چشمه سحرآمیز برزیل

چشمه سحرآمیز برزیل

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برزیل به نام چشمه‌ آزول که در ایالت باهیا برزیل قرار گرفته آشنا کنیم. از مهمترین دلایل شهرت این چشمه، آب فوق‌العاده شفاف و فیروزه‌ای رنگی است که عمدتاً توسط نور خورشید از شکاف صخره‌ها عبور می‌کند. داستان‌های متعدی راجع به پیدایش و کشف این چشمه اسرارآمیز وجود دارد.
در برخی از افسانه‌ها، نقل شده که چشمه آزول، خواص درمانی بالایی دارد و حتی ممکن است ثروت زیادی را به ارمغان بیاورد. دانشمندان زیادی به دنبال کشف زیبایی چشمه، مطالعاتی را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که آب از اعماق زمین، از یک سفره آب زیرزمینی سرچشمه می‌گیرد و سپس با گذر از بین لایه‌های سنگ آهک، بسیار شفاف و فیروزه‌ای از دل صخره‌ها بیرون می‌آید. در این بین، آنچه واضح و مسلم است، زیبایی خیره‌کننده و منحصربه‌فرد این چشمه است که گردشگران سرتاسر جهان را مجذوب خود کرده است.

داستان‌های پیرامون چشمه سحرآمیز برزیل

چندین قرن است که درباره چشمه آزول، داستان‌‌ها و افسانه‌های زیادی نقل شده است. بومیان منطقه، افسانه‌هایی درباره پیدایش، خواص جادویی و قدرت‌های شگفت‌انگیز این چشمه نقل می‌کنند.
یکی از افسانه‌های رایجی که درباره چشمه وجود دارد، داستان ایارا است. ایارا، دختر رئیس قبیله‌ای بود که به زیبایی بی‌نظیری شهرت داشت. روزی، یک شکارچی سفیدپوست به نام مانی او را می‌بیند و عاشقش می‌شود. عشق آنها ممنوع بوده، اما آنها به طرز پنهانی با هم ملاقات می‌کردند. یک روز، پدر ایارا از عشق آنها مطلع شد و دستور داد که مانی را دستگیر کنند و ایارا را مجازات کنند. ایارا برای نجات مانی، خود را به داخل چشمه پرتاب کرد. آنچه از برخی داستان‌ها بر می‌آید، اشک‌های ایارا به چشمه نفوذ کرده و آن را به رنگ فیروزه‌ای درمی‌آورده است. 
در برخی دیگر از افسانه‌ها گفته ‌شده که، چشمه آزول، خواص جادویی و درمانی نیز دارد. آنها می‌گویند که این چشمه آرزوها را برآورده می‌کند و شفابخش است، به طوری که اگر در آب آن شنا کنید، از خیلی از بیماری‌ها نجات پیدا می‌کنید. همه این‌ها، افسانه‌ای بیش نیستند و هیچ پایه علمی ندارند. با این حال، وجود این افسانه‌ها نشان می‌‌دهد که این چشمه، چه جایگاه مهمی در فرهنگ و باورهای مردم محلی منطقه دارد.

درباره چشمه سحرآمیز برزیل

 

زیبایی‌های طبیعی چشمه سحرآمیز برزیل

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چشمه آزول برزیل می‌توان به شفافیت آن اشاره کرد که صخره‌ها و تنه‌های درختان کف غار بهراحتی قابل مشاهده هستند.
دلیل این شفافیت خارق‌العاده، نور خورشیدی است که پرتوهای خود را از شکاف سقف غار به داخل گودال وارد می‌کند. انعکاس نور از سطح آب، منظره‌ نیلگون و جذابی به وجود می‌آورد که واقعاً حیرت‌انگیز است. حس شگفت‌انگیز معلق‌ماندن در آب را می‌توانید در چشمه آزول تجربه کنید.
با زیبایی‌های بی‌نظیری که چشمه آزول دارد، لازم است تا همچون گوهری ارزشمند از آن نگهداری و حفاظت شود. به همین منظور، طبیعی است که محدودیت‌هایی برای دسترسی به این جاذبه صورت گیرد، چرا که احتمال دارد گیاهان و صخره‌‌های اطراف چشمه آسیب ببینند.
پارک ملی چاپادا دیامانتینا، میزبان طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران است. تعداد زیادی گل و گیاه، بروملیا و ارکیده پیدا می‌شود که در جاهای مختلف چشمه رشد کرده‌اند. وجود این گیاهان، زیبایی خاصی به طبیعت می‌دهند. از طرفی، کلی حیوان وحشی مثل جگوار، پوما، موکو (یه جونده شبیه خرگوش)، آهو، تیو (مارمولک) و سریما (پرنده‌ای با پاهای بلند) در میان کوه‌های اطراف چشمه زندگی می‌کنند که تماشای آن‌ها، جذابیت زیادی برای تماشاگران و بازدیدکنندگان به همراه دارد. 

زیبایی چشمه سحرآمیز برزیل

 

فعالیت‌های جذاب اطراف چشمه آزولا

اگر قبل از سفر به شهرستان دیامنتینا برزیل، این ترس را دارید تا برای کودکان شما مناسب نباشد، باید بگوییم که این مکان در واقع برای کل خانواده، از جمله کودکان کوچکتر نیز مناسب است. چاپادا دیامانتینا با دره‌ها، کوه‌ها، فلات‌ها، غارها و آبشارهای متعددی که دارد، مناسب برای فعالیت‌های متنوع همه گروه‌های سنی خواهد بود. فعالیت‌ها و امکاناتی که در اطراف چشمه برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، بسیار متنوع هستند.
در اطراف چشمه، وسایلی برای پیک‌نیک و تفریح مسافران مهیا است تا با خیالی آسوده بتوانند از تماشای چشم‌اندازهای پانورامیک و پارک ملی لذت ببرند. زیبایی‌های منحصربه‌فرد چشمه آزولا، بهترین گزینه برای ثبت عکس‌ها و خاطرات جذاب است.
یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در اطراف چشمه آزولا انجام دهید، قایق‌سواری است که مطمئناً خاطره آن را هیچ‌وقت از یاد نخواهید برد. در همان حالی که سر خودتان را به سمت مناظر اطراف می‌چرخانید، دنیایی از گل‌ها و مناظر شگفت‌انگیزی را خواهید دید که آرامش وصف‌ناپذیری به شما هدیه می‌دهند. 
اگر می‌خواهید بر فراز ابرها پرواز کنید، زیپ لاین چشمه را امتحان کنید. زیپ لاین آزولا، بلندترین زیپ لاین در آمریکای جنوبی است که برای همه افراد در هر سنی و با هر سطح آمادگی جسمانی مناسب است. با این سرگرمی، حسی از آزادی و هیجان را تجربه خواهید کرد.
غارنوردی در غارهای اطراف چشمه، یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که علاوه بر موجبات سرگرمی بازدیدکنندگان، زمینه آشنایی آن‌ها را با تاریخ و طبیعت منطقه را هم فراهم می‌آورد. در غارها، استالاگمیت‌ها و استالاگتیت‌های شگفت‌انگیزی را می‌ببینید که قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش باز می‌گردد. 

 

مسیرهای رسیدن به چشمه سحرآمیز برزیل

قبل از اینکه بخواهید به پارک ملی چاپادا دیامانتینا بروید، باید از قوانین و مقرراتی که درباره فعالیت‌های مختلف وجود دارد، مطلع باشید. یکی از موارد مهم، پرهیز از زباله در طبیعت چشمه آزولا و مسیرهای منتهی به آن است. راه‌های مختلفی وجود دارد تا شما به چاپادا دیامنتینا برسید و از زیبایی‌های چشمه بهره‌مند بشوید. یک راه این است که با پرواز به سالوادور بروید و پس از رسیدن به آن‌جا، با استفاده از تاکسی‌های کرایه‌ای به چاپادا بروید. گرچه این مسیر، بسیار طولانی است، اما به شما امکان می‌دهد تا از مناظر زیبای بین مسیر لذت ببرید. 
راه دیگر، پرواز از lencois است. این پرواز که مستقیماً از سائوپائولو برزیل به فرودگاه Horacio de Matos در Lencois انجام می‌شود، سریع‌ترین و راحت‌ترین راهی است که می‌توانید به چاپادا دیامنتینا می‌رساند. شرکت هواپیمایی GOL این پرواز را با توقف کوتاه در سالوادور ارائه می‌دهد.

 

اقامت در چشمه آزولا برزیل

زمانی که به قصد دیدن چشمه آزولا، راهی برزیل می‌شوید، با گزینه‌های متنوعی برای اقامت روبه‌رو می‌شوید. یکی از بهترین گزینه‌ها، هتل Cantos das aguas است که به تازگی بازسازی شده و خدمات و امکانات رفاهی عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
اتاق‌های هتل Cantos das aguas بسیار راحت و مجهز طراحی شده‌اند. برخی از آن‌ها دارای استخر خصوصی با امکانات بالایی هستند تا هیچ کم‌وکسری نداشته باشید. در دکوراسیون اتاق‌ها از انواع کارهای هنری هنرمندان محلی استفاده شده است که باعث زیبایی بیشتر آن‌ها شده‌اند. 
در کنار رزرو هتل برزیل ، اقامتگاه‌های بومگردی نیز گزینه خوبی برای اقامت در چشمه آزولا به شمار می‌آیند. معماری سنتی این اقامتگاه‌ها که فضای گرم و صمیمی را ایجاد کرده‌اند، تجربه‌ خاصی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. قیمت مناسب این اماکن نسبت به هتل‌ها، مزیت دیگری است که باعث استفاده گردشگران از آن شده است.

اقامت چشمه سحرآمیز برزیل

 

در سفر به چشمه آزولا، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

هر سفری، ملزومات خاص خودش را دارد. از آنجا که چشمه آزولا در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، برای اینکه سفر امن و خاطره‌انگیزی را در آن تجربه کنید، لازم است نکاتی را به خاطر بسپارید مثلاً:

  • حتماً همراه خود لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی در طبیعت داشته باشید.
  • کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی فراموش نکنید.
  • به میزان لازم، آب و غذا به همراه داشته باشید.
  • از همه مهمتر به محیط زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله در چشمه خودداری کنید.

 

جمع‌بندی

همواره چشمه آزولا به عنوان شگفت‌انگیزترین جاذبه‌ برزیل مورد توجه گردشگران بوده است. این چشمه به دلیل ویژگی‌های خاصی که در مقاله به آن اشاره کردیم، موجب شده تا در اطراف آن مکان‌هایی تفریحی ایجاد شود و گردشگران نقاط مختلف دنیا در آنجا حضور داشته باشند.
در این مقاله به طور کامل با چشمه سحرآمیز برزیل آشنا شدید، دیدن این پدیده، می‌تواند لذت فراوانی را برای گردشگران به ارمغان داشته باشد. در این کره خاکی، جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانند مقصد سفر باشند، اما هیچ کدام از آنها نمی‌توانند مانند چشمه سحرآمیز برزیل با آب فوق‌العاده شفاف و فیروزه‌ای رنگ‌اش باشند.

برچسب ها
سوالات متداول
  • چشمه آزولا برزیل در پارک ملی Chapada Diamantina واقع شده است. همچنین این چشمه در ایالت باهیا قرار دارد و درون غاری به نام «پوکو آزول» یا «گودال آبی رنگ» است.

  • راه‌های مختلفی برای رسیدن به چشمه وجود دارد. بهترین راه، استفاده از مسیرهای هوایی است. نزدیک‌ترین فرودگاه به چشمه آزولا، فرودگاه Lencois است. از فرودگاه با اتوبوس یا تاکسی می‌توان به چشمه آزولا رفت.

  • بهترین زمان سفر به چشمه آزولا از ماه آوریل تا سپتامبر است که هوا خنک و خشک است.

  • در چشمه آزولا، آبشارها، غارها، مسیرهای پیاده‌روی، سرگرمی‌های جذاب و پارک ملی بزرگی وجود دارد.

  • انواع تفریحات از جمله شنا، قایق‌سواری در رودخانه، بازدید از غارها، پیاده‌روی، کوهنوردی و تفریحاتی همچون زیپ‌لاین و ... برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها