باغ‌ وحش دبی

باغ‌ وحش دبی

 اگر به حیوانات علاقه دارید، در سفر به دبی بازدید از باغ‌ وحش دبی (Dubai Zoo)  را فراموش نکنید. شما با ورود به پارک سافاری دبی می‌تواند دنیای حیرت‌انگیز و شگرف حیوانات را از نزدیک ببینید. در واقع این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر آشنایی با تاریخچه حیوانات در مورد روش زندگی، نگهداری و خوراک آن‌ها نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید. جالب است بدانید باغ‌ وحش یا همان پارک سافاری دبی به یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. در ادامه مطلب قصد داریم در مورد بخش‌های مختلف این پارک صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی باغ‌ وحش دبی

مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر دبی به حدی زیاد است که بدون شک می‌توان گفت برای بازدید از تمام این اماکن باید بارها به این شهر زیبا سفر کنید. پارک سافاری یکی از نقاط دیدنی و جذاب دبی به شمار می‌آید که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند.
این پارک به دلیل داشتن چشم‌اندازهای طبیعی و منظره زیبایی از حیوانات زنده، به یکی از مقاصد پرطرفدار و همیشگی برای گردشگران و افراد بومی تبدیل شده است. در باغ‌ وحش دبی می‌توانید حیوانات نادر و کمیاب و همچنین حیوانات در حال انقراض را مشاهده کنید و از تماشای آن‌ها حیرت‌زده شوید.
این مجموعه با بهترین امکانات و تحت نظارت دولت از انواع حیوانات مانند خزندگان، پرندگان، پستانداران، ماهی‌ها و انواع گونه‌های کمیاب گربه‌های وحشی و شامپانزه نگهداری و مراقبت می‌کند.

معرفی باغ‌ وحش دبی

 

تاریخچه پارک سافاری دبی

پارک سافاری دبی یکی از بهترین و دیدنی‌ترین اماکن تفریحات دبی است که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و توانست در میان تمام بازه‌های سنی، طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص دهد. این باغ‌ وحش در منطقه زیبای جمیرا ساخته شده است و مساحتی حدود 5/1 کیلومتر مربع دارد.  

تاریخچه پارک سافاری دبی

 

 معرفی بخش‌های مختلف باغ‌ وحش دبی

از جاذبه‌های گردشگری محبوب و شناخته‌شده امارات متحده عربی می‌توان به باغ‌ وحش دبی اشاره کرد. این باغ‌ وحش برای آن دسته از افرادی که به طبیعت و حیوانات علاقه‌مند هستند، یک فرصت مناسب است تا با انواع گونه‌های جانوری آشنا شوند.
علاوه بر این فعالیت‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای در این باغ‌ وحش برگزار می‌شوند که برای کودکان و خانواده‌ها بسیار مناسب و جذاب است. باغ‌ وحش یا همان پارک سافاری دبی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دهکده عربی

دهکده عربی یکی از بخش‌های جذاب پارک سافاری است که این امکان را برای بازدید کنندگان فراهم می‌سازد تا از جانوران محلی این بخش دیدن کنند. در این بخش حیواناتی مانند شترها، غزال‌ها، تیز شاخ‌های عربی و غیره مشاهده می‌شوند.
شما هنگام ورود به این بخش از باغ‌ وحش توسط نگهبانان دهکده راهنمایی می‌شوید و سپس وارد بخش حیوانات خواهید شد تا بتوانید آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. دهکده عربی این فرصت را به شما می‌دهد تا در رابطه با تاریخ و فرهنگ حیات‌وحش خاورمیانه و برقراری ارتباط با حیوانات بومی اطلاعات دقیقی را کسب کنید.

دهکده آسیایی

دهکده آسیایی یکی از بخش‌های منحصربه‌فرد باغ‌ وحش دبی است که در آن گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار متنوعی یافت می‌شود. مشاهده این بخش برای شما بسیار حیرت‌آور و جذاب است؛ زیرا در آن حیواناتی مانند اژدهای کومودو و خرس نگهداری می‌شود. همچنین نمایش‌های جذابی که در دهکده آسیایی به اجرا در می‌آیند، یکی از بخش‌های بسیار مهم آن هستند.
در واقع این نمایش‌ها جزو فعالیت‌های فرهنگی این بخش به شمار می‌آیند و در حفظ و ارتقای آن نقش بسیار مهمی دارد. از برنامه‌های بخش دهکده آسیایی می‌توان به بازی‌های شکار، نمایش پرندگان و نمایش‌های مختلف حیوانات اشاره کرد. این نمایش‌ها تنها به دلیل سرگرمی، آموزش و نمایش تنوع فرهنگی و طبیعی این بخش برگزار می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت دهکده آسیایی یکی از بخش‌های فوق‌العاده پارک سافاری دبی است که علاوه بر نگهداری و محافظت از حیوانات نادر و کمیاب، نمایش‌های جالبی را برگزار می‌کند.

دهکده آفریقایی

دهکده آفریقایی نیز یکی دیگر از بخش‌های باغ‌ وحش دبی است که به‌عنوان یک مقصد جذاب برای بازدیدکنندگان شناخته می‌شود. در واقع این بخش محل زندگی تعدادی از گونه‌های حیوانی مختلف مانند فیل‌ها، زرافه‌ها، پرندگان، خزندگان، پستانداران وحشی مانند یوزپلنگ، آنتلوپ، میمون، سگ شکاری و شامپانزه است.
در دهکده آفریقایی افراد با تجربه‌ای وجود دارند که به‌عنوان راهنما، اطلاعات مفیدی را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهند. این اطلاعات در مورد دهکده آفریقایی و ویژگی‌های حیوانات موجود در این بخش است. به‌طورکلی در این بخش حدود ۱۵ گونه از پرندگان، پستانداران و همچنین خزندگان وحشی آفریقایی وجود دارد.

باغ پرندگان

باغ پرندگان در دهکده آفریقایی قرار دارد و به‌عنوان معروف‌ترین و بزرگ‌ترین محل نگهداری و بازدید از پرندگان مختلف به شمار می‌آید. در این باغ می‌توانید پرندگان گوناگونی را مشاهده کنید که در محیطی طبیعی خود در حال پرواز و زندگی هستند.
با ورود به باغ پرندگان می‌توانید از راهنماهای این بخش سوالات مختلفی در مورد زیستگاه طبیعی این پرندگان و روش زندگی آن‌ها بپرسید تا بتوانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. به‌طورکلی بازدید از این بخش برای افرادی که به پرندگان علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب است.

باغ پرندگان

دهکده وادی

دهکده وادی به دلیل فضای دلپذیر و آرامی که دارد، محلی مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت به شمار می‌آید. در واقع می‌توانید با ورود به این دهکده روی چمن‌های سرسبز آن بنشینید و از طبیعت بکر و بسیار زیبای آن لذت ببرید. علاوه بر این امکان مشاهده پرندگان زیبایی مانند طاووس، قو و اردک نیز در این دهکده وجود دارد.
دهکده وادی دارای رستوران و تعدادی غرفه فروش غذا است که شما می‌توانید در آن‌ها خوراکی‌های متنوع و غذاهای خوشمزه و لذیذ را تست کنید. اگر به ماجراجویی علاقه زیادی دارید، بهتر است بدانید که دره ماجراجویی نیز در این بخش واقع شده است. این دره به دلیل فضای وسیع و مناسب، بازی‌های مختلف و امکاناتی فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند برای بزرگسالان و حتی کودکان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

دهکده کاوشگر

دهکده کاوشگر که یکی از بخش‌های باغ‌ وحش دبی به شمار می‌آید، به‌عنوان یک مقصد فوق‌العاده برای مشاهده حیات‌وحش آفریقا شناخته می‌شود. این دهکده به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در اتوبوس‌های امن بنشینند و به تماشای حیوانات وحشی و خطرناک مانند گاومیش، شیر، یوزپلنگ و ببر بروند.
بازدید از دهکده کاوشگر برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به جانوران وحشی هستند، می‌تواند بسیار جالب و حیرت‌انگیز باشد. این دهکده علاوه بر حیوانات وحشی، محل نگهداری حیوانات دیگری مانند گوزن سمبر، تمساح نیل و گوسفند بزرگ شاخ است. مسئولان باغ‌ وحش سعی می‌کند با مطالعات علمی و همچنین تلاش‌های محیط زیستی، از حیوانات فراوانی که خطر انقراض آن‌ها را تهدید می‌کند، محافظت کند.

مزرعه کودکان

این بخش از پارک سافاری دبی همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از مقاصد بسیار جذاب برای کودکان به‌حساب می‌آید. این بخش بیشتر برای کودکانی که به حیوانات مزرعه علاقه دارند، مناسب است؛ زیرا می‌توانند با مشاهده این حیوانات، در رابطه با روش زندگی آن‌ها بیشتر بیاموزند.
مزرعه کودکان محل نگهداری حیواناتی مانند بزها، مرغ‌ها و گوسفندان است که کودکان می‌توانند از نزدیک آن‌ها را مشاهده کنند. از دیگر جذابیت‌های این مزرعه می‌توان به فعالیت‌هایی مانند اسب‌سواری و مرغداری مزرعه اشاره کرد. این فعالیت‌ها باعث می‌شود کودکان ارتباط بیشتری با حیوانات داشته باشند و با نحوه مراقبت و نگهداری و تغذیه آن‌ها بیشتر آشنا شوند.

میدان پرندگان شکاری

در میان دهکده کاوشگر و دهکده آسیایی مکانی فوق‌العاده به نام میدان پرندگان شکاری واقع شده است. در این مکان هر روز راس ساعت ۴ بعدازظهر نمایشی جذاب به نام پرندگان شکاری برگزار می‌شود که حدود نیم ساعت طول می‌کشد. این نمایش با هدف نشان دادن الگوهای پرواز، مهارت‌های شکار و رفتار شکارچی پرندگان برگزار می‌شود.
گردشگران در این بخش می‌توانند زیبایی و شکوه پرندگان شکاری  ببینند و از پرواز فوق‌العاده زیبا و هوشمندانه آنها لذت ببرند.همچنین در این نمایش اطلاعات جامعی در مورد نقش این پرندگان در حفظ تعادل اکوسیستم در اختیار شما قرار می‌گیرد که باعث افزایش آگاهی شما در مورد اهمیت نگهداری از پرندگان شکاری می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید از نزدیک با پرندگان شکاری آشنا شوید و در مورد روش زندگی آن‌ها اطلاعات مفیدی کسب کنید، بازدید از این بخش پارک سافاری دبی می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

میدان پرندگان شکاری

 

آدرس پارک سافاری دبی

باغ‌وحش دبی در منطقه الورقا پنج در دبی، در تقاطع خیابان شیخ زاید بن حمدان آل نهیان و جاده راس الخور قرار دارد. فاصله این باغ‌ وحش از فرودگاه بین‌المللی دبی حدود ۹ کیلومتر است. علاوه بر این فاصله پارک سافاری از فرودگاه آل مکتوم نیز تقریباً ۶۲ کیلومتر است. اگر قصد دارید برای رسیدن به این پارک از ایستگاه اتوبوس رشیدیه (Rashidiya Bus Station) استفاده کنید و سوار اتوبوس F10 شوید. اما اگر می‌خواهید از مترو استفاده کنید، باید به ایستگاه ایستگاه سنتر پوینت (Centrepoint) بروید که 15 کیلومتر از پارک فاصله دارد.

 

قوانین باغ‌ وحش دبی

باغ‌وحش دبی برای بازدیدکنندگان یک‌سری قوانین و مقررات خاص را در نظر گرفته است. برای اینکه بتوانید بازدید از این باغ‌وحش را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید، بهتر است آن‌ها را بشناسید. این قوانین عبارتند از: 

  • پارک سافاری همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۱۷:۰۰ عصر باز است.
  • آخرین فرصت ورود به این باغ‌ وحش ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر است.
  • تمام بازدیدکنندگان موظف هستند به قوانین پارک سافاری و حیوانات موجود در آن احترام بگذارند. به‌عنوان‌مثال ریختن زباله، اذیت کردن حیوانات و غذا دادن به آنها در این مکان ممنوع است.
  • همراه داشتن اسکوتر، دوچرخه، اسکیت برد، تفنگ اسباب‌بازی، توپ، بالن، دوربین عکاسی با فلش و... در این مکان مجاز نیست؛ چرا که ممکن است آرامش و امنیت سایر بازدیدکنندگان را به خطر بیندازد و موجب استرس حیوانات موجود در پارک شود.
  • خوردن نوشیدنی‌های الکی، غذا و خوراکی در داخل باغ‌ وحش اکیداً ممنوع و سیگار کشیدن تنها در نقاط مشخص شده مجاز است.
  • ورود حیوانات خانگی ممنوع است؛ زیرا ایمنی و سلامت حیوانات موجود در پارک را تهدید می‌کند.
  • بازدیدکنندگان باید از دستورالعمل‌های کارکنان پیروی کنند و وارد بخش‌های ممنوعه نشوند.
  • تاکسی در باغ‌ وحش موجود است و شما می‌توانید برای تماشای بخش‌های مختلف از آن استفاده کنید.
  • امکان کنسلی بلیط تهیه شده به‌هیچ‌عنوان وجود ندارد.

 

قیمت بلیط باغ‌ وحش دبی

قیمت بلیط باغ‌ وحش دبی هرچقدر هم که باشد، ارزش خرید دارد؛ زیرا می‌توانید علاوه بر مشاهده انواع عجیب گونه‌های جانوری، از برنامه‌های جذابی که در بخش‌های مختلف این باغ‌ وحش برگزار می‌شود، نیز دیدن کنید. برای ورود به پارک سافاری و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن، چند نوع بلیط مختلف ارائه می‌شود که هرکدام از آن‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. قیمت بلیط بخش‌های مختلف پارک به صورت زیر است:

  • ورودی پارک: 50 درهم
  • اینتری پلاس پارک (بلیط ورودی پارک خدمات قطار و صندلی‌های رزرو شده در برنامه‌های زنده): 75 درهم
  • گردش در سافاری (بلیط ورودی پارک، تور اتوبوس مسافرتی سافاری): 85 درهم
  • سافاری پلاس (بلیط ورودی پارک، تور اتوبوس مسافرتی سافاری، خدمات قطار و صندلی‌های رزرو شده در برنامه‌های زنده): 110 درهم

 

بازدید از باغ وحش دبی با سفریار

یکی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب دبی باغ‌ وحش است که می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد از جهان جانوران را در اختیار شما قرار دهد. در واقع این باغ‌ وحش یا همان پارک سافاری دبی دارای بخش‌های گوناگونی است که در آن از گونه‌های جانوری مختلف نگهداری و محافظت می‌شوند. علاوه بر این پارک سافاری به دلیل داشتن برنامه‌های آموزشی متعدد، بسترهای زندگی طبیعی، ترکیب فناوری پیشرفته و... توانسته است، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی و سرگرمی شناخته شود و به شهرت جهانی دست یابد. اگر قصد دارید سفری به شهر زیبای دبی داشته باشید تا از جاذبه‌های گردشگری آن به‌خصوص پارک سافاری دیدن کنید، بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای شما خرید تور دبی است.

سوالات متداول
  • پارک سافاری در منطقه الورقا، پنج در دبی، در تقاطع خیابان شیخ زاید بن حمدان آل نهیان و جاده راس الخور واقع شده است.

  • خیر، زیرا ممکن است باعث وارد کردن استرس به حیوانات و به خطر انداختن آرامش و امنیت بازدیدکنندگان شود.

  • دهکده کاوشگر محل نگهداری حیوانات وحشی و خطرناکی مانند یوزپلنگ، شیر و گاومیش است که بازدیدکنندگان می‌توانند با اتوبوس امن به تماشای این حیوانات بروند.

  • در دهکده آسیایی برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به نمایش پرندگان، بازی‌های شکار و نمایش‌های مختلف حیوانات اشاره کرد.

  •  از بخش‌های باغ‌ وحش دبی می‌توان به دهکده عربی، دهکده آفریقایی، دهکده آسیایی، باغ پرندگان، دهکده وادی، دهکده کاوشگر، مزرعه کودکان و میدان پرندگان شکاری اشاره کرد.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها