راهنمای سفر به برزیل

راهنمای سفر به برزیل

سفر به برزیل، یک ماجراجویی فرهنگی، طبیعی و تاریخی خارق‌العاده است. هر فرد علاقه‌مند به گردشگری باید حداقل یک‌بار در زندگی‌اش سفر به این شهر را تجربه کند. این کشور پهناور با داشتن طبیعتی غنی، از جنگل‌های آمازون گرفته تا سواحل طلایی، یک سفر رویایی برای شما می‌سازد. همچنین، می‌توانید به جشنواره‌های رقص و موسیقی در این شهر بروید و با قدم زدن در معابر پرجمعیت شهرهای بزرگ، خاطراتی به‌یادماندنی خلق کنید.

در راهنمای سفر به برزیل، با هم سفری به کشور پهناور خواهیم داشت. در این راهنما بهترین زمان سفر به این کشور، هزینه‌های سفر، مناطق دیدنی و مراکز خرید را بررسی خواهیم کرد. همچنین با خواندن این راهنما اطلاعات مفید فراوان دیگری به دست خواهید آورد. با ما همراه شوید تا به دنیای رنگارنگ و جذاب برزیل پا بگذارید و یک سفر فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

معرفی و تاریخچه کشور برزیل

برزیل کشوری در آمریکای جنوبی است. این کشور با مساحتی بیش از ۸٫۵ میلیون کیلومترمربع، بزرگترین کشور منطقه آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود. پایتخت این کشور هم برازیلیا است. شهرهای مهم دیگر آن شامل سائو پائولو، ریو دو ژانیرو، بلو هوریزونته و سالوادور می‌شود. در ادامه به بررسی تاریخچه این کشور می‌پردازیم:

قبل از ورود اروپاییان، قبایل بومی مختلف از هزاران سال قبل در سرزمین‌های کنونی برزیل ساکن داشتند. در سده ۱۶ نخستین جهانگردان پرتغالی‌ به سرزمین‌های برزیل وارد شدند. این کشور تا سال ۱۸۲۱ مستعمره پرتغال بود.

برزیل در سال ۱۸۲۲، به‌عنوان یک کشور مستقل به‌حساب آمد. در طول سال‌ها برزیل دوره‌هایی از دیکتاتوری، استبداد نظامی، برده‌داری و… را پشت سر گذاشت. از دهه ۱۹۸۰ به بعد، نظام دموکراتیک و اصلاحات اقتصادی شروع به تغییرات اساسی در اقتصاد و جامعه برزیل کرد.

این کشور دارای فرهنگی بسیار غنی و متنوع بوده که در اثر تأثیر حضور اقوام مختلف است. افراد اروپایی، آفریقایی و بومیان آمریکای جنوبی وارد این کشور شدند. مذهب اصلی در برزیل کاتولیک به‌حساب می‌آید اما تنوع مذهبی هم در این کشور وجود دارد.

این کشور از نظر اقتصادی بر پایه کشاورزی، معدن‌کاری، صنعت و خدمات می‌چرخد. در زمینه کشاورزی به‌ویژه تولید قهوه و نیشکر پیشگام محسوب شده و حرفی برای گفتن دارد. از جمله منابع طبیعی مهم برزیل شامل جنگل‌های بارانی آمازون، منابع آبی، معادن مختلف و نفت و گاز طبیعی است.

البته باید بگوییم این کشور همچنان با چالش‌های متعددی مانند فقر، تفاوت‌های اجتماعی، آلودگی محیطی و مشکلات سیاسی مواجه است. همچنین، مسائل مربوط به حفاظت از مناطق جنگلی آمازون و حقوق بومیان قبایل بومی نیز از چالش‌های مهم این کشور به شمار می‌آیند. 

معرفی و سفر به کشور برزیل

 

موقعیت جغرافیایی کشور برزیل

برزیل در قسمت شرقی آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور به‌عنوان بزرگترین کشور این منطقه شناخته می‌شود.اگر نقشه برزیل را نگاه کنید، برزیل در مختصات جغرافیایی 10.6500 درجه عرض جغرافیایی جنوبی و 52.9500 درجه طول جغرافیایی W در آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور از سمت شمال با کشورهای گویان، ونزوئلا، کلمبیا، پرو و بولیویا، هم مرز محسوب می‌شود. البته از سمت شرق با اقیانوس اطلس، از سمت جنوب شرق با آرژانتین و اقیانوس آتلانتیک و از سمت جنوب با کشورهای اروگوئه و پاراگوئه مرز دارد.

برزیل به دلیل مساحت بزرگش مناطق طبیعی متنوعی دارد. این مناطق شامل جنگل‌های بارانی آمازون در شمال، صحراهای گسترده در جنوب، کوهستان‌ها و دشت‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها می‌شود.

برزیل بر روی نقشه کره زمین

 

آب و هوای برزیل و بهترین فصل سفر به این کشور

برزیل به دلیل وسیع بودن و تنوع جغرافیایی، از اقلیم‌های مختلفی برخوردار است. همین عامل بر آب و هوای کشور تأثیر زیادی دارد. بهترین فصل سفر به برزیل، بستگی به منطقه موردنظر و فعالیت‌هایی دارد که می‌خواهید انجام دهید. در ادامه به توضیحاتی درباره آب و هوا این کشور پرداخته و بهترین فصل‌های سفر به برزیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • آمازون و شمال برزیل: در این مناطق آب و هوای گرم و مرطوبی حاکم است. بیشترین بارش‌ها در اینجا در فصل‌های تابستان و پاییز اتفاق می‌افتد و دما در تمام طول سال بالاست. برای بازدید از جنگل‌های بارانی، بهار و تابستان مناسب هستند.
  • ساحل‌های آتلانتیک (ریودوژانیرو و سائوپائولو): در مناطق ساحلی، آب و هوا گرم و مرطوب است. فصل زمستان (آذر تا بهمن) برای سفر به سواحل و تفریح در سواحل آتلانتیک بسیار مناسب محسوب می‌شود.
  • مناطق جنوبی (کوریتیبا و سائوپائولو): در مناطق جنوبی، آب و هوا معتدل‌تر است. تابستان (خرداد تا شهریور)، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر و دیدن مناظر طبیعی در این مناطق شمرده می‌شود.
  • صحراها و مناطق نیمه‌بیابانی (نورنه و سرشمیر): این مناطق آب و هوا خشک و بیابانی دارند. بیشتر در فصل زمستان (از مهر تا بهمن)، سفر به این مناطق پیشنهاد می‌شود. 

 

جشنواره‌ها، مراسم آیینی و فرهنگی برزیل

تعداد زیادی جشنواره و مراسم فرهنگی و آیینی در برزیل برگزار می‌شوند. هریک از آن‌ها به نحوی خاص در فرهنگ و زندگی اجتماعی این کشور اهمیت دارند. در ادامه، به توضیحات بیشتری درباره هر یک از این جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی برزیل می‌پردازیم:

  1. کارناوال ریو (Rio Carnival): کارناوال ریو یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین جشنواره‌های جهان است. در این فستیوال، مردم با لباس‌های جذاب و رنگارنگ به خیابان‌ها می‌آیند و در مراسم‌های رقص و موسیقی شرکت می‌کنند. این فستیوال در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می‌شود و هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به برزیل می‌کشاند.
  2. جشنواره کاچاچا (Festival Cachaça): این جشنواره به پخت و تولید نوشیدنی الکلی محلی به نام کاچاچا اختصاص دارد. در این فستیوال، مردم با شادی، رقص و موسیقی به مصرف کاچاچا می‌پردازند. با شرکت در این فستیوال می‌توانید فرهنگ و زندگی روستایی برزیلی را تجربه کنید.
  3. اکتبرفست (Oktoberfest): این جشنواره به فرهنگ آلمانی برزیل اختصاص دارد و در شهر بلو هوریزونته برگزار می‌شود. طی این جشنواره، مردم غذاهای آلمانی می‌خورند و به رقص و موسیقی سنتی می‌پردازند.
  4. سمانا سانتا (Semana Santa): این جشنواره در زمان عید پاک برگزار می‌شود. سمانا سانتا مراسمی مذهبی و معنوی بوده و مرتبط با مرگ و قیامت عیسی مسیح است.
  5. جشن بونفیم (Festa do Bonfim): این جشنواره مرتبط با مذهبی‌هاست و در شهر سالوادور برگزار می‌شود. در این رویداد، مردم در مراسم مذهبی مشارکت می‌کنند و سپس به تطهیر پلکان‌های کلیسا می‌پردازند.
  6. جشنواره فولکلور (Parintins Folklore Festival): این جشنواره در آمازوناس برگزار می‌شود و شامل مراسم‌ متنوعی از جمله رقص‌ها، موسیقی و نمایش‌های مختلف محلی و فولکلوری است.
  7. جشن لولاپالوزا (Lollapalooza Festival): این فستیوال موسیقی بین‌المللی در سائوپائولو برگزار می‌شود و به نمایش‌های موسیقی از سبک‌های مختلف اختصاص دارد.
  8. جشنواره اپرا آمازوناس (Amazonas Opera Festival): این جشنواره در ماناوس برگزار می‌شود و به نمایش‌های اپرا و موسیقی کلاسیک اختصاص دارد.

این جشنواره‌ها و مراسم‌، تنها چند نمونه از تنوع فرهنگی هیجان‌انگیزی هستند که در برزیل برگزار می‌شوند. هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاصی بوده و به مسافران فرصتی می‌دهند تا ارتباط نزدیک‌تری با فرهنگ مردم این کشور برقرار کنند.

شرکت در جشنواره اپرا آمازوناس در برزیل

 

پوشش، غذاهای محلی و سوغاتی برزیل

تعجبی ندارد هنگام سفر به این کشور طیف گسترده‌ای از رنگ‌های شاد را ببینید. مردم این کشور بسیار شاد بوده و عاشق رنگ هستند. وقتی به این کشور بروید متوجه روحیه بالا و سرزنده افراد این کشور خواهید شد. اگر هم دلتان می‌خواهد پوشش محلی آنان را امتحان کنید به سراغ لباس سنتی سامبا و پارچه گنگا بروید.

  • پارچه گنگا (Pareo Gunga): پارچه گنگا یک نوع پارچه است که به‌صورت لفافه لباس به کمر بسته می‌شود. این پارچه به‌عنوان یک لباس سنتی و رسمی در مناطق ساحلی برزیل، پوشیده می‌شود. پوشیدن آن در جشنواره‌ها، مراسم‌ها و تفریحات ساحلی متداول است.
  • لباس سنتی سامبا (Samba Costume): لباس‌های سنتی سامبا طراحی‌های جذاب و رنگارنگی دارند که دل شما را می‌برند. این لباس‌ها به‌منظور شرکت در رقص‌ها و مراسم‌ مرتبط با سامبا (یک نوع موسیقی و رقص برزیلی) استفاده می‌شوند. همچنین، این لباس‌ها علاوه بر زیبایی، نمایانگر انرژی و زندگی پویا سامبا هستند.

همچنین امکان ندارد، بتوانید از غذاهای این سرزمین به‌راحتی عبور کنید. مردم این کشور هم همانند ایرانی‌ها به خوردن سه وعده غذا عادت دارند و غذاهایشان بسیار خوشمزه است. برخی از غذاهای این کشور عبارتند از:

  • فیجوادا (Feijoada): این غذا به‌عنوان غذای ملی برزیل شناخته می‌شود. فیجوادا، یک نوع خورشت بوده و با انواع گوشت (معمولاً گوشت چرخ‌کرده، کالباس و لوبیا سیاه) تهیه می‌شود. اغلب این خورشت را با برنج و پنیر سرو می‌کنند.
  • پاو دو کوآ (Pão de queijo): پاو دو کوآ، نوعی نان کوچک و خوشمزه بوده و با ترکیبی از پنیر و آرد تهیه می‌شود. به‌عنوان یکی از تنقلات محبوب و سوغاتی برزیلی معروف است.
  • بریگادیرو (Brigadeiro): این تنقلات شیرین و خوشمزه با ترکیبی از کاکائو، شیر نستله و کره تهیه می‌شوند. بریگادیرو را به‌عنوان یکی از دسرهای محبوب در مراسم و جشن‌های مختلف برزیل می‌خورند.
  • کوکادا (Cocada): این شیرینی محلی از ترکیب نارگیل، قند و احتمالاً خرما تهیه می‌شود. در برخی نسخه‌ها، آجیل‌ها و مغزهای خوراکی هم به آن اضافه می‌کنند.
  • ساواری (Savory): این پنیرهای خشک‌شده و نمکی محلی به‌عنوان تنقلات مورداستفاده قرار می‌گیرند. معمولاً آن‌ها را با نان یا بیسکویت سرو می‌شوند.
  • پیکانیا (Picanha): این نوع گوشت از قسمت ران گاو  در باربیکیو و کباب‌پزی استفاده می‌شود. پیکانیا، یکی از غذاهای محبوب و معروف در فستیوال‌ها و جشنواره‌های برزیلی است.
  • پاستل دو کِئیژو (Pastel de queijo): این نوع غذا معمولاً به‌صورت یک خمیر مرغوب با پنیر یا مواد دیگر پر شده و سپس سرخ می‌شود. پاستل دو کِئیژو، یکی از تنقلات معروف و سنتی در خیابان‌ها و بازارهای برزیل است.
  • کراکت مرغ برزیلی (Coxinha de frango): این نوع خوراکی شکلی مشابه نیشکر دارد و داخل آن مخلفات مرغ با انواع مواد پر شده است. کراکت مرغ، در کافه‌ها و رستوران‌ها در برزیل سرو می‌شود.
  • پونجو کِئیژو (Pão de queijo): این نوع نان کوچک با ترکیبی از پنیر و آرد تهیه می‌شود. این نوع نان به‌عنوان یکی از تنقلات و صبحانه‌های محلی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • کیبی (Quibe): این غذا به‌صورت یک نوع پفک یا کوفته است. طرز تهیه آن شامل ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده، غلات و ادویه‌ها بوده و در سرخ‌کن سرخ می‌شود.
  • چیپس کاساوا (Chips de mandioca): این چیپس‌ها از ریشه کاساوا تهیه می‌شوند و محبوبیت زیادی در برزیل دارند.
  • باکالیائو (Bacalhau) یا ماهی کاد لقمه‌ای: این ماهی خشک‌شده و نمکی به نام باکالیائو یا ماهی کاد لقمه‌ای به‌عنوان یک غذای سنتی و محبوب به همراه موادی مانند کارتوفل سرو می‌شود.
  • ترافل شکلات (Trufa de chocolate): این نوع شکلات‌های ترافل با پوسته شکلاتی بیرون و مخلفات مخمر شده تهیه می‌شوند. افرادی که عاشق شیرینی هستند از خوردن آن هرگز پشیمان نمی‌شوند.

این غذاها و تنقلات تنها یک بخش کوچک از تنوع غذایی برزیل هستند. هر یک از این موادغذایی ذائقه‌ها و سنت‌های محلی برزیلی‌ها را به نمایش می‌گذارد. مطمئناً تجربه هریک از آن‌ها خاطره‌ای خوش در ذهن باقی می‌گذارد.

شیرینی محلی بریگادیرو برزیل

در انتها به بخش جذاب تهیه کادو برای دوستان و آشنایان می‌رسیم. سوغاتی‌ها و محصولات محلی برزیلی نمایانگر ثروت فرهنگی و تجربه زندگی در این کشور هستند. در ادامه، به توضیحات بیشتر درباره هر یک از این سوغاتی‌ها می‌پردازیم:

  • قهوه برزیلی: برزیل کشور قهوه است و بهترین قهوه‌ها را به سراسر جهان صادر می‌کند. اگر به این کشور سفر کردید از قهوه برزیلی غافل نشوید. با تست کردن انواع قهوه حتما مقداری از آن‌ها را با خود سوغاتی می‌آورید.
  • لباس سنتی سامبا: لباس‌های سنتی سامبا می‌تواند یک سوغاتی رنگارنگ و جذاب از پوشش سنتی برزیل باشد.
  • شیرینی برزیلی: در برزیل، مجموعه‌ای از شیرینی‌های سنتی و خوشمزه وجود دارد که با نام‌های مختلفی مانند بریگادیرو، بولو دی رولو، کوکادا، کایما، و غیره شناخته شده هستند. این شیرینی‌ها با ترکیبات مختلفی از چاشنی‌ها، پنیر، شکلات، خرما، نارگیل و سایر مواد تهیه می‌شوند.

این موارد تنها چند نمونه از سوغاتی‌ها و محصولات محلی برزیلی هستند. شما می‌توانید در سفر به برزیل هریک از آن‌ها را خریداری کرده و به‌عنوان یادگاری‌هایی از فرهنگ و کشور برزیل با خود بیاورید.

 

جاهای دیدنی و گردشگری برزیل

برزیل به‌عنوان یک کشور با تنوع طبیعی و فرهنگی شامل گنجینه‌ای از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است. در ادامه به توضیحاتی درباره هر یک از این جاذبه‌ها می‌پردازیم:

  • کوه شوگر لوف (Pão de Açúcar): این کوه دوقلو در شهر ریودوژانیرو قرار دارد و به‌عنوان یکی از نمادهای شهر و جاذبه‌های گردشگری مهم برزیل شناخته می‌شود. از قله‌های این کوه‌ها، مناظری فوق‌العاده از شهر و ساحل ریودوژانیرو قابل‌مشاهده است.
  • ریودوژانیرو (Rio de Janeiro): پایتخت ساحلی محسوب می‌شود. این منطقه با سواحل زیبا، پارک‌ها، موزه‌ها و جاذبه‌های دیگری مانند مسیح برزیلی، کاپاکابانا و غیره شناخته شده است.
  • آمازون (Amazon Rainforest): جنگل بارانی آمازون با تنوع زیستی بسیار بالا و مناظر خیره‌کننده، یکی از بزرگترین منابع طبیعی جهان است. این منطقه یکی از مقصدهای منحصربه‌فرد گردشگران محسوب می‌شود که در جستجوی ماجراجویی و تماس با طبیعت هستند.
  • آبشار ایگواسو (Iguazu Falls): این آبشارها در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارند. جالب است بدانید به‌عنوان یکی از عجایب طبیعی جهان شناخته می‌شوند. این آبشارها باشکوه با زیبایی و قدرت خود  بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند.
  • ساحل کوپاکابانا (Copacabana Beach): یکی از معروف‌ترین سواحل در ریودوژانیرو است. این ساحل به شن‌های طلایی و آب آرام شهرت دارد. در اینجا می‌توانید حسابی تفریح کنید و به شنا بپردازید.
  • تالاب پانتانال (Pantanal Wetlands): این تالاب‌های وسیع در جنوب غربی برزیل و در مرز با پاراگوئه و بولیوی قرار دارند. این منطقه زیستگاهی بسیار غنی از گونه‌های حیات‌وحش و پرندگان مختلف است که از طریق تورهای اکوتوریسم قابل‌دسترسی هستند.
  • مجسمه مسیح منجی، ریودوژانیرو: محلی‌ها مجسمه مسیح منجی را "مسیح برزیلی" (Christ the Redeemer) می‌نامند. این مجسمه مشهور، در شهر ریودوژانیرو واقع شده است و یکی از نمادهای شناخته‌شده‌ و جاذبه‌های گردشگری مهم در برزیل و جهان محسوب می‌شود. مجسمه مسیح منجی در قله کوه کورکووادو (Corcovado Mountain) قرار دارد. این مجسمه ۳۰ متر طول داشته و ساخت آن به دوره ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۱ باز می‌گردد. این مجسمه به‌عنوان علامت انسان‌دوستی شناخته می‌شود. با رفتن به این منطقه تمامی بازدیدکنندگان می‌توانند از منظره‌ فوق‌العاده شهر ریودوژانیرو و سواحل زیبا لذت ببرند.
  • پلورینیو (Pelourinho)، سالوادور: پلورینیو (Pelourinho) یکی از جواهرهای فرهنگی و تاریخی برزیل به شمار می‌رود. این منطقه در شهر سالوادور قرار دارد و با معماری رنگارنگ و فرهنگ محلی منحصربه‌فرد خود، بازدیدکنندگان را جذب می‌کند.  پلورینیو در سال ۱۹۸۵ به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

جنگل معروف آمازون برزیل از نمای بالا

 

مراکز خرید و بازارهای برزیل

شهر سائوپائولو، به‌عنوان پایتخت اقتصادی برزیل، دارای مجموعه‌ای از مراکز خرید و بازارهای متنوع و بزرگ است. شما با رفتن به این منطقه می‌توانید یک تجربه جدید و هیجان‌انگیز به دست آورید. در زیر به توضیحاتی درباره مراکز خرید برجسته در سائوپائولو می‌پردازیم:

  • مرکز خرید Galeria do Rock: این مرکز خرید بیشتر برای علاقه‌مندان به موسیقی راک و فرهنگ زیرزمینی جذاب است. انواع پوشاک، لوازم جانبی موسیقی، نوارهای کاست و محصولات مرتبط با موسیقی راک در این محل عرضه می‌شود.
  • مرکز خرید Iguatemi: یکی از پیشتازان و معروف‌ترین مراکز خرید در سائوپائولو است. این مرکز با برندهای معتبر بین‌المللی و محلی، فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌های باکلاس و امکانات تفریحی غنی، تجربه‌ خرید متمایزی ارائه می‌دهد.
  • مرکز خرید Centro Comercial Aricanduva: این مرکز خرید، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در آمریکای لاتین شناخته می‌شود. با انواع فروشگاه‌ها، مجموعه‌های غذایی، سینما و تفریحات، این مرکز جاذبه‌ بزرگی برای بازدیدکنندگان است.
  • مرکز خرید Eldorado Shopping Center: این مرکز با دیزاین مدرن و مجموعه‌ای از برندهای بین‌المللی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سینماها، یک مقصد خرید محبوب در سائوپائولو است.
  • مرکز خرید Rua 25 de Março: این بازار معروف در سائوپائولو، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مسقف در جهان شناخته می‌شود. اینجا محل فروش انواع کالاهای مختلف از لباس و پوشاک گرفته تا لوازم‌خانگی و زیورآلات است.
  • مرکز خرید JK Iguatemi: این مرکز خرید لوکس با برندهای معتبر جهانی، فروشگاه‌های مدرن، رستوران‌های باکلاس و سالن‌های سینما، یک تجربه خرید شیک و جذاب را فراهم می‌کند.
  • مرکز خرید Morumbi Shopping: این مرکز با فروشگاه‌های مختلف، سینماها، رستوران‌ها و تفریحات خانوادگی، یک مقصد خرید مناسب برای تمام افراد خانواده است.

این مراکز خرید تنها بخشی از مراکز خرید در سائوپائولو هستند. شما با مراجعه به این مراکز خرید می‌توانید محصولات متنوعی را تهیه کنید.

مرکز خرید Rua 25 de Março در برزیل

 

هتل‌ها و محل اقامت در برزیل

لیست زیر شامل برخی از بهترین هتل‌ها در برزیل است. همه آنها مشهور به خدمات برجسته، امکانات لوکس و مکان‌های زیبا هستند. در ادامه، به معرفی برخی از بهترین هتل‌ها در برزیل پرداختیم:

هتل 5 ستاره سانما هتل (Sanma Hotel)
هتل ویش فوز دو ایگواسو (Wish Foz do Iguacu)
هتل شرایتون گرند ریو (Sheraton Grand Rio Hotel & Resort)
هتل فیرمونت ریو دو ژانیرو کوپاکابانا (Fairmont Rio de Janeiro Copacabana)
هتل آمازون جنگل پالاس (Amazon Jungle Palace)
هیلتون ریو دو ژانیرو کوپاکابانا (Hilton Rio de Janeiro Copacabana)
هتل 4 ستاره هتل مانائوس میلینیوم (Manaus Hoteis Millennium)
هتل گرند کمپوس دو جورداو (Grande Hotel Campos do Jordao)
هتل رادیسون ویلا المپیا سائوپائولو (Radisson Vila Olimpia Sao Paulo Hotel)
هتل رادیسون سائوپائولو (Radisson Blu Sao Paulo)

 

 

نحوه سفر به برزیل

نحوه سفر به برزیل به خود شما بستگی دارد. می‌توانید خودتان جهت رفتن به این کشور اقدام کنید یا با استفاده از تور به این کشور بروید. باید توجه داشته باشید در حال حاضر پرواز مستقیمی به این کشور وجود ندارد. به همین دلیل باید ابتدا به یکی از فرودگاه‌های دبی، استانبول، دوحه یا فرانکفورت بروید.

اگر می‌خواهید تجربه راحت‌تری داشته باشید و بهتر برنامه‌ریزی کنید، پیشنهاد ما استفاده از تورهای گردشگری است. به‌این‌ترتیب، با خرید پکیج زمان رفت‌وآمد و محل اقامت شما مشخص خواهد بود. به‌علاوه شما برای رفتن به این کشور نیاز به ویزا دارد. بیشتر کارهای مربوط به ویزا توسط آژانس انتخابی شما انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از کمک کارشناسان مجموعه سفریار بهره‌مند شوید.

 

حمل و نقل عمومی در برزیل

هنگام سفر به برزیل خیال‌تان راحت باشد. این کشور از سیستم‌های حمل‌ونقل خوبی در اکثر مناطق برخوردار است. در ادامه سیستم حمل‌ونقل عمومی این کشور را بیشتر بررسی می‌کنیم تا جهت رفت‌وآمد اطلاعات کافی داشته باشید:

  • اتوبوس‌ها: اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری در برزیل بسیار رایج هستند. این وسایل معمولاً یکی از اصلی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی هستند. اتوبوس‌ها به تمام شهرها و مناطق دسترسی دارند و هزینه نسبتاً پایینی دارند.
  • مترو: برخی از شهرهای بزرگ مانند سائوپائولو و ریودوژانیرو دارای سیستم متروی شهری هستند. استفاده از مترو یک راه مطمئن و سریع برای حرکت درون‌شهری است.
  • ترامواها (ترام): در برخی شهرها ترامواها به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی به کار می‌روند. به‌عنوان‌مثال، در شهر ریودوژانیرو سیستم ترامواها وجود دارد که به مناطق مختلف شهر می‌رسد.
  • تاکسی: تاکسی‌ها در برزیل رایج هستند. در شهرهای بزرگ معمولاً می‌توانید تاکسی‌های متری را استفاده کنید.
  • موتوتاکسی: در برخی مناطق، موتوتاکسی‌ها یا موتورسیکلت‌های تاکسی برای حمل‌ونقل مسافت‌های کوتاه استفاده می‌شوند.
  • قایق و کشتی: در مناطق ساحلی و روستاهای نزدیک آب، قایق‌ها و کشتی‌ها نیز به‌عنوان وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می‌شوند.

بهتر است قبل از سفر، اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل عمومی کشور مقصدتان داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

 

هزینه سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل به عوامل مختلفی از جمله مقصد، مدت‌زمان اقامت و … بستگی دارد. در ادامه چندین عامل کلیدی را برای تخمین هزینه‌های سفر به برزیل بررسی خواهیم کرد:

  • پرواز: هزینه‌های پرواز به برزیل بستگی به محل خروج و ورود، زمان رزرو، فصل سفر و نوع پرواز (مستقیم یا متصل) دارد. به‌طور معمول، پروازهای مستقیم و در فصل‌هایی که  تردد توریست‌ها کمتر است، ارزان‌تر هستند.
  • اقامت: هزینه اقامت در برزیل متغیر بوده و باتوجه‌به نوع هتل یا محل اقامت متفاوت است. از هتل‌های اقتصادی تا هتل‌های لوکس و ریزورت‌ها، گزینه‌های متنوعی وجود دارد.
  • غذا و نوشیدنی: مسلما اگر در رستوران‌های لوکس غذا بخورید، هزینه‌ها بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر، تجربه غذاها و خوراکی‌های محلی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.
  • تفریح و گردشگری: برزیل دارای مناظر طبیعی خیره‌کننده، سواحل زیبا، موزه‌ها و جاذبه‌های فرهنگی است. هزینه ورود به هریک از موارد گفته شده متفاوت است.
  • حمل‌ونقل داخلی: اگر قصد دارید درون کشور حرکت کنید، هزینه‌های حمل‌ونقل داخلی مانند اتوبوس‌ها، قطارها، تاکسی‌ها و هواپیماها را نیز باید در نظر گرفته شود.
  • خریدهای محلی و یادگاری‌ها: هزینه‌های خریدهای محلی و یادگاری‌ها نیز ممکن است تاثیر بسزایی بر هزینه کل سفر داشته باشد.

به‌طورکلی، هزینه‌های سفر به برزیل باتوجه‌به هدف و سبک زندگی شما متفاوت است. می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بودجه مناسب، تجربه‌ مناسبی از سفر به این کشور داشته باشید.

هزینه سفر و بازدید از کشور برزیل

 

شماره تلفن های ضروری برزیل

در ادامه راهنمای سفر به برزیل، به شماره‌های تلفن ضروری این کشور می‌رسیم. همواره این شماره‌ها را همراه‌تان داشته باشید تا بتوانید در مواقع ضروری استفاده کنید.

  • پلیس: 190
  • آتش‌نشانی: 193
  • خدمات پزشکی اورژانسی : 192
  • شماره اورژانسی برای توریستها (شماره آبی): 100
  • پلیس راهنمایی و رانندگی: 191
  • شماره اورژانسی برای توریستها و خارجی‌ها (تنها در برخی شهرها موجود است): 155

قبل از سفر حتما شماره‌ها را از منابع معتبر چک کنید. ممکن است در طول زمان این شماره‌ها تغییر کند.

 

سیم‌کارت‌های کشور برزیل

در برزیل، شما می‌توانید از سیم‌کارت‌های موبایل برای ارتباطات خود استفاده کنید. باتوجه‌به تنوع عرضه‌کنندگان مختلف، ممکن است انتخاب یکی از آن‌ها براساس نیازها و اولویت‌های شما متفاوت باشد. برخی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات موبایل در برزیل عبارتند از:

  • Claro: یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات موبایل در برزیل است که پوشش گسترده‌ای در سراسر کشور دارد.
  • Vivo: یکی از پرطرفدارترین اپراتورهای موبایل در برزیل محسوب شده و پوشش خوبی دارد.
  • Tim: به‌عنوان یک ارائه‌دهنده معتبر خدمات موبایل در برزیل شناخته می‌شود.
  • Oi: این اپراتور هم در برزیل خدمات ارائه می‌کند و ممکن است در برخی مناطق از پوشش خوبی برخوردار باشد

قبل از خرید سیم‌کارت، می‌توانید با مقایسه پوشش، بسته‌های ارائه‌شده، تعرفه‌ها و سرویس‌های اضافی انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین بهتر است از نمایندگی‌های این اپراتورها، اطلاعات لازم را از کارشناسان آن‌ها بگیرید. توجه داشته باشید برای خرید سیم کارت حتما  مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشید.

 

وضعیت امنیت در کشور برزیل

وضعیت امنیت در برزیل می‌تواند در مناطق مختلف کشور متفاوت باشد. درواقع موضوع امنیت به عوامل مختلفی مانند شهر، منطقه، فصل سفر و ترجیحات شما بستگی دارد. در ادامه توصیه‌هایی برای افزایش امنیت شما هنگام سفر به برزیل آورده شده است:

  • قبل از سفر به برزیل، تحقیقات دقیقی در مورد منطقه‌های مقصد، شرایط امنیتی، معابر خطرناک و شوراهای محلی انجام دهید.
  • در شهرهای بزرگ مانند ریودوژانیرو و سائوپائولو ممکن است ترافیک و جرایم بیشتری داشته باشند. در این شهرها به‌عنوان یک توریست، در نواحی امن‌تر بمانید و از محل‌های پرجمعیت در شب دوری کنید.
  • در هر کشوری، ممکن است به جیب‌برها برخورد کنید. مراقب کیف، کارت‌های اعتباری و همچنین اجناس شخصی خود باشید.
  • در مکان‌های عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، پارک‌ها، بازارها و جشنواره‌ها، به کیف و اجناس شخصی خود دقت داشته باشید.
  • در صورت نیاز به حمل‌ونقل عمومی، از شرکت‌های معتبر و رسمی استفاده کنید.
  • شماره‌های تماس اورژانسی و مراکز بهداشتی مقصد موردنظرتان را همراه داشته باشید.

بااین‌وجود، مهم است که قبل از سفر، اطلاعات امنیتی را از منابع معتبر دریافت کنید. همچنین، تجربه‌های مسافران دیگر را بخوانید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

امنیت در کشور برزیل

 

دانستنی‌های کاربردی کشور برزیل

اگر قصد سفر به برزیل را دارد، دانستن این موارد اطلاعات شما را درباره این کشور تکمیل‌تر خواهد کرد:

  • برزیل تنها کشور در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود که زبان رسمی آن پرتغالی است.
  • بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان، آمازون، در برزیل قرار دارد. این جنگل شامل تنوع فراوانی از گونه‌های حیات‌وحش و گیاهان است.
  • فوتبال برزیل شهرت داشته و بازیکنان معروفی چون پله، رونالدینیو، رونالدو و نیمار را به جهان معرفی کرده است.
  • کارناوال ریو دو ژانیرو، در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود. شهرت این کارناوال به‌دلیل رقص‌ها، موسیقی‌ها و لباس‌های رنگارنگ آن است.
  • موسیقی سامبا یکی از معروف‌ترین سبک‌های موسیقی برزیل است. این موسیقی ریتم شادی دارد.
  • گناوا مردمان بومی برزیل هستند که فرهنگ و زبان خاص خود را دارند.
  • مذهب‌های مختلفی در برزیل وجود دارند و جشنواره‌های مذهبی متنوعی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
  • سواحل برزیل از جمله کوپاکابانا و آیپانما در ریودوژانیرو معروف‌ بوده و مقصدی محبوب برای توریست‌ها هستند.
  • پلورینیو (Pelourinho)، قدیمی‌ترین محله شهر سالوادور محسوب شده که با خانه‌های رنگارنگ و معماری زیبا مشهور است.
  • قبایلی در مناطق دورافتاده آمازون وجود دارند که هنوز با دنیای بیرون از جنگل‌ها ارتباطی ندارند.

همچنین، تنوع غذایی، هنرهای محلی، فستیوال‌ها و دانستنی‌های بسیار دیگر در برزیل وجود دارد که سفر به این کشور را به تجربه‌‌ای متفاوت تبدیل می‌کند.

دانستنی های برزیل و مجسمه مسیج

 

تجربه سفر به برزیل با سفریار

برزیل با تنوع فرهنگی، مناظر طبیعی بی‌نظیر و جشنواره‌های جذاب، یک مقصد دلپذیر برای ماجراجویی و تفریح است. از آبشارهای ایگواسو و تالاب پانتانال تا جشنواره‌های هیجان‌انگیز کاچاچا و کارناوال ریو، برزیل امکانات و تجربیات منحصربه‌فردی را برای توریست‌ها فراهم می‌کند.

برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کسب اطلاعات بیشتر درباره تور برزیل، می‌توانید به وب‌سایت سفریار مراجعه کنید. سفریار با ارائه اطلاعات جامع و کاربردی، شما را در برنامه‌ریزی یک تجربه سفر به یکی از زیباترین کشورهای دنیا یعنی برزیل یاری خواهد کرد. همچنین اگر سوالی درباره راهنمای سفر به برزیل در ذهن‌تان باقی‌مانده است می‌توانید از کمک کارشناسان (02191006828) این مجموعه بهر‌مند شوید.

 

سوالات متداول
  •  پرتغالی زبان رسمی برزیل است.

  • بهار (اواخر مارس تا مه) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر)، بهترین زمان‌ها برای سفر به برزیل هستند.

  •  جشنواره کارناوال ریو دو ژانیرو، در خیابان‌های شهر ریودوژانیرو برگزار می‌شود.

  • منطقه آمازون جنگلی در شمال برزیل واقع شده است.

  • سائوپائولو به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر برزیل شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها