مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

مگر می‌شود به ترکیه سفر کرد؛ اما به مرکز خریدهای استانبول نرفت و سوغاتی نخرید! اگر مسافری باشید که خرید کردن از مراکز، اولویت‌های سفرتان باشد به جرات می‌توانیم بیان کنیم که پاساژهای استانبول بهترین

گزینه‌ها هستند؛ زیرا این شهر حدود ۲۰۰ مرکز خرید زیبا و مدرن را در خود جای‌داده‌ که هر روزه نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود. 
اگر زمانی که به این شهر رسیدید از خود می‌پرسید که از کجای استانبول خرید کنم، باید به سمت بازارها و مراکز خرید آن بروید. خوب است این موضوع را بدانید که کشور ترکیه یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان صنعت مد و پوشاک است؛ به همین دلیل در سفر به شهر استانبول می‌توانید تجربه خریدهای منحصربه فرد و اورجینال را داشته باشید. اگر قصد دارید برای خرید به شهر استانبول مراجعه کنید، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با مراکز خرید آن آشنا کنیم.

معرفی مراکز خرید معروف در استانبول

 شاید تصور کنید یافتن بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مکان برای خرید در استانبول، کار سخت و دشواری است، خوشبختانه مراکز خرید بسیار متعددی در این شهر وجود دارند، اما نمی‌توانیم با قاطعیت چند مورد از آن ها را به‌عنوان بهترین ها معرفی کنیم. توجه داشته باشید که مراکز خرید این شهر به‌قدری زیاد هستند که هر فردی بنا بر سلیقه و بودجه خود می‌تواند یک مرکز خرید مناسب را برای خود انتخاب کند. در این بخش چند مورد از معروف‌ترین بازارهای استانبول را معرفی می‌کنیم: 

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (Istinye Park Istanbul)

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول یکی از مشهورترین مراکز خرید استانبول است که وسعت آن به ۲۷۰ هزار مترمربع می‌رسد. در این مرکز خرید پرطرفدار حدود ۳۰۰ فروشگاه وجود دارد که در آن‌ها لباس‌های بسیار متنوعی از جمله پوشاک مردانه، زنانه، زیورآلات و... به مشتریان عرضه می‌شوند. دلیل تعداد زیاد این فروشگاه‌ها این است که برندهای متنوع و محبوب داخلی و بین‌المللی در ایستینیه پارک، شعبه دارند. همچنین اجناس برندهای معروف و مشهور زیادی همچون چنل، کاس، لاکوست، کلوین کلین، زارا، بنتون و برنیس هم در این مرکز خرید وجود دارند.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

آدرس: منطقه ساری‌یر، محله پینار، خیابان کاتار، پلاک 11
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید: پارکینگ ولت، مرکز سرگرمی، فودکورت، مرکز سرگرمی، امکانات ورزشی، پارکینگ

 


مرکز خرید کانیون استانبول (Kanyon Shopping Mall)

مرکز خرید کانیون، جزو یکی از بزرگترین مراکز خرید در استانبول محسوب می‌شود و در خیابان بویوکدره (Büyükdere) و در منطقه تجاری لونت (Levent) قرار گرفته است. در این پاساژ، ۱۶۰ فروشگاه مختلف وجود دارد که انواع اجناس با برندهای داخلی و بین‌المللی را به مشتریان عرضه می‌کنند.
در این مجتمع می‌توانید جواهرات، پوشاک، کیف، لوازم بازی کودک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و... را خریداری کنید. در مرکز خرید کانیون استانبول برندهای بسیار متعددی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به B&G Store ،Calvin Klein Jeans ،Columbia GAP،Mango ،Mavi ،New Balance ،Penti ،Swarovski ،Tchibo ،Tommy Hilfiger ،Zara Home اشاره کرد.

مرکز خرید کانیون استانبول

آدرس: خیابان بویوکدره (Büyükdere)، در منطقه تجاری لونت (Levent)، خیابان بویوکدره، پلاک 185
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  تئاتر، کافه، ۹ سالن سینما، پارکینگ با ظرفیت ۲۳۰۰، مرکز تناسب‌اندام

 


مرکز خرید جواهیر (Cevahir Shopping Center)

مرکز خرید جواهیر یکی از بهترین و محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود. در این مرکز خرید ۳۴۳ فروشگاه مختلف وجود دارد که در ۶ طبقه قرار گرفته‌اند و به طور معمول اجناس مارک و باکیفیت را به فروش می‌رسانند. در فودکورت این مرکز، همواره ۱۴ رستوران و ۳۴ رستوران فست‌فود به چشم می‌خورد که در آن‌ها انواع غذاهایی لذیذ ترکی و بین‌المللی سرو می‌شود. در این مجتمع طیف متنوعی از مارک‌ها مانند Koton LCWaikiki، Mavi ،US Polo ،Zara ،Benetton ،Mango ،H&M ،Caledonia (Italian) Bernardo and houseware brands وجود دارد. اگر به دنبال لباس‌های برند هستید، سری به این مرکز خرید بزنید.

مرکز خرید جواهیر

نوع تور منطقه شیشلی، خیابان بویوکدره، پلاک 22
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  پارکینگ، یک سالن بزرگ برای تئاتر، پارکینگ با ظرفیت ۲۵۰۰ خودرو، یک سالن بولینگ، سینما، یک ترن هوایی کوچک، مراکز سرگرمی

 


مرکز خرید مال آف استانبول (Mall Of Istanbul)

از برترین مراکز خرید در استانبول می‌توان به مجتمع مال آف اشاره کرد که در بزرگ‌راه تی ای ام (TEM) در باشاکشهیر قرار گرفته است. در این مرکز خرید صدها برند بین‌المللی و ترکی به فروش می‌رسند. در مال آف استانبول می‌توانید برندهای Debenhams ،Zara ،Ykm ،Toyzz Shop ،Media Markt ،Teknosa ،Koçtaş ،Ozdilek ،Bimeks ،Lc Waikiki ،Defacto ،Decathlon ،Mudo ،Koton ،Mango ،Dockers, Mavi ،Nike Lacoste etc را خریداری کنید؛ زیرا یک شعبه از همه این برندها در این مرکز خرید فعالیت می‌کند.
پس می توان بیان کرد که در مرکز خرید مال آف استانبول اغلب کالاهای لوکس به فروش می‌رسند. اغلب محصولات این مرکز خرید شامل پوشاک بانوان و آقایان، جواهرات، عینک، ساعت، لوازم دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، برند اساب بازی، کیف و کفش می شوند.

مرکز خرید مال آف استانبول

آدرس: بلوار سلیمان دمیرل، منطقه باشاک شهیر، پلاک 7
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  فودکورت با انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، شهربازی، سینماتک، پارکینگ

 


مرکز خرید اوت لت 212 استانبول (212 Outlet Center)

در مرکز خرید اوت لت ۲۱۲ بسیاری از فروشگاه‌های بین‌المللی و ترکیه‌ای وجود دارند که محصولات خود را با قیمت مناسبی به فروش می‌رسانند. در اوت لت 212 استانبول یک پارکینگ نیز وجود دارد که می‌توانید خودرو خود را در آن پارک کنید و با خیال راحت در فروشگاه‌های مختلف آن خرید خود را انجام دهید. این مرکز خرید را می‌توان جزو یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول معرفی کرد که همواره بهترین مکان برای خرید لباس محسوب می‌شود.

مرکز خرید اوت لت 212 استانبول

آدرس: منطقه باجیلار، اتوبان تاشو جائی، پلاک 5
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  فودکورت، سینما، شهربازی پارکینگ

 


مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

مرکز خرید فروم استانبول، یکی از برترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر است. این مرکز خرید در منطقه بایرام پاشا استانبول قرار دارد و می‌توان به‌راحتی با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن مراجعه کنید. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و در حال حاضر نیز فروشگاه‌ها و برندهای بین‌المللی و داخلی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز سرگرمی متعددی در آن وجود دارند.
در این مرکز خرید برندهای دکلتون، ایکیا و حدود 290 برند مختلف دیگر به فروش می رسند. می توان گفت هر برندی که به دنبال آن باشید، در فروم استانبول یافت می شود. شما می توانید در این بازار انواع لباس های مردانه و زنانه را خریداری کنید. همچنین انواع وسایل کودک، لوازم خانگی، لباس زیر، کیف و کفش، جواهرات و اکسسوری، لوازم برقی با برندهای مختلف در این مرکز خرید عرضه می شوند. 

مرکز خرید فروم استانبول

آدرس: منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا
ساعت کاری:  10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  سینما، مراکز سرگرمی، پارکینگ، لنگولند، اتاق تعویض نوزاد

 


مرکز خرید آکوا فلوریا (Aqua Florya Mall)

مرکز خرید آکوا فلوریا نیز یکی دیگر از مراکز خرید استانبول است که نسبت جاهای دیگر، مزایای بیشتری دارد. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به قرار گرفتن در ساحل مرمر، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، ویو روبه دریا و... اشاره کرد. همچنین در این مرکز خرید، آکواریوم سی لایف فلوریا نیز که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آکواریوم موضوعی جهان محسوب می‌شود، قرار دارد. علاوه بر این در مرکز خرید فلوریا استانبول 145 فروشگاه از برندهای مختلف و ظرفیت پارکینگ 1500 خودرو وجود دارد.

مرکز خرید آکوا فلوریا

آدرس: منطقه باکرکوی، خیابان یشیل‌کوی، شنلیک‌کوی
ساعت کاری:  ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
امکانات مرکز خرید:  پارکینگ، آکواریوم دریایی، رستوران، کافه، 

 


ونیزیا مگا اوت‌لت (Venezia Mega Outlet)

مرکز خرید ونیزیا مگا یکی از زیباترین و مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول است. در این مرکز خرید، بسیاری از فروشگاه‌ها و برندهای محبوب حضور دارند. برندهای معروفی از جمله نایک، پوما، هومل، آدیداس در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. همچنین اجناسی نظیر کیف و کفش، لوازم آرایشی، وسایل ورزشی، برندهای دکوراسیون و مبلمان در این مرکز خرید وجود دارد.

ونیزیا مگا اوت‌لت

آدرس: منطقه قاضی عثمان پاشا، محله کارادنیز، اتوبان اسکی ادیرنه، پلاک 408
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  سینما، فودکورت، مراکز سرگرمی

 


مرکز خرید هیستوریا (Historia Shopping and Life Center)

مرکز خرید هیستوریا جزو یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول است که در محله فاتح قرار دارد. برندهای مطرحی مانند نایکی، آدیداس، مانگو، زارا، دفاکتو، پولو و...  در این مرکز به فروش می رسند و شما می توانید شعبه آن ها را در این مکان بیابید. در نتیجه شما فرصت خرید نمونه های اورجینال این برندهای مطرح را خواهید داشت. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به غذاخوردن در فست‌فودهای بین‌المللی علاقه دارید، قطعاً هیستوریا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ چراکه برگر و کی‌اف‌سی، هر دو در این مرکز خرید محبوب شعبه دارند.

مرکز خرید هیستوریا

آدرس: منطقه فاتح، محله اسکندر پاشا، بلوار عدنان مندرس
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  مراکز سرگرمی، سینما، رستوران

 


مرکز خرید واتر گاردن استانبول (Watergarden Istanbul)

مرکز خرید واتر گاردن یکی از بهترین و زیباترین مراکز خرید استانبول است. در این مرکز خرید یک باغ زیبا قرار دارد. وجود رستوران و کافه‌های زیبا در این مرکز خرید موجب شده است که شما بتوانید پس از پایان خریدهای خود، در آن‌ها غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید و نوش جان کنید. در این مرکز خرید حدود ۱۵۰ فروشگاه متنوع با برندهای مختلف قرار دارد که امکان خریدی راحت را برای شما فراهم کرده است.

مرکز خرید واتر گاردن استانبول

آدرس: منطقه آتاشهیر، محله بارباروس، کوچه کیزیلبگونیا
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  فودکورت، پارکینگ، نمایش‌های آبی، مراکز سرگرمی، پارک‌های بازی و ماجراجویی، موسیقی و آتش، لیزر، کنسرت

 


مرکز خرید هیل‌تاون (Hilltown AVM)

هیل تاون نیز یکی دیگر از مراکز خرید استانبول است. در این مرکز خرید بسیاری از برندهای جهانی مانند zara ،stradivarius ،H&M and pull & Bear،Nike شعبه دارند که شما می‌توانید از آن‌ها بهترین محصولات و کالاهای اورجینال را خریداری کنید.

مرکز خرید هیل‌تاون

آدرس: منطقه مال تپه، محله آیدین اولر، خیابان سیتلر یولو، پلاک 28
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  مرکز بازی کودکان، پارک موتورسیکلت، کافه و رستوران

 


مرکز خرید عمار اسکوئر (Emaar Square mall)

مرکز خرید عمار اسکوئر یکی از مراکز خرید پرطرفدار استانبول بوده که با برخورداری از فروشگاه‌ها، برندها و اجناس باکیفیت، امکان خریدی منحصربه‌فرد را برای مشتریان فراهم کرده است. این مرکز خرید محصولات با قیمت‌های بسیار متنوعی به فروش می‌رسند و افراد با هر میزان بودجه‌ای که دارند، می‌توانند به خرید کالا و اجناس موردنیاز خود بپردازند و دست‌خالی از آن خارج نشوند.

مرکز خرید عمار اسکوئر

آدرس: منطقه اوسکودار، محله اونالان، خیابان لیبادیه، پلاک 88
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  رستوران، سینما، باغ‌وحش کافی‌شاپ، تئاتر و آکواریوم

 


مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت (Viaport Asia Outlet Shopping)

مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت را می‌توان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول معرفی کرد. در این مرکز خرید حدود ۲۵۰ فروشگاه مختلف با برندهای شناخته شده وجود دارد. از امکانات آن نیز می‌توان به باشگاه، سینما، بولینگ، مرکز تفریحی و... اشاره کرد.
در این مرکز خرید برندهای معروف بین المللی محصولاتی مانند بازی های کودکانه، لوازم خانگی، پوشاک به فروش می رسند. شما می توانید برندهای ترکیه را با قیمت منصفانه و متوسط خریداری کنید؛ زیرا برندهایی که در این مرکز به فروش می رسند، اغلب کالاهای فصل گذشته خود را با قیمت مناسب تری عرضه می کنند. 
منگو، آدیداس، دیزل، کوتون، کلوین کلین، نایکی و پوما برندهایی هستند که می توانید آن ها را از این بازار خریداری کنید. 

مرکز خرید ویاپورت آسیا اوت‌لت

آدرس: منطقه پندیک، محله ینی شهیر، خیابان دده پاشا، پلاک 19
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  سینما، باشگاه، مراکز بازی و سرگرمی کودکان، پارکینگ، بولینگ، فودکورت

 


مرکز خرید زورلو (Zorlu Center)

مرکز خرید زورلو جزو یکی از جدیدترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود که محله بشیکتاش قرار دارد. در این مجتمع برندهای مختلفی مانند Tiffany & Co ،Dior Sevan ،Louis Vuitto ،Valentino ،Michael Kors ،Mont به فروش می‌رسند و محصولات خود را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند. در این مرکز خرید شعبه‌هایی از رستوران‌های بین‌المللی نیز وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم تجربه صرف غذا در آن‌ها را از دست ندهید.

مرکز خرید زورلو

آدرس: منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو، پلاک 2
ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب
امکانات مرکز خرید:  رستوران، پارکینگ، زمین بازی کودک، آسانسور، اتاق مادر و کودک، تلفن عمومی

 

نکات مهم خرید در استانبول

اگر قصد دارید هنگامی که در شهر استانبول هستید به مراکز خرید آن مراجعه کنید و خریدهای خود را انجام دهید، باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. شما با اطلاع از این نکات، خریدهای بهتر و آگاهانه‌ای را انجام خواهید داد. برخی از این موارد مهم عبارت‌اند از: 

بهترین زمان برای خرید

بازارها و مراکز خرید استانبول بسیار شلوغ و پر تردد هستند؛ بنابراین بهتر است که خرید خود را در روزهای آخر هفته انجام ندهید و به‌جای آن روزهای وسط هفته را برای خرید در نظر بگیرید. همچنین بهتر است بدانید که بهترین زمان برای خرید از مراکز خرید و بازارهای استانبول، صبح اول وقت است.

نکات اساسی بازارهای استانبول

قیمت‌ها را به‌خاطر داشته باشید و همواره فروشگاهی که قیمت بهتری را برای یک محصول مشابه پیشنهاد می‌دهد را انتخاب کنید. سریع خریدتان را انجام ندهید و تا جایی که می‌توانید قیمت‌ها را پایین بیاورید و چانه بزنید. هیچ‌گاه برای خرید یک محصول خود را مشتاق نشان ندهید؛ چرا که هرچه فروشنده نیاز شما به آن محصول را بیشتر ببیند قطعاً قیمت بالاتری را پیشنهاد می‌دهد.

اصول خرید محلی

در شهر زیبای استانبول، بازارهای سنتی بسیار متعددی برای افراد علاقه‌مند به این سبک وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به گرند بازار اشاره کرد. شما می‌توانید در بازارهای سنتی و محلی استانبول اجناس مختلفی مانند ظروف مسی، پارچه، طلا، ادویه، فرش و... را خریداری کنید. بازارهای محلی استانبول بسیار گسترده و شلوغ هستند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از مراجعه به این بازارها، یک برنامه‌ریزی درست انجام دهید تا بتوانید محصولات مد نظرتان را خریداری کنید و چیزی را از قلم نیندازید.

 

جمع‌بندی

می‌توان گفت مراکز خرید استانبول در کنار آب‌وهوای دلپذیر و جاذبه‌های گردشگری نقش پررنگی در رونق گردشگری این کشور را ایفا می‌کنند. اگر روزی به استانبول سفر کردید، حتماً سری به بازارهای استانبول بزنید. شما می‌توانید برندهای مطرح و محصولات مرغوب را از پاساژهای استانبول به قیمت بسیار مناسب‌تر خریداری کنید، البته حتماً این موضوع را می‌دانید که محصولات برند نسبت به نسخه‌های فیک قیمت بسیار بیشتری دارند. پس توقع نداشته باشید محصولات برند مشهور و اورجینال را با قیمت‌های خیلی ارزان خریداری کنید. پس هنگامی که در شهر استانبول هستید و از خود می‌پرسید از کجای استانبول کجا خرید کنیم، خود را به مراکز خرید آن برسانید و هر آنچه که نیاز دارید را با بهترین کیفیت، خریداری کنید. با خرید تور استانبول دیگر دلیلی ندارد بابت یافتن این مراکز خرید نگران باشید؛ زیرا تورلیدر شما را برای رسیدن به آن‌ها همراهی می‌کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سوالات متداول
  • ایستینیه پارک استانبول، کانیون، جواهیر، مال آف و...

  • قدیمی‌ترین بازار استانبول، بازار کاپالی چارشی است که آن را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سنتی این شهر می‌دانند.

  • مرکز خرید کانیون، جواهیر و فروم و...

  • در این مراکز همه اجناس و کالاهای مورد نیاز از جمله پوشاک، زیورآلات، وسایل خانه و... به فروش می‌رسند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها