راهنمای سفر به وان

راهنمای سفر به وان

بدون شک شهر وان یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین شهرهای ترکیه است که گردشگرهای ایرانی آن را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. سفر به وان هزینه کمی برای گردشگران به همراه داشته و امکان سفر به‌صورت زمینی را برای شما فراهم خواهد کرد. 

شهر وان علاوه بر نزدیکی با کشور ایران و هزینه‌های مقرون به‌صرفه، طبیعت زیبایی داشته و جاذبه‌های متنوعی را به شما ارائه خواهد کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره سفر به وان بدانید این است که قبل از هر کاری اطلاعات کاملی درباره شهر و خصوصیات آن به دست بیاورید تا در آنجا با مشکل روبرو نشوید. 

در ادامه این مقاله کامل‌ترین راهنمای سفر به وان را ارائه خواهیم کرد تا آگاهی بیشتری درباره آب و هوای وان، جاذبه‌های گردشگری، غذا، سوغاتی، هزینه سفر و سایر موارد مهم کسب کنید. 

معرفی و تاریخچه شهر وان؛ وان کجاست؟

وان از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود که در نزدیکی مرز ایران واقع شده است.  بد نیست بدانید که وان یک شهر کردنشین بوده و بخشی از کردستان ترکیه محسوب می‌شود. بیشتر مردم این شهر را کردها تشکیل داده و حدود 23 درصد آن ترک هستند. 

در حال حاضر اکثر جمعیت شهر دیلن اسلام را پذیرفته و زندگی خود را بر پایه این دین بنا کرده‌اند. مساحت وان حدود 19 هزار کیلومترمربع بوده و طبق آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت آن به 600 هزار نفر هم رسیده است. 

وان ترکیه به‌عنوان یک منطقه گردشگری و شهری بزرگ، تاریخچه‌ای طولانی دارد. این شهر از هزاره اول پیش از میلاد، ابتدا به‌عنوان توشپا، پایتخت پادشاهی اورارتو انتخاب شد و سپس مرکز پادشاهی ارمنی واسپوراکان بوده است. حضور ترک‌ها در وان و سایر مناطق آناتولی در نتیجه پیروزی سلجوقیان در نبرد ملازگرد علیه امپراتوری بیزانس آغاز شد. وان تا زمان نسل‌کشی ارامنه در دهه 1910 پر از جمعیت بود و امروزه اغلب کردها در آن ساکن هستند. 

بررسی‌های باستان‌شناسی انجام شده در وان نشان می‌دهد که سابقه سکونت انسان در این منطقه حداقل به 5000 سال قبل از میلاد می‌رسد. تنها منبع اطلاعاتی درباره قدیمی‌ترین موقعیت جغرافیایی وان، تولکی‌ تپه در حاشیه دریاچه وان است. 

بازدید و سفر به وان ترکیه

 

موقعیت جغرافیایی وان

وان کجاست؟ وان در کدام کشور قرار دارد؟ معمولاً افرادی که تاکنون به وان سفر نکرده‌اند، با این سوال‌ها مواجه می‌شوند. اگر به نقشه وان نگاهی بیندازید، این شهر زیبا را در شرق کشور ترکیه و چسبیده به مرز ایران مشاهده خواهید کرد. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر منطقه آناتولی شرقی و ششمین شهر بزرگ ترکیه باتوجه‌به مساحت آن است. 

شهر وان  با شرناک، حکاری، بیتلیس، سیرت و آغری همسایه است. یکی دیگر از همسایگان وان، ایران بوده که آن را به بخشی از مرز شرقی ترکیه تبدیل کرده است. 

 

آب و هوای وان و بهترین فصل سفر

آب‌وهوای وان سرد بوده و حتی از آن به‌عنوان یکی از مناطق سردسیر نیمکره شمالی یاد می‌کنند. البته بهتر است بدانید که شهر وان  تابستان‌های گرم و خشکی داشته و شرایط را برای سفر شما فراهم خواهد کرد. 

اوایل خردادماه بهترین زمان برای سفر به وان است. به‌طورکلی از اواسط فروردین تا اواسط مهر آب‌وهوای بسیار خوبی بر شهر وان حاکم بوده و از این لحاظ با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. البته توجه داشته باشید که اواسط خرداد تا اواسط تیرماه (ژوئن)، فصول پر سفر است و تعداد گردشگران در این بازه زمانی بیشتر از ماه‌های دیگر خواهد بود. به‌احتمال زیاد تعداد بالای گردشگرها شما را مجبور خواهد کرد هزینه بیشتری برای هتل و بلیت هواپیما بپردازید. 

بهتر است بدانید که در اواسط پاییز تا اواخر زمستان، آب‌وهوای وان سرد بوده و بارش باران در برخی از اوقات شما را اذیت خواهد کرد. البته نزدیک به کریسمس با وجود سردی هوا، حراج‌ها و جشنواره‌های مختلف، گردشگران زیادی را به وان جذب می‌کند.

بهترین زمان سفر به وان براساس آب و هوا
.

 

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی وان

شهر وان مانند بسیاری از شهرهای دیگر ترکیه هرساله میزبان جشنواره‌های مختلفی است. یکی از جشنواره‌های معروف و دوست‌داشتنی این شهر، جشنواره خرید وان بوده که هرساله در روز 15 تا 19 اسفند ماه (مارس) برگزار می‌شود. در این جشنواره برنامه‌های ویژه و تخفیفات خوبی برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر جشنواره خرید وان، در طول سال جشنواره‌های دیگری هم در سطح شهر برگزار می‌شود که شرکت در آنها جذابیت سفرتان را بیشتر خواهد کرد. از جمله جشنواره‌ها و رویدادهای مهم وان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشنواره بین‌المللی مهاجرت کفال مروارید (Pearl Mullet Migration) در ماه ژوئن یا خرداد 
  • جشنواره مهاجرت فلامینگو Festival of Flamingo Migration  در ماه سپتامبر یا شهریور
  • مراسم آیینی جزیره آکدامار Ritual Ceremonies of Akdamar Island در ماه سپتامبر یا شهریور
  • جشنواره هنر امراه و سلوی Emrah and Selvi Art Festival در ماه ژوئن یا خرداد
  • جشنواره عسل، گردو و طبیعت کانی‌سپی  Kanispi Honey, Walnut and Nature Festival در ماه می یا اردیبهشت

مراسک آیینی جزیره آکدامار وان

 

 پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی وان

پوشش در شهر وان مانند سایر شهرهای ترکیه آزاد بوده و زنان می‌توانند با پوشش دلخواه به خیابان بروند. البته به این دلیل که خیلی از مردم وان مسلمان هستند، در بسیاری از اماکن و مساجد به‌صورت محجبه حضور پیدا می‌کنند. این افراد روسری‌ها پوشیده به سر می‌کنند؛ بدون اینکه حتی یک تار موهایشان بیرون باشد. پوشیدن لباس‌های خیلی باز و بدن‌نما معمولاً در وان توصیه نمی‌شود.

غذاهای وان

یکی از خصوصیات مهم کشور ترکیه به‌خصوص شهر وان، غذاهای محلی آن است. غذاهای این شهر به‌شدت مورد پسند ایرانیان و گردشگران خارجی قرار می‌گیرد؛ به‌طوری‌که وقتی در خیابان‌های وان قدم می‌زنید از هر 4 یا 5 مغازه یک رستوران با غذاهای خوشمزه وجود دارد. هنگامی که در خیابان‌های وان به گشت‌وگذار می‌پردازید، حتما غذاهای محلی آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا لذت سفر خود را چندبرابر کنید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای شهر وان هستند:

  • کوفته‌های ترکی (Köfte): یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای وان هستند که با انواع مختلفی از مواد پر می‌شوند.
  • سارما (sarma): در واقع همان دلمه است که با گوشت چرخ‌کرده، برنج، سبزی و ادویه‌های مختلف پر می‌شود.
  • لاهماجون (Lahmacun): لاهماجون تقریباً شبیه به پیتزا است بوده  و با گوشت، سبزی، پیاز، جعفری و... تهیه می‌شود.
  • کومپیر (Compier): این غذای خوشمزه سیب‌زمینی شکم پر است که داخل آن را با موادی مثل: نخودفرنگی، ذرت، کاهو، خیارشور، پنیر پیتزا و... پر می‌کنند.
  • کونفه (Kunefe): یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذ وان است که بعد از تهیه آن را با خامه یا بستنی تزیین می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر به وان این دسر لذیذ را امتحان کنید.
  • کباب آدانا (Adana kebab): کباب آدانا یکی از معروف‌ترین کباب‌های وان به‌شمار می‌آید که شباهت زیادی با کباب‌کوبیده ایرانیان دارد. البته میزان گوشت کباب آدانا بیشتر است. 
  • دونر کباب (doner kebab): دونر کباب هم یکی از کباب‌های مشهور ترکیه است که در بسیاری از فست‌فودهای ایران هم سرو می‌شود.

دونر کباب وان

سوغاتی‌های وان

بدون شک خرید سوغاتی از شهر وان یکی از جذاب‌ترین مراحل سفر شما خواهد بود. در این شهر زیبا بازارهای مختلفی وجود دارند که انواع وسایل زیبا و کاربردی را تحت عنوان سوغاتی وان به گردشگرها ارائه خواهند کرد. موارد زیر مهم‌ترین سوغاتی‌های وان هستند:

  • قهوه و چای ترک Turkish coffee and tea
  • باقلوای ترکی Turkish baklava
  • راحت‌الحلقوم lokum
  • فرش و گلیم دستباف carpets and rugs
  • انواع پوشاک ترک
  • لوازم عتیقه
  • لوسترهای رنگی
  • انواع سازهای موسیقی

 

جاهای دیدنی وان 

بدون شک پرطرف‌دارترین بخش راهنمای سفر به وان، متعلق به جاهای دیدنی وان است. با اینکه تعداد جاذبه‌های وان به‌اندازه شهرهای بزرگ ترکیه نیست، اما در هنگام اقامت می‌توانید به مکان‌های زیر رفته و خاطرات به‌یادماندنی را رقم بزنید. 

قلعه وان Van Castle

قلعه وان یکی دیگر از نقاط دیدنی وان به‌حساب‌ می‌آید که حتماً باید از آن دیدن کنید. این قلعه سنگی عظیم که در بالای یک بلوف 100 متری در نزدیکی ساحل دریاچه وان قرار دارد، بازمانده‌ای از پادشاهی باستانی اورارتو بوده و بین قرن‌های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده است.

این قلعه چشم‌اندازی عالی از دریاچه وان و مرکز شهر را ارائه می‌دهد. شب‌ها می‌توانید حدود یک ساعت در اطراف منطقه قدم بزنید و غروب خورشید را بر فراز دریاچه وان تماشا کنید. 

بازدید از قلعه وان ترکیه

جزیره آکدامار Akdamar Island

جزیره آکدامار که با نام‌های آغتامار و اختامار هم شناخته می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر وان است که شما با استفاده از کشتی می‌توانید از آن بازدید کنید. در این جزیره می‌توانید جاذبه‌های دیگری مانند کلیسای صلیب مقدس و ویرانه‌های صومعه ارمنی را مشاهده کنید.

دریاچه وان Lake Van

دریاچه وان مشهورترین جاذبه این شهر است که امکان شنا و انجام تفریحات آبی را فراهم خواهد کرد. این دریاچه در فصل‌های بهار و تابستان بسیار شلوغ بوده و بهترین دمای آب را برای شنا کردن در اختیارتان قرار می‌دهد.

دریاچه وان ترکیه

موزه وان  Van Museum

موزه وان، یک موزه جدید بوده که درست در شمال شرقی قلعه وان واقع شده است، اگر می‌خواهید در مورد تاریخ پرفرازونشیب وان اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این موزه سر بزنید. 

خانه گربه‌های وان Cat House

در شهر وان یک خانه بزرگ وجود دارد که به دلیل وجود  گربه‌های سفید و پشمالو که یک‌چشم سبز و یک‌چشم زرد دارند. شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. بدون شک این خانه برای افرادی که به حیوانات علاقه دارند، یک مکان بسیار دیدنی خواهد بود. 

بازدید از خانه گربه های وان

پارک کورتولوش وان Kurtuluş Parkı

این پارک یکی از بهترین و دیدنی‌ترین پارک‌های شهر وان و محلی برای استراحت است. در این پارک علاوه بر وسایل مختلف بازی کودکان، نیمکت‌هایی برای استراحت و کافه‌هایی برای نوشیدن و سرو غذا وجود دارد. 

پارک کورتولوش وان ترکیه

آبشار مرادیه Moradieh waterfall

این آبشار در 88 کیلومتری شمال شهر وان قرار دارد. برای تماشای این آبشار و طبیعت بسیار زیبای آن، باید از روی پل معلق بگذرید. 

آبشار مرادیه در وان ترکیه

 

مراکز خرید و بازارهای شهر وان

ازآنجایی‌که وان یکی از بهترین شهرهای خارجی برای خرید است، بسیاری از ایرانیان برای خرید اجناس مختلف به آنجا می‌روند. در این شهر به‌راحتی می‌توانید لباس‌های باکیفیت از برندهای معروف ترکیه‌ای و بین‌المللی را با قیمتی عالی خریداری کنید. در ادامه به معرفی چند مرکز خرید مهم در شهر وان می‌پردازیم.

یک مرکز خرید AVM

مرکز خرید Van AVM اولین و مهم‌ترین مرکز خرید مدرن شهر وان به‌شمار می‌رود که گردشگران زیادی آن را برای خرید انتخاب می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم مرکز خرید AVM این است که اکثر برندهای معروف داخلی و بین‌المللی در این مرکز خرید حضور دارند. همچنین یک رستوران کوچک با انواع غذاهای ترکی در این مرکز خرید وجود دارد که قیمت غذاهای آن بسیار مناسب است.

بازدید و خرید از از مرکز خرید یک وان

آیدین پریهان ایش مرکزی Aydın Perihan İş Merkezi

مرکز خرید آیدین پریهان یکی از مراکز خرید معروف وان ترکیه است. این مرکز خرید دارای محیطی آرام و دلنشین بوده و امکانات رفاهی راحتی مانند: گیم‌نت، سینما، بازی‌های رایانه‌ای، کافه، رستوران و... را ارائه می‌دهد. دسترسی به آیدین پریهان بسیار آسان است؛ زیرا این مرکز خرید در نزدیکی مرکز شهر و هتل‌های وان قرار دارد.

آیدین پریهان ایش مرکزی

مرکز خرید تورکواز (Turkuaz AVM)

مرکز خرید تورکواز در مرکز شهر وان قرار داشته و بسیاری از بازدیدکنندگان آن ساکنان محلی شهر هستند. برندهای بین‌المللی و همچنین برندهای داخلی در این مرکز خرید به فروش می‌رسد. شما می‌توانید به این مرکز خرید رفته و وسایل موردنیاز خودتان را خریداری کرده و از سایر امکانات بهره ببرید.  به‌خاطر داشته باشید که این مرکز خرید بسیار محلی است؛ بنابراین بیشتر کارکنان انگلیسی صحبت نمی‌کنند.

بازید از مرکز خرید تورکواز در وان

بازار شهر وان (خیابان جمهوری) Cumhuriyet St

خیابان جمهوریت مهم‌ترین قسمت شهر وان بوده که انواع فروشگاه‌ها و هتل‌های مختلف را شامل می‌شود. این خیابان به دلیل امکانات زیادی که دارد، بیشتر اوقات سال میزبان گردشگرهای بسیاری زیادی است. 

بازار شهر وان ترکیه در خیابان جمهوری

فروشگاه برشکا Bershka

برشکا یکی از بهترین برندهای جهان به‌حساب می‌آید که در بسیاری از کشورهای جهان شعبه‌های خود را راه‌اندازی کرده است. یکی از شعبه‌های این برند در شهر وان قرار دارد که شما می‌توانید از آن بازدید کرده و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید. 

فروشگاه برشکا وان

 

هتل های وان

یکی از کارهای بسیار مهمی که جذابیت سفر شما را افزایش می‌دهد، رزرو هتل و اقامتگاه مناسب است. در شهر وان انواع هتل‌های باکیفیت و اقتصادی وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس توان مالی خود بهترین گزینه را رزرو کنید. در جدول زیر بهترین هتل‌ های وان را به ترتیب کیفیت معرفی خواهیم کرد:

کیفیت هتل اسم هتل
هتل 5 ستاره هتل الیت ورد وان Elite World hotel Van 
هتل دابل تری بای هیلتون وان DoubleTree by Hilton Hotel Van
هتل د کنفوریوم وان The Conforium Hotel Van
هتل ددمان وان ریزورت اند آکوا پارک Dedeman Van Resort & Aquapark Hotel
هتل 4 ستاره هتل هالدی وان Haldi Hotel
هتل فرح سوئیت Farah Suit Hotel
هتل نیلز وان The NİLL’S HOTEL
هتل ساهماران ریزورت Sahmaran Resort Hotel
هتل 3 ستاره هتل دیمت پارک Dimet Park hotel
هتل آکدامار Akdamar Otel
هتل رویال برک Royal Berk Hotel
هتل رسمینا Resmina Hotel

 

 

نحوه سفر به شهر وان

گردشگران می‌توانند با ماشین، قطار، اتوبوس و هواپیما به وان سفر کنند. بین ایران و وان هیچ پروازی مستقیم، به جز در شرایط استثنایی، وجود ندارد؛ بنابراین استفاده از ماشین شخصی، اتوبوس و قطار بهترین گزینه برای سفر به وان خواهد بود. در ادامه شرایط هر کدام توضیح داده خواهد شد.

سفر با تور وان؛ بهترین گزینه

راحت‌ترین و پرطرف‌دارترین نوع سفر به شهر وان، رزرو تور وان است. با انتخاب این روش کل برنامه رفت‌وبرگشت و اقامت شما در این شهر توسط آژانس گردشگری تنظیم می‌شود. معمولاً در بیشتر اوقات تورهای وان به‌صورت زمینی انجام می‌شود.

سفر به وان ترکیه با رزرو تور

اتوبوس

فرقی نمی‌کند از کدام مبدأ به سمت وان حرکت کنید. در نهایت مسیر شما به یکی از سه مرز رازی (در شهرستان خوی آذربایجان غربی)، بازرگان (در شهرستان ماکو) و سارو (در شهرستان ارومیه) ختم می‌شود. در هر سه مرز اتوبوس‌هایی از ایران به سمت شهر وان وجود دارد.

قطار

یکی دیگر از راه‌های سفر به شهر وان ترکیه، استفاده از قطار تهران - وان است که هفته‌ای یک‌بار بین این دو شهر رفت‌وآمد می‌کند. این قطار از طریق مرز رازی - کاپیکوی وارد ترکیه می‌شود. با اینکه قطار امکان استراحت در طول مسیر را به شما می‌دهد، اما به دلیل زمان بر بودن بازرسی‌های متعدد توسط گمرک ترکیه، زمان بیشتری نسبت به سفرهای جاده‌ای دارد. البته لازم به ذکر است که  در طول مسیر، به دلیل عبور قطار از کوهپایه‌ها، مناظر طبیعی بسیار زیبایی را خواهید دید. 

خودروی شخصی

از نظر زمانی بهترین روش برای رفتن به وان، سفر با خودروی شخصی است. البته سفر خارج از کشور با خودروی شخصی نیازمند تهیه یک سری مدارک مختلف مانند پلاک بین‌المللی، گواهی‌نامه بین‌المللی و... است. برای سفر به وان با ماشین شخصی می‌توانید یکی از مرزهای بازرگان، رازی و سارو را انتخاب کنید.

هواپیما

سفر هوایی به وان به‌عنوان سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای رسیدن به این شهر شناخته می‌شود، اما با توجه به نبود پرواز منظم بین ایران و وان، نمی‌توان آن را یکی از اصلی‌ترین راه‌های سفر به وان تلقی کرد.

بهتر است بدانید که فرودگاه وان بین‌المللی نیست و فقط پروازهای داخلی ترکیه در آنجا انجام می‌شود. اما در مناسبت‌های خاص مانند نوروز، پروازهای بین‌المللی بین وان و ایران انجام می‌شود.

 

حمل‌ونقل عمومی در شهر وان

از آنجایی که وان از شهرهای کوچک ترکیه به شمار می‌رود، مترو ندارد؛ به همین دلیل شما برای حمل‌ونقل عمومی باید از تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس استفاده کنید. هزینه حمل‌نقل عمومی (براساس سال 1402) به شرح زیر است: 

  • مینی‌بوس ۱.۵ لیر
  • اتوبوس ۱.۵ لیر
  • تاکسی (مسیرهای مستقیم و کوتاه) ۱۰ لیر
  • تاکسی (مسافت طولانی در هر کیلومتر) ۳ لیر

تاکسی‌های وان با تاکسی‌متر کار می‌کنند. همچنین باید بدانید که هزینه تاکسی در این شهر به‌خاطر بالابودن قیمت بنزین، گران است. اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر را کاهش دهید، دولموش (Dolmus) بهترین گزینه به‌شمار می‌رود.

 

هزینه سفر به وان

هزینه سفر به وان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که قبل از آغاز سفر با آن مواجه خواهید شد. در بسیاری از مواقع هزینه‌های سفر روی تصمیم شما تأثیر گذاشته و باعث می‌شود که مقصد خود را تغییر دهید. 

اگر قصد سفر به وان را دارید، باید بدانید که عوامل مختلفی روی هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل بسیار مهم و تأثیرگذار، انتخاب روش سفر به وان است. اگر بخواهید سفر را شخصاً برنامه‌ریزی کنید، به دلیل عدم آشنایی با سفرهای خارجی و شهر مقصد، هزینه‌ها تا حد زیادی بالا خواهد رفت. برای اینکه هزینه سفر را کاهش دهید، باید سفر خود را با روش خرید تور انجام دهید. 

همچنین باید بدانید که سفر هوایی به نسبت سفر زمینی هزینه بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های سفر، می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای اقامت، قیمت بلیت هواپیما، نوع هتل و کیفیت آن، میزان جابه‌جایی در سطح شهر، وعده‌های غذایی و... اشاره کرد. 

هزینه سفر و بازدید از شهر وان ترکیه

 

شماره تلفن‌های ضروری وان

ممکن است در وان به شماره‌های ضروری این کشور نیاز داشته باشید؛ بنابراین باید شماره‌های زیر را به‌خاطر بسپارید:

  • پیش‌شماره: ۹۰+
  • اورژانس: ۱۲۲
  • پلیس: ۱۵۵
  • آتش‌نشانی:۱۱۰
  • شماره فرودگاه: ۱۰ ۲۲۷ ۴۳۲ ۹۰+
  • بیمارستان دولتی ایپک یولو: ۷۸ ۱۹ ۲۱۷
  • بیمارستان لقمان حکیم: ۱۱ ۹۹ ۴۴۴
  • بیمارستان خصوصی آکدامار: ۰ ۵۹ ۲۱۷

 

خرید سیم کارت در شهر وان

برای اینکه بتوانید در کشور ترکیه با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کرده و خاطرات سفر را در شبکه‌های اجتماعی با آنها به اشتراک بگذارید، باید در همان لحظه ورود به کشور ترکیه، سیم‌کارت مناسبی را خریداری کنید. 

ترکسل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telecom) از اپراتورهای اصلی کشور ترکیه هستند. شما می‌توانید هریک از این سیم‌کارت‌ها را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. 

بهتر است بدانید که ودافون پوشش اینترنتی مناسبی دارد و به مدت 120 روز برای گردشگران اعتبار دارد. بعدازاین مدت، باید مالیات استفاده از سیم‌کارت بپردازید. همچنین با دردست‌داشتن اصل پاسپورت و مراجعه به نمایندگی‌های مختلف، می‌توانید هریک از این سیم‌کارت‌ها را خریداری کنید. 

 

وضعیت امنیت در شهر وان

معمولاً هنگامی که گردشگرها بخواهند به شهر خاصی سفر کنند، وضعیت امنیت آن شهر یا کشور اهمیت زیادی دارد. درباره وضعیت امنیت وان باید بدانید که کشور ترکیه و تمام شهرهای آن ازجمله وان امنیت بسیار خوبی دارند. 

میزان جرم و جنایت در شهر وان خیلی کمتر از آن چیزی است که حتی شما فکر می‌کنید. مردم شهر وان جوی امن و صمیمی ایجاد کردند که در همان لحظه ورود آن را احساس خواهید کرد. همچنین اگر بخواهید از طریق مرزهای زمینی به وان سفر کنید، تمامی مسیر امنیت بالایی دارد و می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی به این شهر بروید. 

 

دانستنی‌های کاربردی از شهر وان

قبل از سفر به وان شما باید درباره این شهر اطلاعاتی را کسب کنید تا در حین سفر دچار سردرگمی نشوید. در ادامه به برخی از دانستنی‌های کاربردی شهر وان اشاره می‌کنیم:

  • براساس توافق‌نامه‌هایی که بین ایران و ترکیه امضا شده است، ایرانیان اجازه دارند تا به مدت ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا به شهر وان در ترکیه سفر کنند. البته در هنگام ورود به خاک ترکیه، باید حتما پاسپورتشان دارای مهر باشد. بر همین اساس، سفر به ترکیه بدون اخذ ویزا یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفر ایرانی‌ها به شمار می‌رود.
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • زمان محلی: یک ساعت و نیم عقب از تهران
  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • دین اکثریت: مسلمان سنی
  • وان دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است. دریاچه وان با زیبایی خاص خود و منظره‌هایش یک مقصد گردشگری محبوب است. همچنین جاذبه‌های دیگر مانند آبراهه مرصاد، قلعه توشبا و پل قدیمی وان نیز دیدنی‌هایی هستند.
  • وان دارای آب و هوای سرد قارسی است، به ویژه در فصل زمستان. بنابراین، در هنگام سفر به وان با دمای پایین و برف باید محافظت کنید و لباس‌های گرم بردارید.

دانستنی های وان

 

تجربه سفر به وان با سفریار

در سال‌های اخیر باتوجه‌به افزایش قیمت سفرهای خارجی، وان به یکی از پربازدیدترین مقاصد خارجی ایرانیان تبدیل شده است. در وان می‌توانید از مکان‌های مختلفی بازدید کرده  و از بهترین امکانات استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که برای تجربه یک سفر لذت‌بخش، باید بهترین روش را برای سفر انتخاب کنید. 

خرید تور وان بهترین و ارزان‌ترین روش سفر به ترکیه است. شما با انتخاب این روش می‌توانید با حداقل هزینه به کشور ترکیه سفر کنید و تعطیلات خود را در آنجا بگذرانید. آژانس سفریار به‌عنوان یکی از بهترین آژانس‌های ایران، انواع تورهای لوکس و ارزان را به مقصد وان برگزار می‌کند. با خرید تورهای مورد علاقه خود از این آژانس، می‌توانید سفری آسان و بدون دردسر را تجربه کنید. 

وان یکی از بهترین و محبوب‌ترین کشورهای ترکیه در میان گردشگران ایرانی است. در این مطلب به طور کامل راهنمای سفر به وان را ارائه کردیم تا با اطلاعات بیشتری سفر خود را آغاز کنید. اگر همچنان درباره سفر به وان و خرید تورهای آن سوال خاصی دارید، با شماره‌های 02191006828 و 02137463 تماس بگیرید تا مشاوران آژانس سفریار شما را راهنمایی کنند.

 

سوالات متداول
  • در این شهر مترو وجود ندارد؛ اما می‌توانید از تاکسی، مینی‌بوس یا حتی اتوبوس استفاده کنید. برای گشت‌وگذار در اطراف شهر هم قطار و کشتی گزینه خوبی هستند.

  • خیابان جمهوریت (Cumhuriyet Caddesi) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خیابان در مرکز شهر وان است. در این خیابان می‌توان انواع فروشگاه‌ها و هتل‌های متنوع را پیدا کرد. 

  • خرداد تا مرداد بهترین فصل سفر برای رفتن به وان است.

  • این تور از تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و شیراز برگزار می‌شود؛ بنابراین اگر در شهری به جز تهران هستید می‌توانید به‌راحتی این تور را رزرو کنید.

  • قیمت تور وان باتوجه‌به نوع هتل رزرو شده، تعداد روزهای اقامت، نوع ایرلاین، زمان سفر، روش سفر به وان و... متغیر است. 

  • بله؛ از نظر امنیت شهر وان ترکیه هیچ مشکلی برای گردشگران ایجاد نمی‌کند و میزان جرم و جنایت در این شهر کم است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها