راهنمای سفر به چین

راهنمای سفر به چین

تاریخ غنی و پررمزوراز چین در کنار جاذبه‌های بسیار زیاد آن باعث شده که در بیشتر اوقات سال گردشگران زیادی را به خود جذب کند. سفر به چین در برخی از اوقات سال به دلیل آب‌وهوای خنک، جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود. 

چین کشوری است با کلان‌شهرهای پر رونقی مثل: پکن، شانگهای، هنگ‌کنگ خود را به مردم جهان شناخته است. در این کشور کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها و دشت‌های زیبایی در بخش‌های غربی و جنوبی، قرار دارند که همین امر باعث افزایش تعداد گردشگران خارجی شده است.  

اگر قرار است به این کشور دوست‌داشتنی سفر کنید و شرایط سفر به چین را بدانید، می‌توانید قبل از برنامه‌ریزی، راهنمای سفر به چین را مطالعه کرده و اطلاعات کاملی کسب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا این راهنمای جامع را در اختیارتان قرار دهیم. 

معرفی و تاریخچه کشور چین؛ چین کجاست؟

کشور چین تمدن 5000 ساله‌ای دارد و طبق مستندات موجود، قدمت آن به هزاره‌های چهارم قبل از میلاد باز می‌گردد. تمدن چین از رودخانه هوانگ هو و یانگ تسه سرچشمه گرفته است، جایی که سکونتگاه‌های کشاورزان باستانی به اولین شهرهای چین و اتحادیه‌های ملی تبدیل شدند.

تاریخ چین را می‌توان به سه دوره مختلف چین پیش از امپراتوری (سلسله‌های شیا، شانگ، ژو تا 221 قبل از میلاد)، امپراتوری چین (سلسله Qin 221 قبل از میلاد - سلسله Qing 1911) و چین جدید (1911 - زمان مدرن) تقسیم کرد.

تاریخ پیش از امپراتوری چین با قدرت سیاسی ناپایدار مشخص می‌شد که عمدتاً در دست رهبران مذهبی متمرکز بود. فرمانداران کل امپراتوری‌ها و استان‌های کوچک در واقع از قدرت حاکمان مستقل بودند. قدرتمندترین سلسله از میان سه سلسله آن دوره، سلسله شانگ بود، اما نتوانست از جنگ‌های داخلی که در نهایت دولت شانگ یین را به زوال رساند، اجتناب کند. 

بهتر است بدانید که تمدن کلاسیک چین ابتدا در دره رودخانه زرد ظاهر شد که همراه با دره‌های یانگ تسه اکنون هسته جغرافیایی چین را تشکیل می‌دهند. چین تنوع غنی از گروه‌های قومی و زبانی را حفظ کرده است. 

معرفی کشور چین

 

موقعیت جغرافیایی چین

معمولاً گردشگرانی که تاکنون به کشور چین سفر نکرده‌اند، با این سوال مواجه می‌شوند که چین کجاست؟ اگر به نقشه چین نگاهی بیندازید، این کشور را در قسمت شرقی آسیا پیدا خواهید کرد. وسعت کشور چین آن‌قدر زیاد است که در همان نگاه اول آن را خواهید یافت. لازم به ذکر است که کشور چین از مرکز رود خه لونگ جیانگ در شمال دهکده مو هه شروع و در جنوب جزایر نان شا در قسمت جنوبی چین امتداد میابد.

کشور چین بر روی نقشه جغرافیایی

 

آب و هوای چین و بهترین فصل سفر

ازآنجایی‌که چین کشور بزرگی است، آب‌وهوای آنجا از منطقه‌ای به منطقه دیگر تغییر می‌کند. برای مثال؛ هوای نیمه‌گرمسیری هنگ‌کنگ با استپ‌های مغولستان داخلی یا رشته‌کوه‌های تبت و غرب چین بسیار متفاوت است. 

اگرچه تابستان‌های چین کمی بی‌رحم است و رطوبت هوا گردشگران را کلافه می‌کند، اما در مناطق شمال شرقی چین دمای هوا کمی خنک‌تر است و حتی به 21 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر دوست دارید در تعطیلات تابستانه، سفر به چین را انتخاب کنید، بهتر است به شهرهای شمال شرقی این کشور بروید.

زمستان‌های چین به طرز عجیبی سرد است و مکان‌هایی مثل: دیوار بزرگ گاهی اوقات به دلیل سرد بودن آب‌و‌هوا بسته می‌شوند. دمای هوا در مناطقی مانند: تبت می‌توانند در طول شب به ۱۳- درجه سانتی‌گراد (۹ فارنهایت) کاهش پیدا کند. اگر می‌خواهید در زمستان به چین سفر کنید، هاربین مکان مناسبی است که هرساله در این منطقه جشنواره مجسمه‌های یخی و برفی برگزار می‌شود. 

شهریور تا مهرماه زمان بسیار خوبی برای بازدید از چین است؛ در این دو فصل، آب و هوای چین در بهترین حالت خود بوده و شما می‌توانید همه مکان‌های دیدنی آن را ببینید. هوا کمتر از 20 درجه سانتی‌گراد (68 فارنهایت) بوده و شکوفه‌های بسیار زیبا ظاهر چین را به زیباترین شکل ممکن تغییر خواهند داد.  

آب و هوای کشور چین در پاییز

 

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی در چین

چین از آن دسته کشورهایی است که بیشترین استقبال گردشگرها به‌خاطر جشنواره‌ها و رویدادهای بسیار زیبا است که در این کشور برگزار می‌شود. جشنواره‌های چین تنوع بالای داشته و هریک از آنها موضوع خاصی دارند. این کشور مهد جشنواره‌های مختلفی است که معمولاً هر سال مطابق با تقویم قمری چین تغییر می‌کند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین جشنواره‌ها را معرفی می‌کنیم:

سال نو چینی یا جشنواره بهار (Chinese New Year)

سال نو چینی به‌عنوان جشن بهار یا سال نو قمری نیز شناخته می‌شود که اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه برگزار خواهد شد. سال نو چینی مهم‌ترین جشن در این کشور است که با شرکت در آن می‌توانید برنامه‌هایی مانند: رقص اژدها، آتش‌بازی، دادن پاکت‌های قرمز به مردم و... را از نزدیک مشاهده کنید. 

جشن سال نو چینی ها با اژدهای سرخ

فستیوال فانوس (Lantern Festival)

فستیوال فانوس به نام یوان شیائو جی یا جشنواره شانگ یوان هم شناخته می‌شود. این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سنتی کشور چین به‌شمار می‌رود و در اواخر اردیبهشت ماه (ماه می) برگزار می‌شود. 

فستیوال و جشنواره فانوس در چین

جشنواره چینگ مینگ Qingming (روز جارو کردن مقبره)

جشنواره چینگ مینگ که به آن روز جاروی مقبره هم می‌گویند، هر سال در 4 یا 5 فروردین ماه در چین برگزار می‌شود. این جشنواره سنتی، روزی است که مردم برای جارو کردن مقبره، گردش بهاری و پرواز بادبادک بیرون می‌روند.

جشنواره چینگ مینگ در چین

جشنواره روز ولنتاین چینی Qixi

Qixi روز ولنتاین یا همان روز عشق چینی‌‎ها است. در روز هفتم از هفتمین ماه قمری این جشنواره برگزار می‌شود. درگذشته، این فستیوال معمولاً به شکل دیگری برگزار می‌شد، اما امروزه جوانان به‌جای انجام آداب‌ورسوم سنتی، آن را با دادن گل، شکلات و سایر هدایا به عزیزانشان جشن می‌گیرند. 

جشنواره روح گرسنه (Hungry soul)

جشنواره روح گرسنه، جشنواره یولانپن نیز نامیده می‌شود که مانند فستیوال چینگ مینگ، مردم برای افراد مرده غذا تهیه می‌کنند. در اصل مردمان چینی از طریق این فعالیت، می‌خواهند بگویند که چقدر دلشان برای اجدادشان تنگ شده است.

جشنواره نیمه پاییز یا جشنواره ماه (Mid-Autumn Festival)

جشنواره نیمه پاییز که به‌عنوان جشنواره ماه یا جشن کیک ماه نیز شناخته می‌شود، در شهریورماه (سپتامبر) برگزار می‌شود. جشنواره نیمه پاییز زمان بزرگی برای گردهمایی خانوادگی است. مردم چین در طول جشنواره نیمه پاییز، کیک می‌خورند و ماه کامل را تحسین می‌کنند.

جشنواره چونگ یانگ (Chong Yeung)

جشنواره چونگ یونگ در ماه مهر (اکتبر) برگزار می‌شود. این یک جشنواره سنتی چینی برای بزرگان است؛ بنابراین به‌عنوان روز سالمندان هم شناخته می‌شود. مردم چین برای جشن گرفتن این جشنواره از اعضای ارشد خانواده دیدن می‌کنند.

 

پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی چین

لباس‌های چینی در اصلی نمادی از تاریخ و فرهنگ این کشور هستند. لباس‌هایی شبیه به دامن یا لباس نخی بلند، بلوزهایی با یقه پاپیون‌دار و... ازجمله لباس‌هایی هستند که هنوز توسط برخی از چینی‌ها به‌خصوص مردم قدیمی استفاده می‌شود. 

معمولاً از لباس‌های چینی بیشتر در جشنواره‌ها استفاده می‌شود. انجام این کار به‌نوعی می‌تواند بیان‌کننده تاریخ و فرهنگ کشور چین باشد. اما با انقلاب جدید چین، سبک لباس پوشیدن مردم هم تغییر کرد و بیشتر به سبک غربی‌ها لباس می‌پوشند و هیچ محدودیتی برای پوشش آن‌ها در شهرهای مختلف این کشور وجود ندارد.

غذاهای چینی

شاید طعم غذاهای چینی به ذائقه ایرانیان نساخته و وقتی به این کشور سفر کنید، برای این مسئله دغدغه داشته باشید. نکته مهمی که باید درباره غذاهای چینی بدانید این است که خیلی از آنها خوشمزه‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. 

بخارپز کردن غذاهای چینی مهم‌ترین مشخصه آشپزی این کشور است و اگر علاقه‌ای به غذاهای سرخ‌کردنی نداشته باشید، مطمئناً غذاهای چینی را می‌پسندید. در ادامه مشهورترین غذاهای چینی را معرفی خواهیم کرد تا در سفر به چین آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید:

  1. خوراک جوجه کونگ پائو Kung Pao Chicken
  2. گوشت خوک شیرین و ترش Sweet and Sour Pork
  3. اردک کباب پکن Peking Roast Duck
  4. ماپو توفو Mapo Tofu
  5. چو من Chow mein
  6. هات پات چینی Chinese Hot Pot
  7. اسپرینگ رول Spring rolls
  8. سوپ ونتون Wonton Soup
  9. برنج سرخ شده مرغ Chicken Fried Rice
  10. چار سیو Char Siu

غذا محلی خوراک جوجه کونگ پائو چینی

 

جاهای دیدنی چین

شهرهای پکن، شنژن، ووهان، چنگدو، تیانجین، هانگزو، شیان، چانگژو، شانتو، نانجینگ، جینان و هاربی ازجمله بزرگ‌ترین شهرهای چین هستند که بهترین و مشهورترین جاذبه‌های این کشور را در خود جای‌داده‌اند. جاهای دیدنی چین بسیار زیاد هستند، اما زمان محدود شما اجازه بازدید از تمامی آنها را نخواهد داد. در ادامه بهترین جاذبه‌های چین را معرفی خواهیم کرد تا در سفر به این کشور آنها را براساس سلیقه خود اولویت‌بندی کنید:

  • دیوار بزرگ چین (The Great Wall of China) در ناحیه هوایرو چین
  • شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری (The Forbidden City & the Imperial Palace, Beijing) در پکن
  • ارتش سفالی (The Terracotta Army, Xi'an) در شیان 
  • کاخ تابستانی The Summer Palace در پکن
  • رودخانه لی Li River در گویلین
  • پانداهای غول‌پیکر Giant Panda  در سیچوان
  • رودخانه یانگ تسه و سه دره The Yangtze River and the Three Gorges در شهر چونگ کینگ
  • باغ‌های کلاسیک سوژو The Classical Gardens of Suzhou در جیانگ سو
  • کاخ پوتالا Potala  در تبت
  • تفرجگاه شانگهای Shanghai's Promenade 
  • دریاچه غربی تاریخی هانگژو Hangzhou's Historic West Lake
  • مقبره امپراتور شمالی The Northern Imperial Tomb در شنیانگ
  • بودای غول‌پیکر لشان Leshan Giant Buddha در سیچوان
  • خط افق هنگ‌کنگ The Hong Kong Skyline
  • پارک جنگلی ژانگجیاجی Zhangjiajie National Forest Park در هوهان

رودخانه لی در چین

 

مراکز خرید و بازارهای کشور چین 

بدون شک گشت‌وگذار در مراکز خرید چین و خرید بهترین سوغاتی‌های این کشور یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به چین است. در ادامه مهم‌ترین بازارها و مراکز خرید چین را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید:

  • مرکز جهانی قرن جدید New Century Global Center در شهر چنگدو
  • مرکز خرید آی اف سی AFC در هنگ‌کنگ
  • مرکز خرید لندمارک Landmark  در هنگ‌کنگ
  • مرکز خرید هاربر سیتی مال Harbour City Mall در هنگ‌کنگ
  • فروشگاه‌های سیتی گیت Citygate Outlets در هنگ‌کنگ
  • مرکز خرید ونیزی Venetian در ماکائو
  • مرکز خرید سی ای جی الکترونیک SEG Electronics در شنژن
  • مرکز خرید سوپر برند Super Brand Mall در شانگهای
  • مرکز خرید اورینتال پلازا Oriental Plaza Mall در پکن
  • مرکز خرید ینتای Yintai در پکن

فرودشگاه سیتی گیت در هنگ کونگ چین

 

هتل های چین

رزرو بهترین اقامتگاه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کارهایی است که باید در سفر به چین انجام دهید. در شهرهای مختلف این کشور انواع هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره و سه ستاره وجود دارند که شما می‌توانید براساس سلیقه و توان مالی خود بهترین گزینه‌ها را رزرو کنید. درجدول زیر مهم‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های کشور چین را معرفی خواهیم کرد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید:

هتل 5 ستاره هتل سان ورد دایناستی بیجینگ وانگ فوجینگ Sunworld Dynasty Hotel Beijing Wangfujing در پکن
هتل شرایتون شانگهای هنکو Sheraton Shanghai Hongkou Hotel در شانگهای
هتل گرند رویال Grand Royal Hotel در گوانگژو
هتل کرون پلازا شانگهای فودان Crowne Plaza Shanghai Fudan در شانگهای
هتل 4 ستاره هتل رنسانس بیجینگ وانگفوجینگ Renaissance Beijing Wangfujing hotel در پکن
هتل نانیانگ کینگز گیت Nanyang Kings Gate hotel در گوانگژو
هتل مرکیور وانشانگ بیجینگ (Mercure Wanshang Beijing hotel) در پکن
هتل تاییو سوئیتز Taiyue Suites Hotel در پکن
هتل 3 ستاره هتل باند The Bund Shanghai hotel در شانگهای
هتل کورتیارد ویو Courtyard View hotel در پکن
هتل شانگهای فیش این باند Shanghai Fish Inn Bund hotel در شانگهای

 

 

نحوه سفر به چین 

به دلیل مسافت زیادی که ایران با کشور چین دارد، شما فقط با هواپیما می‌توانید به چین سفر کنید. برای انجام این کار دو راه مختلف پیش رو دارد. اولین راه این است که سفر به چین را شخصاً برنامه‌ریزی کرده و تمام کارهای آن را بر عهده بگیرید. ازآنجایی‌که این روش چالش‌های مختلفی مانند تسلط به زبان خارجی، رزرو هتل، رزرو بلیت هواپیما، اخذ ویزا، نحوه بازدید از بهترین مکان‌ها و... را بر سر راهتان قرار می‌دهد، باید به فکر روش دیگری باشید. 

بهترین و مناسب‌ترین روش برای سفر به چین، خرید تورهای مسافرتی است. با انجام این کار هزینه سفر را کمتر کرده و تمامی کارهای سفر را بر عهده افراد متخصص و باتجربه خواهید گذاشت. بهتر است بدانید که شرایط سفر به چین متفاوت بوده و این افراد به دلیل تجربه بالایی که دارند، شما را در کسب شرایط کمک خواهند کرد. 

سفر و بازدید از کشور زیبای چین

 

حمل و نقل عمومی در چین

اتوبوس‌ها محبوب‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل عمومی در چین هستند. تنوع بالای اتوبوس‌ها باعث شده که هزینه آنها باهم متفاوت باشد، اما قطعاً قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهند داشت. جالب است بدانید که چین مجوز رانندگی بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد؛ بنابراین نمی‌توانید در این کشور ماشین کرایه کنید و به گشت‌وگذار بپردازید.

اگر بخواهید به شهرهای اطراف چین سر بزنید، با اتوبوس، قطار و حتی هواپیما می‌توانید این کار را انجام دهید. اتوبوس‌ها معمولاً در سفرهای بین‌شهری ارزان‌تر از قطار هستند، بنابراین بهترین گزینه برای مسافت‌های کوتاه (هر چیزی کمتر از 8 تا 10 ساعت) هستند. همچنین برای سفرهای طولانی در سراسر کشور، قطارها یک انتخاب مقرون به صرفه هستند. 

بیش از 30 شرکت هواپیمایی داخلی در چین وجود دارند که با خدمات خود امکان جابه‌جایی آسان گردشگرها به شهرهای مختلف را فراهم خواهند کرد. 

 

هزینه سفر به چین

قطعاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما در سفر به چین، میزان هزینه‌هایی است که خرج خواهید کرد. بهتر است بدانید که هزینه‌های سفر به چین تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و هریک به‌تنهایی میزان هزینه‌ها را افزایش و یا کاهش خواهند داد. یکی از این عوامل بسیار مهم، نحوه سفر به این کشور است. 

همان‌طور که گفتیم، برای سفر به چین دو روش مختلف در پیش دارید. اگر سفر خود را شخصاً برنامه‌ریزی کنید، به دلیل عدم آشنایی با کشور چین، هزینه‌های شما بالا خواهد رفت. البته اگر تورهای این کشور را خریداری کنید، هزینه‌ها کمتر خواهد شد. 

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار بر هزینه سفر به چین، محل اقامت و کیفیت هتل‌های آن است. طبیعتاً هرچه کیفیت هتل‌ شما بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. علاوه بر این موارد، عوامل دیگری هم وجود دارند که هزینه‌های سفر را تحت‌تأثیر قرار خواهند داد. این عوامل عبارت‌اند از:

  • قیمت بلیت هواپیما
  • تعداد روزهای اقامت در چین
  • میزان جابه‌جایی در سطح کشور
  • زمان سفر به چین
  • خدمات اخذ ویزا
  • وعده‌های غذایی
  • انجام تفریحات مختلف

هزینه سفر به کشور چین و گردش در این کشور پیشرفته

 

شماره تلفن‌های ضروری کشور چین

بنا به هر دلیلی ممکن است در چین به شماره‌های مهم و ضروری نیاز داشته باشید. این شماره‌ها عبارت‌اند از: 

  • پیش‌شماره: 86+
  • شماره تماس پلیس: 110 
  • شماره تماس کمک‌های اولیه پزشکی: 120
  • شماره تماس آتش‌نشانی: 119
  • شماره تماس تصادفات در چین: 122
  • شماره تماس مشکلات اضطراری آب در چین:  12395

 

سیم‌کارت‌های کشور چین

برای هر سفر خارجی که قرار است بروید، غیر از بلیت هواپیما و رزرو هتل، دغدغه‌های دیگری هم دارید که باید از قبل از سفر به آن‌ها فکر کنید. یکی از این دغدغه‌ها، خرید سیم‌کارت در آن کشور خارجی است. 

زمانی که به کشور  چین سفر می‌کنید، باید سیم‌کارت و اینترنت تهیه کنید تا بتوانید با عزیزان خودتان در تماس باشید. اپراتورهای China Mobile، China Unicom و China Telecom ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین اپراتورهای کشور چین هستند که شما در سفر خود می‌توانید سیم‌کارت آنها را خریداری کنید. قدیمی‌ترین اپراتور چین China mobile است که شبکه گسترده‌ای دارد. بهتر است همان ابتدا که به چین می‌رسید، از همان فرودگاه یا مراکزی که در شهر هستند، سیم‌کارت بخرید.

 

وضعیت امنیت در کشور چین

چین یک کشور کاملاً امن است که نظارت‌های شدیدی روی تمام مسائل شهری انجام می‌دهد. پس در هنگام سفر به چین، خیالتان بابت امنیت آن راحت بوده و  هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید. 

البته گاهی ممکن است جیب‌بری‌های کوچکی در کشور چین اتفاق بیفتد که در چنین مواردی هم فقط باید مراقب وسایل ضروری خود باشید. پیشنهادمان این است که وقتی به مکان‌های شلوغ چین می‌روید، به‌هیچ‌وجه با خودتان اشیای باارزش یا حتی پول زیاد نبرید. همیشه قبل از غذا، از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کرده  و مطمئن شوید که فقط به رستوران‌های تمیز می‌روید.

امنیت کشور چین

 

دانستنی های کاربردی کشور چین

قبل از سفر لازم است یک سری اطلاعات کلی در مورد کشور چین داشته باشید و با آگاهی بهتری به این کشور سفر کنید:

  • پایتخت: پکن
  • شهرهای اصلی: شانگهای، گوانگژو، ارومچی، شنزن، چنگدو، شیان
  • واحد پول: یوان
  • زبان: چینی استاندارد، مغولی، اویغوری، تبتی و ژوانگ
  • مذهب: چند مذهبی
  • نیاز به ویزا: دارد
  • اختلاف ساعت: 4 ساعت و نیم از ایران جلوتر
  • جمعیت: 1،403،500،365
  • مساحت چین: 9.596.961 متر مربع
  • ولتاژ برق: 220 ولت
  • سوکت‌های برق: نوع A، C و I
  • مهم‌ترین مکان‌های دیدنی: دیوار بزرگ چین، میدان تیانانمن، پارک جنگلی ژانگ، کاخ تابستانی، شهر ممنوعه و...
  • سوغاتی‌ها: پوشاک، چای چینی، آثار هنری و…

 وب‌سایت explore به نکاتی مهمی درباره سفر به چین اشاره می‌کند:

از مهم‌ارین نکاتی که باید در هنگام سفر به چین فراموش نکنید این است که باید دستمال توالت و مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشید. برخی استثناها وجود خواهد داشت، اما در بیشتر موارد، زمانی که در چین در مکان های عمومی قرار می‌گیرید، باید دستمال کاغذی یا دستمال توالت همراه خود داشته باشید. خیلی بعید است که در خارج از چند مکان محبوب، مانند یک فرودگاه بین‌المللی بزرگ، با نگهدارنده‌های دستمال توالتی که به آن عادت کرده‌اید، مواجه شوید.

 

تجربه سفر به چین با سفریار

این مقاله راهنمای سفر به چین بود. با خواندن این مطلب حالا دیگر می‌دانید که اگر به چین سفر کردید، چه غذاهایی بخورید، از چه مکان‌هایی دیدن کرده و یا چقدر پول برای سفرتان کنار بگذارید. 

سفر به چین می‌تواند تجربه جدید و منحصربه‌فردی برای شما باشد؛ شگفتی‌های طبیعی و تاریخی این کشور در کنار تفاوت‌های فرهنگی یک سفر لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی چین و فاصله زیادی آنجا با ایران، ممکن است سفر به چین هزینه زیادی برای شما داشته باشد. 

بهترین راه برای سفر به چین، خرید تور چین است. شما با خرید این تور می‌توانید هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده و هم تمام برنامه‌ریزی‌های سفر و کارهای مختلفی مانند اخذ ویزا را بر عهده آژانس مسافرتی بگذارید. 

آژانس سفریار یکی از آژانس‌های برتر ایران است که انواع تورهای مسافرتی به مقصد چین را برگزار خواهد کرد. شما می‌توانید به سایت سفریار مراجعه کرده و بعد از بررسی پکیج تورها و قیمت آنها، بهترین گزینه را برای سفر خود رزرو کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 02191006828 تماس بگیرید تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند.

 

سوالات متداول
  • معمولاً پاییز و بهار بهترین فصل برای رفتن به چین است؛ در این دو فصل می‌توانید تمام جاذبه‌های گردشگری چین را ببینید.

  • ایرلاین‌های مختلفی مانند ماهان (Mahan Air Airlines) و ایران‌ایر (Iran Air Airlines) و هواپیمایی جنوب چین چاینا ساترن  China Southern Airlines از تهران به پکن (بیجینگ) پرواز خواهند کرد. همچنین  پروازهای شانگهای با هواپیمایی ماهان Mahan Air Airlines  انجام می‌شوند.

  • هزینه سفر به چین باتوجه‌به هزینه محل اقامت شما، خوردوخوراک، تفریح و گردش، زمان سفر،  تعداد روزهای اقامت، اخذ ویزا، حمل‌ونقل و...  متفاوت است.

  • خرید تورهای چین بهترین و آسان‌ترین راه برای سفر به چین است. 

  • آژانس سفریار یکی از بهترین آژانس‌های ایران است که جذاب‌ترین تورهای چین را با خدمات بسیار عالی ارائه خواهد کرد. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها