راهنمای سفر به موریس

راهنمای سفر به موریس

بدون شک جزیره موریس یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های جهان است که هرساله افراد بسیار زیادی آن را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. سفر به جزیره موریس یک سفر لوکس و گران‌قیمت است؛ به همین دلیل تنها زمانی می‌توانید این جزیره را برای سفر انتخاب کنید که تمکن مالی بالایی داشته باشید. 

لوکیشن بسیار عالی جزیره موریس باعث شده که بهترین و جذاب‌ترین ساحل‌ها را در اختیارتان قرار دهد. شاید برایتان جالب باشد که این جزیره علاوه بر سواحل زیبای خود، جاذبه‌های متنوع و هتل‌های بسیار لوکسی را در اختیارتان قرار خواهد داد تا ماجراجویی شگفت‌انگیزی را در دل اقیانوس تجربه کنید. 

سفر به جزیره زیبای موریس اصول خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید اوج لذت را در این سفر تجربه کنید، قطعاً به راهنمای سفر به جزیره موریس نیاز خواهید داشت. قبل از اینکه چمدان‌های خود را جمع کنید، ابتدا باید این راهنمای سفر را به طور کامل مطالعه کنید. 

در ادامه این مطلب راهنمای سفر به جزیره موریس را برایتان تنظیم خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با خصوصیات جزیره آشنا شده و در نهایت سفری راحت و سراسر لذت را تجربه کنید. 

معرفی و تاریخچه جزیره موریس

بسیاری از گردشگران که از جزیره موریس برمی‌گردند، آن را به بهشت تشبیه می‌کنند. مایل‌ها سواحل ماسه‌ای با حاشیه نخل، صخره‌های مرجانی ساحل، آب‌های شفاف، تفریحات آبی، چتربازی از هواپیما، پیاده‌روی میان کوه‌ها و طبیعت شگفت‌انگیز، فرهنگ فوق‌العاده مردم و... باعث شده که جزیره موریس برای گردشگرها مصداق کامل بهشت باشد. 

جزیره موریس بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور روپیه موریس بوده و زبان‌اصلی مردم آن انگلیسی، فرانسوی و بوچپوری است. در این جزیره علاوه بر مردم آفریقا، می‌توانید مردمانی از سرزمین هند و چین را هم ببینید که در آنجا زندگی می‌کنند. 

شاید برایتان جالب باشد که جزیره موریس ابتدا توسط دریانوردان عرب کشف شد، اما هلندی‌ها اولین کسانی بودند که وارد این جزیره شدند. بعد از مدتی این افراد جزیره را ترک کرده و جای خود را به فرانسوی‌ها دادند. این افراد با تاسیس بندر لوئیس، پیشرفت و توسعه جزیره را آغاز کردند. بعدها جزیره موریس توسط دولت انگلیس تسخیر شد، اما در سال 1968 استقلال خود را به دست آورد.

سفر به جزیره موریس و لذت از طبیعت هیجان انگیز این جزیره

 

موقعیت جغرافیایی جزیره موریس

جزیره موریس در سواحل شرقی آفریقا و میان اقیانوس زیبای هند قرار دارد. پایتخت این جزیره پورت لوئیس است و از نظر فیزیوگرافی بخشی از جزایر Mascarene به‌شمار می‌رود. اگر به نقشه جزیره موریس نگاه کنید، خواهید دید که این جزیره در 800 کیلومتری ماداگاسکار و در اطراف جزیره رودریگز، کارگادوس، کاراجوس شولز و جزایر آگالگا قرار دارد. 

 

آب‌وهوای جزیره موریس و بهترین فصل سفر

با اینکه سفر به جزیره موریس  می‌تواند بهترین تجربه زندگی شما باشد، اما اگر بهترین زمان را برای سفر انتخاب نکنید، هیچ لذتی از گشت‌وگذار در جزیره نخواهید برد. آب‌وهوای جزیره موریس در مواقع مختلف سال متفاوت است. شما باید بر اساس سلیقه خود، مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید. 
به‌طورکلی جزیره موریس در طول سال آب‌وهوای معتدل و گرمسیری دارد، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره آن صحبت کنیم، باید بگوییم که آب‌وهوای جزیره موریس به  دو فصل تابستان و زمستان تقسیم می‌شود. 

آب‌وهوای جزیره موریس تابستان (آبان تا فروردین)

تابستان جزیره موریس از مهر (نوامبر) شروع شده و تا فروردین (آپریل) ادامه دارد. در این موقع از سال، آب‌وهوای جزیره گرم بوده و آب اقیانوس‌ها بهترین حالت برای شنا را در اختیارتان قرار خواهند داد. البته بهتر است بدانید که در ماه‌های دی (ژانویه) و بهمن (فوریه) رطوبت هوا افزایش می‌یابد، همین امر باعث شده برخی از مسافرین این ایام را برای سفر انتخاب نکنند. 

در طول تابستان، بادهایی که به سمت جزیره می‌آیند، فقط سواحل جنوب و جنوب شرقی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. سواحل شمال و غرب به دلیل محافظت توسط کوه‌ها، آب‌وهوای گرم و خشکی دارند. پس اگر ماه‌های تابستان را برای سفر به جزیره موریس انتخاب کردید، ماه‌های دی (ژانویه)، بهمن (فوریه) را انتخاب نکرده و به سواحل شمال و غرب نروید.

آب‌وهوای جزیره موریس در زمستان (اردیبهشت تا مهر)

تغییرات آب‌وهوای جزیره در فصل زمستان به نسبت فصل تابستان زیاد نیست. در واقع این فصل از سال هم هوای جزیره گرم بوده و فقط با کاهش چند درجه گرما مواجه است. در تیر ماه (جولای) دمای هوا به 20 درجه خواهد رسید. طبق این آمار می‌توان گفت که تیر سردترین ماه جزیره موریس است. البته این سرما در حدی نیست که شما را اذیت کند. 

در فصل زمستان سواحل شرقی بیشتر متلاطم هستند، به همین دلیل انجام فعالیت‌های آبی سخت‌تر است. برای اینکه بتوانید در داخل آب‌های اقیانوس فعالیت خاصی داشته باشید، سواحل غربی آرام‌تر و مناسب‌تر هستند. به‌طورکلی بهترین زمان برای سفر به جزیره موریس، فروردین تا خرداد و از شهریور تا آذر است. 

بهترین زمان سفر به جزیره موریس براساس آب و هوا

 

جشنواره‌ها، آیین‌های مذهبی و فرهنگی جزیره موریس

در سفر به جزیره موریس، جشنواره‌ها و فستیوال‌های جذاب آن را از دست ندهید. هرساله در این جزیره فستیوال‌های مهمی برگزار می‌شود که در کنار بازدید از جاذبه‌های دیدنی و سواحل آن، می‌توانید از آنها لذت ببرید. معمولاً بیشتر جشنواره‌های موریس در ماه‌های آبان (نوامبر) و فروردین (آوریل) برگزار می‌شوند. این جشنواره‌ها عبارت‌اند از:

  • جشن تایپوسام (Thaipoosam) که در بیشتر مناطق جزیره و در ده روز (پایان دی یا اوایل بهمن) برگزار می‌شود. 
  • جشنواره بهار چینی (Chinese Spring Festival) که بیشتر در سواحل غربی برگزار شده و شامل آتش‌بازی، رقص‌های خیابانی و گردهمایی‌های خانوادگی می‌شود. 
  • هولی (Holi) یا جشنواره رنگ هندی‌ها که هرساله در ماه مارس برگزار می‌شود. 
  • جشن‌های روز استقلال موریس (Independence Day) که در 12 مارس برگزار می‌شوند. 
  • دیوالی یا ردیف نور (Diwali) دیگر جشنواره مهم جزیره است که در ماه نوامبر برگزار شده و 5 روز طول می‌کشد. 

جشنواره بهار چینی ها در جزیره موریس

 

پوشش، غذای محلی و سوغاتی‌های جزیره موریس

جزیره موریس از همان ابتدا میزبان مردمان هلند، فرانسه و انگلیس بوده است، اما امروزه جمعیت جزیره از مردمانی تشکیل شده که اصالتاً چینی و هندی هستند. طبیعتاً سرزمینی که مردمان مختلفی را به خود ببیند، پوشش‌های مختلفی را به نمایش خواهد گذاشت. 

هنگام گشت‌وگذار در جزیره موریس، مردمان محلی را خواهید دید که لباس‌های رنگی و سبکی را می‌پوشند. لباس زنان آنها معمولاً یک‌تکه است، اما زنانی که مسلمان هستند، پوشش کامل دارند. 

غذاهای جزیره موریس

تنوع فرهنگی جزیره موریس باعث شده که در آنجا با غذاهای محلی متفاوتی روبرو شوید. ازجمله غذاهای مشهور جزیره موریس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاسه جادویی (Magic Bowl)
  • بریانی موریس (Mauritian Biryani)
  • دهول پوری یا دهال پوری Dholl Puri
  • لقمه فلفل قرمز Chili Bites
  • ماهی یا اختاپوس ویندای Fish or Octopus Vindaye
  • پوتو Poutou
  • بولت یا کوفته‌های موریس Boulettes (Mauritian Dumplings)
  • نودل سرخ شده یا ماین فریت Mine Frit (Fried Noodles)
  • کیک تارو Gâteau Arouille (Taro Cakes)
  • سالاد میوه Confit (Fruit Salad)

غذاهای محلی کوفته موریس

سوغاتی‌های جزیره موریس

اگر در سفر به جزیره موریس قصد خرید سوغاتی داشتید، به بازارها و مراکز خرید آن رفته و از میان گزینه‌های زیر، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را خریداری کنید:

  • نوشیدنی رام Rum
  • آبجو فونیکس Phoenix Beer
  • وسایلی مانند لباس، لیوان، آهنربا و... با نقش دودو  Dodo Souvenirs
  • تکه‌هایی از زمین رنگی موریس Coloured Earth
  • انواع دم‌نوش‌های گیاهی (چای موریس) Tea
  • ساز راوان Ravanne
  • شکر موریس Sugar
  • بطری‌های خلاقانه Mauritian Napolitaine
  • مربا Bottle Creations

 

جاهای دیدنی و گردشگری جزیره موریس

در ادامه راهنمای سفر به جزیره موریس، به جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بخش سفر یعنی بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌رسیم. در این جزیره انواع جاذبه‌های گردشگری وجود دارند که شما می‌توانید از دیدن آنها نهایت لذت را ببرید. مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره موریس عبارت‌اند از:

روستای چمارل Chamarel

روستای چمارل واقع در جنوب جزیره موریس یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین مکان‌های جزیره است. مرتفع‌ترین آبشار جزیره و زمین هفت‌رنگ موریس که ازجمله جاذبه‌های مطرح جزیره هستند، در این روستا قرار دارند.

روستای چمال در جزیره موریس

دهکده توریستی Flic en Flac

در غرب جزیره موریس دهکده توریستی Flic en Flac واقع شده است. ازآنجایی‌که این قسمت از جزیره همواره گرم است، شما می‌توانید شاهد یکی از بهترین و شلوغ‌ترین سواحل موریس باشید. هتل‌های مجلل، ویلاها، رستوران‌های ساحلی، ورزش‌های آبی، غواصی، شنا با دلفین‌ها یا آبشار زیر دریا، این دهکده را به یکی از زیباترین مکان‌های جزیره تبدیل کرده است. 

بازدید از دهکده توریستی Flic en Flac در ایام سفر به موریس

شهر پورت لوئیس Port Louis

کشور چندفرهنگی موریس شهرهای مختلفی دارد، اما سنت لوئیس به دلیل زیبایی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بهترین و پرطرف‌دارترین شهر جزیره به شمار می‌آید. ساختمان‌های زیبا، بناهای مذهبی، پیست مسابقه Champ de Mars، ارگ Aapravasi Ghat، بازارهای رنگارنگ، میوه‌های عجیب‌وغریب، سوغاتی‌های متنوع و... ازجمله ویژگی‌های سنت لوئیس هستند که بازدید از آن را در اولویت شما قرار خواهد داد. 

شهر پورت لونیس در جزیره موریس

روستای Le Morne

اگر به دنبال مکانی خاص و متفاوت می‌گردید؛ روستای Le Morne بهترین گزینه ممکن است. این روستای کوچک که تفاوت خاصی با سایر مکان‌های جزیره موریس دارد، در جنوب غربی جزیره واقع شده است. ساحل عمومی خلوت در کنار طبیعت فوق‌العاده زیبای Le Morne باعث شده که در سفر به جزیره لوریس، زیباترین و آرام‌بخش‌ترین لحظات زندگی خود را تجربه کنید. 

پارک ملی دره رود سیاه Black River Gorges National Park

پارک ملی دره رود سیاه حدود 6574 هکتار از جنگل‌های سرسبز جزیره موریس را پوشش خواهد داد. در این پارک زیبا و سرسبز، علاوه بر مناظر بکر و دیدنی، می‌توانید گونه‌های مختلف جانوری، 30 گونه گیاهی مختلف، کمیاب‌ترین پرندگان جهان، کبوتر صورتی موریس و آبشارهای زیبا را در دل قله‌ها مشاهده کنید.

پارک ملی دره رود سیاه موریس

باغ گیاه‌شناسی Pamplemousses

در راهنمای سفر به جزیره موریس، نباید از باغ گیاه‌شناسی Pamplemousses غافل شد. این باغ یکی از زیباترین مکان‌های جزیره به‌شمار می‌رود. که راهروهای عاشقانه آن فضای رمانتیکی را  برای پیاده‌روی دونفره در دل طبیعت ایجاد کرده است. در این باغ با 60 هکتار وسعت، درختان زیادی وجود دارد. همچنین نیلوفرهای آبی غول‌پیکر به همراه راهروهای عاشقانه آن، ویژگی‌های خاصی هستند که توجه شما را جلب می‌کنند. 

بازدید از باغ گیاه شناسی Pamplemousses در ایام سفر به جزیره موریس

جزیره Ile aux Cerfs

جزیره موریس توسط چند جزیره دیگر احاطه شده که Ile aux Cerfs بهترین و زیباترین آنها به شمار می‌آید. این جزیره که در تالاب شرقی موریس قرار دارد، توسط سواحل ماسه‌ای محصور شده است. لذت‌بردن از باربیکیو، چتربازی، رستوران‌های مختلف، سواحل زیبا و مناظر شگفت‌انگیز، ازجمله ویژگی‌های مهم جزیره Ile aux Cerfs هستند. 

جزیره Ile aux Cerfs در موریس

کاخ Chateau de Labourdonnais

کاخ Chateau de Labourdonnais در یک مزرعه طبیعی بسیار زیبا واقع شده که با بازدید از آن می‌توانید شیوه زندگی موریتانی قرن 19 را از نزدیک مشاهده کنید. قدم‌زدن در باغ کنار کاخ و بازدید از کارخانه تقطیر، دیگر موارد جذابی هستند که می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. 

بازدید از جاذبه گردشگری کاخ Chateau de Labourdonnais

استراحتگاه گرند بای Grand Bay

دهکده Grand Bay در شمال جزیره موریس قرار دارد که از آن به‌عنوان استراحتگاه جزیره یاد می‌کنند. این مکان زیبا با ساحل شن سفید و آب‌وهوای آفتابی، گزینه بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات است. کلوپ‌های شبانه و کازینوهای مختلف شرایط را برای جوانان و بزرگسالان فراهم کرده تا لحظات شاد و به‌یادماندنی را ثبت کنند.

استراحتگاه گرند بای جزیره موریس

دریاچه مقدس گراند باسین Grand Bassin

دریاچه مقدس گراند باسین، بزرگ‌ترین مکان عبادت در جزیره موریس است. این آتشفشان غیرفعال میزبان بیشتر جشنواره‌های موریس بوده که شما می‌توانید از نزدیک آن‌ها را مشاهده کنید. ارتفاع بالای این دریاچه در کنار مجسمه بزرگ شیوا، جذابیت آن را بیشتر از پیش کرده است. 

دریاچه مقدس گراند باسین در جزیره موریس

 

مراکز خرید و بازارهای موریس

در سفر به جزیره موریس اگر از مراکز خرید آن دیدن نکرده و سوغاتی‌های مشهور آن را خریداری نکنید، سفر خود را ناتمام گذاشته‌اید. در این جزیره زیبا مراکز خرید زیادی وجود دارند که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید کاسکاول Cascavelle در منطقه Flic en Flac
  • اسکله کودان Caudan Waterfront در شهر سنت لوئیس، اسکله کارینا
  • فونیکس مال Phoenix Mall در خیابان  S Sivananda Avenue
  • مرکز خرید بووالون Bo'Valon Mall در تقاطع خلیج آبی و جاده‌های مصنوعی ماهبورگ
  • مرکز خرید ریچ تری Riche Terre Mall در جاده ریچ تره
  • مرکز خرید و سرگرمی لا سیتی تریانون La City Trianon در نزدیکی دوربرگردان سنت ژان
  • هایپرمارکت U بزرگ‌ترین فروشگاه در منطقه Grand Baie
  • مرکز خرید له کرویسته La Croisette در دهکده توریستی Grand Baie (شمال موریس)
  • مرکز خرید ماهاگونی در شمال غربی جزیره موریس
  • مرکز خرید  مونت چویسی Mont Choisy Le Mall در شمال موریس
  • مرکز خرید کندرا  Kendra واقع در مرکز موریس
  • مرکز خرید ویکوکس مولا Vieux Moulin در جنوب شرقی موریس 

 

هتل‌ها و محل اقامت در جزیره موریس

تمام هتل‌های جزیره موریس به دلیل امکانات عالی و بهره‌گیری از ویو زیبا، محلی فوق‌العاده شگفت‌انگیز برای اقامت شما هستند. البته در این میان یک‌سری از آنها محبوبیت بیشتری میان گردشگرها پیدا کرده‌اند. در جدول زیر می‌توانید بهترین هتل‌‌های جزیره موریس را مشاهده کنید:

هتل 5 ستاره هتل لوکس گرند گاب ریزورت اند ویلاز LUX Grand Gaube Resort & Villas
هتل کنستانس بل مار پلج Constance Belle Mare Plage
هتل هریتیج آوالی گلف اند اسپا ریزورت Heritage Awali Golf & Spa Resort
هتل 20 دیگریز سود Hotel 20 Degres Sud
هتل 4 ستاره هتل سی پوینت بوتیک Seapoint Boutique Hotel
هتل ماریتیم کریستال جزیره موریس Maritim Crystals Beach Hotel Mauritius
هتل زیلوا اتیتیود Zilwa Attitude Hotel
هتل راونالا اتیتیود The Ravenala Attitude
هتل 3 ستاره هتل فرایدی اتیتیود Friday Attitude Hotel
هتل وراندا تامارین Veranda Tamarin Hotel
هتل تروپیکال اتیتیود Tropical Attitude Hotel
هتل رسیف اتیتیود Recif Attitude Hotel

 

 

نحوه سفر به جزیره موریس

برای سفر به جزیره موریس دو روش مختلف وجود دارد. اولین روش این است که شخصاً برنامه سفر را چیده و بعد از اخذ ویزای توریستی و بلیت هواپیما، سفر خود را آغاز کنید. سفر به موریس با این روش، قطعاً چالش‌های بزرگی را پیش روی شما گذاشته و باعث می‌شود که از سفر خود لذت نبرید. 

بهترین و مناسب‌ترین روش برای سفر به جزیره موریس، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی معتبر و خرید تور جزیره موریس است. آژانس‌های مسافرتی تمام کارهای لازم را انجام خواهند داد تا به‌راحتی و بدون هیچ دردسر خاصی سفر خود را انجام دهید. البته لازم به ذکر است که از ایران پرواز مستقیمی به جزیره موریس انجام نمی‌شود. شما با ثبت‌نام در تور جزیره موریس، ابتدا به کشورهای اطراف (امارات) رفته و از آنجا به‌صورت مستقیم راهی جزیره خواهید شد. 

سفر به جزیره موریس و بازدید از غروب ساحلی

 

حمل‌ونقل عمومی در جزیره موریس

در ادامه راهنمای سفر به جزیره موریس، می‌خواهیم وضعیت حمل‌ونقل عمومی در این جزیره را مورد بررسی قرار دهیم. در جزیره موریس اصلاً نگران وضعیت حمل‌ونقل نباشید. در این جزیره روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی شما وجود دارد که شما براساس سلیقه و علاقه خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. حمل‌ونقل در جزیره موریس با روش‌های زیر امکان‌پذیر است: 

  • تاکسی: انواع تاکسی‌های مختلف در جزیره موریس وجود دارند تا گردشگران و گردشگرها را جابه‌جا کنند. این راننده‌ها معمولاً برای شرکت‌های داخلی کار می‌کنند. لازم به ذکر است که شما در جزیره موریس می‌توانید راننده و ماشین او را برای یک روز کامل اجاره کنید. 
  • موتورسیکلت و اسکوتر: شما در سفر به جزیره موریس می‌توانید موتورسیکلت یا اسکوتر اجاره کرده و با استفاده از آنها شهر را بگردید. 
  • اجاره ماشین: اگر بیش از 23 سال سن داشته و گواهی‌نامه بین‌المللی دارید، می‌توانید ماشین دلخواه خود را اجاره کنید. 
  • دوچرخه: در جزیره موریس می‌توانید دوچرخه هم کرایه کنید. البته هتل‌های 5 ستاره و 4 ستاره معمولا به‌صورت رایگان به شما دوچرخه خواهند داد. 
  • اتوبوس: در کشور موریس، اتوبوس‌های شهری اصلی‌ترین وسیله حمل‌ونقل هستند. این اتوبوس‌ها بیش از 200 مسیر مختلف جزیره را به هم متصل می‌کنند تا شما به‌راحتی و با کمترین هزینه جابه‌جا شوید. 

 

هزینه سفر به جزیره موریس

مهم‌ترین و اصلی‌ترین سوالی که قبل از سفر به جزیره موریس با آن مواجه می‌شوید این است که برای سفر به این جزیره چقدر باید هزینه کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه سفر به موریس تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. 

روش مسافرت (شخصی یا به همراه تور)، نوع هتل (5 ستاره یا 4 ستاره)، تعداد روزها مسافرت، میزان استفاده از وسایل حمل‌ونقل، خوردوخوراک،انجام تفریحات آبی، هزینه‌های ویزا، خدمات آژانس مسافرتی (در صورت مسافرت با آژانس‌های مسافرتی) و... ازجمله فاکتورهای مهمی هستند که هزینه نهایی سفر به موریس را تعیین می‌کنند. 

هزینه سفر به موریس و بازدید از سواحل سرسبز این جزیره

 

شماره‌تلفن‌های ضروری جزیره موریس

قبل از سفر به جزیره موریس باید یک‌سری از شماره‌تلفن‌های ضروری این جزیره را داشته باشید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. این شماره‌های ضروری عبارت‌اند از:

  • پیش‌شماره: 230+
  • اورژانس: 114
  • پلیس: 999
  • آتش‌نشانی: 115

 

سیم‌کارت‌های جزیره موریس

برای اینکه در جزیره موریس همچنان بتوانید به شبکه‌های اجتماعی وصل شده و با دوستان خود تماس بگیرید، باید سیم‌کارت این کشور را خریداری کنید. در این کشور سیم‌کارت Emtel، My.t، Chili یا Airalo به گردشگرها ارائه می‌شود. شما می‌توانید از باجه‌های فرودگاه، فروشگاه‌های معتبر و فروشگاه‌های خرید گوشی این سیم‌کارت‌ها را خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای خرید سیم‌کارت موردنظر، باید پاسپورت خود را ارائه کنید. 

اگر می‌خواهید سیم‌کارت خود را سریع‌تر خریداری کرده و در زمان کمی آن را فعال کنید، خرید سیم‌کارت الکترونیکی بهترین روش ممکن است. 

 

وضعیت امنیت در جزیره موریس

ازآنجایی‌که سالانه گردشگرهای بسیار زیادی به جزیره موریس سفر می‌کنند، دولت این کشور اقدامات لازم برای تامین امنیت آنها را فراهم کرده است. اقدامات انجام شده توسط پلیس و سایر ارگان‌ها باعث شده که آمار جرم و جنایت در موریس به حداقل برسد. 

البته جرم‌هایی مانند کیف‌قاپی در جزیره موریس وجود دارد، به همین دلیل باید مدارک و پول‌های خود را در یک جای امن قرار دهید. در هنگام اقامت در هتل‌ها هم نگران هیچ‌چیزی نباشید. تمام هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره موریس امنیت بسیار بالایی دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در مکان‌های شلوغ مواظب کودکان خود باشید. پ

امنیت مردمان و ساکنین در جزیره سرسبز آفریقای شرقی به نام موریس

 

دانستنی‌های کاربردی درباره جزیره موریس

قبل از اینکه به جزیره موریس سفر کنید، باید یک‌سری از نکات مهم را درباره این جزیره بدانید. این نکات و دانستنی‌های مهم عبارت‌اند از: 

  • بیشتر گردشگران از طریق فرودگاه بین‌المللی sir seewoosagur ramgoolam وارد جزیره می‌شوند. 
  • برای رفتن به این جزیره ابتدا باید به کشور امارات رفته و از آنجا بلیت مستقیم موریس را اخذ کنید. 
  • اکثر دارندگان گذرنامه از اتحادیه اروپا، آسیا و ایالات متحده آمریکا برای ورود به موریس نیازی به ویزا ندارند.
  • در بدو ورود، پاسپورت شما مهر می‌شود. طبق این پاسپورت اجازه ورود به کشور برای 60 روز به شما داده می‌شود. 
  • در جزیره موریس امکان اجاره ماشین، موتور و دوچرخه برایتان امکان‌پذیر است. 
  • هزینه سفر به موریس و بازدید از مناطق مختلف آن گران است. 

 

شرایط لازم برای سفر به جزیره موریس

برای سفر به موریس باید شرایط خاصی را داشته باشید. ازآنجایی‌که جزیره موریس یک مکان لوکس به‌شمار می‌رود، هزینه‌های شما در این جزیره بالا است؛ پس باید تمکن مالی بالایی برای سفر به جزیره موریس داشته باشید. 

یکی دیگر از شرایط مهم سفر به جزیره موریس، ارائه مدارک لازم به آژانس‌های مسافرتی برای سفر به موریس است. ازجمله مدارکی که باید داشته باشید، می‌توان به پاسپورت (حداقل 6 ماه اعتبار)، عکس رنگی 6 در 4 و گردش سه ماه آخر حساب بانکی اشاره کرد. 

 

سفر به جزیره موریس با آژانس سفریار

جزیره موریس یکی از بهترین و گران‌قیمت‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید که شما می‌توانید آن را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنید. داشتن راهنمای سفر به موریس اصلی‌ترین مسئله‌ای است که باید قبل از سفر به آن توجه کنید تا در آنجا با مشکل مواجه نشوید. 

بدون شک سفر به موریس نیاز به اطلاعات کامل و تسلط به زبان خارجی دارد. برای اینکه سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنید، خرید تور موریس از آژانس سفریار بهترین گزینه ممکن است. این آژانس تمام کارهای لازم برای سفر به موریس را بر عهده گرفته و خدمات بسیار خوبی را ارائه خواهد کرد. 

جزیره موریس یکی از زیباترین جزیره‌های جهان است که گردشگرها علاقه شدیدی به آن نشان می‌دهند. در راهنمای سفر به جزیره موریس تمامی مسائل مهم را مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که کدام روش مسافرت برای شما بهتر و راحت‌تر است. اگر همچنان درباره سفر به جزیره موریس سوالی دارید یا می‌خواهید تور این جزیره را رزرو کنید، به سایت آژانس مسافرتی سفریار مراجعه کرده و با کارشناسان (02191006828) تماس بگیرید.  

 

سوالات متداول
  • جزیره موریس در سواحل شرقی آفریقا و 800 کیلومتری ماداگاسکار واقع شده است. 

  • سفر به جزیره موریس به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها شامل روش مسافرت (شخصی یا به همراه تور)، نوع هتل (5 ستاره یا 4 ستاره)، تعداد روزها مسافرت، میزان استفاده از وسایل حمل‌ونقل، خوردوخوراک، انجام تفریحات آبی و... می‌شود. 

  • بله؛ درصورتی‌که بالای 23 سال سن و گواهی‌نامه بین‌المللی داشته باشید، امکان رنت خودرو برایتان وجود دارد. 

  • فصل‌های جزیره موریس به دودسته تابستان و زمستان تقسیم می‌شوند. معمولاً تمام ماه‌های تابستان و زمستان هوای جزیره گرم است، اما اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، آوریل تا ژوئن و از سپتامبر تا دسامبر بهترین زمان برای مسافرت است.

  • بهترین و آسان‌ترین راه مسافرت به موریس، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی معتبر است. 

  • آژانس مسافرتی سفریار یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی ایران است که بهترین و لوکس‌ترین تور جزیره موریس را اجرا می‌کند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها