ارزان‌ترین کشور اروپایی

ارزان‌ترین کشور اروپایی

بدون شک انتخاب ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی، مرحله مهمی است که افرادی که قصد مهاجرت دارند باید بررسی کنند؛ تا در مرحله جدید زندگی با چالش‌ها و مشکلات بزرگی مواجه نشوند و یک انتخاب آگاهانه داشته باشند. معمولا بیشتر افراد تصور می‌کنند که کشورهای اروپایی هزینه زندگی بالایی دارند و حتی نمی‌توان برای گذراندن تعطیلات هم به آنجا سفر کرد؛ اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است. 
بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و شرایط را برای زندگی مهاجران و شهروندان شان راحت کرده‌اند. برخی از این کشورها آن‌قدر زیبا هستند که گردشگرها هزینه پایین زندگی را غنیمت می‌شمارند و تعطیلات خود را در آنجا می‌گذرانند. 
قبل از اینکه اقدام خاصی برای مهاجرت یا سفر انجام دهید، بهتر است با این دسته از کشورهای اروپایی آشنا شوید و بر اساس سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم  ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی را معرفی کنیم و به شما بگوییم که میانگین هزینه زندگی در این کشورها چقدر است.

معیارهای انتخاب ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی

ارزان‌ بودن نرخ زندگی در یک کشور اروپا بر اساس معیارهای مختلفی مانند اجاره خانه، هزینه حمل‌ونقل، وعده‌های غذایی و سرگرمی تعیین می‌شود. موارد زیر از جمله کشورهای اروپایی هستند که هزینه زندگی پایینی دارند:

  • گرجستان
  • یونان
  • بلغارستان
  • پرتغال
  • کرواسی
  • لهستان
  • آلبانی
  • جمهوری چک
  • مونته نگرو

هزینه زندگی در این کشورها بسیار مناسب است و شما با درآمد متوسط هم می‌توانید زندگی خوب و ایده‌آلی را در آنها تجربه کنید. در ادامه هر یک از این کشورها را از لحاظ موقعیت جغرافیایی و میانگین هزینه‌های زندگی (به صورت ماهیانه برای یک زوج جوان) معرفی می‌کنیم. 

ارزان‌ترین کشور اروپایی

 

10 تا از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی

در قاره اروپا کشورهای فوق‌العاده زیبایی وجود دارند که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است. این دسته از کشورها عبارت‌اند از: 

کشورارزان اروپا برای زندگی

کشور گرجستان؛ محبوب گردشگران ایرانی

کشور گرجستان در چند دهه گذشته پیشرفت زیادی داشته است و به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرز شمالی ایران، یک انتخاب عالی برای مهاجران ایرانی به شمار می‌آید. کشور زیبای گرجستان در قفقاز جنوبی قرار دارد و با کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه و ارمنستان مرز مشترک دارد. 
یکی از ویژگی‌های برجسته گرجستان که افراد را برای زندگی در این کشور ترغیب می‌کند، جاذبه‌های گردشگری آن است. در این کشور انواع جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی مختلفی مانند قلعه ناریکالا، مسجد باتومی، دریاچه ریتسا، دریاچه لیسی، آبشار ماخونتستی، کوه‌های قفقاز و… وجود دارد. 
هزینه زندگی در گرجستان ارزان است، به همین دلیل اسم آن در لیست ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی قرار می‌گیرد. در واقع میانگین هزینه زندگی یک زوج در گرجستان به شرح زیر است:

هزینه اجاره خانه:  300 دلار
حمل‌ونقل: 15 دلار
غذا: 170 دلار
سرگرمی: 50 دلار

 


یونان؛ کشوری با سواحل بی‌نظیر

یونان یکی دیگر از کشورهای بسیار زیبای اروپا به شمار می‌آید که هزینه زندگی آن به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان قرار دارد، به همین دلیل جزایر زیبا و سواحل بی‌نظیری را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهد. 
سواحل منطقه تسلیوی، متوئورا (شهر صومعه‌ها)، جزیره کفالونیا و… تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های یونان هستند که زندگی در آنجا را لذت‌بخش می‌کند. با اینکه هزینه زندگی در یونان به نسبت گرجستان بالاتر است، اما همچنان در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی هزینه زندگی پایینی دارد. میانگین هزینه‌های زندگی در یونان به شرح زیر است:

هزینه اجاره خانه:  500 دلار
حمل‌ونقل: 35 دلار
غذا: 200 دلار
سرگرمی: 100 دلار

 کشوری با سواحل بی نظیر


بلغارستان، کشوری با سنت و فرهنگ متنوع

کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با کشورهای ترکیه، یونان، صربستان و رومانی، مرز مشترک دارد. شاید بیشتر افراد تصور کنند که بیشتر شهرت این کشور به‌خاطر جاذبه‌هایی مانند منطقه ساحلی گلدن سندز، آلبینا، سانی بیچ، صومعه ریلا، شهر قدیمی نسبار و سایر جاذبه‌های گردشگری است؛ اما در واقع تنوع فرهنگی چشمگیر و سنت‌های قدیمی آن از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که شهرت بلغارستان را بیشتر کرده‌اند. 
در کنار تمام این ویژگی‌های عالی، هزینه پایین زندگی در شهرهای زیبا و دیدنی بلغارستان، محبوبیت این کشور را در بین مهاجران بیشتر از پیش کرده‌اند. به طور میانگین هزینه‌های زندگی در بلغارستان برای یک زوج جوان به صورت زیر است:

  • هزینه اجاره خانه: 375 دلار
  • حمل‌ونقل: 30 دلار
  • غذا: 190 دلار
  • سرگرمی: 50 دلار
هزینه اجاره خانه:  500 دلار
حمل‌ونقل: 35 دلار
غذا: 200 دلار
سرگرمی: 100 دلار

 


کشور پرتغال؛ پرجنب‌وجوش، زیبا و هیجان‌انگیز

در ادامه معرفی  ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی به یکی از مشهورترین و جذاب‌ترین کشورها می‌رسیم. کشور پرتغال که در غرب اروپا و شبه جزیره ایبریا واقع شده است، علاوه بر جذابیت منحصربه‌فرد، تنوع فرهنگی و غذاهای خوشمزه جاذبه‌های فوق‌العاده زیبایی هم دارد. از جمله جاذبه‌های بسیار زیبای پرتغال که شما را هیجان‌زده می‌کند، می‌توان به آکواریوم لیسبون، کاخ ملی سینترا، ساحل لیسبون، کلیسای مسیح منجی و… اشاره کرد. 
کشور زیبای پرتغال دانشگاه‌های معتبری دارد و شرایط راحتی را برای مهاجرت متقاضیان فراهم کرده است، به همین دلیل افراد زیادی قصد زندگی در شهرهای این کشور را دارند.  همچنین هزینه‌های پایین زندگی بیشتر از پیش، افراد را برای سفر یا مهاجرت به پرتغال ترغیب می‌کند. میانگین هزینه‌های زندگی در پرتغال به شرح زیر است:

هزینه اجاره خانه:  675 دلار
حمل‌ونقل: 40 دلار
غذا: 150 دلار
سرگرمی: 100 دلار

 پرجنب‌وجوش، زیبا و هیجان‌انگیز


کرواسی؛ نگینی زیبا در منطقه بالکان 

کشور کرواسی در منطقه بالکان قرار گرفته است و با کشورهای اسلوونی، مجارستان، صربستان و بوسنی مرز مشترک دارد. قرار گرفتن این کشور در کنار دریا و فاصله کوتاه آن با شهر ونیز ایتالیا باعث می‌شود که بیشتر از پیش مورد استقبال گردشگران و افراد مختلف قرار بگیرد. 
هزینه‌های پایین زندگی و جاذبه‌های شگفت‌انگیزی مانند ساحل شاخ طلایی، پارک ملی کورناتی، کاخ دیوکلتیان و دیوارهای قدیمی بندر دوبرونیک، کرواسی را به یک گزینه بسیار عالی برای سفر یا مهاجرت تبدیل می‌کند. میانگین هزینه‌های زندگی در این کشور برای یک زوج جوان  به شکل زیر است:

هزینه اجاره خانه:  550 دلار
حمل‌ونقل: 50 دلار
غذا: 200 دلار
سرگرمی: 75 دلار

 


لهستان؛ کشوری با بافت قرون وسطایی

کشور لهستان در مرکز اروپا قرار گرفته است و با کشورهای آلمان، جمهوری چک، اسلوواکی، اوکراین، بلاروس، روسیه و لیتوانی مرز مشترک دارد. دسترسی لهستان به دریای بالتیک بیشتر از پیش جذابیت این کشور را بالا برده است. همچنین جاذبه‌های دیگری مانند اردوگاه کار اجباری اشویتس، تپه‌های شنی اسکووینسکی، شهر قدیمی گدانسک، معدن نمک، دریاچه ماسوریان و… شما برای زندگی در لهستان ترغیب می‌کند. 
هزینه‌های پایین اقامت، غذا، حمل‌ونقل و… لهستان را در لیست ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی قرار می‌دهد. میانگین هزینه‌های زندگی در لهستان به شرح زیر است: 

هزینه اجاره خانه:  550 دلار
حمل‌ونقل: 190 دلار
غذا: 25 دلار
سرگرمی: 75 دلار

 


آلبانی، کشوری با طبیعت منحصربه‌فرد

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق طبیعت جذاب ومنحصربه‌فرد هستید، قطعا آلبانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن به شمار می‌آید. کشور زیبای آلبانی در جنوب شرقی اروپا و در مجاورت کشورهایی مانند مجارستان، صربستان، بلغارستان و مولداوی قرار گرفته است. 
جاذبه‌های طبیعی آلبانی در کنار قلعه‌ها و معابد قدیمی مکان‌های فوق‌العاده زیبا و چشم‌نوازی را برایتان فراهم خواهند کرد. ساحل مامایا، شهر بخارست، شهر کوهستانی سینایا و قلعه کوروین تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های بسیار زیبای آلبانی هستند. همچنین هزینه پایین زندگی در این کشور، بیشتر از پیش شرایط را برای زندگی راحت فراهم می‌کند. در ادامه میانگین هزینه‌های زندگی در آلبانی را بیان می‌کنیم: 

هزینه اجاره خانه:  400 دلار
حمل‌ونقل: 180 دلار
غذا: 20 دلار
سرگرمی: 75 دلار

 


جمهوری چک؛ دیدن اوج زیبایی در شهر پراگ

در قلب اروپا کشور جمهوری چک واقع شده و در بین کشورهایی مانند آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی قرار گرفته است. جاذبه‌های بسیار عالی جمهوری چک باعث می‌شود که سالانه افراد زیادی به شهرهای جذاب این کشور سفر کنند. همچنین جمهوری چک از آن دسته کشورهای مهاجرپذیر است که شرایط را برای زندگی مهاجران مختلف فراهم می‌کند. 
قلعه پراگ، پل چارلز، باغ وحش پراگ، میدان قدیمی شهر پراگ، رودخانه ولتاوا و… از جمله جاذبه‌های زیبای جمهوری چک هستند که در کنار هزینه پایین زندگی، شما را برای زندگی در این کشور ترغیب می‌کنند. میانگین هزینه‌های زندگی در این کشور به شرح زیر است: 

هزینه اجاره خانه:  650 دلار
حمل‌ونقل: 150 دلار
غذا: 25 دلار
سرگرمی: 75 دلار

 


مونته نگرو؛ ماجراجویی در کنار دریای آدریاتیک

مونته نگرو یک کشور ارزان اروپایی دیگر برای زندگی است، این کشور زیبا در جنوب خاوری اروپا در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. قرار گرفتن مونته نگرو در کنار دریا و برخورداری از کوهستان‌های زیبا و دیدنی، مناظر فوق‌العاده زیبایی خلق کرده است. دریاچه سیاه، دریاچه اشکودرا، خلیج کوتور، دره رودخانه تارا، غار آبی، پل تارا و صومعه ساوینا تنها بخشی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز مونته نگرو به‌حساب می‌آیند. 
هزینه‌های پایین زندگی در مونته نگرو افراد زیادی را برای سفر به این کشور زندگی در شهرهای مختلف آن وسوسه می‌کند. میانگین هزینه زندگی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه اجاره خانه:  425 دلار
حمل‌ونقل: 170 دلار
غذا: 35 دلار
سرگرمی: 75 دلار

 

 

سفر به ارزان‌ترین کشور اروپایی با سفریار

شناخت ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی، به شما کمک می‌کند که بدون تحمل فشار مالی سفر جذاب و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام به مهاجرت، یک سفر به کشور مقصد داشته باشید و شرایط زندگی در آن را کاملاً بررسی کنید.  آژانس سفریار به‌عنوان یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی، انواع تور جذاب را به مقصد کشورهای ارزان اروپا برگزار می‌کند. 
آژانس سفریار در طول سفر به اروپا خدمات بسیار خوبی مانند اخذ ویزا، رزرو اقامت، بلیت رفت‌وبرگشت، تور لید، بیمه مسافرتی و… را ارائه می‌کند تا سفری راحت و بدون چالش را سپری کنید. باتوجه‌به شرایط تورهای سفریار می‌توان گفت که خرید این نوع از تورهای مسافرتی بهترین روش برای سفر به کشورهای تور اروپا است. برای اینکه بتوانید مدت کوتاهی را در کشورهای ارزان اروپا زندگی کنید و از شرایط آن‌ها لذت ببرید، کافی است با شماره 02137463 تماس بگیرد تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند. 

سوالات متداول
  • هزینه اجاره خانه، غذا، حمل‌ونقل و تفریحات، از مهم‌ترین معیارهای انتخاب ارزان‌ترین کشور اروپایی برای زندگی هستند. 

  • خیر، ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی دارای امکانات فراوان، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبا و امکانات پیشرفته هستند. 

  • پرتغال یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌آید که میانگین هزینه‌های زندگی برای یک زوج جوان حدود 900 دلار است. 

  • کشورهای گرجستان، یونان، بلغارستان، پرتغال، کرواسی، لهستان، آلبانی، جمهوری چک و مونته نگرو از جمله ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی هستند.

  • در میان کشورهایی که معرفی کردیم، کشور گرجستان با میانگین هزینه 535 دلار ارزان‌ترین کشور برای زندگی به شمار می‌آید. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها