های نخی راحت به همراه داشته باشند.

  • هزینه بازدید از مالدیو به نحوه برنامه‌ریزی سفر شما بستگی دارد.

  • یک هفته تعطیلات در مالدیو برای یک سفر کافی است.

  • بله نوشیدن مشروب در مالدیو درصورتی‌که به سن قانونی رسیده باشید، قانونی است. البته ازآنجایی‌که مالدیو یک کشور اسلامی است، مردم محلی اجازه خوردن مشروبات الکلی ندارند.

  • بله مالدیو مقصدی عالی برای ماه‌عسل شماست.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها