جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا

اگر می‌خواهید با فرهنگ و تاریخ ترکیه آشنا شوید، بازدید از جاذبه‌های گردشگری آنکارا خالی از لطف نیست. آنکارا یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و به‌عنوان پایتخت این کشور، دارای مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و تجاری زیادی است؛ اگر تابه‌حال به این شهر دوست‌داشتنی سر زده باشید، بدون‌شک جاذبه‌های گردشگری آنجا را به‌خوبی می‌شناسید؛ اما اگر قرار است که برای اولین بار از آنکارا دیدن کنید، نمی‌دانید که باید از کدام مکان دیدنی آنکارا بازدید کنید. در این مقاله از سفریار همراه ما باشید تا جاهای دیدنی آنکارا را بهتر بشناسید.

چرا گردشگران از آنکارا بازدید می‌کنند؟

آنکارا، پایتخت و از شهرهای مهم ترکیه به شمار می‌رود. این شهر نمایانگر تاریخ و سنت کشور ترکیه بوده و یک مقصد عالی برای سفر است. تأثیرات ایرانی و اعراب از زمان‌های قدیم باعث شده که آنکارا بتواند منعکس‌کننده معماری، تاریخ و فرهنگ کشور ترکیه باشد. از دلایلی که گردشگران از این شهر بازدید می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاذبه‌های گردشگری آنکارا در ترکیه، بسیار زیاد هستند و حتی مکان‌های تاریخی و باستانی متعددی را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. طبق نظریه باستان‌شناسان، قدمت سکونت در این مکان به عصر مفرغ یا برنز باز می‌گردد.
  • آنکارا به‌عنوان خانه برخی از قدیمی‌ترین حیوانات شناخته می‌شود.
  • آنکارا شهری تاریخی و سنتی است؛ اما برخی از شگفتی‌ها و معماری‌های مدرن آن به عنوان بهترین‌ها در جهان طبقه‌بندی شده‌اند.

جاهای دیدنی آنکارا در ترکیه زیادند؛ از مقبره و موزه‌های مختلف گرفته تا مکان‌های تاریخی و باستانی که هرکدام جذابیت خاص خودشان را دارند. در ادامه شما را به بهترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا آشنا می‌کنیم.

 

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

هنگامی که در بالای این قلعه قرار بگیرید، می‌توان آنکارا را با شکوه کامل تماشا کرد. این قلعه به شیوه‌ای شگفت‌انگیز ساخته شده است که قدرت و مهارت‌های هنری کارگران خود را به نمایش می‌گذارد. یکی از جاهای دیدنی آنکارا، همین قلعه است که هرساله توجه گردشگران زیادی از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. این قلعه که در منطقه اولوس قرار دارد؛ در سال‌های ابتدایی تاسیس برای اهداف نظامی استفاده می‌شد، اما امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری آنکارا ترکیه به شمار می‌رود.

  • مکان: ترکیه، آنکارا، آلتیندا، کاله
  • ساعات کاری این مکان: از 9 صبح الی 18 بعد از ظهر
  • هزینه ورود: رایگان

معماری قلعه آنکارا

 

مقبره آنیت‌کابیر (Anıtkabir)

آنیت کابیر، مقبره اولین و دومین رئیس جمهور ترکیه، محلی که می‌تواند بیانگر تاریخ و معماری کشور ترکیه باشد. این مقبره از چهار بخش تشکیل شده است. بخشی از مقبره یک مسیر طولانی را نشان می‌دهد که می‌توانید سربازان ترکیه در حال راهپیمایی را مشاهده کنید. بخش دیگر مقبره سرسبز و با گیاهان مختلفی پوشیده شده است که به‌عنوان پارک صلح شناخته می‌شود. بخش‌های دیگر شامل Plaza تشریفاتی و تالار افتخار است که مقبره آتاتورک، رئیس‌جمهور اصلی، در آن قرار دارد.

  • مکان: آنکارا، چانکایا، یوجه تپه، خیابان آکدنیز، پلاک 31
  • ساعات کاری مقبره: 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر
  • هزینه ورود: رایگان

مقبره آنیت‌کابیر

 

موزه تمدن‌های آناتولی (Anatolian Civilizations Museum)

یکی از برجسته‌ترین نقاط توریستی آنکارا، همین موزه‌ای است که خیلی از گردشگران به آن علاقمند هستند. در این موزه هزاران مورد جالب باستان‌شناسی از جمله دوران پارینه سنگی، نوسنگی، برنز، سلجوقی، بیزانس و عثمانی قرار دارد. می‌توان گفت که تمام چیزهایی که در این موزه وجود دارند، در اصل، جنبه‌های تاریخ بشری ترکیه و آنکارا را به تصویر می‌کشند. ظروف سفالی، تمبرها و آثار باستانی از تمام دوران‌ها را در این موزه می‌توانید مشاهده کنید.

موزه تمدن‌های آناتولی سال 1997 در کشور سوئیس، به‌عنوان موزه سال شناخته شد. این موزه  در مورد مطالعات پیش از تاریخ آناتولی از دوره سنگی است. در این موزه می‌توانید تاریخ قدیمی ترکیه و آنکارا را متوجه شوید؛ علاوه‌براین، شما عتیقه‌ها و مجسمه‌های بسیاری را خواهید دید که مربوط به هزاران سال قبل هستند.

  • مکان: آنکارا، آلتیندا، اولوس، کاله، کوچه گوزجو
  • ساعات کاری موزه: 8:00 الی 19:30
  • هزینه بازدید از موزه: 50 لیر

موزه تمدن‌های آناتولی

 

موزه رحمی‌ ام کوچ (Çengelhan Rahmi M. Koç Museum)

موزه رحمی‌ ام کوچ، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین مکان‌های آنکارا است که با نمایش‌های مربوط به حمل‌ونقل، صنعت و مکاتبات می‌تواند یک مکان تاریخی و تفریحی باشد. در این موزه می‌توانید زیورآلات و وسایل کلکسیونی، اسباب‌بازی‌های بچه‌گانه، نوآوری‌های قدیمی، قایق‌های بزرگ و کشتی‌های هوایی را مشاهده کنید!

  • مکان: آنکارا، آلتیندا، حاج تپه، کاله، کوچه دپو، پلاک 1 آنکارا، آلتیندا، حاج تپه، کاله، کوچه دپو، پلاک 1
  • زمان فعالیت: 10 صبح الی 17 بعد از ظهر و دوشنبه‌ها تعطیل است. 
  • هزینه ورود: 400 لیر

درب ورودی موزه رحمی‌ ام کوچ

 

خانه اپرای دولتی آنکارا (Ankara State Opera House)

در لیست جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه، می‌توان خانه اپرای دولتی آنکارا را نام برد. هنگام بازدید از اینجا، می‌توانید چندین اجراهای سرگرم‌کننده را که توسط شرکت‌های اپرا، تئاتر یا شرکت‌های باله دولتی ترکیه ارائه می‌شود را تماشا کنید. رویدادها یا کنسرت‌های مختلفی در این خانه از سپتامبر (شهریور) تا ژوئن (خرداد) هرسال برگزار می‌شود و همین موضوع باعث شده که بسیاری از مسافران دوست داشته باشند، از این مکان بازدید کنند.  توجه داشته باشید که در زمان بازدید از این مکان باید حتما رفتار فرهنگی و محترمانه داشته باشید. 

  • آدرس: آنکارا، آتاتورک بلواری 20

خانه اپرای دولتی آنکارا

 

موزه باستان شناسی و هنر اریمتان (Erimtan Archaeology & Art Museum)

موزه باستان‌شناسی و هنر اریمتان موزه‌ای خاص و هیجان‌انگیز در آنکارا است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آنجا بازدید داشته باشید. تاریخ و سبک زندگی مردم یونان و روم در این موزه نشان داده شده است و شما می‌توانید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید.

  • مکان: آنکارا، آلتیندا، کله، کوچه گوزجو، پلاک 10
  • ساعت کاری موزه: 10:00 صبح تا 17:00 و دوشنبه‌ها تعطیل
  • هزینه بازدید از موزه: بزرگسالان: 40 لیر، دانش آموزان، معلمان و بزرگسالان 65+ 25 لیر، برای بازدیدکنندگان معلول، کودکان زیر 4 سال رایگان

درب ورودی موزه باستان شناسی و هنر اریمتان

 

محله هامامونو (Hamamönü)

اگر عاشق خرید سوغاتی هستید و دوست دارید در این شهر سوغاتی‌های مختلفی برای عزیزان و خانواده خودتان خریداری کنید، حتما به این منطقه سر بزنید. این منطقه کوچک از عمارت‌های سنتی دوره عثمانی به جا مانده اما امروزه کاملا بازسازی شده و با خانه‌های چوبی بازاری است که کالاها و محصولات مختلفی می‌فروشد. آخر هفته‌ها، این مکان شلوغ بوده و علاوه بر خرید، پر از کافه و رستوران‌های غذاخوری است.

به مقصدی محبوب در آخر هفته برای زندگی در کافه‌ها و هنر و صنایع دستی تبدیل شده است. در کنار کوچه‌های سنگ فرش، غرفه‌های سنتی هستند که سوغاتی‌های ترکی می‌فروشند. 

  • آدرس: ترکیه، آنکارا، پایین تپه قلعه آنکارا در نزدیکی میدان اولوس

خانه ها و خیابان های محله هامامونو آنکارا ترکیه

 

پارک گنچلیک (Genclik)

این پارک با داشتن 69 هکتار  دارای یک پارک تفریحی، یک استخر شنا، مسیرهای پیاده‌روی، چرخ و فلک، دو قطار کوچک و یک تئاتر در فضای باز است. حتی در شب هم می‌توان از این پارک جذاب دیدن کرد. از دیگر امکانات پارک گنجلیک، می‌توان به مواردی مانند قطار مینیاتوری، شهربازی و یک تئاتر روباز اشاره کرد.

در اطراف پارک غرفه‌ها و کافه‌های وجود دارند که می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه و خوش طعم ترکی را امتحان کنید. جالب است بدانید که رویدادها و جشنواره‌های مختلفی در این پارک برگزار می‌شوند و برای تماشای هریک باید از قبل بلیط رزرو کرده باشید.

  • مکان: آنکارا در مرکز شهر
  • ساعات بازدید: هر روز و 24 ساعته

 

مسجد کوجاتپه (Kocatepe Mosque)

محوطه زیبا و آرام مسجد باعث شده که بسیاری از گردشگران مشتاق باشند و بخواهند از این مکان بازدید کنند. این مکان مذهبی در قلب شهر آنکارا قرار دارد و می‌توانید با رعایت شئون اخلاقی و حجاب درست از این مکان بازدید داشته باشید.

بزرگی مسجد کوکاتپه، به اندازه‌ای است که می‌تواند حدود 24000 نمازگزار را در یک زمان در خود جای دهد. هنر اسلامی خیره‌کننده و کنده کاری‌های پیچیده در این مسجد، جلوه زیبایی به آن بخشیده است. دکوراسیون مجلل، فضای داخلی خیره‌کننده مرمر، صفحات طلا، پنجره‌های رنگی، پله‌های شیک، کاشی‌های تزئین و لوسترهای کریستالی بزرگ از زیبایی این مسجد به شمار می‌روند. از ویژگی‌های برجسته این مکان این است که به خوبی نورپردازی شده و در شب‌ها تماشا و بازدید از این مسجد، یک تجربه لذت‌بخش است.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا، کولتور، کوچه مدیها الدمآنکارا، چانکایا، کولتور، کوچه مدیها الدم
  • ساعات کاری: به صورت 24 ساعته باز است.

مسجد کوجاتپه در آنکارا ترکیه

 

کویومکولار چارشیسی (Kuyumcular Çarşısı)

غیر از پارک‌ها، مساجد و حتی مکان‌های تاریخی آنکارا، می‌توانید از مراکز خرید و بازارهای مختلفی در این شهر بازدید داشته باشید. کویومکولار چارشیسی، بازار معروف جواهرات است که در آن نقره کاری‌های معروف جهان انجام می‌شود. در این بازار می‌توانید صنایع دستی مختلفی پیدا و به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید. تاریخ غنی ترکیه و آنکارا در اصل با وجود این صنایع دستی قابل مشاهده هستند. 

  • آدرس: ترکیه، آنکارا، بی‌پازاری
  • ساعات کاری: تمام ایام هفته باز و دوشنبه‌ها تعطیل است.

مغازه های کویومکولار چارشیسی در آنکارا

 

میدان کیزیلای (Kizilay Square)

در میان مکان‌هایی که در آنکارا باید از آن بازدید کرد، این میدان که در مرکز شهر آنکارا واقع شده است، جذابیت خاصی دارد. در اطراف این میدان، می‌توایند هتل و اقامتگاه‌های مختلفی باتوجه به بودجه‌تان انتخاب کنید. با سوپرمارکت‌های بی‌شمار، فروشگاه‌های بزرگ و گزینه‌های حمل‌ونقل راحت در این منطقه، باعث شده که گردشگران بتوانند به‌راحتی از این مکان بازدید داشته باشند.

  • آدرس: ترکیه، آنکارا، چانکایا، میدان کیزیلای

ماشین ها در میدان کیزیلای آنکارا ترکیه

 

برج آتاکوله (Atakule)

نام این برج از دو واژه گرفته شده، «آتا» به معنای جد و «کوله» به معنای برج است. برج آتاکوله که در سال 1989 تاسیس شد، یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا ترکیه به شمار می‌رود که با وجود ارتفاع 125 متری، زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است. این مکان توسط آتاتورک اولین رئیس جمهور کشور ساخته شد و مهم‌ترین ویژگی این مکان، داشتن یک تراس باز با سکوی دید وسیع و رستوران گردان 360 درجه است.

اگر آب و هوا خوب باشد، شما این فرصت را دارید که بتوانید در این برج کوه‌های پوشیده از برف منطقه آناتولی را نیز ببینید. منظره پانورامای جذاب شهر از بالای این برج، یک تجربه خاص و تکرار نشدنی است.

  • آدرس: آنکارا، چانکایا
  • ساعت کاری برج: از 10 صبح تا 10 شب
  • هزینه ورودی برج: برای ترک‌ها 80 لیر، برای گردشگران خارجی 180 لیر، برای افراد بالای 65 سال و دانش آموزان 40 لیر

برج آتاکوله آنکارا ترکیه در شب

 

حمام رومی (Roman Bath)

این حمام برای آن دسته از افرادی که دوست دارند، تاریخ و حقایق گذشته را کشف کنند. از آنجایی که آنکارا توسط رومیان فتح شد، بسیاری از ساختارهای آن نشان دهنده شیوه زندگی آن‌ها است. حمام‌های عمومی در روم باستان، متداول بودند و امروزه این حمل جلوه‌ای از همان مکان‌های قدیمی است. حمام سه اتاق برای آب‌های سرد و گرم را دارد و بازدید از این مکان می‌تواند شما را به تاریخ و گذشته ببرد.

  • آدرس: آنکارا، آلتیندا، آنافارتالار، خیابان چانکری، پلاک 43
  • ساعت کاری: از 10 صبح تا 4 و نیم بعدازظهر

حمام رومی آنکارا

 

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium)

اگر به دنیای آبزیان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، حتما از این آکواریوم دیدن داشته باشید. بازدید از آکواریوم آکوا وگا با خانواده و دوستان یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در آنکارا داشته باشید.  این آکواریوم در طبقه دوم Nata Vega Outlet (یکی از بزرگترین مراکز خرید ترکیه) قرار دارد و بیش از 12000 موجود دریایی را در خود جای داده است. مخازن موضوعی نمک و آب شیرین با تونل‌های زیر آب دارای گونه‌های مختلف ماهی و کوسه است. کل مکان به خوبی سازماندهی شده و به صورت حرفه‌ای اداره می‌شود.

  • آدرس: طبقه دوم Nata Vega Outlet (یکی از بزرگترین مراکز خرید ترکیه)
  • ساعات کاری: هر روز از 10 صبح تا 8 شب و آخر هفته‌ها از 11 صبح تا 9 شب

آکواریوم آکوا وگا آنکارا ترکیه

 

محله قدیمی (Old Quarter)

پیشنهادمان این است که از محله قدیمی آنکارا حتما بازدید داشته باشید. این مکان مملو از کوچه‌های جذاب، مغازه‌های شلوغ و بازارهای قدیمی است و برای آن دسته از افرادی که عاشق خرید کردن هستند، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. مکانی عالی برای یافتن اقلام منحصر به فرد، دکوری‌های دلربا، محصولات کاربردی و سوغاتی برای بردن به خانه است.

اگر مهارت چانه‌زنی داشته باشید، می‌توانید بهترین کالا و محصولات را از این محله خریداری کنید. محله قدیمی آنکارا، جدا از اینکه یک منطقه خرید عالی محسوب می‌شود، به خاطر تاریخ باشکوه و غنی خود نیز شناخته شده است. 

  • آدرس: ترکیه، آنکارا، نزدیکی رودخانه هوان کیم (Hoan Kien)

بازدید از محله قدیمی آنکارا

 

دریاچه ایمیر (Eymir)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آنکارا، دریاچه ایمیر است که تنها 17 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. در داخل دریاچه، یک پارک طبیعی محافظت شده قرار گرفته که آن را به بهشتی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

تماشای پرندگان، ماهیگیری، دوچرخه سواری، دویدن، پیاده روی، پیک نیک و... از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در این مکان و به‌نوعی در دل طبیعت داشته باشید. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در کنار دریاچه، شرایط را برای لذت بردن از انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های خوش‌طعم برای شما فراهم می‌کنند. دریاچه ایمیر به قدری زیبا است که نه تنها گردشگران، بلکه حتی مردم محلی نیز دوست دارند هر هفته برای پیاده روی به اینجا بیایند.

  • آدرس: آنکارا،چانکایا
  • ساعت کاری: به صورت 24 ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان

دریاچه ایمیر و آسمان آبی

 

موزه قوم نگاری آنکارا

این موزه در اصل نشان دهنده هنر و فرهنگ ترکیه است. قدمت موزه قوم نگاری آنکارا به دوران سلوجی باز می‌گردد که در آن می‌توانید زیورآلات، کفش و بسیاری از لوازم جانبی مربوط به فرهنگ ترکیه را مشاهده کنید. بخشی از این موزه به کتاب‌ها و داستان‌های مربوط به تاریخ و قوم‌نگاری آنکارا اختصاص داده شده است.

  • آدرس موزه: آنکارا، آلتیندا، هاجه تپه
  • ساعات کاری: از 10 صبح الی 17 بعدازظهر
  • هزینه بازدید: 40 لیر

 

بهترین زمان برای سفر به آنکارا چه فصلی از سال است؟

بهترین زمان برای سفر به آنکارا، ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و حتی شهریورماه است. در این فصل از سال، هوا عالی بوده و شما می‌توانید از تمام مناطق دیدنی این شهر با خیال راحت بازدید داشته باشید.

در ماه‌های تیر و مرداد ماه، دمای هوا به طور متوسط بین 20 تا 28 درجه سانتی‌گراد متغیر است و هوای تابستانی و آسمان آبی، شرایط را برای قدم زدن در شهر و گشت‌وگذار در جاهای دیدنی برای شما فراهم می‌کند.

خرداد و شهریور ماه معمولا هوا معتدل‌تر است و دمای هوا به 25 درجه می‌رسد اما در شب تا 9 درجه کاهش می‌یابد.

در مرداد ماه یا همان آگوست، آنکارا در گرم‌ترین دمای ممکن است؛ زیرا این شهر در ارتفاع 938 متری از سطح دریا قرار دارد. با اینکه تیر، مرداد و حتی شهریور، خشک‌ترین ماه‌ها هستند، اما احتمال بارش باران در این سه فصل در آنکارا وجود دارد.

 

تجربه بازدید از جاذبه های گردشگری آنکارا در کشور ترکیه

جاذبه‌های گردشگری آنکارا ترکیه در اصل تجربه‌های معماری و همچنین فرهنگی را به گردشگران ارائه می‌دهد. اگرچه این شهر کاملا مدرن با ساختمان‌های شیک و امروزی است، اما تاریخچه شکل‌گیری آن به حدود 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. اگر دوست دارید یک تجربه خاص و متفاوت از سفرتان داشته باشید، یا عاشق کشف تاریخ و گذشته هستید، بدون‌شک بازدید از جاهای دیدنی آنکارا می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

برای خرید تور آنکارا می‌توانید با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 تماس بگیرید و در مورد قیمت تور آنکارا، خدمات و امکانات این تور سوالات خودتان را بپرسید. با توجه به هزینه‌ای که برای سفرتان کنار گذاشته‌اید، کارشناسان ما بهترین تور را به شما پیشنهاد می‌دهند. تنوع بالای تورهای آنکارا در مجموعه سفریار باعث شده که شما بتوانید بهترین تور را برای خودتان خریداری کنید و از این بابت نگرانی نداشته باشید. 

سوالات متداول
  • سفر به آنکارا ارزان‌تر از سفر به سایر کشورهای اروپایی است؛ اما بااین‌حال این موضوع به سفر شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفرتان به آنکارا صرفه‌جویی کنید و با محدودیت بودجه سفر می‌کنید، اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید. حتی می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر به اطراف استفاده کنید.

  • بهترین زمان برای سفر به این شهر بین خرداد تا شهریور و مهرماه است؛ زیرا هوا در این زمان مطبوع است و مطمئنا از اقامت خود لذت خواهید برد. 

  • آنکارا به خاطر ساختمان‌های تاریخی، موزه‌ها، مراکز خرید و بسیاری از گزینه‌های دیگر معروف است.

  • بله؛ آنکارا یک شهر کاملا امن است و همیشه تدابیر امنیتی برای مسافران در این شهر در نظر گرفته می‌شود.

  • قلعه آنکارا، موزه تمدن‌های آناتولی، موزه باستان شناسی اریمتان و... از مناطق دیدنی و معروف این شهر هستند.

  • شما می‌توانید برای خرید تور آنکارا با شماره موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید یا به صورت حضوری به مجموعه سفریار مراجعه و تور مدنظرتان را خریداری کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها