سوغات ویتنام

سوغات ویتنام

فهرست مطالب

در کنار جاهای دیدنی ویتنام، خرید سوغات و گشت و گذار در بازار این کشور و شهرهای معروف آن خود یکی از جاذبه‌های سفر به حساب می‌آید. ویتنام به دلیل واقع شدن در قلمرو ایندومالایاها، لقب بیست و پنجمین کشور به لحاظ تنوع زیستی -فرهنگی را از آن خود کرده است و در زمان‌های دور که پرتقالی‌ها و فرانسوی‌ها برای بازدید از آن رفته بودند، محلی برای تجارت به حساب می‌آمده است. به همین جهت، سوغاتی‌های زیاد و متنوعی، برگرفته از فرهنگ غنی و شرایط آب و هوایی و گونه‌های زیستی خود دارد. سوغات ویتنام از خوردنی تا صنایع دستی گستره بسیار وسیعی دارد که پاسخگوی هر سلیقه‌ای است و می‌توانید با خیال راحت برای خانواده، دوستان و آشنایان خرید کنید.

قهوه (Vietnamese Coffee)

قهوه ویتنامی یکی از سوغاتی های این کشور است که به طرق مختلفی سرو می‌شود. این قهوه به شکل قهوه سیاه، قهوه با شیر شیرین، قهوه ماست و قهوه تخم مرغ در ویتنام موجود است. نکته قابل توجه این است که ویتنام بزرگترین صادرکننده قهوه روبوستا در جهان است و شما تنها با 5 دلار می‌توانید یک فنجان قهوه و یک کیسه قهوه محلی را تهیه کنید. 

قهوه

 

ابریشم و صنایع دستی (Silk Products)

پرورش ابریشم در ویتنام و تولید پارچه ابریشمی در این کشور یکی از صنایعی است که قدمت زیادی دارد و به عنوان سوغات معروف ویتنام به حساب می‌آید. تقریبا در هر فروشگاهی در ویتنام می‌توانید پارچه‌های ابریشمی اصل را ببینید و در صورت علاقه آن را خریداری کنید و سوغاتی و یادگاری ارزشمندی از این کشور را به کلکسیون سوغاتی‌های خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که بهترین و اصل‌ترین ابریشم ویتنام در خیابان Hang Gai فروخته می‌شود. در این خیابان مزون‌هایی نیز وجود دارد که در صورت نیازمی‌توانید پارچه خود را به آن‌ها تحویل دهید تا لباس سنتی این کشور را برای با قیمت مناسب بدوزند.

ابریشم و صنایع دستی

 

صنایع دستی بامبو و چوبی (Bamboo Products)

چوب بامبو یکی از محصولات سرزمین ویتنام است که طبق ارزیابی منابع جنگلی جهانی که منسوب به فائو است، ویتام با داشتن 8.4 میلیارد توده از اراضی تولید بامبو در جنگل‌های طبیعی خود یکی از اعضای معتبر و بزرگترین کشور تولید کننده بامبو است. به همین جهت، محصولات و صنایع دستی بامبو چوبی یکی از سوغات معروف ویتنام است. سوغات تولید شده از بامبو در کشور ویتنام شامل کاسه، سبد، مت حمام است که به صورت دستی بافته می‌شود و در کنار زیبایی، ارزش معنوی بالایی دارد. چرا که زحمت دستان و ذوق هنری یک انسان است. محصولات بامبو در این کشور هم به صورت سنتی و هم به صورت مدرن تولید می‌شوند.

صنایع دستی بامبو و چوبی

 

آئو دای (Ao Dai)

آئو دای، Ao Dai، سمبل ملی زیبایی، زنانگی، ظرافت و پیچیدگی سنتی ویتنامی است. آئو دای نوعی پوشش به شکل تونیک یا پیراهن‌های جذب بلند است که بیشتر در Hanoi مرسوم است. این تونیک‌های زیبا شامل آستین‌های بلند، یقه ایستاده و درز کناری تا کمر است که با شلوارهای سبک پالازو پوشیده می‌شود. می‌توانید از این لباس به عنوان سوغات کشور ویتنام که خیلی خاص و زیبا است استفاده کنید تا به این طریق فرهنگ پوشش ویتنامی‌ها را به خانواده و دوستانتان معرفی کنید. خانم‌های ویتنامی از این لباس سنتی بیشتر در مراسم عروسی و تعطیلات سال نو ویتنام استفاده می‌کنند. بهای هر ست تقریبا از 25 دلار به بالا است.

آئو دای

 

فانوس دست ساز (Paper Lanterns)

فانوس‌های دست ساز، یکی دیگر از سوغات ویتنام بوده و تقریبا در فرهنگ شرق آسیا و در کشورهای مختلف وجود دارد. اما، نوع فانوس ویتنامی کم حجم است و جای زیادی نمی‌گیرد؛ به راحتی می‌توانید آن را بر طبق اساطیر ژاپن و کشورهای شرق آسیایی به نشانه خوش شانسی و شادی به خانواده، دوستان و آشنایان خود به عنوان سوغات ویتنام هدیه دهید. این فانوس‌ها به لحاظ ظاهری با المان‌های ویتنامی تزیین شده‌اند و گویا بخشی از تاریخ و فرهنگ ویتنام را در خود نهفته دارند و با خرید آن‌ها همیشه می‌توانید خاطرات سفر به ویتنام را در خانه خود زنده نگه دارید. این فانوس‌های دست ساز در طرح‌ها و طیف‌های رنگی متفاوتی ساخته شده‌اند. 

فانوس دست ساز

 

کلاه مخروطی (non la)

یکی از کلاسیک‌ترین سمبل‌های ویتنامی‌ها کلاه‌های مخروطی این منطقه است که به صورت دستی از برگ نخل و مواد دیگری بافته می‌شود. این کلاه تاریخچه و فرهنگی غنی دارد که برای محافظت مردم زمان خود از باران و نور خورشید بافته می‌شده است. شالیکاران، زن و مرد، کارگرها و تقریبا هر قشری از این کلاه‌های مخروطی شکل استفاده می‌کردند. می‌توانید این سوغات ویتنام را با خود به ایران ببرید و در تابستان‌ها زمان سفر به مناطق ییلاقی از آن استفاده کنید.

کلاه مخروطی

 

کفش چوبی (Vietnam Traditional Wooden Clogs)

شاید در بسیاری از فیلم‌های آسیای شرقی قدیمی دیده باشید که مردم با کفش‌های چوبی که صدای تق تق می‌دهد رفت‌وآمد می‌کنند. کفش چوبی ویتنام به ویژه با لباس آئو دای پوشیده می‌شود که می‌توانید آن را به عنوان سوغات و یادگاری از سرزمین ویتنام ب خود به همراه ببرید.

کفش چوبی

 

سرامیک و سفالینه (Ceramics & Pottery)

استفاده از ظروف سفالی و سرامیکی زیبایی خاصی به فضای خانه می‌بخشد. به همین جهت، می‌توانید این ظروف را که به شکل گلدان، کاسه، بشقاب و آیتم‌های دکوراتیو هستند را تهیه کرده و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید. طراحی این ظروف به قدری ظریف و زیبا است که سعی می‌کنند این محصول را در سبک‌های مختلفی بسازند. حتی فرهنگ چینی نیز تحت تاثیر سرامیک‌های ویتنامی است. این سرامیک‌ها و سفال‌ها نسل به نسل با دستورالعملی سنتی ساخته می‌شود و همین موضوع دلیلی بر محبوبیت آن است.

سرامیک و سفالینه

 

چای ویتنامی (Vietnamese Tea)

یکی از سوغاتی های ویتنام که بسیار مشهور است، چای این کشور است. آب‌و هوای متنوع این کشور و توپوگرافی منطقه باعث شده انواع چای را بتوان در آن پرورش داد که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. انواع چای موجود در ویتنام شامل چای سبز، چای سیاه، چای اولونگ، چای لوتوس و چای یاسمین است که بسیار معطر بوده و طعم ملایمی دارند و برای سلامتی مفید هستند.

چای ویتنامی

 

ادویه جات و سس (Vietnamese Herbs & Spices)

غذاهای ویتنامی همچون غذاهای هندی برپایه انواع ادویه و سبزیجات برای طعم دهی به غذاها استوار است. ترکیب سبزیجات معطر مانند Lemongrass، ریحان تایلندی، نعناع، گشنیز، گشنیز ویتنامی و ادویه‌هایی چون بادیان، دارچین، میخک و زنجبیل به غذاهای مردم این سرزمین عطر و بوی خاصی می‌بخشد. می‌توانید سبزیجاتی که در ایران وجود ندارد را به عنوان سوغات ویتنام با خود به همراه بیاورید.

ادویه جات و سس

 

مروارید (Pearls)

مروارید به عنوان ماده‌ای با ارزش در صنعت طلا و جواهر سازی در ویتنام نیز یافت می‌شود. برای خرید مروارید اصل می‌توانید به خیابان Hoang Gia بروید و محصول مورد نظر را تهیه کنید.

مروارید

 

ساز موسیقی (Musical Instrument)

کشور ویتنام به دلیل فرهنگ غنی موسیقی در جهان شهرت زیادی دارد. سازهای موسیقی ویتنامی سوغات معروف ویتنام هستند که معمولا توریست‌ها را به خود جلب می‌کنند. این سازها فرهنگ و هنر ویتنام را به نمایش می‌گذارند. سازهای موسیقی ویتنامی شامل Dan Tranh، Dan Bau، Dan Nguyet بوده که به لحاظ ظاهری چیزی شبیه ساز تنبور است.

ساز موسیقی

 

نقاشی محلی (Dong Ho Paintings)

اگر تمایل دارید به عنوان یادگاری چیزی را با خود ببرید که بیانگر هنر و فرهنگ ویتنام باشد، می‌توانید نقاشی Dong Ho را انتخاب کنید. این نقاشی سنتی سوغات ویتنام است که در دسته هنرهای سنتی این کشور قرار می‌گیرد. این نقاشی‌ها تمی عامیانه دارند و ارزش‌های مردم ویتنام و فرهنگ آن‌ها را به نمایش می‌گذارند و نسبت به طرح‌های چاپی متفاوت هستند. این نقاشی‌ها با استفاده بلوک‌های چوبی، رنگ طبیعی از پوست، برگ و مواد معدنی تهیه می‌شوند. سپس، با کمک جوهری که از این طریق به دست می‌آید، روی کاغذ do ویتنامی شروع به نقاشی می‌کنند.

نقاشی محلی

 

گلدوزی (Embroidery)

دیگر سوغات ویتنام گلدوزی‌های مردم این کشور است که تاریخچه‌ای باستانی دارد. این گلدوزی‌ها تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف همچون چینی، فرانسه و بومی ویتنام به کمک سوزن و نخ دوخته می‌شوند. گلدوزی کاری وقت گیر است که توجه به جزئیات در آن اهمیت بالایی دارد. گلدوزی‌ها معمولا روی پارچه ابریشمی، ساتن، نخ انجام می‌شود. به همین جهت، در بین سوغاتی های ویتنام یکی از زیباترین و شیک‌ترنی گزینه‌ها است.  

گلدوزی

 

محصولات کاغذی (Paper Products)

محصولات کاغذی که به Dó paper نیز شناخته می‌شوند، کاغذهای دست سازی هستند که از نوعی درخت به نام Rhamnoneuron Balansae تهیه می‌شوند. معمولا نقاشی‌های مشهور ویتنامی روی این کاغذها انجام می‌شود. این کاغذها بخشی از تاریخ و صنایع دستی ویتنام است که می‌تواند هدیه و سوغاتی منحصربه‌فردی برای دوستانتان که به هنر و تاریخ علاقه دارند باشد.

محصولات کاغذی

 

تنقلات مخصوص ویتنام (Vietnamese Products)

تنقلات مخصوص ویتنام از تعداد انگشت‌های دست بیشتر است. اما، سوی سئو Xoi Xeo یکی از محبوب‌ترین تنقلات ویتنامی است. این اسنک طعمی شیرین و دلپذیر دارد و روی آن را با پوره ماش سبز، موسیر خشک و سس سویا تزیین می‌کنند تا شکل و طعم بهتری پیدا کند. برخی از جاها در ویتنام سعی می‌کنند با اضافه کردن مغزیجات، تخم مرغ یا ژامبون این اسنک را به یک وعده غذایی کامل تبدیل کنند. می‌توانید این اسنک را بچشید و اگر متناسب با ذائقه شما و خانواده شما بود، آن را به عنوان سوغات با خود ببرید.

تنقلات مخصوص ویتنام

 

ماسک و عروسک (Puppets & Masks)

عروسک‌ها و ماسک‌ها یکی از مرسوماتی هستند که در تئاترهای سنتی و فستیوال‌های سالانه در ویتنام به کار برده می‌شوند. این ماسک‌ و عروسک‌ها که معمولا از بامبو، برگ درخت خرما و لاک ساخته شده است و چهره هر ماسک یا عروسک احساسات شخصیت‌های افسانه‌ها و استان‌های محلی را به نمایش می‌گذارند. این عروسک‌ها بسیار بانمک هستند و می‌توانید برای کودکان هدیه ببرید.

ماسک و عروسک

 

پوستر تبلیغاتی (Propaganda Posters)

اگر دوستی دارید که یک کلکسیونر بزرگ در زمینه وسایل تاریخی است، می‌توانید پوسترهای تبلیغاتی مربوط به جنگ ویتنام را برای او به سوغات ببرید. این هدیه یادآور پیروزی ویتنام است و می‌تواند حتی در کلکسیون وسایل سفر خودتان نیز وجود داشته باشد.

پوستر تبلیغاتی

 

پیراهن های ویتنامی (Vietnamese Fruit Shirts)

همانطور که تایلند به دلیل تی شرت‌هایی با طرح فیل بزرگ معروف است، ویتنامی‌ها نیز به داشتن پیراهن‌هایی با طرح میوه مشهور هستند. اساسا طرح میوه روی پیراهن‌ها، به عنوان طرح ویتنامی معروف است که احتمال دارد در بازارهای ایران، در کنار پیراهن‌های هاوایی مشهور و محبوب پیراهن‌هایی با طرح میوه نیز دیده باشید. این پیراهن‌ها حدود 3 دلار است.

پیراهن های ویتنامی

 

جواهرات (Jewelries)

جواهرات یکی از به یادماندنی‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از سفر به ویتنام با خود به همراه ببرید. از گوشواره گرفته تا دستبند و گردنبند، جواهرات ویتنامی طرح و رنگ خاصی دارند. این جواهرات به دو صورت اصل و بدل وجود دارد که نوع بدل آن معمولا در کنار خیابان توسط دستفروش‌ها به فروش می‌رسد و نوع اصل آن در Lac Viet در هاوی به فروش می‌رسد.

جواهرات

 

یادگاری جنگ (Souvenir vietnam war)

جنگ ویتنام یکی از جنگ‌هایی است که در کل دنیا معروف بوده است و سبب اتحاد مجدد ویتنام شمالی و جنوبی شده است. موزه جنگ این کشور مملو از یادگاری‌های جنگ ویتنام است. در کنار موزه فروشگاهی وجود دارد که در آن برخی وسایل مانند عکس‌های جنگ، مقالات مختلف، کتاب، پرچم، مدال‌ها و پوسترهای تبلیغاتی مربوط به دوران جنگ به فروش می‌رسد که قیمت این اجناس با توجه به نوع یادگاری جنگ متفاوت است. 

یادگاری جنگ

 

شکلات ویتنامی (Vietnamese Chocolate)

ویتنام در کنار صنایع دستی و قهوه به دلیل صنعت شکلات و شیرینی پزی نیز معروف است. این کشور یکی از منابع تولید کاکائو در دنیا است که شکلات‌های با کیفیتی را تولید می‌کند. دو شکلات معروف این کشور Marou  و Alluvia هستند که با چشیدن یکباره آن مطمئن باشید که دلتان می‌خواهد کمی بیشتر شکلات ویتنامی بخورید. این شکلات‌ها یکی از مهم‌ترین سوغات ویتنام هستند که می‌توانید طعم آن را با شکلات‌های ایران و سایر کشورها مقایسه کنید.

شکلات ویتنامی

 

میوه خشک (Dried Fruit)

میوه خشک به لحاظ غذایی بسیار مغذی است و در زمستانی که تنوع میوه‌ها پایین است می‌تواند کمبود میوه‌های تابستانی را جبران کند. میوه خشک ویتنامی که شامل انبه خشک، موز، دراگون فروت و جک فروت خشک است یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین سوغاتی های ویتنام به حساب می‌آید. ما در ایران معمولا میوه‌های موجود در کشور را می‌توانیم خشک کنیم که شامل میوه‌هایی جز میوه‌های بومی ویتنام است. 

میوه خشک

 

سس ماهی (Fish Sauce)

سس ماهی سابقه و قدمتی طولانی در غذاهای ویتنامی دارد. تخمیر نمک به همراه ماهی چندین ماه یا حتی چندین سال ممکن است طول بکشد. در نهایت آنچه از این فرایند باقی می‌ماند، مایعی به رنگ کهربایی تیره است که عطری تند و به لحاظ غذایی مقوی است. اگر از طعم این عصاره خوشتان آمده باشد، می‌توانید آن را به عنوان سوغات برای دوستانی که ذائقه‌ای شبیه شما دارند تهیه کنید.

سس ماهی

 

کارت های پاپ آپ (Pop-up Carda)

یکی از سبک‌ترین هدیه‌های خاطره‌انگیزی که می‌توانید در کنار سوغاتی‌های دیگر به خانواده یا دوستانتان هدیه دهید، کارت های پاپ آپ است. این کارت‌ها که توسط بومیان تهیه می‌شوند، در واقع کارت‌هایی هستند که روی آن با رنگ‌های با مزه است که زن‌های ویتنامی را در حالی که یک سبد میوه در دست دارند را به تصویر می‌کشد. به این شیوه بخشی از ویتنام را باخود به همراه می‌برید.

کارت های پاپ آپ

 

کارت پستال (Postal Cards)

قدیمی اما همچون طلا و نامحدود به زمان؛ این ویژگی کارت پستال‌های ویتنام است که می‌تواند سوغاتی از سرزمین ویتنامی‌ها برای دوستان و حتی برای خودتان باشد. این گزینه کمی شما را به زمان نامه نگاری و فرستادن کارت پستال خواهد برد و یک سوغاتی‌های نوستالژیک است که حتما لبخندی بر لبان شما و دوستانتان خواهد آورد. حتی ممکن است ساعت‌ها گپ‌وگفت و یادآوری خاطرات را برای شما به همراه بیاورند. حتی می‌توانید مثل قدیم این کارت پستال‌ها را در زمان سفر برای دوستانتان پست کنید.

کارت پستال

 

آثار خوشنویسی (thư pháp)

آثار خوشنویسی که به زبان ویتنامی به thư pháp معروف است، در واقع هنر سنتی نوشتاری این کشور است که به کمک جوهر و قلم به تصویر کشیده می‌شود. هنر کالیگرافی یا خوشنویسی ویتنامی ترکیبی از حروف چینی، خطوط ظریف و طرح‌های پیچیده و ایدئوگرام‌های ویتنامی است. خوشنویسی در ویتنام در آیین بودایی، تائوئیسم و کنفوسیوس ریشه دارد. به همین دلیل، سوغاتی بسیار با اصالتی است که می‌توانید آن را برای دوستانی که علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ ملل مختلف دارند، هدیه ببرید.

آثار خوشنویسی

 

چاپستیک (Chopsticks)

یکی از ارزانترین و در عین حال نمادی‌ترین یادگاری از ویتنام چاپستیک‌های این کشور است که شما را یاد یک کاسه سوپ داغ و خوشمزه این کشور می‌اندازد. اگر دوستی دارید که به غذاهای آسیای شرقی علاقه دارد، می‌توانید به عنوان سوغاتی ویتنام چاپستیک بخرید که تنها یک دلار است.

چاپستیک

 

دامن های همونگ (Hmong)

اگر برنامه سفر شما طوری تنظیم شده است که بتوانید از منطقه ساپا هم دیدن کنید، یادتان نرود که برای کامل کردن کلکسیون سوغات ویتنام خود، دامن‌های همونگ این منطقه را نیز بخرید. این دامن‌ها پوشش سنتی اهالی روستاهای حوالی ساپا است که بسیار رنگارنگ و شادی بخش است. قیمت حدودی آن برابر 6.45 دلار است. 

دامن های همونگ

 

ظروف لاکی (Lacquerware)

کالج هنرهای زیبا در هانوی در کشور ویتنام پایه گذار ظروف لاکی یا Lacquerware هستند. این هنر تحت تاثیر اشغال این کشور توسط فرانسه در دهه 1930 ساخته شده است. ساخت ظروف لاکی کمی زمان گیر است. اما، تکنیکی است که نقاشی، منبت، حکاکی و طرح ورقه طلا را زیر لایه‌ای از شیره درخت مهر و موم می‌کند. به این طریق ظروف لاکی پدید می‌آیند. یکی از خاص‌ترین و زیباترین سوغات ویتنام ظروف لاکی آن است که تکنیک ساخت ویژه‌ای نیز دارد.

ظروف لاکی

 

آبنبات نارگیل (Keo Dua)

یکی دیگر از سوغاتی‌های خوراکی ویتنام، آب‌نبات نارگیلی این کشور است که به آن Keo Dua گفته می‌شود. این آب نبات محصول Mekong Delta ویتنام است و جایی است که نارگیل در آن به وفور پیدا می‌شود. معمولا عصاره‌ شیر مانندی را از نارگیل می‌گیرند و آن را با شکر مخلوط می‌کنند و تحت حرارت کم می‌پزند تا به خوبی قوام بیاید و حجیم شود. سپس، مخلوط به دست آمده را داخل قالب می‌ریزند و اجازه می‌دهند تا خنک شود و سپس، آن را در ابعاد کوچک و در حد یک لقمه برش می‌زنند. 

آبنبات نارگیل

 

کیک ماش (Banh Dau Xanh)

کیک ماش ویتنامی که با نام Mung Bean Cake نیز شناخته می‌شود، یکی از سوغاتی های این کشور است که در دسته خوردنی‌ها قرار می‌گیرد. کیک ماش سوغات شمال ویتنام است که بافتی نرم و پنبه‌ای دارد و از شیرین کننده‌های طبیعی برای شیرین کردن آن استفاده شده است. این کیک به شکل مکعب‌های مربعی یا مستطیلی کوچکی تولید می‌شود و معمولا به دلیل استفاده از ماش در ترکیبات آن، ته مایه سبز رنگ دارد. این کیک بیشتر برای عصرانه یا به عنوان دسر سرو می‌شود و در ویتنام محبوب است.

Banh-Dau-Xanh.jpg

 

برنج چسبناک سبز یا کام (COM)

برنج چسبناک سبز که به Com معروف است، یکی از محصولات فصلی ویتنام است که ویژه در حدود پاییز در مناطق شمالی ویتنام به عمل می‌آید. این برنج نیز می‌تواند به عنوان سوغات ویتنام یا یادگاری از این کشور باشد که با خود به همراه می‌برید. از برنجی که در این منطقه کاشته می‌شود، نوعی برنج چسبناک تولید می‌شود. این برنج با برداشت زودهنگام زمانی که هنوز دانه‌ها بالغ نشدند، به این شکل درمی‌آید. سپس، آن را تفت داده و می‌کوبند تا پوسته رویی جدا شده و دانه‌های سبز رنگ برنج که بسیار معطر هستند باقی بماند و تبدیل به یکی از خوراکی‌ها و سوغاتی‌های ویتنام شود.

برنج چسبناک سبز یا کام

 

صندل های گووک موک (Guoc moc)

اگر می‌خواهید یک سوغاتی کاملا ویتنامی با خود به خانه ببرید، بهتر است در کنار خرید لباس Ao Dai و کلاه مخروطی، یک دست صندل گووک موک را نیز اضافه کنید تا کاملا فرهنگ پوشش زنان این مرز و بوم را با خود هدیه ببرید. گووک موک کفش‌های چوبی است که معمولا با لباس Ao Dai پوشیده می‌شود. این کفش‌ها جزیی از فرهنگ ویتنام هستند که قبل از ورود چرم و کفش‌های پلاستیکی و مانند آن استفاده می‌شده است.

صندل های گووک موک

 

نحوه رزرو تور ویتنام

برای سفر به ویتنام و لذت بردن از طبیعت، فرهنگ و تاریخ این کشور بهتر سفر با تور را انتخاب کنید تا از مزایای آن نسبت به سفر انفرادی بهره‌مند شوید. از مزایای سفر با تور ویتنام، گشت شهری به همراه تور ایدر است که می‌تواند تمامی نقاط بین مسیر ر به شما نشان دهد و با توضیحاتی که درباره هر بخش می‌دهد، شما را بیشتر با تاریخ این کشور آشنا کند. برای رزرو تور ویتنام می‌توانید با سفریار همراه باشید.

 

نحوه رزرو هتل ویتنام

اگر قرار است با تور به ویتنام سفر کنید، نیازی به رزرو هتل نیست و تمامی این موارد با خود تور است. اما، در صورتی که بخواهید به تنهایی سفر کنید، برای رزرو هتل ویتنام می‌توانید از سایت سفریار این کار را انجام دهید.

 

جمع بندی مطالب

هر سوغاتی در واقع فرهنگ، هنر، آداب و رسوم یک کشور را به همراه سلیقه غذایی مردم آن به همراه می‌برد تا بتواند مردم کشورهای مختلف را هرچه بیشتر با کشور مقصد که در اینجا ویتنام است آشنا کند. سوغات ویتنام از بخش هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، گلدوزی و سرامیک سازی گرفته تا مواد خوراکی مانند ادویه‌ها، برنج چسبناک و مانند آن، دامنه بسیار گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث می‌شود دست شما کاملا برای خرید انواع سوغات ویتنام باز باشد و بتوانید همه سلیقه‌ها را پوشش دهید. 

سوالات متداول
  • جواهرات و مروارید های اصل، پارچه ابریشمی،

  • چاپستیک، جواهر بدل، چای ویتنامی، فانوس دست ساز، کلاه مخروطی

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها