سفارت آمریکا در آنکارا

سفارت آمریکا در آنکارا

یکی از مهم‌ترین نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا سفارت آمریکا در آنکارا، پایتخت ترکیه است. بسیاری از افراد بنا به دلائل و شرایطی که دارند، به فکر مهاجرت هستند. باتوجه به اینکه برای شروع هرچیزی باید مقدمات آن را در نظر گرفت، مهاجرت هم از این قضیه مستثنی نیست و گرفتن وقت سفارت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این راستا انجام داد. 
سفارت آمریکا در ایران تعطیل است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، از کشورهای همسایه اقدام کنند؛ در این راستا سفارت امریکا در آنکارا یکی از بهترین و نزدیک‌ترین گزینه‌هاست. در این مقاله از سفریار می‌خواهیم تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم قصد مهاجرت دارید و دوست دارید در این مورد بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید. 

چرا باید سفارت امریکا در آنکارا را انتخاب کنیم؟

از آنجا که کارکنان کنسولگری آمریکا در آنکارا به زبان فارسی آشنا هستند گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان در این سفارت راحت تر است. در واقع با اقدام کردن از این طریق، درخواست فرآیند و گرفتن ویزای شما خیلی سریع و راحت‌تر انجام می‌شود. برخی از درخواست‌های ویزا، فرآیند اداری طولانی‌تری دارند و به همین دلیل ممکن است مدت زمان صدور ویزای شما بیشتر طول بکشد. 
معمولا روند کار به این صورت است که متقاضیان باید در صف‌های طولانی به انتظار بمانند و حتی چند ماه و یک سال هم طول می‌کشد؛ اما ماموران سفارت در تلاش هستند تا بتوانند درخواست ویزاهای پذیرش شده را در کوتاه‌زمان ممکن انجام دهند و قرارهای ملاقات مصاحبه را بپذیرند. 

درباره سفارت آمریکا در آنکارا

 

چه نوع ویزاهایی می‌توان از سفارت آمریکا در آنکارا درخواست کرد؟

ویزاهایی مختلفی برای مهاجرت به آمریکا برای شهروندان مختلف در نظر گرفته شده. درخواست ویزا باتوجه به نوع هدف سفر شما متفاوت است. شما هر نوع ویزایی که بخواهید دریافت کنید، باید به سفارت آمریکا در آنکارا مراجعه کنید. انواع ویزاهایی که افراد به دنبالش هستند:

  • ویزای مهاجرتی: برای مهاجرت به آمریکا
  • ویزای تحصیلی: برای تحصیل 
  • ویزای توریستی: برای گردشگری و تفریح و دیدار دوست و آشنا

یک نکته مهم و حائز اهمیت این است که هرکدام از این نوع ویزاها در وقت تعیین سفارت مهم هستند. برخی از ویزاها مدت زمان بیشتری طول می‎کشد تا به دست شما برسد؛ مثلا زمان صدور ویزای تحصیلی خیلی زودتر از ویزایی است که برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. 

ویزاهای سفارت آمریکا در آنکارا

 

نحوه گرفتن وقت از سفارت آمریکا در ترکیه

مهم است که قبل از هرگونه اقدام، دقیقاً نوع خدماتی که نیاز دارید را مشخص کنید. همچنین، بهتر است قبل از اقدام، دسترسی به اطلاعات به روز و دقیق از وب‌سایت رسمی سفارت آمریکا در ترکیه را بررسی کنید. برای مراجعه به سفارت آمریکا در آنکارا، متقاضیان باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

  1. ثبت کردن وقت سفارت از سایت سفارت آمریکا در آنکارا
    قبل از هر اقدامی باید در سایت سفارت آمریکا در آنکارا ثبت نام و قرار ملاقات سفارت را تعیین کنید. برای انجام دادن این مرحله نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کنید و به صورت رایگان انجام می‌شود. اگر پاسپورت دارید و برای گرفتن ویزا هم اقدام کرده‌اید باید در سامانه https://ais.usvisa-info.com/en-tr/iv، محل دریافت پاسپورت خود را وارد کنید. 
  2. انجام معاینات پزشکی 
    دومین مرحله این است که باید برای انجام معاینات پرشکی، زمان تعیین کنید. در سایت می‌توانید یک پزشک را انتخاب و برای معاینه به او مراجعه کنید. 
  3. چک کردن مدارک قبل از مصاحبه
    قبل از مراجعه به سایت تک تک مدارک خودتان را با دقت چک کنید و حتما همه مدارک را با ترجمه آنها به همراه داشته باشید.
  4. خواندن دستورالعمل‌های مربوط به مصاحبه
    پس از تعیین نوع خدمات مورد نیاز، بهتر است از طریق وب‌سایت رسمی سفارت آمریکا در ترکیه، اطلاعات به روز و دقیق مربوط به روند و شرایط مربوطه را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا فرآیند را به درستی پیش ببرید و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

وقت سفارت آمریکا در آنکارا

 

مدارک لازم برای سفارت آمریکا در آنکارا

برای مراجعه به سفارت آمریکا در آنکارا باید حتما مدارک کامل به همراه داشته باشید. موفقیت در این فرآیند بسیار وابسته به داشتن مدارک کامل و صحیح است. بنابراین، بهترین رویکرد این است که پیش از مراجعه، به‌دقت اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری و مدارک مربوطه را حاضر کنید.  این مدارک عبارت‌اند از:

  • اصل پاسپورت  که 6 ماه اعتبار داشته باشد به همراه یک نسخه کپی از صفحه اول آن
  • 2 قطعه عکس 5*5 جدید( عکس‌های قدیمی قابل‌قبول نیستند.)
  • پر کردن فرم DS-160 و  تحویل دادن آن به سفارت
  • اصل شناسنامه و کارت ملی با نسخه ترجمه شده آن‌ها
  • در صورت متاهل بودن و یا طلاق، باید سند طلاق یا ازدواج با ترجمه آن‌ها را داشته باشید.
  • سوابق بیمه همراه با ترجمه آن
  • اصل سند ملکی و نسخه ترجمه شده آن

مدارک سفارت آمریکا در آنکارا

 

در مصاحبه سفارت چه مواردی ممنوع است؟

وقتی که قرار است به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنید، باید چند نکته مهم و موارد ممنوعه را به خاطر داشته باشید. افرادی که زیر سن قانونی هستند باید با والدین خود مراجعه کنند، حتی افرادی که ناتوان و معلول هستند باید یک نفر همراه خودشان داشته باشند. مصاحبه‌ها در این سفارت به چهار زبان ترکی، عربی، انگیسی و فارسی انجام می‌شود. موارد ممنوعه در سفارت آمریکا در آنکارا شامل موارد زیر هستند که نباید همراه خودتان داشته باشید:

  • کیف پول
  • لپ‌تاپ
  • گوشی موبایل
  • تبلت‌ها 
  • MP3  پلیر یا پلیرهای موزیک
  • فلش
  • دوربین‌های عکاسی و یا فیلمبرداری
  • دستگاه‌های بازی قابل حمل
  • چمدان
  • کیف و یا کوله پشتی
  • مایعات داخل بطری (نوشیدنی‌ها و ادکلن‌ها)
  • مایعات قابل اشتعال و یا فندک‌ها

 

مشخصات سفارت آمریکا در آنکارا

سفارت آمریکا در آنکارا، پایتخت ترکیه، در آدرس بلوار اتاتورک 110، کاواکلی قرار دارد. با توجه به موقعیت استراتژیک آن، این سفارت نقش مهمی در ارتباطات دوجانبه میان آمریکا و ترکیه ایفا می‌کند. این مرکز دیپلماتیک مسئولیت ارائه خدمات مختلف به شهروندان آمریکایی مقیم ترکیه را بر عهده دارد، از جمله امور مهاجرتی، ویزا، مشاوره قانونی و سایر خدمات قانونی. همچنین، این سفارت به عنوان یک پل ارتباطی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی نیز فعالیت می‌نماید.

مشخصات سفارت آمریکا در آنکارا
آدرس سایت:   https://tr.usembassy.gov/embassy-consulates/ankara/
شماره تلفن:

(90-312) 2940000 فقط در موارد اضطراری

آدرس:

آنکارا، بلوار اتاتورک 110، کاواکلی (1480 Sok No:1

Cukurambar Mah Cankaya 06530, Ankara)

 مشخصات سفارت آمریکا در آنکارا

 

اطلاع از قیمت تور آنکارا سفارت آمریکا با سفریار

در این مقاله در مورد آنکارا سفارت ایران ترکیه صحبت کردیم و همان‌طور که گفته شد، برای مهاجرت به آمریکا باید به کشورهای همسایه مانند آنکارا مراجعه کنید تا بتوانند امور مربوط به ویزا را رسیدگی کنند و شما بتوانید به این کشور مهاجرت داشته باشید. در مراحل اولیه باید در سایت ثبت نام و قرار ملاقات تعیین کنید و بعد از آن با رزرو نوبت معاینات پزشکی در زمان مشخص باید به پزشک مورد مراجعه کنید و مدارکی که در این مقاله گفته شده همراه خودتان داشته باشید. دقت داشته باشید که حتما تمامی مدارک به همراه نسخه ترجمه شده آن‌ها را همراه خودتان داشته باشید. برای اطلاع از قیمت تور آنکارا سفارت آمریکا می‌توانید با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید.  کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

سوالات متداول
  • فقط در موارد اضطراری می‌توانید با شماره  294000 تماس بگیرید.

  • از طریق سایتhttps://tr.usembassy.gov/embassy-consulates/ankara/می‌توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

  • موبایل، تبلت، دوربین، مایعات قابل اشتعال، فلش و... از مواردی هستند که نباید در مراجعه حضوری به سفارت همراه خودتان داشته باشید.

  • باید دلیل ریجکتی ویزا مشخص شود و اگر به دلیل نقص مدارک باشد، باید مدارک کامل و دوباره درخواست ویزا دهند.

  • چنین افرادی با ثبت نام در سایت باید درخواست قرار ملاقات فوری دهند. در بسیاری از موارد کار شما زودتر از موعد انجام می‌شود.

  • به این دلیل که کارکنان آنجا به زبان فارسی آشنا هستند و مراحل درخواست ویزا را برای شما راحت می کنند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها