راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

اگر دنبال مقصدی جذاب برای تفریح و استراحت هستید، سفر به آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. بدون نیاز به ویزا، نزدیک به ایران، غذاهای لذیذ، استراحت و تفریح در هتل‌هایی با امکانات عالی، شنا، قایق‌سواری و آفتاب‌ گرفتن در ساحل، همه این‌ها را می‌توانید در آنتالیا تجربه کنید. به‌علاوه در این سفر می‌توانید به شهرهای Aspendos، Olympos و Chimaera نیز سری بزنید. ازآنجاکه سفر به آنتالیا به‌صورت زمینی و هوایی ممکن است، پس دیگر نگرانی برای قیمت و نحوه سفر نخواهید داشت.

این مقاله، راهنمای سفر به آنتالیا است. هرآنچه که نیاز داشته باشید، از هزینه سفر گرفته تا گشت‌وگذار و شرایط سفر به آنتالیا و... در ادامه توضیح داده می‌شود، پس با ما همراه باشید.

آنتالیا کجاست؟

در جواب این سوال که آنتالیا در کدام کشور است؟ باید بگوییم که آنتالیا، شهری زیبا و قدیمی، در جنوب ترکیه قرار دارد. این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است که سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر اروپا، آسیا و به‌ویژه ایرانیان از آن بازدید می‌کنند.

منطقه‌ای که امروزه به‌نام آنتالیا شناخته می‌شود، از قرن دوم قبل از میلاد وجود داشته است. آثار و مکان‌های تاریخی زیادی در اطراف این منطقه دیده می‌شود. دروازه هادریان (Hadrian Kapısı)، قلعه هیدیرلیک (Hıdırlık Kulesi)، چند پل تاریخی قدیمی و بسیاری از اماکن دیدنی دیگر را می‌توانید در این شهر پیدا کنید.

آنتالیا به‌دلیل هتل‌های متعدد، سواحل، استراحتگاه‌ها، پارک‌های تفریحی و مراکز خرید، فرصت‌های جذابی را برای گردشگران فراهم می‌کند. آبشارهای متعدد، پارک‌ها، باغ‌ها، مناطق حفاظت‌شده از جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. 

معرفی کشور آنتالیا

 

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا (به ترکی: Antalya) شهری است که در سواحل مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. کوه‌های توروس و دریای مدیترانه، آنتالیا را احاطه کرده‌اند. این شهر مرکز صنعت گردشگری ترکیه است و همچنین توانسته رتبه سوم پربازدیدترین شهرهای جهان را از نظر تعداد ورودی‌های بین‌المللی در سال 2011 به خود اختصاص دهد. 

مساحت آنتالیا 20.815 کیلومتر مربع است. در اطراف آن می‌توان به شهرهای اسپارتا و بوردور، قونیه، کمر، کارامان و مرسین، مولا و دریای مدیترانه دسترسی داشت. در زیر می‌توانید نقشه آنتالیا را ببینید.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا

 

آب و هوای آنتالیا و بهترین زمان برای سفر به آنتالیا

آنتالیا به خاطر آب‌های فیروزه‌ای، تاریخ غنی و مناظر پانورامایش معروف است. تابستان‌های آن گرم و زمستان‌ها گاهی‌ برف می‌بارد. ایدئال‌ترین زمان برای بازدید از آنتالیا، فروردین و اردیبهشت و مهر و آبان است؛ آب و هوای مناسب و رویدادهای متعدد باعث می‌شود بخواهید مدت بیشتری را در این شهر دوست‌داشتنی سپری کنید.

جزئیات آب و هوای آنتالیا  به‌تفکیک هر شهر را می‌توانید در ادامه ببینید:

بهار (اسفند و فروردین)

آب و هوای آنتالیا در این فصل عالی است و بهترین زمان برای سفر به آنتالیا محسوب می‌شود. در طول ماه‌های بهار، آب و هوای آن 15 تا 21 درجه سانتی‌گراد است. دمای آب به‌طور متوسط 18 درجه سانتی‌گراد و بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های آبی به شمار می‌رود. 

می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند غواصی، موج‌سواری، غواصی و رفتینگ لذت ببرید. ممکن است در طول تعطیلات عید، آنتالیا شلوغ باشد؛ اما به غیر از این مسئله، تور آنتالیا نوروزی 1403 فرصت خوبی برای لذت بردن از آب و هوای خوب آن است.

تابستان (اردیبهشت تا مرداد)

اگر آفتاب‌ گرفتن در ساحل را دوست داشته باشید، تابستان گزینه عالی برای سفر به آنتالیا است. تیر و مرداد در این شهر، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و میانگین دما حدود 30 درجه سانتی‌گراد است. احتمال بارندگی در ماه‌های تابستان نیز کمتر بوده، به‌طور‌کلی، آنتالیا باران کمی را تجربه می‌کند و در سال، تنها در حدود ۷۷ روز بارندگی ثبت می‌شود.

هر سال در این ماه‌ها، آنتالیا میزبان جشنواره گل است؛ مراسمی رنگارنگ که ساکنان محلی آن را برگزار می‌کنند. همچنین جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی زیادی در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد در آنتالیا اجرا می‌شود.

پاییز (شهریور تا آبان)

دما در مهرماه در این شهر بین 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است که هوایی مناسب برای سفر محسوب می‌شود. با توجه به سرد شدن تدریجی هوا و کاهش دمای آب که شنا و فعالیت‌های آبی را سخت می‌کند، گردشگران کمتر می‌‍شوند. شما می‌توانید تور آنتالیا را با تخفیف نیز خریداری کنید.

پرتقال طلایی یک جشنواره معتبر و مهم در ترکیه است که هر ساله در ماه مهر برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی موسیقی مدیترانه‌ای، جشنواره شن و ماسه در ساحل لارا و ... از دیگر رویدادهایی است که در صورت سفر به آنتالیا در فصل پاییز می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

زمستان (از آذر تا بهمن)

زمستان‌های این شهر بسیار سرد هستند و دمای هوا حتی به 1 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. آب دریا سرد است و قطعا نمی‌توانید در این آب سرد، آب‌تنی کنید. درحالی‌که احتمال برف در این ماه کم است، بارش باران بیشتر دیده می‌شود. برخی از فعالیت‌های ورزشی زمستانی وجود دارد که می‌توان در سفر به آنتالیا در زمستان از آن‌ها لذت برد.

 

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی آنتالیا

آنتالیا میزبان بسیاری از جشنواره‌های مهم ملی و بین‌المللی و کنسرت‌های هنرمندان مشهور جهان است که مردم را از سراسر جهان به ترکیه می‌کشاند. 

فهرستی از مهم‌ترین جشنواره‌های آنتالیا را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

  • جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس (Aspendos International Opera and Ballet Festival)، از معتبرترین جشنواره‌های دیدنی این شهر است. این جشنواره از سال 1994 توسط اپرای و باله دولتی آنتالیا برگزار می‌شود و هرساله در خرداد و تیرماه در یکی از زیباترین سالن‌های تئاترهای باستانی جهان، تئاتر باستانی آسپندوس برگزار را به خود اختصاص می‌دهد. فضای عرفانی این تئاتر باشکوه همراه با قدرت جذاب هنر، لحظاتی فراموش نشدنی را به وجود می‌آورد.
  • تئاتر باستانی سیده (Side's Theater) و معبد آپولون (Apollon Temple) واقع در منطقه ماناوگات (Manavgat) یکی دیگر از جشنواره‌های معروفی است که در این شهر برگزار می‌شود.  این جشنواره به‌عنوان عضوی از انجمن جشنواره‌های اروپا، پذیرای بسیاری از تک‌نوازان، ارکسترهای سمفونیک، گروه‌ها و نوازندگان برجسته از سراسر جهان است. از سال 2019، تئاتر باستانی سیده میزبان یک جشنواره کاملاً جدید، جشنواره موسیقی کلاسیک روسی ترکیه به شمار می‌رود.
  • جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا (Antalya Golden Orange Film Festival)، قدیمی‌ترین و یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در ترکیه است که در سال 2020 پنجاه و هفتمین سالگرد خود را جشن گرفت. این جشنواره به عنوان «اسکار سینمای ترکیه» شناخته می‌شود. هرساله میزبان ستارگان بین‌المللی در قلب تپنده سینمای ترکیه است.این جشنواره همچنین از بسیاری از فیلمسازان جوان و مستقل ترکیه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند. در این جشنواره فعالیت‌هایی مانند: نمایش فیلم، کنسرت، گفتگوی هنرمندان و میزگردها، کارگاه‌ها و غیره برگزار می‌شوند.
  • جشنواره بین‌المللی پیانو آنتالیا یکی دیگر از جشنواره‌های معروف این منطقه است که هر سال، آبان و آذر در سالن آسپندوس مرکز فرهنگی آنتالیا (AKM) برگزار می‌شود. این جشنواره میزبان بسیاری از هنرمندان مشهور جهان از ژانرهای مختلف موسیقی مانند کلاسیک، جاز و روح است.
  • جشنواره بین‌المللی تئاتر آنتالیا میزبان برجسته‌ترین گروه‌های تئاتر بین‌المللی و بهترین نمایش‌ها از سراسر جهان است. کارگاه‌ها و میزگردها نیز در طول جشنواره برگزار می‌شود.
  • جشنواره مجسمه‌های شنی آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مراسمی است که در منطقه‌ای به مساحت حدود 10000 متر مربع با مشارکت مجسمه‌سازان شنی حرفه‌ای از سراسر جهان برگزار می‌شود. این جشنواره هربار موضوعی متفاوت دارد. مجسمه‌های غول پیکری که با نور LED روشن می‌شوند و فضایی نفس‌گیر ایجاد می‌کنند. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که آثار هنری را حین خلق آثار، مشاهده کنند. همچنین در محوطه نمایشگاه نمایشی وجود دارد که مراحل ساخت مجسمه‌ها را نشان می‌دهد. در موزه سندلند (Sandland) بازدیدکنندگان می‌توانند از مجسمه‌های شنی غول‌پیکر در تمام طول سال دیدن کنند.

آنتالیا، واقع در سواحل مدیترانه ترکیه، پایتخت گردشگری بین‌المللی این کشور محسوب می‌شود. هتل‌های مجلل، سواحل بکر و شرکت در جشنواره‌های مختلف سالانه، دلایلی برای سفر به آنتالیا هستند.

جشنواره فیلم پرتقال طلایی در آنتالیا

سایر جشنواره‌های آنتالیا عبارت‌اند از:

  • جشنواره بین‌المللی آسیاب کارتون
  • جشنواره فرهنگ و هنر لیسیان-کاش
  • جشنواره بین‌المللی گردهمایی هنرمندان (Uluslararası Sanatçılar Buluşması Festivali) در خرداد
  • جشنواره آسمان و علم المپوس در ماه مرداد
  •  Holifest Colorist در شهریور
  • جشنواره شهر قدیمی Kaleiçi در ماه مهر 
  • جشنواره فرهنگ، هنر، گردشگری و جوانان Manavgat Barış Suyu در دی‌ماه

 این جشنواره‌ها گزینه‌های متنوعی را برای مردم محلی و بازدیدکنندگانی که به فرهنگ و هنر علاقه‌ دارند، ارائه می‌دهند. 

 پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی آنتالیا

اگر به ترکیه سفر کرده باشید، قطعا این را می‌دانید که ذائقه مردم ترکیه بسیار به ایرانیان شبیه است. غذاهای ترکی، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارند. این غذاها تحت‌تأثیر سنت‌های آشپزی عشایری مردم ترک و همچنین غذاهای ایرانی، کردی، عربی و ارمنی و حتی غذاهای مدیترانه‌ای و قفقازی تهیه می‌شوند. در راهنمای سفر به آنتالیا برخی از معروف‌ترین غذاهای سنتی آن را می‌توانید در ادامه ببینید:

  1. سالاد تاهینی پیاز: سالاد پیاز غذایی است که از لوبیای سفید کوچک درست می‌شود و روی آن مقدار زیادی سس تاراتور ریخته می‌شود. سس تاراتور از سس تاهینی کنجد، آب لیمو، سرکه، سیر نمک و روغن زیتون تهیه می‌شود. این غذا، در آنتالیا به‌عنوان غذای اصلی به حساب می‌آید.
  2. کوفته: کوفته‌های کوچکی که به‌طور متناوب با پیاز و فلفل مخلوط و سپس روی زغال کباب می‌کنند.
  3. Serpme Patty: این غذا، نوعی بورک از خمیر نازک یوفکا است که با گوشت چرخ‌کرده، پنیر، یا سیب‌زمینی آب‌پز و بسیاری چیزهای دیگر پر می‌شود.
  4. دسر کدو حلوایی تاهینی: تکه‌های کدو تنبل را در آب شکر می‌پزند و سپس سس کنجد تاهینی و گردوی ریز خردشده روی این غذا می‌ریزند. یک دسر جالب و خوشمزه که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آنتالیا حتما امتحان کنید.
  5. Bagaça: یک شیرینی با طعم کنجد و دارچین است. به خصوص در ماه رمضان، بسیار طرفدار دارد. این رول کنجدی به‌طور سنتی از دهه 1940 در آنتالیا تهیه می‌شود و بسیار محبوب است.

این تنوع غذایی، همراه با استفاده از محصولات محلی و تازه، آشپزی آنتالیا را به یکی از ویژگی‌های برجسته این منطقه تبدیل کرده است.

غذاهای محلی آنتالیا

سوغاتی‌های معروف آنتالیا

اگر اهل سوغاتی و یادگاری خریدن در سفر هستید، سوغاتی‌های مهم آنتالیا عبارت‌اند از:

  • لیف ترکی (Hammam Spa Exfoliating Gloves) 
  • ظروف مسی 
  • ظروف چینی
  • راحت‌الحلقوم
  • باقلواها

این سوغاتی‌ها نه تنها یادآور خاطرات سفر شما به آنتالیا خواهند بود، بلکه به عنوان نمادی از فرهنگ غنی و تاریخی این منطقه، ارزش بالایی دارند.

پوشش مردم آنتالیا چگونه است؟

پوشش در ترکیه قوانین خاصی ندارد و شما می‌توانید هرطور که دوست داشته باشید، لباس بپوشید. در سفر به آنتالیا، مردان معمولا برای گشت‌وگذار در شهر از شلوار جین و تی‌شرت استفاده کنند. زنان‌ها در اکثر موارد، دامن‌های نخی و رنگارنگ، تی‌شرت‌های نخی یا حتی برای سواحل، لباس‌های ساحلی به تن می‌کنند.

 

جاهای گردشگری آنتالیا

بسیاری از افراد در سفر به آنتالیا، به‌ویژه برای اولین بار، سوالشان این است که آنتالیا کجا بریم؟ آنتالیا پر از سواحل و مکان‌های گردشگری است که اگر فرصت کافی برای گشت‌وگذار در این شهر داشته باشید، می‌توانید به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در آنتالیا سری بزنید. پس تفریحات زیر را از یاد نبرید:

تماشای مسابقه ارابه‌سواری در استادیوم Perge

آثار باقی‌مانده Perge، پایتخت سابق منطقه آسیای صغیر Pamphylia Secunda، با معماری رومی، یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آنتالیا ببینید. این مکان 15000 تماشاگر را برای تماشای مسابقات ارابه‌سواری در خود جای می‌دهد. پس در جایگاه‌ها بنشینید و این مسابقات را از نزدیک تماشا کنید.

مسابقه اسب دوانی در آنتالیا

بازدید از شهر باستانی آسپندوس

بقایای شهر باستانی آسپندوس یکی دیگر از مکان‌های دیدنی است که باید حتما آن را در سفر به آنتالیا دید. این مکان در حدود 40 کیلومتری آنتالیا واقع شده است که سال ساخت آن به 160 تا 180 بعد از میلاد بازمی‌گردد. در فاصله‌ای کوتاه، می‌توانید قنات‌هایی که روزگاری تامین‌کننده آب شهر از کوه‌های مجاور بوده‌اند را نگاه کنید.

بازدید از شهر باستانی آسپندوس آنتالیا

دروازه هادریان

این دروازه در سال 130 قبل از میلاد، به افتخار ورود امپراتور روم به هادریانوس بنا شد. دروازه هادریان قبلا دوطبقه بوده که امروزه فقط یک طبقه از آن باقی مانده است. سرستون‌های این دروازه، معماری یونانی را منعکس می‌کند. کنار این دروازه دو برج قرار دارد که برج سمت راست در دوران بیزانس مرمت شده است.

 کاوش در Kaleici، شهر قدیمی آنتالیا

از مکان‌های ناب و دیدنی در راهنمای سفر به آنتالیا می‌توان به شهر قدیمی کالیسی اشاره کرد. در اینجا، ویرانه‌های رومی با مساجد زیبایی همچون مسجد ییولی مناره (Yivli Minaret Mosque)، ساختمانی زیبا که به‌راحتی با مناره عظیم قرن سیزدهمی‌اش از دور قابل‌تشخیص است، دیده می‌شود. در داخل و اطراف این شهر مغازه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها سوغاتی بخرید.

استراحت در یکی از سواحل آنتالیا یا استراحتگاه‌های مجلل آن

خط ساحلی آنتالیا با فاصله کوتاهی از شهر، به‌دلیل داشتن منطقه‌ای با زیبایی‌های طبیعی و باورنکردنی معروف است. کنیالتی (Konyaaltı) و ساحل لارا جزو سواحل اصلی آنتالیا قابل‌دسترس هستند. کنیالتی در 7 کیلومتری غرب شهر قرار دارد، درحالی‌که ساحل لارا در ضلع شرقی شهر واقع شده است. اگر می‌خواهید از هیاهوی شهر فاصله بگیرید، کاپوتاش (Kaputas)، که با ماشین سه ساعت از آنتالیا فاصله دارد،  گزینه بسیار خوبی است.

استراحت گردشگران و شهروندان در سواحل آنتالیا

موزه باستان‌شناسی آنتالیا

برای کسانی که عاشق تاریخ و موزه هستند، این موزه می‌تواند تکمیل‌کننده کشف آنتالیای تاریخی باشد. 13 تالار و 5000 اثر تاریخی از این شهر را می‌توانید در موزه باستان‌شناسی آنتالیا (Antalya Archeology Museum) مشاهده کنید. سکه‌ها، تابوت‌ها، اتاق امپراتوری و... از مهم‌ترین آثار این موزه هستند.

کاوش بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان در آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر و بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان است. طول این تونل 131 متر و عرض آن 3.5 متر است که ظرفیت 5000 تن آب دریا را دارد. 250 گونه از موجودات دریایی در این آکواریوم دیده می‌شوند.

آکواریوم آنتالیا

بازدید از پارک‌های ملی آنتالیا

آنتالیا به زیبایی‌های طبیعی و پارک‌هایی که دارد، مشهور است. این شهر دارای پنج پارک ملی است که از گیاهان و جانوران محافظت می‌کند. این پنج پارک ملی عبارت‌اند از:

  • پارک ملی Üzümdere
  • پارک ملی کوه Gulluk
  • پارک ملی غار Altinbesik
  • پارک ملی ساحل Beydaglari
  • پارک ملی Köprülü Canyon

هر یک از این پارک‌های ملی دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و فرصت‌های بی‌شماری برای کاوش و تجربه زیبایی‌های طبیعی آنتالیا را به گردشگران ارائه می‌دهند.

پارک ملی Üzümdere

تجربه زندگی شبانه در آنتالیا

در وبسایت تریپ ادوایزر، فهرستی از بهترین مکان‌های شبانه آنتالیا آمده است:

Maren Beach Karaoke Club

Sheffield Pub

The Rock Bar

Diamonds Shisha Lounge Bar

Hadrian Cafe bar

 آنتالیا جزو کشورهایی است که زندگی شبانه در آن بسیار جریان دارد. کلاب‌ها، بارها، رستوران‌ها، نمایش و اجرای زنده موسیقی، همه به شما کمک می‌کنند تجربه جدیدی از این شهر داشته باشید. 

مراکز خرید و بازارهای شهر آنتالیا

در این شهر قیمت بسیاری از محصولات بهداشتی و بعضی از خوراکی‌ها بسیار مناسب است. در بسیاری از فروشگاه‌هایی که در منطقه کمر آنتالیا هستند، می‌توانید شعبه‌هایی از برندهای مشهور جهانی را پیدا کنید. در این راهنمای سفر به آنتالیا، چند مرکز خرید مشهور این شهر را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به آن‌ها سری بزنید و با قیمت مناسب، هرآنچه که دوست دارید را خریداری کنید.

مرکز خرید مارک

مارک (Markantalya Avm) از جدیدترین مراکز خرید آنتالیا که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. ۱۵۵ فروشگاه این مرکز خرید با انواع برندهای مشهور بین‌المللی و ترک (مانند ال سی وایکیکی) و ... نظر بسیاری را جلب می‌کند. مانند تمام مراکز خرید مدرن و بزرگ دنیا، این مرکز خرید نیز فودکورت با انواع رستوران (مک دونالد و …) و کافی‌شاپ و سالن سینما و پارکینگ دارد. قبل از رفتن به مارک حتما پول خودتان را تبدیل کنید و لیر همراه داشته باشید.

بازدید و خرید از مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید تراسیتی (TerraCity) در منطقه لارا قرار دارد. این مکان در ۴ طبقه با ۱۸۵ فروشگاه از برندهای بین‌المللی و ترک، فضایی عالی برای خرید است. تراسیتی به‌عوان بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین سینمای این شهر نیز در این مرکز خرید واقع شده است. به‌راحتی با اتوبوس می‌توانید به تراسیتی دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید نوا مال

مرکز خرید Novamall در 70 کیلومتری آنتالیا قرار دارد. از آنتالیا می‌توان با اتوبوس به این مکان رسید. این مرکز خرید طیف وسیعی از کالاها شامل پوشاک، لوازم آرایشی، اسباب بازی، کالاهای چرمی، کفش، جواهرات و بسیاری موارد دیگر است.

اگر از خریدهایتان خسته‌ شده‌اید و به استراحت نیاز دارید، می‌توانید در یکی از کافه‌های روی تراس پشت‌بام بنشینید و کمی در آنجا استراحت کنید. حتی می‌توانید در این مرکز خرید، بولینگ انجام دهید. کودکان می‌توانند در طبقه بالای این مرکز خرید بازی کنند.

بازدید از مرکز خرید نوا مال در آنتالیا

مرکز خرید میگروس

این مرکز خرید در غرب آنتالیا در منطقه کنیالتی واقع شده که در سال 2001 افتتاح شد. بیش از 130 مغازه در 3 طبقه این مرکز خرید پراکنده شده‌اند و علاوه‌بر بوتیک‌های کوچک، زنجیره‌ای از برندهای بزرگ ازجمله Boyner، Zara، Muso و LC Waikiki را در این مکان خواهید دید. به‌غیر از رستوران برای غذا خوردن، یک زمین بازی برای کودکان سرگرمی در این مرکز خرید قرار داده شده است.

 

هتل های آنتالیا و محل اقامت

وقتی که به آنتالیا سفر می‌کنید، یکی از دغدغه‌های اصلی شما پیدا کردن یک محل اقامت یا هتل مناسب است که بتوانید در آنجا استراحت کنید. در این شهر می‌توانید علاوه‌بر هتل‌های لوکس و هتل یوال انتالیا، محل اقامت ارزان را نیز رزرو کرد. در ادامه بهترین هتل‌های آنتالیا را به شما معرفی کنیم:

نوع هتل نام هتل
هتل 5 ستاره هتل مکس رویال بلک گلف ریزورت (Maxx Royal Belek Golf Resort)
هتل ریکسوس پرمیوم بلک (Rixos Premium Belek)
هتل رگنوم کاریا (Regnum Carya)
هتل کایا پالازو گلف ریزورت (Kaya Palazzo Golf Resort)
هتل 4 ستاره هتل ویندهام گاردن لارا (Wyndham Garden Lara)
هتل تاچ پریمیز اند اسپا (Tac Premier Hotel And Spa)
هتل امون بلک (Amon Hotels Belek)
هتل گرند پارک لارا (Grand Park Lara)
هتل 3 ستاره هتل هدف کلئوپاترا گلدن سان (Hedef Kleopatra Golden Sun)
هتل لارا پالاس (Lara Palace Hotel)
هتل آگون (Agon Hotel)
هتل آکاسیا ریزورت (Akasia Resort)

 

 

نحوه سفر به شهر آنتالیا

نحوه سفر به آنتالیا به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود. شما می‌توانید به‌صورت شخصی یا با تور به این شهر سفر کنید. در‌صورتی‌که تور آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کنید، برنامه‌ریزی‌های مهم سفر به عهده آژانس خواهد بود. با وجود تورلیدرهای مجرب، گشت‌های شهری نیز جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند.

تور زمینی آنتالیا فقط ممکن است چند بار در طول سال برگزار شود و از همه مهم‌تر اینکه مسیر کمی طولانی است. این را هم بگوییم که بسیاری از گردشگران فکر می‌کنند که سفر با تور آنتالیا زمینی بهتر است؛ اما به این موضوع فکر کنید که از تهران تا آنتالیا حدود 30 ساعت طول می‌کشد.

سفر هوایی به آنتالیا نیز با انواع ایرلاین‌های داخلی و خارجی قابل‌انجام است. البته هیچ‌یک از پروازهای تهران به آنتالیا به‌صورت مستقیم انجام نمی‌شود. البته در سفر به آنتالیا با ایرلاین‌های داخلی، شما در دنیزلی یا دالامان فرود خواهید آمد و سپس به‌صورت زمینی به آنتالیا می‌روید. در پرواز با ایرلاین‌های خارجی نیز به فرودگاه آدانا، آلانیا یا کایسری رفته و سپس با پروازی به فرودگاه آنتالیا می‌روید.

 

حمل و نقل عمومی در شهر آنتالیا

با تاکسی و اتوبوس می‌توانید در آنتالیا گشت‌وگذار داشته باشید. بنزین در این شهر گران است و به‌همین دلیل، هزینه تاکسی در آنتالیا بالاست. اتوبوس‌های این شهر تمیز هستند و مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسبی دارند. در آنتالیا نمی‌توانید از مترو استفاده کنید؛ زیرا مسیرهای رفت‌وآمد آن را شبکه اتوبوسرانی آنتالیا پوشش می‌دهد.

استفاده از قطارها، حمل و نقل عمومی آنتالیا

 

هزینه سفر به آنتالیا

برآورد هزینه سفر در آنتالیا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ مثلا:

  • هتل های آنتالیا
  • هزینه بلیط
  • هزینه خوردوخوراک
  • هزینه برای بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا و تفریحاتی که در این شهر وجود دارند.

اگر در زمان‌های خلوت‌تر (زمستان) سفر به آنتالیا را انتخاب کنید، قیمت تور آنتالیا کمتر خواهد بود. درحالی‌که اگر در زمان‌های شلوغ (مثلا عید نوروز) به آنتالیا سفر کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تورهای تفریحی مانند رفتینگ، سافاری و... را نیز اگر از داخل خود شهر تهیه کنید و از هتل نخرید، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. حتی برای اینکه هزینه‌های سفر به آنتالیا را کاهش دهید، می‌توانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

هزینه سفر به آنتالیا

 

شماره تلفن های ضروری آنتالیا

 شماره‌های ضروری آنتالیا را در جایی ذخیره کنید و با خود همراه داشته باشید:

  • اورژانس: 112
  • آتش‌نشانی: 110
  • پلیس آنتالیا: 5274503

 شاید در طول سفرتان به آنتالیا بنا به هر دلیلی به شماره‌های زیر نیاز داشته باشید.

خرید سیم‌کارت‌ در آنتالیا

در سفرهای خارجی، از اولین کارهایی که باید به‌محض ورود به شهر انجام دهید، تهیه سیم‌کارت است. شما برای ارتباط با خانواده یا همسفران خود، استفاده از نقشه، خرید بلیت‌های آنلاین و … به سیم‌کارت و اینترنت احتیاج دارید. در سفر به آنتالیا، خرید سیم‌کارت به‌راحتی از مراکز فروش در سراسر شهر امکان‌پذیر است. 

برای خرید سیم‌کارت در آنتالیا به مدرک خاصی نیاز ندارید، فقط کافیست که شناسنامه و پاسپورت همراه خودتان داشته باشید.

بهترین اپراتورها برای خرید سیم‌کارت در آنتالیا عبارتند از:

  • Trasst e-SIM
  • Holafly's e-SIM
  • Turkcell
  • Vodafone Turkey
  • Turk Telekom

در سال 1402، تقریبا 200 الی 400 لیر برای خرید این نوع سیم‌کارت باید پرداخت کنید. 

استفاده از سیم کارت Turkcell در آنتالیا

 

وضعیت امنیت در شهر آنتالیا

سوال بسیاری از افرادی که اولین بار به آنتالیا سفر می‌کنند، درباره امنیت این شهر است. آنتالیا به‌طورکلی، آمار جرم و جنایت پایینی دارد. با اینکه آنتالیا امن است؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که باز هم محتاط باشید؛ مثلا: 

  • اشیاء قیمتی خودتان را هرجایی با خودتان حمل نکنید
  • در حین گشت‌وگذار از اطراف خود آگاه باشید

  پلیس و تدابیر امنیتی قوی در این شهر به‌خوبی حافظ امنیت شهر هستند و شما از این نظر هیچ مشکلی برای سفر به آنتالیا نخواهید داشت. 

دانستنی های کاربردی شهر آنتالیا

شما برای ورود به آنتالیا به ویزا نیازی ندارید.

برای سفر به آنتالیا بهتر است دلار یا لیر همراه داشته باشید.

زبان ترکی به‌عنوان زبان رسمی و محلی مردم آنتالیاست؛ اما شما می‌توانید به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

بهترین مکان برای اقامت، محله لارا آنتالیا، اطراف ساحل کنیالتی، شهر کِمِر (۴۳ کیلومتری آنتالیا)، بافت تاریخی شهر است.

 

تجربه سفر به آنتالیا با تور آنتالیا سفریار

آنتالیا شهری بزرگ در سواحل مدیترانه ترکیه است. از قرن دوم قبل از میلاد، این شهر یک بندر مهم بوده و امروزه یک شهر تفریحی شلوغ برای گشت‌وگذار محسوب می‌شود. با بیش از 2000 سال تاریخ، بازدیدکنندگان شهر می‌توانند طیف متنوعی از بناهای معماری دوره‌های مختلف و همچنین فرهنگ‌های مختلف را مشاهده کنند. 

اگر به فکر سفر هستید، در این راهنمای سفر به آنتالیا، اطلاعات کاملی درباره این شهر، امنیت آن، هتل‌ها، مراکز تفریحی و حتی هزینه سفر به آنتالیا در اختیار شما قرار دادیم. درصورتی‌که برای سفر به آنتالیا، تور مسافرتی را انتخاب کرده باشید، سفریار همراه شماست. می‌توانید با بررسی وبسایت و در تماس با کارشناسان فروش (021911006828) تور آنتالیا ترکیه مد نظر خود را از سفریار رزرو کنید.

رزرو بلیت رفت و برگشت، هتل، گشت شهری، ترانسفر و بیمه مسافرتی ازجمله خدمات سفریار در تور آنتالیا هستند.

سوالات متداول
  • آنتالیا در مرز جنوب غربی ترکیه در دریای مدیترانه قرار دارد. از غرب و جنوب با کوه‌های توروس و از جنوب شرقی با آناتولی همسایه است.

  • آنتالیا به‌طور کلی شهر امنی است و میزان جرم ‌و جنایت در این شهر کم است؛ اما با این‌حال بهتر است مراقب خودتان و اشیای باارزش خود باشید.

  • مکان‌های تاریخی مانند: دروازه هادریان، کالیسی و شهر پرگه از مکان‌هایی هستند که حتی برای یک‌بار هم که شده ارزش دیدن را دارند. آنتالیا به عنوان یکی از دو جاذبه گردشگری برتر ترکیه شناخته می‌شود و گردشگران از سراسر جهان از آن دیدن می‌کنند.

  • فصل بهار و پاییز برای سفر به آنتالیا مناسب است.

  •  اگر به‌دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به آنتالیا هستید، پیشنهاد می‌کنیم فصل زمستان را برای سفر انتخاب کنید و در این بازه زمانی تورهای مسافرتی آنتالیا از فصل پاییز هم ارزان‌تر به شما ارائه می‌شود.

  • قهوه ترک، انواع شیرینی‌‌های ترکی مانند باقلوا و راحت‌الحلقوم، پوشاک ترک، گلیم و قالی و... از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند.

  • بافت تاریخی شهر، محله لارا، اطراف ساحل کنیالتی، شهر کِمِر (۴۳ کیلومتری آنتالیا) از بهترین مکان‌ها برای اقامت در این شهر هستند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها