تابستان کجا سفر کنیم؟

تابستان کجا سفر کنیم؟

با فرا رسیدن فصل گرم تابستان، بسیاری از مردم این سوال را دارند که تابستان کجا سفر کنیم؟  و به دنبال انتخاب مقصدی مناسب برای سفر و گذراندن تعطیلات به کمک آژانس مسافرتی و مجله گردشگری ایران هستند. ایران پهناور با تنوع آب و هوایی و جاذبه‌‌های طبیعی و تاریخی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای سفر در تابستان به شمار می‌رود. از کوه‌‌های سرسبز شمال گرفته تا کویرهای گرم جنوب، هر منطقه از ایران زیبای‌ی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که می‌تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند. از طرفی دیگر ما پیشنهاد می‌کنیم برای سفر تابستان خود علاوه بر سفرهای داخلی ایران از سفرهای خارجی به کشورهای دیگر نیز بهره ببرید.

تابستان کجا سفر کنیم؟ بهترین مقاصد خارجی و داخلی

تابستان فصل سفر است! بنابراین برای اینکه از این فرصت بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرید، بهتر است با بهترین مقاصد خارجی و داخلی آشنا شوید. چه به دنبال ا‌ستراحت در ساحل باشید، چه به دنبال گشت و گذار در یک شهر جدید یا پیاده‌روی در طبیعت، این فصل، می‌تواند شما را سورپرایز کند. اما با این همه گزینه‌های مختلف، انتخاب مقصد می‌تواند دشوار باشد. برای کمک به شما، 25 مقصد داخلی و خارجی را برای سفر تابستانی گردآوری کرده‌ایم. در ادامه به معرفی این مقاصد می‌پردازیم. 

درباره سفر به تابستان

 

سفر به مقاصد خارجی در تابستان

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که عاشق گشت‌وگذار در آن‌سوی مرزها و سفر به دور دنیا هستند؛ اگر اینطور است، ما چند پیشنهاد جذاب برای شما در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید به لیست مقاصد گردشگری خود اضافه کنید. 

سفر به مقاصد خارجی در تابستان

استانبول ؛ شهری با تاریخ باشکوه 

استانبول، پایتخت سابق امپراتوری‌های قدرتمند، گنجینه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. از مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد باشکوه گرفته تا کاخ توپکاپی مجلل و بازار بزرگ پرجنب‌وجوش، از جاهای دیدنی استانبول شمرده می‌شود و هر گوشه‌ای از این شهر قصه‌ای برای گفتن دارد. تنگه بسفر که قلب تپنده شهر است، با کشتی‌های کروز و برج‌های گالاتا منظره‌ای بی‌نظیر خلق می‌کند. 

چطور به استانبول برویم؟

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای رفتن به شهر زیبای استانبول، استفاده از مسیر هوایی است. جالب است بدانید که این شهر، دارای دو فرودگاه باشکوه و پیشرفته (فرودگاه بین‌المللی آتاتورک و فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن) است که پروازهای متعددی را از کشورهای مختلف دنیا ارائه می‌کنند. از طرفی، اگر می‌خواهید از روش‌های زمینی به این شهر سفر کنید، می‌توانید از اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. با این حال، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها، همچنان شرکت در تور استانبول است. که باید از طریق آژانس‌های مسافرتی برای آن اقدام کنید. 

در استانبول کجا اقامت کنیم؟

هتل‌های زیادی برای اقامت رویایی شما در این شهر وجود دارد؛ با این حال اگر به دنبال بهترین هتل استانبول برای اقامت می‌گردید، در اینجا چند هتل لوکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم: 
هتل دیوان استانبول: یکی از جذاب‌ترین هتل‌های 5 ستاره در میدان تقسیم استانبول، با امکانات پیشرفته
هتل لوکس شانگری لا بسفروس: یکی از بهترین هتل‌ها در نزدیکی کاخ دلمه باغچه و میدان تقسیم استانبول
هتل رافلز: هتلی با معماری لوکس و مدرن در نزدیکی میدان تقسیم که تمام امکانات رفاهی لاکچری را ارائه می‌کند.

آنتالیا؛ نگین دریای مدیترانه

اگر این سوال را دارید که تابستان کجا سفر کنیم؟ در پاسخ آنتالیا بهترین جواب است. آنتالیا، مروارید مدیترانه، با سواحل شنی طلایی، تاریخ غنی و طبیعت بکر، مقصدی ایده‌آل برای هر نوع مسافری است. از گشت و گذار در ویرانه‌های باستانی مانند پرگه و آسپندوس گرفته تا استراحت در ساحل لارا یا بلک،  جاهای دیدنی آنتالیا هر گردشگری را می‌توانند سورپرایز کنند.

چطور به آنتالیا برویم؟ 

سفر به این شهر با تور آنتالیا راهی آسان و راحت برای لذت بردن از زیبایی‌های این شهر ساحلی است. آژانس‌های مسافرتی مختلفی تورهای آنتالیا را با قیمت‌ها و برنامه‌های متنوع ارائه می‌دهند. معمولاً تورها شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت در هتل، صبحانه ترانسفر، فرودگاه، گشت شهری (اختیاری) و... است. اما برخی از مسافرین قصد دارند به صورت شخصی و انفرادی برنامه سفرشان را تنظیم کنند.

در آنتالیا کجا اقامت کنیم؟ 

برای اقامت در آنتالیا نیز می‌توانید در انواع هتل‌های لاکچری این شهر اقامت کنید. اگر می‌خواهید با بهترین هتل آنتالیا متناسب با سلیقه خود آشنا شوید، در ادامه، چند هتل لوکس این شهر را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت: این هتل لوکس 5 ستاره، امتیاز 4.9 از 5 را در گوگل کسب کرده است. 
  • هتل باروت لارا کالکشن: یکی از بهترین هتل‌های 5 ستاره با منوی غذایی منحصربه‌فرد که فقط 10 کیلومتر تا فرودگاه آنتالیا فاصله دارد.
  • هتل لند آو لجندز کینگدام: این هتل در نزدیکی بزرگترین شهربازی و مجموعه آبی آنتالیا قرار دارد.


تفلیس؛ شهری برای تمام سلیقه‌ها

تفلیس، پایتخت گرجستان، شهری با تاریخ غنی، فرهنگ پویا و جاهای دیدنی تفلیس است که جاذبه‌های متعددی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از قلعه ناریکالا که بر فراز شهر واقع شده و منظره‌ای پانوراما از آن را به نمایش می‌گذارد، تا حمام‌های گوگردی که قدمت آن‌ها به قرن هفدهم می‌رسد، تفلیس برای هر سلیقه‌ای جاذبه دارد.

چطور به تفلیس برویم؟ 

راحت‌ترین راه برای سفر به تفلیس، پرواز هوایی است. ایرلاین‌های مختلفی از شهرهای مختلف ایران به تفلیس پرواز مستقیم دارند. زمان پرواز تهران - تفلیس حدود 2 تا 3 ساعت است و قیمت بلیط در فصل‌های مختلف و با توجه به نوع ایرلاین متفاوت می‌شود. البته راه دیگر سفر به تفلیس، مسیر زمینی است. شما می‌توانید با شرکت در تور تفلیس، تا حد زیادی در هزیه‌های خود صرفه‌جویی کنید. 

در تفلیس کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت رویایی در تفلیس، بهتر است در هتل‌هایی اقامت کنید که فاصله کمی تا جاهای دیدنی این شهر داشته باشند؛ اگر به دنبال مناسب‌ترین هتل تفلیس می‌گردید، می‌توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

  • هتل کورت یارد: این هتل در نزدیکی مرکز شهر و جاهای دیدنی مانند موزه، آثار تاریخی و … قرار دارد.
  • هتل روستاولی پالاس: یک هتل مقرون به صرفه در مرکز شهر که به ایستگاه‌های مترو و اتوبوس نزدیک است.
  • هتل مرکور: یکی دیگر از بهترین هتل‌های تفلیس که فقط 500 متر با مترو فاصله دارد. 


وارنا؛ مقصد جذاب تابستانی

تابستان کجا سفر کنیم؟ یکی دیگر از بهترین پیشنهادها برای سفر شهر وارنا است. وارنا، مروارید دریای سیاه، شهری ساحلی در بلغارستان با تاریخ غنی و جاهای دیدنی است. جاهای دیدنی وارنا حتما شما را سورپرایز می‌کند. از سواحل شنی طلایی و آب‌های فیروزه‌ای تا پارک‌های سرسبز و بناهای تاریخی، این شهر برای هر سلیقه‌ای جاذبه‌ای دارد. بازدید از قلعه اودسو قرن نوزدهم، کلیسای جامع وارنا و باغ دریایی وارنا که بزرگترین باغ دریایی در اروپا است، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. شما می‌توانید از طریق تور وارنا، به این جاذبه‌های دیدنی با قیمت اقتصادی  و به صرفه سفر کنید. 

چطور به وارنا برویم؟ 

راحت‌ترین راه برای سفر به وارنا، پرواز هوایی است: ایرلاین‌های ایرانی پرواز مستقیم به وارنا ندارند؛ می‌توانید با پروازهای غیر مستقیم از طریق استانبول، صوفیه یا وین به وارنا بروید. زمان پرواز با احتساب توقف، بین 5 تا 8 ساعت است. قیمت بلیط در فصل‌های مختلف و با توجه به ایرلاین و نوع بلیط متفاوت است. همچنین برخی از کشتی‌‌ها از بنادر شمالی ایران به وارنا حرکت می‌کنند. سفر دریایی طولانی‌تر از سایر مسیرها است. با این حال، اگر می‌خواهید از تمام دردسرهای خرید بلیت و رزرو محل اقامت خلاص شوید، می‌توانید از طریق تور وارنا برای سفر اقدام کنید. 

در وارنا کجا اقامت کنیم؟

در ادامه به چند مورد از بهترین هتل‌های وارنا اشاره خواهیم کرد:

  • هتل آپولو اسپا ریزورت: این هتل 4 ستاره فقط 6 دقیقه با ساحل دریا فاصله دارد.
  • هتل هلیوس اسپا: از این هتل 4 ستاره تا دریا، کمتر از 500 متر فاصله است. 
  • هتل لیلیا: این هتل 4 ستاره، دارای بهترین اتاق‌های استاندارد با چشم‌انداز بی‌نظیر است.


مالدیو؛ حس و حال جادویی اقیانوس هند

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند است که از 1199 جزیره مرجانی تشکیل شده است. این کشور به خاطر سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و استراحتگاه‌های لوکس خود مشهور است. جاهای دیدنی مالدیو مقصدی ایده‌آل برای غواصی و غرق شدن در طبیعت است.

چطور به مالدیو برویم؟ 

برای سفر به مالدیو می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید؛ برای مثال، اگر به سفرهای تنهایی یا شخصی علاقه دارید، می‌توانید خودتان از طریق مسیر هوایی یا مسیرهای زمینی به این شهر سفر کنید؛ با این حال، این روش دردسرهایی مثل خرید بلیت، رزرو هتل مناسب و پیدا کردن جاهای دیدنی شهر را برایتان ایجاد می‌کند. اما اگر به دنبال یک روش‌ آسان‌تر هستید، می‌توانید از روش تور مالدیو اقدام کنید. با شرکت در تورهای آژانس‌های مسافرتی، تمام فرایند رزرو هتل، خرید بلیت و … بر دوش آژانس‌های مسافرتی است. 

در مالدیو کجا اقامت کنیم ؟

برای اقامت در مالدیو می‌توانید به دنبال رزرو هتل مالدیو در نزدیکی جاهای دیدنی این شهر باشید. در ادامه، چند هتل لوکس مالدیو را به شما معرفی می‌کنیم:

  • هتل تاج اگزوتیکا: یکی از هتل‌های آرامش‌بخش در ساحل اقیانوس هند
  • هتل لاندا جیراوارو: یکی از هتل‌های لوکس در جزیره با آتول که دارای مناظر بکر طبیعی و حیوانات کمیاب است.
  • هتل جزیره میریهی: این هتل، بالای تپه سنگی واقع شده و چشم‌انداز بی‌نظیری دارد.


رم؛ سفر به دنیای افسانه‌ای امپراطوری روم

در تابستان به کجا سفر کنیم؟ رم، مسلما به دلیل جاهای دیدنی، رویایی‌ترین گزینه برای سفرهای تابستانی است. این شهر، پایتخت ایتالیا، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، مقصد گردشگری محبوبی است. رم مملو از جاذبه‌های تاریخی:کولوسئوم، پانتئون، فروم رومی، طاق تیتوس و ... است. شما می‌توانید در تابستان، با سفر به جاهای دیدنی روم، این فصل گرم را برای خود به یادماندنی کنید. 

چطور به رم برویم؟ 

فرودگاه بین‌المللی لئوناردو داوینچی (FCO) اصلی‌ترین فرودگاه رم است و پروازهای مستقیم از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا و جهان به این فرودگاه انجام می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق تور ایتالیا برای سفر به رم اقدام کنید. با شرکت در این تور، تا حد زیادی از هزینه‌های سفر شما کاسته می‌شود.

در رم کجا اقامت کنیم؟ 

اقامتگاه‌های زیادی در شهر رم وجود دارد که می‌تواند خاطره سفر به این شهر را برایتان ماندگار کند. اگر به دنبال بهترین هتل ایتالیا می‌گردید، در زیر چند پیشنهاد جذاب به شما ارائه کرده‌ایم:

  • هتل رم شیرین: این هتل از قرن 19 میلادی تاکنون فعالیت می‌کند و جزو زیباترین هتل‌های رم است. 
  • هتل سینگر پالاس: این هتل، دارای اتاق‌های مجلل و رستوران‌های لوکس با غذاهای ایتالیایی است.
  • هتل الیزابت: این هتل، دارای چشم‌انداز بی‌نظیر شهر رم و اتاق‌های دلباز 20 تا 40 متری است. 


سامویی؛ جنگل‌های خیال‌انگیز

تابستان کجا مسافرت بریم؟ یکی از مکان‌های منحصر به فرد برای معرفی در جواب این سوال، شهر سامویی است. بدون شک می‌توان گفت، جاهای دیدنی سامویی، یکی از جذاب‌ترین مناطق توریستی تایلند هستند. از درختان نارگیل گرفته تا جنگل‌ انبوه استوایی و ساحل ماسه‌ای سفید، همه‌چیز مبهوت‌کننده است. 

چطور به سامویی برویم؟ 

سفر به سامویی با تور می‌تواند راهی آسان و راحت برای لذت بردن از زیبایی‌های این جزیره بهشتی باشد. اگر بزرگترین سوال ذهنی شما در حال حاضر این است که سفر تابستانی کجا بریم؟ باید گفت که تور سامویی می‌تواند راهی آسان و راحت برای لذت بردن از زیبایی‌های این جزیره بهشتی باشد. 

در سامویی کجا اقامت کنیم؟ 

بسیاری از افراد پس از انتخاب یک گزینه مناسب در پاسخ به سوال تابستان کجا سفر کنیم ؟ به این فکر می‌کنند که باید در کجا اقامت کنند. سامویی طیف گسترده ای از گزینه های اقامتی را برای همه بودجه‌ها و سلیقه‌ها از هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوکس گرفته تا مهمانسراها و اقامتگاه های مقرون به صرفه ارائه می دهد. در ادامه چند پیشنهاد جذاب به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در مناسب‌ترین هتل سامویی اقامت کنید:

  • هتل ویسپرینگ پالم سوییت: این هتل دارای تفریحات جذابی مانند تفریحات آبی و پارک بازی است. 
  • هتل آماری سامویی: این هتل در نزدیکی ساحل چانگ واقع شده و دارای چشم‌انداز جذاب است. 
  • هتل لمریدین: یکی دیگر از هتل‌های لوکس در مجاورت دریا است که امکانات پیشرفته‌ رفاهی ارائه می‌کند. 


باتومی؛ شهر مشهور گرجستان

باتومی، نگین گرجستان، در ساحل دریای سیاه، طبیعتی دل‌انگیز و شهری مدرن را به گردشگران هدیه می‌دهد. قدم زدن در بلوار ساحلی، بازدید از میدان پیازا، مجسمه آلیوشا و پارک میراکل، قایق‌سواری در باتومی بوت، تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. هتل‌های لوکس، رستوران‌های متنوع و بازارهای محلی، سفری خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زنند. پیشنهاد می‌کنیم با سفر به جاهای دیدنی باتومی، تابستان امسال خود را  به یک تابستان فراموش‌نشدنی تبدیل کنید. 

چطور به باتومی برویم؟

تابستان کجا سفر کنیم؟  تور باتومی سفری رویایی به شهری ساحلی و مدرن را رقم می‌زند. گشت و گذار در خیابان‌های سنگفرش، تماشای برج الفبا و میدان اروپا، تفریح در پارک آبی باتومی، لحظاتی شاد را به ارمغان می‌آورد. خبر خوب اینکه دولت گرجستان، سفر به این کشور را برای ایرانیان راحت کرده است؛ زیرا ایرانیان دیگر نیازی به گرفتن ویزا برای رفتن به گرجستان ندارند؛ بنابراین می‌توانید از طریق تور باتومی یا به صورت شخصی از مسیرهای هوایی و زمینی به این کشور سفر کرده و یک تجربه بی‌نظیر داشته باشید. 

در باتومی کجا اقامت کنیم؟

مسلما سفر به باتومی و اقامت در هتل باتومی در جاهای دیدنی متنوع آن بهترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با رزرو هتل باتومی، متناسب با بودجه و نیازهای خود، از گردش در این شهر لذت ببرید. از جمله هتل‌های لوکس باتومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل شرایتون باتومی: این هتل 5 ستاره در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار دارد.
  • هتل رادیسون بلو: این هتل 5 ستاره، یکی از بزرگترین هتل‌های باتومی با 165 باب اتاق است.
  • هتل لئوگرند باتومی: این هتل با معماری مدرن، دارای امکانات پیشرفته رفاهی مانند تهویه مطبوع مدرن، گرمایش و سرمایش، نورپردازی لوکس، رستوران مجلل و … است.

 

مقاصد داخلی

تا به اینجا مطلب در پاسخ به سوال تابستان کجا سفر کنیم؟ به جاذبه‌های گردشگری خارجی ایران اشاره کردیم؛ اما همانطور که می‌دانید ایران نیز کشور بسیار زیبایی است و دارای جاذبه‌های منحصربه فرد زیادی نیز است. در ادامه اکثر شهرهای زیبای ایران را معرفی کردیم:

سفر به مقاصد داخلی در تابستان

تبریز؛ اروپایی‌ترین شهر ایران

تبریز، شهر اولین‌ها، با قدمتی کهن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، مسافران را مجذوب خود می‌کند. گنبد کبود، بازار تبریز، مقبره الشعرا و موزه آذربایجان، گویی حکایتی از تاریخ پرفراز و نشیب این شهر را بازگو می‌کنند. از جاهای دیدنی تبریز می‌توانیم به طبیعت بکر کوه‌های عون‌بن‌علی و سهند، در کنار پیست‌های اسکی فرصتی برای تفریح و ورزش در تمام فصول سال اشاره کرد. 

چطور به تبریز برویم؟

اگر این سوال را دارید که تابستان به کجای ایران سفر کنیم ؟ مسلما بهره از تور تبریز بهترین گزینه برای شماست. تور تبریز، فرصتی برای بازدید از این شهر کهن و تجربه مهمان‌نوازی گرم مردمان آذربایجان را فراهم می‌کند. همچنین با رزرو تور  دیگر دغدغه ظرفیت هتل را ندارید.

در تبریز کجا اقامت کنیم؟ 

آیا به دنبال پیدا کردن یک هتل خوب در تبریز برای اقامت هستید؟ تبریز، شهر اولین‌ها، با هتل‌های متنوعی در رده‌های مختلف، پذیرای مسافران است. از هتل‌های لوکس و مجلل گرفته تا هتل‌های آپارتمانی و اقتصادی، می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، اقامتگاهی مناسب در تبریز پیدا کنید. برای رزرو هتل تبریز، بهتر است به موقعیت جغرافیایی هتل مورد نظر توجه کنید؛ در ادامه چند هتل لوکس در این شهر را به شما معرفی می‌کنیم: 

  • هتل عمارت میرزا مهدی فراش: این هتل دارای معماری سنتی و رویایی است که در نزدیکی جاهای دیدنی تبریز قرار دارد.
  • هتل بین المللی تبریز: این هتل 4 ستاره دارای معماری مدرن با امکانات پیشرفته است. 
  • هتل رویال پالاس تبریز: این هتل 4 ستاره در خیابان ائل گلی تبریز واقع شده است. 


مشهد؛ اصلی‌ترین شهر توریستی ایران

همانطور که گفته شد مشهد، پایتخت معنوی ایران با بیشترین میزان جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی است که توانسته هر سال زائران و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند. از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد می‌توانیم به حرم امام رضا (ع) اشاره کنیم. حرم امام رضا (ع) بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، قلب تپنده‌ی شهر و مهم‌ترین جاذبه‌ی مذهبی آن است.

چطور به مشهد برویم؟

مشهد دومین شهر بزرگ ایران بعد از تهران است که شما می‌توانید از طریق هوایی یا زمینی به آن سفر کنید. برای مثال، می‌توانید با شرکت در  تور مشهد، نه تنها از اغلب جاذبه‌های دیدنی این شهر دیدن کنید، بلکه هزینه سفر خود را هم کاهش داده و بخش زیادی از سرمایه خود را حفظ کنید. همچنین سفر از طریق تور، دردسر رزرو هتل مناسب در نزدیکی حرم را برایتان برطرف می‌کند.

در مشهد کجا اقامت کنیم؟

شما می‌توانید با رزرو مناسب‌ترین هتل مشهد که در نزدیکی جاهای دیدنی شهر باشد، اقامت خاطره‌انگیزی در این شهر داشته باشید. در ادامه چند هتل لوکس این شهر را معرفی می‌کنیم:

  • هتل مشهد آپارتمان دروازه طلایی: هتلی شیک با آپارتمان‌های مجهز، در نزدیکی حرم مطهر
  • هتل قصر فردوس: هتلی ۵ ستاره با امکانات مدرن و لوکس، در خیابان امام رضا
  • هتل مجلل نوین: هتلی نوساز با رستوران‌های متنوع و استخر روباز، در خیابان طبرسی
  • هتل هما: هتلی با سابقه و خوشنام، در مجاورت حرم مطهر

 

سفر تابستانی کجا بریم خاص باشه؟

تابستان کجا سفر ‌کنیم؟ شاید شما هم مانند بسیاری از گردشگران کنجکاو و عاشق طبیعت، به دنبال جاهایی باشید که خاص و بکر هستند و کمتر کسی به آنجا سفر کرده‌اند؛ اگر اینطور است در ادامه قصد داریم چند پیشنهاد فوق‌العاده بکر و خاص را به شما معرفی کنیم. 

سفر تابستانی کجا بریم خاص

کوهرنگ چهارمحال و بختیاری 

کوهرنگ، شهرستانی در قلب استان چهارمحال و بختیاری، بهشت ایران لقب گرفته است. جاهای دیدنی کوهرنگ با طبیعت بکر و بی‌نظیرش، هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهرستان، هدفی  برای طبیعت‌ گردان، کوهنوردان، اسکی‌بازان و عاشقان عکاسی هستند. 

آلاشت مازندران 

آلاشت، شهرستانی ییلاقی در دامنه‌های شمالی البرز، نگین مازندران نامیده می‌شود. این شهر تاریخی، با معماری سنتی خود، همچون نگینی در میان انبوه درختانِ سر به فلک کشیده می‌درخشد. جاهای دیدنی مازندران ، هوای خنک و مطبوع، چشمه‌های جوشان، رودخانه‌های پرآب و جنگل‌های انبوه، آلاشت را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

منطقه ییلاقی جهان نما گلستان

جهان نما، گوهری ییلاقی در جاهای دیدنی گلستان، بر فراز قله‌های البرز، خودنمایی می‌کند. این منطقه‌ حفاظت شده، با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، بهشت شمال ایران لقب گرفته است. جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز، چشمه‌های خروشان و آبشارهای بلند، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را خلق کرده‌اند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.

سرعین 

سرعین، شهرستانی در استان اردبیل است. جاهای دیدنی سرعین شامل طبیعت بکر، آبگرم‌های معدنی و چشمه‌های شفابخش، سرعین است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است. در دامنه‌های سبلان، بلندترین قله‌ استان اردبیل، چشمه‌های جوشان با خواص درمانی فراوان از دل زمین می‌جوشند و هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشانند.

شهرکرد

شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر، با طبیعت بکر و بی‌نظیرش، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. جاهای دیدنی شهرکرد شامل بلندترین قله زاگرس، زردکوه، سرچشمه‌های رودخانه‌های حیاتی کارون، زاینده‌رود، دشت‌های لاله‌های واژگون، چشمه‌های خروشان، غارهای یخی و تونل‌های برفی و... است. 

ماسوله گیلان 

ماسوله، روستایی پلکانی در دل کوه‌های گیلان است. این روستای تاریخی، با معماری منحصر به فرد خود، همچون نگینی در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده و دارای اکثر جاهای دیدنی ماسوله است. 

تالش گیلان 

تالش، نگین سبز گیلان، در غرب استان گیلان واقع شده و طبیعتی بکر و بی‌نظیر دارد. جاهای دیدنی تالش از کوه‌های سرسبز و ییلاق‌های خنک گرفته تا سواحل زیبا و جنگل‌های انبوه، تالش هر آنچه یک طبیعت‌گرد آرزو دارد را به او می‌دهد. 

فیروزکوه

فیروزکوه، عروس البرز، در شمال استان تهران واقع شده و بهشت زمستانی و تابستانی ایران لقب گرفته است. از جمله جاهای دیدنی فیروزکوه می‌توان به  تنگه واشی، روستای سله بن و دریاچه رویایی لزور اشاره کرد. 

اردبیل

آیا این سوال را دارید که تابستان کجا سفر کنیم؟ در پاسخ به این سوال انتخاب جاهای دیدنی اردبیل بهترین گزینه ممکن است. اردبیل، شهری با قدمتی 3 هزار ساله، در شمال غربی ایران و در دامنه کوه سبلان واقع شده است. این شهر به عنوان مرکز استان اردبیل، به لحاظ تاریخی و فرهنگی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرم آباد 

خرم آباد، مرکز استان لرستان، در غرب ایران و در دامنه‌های رشته کوه زاگرس واقع شده است. از جاهای دیدنی خرم آباد می‌توانیم به آبشارهای متعدد از جمله آبشار نوژیان و پل شکسته، جنگل‌های سرسبز و رودخانه خروشان خرم آباد اشاره کنیم. 

سنندج

سنندج، مرکز استان کردستان، در دامنه‌ی کوه‌های زاگرس آرمیده و با فرهنگ غنی، طبیعت زیبا و مردمی خونگرم، مسافران را مجذوب خود می‌کند. جاهای دیدنی سنندج به دلیل طبیعت بکر با کوه‌های سرسبز، رودخانه‌های خروشان و غارهای شگفت‌انگیز، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی است.

کرمانشاه 

کرمانشاه، بزرگترین شهر کردنشین ایران، با تاریخ و تمدنی چندین هزار ساله، گویی در دل زاگرس خودنمایی می‌کند. جاهای دیدنی کرمانشاه از جمله طاق بستان، بیستون و کاخ ساسانیان، تنها گوشه‌ای از میراث عظیم تاریخی این شهر هستند.

ماسال 

بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان از نظر ما ماسال است. اگر به دنبال این هستید که تابستان کجا بریم خنک باشد، ماسال بهترین گزینه ممکن است. جاهای دیدنی ماسال از جمله کوه‌های سرسبز، مراتع سرشار از گل‌های وحشی، چشمه‌های خنک و زلال و هوای پاک، این منطقه را به بهشتی زمینی تبدیل کرده‌اند.

همدان

جاهای دیدنی همدان از دید نیم مردم ایران پنهان است، درصورتی که گنبد علویان، آرامگاه بوعلی سینا و غار علیصدر، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر هستند.

زنجان 

زنجان، نگین سرسبز شمال غرب ایران است. گنبد سلطانیه، بزرگترین گنبد آجری جهان، مسجد جامع زنجان با معماری منحصر به فرد و بازار سنتی زنجان با صنایع دستی ظریف، از جمله جاهای دیدنی زنجان هستند. 

ارومیه 

جاهای دیدنی ارومیه و تاریخی فراوان آن از جمله دریاچه ارومیه، بزرگترین دریاچه شور خاورمیانه، مقصدی جذاب برای گردشگران است. همچنین بازار تاریخی ارومیه، با قدمت 700 ساله، و عمارت چهلستون، یادگاری از دوران قاجار، از جمله دیدنی‌های این شهر هستند.

 

جمع بندی مطالب

تابستان، فصلی پرشور و سرشار از فرصت‌های سفر و تفریح است. ایران انتخاب مقصد سفر، به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. چه به دنبال طبیعت بکر باشید، چه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، و چه تفریحات آبی، می‌توانید با مطالعه مطالب ذکر شده مقصدی ایده‌آل برای خود پیدا کنید. امیدواریم این مقاله از آژانس مسافرتی سفریار و مجله گردشگری ایران در انتخاب مقصد سفر تابستانی به شما کمک کرده باشد و پاسخی مناسب برای سوال تابستان کجا سفر کنیم؟ باشد.

سوالات متداول
  • انتخاب مقصد برای سفر تابستانی در ایران با توجه به سلیقه و معیارهای شما می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال برای طبیعت‌گردی گزینه‌هایی مانند شمال، کردستان، چهار محال بختیاری بهترین هستند. 

  • مکان‌های زیادی در خارج از کشور وجود دارد که می‌توانید در تابستان از آنها دیدن کنید که خنک باشد. از آنها می‌توانیم به اروپا، سوئیس، اتریش، فرانسه، آمریکا، کانادا، مکزیک، شیلی، ژاپن، کره جنوبی، چین، استرالیا و... اشاره کنیم. 

  • انتخاب مقصد سفر تابستانی به سلیقه شما بستگی دارد، از بهترین مقاصد برای سفر در تابستان می‌توانیم به شمال، کردستان، چهار محال بختیاری، اصفهان، شیراز، یزد، کیش، مازندران و... اشاره کنیم. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 از بین 1 نفر

دیدگاه ها