دریاچه ناکورو کنیا

دریاچه ناکورو کنیا

یکی از جذاب‌ترین و شگفت انگیزترین دریاچه‌ها در جنوب کنیا دریاچه ناکورو (Lake Nakuru) نام دارد که به بهشت صورتی رنگ فلامینگوها نیز معروف است. برای مشاهده تنوع گیاهی و حیوانی مختلف، می‌توانید به پارک ملی دریاچه ناکورو سفر کنید. ویژگی شگفت‌انگیز پارک‌های ملی کنیا این است که به دلیل وجود فلامینگو‌ها در این منطقه، یک خط صورتی رنگ در آن مشاهده می‌شود و این چیزی است که گردشگران را به دریاچه می‌کشاند. علاوه‌بر فلامینگو‌ها نزدیک به ۴۰۰ گونه پرنده و حیوانات مختلف دیگر نظیر کرگدن، زرافه‌ها، شیر و غیره نیز در این منطقه تحت حفاظت هستند.
اگر به طبیعت و زیبایی‌های آن علاقه دارید و مایل هستید از جاهای دیدنی کنیا بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما رفتن به پارک ملی دریاچه ناکورو است. این مجموعه یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های ملی کنیا است که رفتن به آن می‌تواند خاطره‌ای به‌یادماندنی و بسیار خوب را برای شما رقم بزند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این دریاچه شگفت‌انگیز و زیبایی‌های آن بیشتر آشنا شوید. 

معرفی پارک ملی دریاچه ناکورو کنیا

پارک ملی دریاچه ناکورو در فاصله چند کیلومتری پایتخت کنیا قرار دارد و در مقایسه با دریاچه‌های دیگر دارای رنگ‌های خاص‌تری است. به عبارت دیگر دریاچه ناکورو شرایط بسیار مساعدی برای تکثیر و رشد باکتری‌ها و جلبک‌های سبز و آبی دارد. همچنین خودنمایی فلامینگو‌ها بر فراز آن جلوه بسیار خاص و منحصر به فردی را به آن بخشیده است. به همین دلیل به شکل خاصی مورد توجه گردشگران قرار دارد.
البته پرندگان زیادی (بیش از ۴۰۰ گونه) در این دریاچه زندگی می‌کنند و در اطراف آن لانه دارند؛ اما بیشتر به خاطر وجود تعداد زیادی فلامینگو در ساحل این دریاچه از آن به عنوان بهشت صورتی رنگ فالمینگوها و مرکز عاشقان پرنده یاد می‌شود.

معرفی پارک ملی دریاچه ناکورو

 

دریاچه ناکورو کجاست؟

پارک ملی دریاچه ناکورو یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کنیا در جنوب شهر ناکورو است و در مجاورت دره‌های ریفت ولی، در بخش مرکزی کنیا و شمال غربی نایروبی (پایتخت کنیا) قرار دارد. این پارک یکی از ۳ پارک مهم و اصلی کنیا به شمار می‌رود و پارک‌های ملی نایواشا و دروازه هلس نیز در نزدیکی آن هستند که در سفر به کنیا از آنها نیز می‌توان به راحتی بازدید کرد. همچنین ۳ دروازه ورودی (دروازه اصلی، دروازه لانت و ندریت) دارد و برای عبور از هر ۳ دروازه باید هزینه ورودی پرداخت کرد.  

دریاچه ناکورو

 

چطور به دریاچه ناکورو برویم؟

برای دسترسی به پارک ملی دریاچه ناکورو می‌توان هم به صورت زمینی و هم هوایی اقدام کرد. در روش زمینی باید با ماشین از بزرگراه شهر نایروبی-ناکورو به سمت دروازه اصلی پارک حرکت کرد. در قسمت جنوبی پارک ملی یک فرودگاه به نام فرودگاه نایشی وجود دارد که در روش هوایی می‌توان با هواپیما از طریق این فرودگاه به پارک دسترسی پیدا کرد.
همچنین در اطراف دریاچه ناکورو هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی نظیر اقامتگاه فلامینگوی دریاچه ناکورو، اقامتگاه تپه شیر سارووا، هتل مریکا، لژ دریاچه ناکورو، مهمانخانه میریوس و غیره وجود دارد که می‌توان بر حسب بودجه گزینه مناسبی را رزرو کرده و از این طریق خیلی راحت به دریاچه ناکورو دسترسی پیدا کرد.

چطور به دریاچه ناکورو

 

بهترین زمان بازدید از دریاچه ناکورو

فصول گرم سال نظیر تابستان بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی دریاچه ناکورو محسوب می‌شود. زیرا در این فصول چمن‌های اطراف دریاچه کوتاه‌تر بوده و همچنین زمین خشک است. از این‌رو راحت‌تر می‌توان حیوانات اطراف دریاچه و موجودات داخل آن را مشاهده کرد.
در فصل‌ها و همچنین روزهای بارانی حیوانات و گونه‌های مختلف جانوری که در این منطقه زندگی می‌کنند، کمتر خود را نشان می‌دهند. البته ناگفته نماند  که در روزهای بارانی پرندگان زیادی روی دریاچه به پرواز درمی‌آید. به همین دلیل برای علاقمندان به‌ پرندگان، روزهای بارانی فرصت خوبی برای مشاهده گونه‌های مختلف پرنده در دریاچه ناکورو فراهم می‌شود.

بهترین زمان بازدید

 

تاریخچه دریاچه و پارک ملی ناکورو

دولت کنیا در سال ۱۹۵۷ به منظور حفظ حیات پرندگان و کاهش آلودگی دریاچه و حفظ آن، این منطقه را به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی کرد. از آن زمان تاکنون دریاچه و بخش‌هایی از اطراف آن که شامل بخش جنوبی پارک ملی فعلی می‌شود، تحت حفاظت هستند. در سال ۱۹۶۱ این منطقه حفاظت شده به عنوان پناهگاه پرندگان معرفی شد و جهت حفظ پرندگان موجود در آن و همچنین اطمینان خاطر از سلامت و حفاظت بهینه آنها پروتکل‌های مختلف دیگری نیز ارائه شد.
در سال ۱۹۶۸ این مکان به یکی از پارک‌های ملی کنیا تبدیل شد و به مرور زمان با اضافه شدن زمین‌های ساوانای شمالی به آن، وسعت بیشتری پیدا کرد. به نحوی که اکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. همچنین بعداً چند گونه از پستانداران در حال انقراض نظیر کرگدن و همچنین از سال ۱۹۷۷ گونه‌ای از زرافه‌ها (روتشیلد) در آن تحت حفاظت قرار گرفتند. به این ترتیب علاوه‌بر پناهگاه پرندگان به محلی مناسب برای نگهداری و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری نیز تبدیل شد.
از سال ۱۹۸۶ تاکنون برای جلوگیری از ورود شکارچیان غیرقانونی به منطقه حفاظت شده, یک حصار الکتریکی در اطراف پارک ایجاد شد و دولت کنیا در سال ۱۹۸۷ رسماً پارک ملی ناکورو را به عنوان پناهگاه کرگردن‌ها معرفی کرد.

تاریخچه دریاچه و پارک ملی ناکورو

 

جاذبه های دیدنی دریاچه ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو در کنار فلامینگو‌های زیبا، گونه‌های مختلف پرندگان، جنگل‌های متراکم، کوه‌ها، تپه‌های سنگی و حیات وحش دارای جاذبه‌های دیدنی دیگر نیز است که برخی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند.

مناظر ناکورو

در آن سوی حیات وحش پارک ملی ناکورو دره ریفت و در طرف دیگر آن دریاچه ناکورو قرار دارد. مناظر فوق از بالای تپه Lion Hill، Out of Africa Lookout بسیار زیبا و خیره کننده به نظر می‌رسند. از این‌رو بسیاری از گردشگران برای مشاهده و عکاسی از پرندگان در حال پرواز بر بالای دریاچه و جذابیت‌های منطقه، ترجیح می‌دهند بر فراز این تپه قرار بگیرند. البته باید متذکر شد که بابون‌های منطقه همیشه به دنبال ضایعات غذا هستند و باید در حین بازدید و عکاسی مراقب آنها بود.

مناظر ناکورو

آبشار ماکالیا

آبشار ماکالیا در انتهای جنوبی دریاچه ناکورو قرار دارد که از چشم‌انداز بسیار زیبایی برخوردار است. بسیاری از خانواده‌های بومی محدوده اطراف آن را برای پیاده‌روی و پیک‌نیک انتخاب و ساعات لذت‌بخشی را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

آبشار ماکالیا

پوشش گیاهی

این منطقه از  نظر پوشش گیاهی نیز بسیار غنی بوده و در حال حاضر بیش از ۵۵۰ گونه گیاهی در آن وجود دارد و برخی از گونه‌های گیاهی آن شامل جنگل گل آتشی، جنگل گل اقاقیا زرد و غیره هستند. البته ناگفته نماند که بزرگترین جنگل گل آتشی قاره آفریقا نیز در این پارک زیبا قرار دارد و هرساله بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه، مخصوصا گل‌های آتشی از نقاط مختلف دنیا به کنیا سفر می‌کنند.

پوشش گیاهی

حیات وحش ناکورو

پارک ملی دریاچه ناکورو نه تنها بخاطر پرندگان زیبای آن مشهور است؛ بلکه یک مقصد عالی برای علاقمندان به حیات وحش و حیوانات نیز به شمار می‌رود. در این پارک بیش از ۱۰۰ کرگدن در حال انقراض نظیر کرگردن‌های سفید و سیاه، زرافه روتشیلد، گاومیش، ایمپالا، واتربامس، شیر و ۵۰ گونه جانوری دیگر در آن زندگی می‌کنند.

حیات وحش ناکورو

 

در کنیا کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در کنیا همانند همه جای دیگر دنیا باید هتل رزرو کرد. خوشبختانه در حال حاضر به لطف خدماتی که از طرف آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود، می‌توان از طریق پرداخت ریالی در کشور کنیا هتل رزرو کرد. بهترین مکان برای رزرو هتل کنیا هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک دریاچه ناکورو هستند.
زیرا در آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار متنوعی وجود دارد  می‌توان به راحتی بر حسب سطح انتظارات و بودجه خود مکان مناسبی را برای اقامت در کنیا انتخاب کرد. البته ناگفته نماند که نایروبی از پارک ملی دریاچه ناکورو فاصله چندانی ندارد و در کمتر از نصف روز می‌توان از پایتخت کنیا خود را به این پارک ملی زیبا رساند. بنابراین برای اقامت در کنیا می‌توان در نایروبی نیز هتل رزرو کرد.

 

چطور برای بازدید دریاچه ناکورو به کنیا برویم؟

هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از پارک ملی دریاچه ناکورو و جاذبه‌های آن به کنیا می‌روند. بسیاری از آنها برای دسترسی راحت‌تر به این منطقه و آماده‌سازی سریع مقدمات سفر خود، ترجیح می‌دهند که به همراه تور به کنیا سفر کنند.
برای رزرو و خرید تور کنیا همین حالا می‌توانید از طریق آژانس مسافرتی سفریار اقدام کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

چطور برای بازدید دریاچه ناکورو به کنیا

 

جمع بندی

پارک ملی دریاچه ناکورو یک منظره طبیعی بکر و بی‌نظیر در کنیا بوده و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری آن محسوب می‌شود‌. به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از آن به کنیا سفر می‌کنند. این پارک دارای جاذبه‌های مختلفی بوده و بیش از ۴۰۰ گونه پرنده و ۵۰ گونه پستاندار در آن زندگی می‌کند. به همین دلیل برای علاقمندان به پرندگان و حیات وحش یک منطقه گردشگری بی‌نظیر محسوب می‌شود.  

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها