خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول

خیابان‌های استانبول حال و هوای خاصی دارند؛ اما در میان تمامی این خیابان‌ها، خیابان استقلال استانبول چیز دیگری است! تقریباً هر چیزی که فکرش را می‌کنید؛ از انواع کافه‌ها و رستوران‌ها گرفته تا گالری‌های هنری، بوتیک‌ها، کتابفروشی، موزه، بازارهای محلی و رنگارنگ و.... در این خیابان پیدا می‌شود.
روزانه تعداد زیادی گردشگر از خیابان استقلال 1.4 کیلومتری، که قلب استانبول جدید و مرکز خرید و تفریحات شبانه شهر است، بازدید می‌کنند. البته، انبوهی از مکان‌ها با انواع غذاهای ترکی، بین‌المللی و خیابانی در آنجا وجود دارند. اگرچه این خیابان در مرکز استانبول جدید و بخش مدرن شهر است، گذشته تاریخی آن در بسیاری از ساختمان‌های دو طرف خیابان که انواع مختلفی از معماری از جمله معماری عثمانی، هنر نووا، جنوا و گوتیک را به نمایش می‌گذارند، می‌درخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا خیابان استقلال را بهتر بشناسیم. با شناخت این خیابان و نکاتی که باید در زمان بازدید از خیابان استقلال بدانید، می‌توانید سفر بهتری به استانبول داشته باشید. 

خیابان استقلال استانبول کجاست؟

خیابان استقلال، از خیابان‌های معروف استانبول محسوب می‌شود. این خیابان از طرفی به تنگه بسفر و از طرف دیگر به میدان تکسیم ختم می‌شود. در گذشته این خیابان شلوغ و محل تردد خودروها بود، در دهه 1990، به عنوان بخشی از پروژه پیاده‌روی، تردد وسایل نقلیه در آنجا ممنوع شده است. 
خیابان استقلال استانبول 1.4 کیلومتر طول دارد و برای پیاده روی و گشت و گذار عالی است. همچنین این خیابان پر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید است. در واقع هر چقدر که بخواهید در این خیابان آثار تفریحی و فرهنگی وجود دارد. خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول است که افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. صدها مغازه، رستوران و کافه دیدنی و رنگارنگ با فضایی سنتی و مدرن در این خیابان قرار دارند که ارزش دیدن را دارند.
در حین پیاده روی علاوه بر نوازندگان خیابانی، عطر کافه‌ها و غذاهای سنتی و کباب‌های اصیل شما را مست می‌کند. همین امر خیابان استقلال را به یکی از پر جنب و جوش‌ترین، خیابان‌های استانبول تبدیل کرده است، البته باید بگوییم خیابان استقلال هنوز هم حال‌وهوای قدیمی خودش را دارد.

درباره خیابان استقلال

 

علت نامگذاری خیابان استقلال استانبول چیست؟

در گذشته این خیابان کبیر یا خیابان بزرگ نام داشت و حدود 100 سال هم با همین اسم شناخته می‌شد. وقتی که قسمت اروپایی استانبول مدرن شد، بعد از جنگ و استقلال کشور ترکیه در تاریخ 29 اکتبر 1923 نام خیابان تغییر به استقلال تغییر کرد.

علامت گذاری خیابان استقلال

 

خیابان استقلال استانبول؛ از غذاهای خوشمزه گرفته تا برندهای محبوب پوشاک

فروشگاه و نمایندگی‌ برندهای معرفی از جمله زارا، مانگو، آدیداس و نایک هستید، در خیابان استقلال قرار دارند. این خیابان همه چیز دارد اگر در حین خرید و پیاده روی خسته شدید حتما کافه ای دنج برای استراحت و نوشیدن چای و قهوه پیدا می کنید. انواع غذاهای خوشمزه و محلی را نیز می توانید در رستوران های آنجا تست کنید.

جاهای معروف خیابان استقلال

کلیسای معروف استقلال را از دست ندهید!

کلیسای سنت آنتونی یکی از مکان های معتبر توریستی در استانبول به شمار می آید و با مجسمه‌های مسیح و حواریونش، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. این کلیسا در خیابان استقلال واقع شده و برای بازدیدکنندگانی که به فرهنگ و تاریخ مربوط به مسیحیت علاقه‌مند هستند، یک مقصد جذاب است. توجه داشته باشید که فیلمبرداری در داخل کلیسا ممنوع اعلام شده، اما می‌توانید عکس بگیرید.

دبیرستان معروف گالاتا دیدنی است

دبیرستان معروف گالاتا قدیمی‌ترین مدرسه متوسطه در کشور شناخته می شود، اما شناخته‌شده‌ترین جنبه خیابان استقلال، تراموا قرمز است که هر روز از این خیابان، بالا و پایین می‌رود. خیابان استقلال که در دوران عثمانی‌ها Grande Rue de Pera نامیده می‌شد، محل پاتوق مورد علاقه مقامات کنسولگری و روشنفکران خارجی بود. نام استقلال به معنای استقلال پس از جنگ استقلال ترکیه در سال 1923 به وجود آمد.

گالری‌های هنری خیابان استقلال

در این خیابان و کوچه‌های مجاور آن، گالری‌های هنری زیادی وجود دارد که تابلوها و اثار هنری متنوعی را به نمایش می‌گذارند. گالری هنر پرا، یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین گالری‌های هنری در استانبول است و معمولاً آثار باارزش و برجسته‌ای را به نمایش می‌گذارد.
علاوه بر گالری‌های نقاشی و موزه‌های معروف خیابان استقلال، جالب است بدانید یکی از شعبه‌های موزه معروف مادام توسو نیز در این خیابان قرار دارد، در اینجا می‌توانید با مجسمه‌های مومی مشاهیر ترکیه و بین‌المللی عکس یادگاری بگیرید.

چیچک پاسجی

پاساژ گل که در ترکی به نام چیچک پاساجی شناخته می‌شود، نام خود را از مهاجران روسی گرفته است که در اوایل قرن بیستم در آنجا گل می‌فروختند. در ابتدا زندگی خود را به عنوان یک تئاتر شروع کرد، اکنون مجموعه‌ای از رستوران‌های سنتی ترکیه است که میهمانی از مزه‌ها، غذاهای اصلی و دسرها را سرو می‌کند. 

کلیسای سنت آنتونی پادوآ

حتی اگر کاتولیک رومی نیستید، باز هم برای دیدن معماری چشمگیر نئوگوتیک ونیزی کلیسای آنتونی پادوآ به آنجا بروید. معمار جولیو مونگری، پس از تخریب اولین کلیسای ساخته شده در سال 1751، راه را برای تکمیل آن در سال 1912 هموار کرد.

موزه دراویش چرخان گالاتا

موزه درویش چرخان گالاتا که پایه‌های آن به سال 1491 برمی‌گردد، نمایش‌های شبانه‌ای منظم برگزار می‌کند. این خانه همچنین مجموعه‌ای شگفت انگیز از عتیقه جات و اقلامی است که زندگی پیروان این فرقه اسلام را به تصویر می‌کشد. موزه در گذشته به عنوان نماد دوستداران مولانا مورد استفاده قرار می‌گرفته که به موزه خانه مولانا معروف است. از موزه‌های معروف و مشهور استانبول می‌توان به موزه دراویش چرخان اشاره کرد. در این موزه شما می‌توانید  می‌توانید کتاب‌های قدیمی دوره مولانا و لباس های آن زمان را در آن مشاهده کنید.
علاوه بر این در موزه دراویش طبق برنامه و ساعات مشخصی، رقص سماع دراویش اجرا می‌شود که می‌توانید برای تماشای این رقص زیبا بلیط تهیه کنید.

مجسمه استقلال

مجسمه استقلال 11 متری در میدان تقسیم، ابتدای خیابان استقلال، یکی از مشهورترین بناهای استانبول جدید است. چه یک بومی یا توریست باشید، سنت است که عکس خود را در آنجا بگیرید. این مجسمه که بنای یادبود جمهوری نیز نامیده می‌شود، در سال 1928 رونمایی شد.

کنسولگری فرانسه

در خیابان استقلال چندین کنسولگری خارجی وجود دارد. ساختمانی که به محض ورود به خیابان استقلال در سمت راست خواهید دید، کنسولگری فرانسه است. در این ساختمان که در سال 1898 ساخته شده است، علاوه بر عملیات کنسولی، دوره‌های زبان فرانسه و نمایش فیلم‌های فرانسوی نیز برگزار می‌شود. قبل از آن، یک بیمارستان طاعون در اینجا وجود داشت. درست پشت کنسولگری فرانسه، کلیسای کاتولیک ارمنی Surp Hovhan Vosgeperan وجود دارد. 

پاساژ روملیه

در خیابان استقلال پاساژهای زیادی وجود دارد. اولین گذرگاهی که هنگام قدم زدن در خیابان استقلال خواهید دید، پاساژ روملیه است. این بنا در سال 1894 توسط راگیپ پاشا، یکی از وزرای سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد. 

کلیسای سنت آنتوان

اگرچه کلیسای سنت آنتیون در سال 1910 ساخته شد، اما این اولین کلیسایی است که با نام کلیسای کاتولیک استانبول به خاطر موقعیتش در خیابان استقلال شناخته می‌شود. درهای این کلیسا هفت روز هفته باز و فعال است. در روزهای مختلف، خدمات به زبان‌های مختلف در کلیسای سنت آنتونی همراه با ارکستر برگزار می‌شود. 

کوچه جزایر و فرانسیس

یکی از جاذبه‌های خیابان استقلال، خیابان جزایر و فرانسیس است که مملو از کافه‌ها و رستوران‌های رنگارنگ با موسیقی زنده و خوانندگان جوان ترک از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. اگر به خیابان استقلال آمدید حتما سری به کوچه جزایر بزنید که دیدنش خالی از لطف نیست.

 

نکاتی که باید در بازدید از خیابان استقلال استانبول بدانید

وقتی که قرار است به این خیابان سر بزنید، نکاتی را به شما یادآوری می کنیم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست:

  • بهتر است کفش و لباس راحت برای گشت و گذار و پیاده‌روی انتخاب کنید.
  • روزهای تعطیل و نزدیک به اعیاد مختلف این خیابان بسیار شلوغ می شود و پیشنهاد می کنیم که خیابان استقلال را در روزهای وسط هفته برای خرید یا تفریح انتخاب کنید.
  • مراسم مخصوص در کلیساهای خیابان استقلال روزهای یکشنبه برگزار می‌شوند.
  • به دلیل همیشه شلوغ بودن خیابان استقلال، بهتر است اشیای گران‌قیمت و وسایل با ارزش خودتان را در یک کیف امن نگهداری کنید.
  • سعی کنید پول زیادی همراه خودتان نداشته باشید.
  • سعی کنید در ساعات آخر شب و به‌صورت تکی در این خیابان تردد نکنید.

بازدید خیابان استقلال

 

تجربه بازدید از خیابان استقلال استانبول با سفریار

خیابان استقلال استانبول یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی محسوب می‌شود که اگر به استانبول سفر کردید باید حتما از این مکان دیدن داشته باشید.
گشت‌وگذار در خیابان استقلال استانبول، سفری در زمان و فرهنگ است که کاوشی همه جانبه از قلب پر جنب و جوش استانبول را ارائه می‌دهد. باید بگوییم که این خیابان تابلویی واضح از تکامل استانبول از عظمت امپراتوری عثمانی تا جذابیت جهانی کنونی آن را نشان می‌دهد. این خیابان شلوغ چیزی بیش از یک خیابان عابر پیاده و در اصل روایتی از هویت چند وجهی استانبول است. فرقی نمی‌کند برای اولین‌بار از خیابان بازدید می‌کنید یا اینکه چندین بار تجربه سفر به استانبول و دیدن زیبایی‌های این خیابان را داشته‌اید، هر دفعه بازدید از خیابان استقلال تجربه‌ای منحصربه‌فرد، داستانی جدید برای گفتن و ارتباط عمیق‌تری با روح استانبول را به شما می‌دهد.
آژانس سفریار در تور استانبول خیابان استقلال و بسیاری دیگر از مکان‌های زیبای شهر استانبول را به شما نشان دهیم. لطفا برای رزرو تور استانبول با کارشناسان سفریار تماس گرفته و تور موردنظر خودتان را هرچه زودتر ثبت کنید. 

سوالات متداول
  • یکی از معروف‌ترین و به نوعی قلب تپنده استانبول، خیابان استقلال است که از طرفی به میدان تکسیم می‌رسد.

  • به علت مستقل شدن کشور ترکیه و استقلالی که این کشور در سال 1923 به دست آورد، این خیابان به نام خیابان استقلال معروف شد.

  • در این خیابان می‌توانید  بناهای تاریخی، مراکز فرهنگی، کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های گوناگون را پیدا کنید.

  • میدان تکسیم، تندیس جمهوریت، موه هنرهای معاصر استانبول و حتی حمام تاریخی گالاتاسرای از جاذبه‌های نزدیک خیابان استقلال هستند.

  • رستوران، کافه، بناهای تاریخی، سالن تئاتر و...همگی از دلائل محبوبیت این خیابان هستند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها