بهترین زمان سفر به هلند

بهترین زمان سفر به هلند

بهترین زمان سفر به هلند چه زمانی است؟ چه فصل از سال بهتر است به کشور هلند سفر کنیم؟ بهترین فصل برای تفریحات و جشنواره‌ها چه زمانی است؟
از هر زاویه‌ای بخواهیم بررسی کنیم، سفر به هلند تقریبا در تمام فصل‌ها و ماه‌های سال انتخاب خوبی بوده و فقط کافی است طبق سلیقه خود تفریحات و جاذبه‌های دلخواهتان را انتخاب و در زمان مناسب در آنجا باشید. در فصل بهار شکوفه‌های زیبای گل لاله و در تابستان روزهای طولانی در سواحل شنی و جزایر دریای وادن منتظر گردشگران هستند. 
فصل پاییز نیز زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد. با عبور از پاییز و فرارسیدن زمستان هم می‌توانید در جشنواره‌های مخصوص این فصل مانند جشنواره فیلم روتردام شرکت کنید. همچنین لازم به ذکر است، دوچرخه‌سواری تبدیل به یک سبک زندگی در این هلند شده است؛ بنابراین در طول سال و فصل‌های مختلف شاهد برگزاری جشنواره‌های هیجان‌انگیز دوچرخه‌سواری هستیم که تبدیل به جاذبه‌ای هیجان‌انگیز برای توریست‌ها شده است. 
با تمام این اوصاف اگر قصد سفر به هلند دارید، ابتدا لازم است بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر در زمان شلوغ و ازدحام مسافر، سفر خود را انجام دهید ممکن است لازم باشد هزینه‌های بیشتری را بابت اقامت و هزینه‌های روزمره تقبل کنید؛ زیرا به‌هرحال تقاضای بالا موجب افزایش قیمت‌ها شده و بر هزینه‌های شما تأثیر می‌گذارند. آب‌وهوای این کشور نیز ثبات چندانی ندارد، در نتیجه باید بااحتیاط سفرکرده و لوازم و لباس مناسب همراه خود داشته باشید. 

ژوئن تا آگوست؛ بهترین زمان سفر به هلند با روزهای بلند و آب و هوای گرم

ژوئن تا آگوست که فصل تابستان هلند را تشکیل می‌دهند، زمان به اوج رسیدن تمام لذت‌های و جذابیت‌های تفریحی و گردشگری این کشور است. حتی دمای هوا نیز با حداکثر 19 درجه در ژوئن و 21 درجه در جولای و آگوست، در این فصل روزهای اوج خود را می‌گذراند. در این فصل می‌توانید تفریحاتی مانند موارد زیر را در هلند انجام دهید:

ژوئن تا آگوست؛ بهترین زمان سفر به هلند

  • دوچرخه‌سواری در حومه شهر
  • سفر‌های آبی از طریق کانال‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها 
  • حضور در کافه‌ها و لذت‌بردن از فضای شاد و پرجنب‌وجوش آن‌ها
  • بازدید از موزه‌ها
  • تفریح در سواحل
  • شرکت در فستیوال آزادی هلند
  • شرکت در فستیوال‌های تابستانی
  • تماشای بیش از 1200 نمایش در 40 صحنه تئاتر در شهرها و محله‌های قدیمی هلند
  • تماشای بزرگ‌ترین رژه شاد و مفرح به نام «پراید آمستردام» در پایتخت هلند  


آمستردام به دلیل آب‌وهوای معتدل در فصل تابستان یکی از شهر‌های محبوب اروپایی به شمار می‌رود؛ بنابراین این فصل از زمان‌های شلوغ هلند بوده و سفری پرهزینه برای گردشگران در پی دارد. اما  اگر از هزینه‌های چشم‌پوشی کنیم، تابستان بهترین فصل برای سفر به هلند به شمار می‌رود. این شلوغی علاوه‌ بر افزایش قیمت‌ها به مشکلاتی مانند کمبود و عدم امکان رزرو هتل نیز منجر می‌شود. ازاین‌رو بهتر است تا جایی که می‌توانید مواردی مانند هتل، بلیط موزه‌ها و حتی رستوران‌های مورد نظر خود را از قبل رزرو کنید. از جمله جشنواره‌های این فصل در هلند می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:
جشنواره بین‌المللی آتش‌بازی Scheveningen: چهار شب آتش‌بازی در خارج از شهر لاهه که شرکت‌کنندگانی از کشور‌های مختلف برای رقابت و کسب جوایز شرکت می‌کنند. این مراسم در ماه آگوست برگزار می‌شود.
کارناوال تابستانی روتردام: روتردام یک کارناوال به تقلید از کارناوال آمریکای لاتین بوده و مراسم‌هایی مانند موسیقی و رقص را در دو روز در بر می‌گیرد. زمان برگزاری این مراسم ماه ژوئن است. 

 

سپتامبر و اکتبر، بهترین زمان سفر به هلند برای جشن و مراسمات فرهنگی

فصل پاییز و ماه‌های پس از تابستان «سپتامبر و اکتبر»  دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین زمان برای سفر به هلند از نظر آب‌و‌هوا و شرایط اقلیمی هستند؛ چرا که میانگین دمای هوا 14 تا 18 درجه بوده و آب‌وهوای معتدل‌تری نسبت به دیگر ماه‌ها در این کشور تجربه می‌شود. زمانی که برگ‌های پاییزی درختان شروع به ریختن می‌کنند، زیبایی‌های معماری جذاب شیروانی در سطح شهر خودنمایی می‌کنند که باعث شده است عکاسان عاشق این فصل برای شکار صحنه‌های چشم‌نواز و منحصر‌به‌فرد باشند. همچنین باید اشاره کنیم فصل پاییز، زمان آغاز تقویم فرهنگی هلند بوده و مراسم‌های زیر در این کشور برگزار می‌شوند:

سپتامبر و اکتبر بهترین زمان سفر به هلند

  • رقص باله
  • رقص معاصر
  • رویداد رقص آمستردام
  • موسیقی الکترونیک آمستردام
  • اپرا
  • کنسرت‌های کلاسیک
  • موسیقی جاز
  • جشنواره‌های فیلم
  • جشن‌های شاد با پخش شیرینی
  • و مراسم‌های فرهنگی، هنری و جذاب دیگر


در این فصل به دلیل کاهش جمعیت گردشگران، رزرو هتل و بلیط‌ها آسان‌تر می‌شود. در نتیجه می‌توانید انتظار کاهش هزینه‌های سفر را هم داشته باشید. شایان‌ذکر است فصل پاییز در هلند دارای بارانی‌ترین روزهای سال است. ازاین‌رو می‌تواند زمان خوبی برای سفر به این کشور برای افرادی باشد که به باران و زیبایی‌های آن علاقه دارند. البته با توجه به این وضعیت همراه‌داشتن لباس مناسب در این فصل امری ضروری خواهد بود. 

 

نوامبر تا فوریه بهترین ماه‌های سفر به هلند برای کم کردن هزینه ها

این ماه‌ها بهترین زمان سفر به هلند با هزینه‌های پایین به شمار می‌رود؛ چرا که حجم مسافر کاهش‌یافته و در نتیجه آن قیمت‌ها نیز با کاهش روبرو می‌شوند. نکته جالب‌توجه در مورد این ماه‌ها سال در کشور هلند این است که برخی از رستوران‌ها و هتل‌ها یا ساعت کاری خود را کاهش می‌دهند یا این که به طور کل تعطیل می‌کنند و منتظر فصل بعدی برای شروع به کار مجدد می‌مانند. 
دمای هوا در ماه‌های نوامبر تا فوریه بین 6 درجه نا 10 درجه بوده و نسبت به ماه‌های دیگر سال سرد است. این‌ ماه‌ها در فصل زمستان قرار دارند و طبیعی است که در بیشتر روزها باران یا برف ببارد؛ بنابراین اگر این فصل را برای مسافرت خود انتخاب کردید بهتر است حتما لباس گرم و اقلامی مانند چتر برای جلو‌گیری از خیس شده همراه خود داشته باشید. 
سرمای هوا باعث یخ‌زدن سطح رودخانه‌ها‌، کانال‌ها و دریاچه‌ها در هلند در فصل زمستان می‌شود و یکی از ورزش‌هایی که در نتیجه این اتفاق تبدیل به ورزش ملی این کشور شده، اسکی روی یخ است. اگر به تجربه چنین ورزشی علاقه دارید، این ماه‌های سال میلادی بهترین زمان و فرصت خواهد بود. 
زمستان هلند روز‌هایی نه‌چندان روشن و شب‌هایی طولانی دارد. از تفریحات مردم این کشور در این فصل رفتن به کافه‌های چوبی و دریافت حس خوب طبیعت از چوب‌های طبیعی بکار رفته در ساختمان کافه‌ها است. همچنین در طول این ماه‌ها شاهد نورپردازی‌های بسیار زیبایی در سطح‌ شهرها و کنار رودخانه‌ها و کانال‌ها هستیم که به زیبایی شهر‌ها می‌افزاید.
جشن سینترکلاس «Sinterklaas» از مراسم‌هایی است که در فصل زمستان در هلند می‌توانید تجربه کنید. این جشن به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی برگزار می‌شود که مراسم‌های مذهبی و سنتی را در بر می‌گیرد. کودکان در این جشن هدایایی از بابانوئل دریافت کرده و خانواده‌ها نیز به‌رسم شادی و تبریک سال نو هدایای کوچکی میان خود ردوبدل می‌کنند. در ماه‌های فوریه و مارس نیز جشن‌های ماستریخت افسانه‌ای در هلند برگزار می‌شوند. این جشن‌ها در استان‌های کاتولیک جنوب هلند رسم بوده و شکل کارناوال‌های خیابانی دارند. 

نوامبر تا فوریه بهترین ماه‌های سفر به هلند

 

مارس تا می بهترین زمان دیدن لاله ها

گل‌های هلندی شهرت زیادی در سراسر جهان دارند که یک موهبت الهی هستند که مانند مداد‌رنگی‌های غول‌پیکر در سراسر منطقه Bulb  این کشور پخش شده‌اند. از اواسط مارس تا اواسط می منطقه زیبای Bulb  میزبان چشم‌اندازی زیبا و عطر و بویی دلنشین از انواع گل می‌شود. مردم این منطقه در اواسط آوریل زیبایی‌های این بازه زمانی از سال را جشن گرفته و مراسمی به نام «رژه گل‌ها» با گل‌های لاله در مسافتی به طول 42 کیلومتر برگزار می‌کنند. اگر به این مراسم علاقه داشتید می‌توانید بازدیدی از مراحل آماده‌سازی و تزئین تابلو‌های گل این مراسم نیز داشته باشید.
اهمیت ماه آوریل در هلند دلایل مهم‌تری هم دارد. 27 آوریل روز ملی پادشاه «Koningsdag» بوده و مردم محلی با پوشش نارنجی رنگ در این مراسم حاضر می‌شوند. این مراسم بزرگ‌ترین جشن در هلند بوده و اگر  هتل یا هر محل اقامتی دیگری برای سفر به این کشور رزرو نکردید، فکر سفر را از ذهن خود بیرون کنید؛ چرا که یا جایی برای رزرو پیدا نمی‌کنید یا قیمت‌های به طرز سرسام‌آوری بالا خواهند بود.
باید توجه داشته باشید که مارس تا می، ماه‌های فصل بهار هلند بوده و معمولا آب‌وهوای خنکی دارند. به طوری که میانگین دمای هوا در طول این فصل بین 10 تا 17 درجه است؛ بنابراین لازم است در این فصل نیز برای در امان ماندن از سرما لباس گرم همراه خود داشته باشید. 

مارس تا می بهترین زمان دیدن لاله ها

 

سفر به هلند در ماه های دسامبر تا مارس

دسامبر ماه بازارهای کریسمس در هلند محسوب می‌شود. به همین دلیل با این که دمای هوا پایین آماده و مردم روز‌های سردی را می‌گذرانند، همچنان جنب‌وجوش بازدیدکنندگان به قوت خود باقی است. جشن‌های بزرگ کارناوال در سراسر کشور موج بعدی مراسم‌های شادی و سرور برای سال جدید هستند که در ماه فوریه به اوج خود می‌رسند. اما بااین‌حال به طور کلی فصل زمستان به دلیل سرمای هوا، فصلی خلوت از نظر گردشگر به شمار می‌رود. ازاین‌رو اگر قصد سفری آرام با هزینه‌های پایین را دارید، بهترین زمان برای سفر به هلند همین بازه زمانی خواهد بود. جشن‌های فصل زمستان هلند عبارت‌اند از:
کارناوال‌ها در ماه فوریه: جشن‌های کارناوال در این ماه به صورت سراسری در هلند برگزار می‌شوند. اجراهای خیابانی، رژه‌ها، موسیقی زنده و لباس‌های مجلل در این جشن فرهنگی فراگیر و معمول هستند. 
جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام : این جشنواره یک  نمایشگاه فیلم ده‌روزه  است که از 45 سال  پیش توسط فیلمسازان مستقل و تجربی برگزار می‌شود.
غواصی سال نو: سالانه بیش از 10،000 نفر در این مراسم سال نو برای غواصی در آب‌های سرد دریا شرکت می‌کنند. مهمانان این مراسم با شیرینی‌ها و خوراکی‌های مختلف پذیرایی می‌شوند. 

سفر به هلند در ماه های دسامبر تا مارس

 

سفر به هلند در ماه های آوریل و می

در ماه‌های آوریل و می، در هلند فصل بهار در حال شکوفایی کامل است. دمای هوا رو به  گرمی رفته و باغ‌های گل میلیون‌ها نفر را به کشور جذب می‌کنند تا از گل‌های  منحصربه‌فرد و معروف هلندی بازدید کنند.  این گل‌ها یک منظره بی‌نظیر به ارمغان می‌آورند که  علاقه و کنجکاوی هر کسی را نسبت به نحوه کشت، تاریخچه و شناخت آن‌ها برمی‌انگیزند. اگر شما هم از افراد دوستدار گل‌وگیاه هستید، این ماه‌های سال بهشت شما هستند. البته ازدحام جمعیت و بازدیدکنندگان به‌قدری بالا است که احتمالاً کمی اذیت شوید، اما ارزش یک با امتحان‌کردن را دارد. رویداد‌ها، جشن‌ها و باغ‌هایی که می‌توانید در این دوران بازدید کنید به شرح زیر هستند:

سفر به هلند در ماه های آوریل و می

  • باغ‌های گل کوکنهوف: باغ‌های کوکنهوف، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های هلند، با هفت میلیون گل رنگارنگ از نژاد‌هایی مانند لاله، نرگس، زعفران و سنبل است.
  • رویداد روز ملی آسیاب: به مدت دو روز، 950 آسیاب آبی درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز کرده و اهمیت آب را به مردم هلند و دیگر کشورهای اروپایی گوش‌زد می‌کنند.
  • نمایشگاه بین‌المللی عکس مطبوعات:  رقابت سالانه عکاسی مطبوعات هر سال در آمستردام آغاز می‌شود و بهترین عکس‌های مطبوعاتی از سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شوند. 

 

سفر به هلند در ماه ژوئن

ماه ژوئن با آب و هوای گرم و معتدل، جمعیت نسبتاً  متوسط گردشگران و بازدیدکنندگان و برنامه‌ها و جشنواره‌های فراوان، بین ماه‌هایی که گل‌های رنگارنگ فضای باغ‌ها و طبیعت این کشور را جذاب و فراموش‌نشدنی می‌کنند، یک ماه عالی و دلچسب محسوب می‌شود. جشنواره‌های موسیقی معاصر و کلاسیک، پینک‌پاپ، یک جشنواره راک عظیم که برگزاری آن از سال 1970 شروع شده است و چندین برنامه تفریحی دیگر در فضای باز در شهر لاهه، مراسم‌هایی هستند که در ماه ژوئن می‌توانید شرکت کنید. جشنواره‌های مهم دیگر این ماه عبارت‌اند از:

سفر به هلند در ماه ژوئن

  • نمایشگاه بین‌المللی عکس مطبوعات:  بخشی از این نمایشگاه در ماه آوریل و بخش دیگر آن در این ماه برگزار می‌شود. اشاره کردیم که در این مراسم عکاسان مطبوعاتی آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
  • جشنواره هلند: این جشنواره یک‌ماهه، بزرگ‌ترین فستیوال هنرهای نمایشی در هلند بوده و  موسیقی، اپرا، تئاتر و رقص در آن اجرا می‌شود.

 

سفر به هلند در ماه های سپتامبر تا نوامبر

این بازه زمانی بهترین زمان برای سفر به هلند جهت بازدید از نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فیلم و موسیقی است. حجم گردشگر و هزینه‌های سفر در این ماه‌ها بسیار پایین‌تر از زمان‌های دیگر خواهد بود؛ بنابراین می‌توانید سفری آرام، به‌دوراز هیاهو و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. همچنین می‌توانید بازدیدی از مناظر و طبیعت روستا‌ها قبل از بارش برف زمستانی و سفیدپوش شدن زمین داشته باشید. ریزش برگ‌های پاییزی نیز زیبایی‌های خاص خود را با رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و طلایی به وجود می‌آورد جذابیت و طرف‌داران خاص خود را دارد. 

سفر به هلند در ماه های سپتامبر تا نوامبر

 

جمع بندی مطالب

مسافرت و گردشگری از تفریحاتی هستند که امروزه تبدیل به یک سبک زندگی در سراسر جهان شده‌اند. همچنین جالب است بدانید اغلب کشورهای دنیا برای این که بتوانند اقتصاد سالم و مقاومی داشته باشند به صنعت گردشگری روی آورده‌اند. یکی از این کشورها که به خاستگاه گل‌وگیاه شهرت دارد، هلند است که هر سال میلیون‌ها نفر گردشگر را میزبانی می‌کند. فستیوال‌های و جشن‌های گوناگون در ماه‌های مختلف سال باعث شده‌اند گردشگران تمایل زیادی سفر به این کشور زیبا نشان دهند. در این نوشته بهترین زمان سفر به هلند را از جوانب مختلف بررسی کرده و به اطلاع  کاربران عزیز سفریار رساندیم. امیدواریم بتوانیم شما را در این سفر فراموش‌نشدنی همراهی کرده و بهترین خدمات را برایتان به ارمغان آوریم.

سوالات متداول
  • آوریل، می، ژوئن، جولای و آگوست

  • تابستان و بهار

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها