وسایل سفر در تابستان

وسایل سفر در تابستان

همراه داشتن وسایل مناسب سفر در تابستان، لذت سفر را دوچندان‌ می‌کند. اما وسایل مورد نیاز برای سفر در تابستان چیست؟ 
بسیاری از افراد تصور می‌کنند وسایل مورد نیاز سفر در تابستان زیاد است و باید لباس و وسایل زیادی را در چمدان یا چمدان‌های خود برای سفر قرار ‌دهند.
برخی تصور می‌کنند هرچه وسایل و لباس‌ها بیشتر باشد، سفری بهتر و مجهزتر را تجربه می‌کنند، اما این کار کاملاً اشتباه است. با برداشتن وسایل زیاد و پر کردن چمدان‌ها تنها زحمت خود را برای جابه‌جایی بیشتر می‌کنید. پس باید چمدان خود را با وسایل ضروری و کاربردی برای جاهای دیدنی ایران پر کنید. در ادامه این مجله گردشگری با ما همراه باشید تا فهرست وسایل مورد نیاز سفر در تابستان را بدانید. 

وسایل سفر

لباس زیر و جوراب

لباس زیر یکی از ضروری‌ترین لباس‌ها و وسایل سفر در تابستان برای خانم‌ها و آقایان است. به دلیل گرم بودن هوا و تعریق زیاد بدن در طول سفر باید روزانه لباس زیر را تعویض کنید. به همین دلیل بهتر است به تعداد روزهای سفر لباس زیر بردارید؛ زیرا در سفر امکان اینکه نتوانید لباس زیرها را بشویید و خشک کنید، وجود دارد. جوراب نیز از لباس‌های ضروری است که حداقل 2 یا 3 جفت برای سفر باید در چمدان خود قرار دهید، به‌ویژه اگر از کتونی استفاده می‌کنید؛ زیرا پاها در کتونی عرق می‌کنند و جوراب‌ها بوی نامطبوعی می‌گیرند.

 

شلوار کتان خنک

اغلب مکان‌های دیدنی ایران در تابستان آب‌وهوای گرم و خشکی دارند، پس داشتن شلوار کتان خنک در چمدان ضروری است تا احساس خنکی و راحتی در مناطق گرم داشته باشید. شلوارهای جین برای فصل تابستان انتخاب خوبی نیست؛ زیرا بدن را گرم‌تر می‌کنند، پس بهتر است به جای شلوار جین چند شلوار کتان راحت در چمدان قرار دهید.

 

پیراهن کنفی خنک یا هاوایی

داشتن یک پیراهن کنفی خنک یا هاوایی برای آقایان در سفرهای تابستانی ضروری است. با پیراهن کنفی و هاوایی علاوه بر اینکه ظاهری شیک و جذاب خواهید داشت، همچنین جنس خنک این لباس‌ها به کاهش گرما و عدم تعریق بدن کمک می‌کند. خانم‌ها برای داشتن استایل زیبا و شیک تابستانی می‌توانند مانتوهای کنفی را برای سفر انتخاب کنند.

 

کفش ورزشی و صندل

به همراه داشتن یک کفش ورزشی مناسب و راحت به همراه صندل یکی دیگر از وسایل سفر در تابستان است تا در زمان پیاده‌روی و گشت‌وگذار کفش ورزشی به پا کنید تا پاهایتان خسته نشود. همچنین برای مناطق گرمسیر و سواحل باید یک جفت صندل راحت به همراه داشته باشید.

 

لباس راحتی خانگی

به همراه داشتن یک الی دو دست لباس راحتی خانگی برای سفر ضروری است تا در شب و زمان استراحت احساس راحتی داشته باشید. لباس راحتی شامل شلوار خانگی، تیشرت نخی آستین کوتاه و پیراهن نخی می‌شود.

 

کرم مرطوب‌کننده

کرم مرطوب‌کننده یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای سفر در تابستان است، فرقی نمی‌کند شما به چه منطقه‌ای از ایران سفر می‌کنید، باید یک کرم مرطوب‌کننده مناسب در کیف‌دستی خود قرار دهید تا از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کنید.

 

وسایل بهداشتی

وسایل بهداشتی برای بهداشت فردی در طول مسافرت اهمیت زیادی دارد که باید حتماً در چمدان خود قرار دهید. مهم‌ترین لوازم بهداشتی فردی شامل مسواک و خمیردندان، شامپو، دستمال‌کاغذی و دستمال مرطوب، حوله شخصی و پد بهداشتی برای خانم‌ها می‌شوند.

وسایل بهداشتی

 

کرم ضدآفتاب

ضدآفتاب اصلی‌ترین محصولی است که به عنوان وسایل سفر در تابستان باید در کیف خود قرار دهید. این محصول از پوست صورت و دست‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند و مانع سوختگی و قرمزی پوست شما می‌شود. ضدآفتاب انواع مختلفی برای پوست‌های خشک، معمولی و چرب دارد که با مراجعه به داروخانه می‌توانید ضدآفتاب مناسب پوست خود را خریداری کنید.

 

غذا و خوراکی‌های فاسد نشدنی

اگر می‌خواهید سفری به‌صرفه داشته باشید و هزینه زیادی خرج نکنید، می‌توانید انواع غذاهای خوراکی مانند کنسرو لوبیا و تن‌ماهی که فاسد نشدنی هستند را برای سفر انتخاب کنید. همچنین برای میان‌وعده انواع کیک و شکلات را می‌توانید در کیف خود قرار دهید. فقط زمان انتخاب، خوراکی‌های فاسد نشدنی را بردارید تا مسوم نشوید.

 

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک اولیه نیز در لیست مهم‌ترین وسایل مورد نیاز سفر در تابستان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. این جعبه شامل لوازم ضدعفونی، چسب زخم، نخ بخیه و انواع مسکن‌ها می‌شود که می‌توانید از داروخانه تهیه کنید.

 

عرقیجات مناسب فصل گرما

بدون شک سفر در تابستان همراه با تشنگی و عطش در روزهای گرم خواهد بود که با مصرف عرقیجات گیاهی می‌توانید عطش و حرارت بدن را کاهش دهید. انواع عرقیجات گیاهی خنک و خوشمزه برای نوشیدن در روزهای گرم تابستانی عرق کاسنی برای جلوگیری از گرمازدگی، عرق شاتره برای خنک کردن بدن، عرق خارشتر برای کاهش حرارت بدن و عرق بیدمشک برای رفع خستگی هستند و از وسایل سفر در تابستان محسوب می‌شود.
همچنین عرق نعنا، عرق آویشن، عرق رازیانه، عرق زیره، عرق گل محمدی، شربت سکنجبین و عرق بهارنارنج دارای خاصیت خنک‌کنندگی هستند که در طول سفر در زمان عطش و خستگی می‌توانید نوش جان کنید.

 

سبد پیک‌نیک

سبد پیک‌نیک از کاربردی‌ترین وسایل برای سفر است که لوازم مختلف مانند مواد غذایی، کتری، ظروف و... را می‌توانید در آن قرار دهید.

 

زیرانداز مناسب

زیرانداز مسافرتی نیز وسیله‌ای کاربردی در سفر است که در هر جایی که بخواهید می‌توان پهن کنید. زیرانداز سفری دارای ابعاد مختلف از 2 نفر تا 12 نفر است که مناسب با تعداد نفرات می‌توانید بخرید.

 

پتو و بالش مسافرتی

به همراه داشتن یک تا چند پتو و بالشت در سفر نیز اهمیت زیادی دارد تا در مکان‌هایی که اسکان می‌کنید ساعت‌ها به استراحت و بازی بپردازید. با به همراه داشتن پتو و بالش مسافرتی شب‌ها می‌توانید در چادر مسافرتی نیز بخوابید و نیازی به هتل نداشته باشید.

 

منقل مسافرتی

یکی دیگر از وسایل سفر در تابستان منقل است. با داشتن یک منقل کوچک مسافرتی در هر جایی که بخواهید می‌توانید بساط چای آتشی و سرخ کردن گوشت و جوجه را به پا کنید و از طبیعت بکر و زیبا لذت ببرید.

 

فلاسک و کتری

فلاسک و کتری جزو جدایی‌ناپذیر وسایل سفر هستند که برای تهیه چای و آب جوش باید آن را به همراه داشته باشید تا در زمانی که خواستید چای دم کنید و برای رفع خستگی بنوشید.

 

تخته برش و چاقو

برای تهیه انواع غذا در طبیعت، بدون شک به تخته برش و چاقو نیاز دارید که جزو ضروری‌ترین وسایل سفر محسوب می‌شوند. برای سفر می‌توانید تخته‌های برش پلاستیکی کوچک و چاقوهای سفری را انتخاب کنید.

 

تنقلات

قرار دادن تنقلات در سبد پیک‌نیک را اصلاً فراموش نکنید. تنقلات بستگی به سلیقه شما دارد که می‌توانید انواع مغز بادام، گردو، پسته، انواع خشکبار و میوه‌های خوشمزه را برای سفر انتخاب کنید.

 

کلاه و عینک‌آفتابی باکیفیت

کلاه و عینک‌آفتابی از مفیدترین وسایل سفر در تابستان محسوب می‌شوند که از آفتاب‌سوختگی و آسیب رسیدن به چشم در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. انواع کلاه و عینک‌آفتابی برای خانم‌ها، آقایان و کودکان در بازار موجود است که توصیه می‌شود نمونه‌های باکیفیت را خریداری کنید.

 

شارژر و پاور بانک

به همراه داشتن کابل شارژر و حداقل یک تا دو پاوربانک برای سفر ضروری است؛ زیرا استفاده از تلفن همراه در سفر به دلیل عکس گرفتن زیاد است و شارژ آن زود به اتمام می‌رسد، پس پاوربانک به همراه داشته باشید تا تلفن همراهتان خاموش نشود.

 

حشره‌کش مناسب

معمولاً در فصل بهار و تابستان حشرات و پشه‌های زیادی در محیط اطراف هستند. برای اینکه از نیش و گزند حشرات در امان بمانید، اسپری حشره‌کش مناسبی خریداری کنید تا زمان نیاز با اسپری کردن آن حشرات از شما دور شوند.

 

کلکسیون آهنگ‌های شاد داخل ماشینی

اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، پس باید مجموعه‌ای از آهنگ‌های شاد برای زمان رانندگی داشته باشید. آهنگ‌های شاد فضا را شاد و مهیج می‌کند تا لحظات خوش و به‌یادماندنی از سفر خود داشته باشید.

 

دوربین باکیفیت

بدون شک هر فردی در طول سفر تمایل دارد عکس‌های زیبا و باکیفیتی ثبت کند تا با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارد. برای عکس‌برداری نیاز به یک دوربین باکیفیت یا گوشی هوشمند باکیفیت دوربین خوب دارید. پس این وسیله نیز یکی از وسایل سفر در تابستان است. 

 

چمدان یا کوله‌پشتی حرفه‌ای

انتخاب چمدان یا کوله‌پشتی برای سفر تابستانی به سلیقه و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، بستگی دارد. اگر سفر شما 2 الی 3 روز طول می‌کشد، می‌توانید از یک کوله‌پشتی حرفه‌ای برای قرار دادن وسایل شخصی خود استفاده کنید. اما اگر سفر شما بیشتر از 3 روز طول می‌کشد، قطعا به وسایل بیشتر نیاز دارید و بهتر است برای وسایل خود یک‌چمدان انتخاب کنید.

چمدان یا کوله‌پشتی حرفه‌ای

 

سفر با تورهای سفریار

اگر قصد دارید در تابستان به جاهای دیدنی ایران یا خارج از کشور سفر کنید، بهتر است یک آژانس مسافرتی معتبر را برای برنامه‌ریزی صفر تا صد سفر خود انتخاب کنید. یک آژانس مسافرتی خوب شما را برای تجربه یک سفر دلنشین و خاطره‌انگیز راهنمایی می‌کند. سفریار یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در زمینه برگزاری تور مسافرتی داخلی و خارجی با بهترین امکانات و مناسب‌ترین قیمت است.

سفر با تورهای سفریار

 

اقامت در هر جا با سفریار

سفریار به‌عنوان یکی از بهترین آژانس مسافرتی ایران با هتل‌های زیادی در سراسر نقاط ایران و جهان همکاری دارد که در هر جایی که شما بخواهید رزرو هتل با بهترین امکانات و خدمات رفاهی را به همراه قیمت مناسب انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

جمع‌بندی

فرقی نمی‌کند شما به کدام نقطه از کشور می‌خواهید سفر کنید؛ در هر صورت باید وسایل سفر در تابستان را به همراه داشته باشید. شما با در اختیار داشتن وسایل مورد نیاز سفر در تابستان می‌توانید در هر زمان، چیزی که به آن نیاز دارید را در دسترس داشته باشید. می‌توان گفت جمع کردن وسایل مورد نیاز برای سفر در تابستان به شما برای تجربه سفری مجهز و بی‌دردسر کمک می‌کند. از جمله این وسایل لوازم بهداشتی، کرم ضدآفتاب، سبد پیک‌نیک، منقل، زیرانداز و... هستند که به شما کمک می‌کنند سفری راحت و آسوده را تجربه کنید. تابستان به دلیل آب‌وهوای بسیار خوبی که دارد و البته تعطیلی مدارس بهترین و محبوب‌ترین فصل برای سفر است.

برچسب ها
سوالات متداول
  • اگر سفر تابستانی شما 2 الی 3 روزه است، کوله‌پشتی ولی اگر بیشتر از 3 روز طول می‌کشد چمدان ببرید.

  • شامپو، حوله شخصی، مسواک و خمیردندان، دستمال‌کاغذی و دستمال مرطوب

  • بله؛ برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

  • برای سفر تابستانی بهتر است یک جفت کفش ورزشی و یک جفت صندل ببرید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها