سواحل دبی

سواحل دبی

بازدید از سواحل دبی جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین بخش سفر به دبی است؛ در این شهر زیبا انواع ساحل‌های زیبا وجود دارند که هریک از آنها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارد. سفر به دبی تمامی این سواحل جذاب را در اختیارتان قرار خواهد داد تا بهترین تفریحات آبی را انجام داده و در هتل‌های لوکس آنجا اقامت داشته باشید.

یکی از دلایلی که باعث شده شهر دبی شهرت بسیار زیادی کسب کند، سواحل زیبا و امکانات منحصربه‌فرد آنها است. در شهر دبی سواحل مختلفی وجود دارد که امکانات آنها با بهترین سواحل دنیا رقابت کرده و حتی به نسبت بسیاری از آنها برتری خاصی دارند. نکته بسیار مهمی که باید درباره سواحل دبی بدانید این است که برخی از آنها در میان گردشگرها شهرت و محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند.

نکته مهمی که باید درباره سواحل دبی بدانید این است که تعداد آنها زیاد بوده و زمان محدود شما در هنگام مسافرت اجازه بازدید از تمامی آنها را نمی‌دهد. شما باید قبل از هرگونه برنامه‌ریزی خاصی، بهترین سواحل دبی را بشناسید و اطلاعات دقیقی درباره امکانات و تفریحات آنها کسب کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل بهترین و محبوب سواحل دبی را معرفی کرده و به شما بگوییم که بازدید از آنها چه امکاناتی را در اختیارتان قرار خواهد داد. 

ساحل پالم جمیرا The Palm Jumeirah

ساحل پالم جمیرا The Palm Jumeirah در میان تمام سواحل دبی مانند یک نگین درخشان، زیبایی خود را به رخ گردشگرها خواهد کشید. پالم جمیرا یا نخل جمیرا یک مجمع‌الجزایر مصنوعی است که دولت دبی برای ارتقای صنعت گردشگری آن را با هزینه زیادی ایجاد کرد. جزیره‌های ساخته شده در این ساحل شکل و شمایل یک نخل را به خود گرفته‌اند؛ به همین دلیل آن را ساحل نخل جمیرا هم می‌نامند. مساحت این ساحل 106 هکتار است.

در ساحل نخل جمیرا برخی از بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های دبی قرار دارند که شما می‌توانید برای دسترسی بهتر به ساحل و امکانات آن، مناسب‌ترین گزینه را برای اقامت خود رزرو کنید. نکته مهمی که باید درباره ساحل پالم جمیرا بدانید این است که در اینجا بیشتر سواحل خصوصی بوده و متعلق به محله‌های مسکونی لوکس، هتل‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی و... هستند. البته ساحل عمومی هم در پالم جمیرا وجود دارد  که معمولاً در بیشتر اوقات سال شلوغ هستند. 

در ساحل نخل جمیرا علاوه بر شنا، تفریحات دیگری مانند جت اسکی، کایاک سواری، فلای بورد، زمین والیبال ساحلی و... وجود دارند که شما را سرگرم خواهند کرد. همچنین کافه‌ها و رستوران‌های مختلف امکان استراحت و سرو نوشیدنی‌های مختلف را برایتان فراهم خواهند کرد. برای بازدید از ساحل پالم جمیرا، می‌توانید از مترو خط قرمز استفاده کنید؛ هنگام استفاده از مترو، باید در ایستگاه 23 یا 24 پیاده شوید. همچنین با اتوبوس، تاکسی و تراموا هم می‌توان به این ساحل زیبا رفت. 

زیبایی و عظمت ساحل پالم جمیرا دبی

 

ساحل باز جی بی آر JBR Open Beach

ساحل باز جی بی آر JBR Open Beach یکی دیگر از سواحل زیبا و آرام دبی است که با 2 کیلومتر وسعت، شرایط را برای انجام تفریحات مختلف فراهم می‌کند. ساحل (JBR (Jumeirah Beach Residence به‌عنوان بزرگ‌ترین ساحل دبی شناخته می‌شود، اما بیشتر قسمت‌های آن به هتل‌ها و محیط آنها اختصاص‌داده‌شده است. 

در ساحل Jumeirah Beach Residence انواع اسکوترها و دوچرخه‌های الکترونیکی وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌توانید در محیط ساحل به گشت‌وگذار بپردازید. در این ساحل محیط‌های خاصی برای شنا در نظر گرفته‌اند و یک‌سری افراد حرفه‌ای به‌عنوان غریق نجات در آنجا مسئول تأمین امنیت شما خواهند بود. 

تفریحاتی مانند واتربرد، پاراسلینگ، شترسواری، تماشای غروب، خرید از فروشگاه‌ها، صرف غذا در بهترین رستوران‌ها و اقامت در هتل‌های لوکس این ساحل را جذاب‌تر خواهند کرد. برای بازدید از ساحل جی بی آر، می‌توانید از تاکسی و مترو استفاده کنید. مترو خط 8 شما را به این ساحل زیبا می‌رساند.

 

ساحل لامر La Mer Beach

ساحل لامر La Mer Beach در منطقه مشهور جمیرا قرار دارد؛ به همین دلیل دسترسی بسیار خوبی به هتل‌ها و مراکز تفریحی داشته و در بیشتر اوقات سال شلوغ است. امکانات و محیط ساحل لامر به‌گونه‌ای هست که بیشتر موردپسند خانواده‌ها قرار می‌گیرد. البته افراد زیادی به‌صورت مجردی به این ساحل آمده و از امکانات آن استفاده می‌کنند. 

تفریحات آبی مانند واتربرد، کایاک سواری، پاروزدن و... در کنار کافه‌ها و رستوران‌های مجلل زیبایی ساحل لامر را بیشتر کرده‌اند. همچنین در این ساحل پارک آبی، سینما، بخش‌های مختلف صندلی استراحت، باشگاه‌های ساحلی و اقامتگاه‌های لوکس وجود دارند که شما براساس سلیقه و خود می‌توانید آنها را در برنامه خود جای دهید. همچنین با استفاده ازخطوط اتوبوس RTA می‌توانید به این ساحل زیبا بروید.

ساحل لامر  در دبی امارات

 

ساحل مارینا Marina Beach

ساحل مارینا Marina Beach یکی از سواحل دبی است که شما می‌توانید به‌صورت شبانه‌‌روزی از آن بازدید کرده و از امکانات آن استفاده کنید. این ساحل یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای فرار از گرمای تابستان است. با اینکه تابستان فصل محبوب سفر به دبی نیست، اما در این موقع سال مسافران و گردشگران زیادی از این ساحل دیدنی می‌کنند. 

در کنار شناکردن و انجام تفریحات آبی تفریحات دیگری هم وجود دارند که در ساحل مارینا می‌توانید انجام دهید. یکی از این تفریحات عالی، اجاره قایق و انجام سفر دریایی است. همچنین رستوران‌های ساحل و کافه‌های آن یک منوی متنوع و فوق‌العاده جذاب را به شما ارائه خواهند کرد.  برای رفتن به ساحل مارینا، باید به ایستگاه قطار برج خلیفه رفته و یا از تاکسی‌ها استفاده کنید. این ایستگاه قطار هر ده دقیقه یک بار به سمت ساحل مارینا رفته و مسافران این مسیر را جابه‌جا می‌کند.

تفریح گردشگران و شهروندان در ساحل مارینا

 

ساحل ام سوقیم Umm Suqeim Beach

اگر می‌خواهید در سواحل دبی استراحت کرده و با مکان‌های مشهوری مانند هتل 7 ستاره برج العرب (Burj Al Arab)  عکس‌های زیبایی بگیرید، ساحل ام سوقیم با مساحت 15 کیلومتری بهترین و مناسب‌ترین گزینه ممکن است. این ساحل که در دسته ساحل‌های مسطح و پهن دبی قرار می‌گیرد، بیشتر برای شنا و استراحت خانوادگی پیشنهاد می‌شود. 

یکی از ویژگی‌های ساحل ام سوقیم این است که در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توان به آنجا رفت و در آب‌های گرم خلیج‌فارس شنا کرد. این ساحل در هنگام شب روشن شده و امکان شنا را در این ساعات از روز برایتان فراهم می‌کند.  برای رفتن به ساحل ام سوقیم لازم نیست که از تاکسی‌ها استفاده کنید. در بسیاری از نقاط دبی اتوبوس‌های مختلفی به سمت این ساحل حرکت می‌کنند؛ شما می‌توانید از آنها استفاده کرده و با هزینه کمتر به ساحل بروید.

ساحل ام سوقیم دبی

 

ساحل بادبادک Kite Beach

ساحل بادبادک Kite Beach بخشی از ساحل زیبای ام سوقیم به شمار می‌آید که به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و امکانات عالی، در لیست بهترین سواحل دبی قرار گرفته است. در این ساحل می‌توانید کایاک اجاره کنید و به دل دریا بزنید، اما ویژگی برجسته و بسیار مهمی که ساحل بادبادک را در میان سواحل دبی به شهرت رسانده، قرارگرفتن در معرض بادهای ملایم هست. 

در این ساحل معمولاً بادهای ملایمی گردشگرها را نوازش می‌کند. آن دسته از گردشگرهایی که علاقه زیادی به بادبادک‌بازی دارند، به این ساحل رفته و بادبادک خود را پرواز می‌دهند. با اینکه شنا کردن در ساحل و انجام تفریحات مختلف هم بسیار رایج است، اما شرایط عالی برای بادبادک‌بازی این ساحل را بیشتر مشهور کرده است. 

کلوپ‌های ساحلی، رستوران، کافه، تخت آفتاب، هتل‌های لوکس و... ازجمله بخش‌های دیگر ساحل هستند. همچنین پیست اسکی سرپوشیده دبی در نزدیکی ساحل بادبادک قرار دارد. ایستگاه اتوبوس 8، 88، X28، C10 در کنار ایستگاه مترو M1 آماده جابه‌جایی افراد و رساندن آنها به ساحل کایت هستند. 

ساحل بادبادک دبی

 

ساحل الممزار Al Mamzar 

در هنگام بازدید از بهترین سواحل دبی، حتماً ساحل الممزار Al Mamzar را در برنامه خود قرار دهید و از بخش‌های مختلف آن نهایت لذت را ببرید. نکته بسیار مهمی که باید درباره ساحل الممزار بدانید این است که دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها فقط خانم‌ها و بچه‌های زیر 4 سال اجازه ورود دارند. همچنین برای ورود به این ساحل زیبا باید برای هر نفر حدود 1.5 دلار (قیمت سال 1402) بپردازید. 

ساحل الممزار شامل چهار بخش مختلف ازجمله زمین بازی کودکان، منطقه پیک‌نیک و دو استخر عمومی می‌شود که استفاده از آنها برای عموم رایگان است. این پارک ساحلی حدود بیست دقیقه از مرکز شهر دبی فاصله دارد؛ به همین دلیل استفاده از تاکسی، بهترین روش برای رفتن به ساحل الممزار است. 

ساحل الممزار

 

ساحل نیکی Nikki Beach

ساحل نیکی Nikki Beach به دلیل زرق‌وبرق فراوان و زیبایی منحصربه‌فرد مکانی بسیار عالی برای زوج‌ها و گرفتن عکس‌های دونفره است. این ساحل زیبا که در پرل جمیرا (Pearl Jumeirah) واقع شده، آن‌قدر در میان گردشگران محبوب شده که بدون شک در میان بهترین سواحل دبی قرار خواهد گرفت. 

ساحل نیکی در واقع یک استراحتگاه و ساحل خصوصی است، اما گردشگرها در کنار استخر خصوصی، می‌توانند در ساحل عمومی آن شنا کنند. صرف غذا در رستوران‌های مختلف ساحل، آفتاب گرفتن و استفاده از استخرهای آبگرم ازجمله تفریحات جذاب این ساحل هستند. نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، هزینه ورود به این ساحل هست که 150 درهم برای روزهای عادی و 250 درهم برای روزهای آخر هفته درنظر گرفته شده. (قیمت‌ها سال 1402)

فاصله نزدیک ساحل نیکی به جاذبه‌های بزرگی مانند برج خلیفه و مرکز خرید دبی باعث شده که رفتن به این ساحل بسیار آسان باشد. شما می‌توانید با استفاده از تاکسی، در کمترین زمان ممکن خود را به ساحل نیکی برسانید.

استخرهای ساحل نیکی دبی

 

بازدید از سواحل دبی با آژانس سفریار

سواحل دبی به‌تنهایی تأثیر بسیار زیادی در پیشرفت صنعت گردشگری دبی داشته‌اند. ازآنجایی‌که تعداد این سواحل بالا بوده و هرکدام خصوصیات خاصی دارند، باید برنامه‌ریزی دقیق برای بازدید از آنها انجام دهید. با اینکه سفر به دبی و بازدید از سواحل آن به‌صورت شخصی هم امکان‌پذیر هستند، اما چالش‌های این نوع از سفر و هزینه بالای آن شما را با مشکلات خاصی روبرو خواهد کرد. 

بدون شک برای تجربه سفری آسان و بدون دردسر، باید بهترین روش سفر، یعنی رزرو تور دبی را انتخاب کنید. آژانس سفریار یکی از آژانس‌های محبوب و مشهور کشور است که انواع تورهای لوکس و ارزان دبی را برگزار کرده و بازدید از سواحل را در برنامه سفر جای می‌دهد. 

بهترین سواحل دبی به طرز شگفت‌انگیزی شما را به سمت خود خواهد کشاند. در این مطلب بهترین سواحل دبی را به همراه خصوصیات و ویژگی آنها معرفی کردیم. اگر همچنان درباره سواحل دبی و یا خرید تورهای آن سوالی دارید، با شماره 02191006828 تماس بگیرد تا مشاوران سفریار آنها را پاسخ دهند. 

سوالات متداول
  • با اینکه دبی یک شهر اسلامی است، اما شما می‌توانید در ساحل انواع لباس‌های شنا را بپوشید. البته این لباس‌ها نباید آن‌قدر نازک باشند که تمام بدن نمایان باشد.

  • برای ورود به برخی از سواحل دبی باید هزینه ورودی را بپردازید، اما برخی دیگر از سواحل نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

  • تنها برخی از سواحل دبی ازجمله ساحل ام سوقیم Umm Suqeim Beach امکان شنا در هنگام شب را فراهم خواهند کرد.

  • با اینکه در بیشتر مکان‌های دبی ساحل‌های قشنگی وجود دارند، اما منطقه جمیرا زیباترین سواحل را ارائه خواهد کرد.

  • برای اینکه دسترسی آسانی به سواحل دبی داشته باشید، باید اقامتگاه‌های خود را در کنار ساحل موردنظر رزرو کنید.

  • خرید تورهای دبی از آژانس سفریار بهترین و آسان‌ترین راه برای بازدید از بهترین سواحل دبی است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها