قاب دبی

قاب دبی

معماری بی‌نظیر قاب دبی (Dubai Frame) در کنار امکانات و ویژگی‌های خاصی که دارد، باعث می‌شود که بیشتر گردشگرها از آن به‌عنوان یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی نام ببرند. فریم دبی یک قاب عکس بسیار بزرگ است که در میان جدیدترین و مشهورترین ساختمان‌های دنیا قرار می‌گیرد. 
بیشتر افراد تصور می‌کنند که قاب زیبای دبی تنها یک سازه بلند است و دیگر جذابیت خاصی ندارد، اما این تصور کاملا اشتباه است. در واقع این جاذبه گردشگری زیبا قسمت‌های مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا ساعت‌ها در آنجا قدم بزنند و خاطرات خاص و به‌یادماندنی را ثبت کنند. 
اگر قصد سفر به دبی و بازدید از قاب عکس آن را دارید، باید قبل از آغاز سفر اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم قاب دبی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات کاملی درباره خصوصیات، ویزگی‌ها، معماری سازه، تاریخچه، بخش‌های مختلف قاب، نحوه دسترسی و… کسب کنید. 

معرفی قاب دبی

اگر تاکنون قاب عکس دبی را ندیده‌اید و یا آشنایی کاملی با آن ندارید، ابتدا یک قاب عکس مستطیلی را در نظر بگیرد و تصور کنید که طول آن 150.24 متر و عرض آن 95.53 متر است. بدون شک چنین بنای عظیمی در همان نگاه اول شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 
ازآنجایی‌که مقامات دبی عاشق رکوردهای جهانی هستند، با ساخت این قاب عکس توانستند به هدف خود برسند و بلندترین قابل عکس دنیا را در شهر خود ایجاد کنند. نکته جالبی که باید درباره این قاب عکس بدانید، مساحت 9900 متر مربعی آن و استفاده از 2000 تن فولاد در ساختار آن است. فریم دبی شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که هریک از آن‌ها جذابیت خاصی را در مقابلتان قرار می‌دهد. همچنین بالاترین نقطه قاب عکس (ضلع بالای قاب) یک مسیر شیشه‌ای است که ویو فوق‌العاده زیبایی را از شهر دبی نمایش می‌دهد.

معرفی قاب دبی

 

تاریخچه ساخت قاب دبی

داستان ساخت قاب دبی به سال 2009 برمی‌گردد، در آن زمان شهر دبی پیشرفت خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده بود و مقامات این شهر علاقه شدیدی به ساخت سازه‌های زیبا و منحصربه‌فرد داشتند. مسئولان شهر دبی برای اینکه بهترین و زیباترین طرح‌ها را در سطح شهر اجرا کنند، یک مسابقه ترتیب دادند و جایزه 100 هزار دلاری را برای آن تعیین کردند. 
در این مسابقه حدود 926 طرح مختلف از طراحان بزرگ دنیا ارائه شد که سرانجام طرح قاب دبی از فرناندو دونیس انتخاب شد. انتخاب این طرح خاص و متفاوت آن‌قدر سخت بود که 11 معمار بین‌ المللی بعد از ساعت‌ها بررسی توانستند آن را انتخاب کنند. 
جالب است بدانید که بعد از انتخاب طرح فریم دبی، چند سال بعد یعنی در سال 2013 با حمایت شهردار دبی ساخت آن کلید خورد. در نهایت سال 2018 بود که این بنای زیبا و منحصربه‌فرد ساخته شد تا گردشگران از دیدن آن لذت ببرند. 

 

هدف از ساخت قاب دبی

چرا از میان 926 طرح، قاب دبی انتخاب شد؟ این سوال یکی از سوالات پرتکرار است که معمولا گردشگرها با آن مواجه می‌شوند. با اینکه مسئولان دبی عاشق طرح‌های منحصربه‌فرد و ثبت رکوردهای جهانی بودند، اما موضوعات مهم دیگری باعث علاقه آن‌ها به این طرح جذاب و دیدنی شد. 
اولین و مهم‌ترین دلیلی که مسئولان دبی را وادار کرد تا بودجه کلانی را برای این طرح خرج کنند، تماشای پیشرفت سریع دبی در داخل این قاب بود. در واقع شما هنگام بازدید از این جاذبه دیدنی، می‌توانید گذشته، حال و آینده دبی را مشاهده کنید. یکی دیگر از دلایل عمده ساخت فریم دبی، جذب گردشگرهای بیشتر بود. جذابیت این قاب آن‌قدر زیاد است که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای بازدید از آن به دبی می‌روند. بدون شک استقبال بی‌نظیر گردشگران از این جاذبه تاثیر زیادی در رونق اقتصادی و گردشگری دبی داشته است. 

 

بخش‌های مختلف قاب دبی

قاب دبی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها در میان گردشگرها محبوبیت بیشتری دارند. موارد زیر بهترین و محبوب‌ترین بخش‌ها و امکانات فریم دبی هستند: 
ورودی قاب دبی و مشاهده گذشته دبی
فریم دبی در کنار پارک زعبیل قرار دارد و برای ورود به آن باید از گیت یا دروازه شماره 4 این پارک بلیط ورودی را بخرید. هنگامی بلیط را خریداری کردید، باید در فضای روباز مقداری پیاده‌روی کنید تا به ورودی بزرگ‌ترین قاب عکس جهان برسید. 
نحل‌های اطراف قاب زیبای دبی حس‌وحال خاصی را به این مکان دیدنی بخشیده‌اند. همچنین دو آسانسورشیشه‌ای در داخل این نمای طلایی، به‌شدت توجه شما را جلب می‌کند. شما می‌توانید با پله برقی به طبقه اول بروید و در آنجا یک دکوراسیون مدرن را به همراه گذشته دبی مشاهده کنید.

بخش‌های مختلف قاب دبی

آسانسورهای فریم دبی

در هنگام ورود به فریم دبی با دو آسانسور شیشه‌ای مواجه می‌شوید که به اسکای‌دک the skydeck مشهور هستند. استفاده از این آسانسورها و بالا رفتن با آنها، یک منظره بسیار زیبا را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین با استفاده از آسانسورهای قاب عکس دبی، می‌توانید تا طبقه 48 (طبقه آخر) بالا بروید. 

موزه آینده دبی 

موزه آینده دبی یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های قاب دبی به شمار می‌آید که در طبقه 48 قرار دارد. هنگامی که به این بخش بروید، رکوردها و دستاوردهای دبی را مشاهده خواهید کرد. همچنین در این قسمت یک پل شیشه‌ای وجود دارد با راه رفتن روی آن می‌توانید ویو فوق‌العاده زیبایی را از پارک زعبیل و شهر دبی مشاهده کنید. رفتن به این پل شیشه‌ای و گرفتن عکس‌های زیبا و به‌یادماندنی، از آن دسته تفریحات محبوب و پرطرفدار گردشگرها است. 

گالری آینده در مسیر خروج

هنگامی که بخواهید از این جاذبه دیدنی خارج شوید، باید به طبقه اول برگردید و از یک تونل شگفت‌انگیز عبور کنید. در این تونل شما یک فیلم کوتاه از آینده دبی را مشاهده خواهید کرد تا یک تصویر کلی از شهر دبی در سال 2050 داشته باشید. 

کافه رستوران و فروشگاه سوغات

آوردن غذا و نوشیدنی به قاب دبی ممنوع است، اما اگر در هنگام گشت‌وگذار خسته شدید و یا احساس گرسنگی کردید، می‌توانید از رستوران و کافه‌های بسیار عالی فریم دبی استفاده کنید. در این مکان رستوران و کافه‌های بسیار مدرنی وجود دارند که انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای متنوع را سرو می‌کنند. همچنین در این مکان یک فروشگاه سوغاتی وجود دارد که می‌توانید بهترین سوغاتی‌های دبی را خریداری کنید. 

 

مهم‌ترین قوانین قاب دبی

مسئولان بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا یک‌سری قوانین خاص برای گردشگرها تعیین کرده‌اند که باید در هنگام ورود به آنجا رعایت کنند، این قوانین مهم عبارت‌اند از: 

  • ورود غذا و نوشیدنی به داخل ممنوع است. 
  • هنگام ورود باید چمدان‌های خود را تحویل دهید. 
  • نباید حیوان خانگی به همراه داشته باشید. 
  • لباس شما باید به‌گونه‌ای باشد که شانه‌ها و زانوها را بپوشاند. 
  • استعمال دخانیات ممنوع است. 
  • کودکان زیر 12 سال باید همراه خود بزرگسال داشته باشند.
  • قاب دبی از 9 صبح تا 9 شب آماده پذیرایی از گردشگران است.

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف قاب دبی

در اطراف قاب زیبای دبی جاذبه‌های مشهوری وجود دارند که بعد از اتمام گشت‌وگذار خود می‌توانید به آنجا بروید. موارد زیر مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های اطراف فریم دبی به شمار می‌آیند:

  • پارک زعبیل Zabeel Park
  • سافاری دبی
  • دبی کریک Dubai Creek
  • پارک گاردن گلوی دبی Dubai Garden Glow
  • برج خلیفه Burj Khalifa
  • موزه آینده دبی Museum of The Future

جاذبه های قاب دبی

 

نحوه دسترسی به قاب دبی

دولت دبی برای اینکه دسترسی به این جاذبه گردشگری را آسان کند، انواع وسایل نقلیه مانند تاکسی، مترو و اتوبوس را برای رفت‌وآمد شما فراهم کرده است. مترو و اتوبوس به نسبت تاکسی قیمت پایین‌تری دارد، اگر می‌خواهید با هزینه کمی به فریم دبی بروید، از ایستگاه مترو الجافلیه (در چند قدمی این سازه) استفاده کنید. 

 

قیمت بلیط فریم دبی

معمولا بیشتر گردشگرها قبل از سفر به دبی با این سوال مواجه می‌شوند که قیمت بلیط قاب دبی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت بلیط فریم دبی بر اساس سن و سال بازدیدکنندگان تعیین می‌شود. هزینه بلیط فریم دبی برای بازه‌های سنی مختلف به شرح زیر است:

  • قیمت بلیط برای بزرگسالان: 50 درهم
  • قیمت بلیط برای کودکان 3 الی 12 سال: 20 درهم
  • قیمت بلیط برای کودکان زیر 3 سال: رایگان

قیمت بلیط فریم دبی

 

بازدید از قاب دبی با سفریار

بهترین و آسان‌ترین راه برای بازدید از قاب دبی، خرید تور مسافرتی است. آژانس سفریار انواع تورهای دبی را در بازه‌های قیمتی مختلف برگزار می‌کند تا شما بر اساس توانایی مالی خود بهترین تور را خریداری کنید. کارشناسان سفریار برای اینکه سفر را برایتان آسان و لذت‌بخش کنند، تمام خدمات لازم را ارائه خواهند کرد. 
یکی از خدمات سفریار، برنامه‌ریزی کامل برای بازدید از جاذبه‌های مشهور دبی است، یعنی با خرید تور می‌تواند از جاذبه‌های مشهوری مانند فریم دبی، برج خلیفه و… دیدن کنید و خیالتان بابت رزرو اقامتگاه، بلیط رفت‌وبرگشت و سایر قسمت‌های سفر راحت باشد. برای رزرو بهترین تورهای دبی و بازدید از بهترین جاذبه‌های آن، به سایت سفریار بروید و یا با شماره‌های 02137463 یا 02191006828 تماس بگیرد.

سوالات متداول
  • قابل دبی در کنار پارک زعبیل و در چند قدمی متروی الجافلیه قرار دارد.

  • بلیط فریم دبی بر اساس سن و سال بازدیدکنندگان تعیین می‌شود، در واقع بلیط بزرگسالان 50 درهم، کودکان 3 الی 12 سال 20 درهم و بلیط کودکان زیر 3 سال رایگان است.

  • ورودی قاب، آسانسورها، بخش گالری، موزه آینده، کافه رستوران، فروشگاه سوغات، پل شیشه‌ای و گذشته دبی مهم‌ترین بخش‌های این جابه دیدنی هستند. 

  • پارک زعبیل Zabeel Park، سافاری دبی، دبی کریک Dubai Creek، پارک گاردن گلوی دبی Dubai Garden Glow، برج خلیفه Burj Khalifa و موزه آینده دبی Museum of The Future مشهورترین جاذبه‌های اطراف فریم دبی هستند.

  • برای رفتن به فریم دبی می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید، اما متروی ایستگاه الجافلیه بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه به شما می‌آید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها