راهنمای سفر به عمان

راهنمای سفر به عمان

بسیاری از گردشگرها کشور عمان را به‌خوبی نمی‌شناسند و بر این باور هستند که عمان مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات نیست. بهتر است بدانید که این افراد در اشتباه بزرگی به سر می‌برند. سفر به عمان شما را با انواع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روبرو کرده و اقامتگاه‌های بسیار لوکس و لاکچری را در اختیارتان قرار خواهد داد. 

بدون شک کشور عمان یکی از بهترین کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که تعداد گردشگرهای آن روزبه‌روز در حال افزایش هستند. برای اینکه سفری راحت و بدون مشکل را به این کشور زیبا داشته باشید، ابتدا باید اطلاعات خود را درباره آن بالا ببرید. 

در ادامه این مطلب بهترین و جامع‌ترین راهنمای سفر به عمان را ارائه کرده و اطلاعات کاملی درباره کشور عمان، آب‌وهوای آن، جشنواره‌ها، مکان‌های دیدنی، غذاها و سوغاتی‌ها، نحوه سفر و سایر موارد دیگر در اختیارتان خواهیم گذاشت. 

معرفی و تاریخچه کشور عمان

کشور عمان یکی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که مناظر طبیعی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شهر مسقط به‌عنوان پایتخت عمان یکی از بهترین مقاصد گردشگرهای خارجی بوده و بسیاری از جذابیت‌های کشور را در خود جای‌داده است. لازم به ذکر است که مساحت عمان حدود 309 هزار کیلومترمربع بوده و جمعیت آن طبق آخرین سرشماری انجام شده  فقط 5 میلیون نفر است. 

عمان بیش از صدهزار سال قدمت دارد و انسان‌های ماقبل تاریخ در این منطقه سکونت داشتند. این کشور تحت سلطه مستعمران بزرگی مانند بریتانیا، پرتغال و دیگر قبایل عرب بوده است. 

کشور عمان به‌عنوان قدیمی‌ترین کشور مستقل جهان عرب شناخته شده  و در قرن هجدهم، امپراتوری آن تا سواحل شرقی آفریقا گسترش یافت.

دولت پرتغال در سال‌های 1507 تا 1650 منطقه اطراف مسقط را در دست گرفته بود. همچنین به دلیل موقعیت استراتژیک عمان در مسیرهای تجاری به شرق، امپراتوری عثمانی آن را در بین سال‌های 1581 و 1888 اشغال کرد. در اواسط قرن هفدهم بود که  قبایل عثمانی، پرتغالی‌ها را از مسقط بیرون کردند.

سرانجام در اواخر قرن هفدهم بود که امام عمان، سیف بن سلطان، روند گسترش در سواحل شرقی آفریقا را آغاز کرد. در سال 1783، امپراتوری عمان به یک قدرت تجاری در منطقه تبدیل شد و تا گوادر در پاکستان امروزی گسترش پیدا کرد.

بازدید و سفر به کشور عمان

 

عمان کجاست؟

شاید از خودتان بپرسید که عمان کجاست؟ اگر به نقشه عمان نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که این کشور در ساحل جنوب شرقی شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. عمان از طریق مرزهای زمینی با عربستان، یمن و امارات متحده عربی و از طریق مرزهای دریایی به ایران و پاکستان همسایه است.

عمان بر روی نقشه جغرافیایی

 

آب و هوای عمان و بهترین فصل سفر

هنگام سفر به عمان اولین مسئله‌ای که باید بررسی کنید، آب‌وهوای عمان در فصل‌های مختلف سال است. این کشور به دلیل قرار گرفتن در شبه‌جزیره عربستان و نزدیکی به خط استوا، آب‌وهوای گرمی دارد، اما بهتر است بدانید که این آب‌وهوا در مواقعی از سال بسیار معتدل و دلپذیر است. 

زمستان (ژانویه تا مارس) بهترین و مناسب‌ترین فصل برای سفر به عمان است. در این موقع از سال، دمای هوا بین 20 الی 25 درجه سانتی‌گراد قرار میگیرد. همچنین در این فصل، بارندگی کم است و احتمال بارش باران در شمال شبه جزیره مسندم وجود دارد. 

هنگامی که به اسفند (مارس) و فروردین (آپریل) نزدیک می‌شوید، آب‌وهوای عمان گرم‌تر شده و دمای آن بین  25 تا 32 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد. در این موقع سال بارندگی بسیار کم است. همچنین در این بازه زمانی گل‌های رز در کوه‌های جبل اخدر شکوفه می‌دهند که نمایی زیبا به این منطقه خواهند داد. 

توصیه می‌کنیم ماه‌های گرم تابستان (ژوئن تا سپتامبر) که دمای هوا از 40 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود و رطوبت زیاد است را برای سفر انتخاب نکنید. البته بهتر است بدانید که  منطقه ظفار جنوبی در ماه‌های خرداد با باران‌های موسمی خنک شده و  یک بهشت گرمسیری طبیعی از مناظر سرسبز و آبشارهای فصلی ایجاد می‌کند. 

فصل پاییز هم زمان مناسبی برای سفر به عمان است. در ماه‌های  مهر (اکتبر)  و آبان (نوامبر)  هوا به‌ندرت از 30 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و آسمان کشور  اغلب صاف است. در این دو ماه می‌توانید برای پیاده‌روی در کوهستان، شنا و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز در صحرا انتظار آب‌وهوای عالی را داشته باشید. پس باتوجه‌به شرایط فصل‌های مختلف می‌توان گفت که فصل‌های پاییز و زمستان بهترین و مناسب‌ترین زمان برای سفر به عمان هستند. 

بهترین زمان سفر به کشور عمان براساس آب و هوا

 

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی در عمان

شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف یکی از بهترین قسمت‌های سفر به عمان است. ازآنجایی‌که عمان یک کشور اسلامی است، بیشتر جشنواره‌های آن حول عقاید مردم کشور می‌چرخد. بااین‌حال، یک اقلیت مسیحی و یک اقلیت هندو و شاخه‌هایی مانند سنی و تشیع نیز وجود دارند که رویدادهای این کشور را نشان می‌دهند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین جشنواره‌های عمان را معرفی خواهیم کرد. 

جشنواره مسقط Muscat Festival

این جشنواره که در بین دی‌ماه (ژانویه) و بهمن (فوریه) ماه برگزار می‌شود، یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های عمان به شمار می‌آید. گردشگرانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌های سنتی مانند: نمایش‌های تئاتر، برنامه‌های آموزشی، ورزشی، مسابقات آکروباتیک، مسابقات، سیرک‌ها، شتر دوانی، برنامه‌های تفریحی برای کودکان غرفه‌های غذای سنتی و بین‌المللی و نمایش‌های آتش‌بازی شرکت کنند. 

جشن معراج (meraj)

یکی از اعیاد محبوب عمان که با سنت اسلامی مرتبط است، جشن معراج یا معراج محمدی است. برای برگزاری این مراسم مذهبی، مومنان در مسجد نماز می‌خوانند و شبی را که پیامبرشان در آن به آسمان عروج کرده است، جشن می‌گیرند. این جشن در چند روز اول ماه فروردین (آپریل) برگزار می‌شود.

جشن معراج در کشور عمان

عید فطر (Eid al-Fitr)

در اصل این جشنواره در عمان، همان عید فطر خودمان است. ترجمه تحت‌اللفظی آن چیزی شبیه عید افطار خواهد بود. این جشن در ماه رمضان به پایان می‌رسد و از اواخر اردیبهشت تا اوایل خرداد (ماه می) برگزار می‌شود.

جشنواره عید فطر عمان

روز رنسانس (Renaissance Day)

جشنواره روز رنسانس که در 23 تیر (جولای) برگزار می‌شود، مهم‌ترین روز برای مردم کشور است.  این روز سالگرد کودتای سلطان بر قابوس بن سعید در سال 1970 است. 

جشنواره گردشگری صلاله (Salalah tourism festival)

این جشنواره در شهر صلاله برگزار شده که گردشگرها به مدت شش هفته و از اواسط خرداد (ژوئن) تا پایان مرداد (آگوست) می‌توانند در آن شرکت کنند. در این جشنواره برنامه‌های مختلفی مانند فولکلور سنتی، موسیقی، صنایع‌دستی، رقص و آواز اجرا می‌شود.

جشنواره گردشگری صلاله در کشور عمان

محرم (moharam)

در شهریورماه (سپتامبر) یکی دیگر از مراسم‌های محبوب عمان به نام محرم برگزار می‌شود. در این جشن، عمانی‌ها مانند سایر مسلمانان به نوه حضرت محمد (ص) یعنی امام حسین (ع) ادای احترام می‌کنند. شیعیان عمان این روز را با شور و حرارت خاصی جشن می‌گیرند، زیرا این روز شهادت یکی از مهم‌ترین رهبران معنوی آن‌ها است. 

محرم عمان

روز ملی (National Day)

هرساله در پایان آبان‌ماه (نوامبر)، عمانی‌ها روز ملی خود را جشن می‌گیرند، روز 18 آبان (نوامبر) سالروز تولد سلطان قابوس بن سعید است؛ به همین دلیل مردم عمان به جشن و پایکوبی می‌پردازند. 

 

پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی عمان

ازآنجایی‌که کشور عمان یک کشور اسلامی است، مردم آن به‌خصوص زنان لباس محجبه با پوشش کامل دارند. مردها هم معمولاً از دشداشه (لباس‌های بلند و اغلب سفیدرنگ) استفاده کرده و فقط گردن، دست و پاهایشان مشخص است. لباس‌های زنان عمانی شامل لباس‌هایی به رنگ سبز یا قرمز غیر براق و بلند است که گل‌دوزی‌های مختلفی روی این لباس‌ها انجام می‌شود. معمولاً هرچقدر ظرافت این گل‌دوزی‌ها بیشتر باشد، قیمت لباس‌ها هم بیشتر است.

غذاهای عمانی

تست غذاهای عمانی به دلیل شباهت زیاد آنها با غذاهای ایرانی یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود. در کل، غذاهای عمانی تاثیرات زیادی از غذاهای هندی، ایرانی، آفریقای شمالی و مدیترانه‌ای گرفته‌اند.

مرغ، بره و برنج در کنار ادویه‌های مختلف از غذاهای اصلی عمان هستند که با موادی مانند: زعفران، زنجبیل و جوز هندی چاشنی شده و به آن طعم و مزه می‌دهند. همچنین به دلیل خط ساحلی طولانی عمان  با دریای عرب، انواع غذاهای دریایی هم در این کشور یافت می‌شوند. در ادامه مهم‌ترین و مشهورترین غذاهای عمان را معرفی خواهیم کرد: 

  • مجبوس Majboos: مجبوس یا کبسا Kabsa یکی از بهترین غذاهای عمان است که با برنج، زعفران، گوشت قرمز تند یا سفید درست می‌شود.  
  • شووا Shuwa: این غذای خوشمزه را بیشتر برای مناسبت‌های خاص درست می‌کنند. غذای شووا با گوشت بره، بز یا شتر به همراه  انواع ادویه‌ها از جمله گشنیز، جوز هندی و زیره. درست می‌شود. 
  • ماشوایی Mashuai: غذای ماشوایی از  شاه‌ماهی برشته و برنج لیمو درست می‌شود. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای عمان در میان گردشگران است. 
  • مشتلات Mushaltat: مشتلات نوعی نان نرم است که با عسل، گوشت، اسفناج یا پنیر پر شده است. 
  • خرما Dates: در کشور عمان خرما یک غذای محبوب است که معمولاً آن را با کاهو سرو می‌کنند. 
  • شاورما Shawarma: شاورما ساندویچ‌ محبوبی است که از گوشت یا مرغ با ادویه‌جات پیچیده شده در نان پیتا تشکیل شده است. این ساندویچ حتی در شهرهای جنوبی ایران هم سرو می‌شود. 
  • میشکک Mishkak: میشکک یک غذای خیابانی بسیار محبوب است که از تکه‌های گوشت ترشی شده کبابی، مرغ، گوسفند یا گوشت گاو درست می‌شود. 
  • لابان Laban: لابان یکی از ساده‌ترین غذاهای عمان است که از ترکیب ماست و دوغ درست می‌شود.

غذای محلی خرما Dates در عمان

سوغات عمان

خرید سوغاتی یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های راهنمای سفر به عمان است. در عمان می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین سوغاتی‌های کشور عمان را معرفی می‌کنم:

  • سفال Pottery
  • صنایع‌دستی نخل بافته شده Woven Palm Handicrafts
  • ماندوس (صندوقچه چوبی) Mandoos (Wooden Chests)
  • نقره Silver
  • لباس‌های سنتی Traditional Clothes
  • عسل و خرمای عمان Oman Honey & Dates
  • فراورده‌های شیر شتر Camel Milk Products
  • عطر آمواج Amouage Perfume
  • خنجر عمانی Khanjar (Omani Dagger)

 

جاهای دیدنی عمان

جاهای دیدنی عمان جذاب‌ترین موضوعی است که گردشگرها در راهنمای سفر به عمان دنبال آن می‌گردند. کشور عمان برخلاف تصور بسیاری از گردشگرها جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی دارد. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان هستند:

  • سالن اپرای سلطنتی (Royal opera house) در مسقط
  • بازار مطرح (Mutrah souq) در شهر مسقط
  • مسجد جامع سلطان قابوس Sultan Qaboos Grand Mosque در شهر مسقط
  • موزه ملی عمان National Museum of Oman در شهر مسقط
  • جزیره مصیره (Masirah island) در شمال شرقی عمان
  • بهلا (Bahla) در منطقه نیزولا
  • گذرگاه مارها (Snake gorge) در منطقه داخلیه
  • وادی شاب (Wadi Ash shab) در منطقه شرقیه
  • وادی بنی‌خالد (Wadi bani khalid) در منطقه الشرقیه
  • مجلس جن (Majlis al jinn) در منطقه فلات سلما
  • موساندام (Musandam) در منطقه مونسادام
  • شهر نیزوا (Nizwa)
  • کویر واهب (Wahiba) در منطقه شرقیه
  • جبل اخدار (Jebel akhdar) در منطقه دخیلیه
  • کوه شمس (Jebel shams) منطقه الحمرا

بازدید از جای دیدنی قلعه بهلا در عمان

 

مراکز خرید و بازارهای کشور عمان

بازدید از مراکز خرید و بازارهای کشور عمان هیجان زیادی را به سفر شما خواهد بخشید. در این مکان‌های جذاب می‌توانید انواع سوغاتی‌های مشهور عمان  و بهترین برندهای دنیا را خریداری کنید. تعداد مراکز خرید در کشور عمان بسیار زیاد هستند، اما برای اینکه از وقت خود نهایت استفاده را ببرید، باید بهترین‌ها را در برنامه سفر خود بگنجانید. در ادامه مهم‌ترین مراکز خرید عمان را معرفی خواهیم کرد:

  • مرکز خرید مسقط Muscat City Center
  • مرکز خرید پاناروما Panorama Mall در شهر مسقط
  • مرکز خرید پالم مال Palm Mall در شهر مسقط
  • مرکز خرید اوآسیس Oasis Mall در الخویر 
  • گرند مال عمان Grand Mall Oman در مسقط
  • مرکز شهر قروم Qurum City Centre در شهر قروم
  • بلوار العرامی Al Araimi Boulevard در سیب
  • مرکز خرید چین رووی مسقط Muscat Ruwi China Mall
  • مرکز خرید عمان Mall Of Oman در مسقط

مرکز خرید مسقط  در کشور عمان

 

هتل های عمان

پیداکردن بهترین هتل عمان در میان انبوهی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف بسیار سخت و دشوار است. در شهرهای مختلف این کشور انواع هتل‌های لوکس و اقتصادی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس بودجه خود بهترین گزینه‌ها را رزرو کنید. در جدول زیر می‌توانید بهترین هتل‌ های عمان را مشاهده کنید:

هتل 5 ستاره هتل گرند میلینیوم مسقط Grand Millennium Muscat در مسقط
هتل ال بوستان پالاس آ ریتز کارلتون Al Bustan Palace A Ritz-Carlton Hotel در مسقط
هتل دبلیو مسقط W Muscat
هتل اینترکنتینانتال مسقط، ای اچ جی InterContinental Muscat, an IHG Hotel
هتل 4 ستاره هتل سزار Caesar Hotel در مسقط
هتل رویال تولیپ مسقط Royal Tulip Muscat
هتل سنتارا مسقط Centara Muscat Hotel Oman
هتل شرایتون عمان Sheraton Oman Hotel در مسقط
هتل 3 ستاره هتل تولیپ این مسقط Tulip Inn Muscat hotel در مسقط
هتل روزانا ROZANA HOTEL در مسقط
هتل سنترا بای سنترا مسقط دونس Centra by Centara Muscat Dunes Hotel 
هتل گاردن Garden Hotel در مسقط

 

 

نحوه سفر به عمان

چگونه به عمان سفر کنیم؟ این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که قبل از سفر با آن مواجه خواهید شد. برای سفر به عمان دو راه در پیش دارید. راه اول این است که برنامه سفر را شخصاً بچینید و تمامی کارهای سفر را بر عهده بگیرید. با اینکه انتخاب این راه هیجان زیادی دارد، اما چالش‌هایی مانند اخذ ویزا، تسلط به زبان خارجی، رزرو هتل، جابه‌جایی در شهر و... مشکلات زیادی را در مقابلتان قرار خواهد داد.

برای اینکه تمام این چالش‌ها را از سر راه بردارید، می‌توانید روش دوم را انتخاب کنید. در روش دوم باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و تورهای عمان را خریداری کنید. با انجام این روش تمام برنامه‌ریزی‌های مسافرت بر عهده آژانس خواهد بود و شما از مزایا و خدمات زیادی بهره‌مند خواهید شد.

سفر به عمان و بازدید از مساجد

 

حمل و نقل عمومی در عمان 

سیستم حمل‌ونقل عمان خیلی پیشرفته نیست؛ به همین دلیل گردشگران ترجیح می‌‌دهند، با ماشین‌های کرایه‌ای و شخصی در شهر به گشت‌وگذار بپردازند. شما نیز می‌توانید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که در رنگ‌های نارنجی و زرد هستند، استفاده کنید.

تاکسی‌ها نرخ مشخصی برای کرایه ندارند‌؛ بنابراین قبل از سوار شدن سر کرایه چانه بزنید؛ مثلاً هزینه معقول تاکسی از فرودگاه بین‌المللی مسقط تا مرکز شهر ۶ ریال (قیمت سال 1402) می‌شود. استفاده از تاکسی‌ها به‌صورت دربست برای شما بسیار گران‌تر تمام می‌شود؛ به همین دلیل بهتر است با نفرات دیگری سوار تاکسی شوید تا هزینه کمتری بپردازید.

اتوبوس‌های این کشور دو نوع هستند، اتوبوس‌‌های کوچک زرد و نارنجی که شما را به هر کجای شهر برده و در هر مکانی که بخواهید، توقف می‌کنند. بهتر است بدانید که هزینه بلیت این نوع از اتوبوس‌ها  ارزان‌تر است. اتوبوس‌های بزرگ و لوکس هم در کشور عمان و شهرهای آن وجود دارند  که هزینه بلیت آنها گران‌تر بوده و سیستم تهویه و امکانات رفاهی بیشتری دارند.

 

هزینه سفر به عمان چقدر است؟

هزینه سفر به عمان آن‌قدر مسئله مهمی است که در بسیاری از اوقات شما را از سفر به این کشور باز می‌دارد. نکته بسیار مهمی که باید درباره هزینه سفر به عمان بدانید این است که نمی‌توان عدد دقیقی برای هزینه‌ها اعلام کرد. در طول سفر فاکتورها و عوامل زیادی وجود دارند که هزینه سفر را افزایش و یا کاهش خواهند داد. 

یکی از این عوامل بسیار مهم، نحوه سفر به عمان است. اگر برنامه سفر را شخصاً بچینید، قطعاً هزینه‌های شما بالا خواهد رفت. در طرف مقابل اگر تور عمان را برای سفر انتخاب کنید، هزینه‌هایتان کمتر خواهد بود. از دیگر عوامل مهم و تأثیرگذار بر هزینه سفر به عمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت و نوع محل اقامت 
  • قیمت بلیت هواپیما
  • نرخ ارز
  • تعداد روزهای اقامت
  • اخذ ویزا
  • جابه‌جایی در سطح کشور
  • وعده‌های غذایی
  • زمان سفر

سفر به کشور صحرایی و خشک عمان

 

شماره ‌تلفن‌ های ضروری در عمان

به هر کشوری که قرار است سفر داشته باشید، بهتر است قبل از سفر یک لیست از شماره تماس‌های ضروری تهیه کنید و در طول سفرتان حتماً همراه خودتان داشته باشید. شماره‌تلفن‌های ضروری عمان عبارت‌اند از:

  • پیش‌شماره: +968
  • شماره پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی:9999
  • مقر پلیس مسقط: 24560021
  • اورژانس بیمارستان سلطنتی: 96824599457
  • اتاق اورژانس KIMS عمان: 96824760123
  • آمبولانس شرکت توسعه نفت عمان: 96824677444

 

سیم کارت‌های کشور عمان

اگر قرار است که در طول سفرتان به عمان سیم‌کارت خریداری کنید، بهتر است بدانید دو اپراتور معروف این کشور، عمان تل (Omantel) و Ooredoo خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه خواهند کرد. عمان تل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که هم آنتن‌دهی خوب و هم اینترنت عالی دارد. برای خرید سیم‌کارت و بسته‌های اینترنت کافی است به فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی اپراتورها مراجعه کنید و با ارائه پاسپورت، شماره موردنظر را خریداری کنید. 

 

وضعیت امنیت در عمان

بهتر است بدانید که کشور عمان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است که همواره در صلح بوده و هیچ خطری آن را تهدید نخواهد کرد. مردم این کشور، از قوانین و مقررات خاصی پیروی کرده و کاملاً به آن احترام می‌گذارند. اگر اولین‌بار است که می‌خواهید به این کشور زیبا سفر کنید، اصلاً در مورد امنیت این کشور هیچ نگرانی نداشته باشید. میزان جرم و جنایت در عمان بسیار کم است.

امنیت کشور عمان

 

دانستنی‌های کاربردی کشور عمان

قبل از اینکه سفر خود به عمان را آغاز کنید، باید علاوه بر موضوعات مهمی که در راهنمای سفر به عمان مطرح کردیم، یک‌سری اطلاعات دیگر درباره این کشور داشته باشید. این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • اختلاف زمان: 30 دقیقه جلوتر از ایران
  • واحد پول: ریال عمان
  • مذهب: اسلام
  • زبان رسمی: عربی
  • نیاز به ویزا: دارد

 

تجربه سفر به عمان با سفریار

وقتی حرف از عمان می‌شود، بیشتر بازارهای قدیمی و کویرهای خشک در ذهن اکثر ما نقش می‌بندد؛ درحالی‌که، عمان جاهای گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد که شاید خیلی از ما از این مکان‌ها اطلاع نداشته باشیم. 

بهترین راه برای سفر به عمان، خرید تور عمان است؛ در اصل شما با رزرو این تورها می‌توانید در بهترین هتل‌های عمان اقامت داشته باشید و بدون هیچ دردسر خاصی به این کشور سفر کنید. آژانس سفریار یکی از بهترین آژانس‌های ایران، انواع تورهای لوکس و ارزان عمان را به همراه مزایا و خدمات عالی ارائه می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که سفریار شرایط سفر به عمان را برای شما شرح داده و به شما کمک خواهد کرد تا این شرایط را به دست بیاورید.

این مقاله راهنمای سفر به عمان بود که در طول آن جاهای دیدنی عمان، بهترین هتل‌های عمان، امنیت آنجا، غذاهای محلی و خیلی از چیزهای دیگر را با هم مرور کردیم. اگر همچنان درباره سفر به عمان و رزرو تورهای آن سوال خاصی دارید، با شماره 02191006828 تماس بگیرید تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند. 

 

سوالات متداول
  • عمان تابستان‌های گرم و خسته‌کننده‌ای دارد؛ پاییز و زمستان بهترین موقع برای سفر به این کشور است. 

  • بله؛ برای رفتن به عمان باید حتماً ویزا داشته باشید.

  • عمان مناطق تفریحی زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسجد سلطان قابوس، بازار مطرح، خانه اپرای سلطنتی، رستوران‌های مسقط، بندر مسقط و... اشاره داشت.

  • مهم‌ترین وسیله حمل‌ونقل در عمان تاکسی و اتوبوس است؛ تاکسی‌های دربست معمولاً گران‌تر هستند، اما اتوبوس‌های کوچک زرد و نارنجی قیمت پایینی دارند.

  • برای رزرو انواع تورهای عمان باید به آژانس سفریار مراجعه کرده و با مشاوران آنها تماس بگیرید. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها