دیره دبی

دیره دبی

دبی جاذبه‌های دیدنی و مناطق زیبایی دارد که هرکدام برای گردشگران مختلف جذابیت خاص خودشان را دارند. دیره منطقه‌ای در شهر دبی، امارات متحده عربی است که با خلیج فارس، شارجه و نهر دبی هم مرز است. دیره دبی از روزهای اولیه خود با توسعه خطوط مترو روباز و زیرزمینی، مراکز خرید بی‌شمار، ساختمان‌ها و برج‌های مدرن در حال ساخت، باعث پیشرفت این منطقه شده است. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا نگاهی به محله دیره دبی بیاندازید و تفریحات دبی دیره و بسیاری از امکانات آنجا را بشناسیم.

دیره کجاست؟

در جواب این سوال که دیره کجاست، باید بگوییم که تاریخ دبی، در دیره نهفته است. تاریخچه این منطقه به اواسط دهه 1700 باز می‌گردد! زمانی که این شهر مرکز تجاری دبی بود، مکانی عالی برای همه مسافران برای خرید و تجارت بود. 
محله دیره که درست بین نهر و بر دبی واقع شده است، در ساحل خلیج فارس قرار دارد و بیش از 20 درصد از جمعیت دبی را در خود جای داده است. دیره دبی که اغلب با نام مستعار "دبی قدیمی" شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین مکان‌های دبی است و هویت کاملا جداگانه خود را دارد. 

 

بازارها در دیره

در دیره می‌توانید بازارهای مختلفی پیدا کنید که هرکدام به اندازه خودشان معروف و شناخته شده هستند. این بازارها از قدیم به‌عنوان بازارهای معروف دبی و محله دیره شناخته می‌شدند. ما در ادامه برخی از این بازارهای دیره دبی را معرفی می‌کنیم.

بازار طلا

یکی از داغ‌ترین نقاط گردشگری دیره، بازار معروف طلا است. همانطور که از نام آن پیداست، در بازار طلا می‌توانید بالاترین کیفیت طلا را خریداری کنید. طلای فروخته شده اغلب حدود 22 قیراط است و بر حسب وزن فروخته می‌شود. البته، با توجه به اینکه طلا گواهی شده است، این بازار به شدت توسط دولت دبی نظارت می‌شود تا اطمینان حاصل شود که طلای فروخته شده کاملا معتبر است.
شما می‌توانید در این بازار انواع مختلفی از سنگ‌ها، از جمله الماس، نقره و مروارید را بخرید. در حالی که خرید این سنگ‌های مجلل بسیار گران خواهد بود، نگران نباشید؛ می‌توانید با چانه زدن محصولات را با قیمت مناسبی بخرید. همچنین در این بازار بزرگترین حلقه طلا جهان با وزن تقریباً 64 کیلوگرم وجود دارد.
ساعات کاری این بازار از 9:30 صبح تا 21:30 در روزهای شنبه تا پنجشنبه و از ساعت 16:00 تا 21:30 در روزهای جمعه است.

بازار طلا

بازار ادویه

یکی دیگر از بازارهای تاریخی دیره، بازار ادویه است. قدمت آن به اندازه خود شهر دبی است. شما می‌توانید تمام ادویه‌هایی را که دلتان می‌خواهد، چه ادویه‌های محلی و چه ادویه‌هایی از سراسر جهان را در این بازار خریداری کنید. نه تنها می‌توانید ادویه بخرید؛ بلکه می‌توانید گیاهان طبیعی، چای و حتی بخور نیز بخرید. ادویه‌ها یا بر اساس وزن یا بسته بندی شده، فروخته می‌شوند. حتی در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را به صورت عمده خریداری کنید!
ساعات کاری بازار ادویه از ساعت 16:00 تا 22:00 در روزهای جمعه از ساعت 10:00 صبح تا 10:00 شب در سایر روزهای هفته است.

بازار ادویه

بازار ساحلی

تازه‌ترین صید ماهی را در بازار ساحلی دیره می‌توانید پیدا می‌کنید! این بازار چند دهه‌ای در ابتدا فقط به عنوان یک بازار ماهی شروع به کار کرد، اما اکنون می‌توانید هر چیزی را که نیاز دارید در آن خریداری کنید! در نزدیکی بندر، از گوشت و سبزیجات گرفته تا لباس و پارچه وجود دارد. برای ماهی، بیش از 400 غرفه مختلف هستند که می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را خریداری کنید. 
ساعت کاری بازار همه روزه از ساعت 6 صبح تا 12 صبح است.

بازار ساحلی

 

موزه‌های دیره دبی

در منطقه‌ای با تاریخ غنی مانند دیره، موزه‌های بی‌شماری باید وجود داشته باشد تا فرهنگ و گذشته آن را به همه یادآوری کند. برخی از این موزه‌ها عبارتند از:

موزه زنان بیت البنات

بیت البنات یا خانه دختران، یک موزه معروف در محله دیره دبی است که به بازدیدکنندگان، تاریخ زنان بر پیشرفت امارات متحده عربی را نمایش می‌دهد. موزه زنان که توسط پروفسور رفیا قباش ایجاد شده است، با هدف حفظ تاریخ زنان با نمایش مشارکت آن‌ها در هنر، ادبیات، تجارت و فرهنگ است. 
این موزه سه طبقه، دارای گالری‌های بی‌شماری است که از زنان قدردانی می‌کنند. در طبقه اول، می‌توانید فضایی را پیدا کنید که به هنر زنان در سراسر امارات اختصاص داده شده است.
گالری طبقه دوم به‌منظور همکاری‌های بین‌المللی با موزه‌ها و هنرمندان مختلف از سراسر جهان اختصاص یافته است. همچنین، سالنی ویژه برای شاعر برجسته دیوان، اوشا بنت خلیفه، در این طبقه وجود دارد.
ساعات کاری موزه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر در روزهای شنبه تا پنجشنبه است و هزینه ورودی برای هر نفر 20 درهم است.

تفریحات دیره دبی

علاوه بر این بازارهای گفته شده، در دیره دبی می‌توانید تفریحات مختلفی داشته باشید.

مرکز خرید دیره سیتی سنتر را ببینید

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی، سیتی سنتر دیره، در سال 1995 افتتاح شد. با بیش از 370 فروشگاه برای انتخاب و بیش از 22 میلیون بازدید‌کننده سالانه، این مرکز خرید اولین مرکز خریدی است که توسط مجید الفتیم اداره می‌شود. 
دو هتل مجلل، هتل پولمن Pullman Dubai Creek Center و آلوفت دبی دیره Aloft Dubai City Center Deira نیز به آن متصل هستند. می‌توانید همه چیز مورد نیاز خود را در آنجا پیدا کنید، از داروخانه‌ها گرفته تا مارک‌های معروف و یکی از بزرگترین سینماهای VOX در کشور با بیش از 20 صفحه نمایش را دارد.
ساعات کاری این مرکز خرید از 10 صبح تا 12 صبح در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه و از ساعت 10 صبح تا 1 بامداد در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه است.

از کتابخانه حورالانز بازدید کنید

این کتابخانه که در سال 1989 افتتاح شد، انواع ادبیات، از نقشه و کتاب گرفته تا قطعات دوره خاص را ارائه می‌دهد. حورالانز صدها کتاب به زبان انگلیسی و عربی و حتی زبان‌های دیگر را در خود جای داده است!
ساعت کاری این کتابخانه عمومی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 20 و جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر است، اما شنبه‌ها تعطیل است.

قایق سواری در محله دیره

اسکله داو در دیره ده‌ها قایق را در خود جای می‌دهد که برخی از آن‌ها حتی صدها سال قدمت دارند. این قایق‌ها شما را به یک سفر در سراسر نهر می‌برند و حتی می‌توانید از آن‌ها برای ماهیگیری استفاده کنید! 
قیمت قایق سواری در دیره دبی از حدود 40 درهم شروع می‌شود، می‌توانید در غروب آفتاب، صبح یا شب، یک سفر دریایی دو ساعته در نهر داشته باشید، همگی با یک شام VIP و سرگرمی زنده!

نگاهی به برج ساعت دیره بیندازید

برج ساعت دیره که اغلب برج ساعت دبی نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین بناهای تاریخی این شهر است. این برج به عنوان اولین گذرگاه زمینی دیره و بر دبی عمل می‌کرد و در اتصال تمام مسیرهای دبی بسیار مهم بود.

 

هتل های دیره دبی

علاوه بر این امکانات گفته شده در این منطقه می‌توانید هتل‌های مختلفی پیدا کنید که هرکدام امکانات خوبی دارند. هتل های 4 ستاره دبی در منطقه دیره برای خیلی از افراد شناخته شده و معروف هستند.
محله دیره دارای بیش از 200 هتل مختلف است که ما در ادامه برخی از این هتل های دیره دبی را با هم بررسی می‌کنیم.

هتل آوانی دیره دبی (Avani Deira Dubai Hotel)

هتل آوانی دیره دبی یک هتل 5 ستاره است. این هتل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دبی، بازارهای ادویه و طلا و نهر واقع شده است.

هتل آوانی دیره دبی

کرون پلازا دبی (Crowne Plaza Dubai)

کرون پلازا یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های منطقه است. دارای سوئیت‌های لوکس و همچنین مرکز تناسب اندام و استخر روباز  است. این هتل همچنین یک اتوبوس رایگان برای بازدید از مناطق اطراف را در نظر گرفته است . کرون پلازا دیره در نزدیکی مرکز خرید ریف و تنها 20 دقیقه با مرکز شهر دبی فاصله دارد.

کرون پلازا دبی

هتل هایت ریجنسی Hyatt Regency Dubai

Hyatt Regency یک هتل 5 ستاره در Corniche است. این مکان به خاطر اقامت تنها رستوران گردان روی پشت بام دبی، Al Dauar مشهور است. در طبقه همکف، علاوه بر این، یک پیست روی یخ و همچنین چند فروشگاه خرده‌فروشی و رستوران‌های خودمانی وجود دارد.

هتل هایت ریجنسی

هتل کورال دبی دیره Coral Dubai Deira Hotel

کورال دبی یک هتل 4 ستاره در المراقبات است. مرکز تجاری، باشگاه بدنسازی، اسپا، و استخر روی پشت بام از جمله امکانات موجود هستند.

هتل کورال دبی دیره

هتل پولمن دبی کریک سیتی سنتر Pullman Dubai Creek City Center

Pullman Dubai Creek City Center یک هتل لوکس پنج ستاره است که به مرکز شهر دیره متصل است. این هتل دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های فوق‌العاده لوکس است که هر دو منظره‌ای خیره‌کننده از نهر مجاور دارند. چهار گزینه غذاخوری معروف دارد که از رستوران‌های بوفه گرفته تا بارها را شامل می‌شود.
در طول سال، مرکز شهر پولمن دبی کریک، میزبان رویدادهای اجتماعی متنوعی است و در نزدیکی باشگاه گلف و قایق بادبانی دبی و مرکز شهر دبی واقع شده است.

هتل پولمن دبی کریک سیتی سنتر

 

مدارس در محله دیره دبی

از نظر آموزشی، محله دیره مجموعه‌ای گسترده از مدارس را در بر می‌گیرد، از مهدکودک‌هایی همچون مهدکودک بچه‌های کوچک گرفته تا مدارسی با سیستم آموزشی بریتانیایی مانند مدرسه انگلیسی نخبگان، که دوره‌های تحصیلی از پیش‌دبستانی تا دبیرستان را پوشش می‌دهند.
برخی دیگر از مدارس این منطقه عبارتند از:

  • مدرسه انگلیسی لیتل فلاور، سطوح آموزشی را از پیش دبستانی تا کلاس 6 ارائه می‌دهد.
  • مدرسه هندی صابری که تمامی مقاطع تحصیلی را تدریس می‌کند و تکنولوژی را در روش‌های تدریس خود ادغام کرده است.
  • مدرسه بین‌المللی دیره، یکی از بهترین مدارس در همسایگی، DIS یک برنامه درسی انگلیسی و یک آموزش در سطح جهانی ارائه می‌دهد.
  • مدرسه وست مینستر، که بزرگترین مدرسه برنامه درسی بریتانیا در کل محله دیره است.

 

تجربه بازدید از دیره دبی با سفریار...

در این مقاله از سفریار به این سوال پاسخ دادیم که دیره دبی کجاست؟ دیره، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر، یک منطقه تجاری و تجاری کلیدی برای دبی است جایی که بازارهای قدیمی در کنار پیشرفت‌های مدرن قرار دارند. 
فضای شلوغ این منطقه دیره را به مقصدی عالی برای غذاخوری برای افرادی که به دنبال غذاهای عالی هستند تبدیل کرده است. این مکان همچنین برای کنکاش در میراث و تاریخ دبی، هم از طریق موزه‌ها و هم با قدم زدن در اطراف منطقه، عالی است. پیشنهادمان به شما این است که در سفرتان به دبی حتما از این منطقه زیبا و دیدنی بازدید داشته باشید. برای خرید تور دبی می‌توانید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت کنید. 

سوالات متداول
  • دیره دبی یکی از قدیمی‌ترین محله‌های دبی است که از طرفی به خلیج فارس و از طرف دیگر به دبی کریک نزدیک است.

  • انواع هتل‌ های دیره دبی، کافه، رستوران، موزه و بسیاری از اماکن تاریخی را می‌توانید در دیره ببینید.

  • بله، دیره بخش بزرگی از دبی قدیم و همچنین یکی از جا افتاده‌ترین محله‌های شهر است. دیره از دیرباز مرکز کلیدی تجارت و بازرگانی دبی بوده است.

  • دیره به فرودگاه بین‌المللی دبی که در منطقه قرهود همسایه است بسیار نزدیک است. می‌توانید از طریق مترو در خط قرمز، اتوبوس یا با تاکسیبه فرودگاه بین‌المللی دبی از دیره برسید.

  • نه، دیره و بر دبی در دو طرف نهر دبی قرار دارند. دیره شخصیت متمایز خود را دارد، متفاوت از بر دبی، و بر اساس قرن‌ها تاریخ در پشت این منطقه شکل گرفته است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها