آبشارهای ویتنام

آبشارهای ویتنام

یکی از مهمترین جاهای دیدنی دنیا، آبشارهای ویتنام است و به همین دلیل از آن به عنوان شهر آبشارها نیز یاد می‌شود. ویتنام دارای آبشار‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی است که جزو جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این کشور محسوب می‌شوند. از این‌رو یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی ویتنام که در هنگام سفر به این کشور نباید از دست دهید، آبشارهای آن هستند. هریک از آبشارهای موجود در این کشور آسیایی، زیبایی خاص خود را دارند که باید در ایام سفر به ویتنام از آن‌ها مطلع باشید؛ همچنین می‌توان در برخی از آنها شنا کردن را تجربه کرد. در ادامه ۱۵ مورد از آبشارهای معروف ویتنام معرفی خواهند شد.

آبشار بان گیوک (Ban Gioc)

یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارها، آبشار بان گیوک است. این آبشار از ۳ بخش تشکیل شده که هریک با استفاده از درخت‌ها و یک صخره از هم جدا شده‌اند. آبشار بان گیوک بسیار بزرگ است و از ویتنام تا چین امتداد دارد. به عبارت دیگر یک طرف آن در چین و یک طرف آن در ویتنام قرار دارد. 
فاصله تا ویتنام: حدود 1470 کیلومتر

آبشار بان گیوک

 

آبشار فیل (Elephant)

آبشار الفنت یا فیل در روستای بان واقع شده و ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر دالات فاصله دارد. این آبشار از زیبا‌ترین‌آبشارهای ویتنام محسوب می‌شود و هر سال توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. گردشگران می‌توانند جایی که امکان دارد به آن نزدیک شوند. البته با این حال باید در بازدید از آن، نکات ایمنی را رعایت کرد.
فاصله تا ویتنام: 368 کیلومتر

آبشار فیل

 

آبشار پونگور (Pongour)

آبشار پونگور یکی دیگر از جذاب‌ترین آبشارهای ویتنام به شمار می‌رود و چیدمان لایه لایه‌ای دارد؛ از این رو منظره‌‌ای بسیار خاص و تماشایی را برای گردشگران به ارمغان آورده است. به همین دلیل بازدید آن بسیار هیجان انگیز بوده و می‌توان در زیر و پشت لایه‌ها قرار گرفت و زیبایی‌هایی آن را از نزدیک‌ترین فاصله مشاهده کرد. البته ناگفته نماند که این آبشار زیبا در مقایسه با آبشار فیل، کمتر شناخته شده و در بیشتر ایام سال خلوت است. از این‌رو می‌توان با آرامش خاطر و بدون سروصدا در سکوت به صدای آب گوش داد.
فاصله تا ویتنام: 374 کیلومتر

آبشار پونگور

 

آبشار مو (Mu)

آبشار مو یکی از آبشارهای نزدیک پایتخت ویتنام است و از شهر هانوی (پایتخت ویتنام) فقط ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد. به همین دلیل یکی از پاتوق‌های مهم اهالی پایتخت نشین کشور ویتنام محسوب می‌شود و بسیاری از آنها برای رهایی از شلوغی شهر، تعطیلات آخر هفته را کنار این آبشار سپری می‌کنند. ناگفته نماند که طبیعت اطراف آبشار نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد و از این‌ نظر نیز برای گردشگران و اهالی منطقه، مکانی خاص محسوب می‌شود.
فاصله تا ویتنام: 1108 کیلومتر

آبشار مو

 

آبشار تاک تین (Tac Tinh)

تاک تین، یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ویتنام محسوب می‌شود. این آبشار در روستا به نام داو واقع شد و به جرات می‌توان از آن به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین و جذاب‌ترین آبشارهای آسیا یاد کرد. زیرا به دلیل ساختار خیره کننده و زیبا جلوه‌ای بسیار چشم‌نواز را به این منطقه بخشیده است.
فاصله تا ویتنام: 1504 کیلومتر

آبشار تاک تین

 

آبشار می (May)

آبشار می یا آبشار ابر، در نزدیکی مرکز شهر هانوی واقع شده و حدود ۳ ساعت از آن فاصله دارد. البته باید متذکر شد که این آبشار مسیر ماشین‌روی خوبی ندارد و باید این مسیر ۳ ساعته را با احتیاط رانندگی کرد. یکی از ویژگی‌های خاص آبشار می این است که از ۹ آبشار جداگانه تشکیل شده و از نظر ساختار و شکل ظاهری همانند تکه‌های ابر می‌ماند. به همین دلیل در زبان محلی به عنوان ابر نیز خوانده می‌شود.
فاصله تا ویتنام: 1084 کیلومتر

آبشار می

 

آبشار خلیج یانگ (Yang Bay)

آبشار خلیج یانگ از دیگر آبشارهای ویتنام است. از تفریحات این آبشار می‌توان به انواع فعالیت‌ها، نظیر شنا در چشمه آب گرم و لجن‌های شفا بخش، بازدید از اسپاهای گل و… اشاره کرد. این آبشار در یک فضای بسیار دنج و آرامش بخش قرار دارد و به همین دلیل یکی از مکان‌های تفریحی، دوست داشتنی و همچنین مورد علاقه گردشگران به شمار می‌رود. این آبشار نیز علی‌رغم همه جذابیت‌هایش نسبت به دیگر آبشارها کمتر شناخته شده است. از این‌رو در آرامش خاطر می‌توان از آن بازدید کرده و از طبیعت بکر و دست نخورده‌‌اش لذت برد.

آبشار خلیج یانگ

 

آبشار فو کونگ (Phu Cuong)

آبشار فو کونگ از دیگر آبشار زیبای ویتنام است که طبیعت‌گردان ساعت‌ها بر جوارش می‌نشینند و در کنار صدای آرام و دلنشین آب و آرامش بی‌کران آن نهایت لذت می‌برند. این آبشار نیز یکی از پاتوق‌های اهالی بومی به شمار می‌رود؛ اما در مقایسه با دیگر آبشارهای واقع در ویتنام کمتر شناخته شده است.
فاصله تا ویتنام: 1256 کیلومتر

آبشار فو کونگ

 

آبشار دامبری (Dambri)

آبشار دامبری از بلندترین آبشارهای ویتنام محسوب می‌شود و ۸۰ متر ارتفاع است. از این‌رو آب آن از فاصله زیادی به سمت به زمین می‌ریزد و یکی از پر سروصدا‌ترین آبشارها ویتنام محسوب می‌شود. مشاهده آبشار دامبری از نواحی پایین بسیار لذت‌بخش است و به همین دلیل اکثر بازدید کنندگان در نواحی پایین به نظاره آن می‌نشینند و از صدای پرتاب آب از ارتفاع بالا لذت می‌برند.
فاصله تا ویتنام: 419 کیلومتر

آبشار دامبری

 

آبشار توی تین (Thuy Tien)

آبشار توی تین از دیگر آبشارهای ویتنام به شمار می‌رود که از چشم‌اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است. صخره‌های زیبا، جنگل‌های انبوه و آب‌‌های آرام تنها بخشی از زیبایی‌های این آبشار هستند. ترکیب مناظر طبیعی مختلف با هم جلوه‌ای بسیار خاص و بی‌نظیری به آبشار ۳ طبقه توی تین بخشیده است. همچنین این آبشار وسعت زیادی دارد و این ویژگی نیز جلوه و شکوه آن را خاص‌تر کرده است.
فاصله تا ویتنام: 933 کیلومتر

آبشار توی تین

 

آبشار عشق (Love)

آبشار عشق نیز یکی از آبشارهای زیبای ویتنام به شمار می‌رود و برای رسیدن به آن باید از یک مسیر چوبی عبور کرد. پیاده‌روی در این مسیر چوبی نیز از دیگر جاذبه‌های خاص آبشار عشق است. این مسیر چوبی در میان جنگل‌های سرسبز قرار دارد و پیاده‌روی در آن حس بسیار خوبی را به انسان منتقل می‌کند. همچنین می‌توان از طریق این مسیر چوبی تا ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری آبشار را طی کرد. آبشار عشق از یک نقطه‌‌ای به بعد ۲ جریان متفاوت دارد؛ اما در انتها این مسیرهای متفاوت به هم می‌رسند و به همین دلیل از آن به عنوان آبشار عشق یاد می‌شود. 
فاصله تا ویتنام: 519 کیلومتر

آبشار عشق

 

آبشار با هو (Ba Ho)

آبشار با هو یک نوع آبشار جنگلی و صخره‌ای محسوب می‌شود و آب با قدرت زیادی در آن جریان دارد. قدرت جریان بالای آب این آبشار هر نگاهی را مجذوب خود کرده و همچنین برای پیدا کردن مسیر عبور، قادر به شکافتن هر صخره‌ای است. از این‌رو این آبشار نیز یکی از آبشارهای خاص و دوست داشتنی ویتنام به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی از نقاط مختلف دنیا به هوای بازدید عظمت و شکوه این آبشار راهی این کشور می‌شوند.
فاصله تا ویتنام: 527 کیلومتر

آبشار با هو

 

آبشار خه وان (Khe Van)

آبشار خه وان یکی از آبشارهای زیبا و دوست داشتنی ویتنام بوده و از ۳ طبقه تشکیل شده است. این آبشار ۳ طبقه در مجموع ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و یکی از خاص‌ترین آبشارهای ویتنام به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند که این آبشار با شکوه، در دل کوه قرار دارد و برای بازدید از آن هم باید کوهنورد خوبی بود و هم آنکه کفش کوهنوردی پوشیده و تجهیزات کوهنوردی به همراه خود داشته باشید.
فاصله تا ویتنام: 1153 کیلومتر

آبشار خه وان

 

آبشار سو تران (Suoi Tranh)

دیگر آبشار زیبا و جذاب ویتنام، سو تران است‌ که یک جاذبه معمولی محسوب نمی‌شود. آن چیزی که سبب شده است نسبت به دیگر موارد به نوعی خاص‌تر تلقی شود، جنگل سرسبزی است که در دل آن واقع شده و همین جنگل هارمونی بسیار خاص و خیره کننده‌ای را به آن بخشیده است. از طرف دیگر صدای جیک جیک پرندگان بر فراز  سو تران، حضور در آن را برای هر کسی لذت‌بخش می‌کند.
فاصله تا ویتنام: 911 کیلومتر

آبشار سو تران

 

در ویتنام کجا اقامت کنیم؟

در ویتنام نیز همانند هر کشور دیگری هتل‌ها و اقامتگاه‌ زیادی برای اقامت وجود دارد که در سفر به آن می‌توان از بین آنها یکی را برای اقامت انتخاب کرد. منتهی جهت تجربه یک سفر بی‌دغدغه برای آنکه همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، باید برای رزرو هتل ویتنام قبل از سفر اقدام کرد. خوشبختانه در حال حاضر بدون نیاز به خروج از منزل و فقط از طریق ارتباط با آژانس‌های مسافرتی می‌توان بر حسب شرایط خود بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها به آبشارهای ویتنام را براحتی و با پرداخت هزینه ریالی رزرو کرد. 

 

چطور به ویتنام برویم؟

برای سفر به ویتنام روش‌های مختلفی وجود دارد. اما کسانی که صرفا به منظور طبیعت گردی و بازدید از آبشارهای ویتنام می‌خواهند به آن سفر کنند، برای یک تجربه بهتر و دسترسی راحت‌تر به همه آبشارهای دوست داشتنی این کشور بهتر است با تور ویتنام به آن سفر کنند. رزرو تور فرایند بسیار راحتی دارد و برای این منظور باید ابتدا یک آژانس مسافرتی مناسب را در نظر گرفت و سپس به واسطه آن مقدمات سفر خود را آماده کرد. 

 

جمع بندی مطالب

آبشارهای ویتنام زیباترین آبشارهای شرق آسیا به شمار می‌روند و هر ساله افراد زیادی  از سراسر دنیا برای بازدید از آنها راهی ویتنام می‌شوند. البته این آبشار‌ها هر کدام در نقطه خاصی از ویتنام واقع شده‌اند و برای دسترسی به همه آنها باید از قبل درباره شرایط و موقعیت آنها تحقیق کرد. به همین دلیل بسیاری از گردشگران در اولین سفر خود به این کشور، سفر با تورهای گردشگری را ترجیح می‌دهند.

سوالات متداول
  • در ویتنام آبشارهای زیبای زیادی نظیر فو کونگ، بان گیوک، فیل، پونگور، مو، سو تران، خه وان، با هو، دری نور غیره وجود دارد.

  • آبشار دری نور (Dray Nur) از نزدیک‌ترین‌ آبشارهای نزدیک به ویتنام است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها