راهنمای سفر به کوبا

راهنمای سفر به کوبا

سفر به کوبا یک تجربه‌ فوق‌العاده و شگفت‌انگیز برای شما به ارمغان می‌آورد. کوبا کشوری که با فرهنگ جذاب و موسیقی سالسا مشهور است. از شواهد باستانی هاوانا، سواحل زیبا و قدیمی و خیابان‌های پر از انرژی خیابان‌های ویولتا گرفته تا آرایش بندر ورادرو، تمامی اینها شما را به دنیایی متفاوت می‌برند.

اگر به موسیقی لاتین و رقص سالسا علاقه دارید یا می‌خواهید از آب‌های زیبا و شناگاه‌های رویایی لذت ببرید، کوبا بهترین مقصد برای شما است. در این مقاله از سفریار قصد داریم به بررسی راهنمای سفر به کوبا بپردازیم و شما را کاملا با این کشور و زیبایی‌های آن آشنا کنیم. پس قبل از سفر به کوبا، برنامه‌‌ریزی کنید تا از لحظاتی پر ماجرا و خاطره‌انگیز لذت ببرید!

معرفی و تاریخچه کشور کوبا  

تاریخچه کوبا به سال‌ها قبل از ورود اروپاییان به آمریکا بازمی‌گردد. کبیری‌ها،  گوارانی‌ها و سیبونای‌ها بین سال‌های 2000 و 3000 قبل از میلاد در جزیره کوبا زندگی می‌کردند. در سده 15، کریستوف کلمب به‌ طور رسمی کوبا را کشف کرد. در دهه 1520، استعماری‌های اسپانیایی به جزیره نفوذ کردند و تا اواخر قرن نوزدهم کوبا به یک مستعمره غنی با نیروهای برده‌دار تبدیل شد.

در قرن بیستم، حکومت استعماری اسپانیا با دست کشورهای مستقل لاتین آمریکا تبدیل شد و در سال 1902 کوبا به‌عنوان یک جمهوری مستقل تأسیس شد. اما در طول قرن بیستم، تامین سرمایه خارجی و تداوم آمریکا در امور کوبا، انتقادات و مخالفت‌هایی عمومی ایجاد کرد. این تنش در سال 1959 به پیروزی وقوع انقلاب کوبایی با رهبری فیدل کاسترو منجر شد. از سال 1960 تاکنون، روابط کوبا و ایالات متحده و سایر کشورها تحت تأثیر تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی قرار گرفته است، این تاثیرات همچنان در دستور کار روابط بین‌المللی کوبا وجود دارد.

خیابان و ماشین کشور کوبا

اطلاعات ضروری کشور کوبا

در مواقع ضروری می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

  • پیش‌شماره:53+
  • پلیس:15
  • آتش‌نشانی:15
  • اورژانس:119
  • مدت‌زمان پرواز:24 ساعت
  • ویزا: دارد
  • اختلاف زمان: 7:30-
  • واحد پول: پزو
  • زبان رسمی: اسپانیایی
  • مذهب: اغلب مسیحی

 

موقعیت جغرافیایی کوبا؛ کوبا کجاست؟

کشور کوبا بین دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی واقع شده و یکی از زیباترین جزایری است که خیلی از گردشگران از آنجا بازدید می‌کنند. جمعیت کشور کوبا در سال 2021 حدود  11.26  میلیون بوده و زبان رسمی مردم این کشور، اسپانیایی است.

کوبا در دسته امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد و آمار جرم و جنایت در این کشور کمتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید.

کوبا بر روی نقشه جغرافیایی

 

آب‌وهوای کوبا و بهترین فصل سفر

کوبا معمولا آب‌وهوای خشک و آفتابی دارد. اواخر زمستان و شروع فصل بهار، بهترین زمانی است که می‌توانید از زیبایی‌های این کشور بازدید کنید. حتی در این فصل بسیاری از جشنواره‌های کوبا برگزار و مردم دور هم جمع می‌شوند. اگر فصل‌های بارانی را برای رفتن به کوبا انتخاب کنید، نمی‌توانید تجربه‌ای از فعالیت‌های آبی در این کشور داشته باشید. 

 

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی کوبا

هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که فرهنگ و مذهب خود را مانند کوبایی‌ها جشن بگیرد. در این کشور می‌توانید شاهد برگزاری انواع مختلفی از جشنواره‌ها مانند، جشنواره مذهبی، قبیله‌ای، موسیقی یا آشپزی باشید. از مهم‌ترین جشنواره‌های کوبا عبارت‌اند از:

  • جشنواره De La Trova Longina
  • جشنواره Havana Biennial
  • هاوانا Havana Biennial
  • کارناوال Camaguey
  • جشنواره جاز هاوانا Havana Jazz Festival
  • کارناوال سانتیاگو د کوبا  Santiago De Cuba Carnival
  • جشنواره موسیقی جهانی هاوانا Havana World Music Festival
  • جشنواره ترینیداد Trinidad Festival
  • جشنواره باله هاوانا Havana Ballet Festival

جشنواره De La Trova Longina در خیابان های کوبا

 

پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی کوبا

معمولا برای پوشش زنان و مردان در کوبا محدودیتی وجود ندارد. خانم‌ها لباس‌هایی شیک و زیبا به تن می‌کنند و آقایان هم شلوار جین یا کتان با پیراهنی گشاد می‌پوشند که Guayabera نام دارد. 

غذاهای محلی کوبا

شاید اگر تابه‌حال تجربه سفر به کوبا را داشته‌اید، یک ساندویچ خوشمزه کوبایی را امتحان کرده‌اید یا از طعم خوشمزه یک غذا به سبک کوبایی لذت برده‌اید. معمولا کوبایی‌ها علاقه‌ای به غذاهای هند ندارند و استفاده ادویه در غذاهای این کشور جایگاه خیلی برجسته‌‌ای ندارد.

غذاهای این کشور از غذاهای اسپانیایی، آفریقایی و حتی چینی سرچشمه می‌گیرند و طعمی اصیل و خاص دارند. در ادامه برخی از این غذاها را معرفی می‌کنیم:

  • روپا ویجا (Ropa Vieja): این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاها در کوبا به شمار می‌رود که ترکیبی از پیاز و فلفل دلمه‌ای و سس گوجه فرنگی است. 
  • پیکادیلو Picadillo: یکی دیگر از غذاهای اصلی که باید امتحان کنید پیکادیلو است، یک خورشت خوشمزه با طعم‌های شیرین که شامل گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، سیب زمینی، کمی شراب و چاشنی‌های محلی می‌شود. اضافه کردن کشمش به این غذا، طعم آن را خاص می‌کند. 
  • تامالس Tamales: این غذا با گوشت چرخ کرده و ذرت تهیه می‌شود و معمولا در سراسر کوبا یافت می‌شود.
  • بولیچه Boliche: یک انتخاب محبوب برای شام، Boliche است که از کباب گوشت گاو با پیاز و ترکیبی از ادویه‌ها تهیه می‌شود. این غذا طعمی عجیب و خاص دارد.

غذا محلی روپا ویجا کوبا

 

از کوبا چه سوغاتی‌هایی بخریم؟

یکی از قسمت‌های هجان‌انگیز سفر، خرید سوغاتی‌های متنوع مقصد است. وقتی که به کوبا سفر می‌کنید می‌توانید سوغاتی‌های جالبی خریداری کنید و آن را به عزیزان خود هدیه دهید. از بهترین سوغاتی‌های کوبا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • سیگار کوبایی Cuban cigarettes
  • مجسمه میمون نارگیلی Coconut Monkey
  • کلاه حصیری کوبایی Cuban straw hat
  • قهوه کوبایی Cuban coffee
  • صنایع دستی چوبی کوبا Cuban wooden handicrafts

کلاه حصیری سفید کوبایی

 

جاهای دیدنی و گردشگری کوبا 

کوبا دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که می‌توانید از آنها بازدید کنید. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باراکوآ Baracoa

این شهر کوچک پرهیاهو در منتهی الیه جنوب شرقی کوبا یکی از شهرهایی است که حتما از آن بازدید داشته باشید. با پرسه زدن در خیابان‌های خانه‌های استعماری رنگارنگ پاستلی، فضای قدیمی آن را در پارک سنترال تماشا کنید. مردم محلی اینجا جمع می‌شوند تا شطرنج و دومینو بازی کنند. 

ژاردین دل ری Jardines del Rey

این مجمع الجزایر در ساحل شمالی کوبا با ماسه‌های نرم، آب‌های زلال شگفت‌انگیز، تالاب‌های باشکوه و فلامینگوهای صورتی، و حراهای متراکم پوشیده شده است. ساحل پلایا پیلار در کایو گیلرمو بهترین مکان برای عاشقان ساحل در نظر گرفته می‌شود.

اگر دوست ندارید از فضای زیر آب لذت ببرید، می‌توانید فضای داخلی جنگلی سرسبز کایو کوکو را کشف کنید، مخصوصا این مکان برای دوستداران پرندگان لذت‌بخش است. 

ساحل و دریای ژاردین دل ری در کوبا

Habana Vieja (هاوانای قدیمی)

Habana Vieja شامل یک مکان قدیمی با میدان‌های سنگ‌فرش‌شده، حیاط‌های سرسبز، قلعه‌های قرن شانزدهمی و ساختمان‌های باستانی بوده که امروزه به یکی از مکان‌های گردشگری در کوبا تبدیل شده است. می‌توانید چند ساعتی از وقت خودتان را در این مکان دوست‌داشتنی بگذرانید.

ترینیداد Trinidad

ترینیداد، پربازدیدترین شهر کوبا، با مجموعه‌ای از خانه‌های پاستلی رنگ با سقف قرمز و عمارت‌های زیبا است که می‌توانید در طول سفرتان از این شهر بازدید داشته باشید.

پلایا پرلا بلانکا Playa Perla Blanca

سفر به این جزایر دورافتاده و ساحلی  می‌تواند برای هرکسی جذاب باشد. این ساحل بکر که در انتهای شرقی کایو سانتا ماریا قرار دارد، به دلیل بکر بودن می‌تواند گزینه خوبی برای تفریح در کوبا باشد.

جنگل ها و آب های پلایا پرلا بلانکا

 

مراکز خرید و بازارهای کشور کوبا

خرید کردن همواره یکی از بخش‌های اصلی سفر است. در کوبا مراکز خرید متعددی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها خرید کنید. از مهم‌ترین مراکز خرید کوبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز خرید گالری پاسئو Galerías de Paseo shopping mall.
  • مرکز خرید لا پونتینا La Puntilla shopping mall.
  • مرکز خرید پلازا کارلوس سوم Plaza Carlos III shopping mall.
  • لا کاسا دل آبانو کینتا La Casa del Habano Quinta.

داخل مرکز خرید پلازا کارلوس سوم در کوبا

 

هتل‌ها و محل اقامت در کوبا

متاسفانه دست شما برای انتخاب هتل در کوبا خیلی باز نیست و در این زمینه محدودیت‌هایی خواهید داشت. هتل‌های کوبا از هم دور هستند و شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان، یک هتل ارزان قیمت انتخاب کنید. از بهترین هتل‌های کوبا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

هتل 5 ستاره هتل ایبرو استار لاگونا آزول (Iberostar Laguna Azul hotel)
هتل ایبرو استار پارک سنترال (Iberostar Parque Central hotel)
هتل اوشن وارادرو ال پاتریارکا (Ocean Varadero El Patriarca hotel)
هتل ملیا وارادرو (Melia Varadero hotel)
هتل ملیا هابانا (Melia Habana hotel)
هتل 4 ستاره هتل فلوریدا (Florida Havana hotel)
هتل بریساس ترینیداد دل مار (Brisas Trinidad del Mar hotel)
هتل سول سیرناس کورال ریزورت (Sol Sirenas Coral Resort hotel)
اچ10 هابانا پانوراما هتل (H10 Habana Panorama hotel)
هتل 3 ستاره  هتل استارفیش کواترو پالماس (Starfish Cuatro Palmas hotel)

 

 

نحوه سفر به کوبا

به دلیل فاصله نسبتا زیاد ایران با کوبا شما فقط با هواپیما می‌توانید به این کشور سفر کنید. پیشنهاد ما به شما برای داشتن سفری راحت‌تر و بهتر، خرید تور کوبا است. از بهترین آژانس‌های مسافرتی که تور باکو را ارائه می‌دهند، سفریار است. با خرید تور باکو از این آژانس شما می‌توانید سفر راحت و لذت‌بخش را تجربه کنید.

 

حمل‌ونقل عمومی در کوبا

رایج‌ترین وسائل حمل‌ونقل در کوبا، تاکسی، اتوبوس و قطار است. حتی در کوبا می‌توانید ماشین کرایه کنید و از تمام مناطق تفریحی شهری بازدید داشته باشید.

در کوبا هزینه کرایه ماشین کمی بالا است؛ حدود 80 دلار آمریکا در روز و از آنجا که اجاره‌ها توسط دولت اداره می‌شوند، قیمت‌ها در سراسر کشور یکسان است. به خاطر داشته باشید، اگر تصادف کردید تا زمانی که تمام مراحل قانونی و دعاوی مرتبط با حادثه حل و فصل نشده باشد، اجازه خروج از کشور را نخواهید داشت.

یک گزینه ارزان‌تر، اجاره اسکوتر یا موتور سه چرخ با قیمت 30 تا 60 دلار در روز است. شاید به گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیاز داشته باشید و باید حتما در زمان رانندگی از کلاه ایمنی استفاده کنید.

برای گردشگران، رایج‌ترین نوع حمل‌ونقل بین شهری اتوبوس است. اتوبوس‌ها در طول مسیر توقف‌های مختلفی دارند. می‌توانید بلیط اتوبوس را از ایستگاه‌های اتوبوس خریداری کنید. از ماشین‌های قدیمی به‌عنوان تاکسی در کوبا استفاده می‌شود؛ چه برای سفرهای بین‌شهری یا محلی. دقت داشته باشید که قبل از سوار شدن حتماً با راننده در مورد نرخ تاکسی توافق کنید.

حمل و نقل عمومی و تاکسی های باکو

 

هزینه سفر به کوبا

هزینه سفر به کوبا شامل هزینه‌های تفریح و گشت‌وگذار، محل اقامت، غذا و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. از نظر اقامت دست شما برای انتخاب هتل‌های متعدد در کوبا باز نیست و هتل‌ها فاصله زیادی از هم دارند. یک شب اقامت در هتل معمولی می‌تواند بین 70 تا 300 دلار (266,000 تا 1,114,000 تومان) برای شما هزینه داشته باشد.

برای حمل‌ونقل در کوبا می‌توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید که معمولا بلیط اتوبوس نرخ خیلی پایین‌تری دارد. اگر بخواهید ماشین کرایه کنید باید حدود 80 دلار (243,000) بپردازید. 

هزینه غذا هم در بخش‌های مختلف کوبا متفاوت است؛ اگر بخواهید در رستوران‌های کوبا غذا بخورید، باید هزینه بیشتری برای سفرتان کنار بگذارید. 15 تا 25 پزو (2,000 تا 3,000 تومان) برای یک پیتزای ساده باید پرداخت کنید.

برای بازدید از جاذبه‌های مختلف در کوبا هم باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • تور گشت شهری هاوانا: 25 دلار (95,000 تومان)
  • پارک ملی (Alejandro de Humboldt) سفر یک‌روزه: 23 دلار (87,000 تومان)
  • پارک ملی Topes des Collates برای هر نفر: 55 دلار (209,000 تومان)
  • تورهای اسب‌سواری: 5 دلار (9,500 تومان)
  • موزه (Museum of Rum Entrance) برای هر نفر: 2 دلار (7,600 تومان)

سفر به کوبا

 

سیم‌کارت‌های کشور کوبا

هنگام سفر به کوبا هم برای برقراری تماس‌ و استفاده از اینترنت به سیم‌کارت نیاز دارید. هزینه تماس‌های خارجی نسبت به تماس‌های داخلی در کوبا بیشتر است. برای خرید سیم‌کارت باید به فروشگاه‌هایی در سطح شهر یا حتی فرودگاه مراجعه کنید.

 

وضعیت امنیت در کشور کوبا چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی ما برای سفرهای خارجی، وضعیت امنیت آن کشور است. کشور کوبا از لحاظ امنیت در رتبه بالای قرار دارد و تقریبا می‌توان گفت که هیچگونه سلاح گرمی در این کشور دیده نمی‌شود.

امنیت کوبا

 

حقایقی در مورد کشور کوبا که نمی‌دانید

قبل از تصمیم نهایی برای سفرتان، بد نیست حقایقی را در مورد این کشور بدانید:

  • کوبا هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت بزرگ‌ترین جزیره در دریای کارائیب به شمار می‌رود. جمعیت آن تا سال 2021 به 11 میلیون و 26 هزار نفر و مساحت کوبا 110861 کیلومتر مربع است.
  • این کشور یکی از بالاترین‌ها نرخ‌های باسوادی در جهان بوده و حدود 99 درصد است. 
  • واحد پول این کشور پزو کوبا (CUP) است.
  • انقلاب: 26 ژوئیه 1953 - 1 ژانویه 1959. سرنگونی دولت فولخنسیو باتیستا و ایجاد یک دولت انقلابی به رهبری فیدل کاسترو. 
  • کوچک‌ترین پرنده جهان، مرغ مگس‌خوار و زنبورعسل بومی کوبا است.
  • کوبا هفدهمین جزیره بزرگ جهان است و وقتی که از روی نقشه به آن نگاه می‌کنید، طرحی شبیه به یک کروکودیل دارد. به همین دلیل، در زبان اسپانیایی به آن «ال کروکودیل» یا «الکایما» نیز گفته می‌شود.
  • سیگارهای کوبایی که به‌عنوان بهترین سیگارهای جهان شناخته می‌شوند، با استفاده از تنکوبای محلی دست‌ساز هستند. فرایند ساخت این سیگارهای نمادین شامل حدود 100 مرحله است و هر سیگار برگ با دست رول می‌شود.

 

تجربه سفر به کوبا با سفریار...

این مقاله  راهنمای سفر به کوبا بود؛ جزیره‌ای پر از شگفتی که می‌تواند یک سفر عالی و به‌یادماندنی برای شما رقم بزند. پیشنهاد ما به شما برای رفتن به این کشور، خرید تور کوبا است. با این تورها می‌توانید با هر مبلغی که دارید به این جزیره سفر و اقامتی عالی داشته باشید.

آژانس سفریار از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی است که شما می‌توانید برای خرید تور کوبا به آن مراجعه کنید. اگر می‌خواهید به کوبا سفر کنید و می‌خواهید قبل از سفر اطلاعاتی را درباره تور کوبا کسب کنید، کافی است که با کارشناسان سفر یار (02191006828) تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول
  • هزینه تور کوبا به عوامل مختلفی مثل: تعداد روزهای اقامت شما، زمان سفر، نوع هتل (3 ستاره،4 ستاره و 5 ستاره) و نوع ایرلاین موردنظر بستگی دارد.

  • اواخر زمستان تا اواخر بهار بهترین فصلی است که می‌توانید از زیبایی‌های این کشور لذت ببرید.

  • بله؛ حداقل 1 ماه قبل از سفر باید نسبت به دریافت و اخذ ویزا اقدام کنید

  • بله؛ کوبا مکان امنی است و از این نظر هیچ مشکلی برای گردشگران ندارد.

  • بله؛ تورهای لحظه آخری معمولا تور ارزان کوبا هستند و شما می‌توانید از سفریار این تورها را رزرو کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها