جاذبه های جزیره پوکت

جاذبه های جزیره پوکت

بدون شک پوکت یکی از زیباترین یا حتی شلوغ‌ترین جزایر کشور تایلند است که پر از زیبایی و شگفتی است. اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که به تایلند بروید و سری هم به جزیره پوکت بزنید، معرفی جاذبه های تایلند پوکت دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. 
جزیره پوکت، یکی از مقصدهای زیبای تایلند، در استان پوکت است. این جزیره، با مساحتی حدود ۵۴۳ کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره کشور تایلند است. منطقه گردشگری پوکت به همراه ۳۲ جزیره کوچکتر دیگر، در سواحل غربی تایلند قرار گرفته است. جزیره پوکت با سواحل آرام و زیبا، مناظر طبیعی فراوان و فعالیت‌های تفریحی متنوع، پذیرای گردشگران از سراسر جهان است. این جزیره توسط پل Sarasin به استان پهانگ نگا در شمال وصل شده و از شرق به خلیج پهانگ نگا، به نزدیکترین استان بعدی، یعنی کرابی، محدود می‌شود.

تورهای ترکیبی تایلند

مشاهده تورهای تایلند

 

معرفی جاذبه های جزیره پوکت تایلند

از سواحل زیبا و آبهای کریستالی پوکت گرفته تا شهربازی‌های آبی، معابد باستانی، بازارهای محلی رنگارنگ و رستوران‌ها با غذاهای لذیذ، این جزیره از همه لحاظ مقصد مناسبی برای سفر است. از بین جاذبه‌های برجسته آن می‌توان به جزیره فی فی، جزیره جیمز باند و معبد بودا اشاره کرد که هر یک با تاریخچه منحصر به فرد خودشان، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند. همچنین شب‌های پرنشاط و شلوغ پوکت، با برنامه‌های تفریحی و شبانه‌روزی، به عنوان یک مکان پر از جذابیت‌های شهری شناخته می‌شود که هر سلیقه‌ای را راضی می کند. بنابراین اگر شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بعدی خود به پوکت هستید، لیستی از جاذبه های این جزیره را در ادامه برای شما آورده ایم:

تورهای پوکت با پرواز مستقیم

تورهای پوکت

 

ساحل پاتونگ (Patong Beach)  

در معرفی جاذبه های جزیره پوکت می‌توانیم به این ساحل اشاره‌ای داشته باشیم. بدون‌شک که پاتونگ یکی از بهترین و زیباترین سواحل پوکت است. این ساحل شنی، با صخره‌های اطراف و آب شفاف در بین گردشگران طرفداران خاص خودش را دارد.

ساحل پاتونگ
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: حمام آفتاب، غواصی، شنا، جت اسکی، قایقرانی، پاراسلینگ و ...
آدرس: پوکت، ساحل غربی
زمان بازدید: بدون محدودیت زمانی
هزینه ورودی: رایگان

 ساحل پاتونگ

دهکده سنتی کو پانی (Koh Panyee)

دهکده سنتی کو پانی (Koh Panyee) یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری در جزیره پوکت است که می توانید با قدم زدن در این دهکده با فرهنگ و زندگی مردمان محلی آشنا ‌شوید. این روستا، که در میان آب‌های اطراف جزیره قرار دارد، با معماری سنتی خود و سرگرمی‌های فراوان، هر ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دهکده، قرار گرفتن آن بر روی آب است. مردم این روستا از مهارت‌های ماهیگیری و دریانوردی برخوردارند و با رعایت سنت‌های خود، زندگی می‌کنند. بازدید از بازارهای محلی، تجربه غذاهای محلی خوشمزه و آشنایی با فرهنگ مردم این منطقه، از جمله فعالیت‌هایی است که در این دهکده می‌توانید انجام دهید. به علاوه، مراسم‌ها و جشنواره‌های محلی نیز از دیگر جذابیت‌های این روستا محسوب می‌شوند که تجربه فراموش‌نشدنی برای گردشگران به همراه خواهند داشت.

دهکده سنتی کو پانی
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: کاوش در دهکده، امتحان کردن غذاهای مختلف در در رستوران ها
آدرس: پوکت، فانگ نگا
زمان بازدید: بدون محدودیت زمانی
هزینه ورودی: رایگان

 دهکده سنتی کو پانی

جزیره فی فی (Phi Phi Island)

با یک ساعت گذر کردن از دریای آندامان می‌توانید به این جزیره برسید. فی فی، یکی از مکان‌های شگفت‌انگیز در پوکت است که زیبایی آن شما را متحیر خواهید کرد. زیبایی اطراف این جزیره، آب شفاف و تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید، یک سفر رویایی برایتان می‌سازد.
فی فی یکی از زیباترین جزایر تایلند است  که حتی برای ماه عسل هم یک گزینه عالی است. از طریق سفرهای دریایی روزانه از پوکت می‌توان به فی فی دسترسی داشت. فقط به یاد داشته باشید که گزینه‌های اقامت در آنجا محدود هستند.
مدت زمان ائده‌آل برای ماندن در این جزیره: 2 شب و 3 روز است.

جزیره فی فی
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: غواصی، موج سواری، شنا، آفتاب گرفتن و...  اکثر مردم بیشتر مایلند روز خود را در ساحل بگذرانند و استراحت داشته باشند.
آدرس: جزیره پوکت و تنگه مالاکا
زمان بازدید: بهترین زمان آبان تا فروردین - بدون محدودیت زمانی
هزینه ورودی: امارات

تورهای ترکیبی پوکت + فی فی 

تورهای پوکت + فی فی

 جزیره فی فی

 

جزیره جیمز باند 

جزیره جیمز باند که در پارک ملی فانگ نگا واقع شده است، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جزیره پوکت است که به خاطر زیبایی‌های خیره‌کننده خود مورد توجه قرار می‌گیرد. این جزیره با صخره‌ها، ستون‌ها، استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌هایش یک طبیعت بی نظیر را به نمایش می‌گذارد. جزیره قبلاً با نام خائو فینگ کان شناخته می‌شد، اما اکنون به دلیل ارتباط با فیلم‌های معروف جیمز باند، شهرت بیشتری پیدا کرده است.
این مکان یکی از مقاصد محبوب برای سفر با خانواده و دوستان است، زیرا امکانات اقامتی متنوعی را ارائه می‌دهد. از ویلاهای توکنی و خانه‌های درختی گرفته تا ویلاهای با استخرهای پانورامیک، انتخاب‌های متعددی برای اقامت در این جزیره وجود دارد. جزیره جیمز باند از شهر پوکت حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد که به راحتی با قایق سواری یا رانندگی از پوکت می توان به آنجا رفت.

جزیره جیمز باند
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: شنا، کایاک‌سواری، قایق‌رانی و کاوش در جزیره
آدرس: شمال شرقی پوکت
زمان بازدید: هفت روز هفته به صورت 24 ساعته
هزینه ورودی: هزینه‌ای ندارد.

 

ساحل کاتا نوی (Kata Noi Beach) با غروب خیره کننده 

این ساحل مانند سایر سواحل پوکت، شلوغ و پر از هیاهو نیست؛ اگر به دنبال یک ساحل آرام و نه چندان محبوب هستید، اینجا گزینه خوبی برای شماست. ساحل کاتا نوی بیشتر برای استراحت و لذت بردن از منظره خیره‌کننده دریا و ساحل مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد. منظره زیبای این ساحل، آنرا به یکی از مکان‌های عالی برای سفر در پوکت برای زوج‌ها تبدیل کرده است.

ساحل کاتا نوی
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: گردش در ساحل، شنا و غواصی 
آدرس: سمت جنوب غربی جزیره پوکت
هزینه ورودی: بدون هزینه ورودی
مکان‌هایی برای اقامت: ویلای رویال مامان‌تری، استراحتگاه ساحلی پوکت کاتاتانی

ساحل کاتا نوی 

رانگ هیل  (Rang Hill)

رانگ هیل که در ضلع شمالی پوکت واقع شده، یکی از مناطق دیدنی این جزیره است. این منطقه با چشم‌اندازهای فراوان و باشکوه خود، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. یک پارک با طراحی خوب با فضای بازی برای کودکان، چند رستوران و بار، یک منطقه تناسب اندام و یک تراس جذاب در این منطقه به چشم می‌خورد. حتی پس از غروب آفتاب هم می‌توانید از این منطقه جذاب دیدن کنید.

رانگ هیل
کارهایی که باید انجام دهید: تماشای منظره شهر از این منطقه و غذا خوردن در کافه تونگکا و رستوران
آدرس: شمال غربی جزیره پوکت
زمان بازدید: 8 صبح تا اواخر بعد از ظهر
هزینه ورودی: رایگان

 رانگ هیل

شهر قدیمی پوکت (Old Phuket Town)

شهر قدیمی پوکت با خانه‌های سنتی، خیابان‌ها و زیرساخت‌های شهری، شما را به دوران استعمار می‌برد. اگر چنین چیزی شما را مجذوب خود می‌کند، پس توصیه می‌کنیم حتما از آنجا دیدن داشته باشید. خانه‌هایی که به سبک چینی و پرتغالی ساخته شده‌اند، دیوارهای رنگارنگ، خیابان‌های باریک، کافه‌های عجیب، نانوایی‌ها و غذاخوری‌های کوچک در کنار هم جذابیت این شهر باستانی را دوچندان کرده است.

شهر قدیمی پوکت
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید:

بازدید از معابد بودایی و چینی، عمارت‌های متروکه و موزه‌های عمومی مانند: موزه تای هوآ

خرید از بوتیک و فروشگاه‌های این منطقه 

زمان بازدید: همیشه می‌توانید از این شهر بازدید کنید.
هزینه ورودی: ندارد

 

بازدید از مجسمه بودای بزرگ (Big Buddha)

یکی از جاهای دیدنی در جزیره پوکت تایلند، بازدید از مجسمه بودای بزرگ است. مجسمه بودای بزرگ، با ارتفاع 45 متر، از سنگ مرمر سفید ساخته شده و در بالای تپه‌های ناکارد، نزدیک به چالونگ، سواحل کارون و کاتا واقع شده است. در هنگام گشت‌وگذار در پوکت پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید.

مجسمه بودای بزرگ
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید:

از منظره جزیره پوکت و خلیج‌های اطراف آن لذت ببرید و موزه تاریخ این بودای بزرگ را کشف کنید.

آدرس: صومعه پولین
زمان بازدید: 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
هزینه ورودی: 550 روپیه برای بزرگسالان و 275 روپیه برای کودکان

 

معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

در جامعه‌ای که بودایی بودن از جزئیات زندگی روزمره آن است، معابد بودایی از اهمیت ویژه برخوردارند و به خاطر زیبایی و ارزش فرهنگی و تاریخی خود، از نمادهای بارز تایلند محسوب می‌شوند. در شهر پوکت، بیش از ۲۹ معبد بودایی مختلف وجود دارد که هر یک دارای جاذبه و زیبایی منحصر به فردی هستند. اما در میان این معابد، معبد وات چالونگ یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین آنهاست که در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده است. 
اقامتگاه های سیگنچر پوکت، استراحتگاه فیوژن، کلبه پناپا و...در این منطقه در دسترس هستند.

معبد وات چالونگ
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: بازدید از مسجمه‌های باستانی آنجا، نقاشی‌های دیواری باشکوه و...
آدرس: تایلند، پوکت، چالونگ، خیابان چائو فاه تاوان توک
زمان بازدید: 7 صبح تا 5:00 بعد از ظهر
هزینه ورودی: ندارد

 

جاده سوئی بنگلا  (Soi Bangla Road)

پس از غروب آفتاب، جاده سوئی بنگلا در پوکت شلوغ و پر ازدحام می شود. در این لحظه، ترافیک از این جاده حذف شده و جای آن را جشنواره‌ای ۴۰۰ متری از چراغ‌های نئون، موسیقی پرصدا و آبجوی ارزان می گیرد. این جاده همواره پراز جمعیت است و به عنوان یک مکان دوستانه و پرانرژی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود.
 جاده سوئی بنگلا با ده‌ها بار و کلوپ که برای جذب مشتریان رقابت می‌کنند، به یک مرکز تفریحی شبانه تبدیل می‌شود. بیشتر این جاده را بارهای آبجو، رستوران‌ها، دیسکو‌ها و فروشگاه ها اشغال کرده اند. نمایش‌های خیابانی نیز بخشی از زندگی شبانه این جاده را تشکیل می‌دهند، اما ممکن است برای گذر از میان فروشندگان و توزیع‌کنندگان مختلف مشکلاتی به وجود آید. به هرحال، همه اینها جزو سرگرمی‌های منحصربه‌فرد و جذاب این منطقه محسوب می‌شوند. یکی از مکان‌های مهمی که در پوکت باید از آن بازدید کرد، این خیابان است.

جاده سوئی بنگلا
کارهایی که باید در این ساحل انجام دهید: در امتداد این خیابان پیاده‌روی کنید یا حتی می‌توانید نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه در این مکان بخورید. 
آدرس: تایلند، پوکت، چانگ وات، آمفو کاتو، تامبون پاتونگ
زمان بازدید: بعد از غروب آفتاب
هزینه ورودی: رایگان

 

 

بازدید از جزیره پوکت تایلند با سفریار

در این مقاله به معرفی جاذبه های جزیره پوکت پرداختیم. هرچقدر از پوکت و زیبایی‌هایش بگوییم کم است. معرفی جاذبه های این شهر می‌تواند به شما کمک کند که بتوانید بهتر و سریع‌تر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و جاهای دیدنی این جزیره را بشناسید. بهترین راه سفر به پوکت، خرید تور پوکت است. اگر درباره سفر به پوکت یا خرید تور آن سؤال خاصی دارید، با شماره 02191006828 تماس بگیرید تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول
  • تقریبا می‌توان گفت که پوکت یکی از گران‌ترین شهرهای تایلند است، اما بدون‌شک می‌توانید اقامتگاه و غذای ارزانی هم در آنجا پیدا کنید.

  • در پوکت کارهای رایگان زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مانند: استراحت در کنار ساحل، بازدید از جاذبه‌های معروف از جمله مسجمه بودای بزرگ، وات چالونگ، معبد هاک گوان کنگ، قدم زدن در شهر قدیمی پوکت و ...

  • به‌طورکلی پوکت امن است و تلاش‌های دولت برا امنیت مردم و گردشگران همیشه پابرجاست.

  • سواحل زیادی در پوکت مانند: ساحل کاتا، ساحل فی فی، منطقه رانگ هیل و... وجود دارند که همه این سواحل جذاب هستند؛ اما ساحل پاتونگ زیباترین ساحل پوکت است.

  • مدت زمان سفر شما به شرایط و هزینه شما بستگی دارد؛ اما اگر می‌خواهید از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید، باید برای یک تعطیلات 4 روزه را برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد دارید یک سفر کوتاه داشته باشید، حداقل 2 یا 3 در پوکت بمانید.

  • اگر می‌خواهید از تمام ورزش‌های آبی مفرح لذت ببرید و همچنین می‌خواهید آب و هوای دلپذیری را تجربه کنید، باید بین آبان تا فروردین به پوکت بروید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها