دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی

بازدید از دهکده جهانی دبی (Global Village Dubai) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اهداف گردشگران در سفر خود به این شهر لوکس و بسیار زیبا است. در شهر دبی جاذبه‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما گلوبال ویلیج یا همان دهکده جهانی به دلیل برخورداری از بخش‌های مختلف و ارائه تجربه‌ای متفاوت، توانسته شهرت بسیار زیادی به دست بیاورد. 

دهکده جهانی دبی دارای تاریخچه جذابی است؛ این دهکده از همان روزی که در مقیاس کوچک راه‌اندازی شد، طرفداران زیادی داشته و امروز این طرفداران از مرز 7 میلیون نفر هم گذشته‌اند. اگر می‌خواهید در سفر خود به شهر دبی از این دهکده جهانی بازدید کنید، ابتدا باید اطلاعات مهمی درباره بخش‌های مختلف آن کسب کنید. 

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر از پیش شما را با دهکده جهانی دبی و قسمت‌های مختلف آن آشنا کرده و اطلاعات جامعی درباره غرفه‌های مختلف آن ارائه کنیم. 

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی در سال 1996 به‌عنوان بخشی از جشنواره خرید دبی تاسیس شد. این دهکده در ابتدا شامل چندین کیوسک کوچک با موضوع کشورهای مختلف می‌شد. در فصل اول، حدود 500000 نفر از آن بازدید کردند؛ این آمار نسبتا زیاد نشان داد که پروژه دهکده جهانی موفق بوده و می‌توان آن را بیشتر از پیش توسعه داد.

مسئولان اماراتی در دوره‌های بعد، سرمایه‌گذاری بیشتری روی پروژه دهکده جهانی دبی انجام دادند تا گردشگرهای بیشتری را به سمت شهر کشانده و از این طریق درآمد بالایی کسب کنند. اولین اقدامی که برای توسعه دهکده جهانی انجام شد این بود که تعداد غرفه‌های آن را بالا برده و کشورهای بیشتری را معرفی کنند.

دهکده جهانی چندین بار لوکیشن خود را تغییر داد. این دهکده ابتدا روبروی شهرداری دبی بود، اما بعد از مدتی به عود متا و سپس به شهر جشنواره دبی منتقل شد. سال 2005 بود که بالاخره یک مکان دائمی در خیابان شیخ زاید برای دهکده جهانی شهر دبی پیدا شد. یکی از دلایل مهمی که خیابان شیخ زاید را برای دهکده جهانی انتخاب کردند این بود که دسترسی به آنجا آسان‌تر و بیشتر جاذبه‌های گردشگری دبی در اطراف این خیابان قرار دهند.

بعد از سال‌ها تلاش و برگزاری دوره‌های مختلف، اکنون مساحت گلوبال ویلیج دبی یک میلیون و 600 هزار مترمربع رسیده و بیش از 90 کشور را به بازدیدکنندگان معرفی خواهد کرد.

دهکده جهانی دبی از نمای بالا

 

دسترسی به دهکده جهانی دبی

همان‌طور که گفتیم؛ قرار گرفتن گلوبال ویلیج در خیابان شیخ زاید، دسترسی به آن را برای گردشگران آسان‌تر کرده است. شما با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس، می‌توانید به‌راحتی خودتان را به این مجموعه جذاب و هیجان‌انگیز برسانید. 

نکته مهمی که باید بدانید این است که هیچ ایستگاه مترویی مستقیم به دهکده جهانی نمی‌رود، اما چند ایستگاه اتوبوس در کنار ایستگاه‌های خط قرمز مترو وجود دارند که شما را به دهکده جهانی می‌رسانند. در واقع شما باید ابتدا سوار مترو شده و از طریق ایستگاه‌های خط قرمز خود را به ایستگاه‌های Al Jafiliya، Mall of the Emirates، Centrepoint و Union برسانید.

لازم به ذکر است که اتوبوس‌های مختلفی از جمله اتوبوس خط 102، 103، 104 و 106 در مسیر دهکده جهانی دبی قرار دارند. شما می‌توانید بر اساس مبدا خود یکی از این خط‌ها را برای رسیدن به دهکده انتخاب کنید.

 

بخش‌های مختلف گلوبال ویلیج دبی

با اینکه محور اصلی دهکده جهانی، غرفه‌های مربوط به کشورهای مختلف است، اما شما در هنگام بازدید از آنجا با بخش‌های دیگری هم مواجه خواهید شد که هریک جذابیت خاص خود را دارند. به‌طورکلی دهکده جهانی دبی به چهار قسمت مختلف تقسیم خواهد شد که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:

بخش اول؛ رویدادها و نمایش‌ها در دهکده جهانی دبی

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های گلوبال ویلیج متعلق به رویدادها و نمایش‌ها است. در این دهکده جذاب در هر فصل حدود 40 هزار نمایش مختلف را اجرا کرده و از این طریق تعداد گردشگرها را بالاتر خواهد برد. این نمایش‌ها که متعلق به کشورهای مختلف است، تمامی سنین را پوشش خواهند داد تا همه گردشگرها با رضایت کامل از دهکده خارج شوند. از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین نمایش‌های دهکده جهانی دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجراهای زنده در سطح جهانی توسط هنرمندان کشورهای خارجی
  • اجرای نمایش‌های کودکانه توسط شخصیت‌های کارتونی از جمله پیتر رابیت و پی جی ماسک
  • نمایش شیرین‌کاری یا همان انجام حرکات ریسکی و خطرناک 
  • برگزاری انواع نمایش‌های خیابانی از جمله تک دوچرخه‌ها، شعبده‌بازان آتش، آکروبات‌ها و...
  • نمایش‌های آتش‌بازی و رقص فواره

علاوه بر نمایش‌های مختلف، رویدادهای زیادی در دهکده جهانی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آنها شرکت کرده و تجربه جدیدی به سفرهای خود اضافه کنید. از جمله مهم‌ترین رویدادهای دهکده جهانی می‌توان به مواد زیر اشاره داشت:

  • شرکت حدود 80 دهکده از کشورهای خارجی مختلف و به نمایش گذاشتن فرهنگ و تاریخ خود (جریان اصلی دهکده جهانی)
  • برگزاری کنسرت‌های زنده
  • اجراهای محلی پرانرژی توسط غرفه‌های مختلف

همان‌طور که اشاره شد، رویدادها و نمایش‌های متنوعی در دهکده جهانی دبی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن شرکت کنید و لحظات شادی را سپری کنید.

رویدادها و نمیاش های دهکده جهانی دبی

بخش دوم؛ کارناوال‌های مختلف

در دهکده جهانی دبی حدود 80 الی 90 فرهنگ مختلف را مشاهده کرده و با رسم‌ورسومات متلف آنها آشنا خواهید شد. برخی از این غرفه‌ها کارناوال‌های مختلفی را برگزار کرده که حسابی مورد استقبال گردشگرها قرار می‌گیرد. تعدادی از این غرفه‌های موسیقی اصیل خود را اجرا کرده و تعدادی دیگر با رقص‌های محلی توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

صنعتگران محلی مهارت‌ها و استعدادهای خود را به‌صورت زنده در مقابل مهمانان به نمایش می‌گذارند. کارهای چوبی، پارچه‌های دست بافت، مبلمان، جواهرات، یا کفش‌ها و سوغاتی‌های صنایع‌دستی و... از جمله موارد مهمی هستند که در این بخش مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که در بخش کارناوال‌ها انواع برنامه‌های و بازی‌های مختلف برای کودکان در نظر گرفته‌اند تا با شرکت در آنها هیجان سفر و بازدید از دهکده برایشان چند برابر شود.

بخش کارناوال های دهکده جهانی دبی

بخش سوم؛ غذاهای دهکده جهانی دبی

یکی دیگر از بخش‌های بسیار محبوب که گردشگرها علاقه بسیار زیادی به آن نشان می‌دهند، غذاهای دهکده جهانی است. اگر در خیابان‌های دهکده به گشت‌وگذار بپردازید، بوی غذاهای مختلف توجه شما را جلب کرده و حس گرسنگی را به ما انتقال می‌دهد. در این خیابان‌ها انواع غذاهای مختلف سرو شده که بسیاری از آنها کاملاً جدید و متفاوت هستند.

انواع غذاهای آسیایی، اروپایی و... در رستوران‌های دهکده جهانی سرو شده که شما می‌توانید برای اولین‌بار آنها را تست کنید. همچنین در این خیابان‌ها، کافه‌های مختلفی وجود دارد که بوی متفاوت آنها حسابی شما را ذوق‌زده خواهد کرد. شما می‌توانید در کنار تست کردن این غذاهای خوشمزه، بازدید از تئاتر 4 بعدی دهکده و موزه آن را در برنامه خود قرار دهید.

میل کردن انواع غذاها در گلوبال ویلیج دبی امارات

بخش چهارم؛ خرید از مراکز مختلف

قسمتی از گلوبال ویلیج به مراکز خرید اختصاص داده شد است. هنگامی که به این قسمت مراجعه کنید، با جمعیت بسیار زیادی روبرو خواهید شد که قصد خرید وسایل مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مختلف دارد. بدون شک این قسمت از دهکده یکی از مشهورترین و جذاب‌ترین مراکز خرید در سراسر جهان است که تنوع اجناس آن با بسیاری از بازارهای معتبر جهان برابری می‌کند.

 

بلیت‌های دهکده جهانی دبی

برای اینکه بتوانید به دهکده جهانی دبی بروید؛ ابتدا باید بلیت آن را خریداری کنید. اگر خرید بلیت را در دروازه دهکده انجام دهید، باید حدود 20 درهم بپردازید، اما اگر این کار را به‌صورت آنلاین انجام دهید، هزینه بلیت برای شما به 15 درهم کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین، قیمت بلیط این مجموعه برای کودکان زیر 3 سال و افراد بالای 65 سال رایگان است.

درب های  ورودی به گلوبال ویلیج دبی

 

سفر به دهکده جهانی دبی با آژانس سفریار

اگر می‌خواهید سفری راحت و بدون دردسر را به گلوبال ویلیج تجربه کنید، باید بهترین روش سفر به دبی را انتخاب کنید. قطعاً سفر به دبی چالش‌های مختلفی از جمله اخذ ویزا، نحوه سفر به دهکده، رزرو محل اقامت و... را پیش روی شما خواهد گذاشت. آژانس مسافرتی سفریار تمامی این چالش‌ها را برطرف کرده و سفری راحت و بدون دردسر را برایتان برنامه‌ریزی خواهد کرد. این آژانس انواع تور ارزان دبی را برگزار کرده و با ارائه خدمات درجه یک، سفری لذت‌بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

دهکده جهانی دبی یکی از مقاصد جذب تورهای سفریار است که شما با رزرو آن می‌توانید به همراه تور لیدر به آنجا سفر کنید. در این مطلب به طور کامل دهکده جهانی دبی را معرفی کردیم تا بیشتر از پیش با جذابیت‌های آن آشنا شوید. اگر همچنان درباره این دهکده و رزرو تور سوالی دارید، با شماره 91006828-021 تماس بگیرید تا مشاوران آژانس شما را راهنمایی کنند.

 

سوالات متداول
  • دهکده جهانی دبی یکی از بهترین جاذبه‌های این شهر است که شما هنگام بازدید از آن حدود 90 غرفه از کشورهای مختلف جهان را مشاهده خواهید کرد که فرهنگ و آداب و رسوم خود را به گردشگران معرفی می‌کنند. این مجموعه علاوه بر غرفه‌ها شامل بخش‌های دیگری هم می‌شود. 

  • از زمانی که دهکده جهانی دبی را تاسیس کردند تا به امروز چند بار مکان آن را تغییر دادند. سرانجام در سال 2005 خیابان شیخ زاید را به‌عنوان مکان همیشگی دهکده انتخاب کردند. 

  • گلوبال ویلیج دبی شامل بخش‌های بسیار زیادی می‌شود، اما به‌طورکلی آن را به چهار قسمت نمایش‌ها و رویدادها، کارناوال‌ها، غذاها و مراکز خرید تقسیم می‌کنند.

  • بله؛ برای اینکه به دهکده جهانی دبی وارد شوید، باید بلیت آن را تهیه کنید. بلیت‌های این مجموعه در جلو دروازه دهکده و آنلاین به فروش می‌رسند.

  • اگر بلیت را حضوری تهیه کنید حدود 20 درهم و اگر آنلاین تهیه کنید باید 15 درهم بپردازید.

  • بهترین و آسان‌ترین راه برای بازدید از دهکده جهانی، مراجعه به سایت سفریار و خرید تورهای مختلف دبی است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها