درگهان قشم

درگهان قشم

در قسمت غربی جزیره زیبای قشم ، بندری به نام درگهان قشم قرار دارد و بخشی از این جزیره زیبا را تشکیل می‌‌‎دهد. در این شهر مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بسیار متعددی وجود دارند که انواع کالاهای ایرانی و خارجی را با کیفیت بالا عرضه می‌کنند و شما می‌توانید برای خرید کالاهای ارزان و تجربه خریدی بی‌نظیر به این شهر باصفا سفر کنید. در واقع شهر درگهان مکانی بی‌نظیر برای دوستداران و علاقمندان خرید است. اگر به خرید علاقه‌مند هستید و قصد دارید محصولات مد نظرتان را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید، در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درگهان را بشناسید. 

درگهان کجاست؟

درگهان از مشهورترین شهرهای استان هرمزگان محسوب می‌‎شود. این شهر زیبا و جذاب در بخش غربی جزیره قشم قرار دارد و تنها ۲۰ کیلومتر با این جزیره فاصله دارد. با توجه به اینکه مراکز خرید بسیار متعددی در درگهان وجود دارند، در طول سال گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. 
درگهان قشم تا قبل از سال ۱۳۸۵ یک روستا بود، اما ایجاد مراکز خرید و پاساژهای متعدد در آن موجب شد تا هر روز به جمعیت آن افزوده شود و در آخرین سرشماری، جمعیت شهر درگهان قشم در سال ۱۳۹۵ به ۱۴۵۰۰ نفر رسید. 

 

تاریخچه شهر درگهان قشم

بهتر است قبل از بررسی جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری درگهان، نگاهی به تاریخ این شهر زیبا داشته باشیم؛ چراکه با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانیم با دید بازتر و بهتری به این شهر سفر کنیم. اگر برای سفر به درگهان قشم، خرید تور را انتخاب کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه تور، جاهای دیدنی این شهر را به راحتی ببینید. 
درگهان حدود ۱۰۰۰ سال و حتی بیشتر نیز قدمت دارد. اکثر ساکنان این شهر، افرادی هستند که از کشور عمان مهاجرت کرده‌اند. منطقه درگهان در گذشته یکی از مکان‌های تجاری جزیره قشم بوده است و به همین دلیل توانسته محبوبیت زیادی را در میان مردم به دست بیاورید. در حال حاضر نیز در این شهر بازارهای متعددی برای خرید کالاها و اجناس باکیفیت و ارزان قیمت وجود دارد. جالب است بدانید که در این شهر جاذبه‌های گردشگری چندان زیادی برای گردشگران وجود ندارد و در واقع بازار گردی از مهم‌ترین تفریحات این شهر به حساب می‌آید. 

تاریخچه شهر درگهان قشم

 

آشنایی با بازارهای درگهان قشم

اگر شما می‌خواهید که با خرید تور قشم سفری به منطقه درگهان داشته باشید و در این شهر زیبا کالاها و اجناس موردنیاز خود را خریداری کنید، باید پس از اطلاع از قیمت تور قشم با بازارهای مختلف این شهر آشنا شوید. توجه داشته باشید که گردشگران، بازارهای درگهان را به عنوان جاهای دیدنی این شهر می‌دانند؛ چراکه تمامی اجناس با تنوع بالا و قیمت مناسب در این بازارها عرضه می‌شوند. 
بهتر است قبل از سفر به درگهان قشم، بازارهای این شهر را به خوبی بشناسید تا بتوانید با آگاهی بیشتر به این شهر سفر کنید و به خریدهای خود بپردازید. شناخت بازارهای درگهان به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سفر به این شهر اجناس موردنیاز خود را با قیمت مناسب پیدا کنید. 

بازار درگهان قشم
با توجه به اینکه در این شهر مراکز خرید بسیار متعددی وجود دارند؛ بنابراین رقابت نسبتا زیادی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. ایجاد بازارهای بسیار متعدد در درگهان موجب شده است تا هر فردی بتواند بر اساس سلیقه، نیاز و سطح بودجه‌ای که دارد، اجناس موردنیاز خود را پیدا و خریداری کند. در موارد زیر می‌توانید با برخی از بازارها معروف درگهان آشنا شوید: 

بازار دریا درگهان قشم

طبق نظر و گفته مردم قشم، بازار دریا در مقایسه با دیگر بازارهای درگهان، اجناس و کالاهای متنوع‌تری را به خریداران عرضه می‌کند. این بازار در واقع جزو یکی از جدیدترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود که حدود ۱۵۳۰ فروشگاه مختلف دارد. این مرکز خرید معروف در دو طبقه ایجاد شده است که طبقه اول آن اجناس متنوع‌تری دارد، اما طبقه دوم آن نیز دارای جذابیت‌ها خاص خود است و پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طبقه دوم آن نیز دیدن کنید. در طبقه دوم این مرکز خرید رستوران‌های بسیار متعددی وجود دارند که هر فردی با دیدن آن‌ها وسوسه خواهد شد. 

بازار زمرد درگهان در قشم

در گذشته‌های نه چندان دور جزایر قشم و کیش به عنوان مهم‌ترین مراکز فروش شلوارهای جین محسوب می‌شوند. مراکز خرید قشم، هنوز نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. بازار زمرد یکی از بهترین مراکز عرضه کننده انواع شلوارها در جزیره قشم محسوب می‌شود، در این مکان انواع شلوارها هم به صورت تکی و هم به صورت عمده با قیمت مناسب و کیفیت عالی به فروش می‌رسند. بازار زمرد در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. 

پاساژ ونوس درگهان

مرکز خرید ونوس جزو یکی از مراکز خرید کمتر شناخته شده در درگهان قشم به حساب می‌آید. این مرکز خرید زیبا در خیابان امام شافعی واقع شده است و شما از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می‌توانید به آن مراجعه کنید. اگرچه در این مرکز خرید، بیشتر لباس‌هاس زنانه، مردانه و کودکانه عرضه می‌شوند، اما در برخی از قسمت‌های آن نیز اجناسی مانند انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و… به فروش می‌رسند. شما می‌توانید اجناس موردنیاز خود را از این فروشگاه هم به صورت تکی و هم به صورت عمده تهیه کنید. 

مرکز خرید نور درگهان قشم

مرکز خرید نور یکی دیگر از مراکز خرید محبوب در درگهان قشم محسوب می‌شود که دقیقا مقابل مرکز خرید دو دلفین قرار دارد و توسط پل هوایی به یکدیگر متصل شده‌اند. به همین علت، اگر در ابتدا به مرکز خرید دو دلفین مراجعه کنید، می‌توانید به راحتی و بدون آنکه نیازی باشد از آن خارج شوید، تنها با طی کردن این مسیر به مرکز نور دسترسی پیدا کنید. 
با مراجعه به این مرکز خرید با تعداد زیادی از فروشگاه‌های مختلف روبه رو خواهید شد که هریک از آن‌ها در زمینه فروش کالاها و اجناس مختلف مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، انواع عطر و ادکلن، انواع لوازم خانگی، بدلیجات و… فعالیت می‌کنند. این فروشگاه معروف در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. 

مرکز خرید نور درگهان قشم

بازار صدف درگهان

از دیگر بازارهای پرطرفدار درگهان که همواره به عنوان یکی از جاهای دیدنی این شهر به شمار می‌آید، می‌توان به بازار صدف اشاره کرد. به طور معمول اکثر افرادی که به دنبال خرید کالاهای الکتریکی هستند، به این بازار بزرگ مراجعه می‌کنند. با توجه به اینکه این بازار کالاها و اجناس خود را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند، هیچ فردی با مراجعه به آن دست خالی باز نمی‌گردد. 

مرکز خرید مروارید

مرکز خرید مروارید یکی دیگر از مراکز خرید درگهان است که در نزدیکی میدان انقلاب قرار دارد. این مرکز خرید محبوب، کالاها و اجناس مختلفی مانند انواع پوشاک زنانه، مردانه و کودکانه، انواع لوازم ورزشی، انواع لوازم خانگی و… را به فروش می‌رساند و جزو یکی از بازارها ارزان این شهر محسوب می‌شود. اگرچه بازار مروارید مانند دیگر مراکز خرید درگهان ظاهر چندان زیبا و بروزی ندارد، اما با ارائه اجناس باکیفیت و ارزان توانسته است توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و در گروه بازارها پرطرفدار این شهر قرار بگیرد. 
در حیاط بازار مروارید، رستوران‌های سنتی متعددی قرار گرفته‌اند که گردشگران می‌توانند پس از گذشت و گذار در این بازار و انجام خریدهای خود برای استراحت و صرف غذاهای لذیذ و خوش طعم به این رستوران‌های سنتی مراجعه کنند.
این بازار محبوب هم در صبح و هم در شب باز است و فروشندگان در آن فعالیت می‌کنند. ساعت کاری شیفت صبح مرکز خرید مروارید از ساعت ۹ صبح تا ۲ ظهر و شیفت شب آن از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب در نظر گرفته شده است. 

سرای ملت درگهان در قشم

اگر شما نیز به دنبال خرید پوشاک‌های برند و مارک اما استوک هستید، ما سرای ملت درگهان قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این بازار معروف، در زمینه فروش پوشاک‌های زنانه و مردانه برندهای مختلف دنیا از جمله چینی، اروپایی و… فعالیت می‌کند. به این نکته دقت کنید که استوک بودن این محصولات به معنای دست دوم بودن آن‌‎ها نیست، بلکه این دسته از محصولات تک رنگ و یا تک سایز هستند و به همین علت در قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسند. 

بازار دو دلفین

بازار دو دلفین جزو یکی دیگر از بازارهای معروف درگهان به حساب می‌آید که آن را لوکس‌ترین بازار این شهر می‌دانند. در این بازار بزرگ و زیبا شما می‌توانید انواع اجناس مختلف از جمله لوازم خانگی و پوشاک را با برندهای مطرح دنیا خریداری کنید. خوب است بدانید که در مرکز خرید دو دلفین، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار متعددی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید برای رفع گرسنگی و و استراحت به این مکان‌ها مراجعه کنید و پس از آن با انرژی بیشتری به گشت و گذار خود بپردازید. 

بازار قدیم درگهان

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک‌های نوستالژی علاقه‌مند هستید و علاقه دارید به مکانی مراجعه کنید که یاد و خاطره گذشته را به صورت مجدد برای شما زنده کند، ما بازار قدیم درگهان قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید که به این بازار بزرگ مراجعه کنید، بهتر است که ساعتی پیش از ساعت ۴ بعداز ظهر را انتخاب کنید. 

 

چه فصلی به درگهان سفر کنیم؟

جزیره قشم از آب و هوایی گرم و مرطوبی برخوردار است، به همین دلیل، فصل پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به درگهان محسوب می‎شوند. اما این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که اغلب افرادی که به دنبال خریدهای اقتصادی هستند، در فصل گرما به شهر درگهان سفر می‌کنند تا بتوانند اجناس موردنیاز خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند. 

 

مسیرهای دسترسی به درگهان قشم

شما می‌توانید هم به صورت زمینی و هو به صورت هوایی به شهر درگهان قشم سفر کنید. اگر می‌خواهید با استفاده از روش هوایی به این شهر سفر کنید، باید در نظر داشته باشید که در شهر درگهان هیچ گونه فرودگاهی وجود ندارد؛ بنابراین شما باید اول به قشم سفر کنید و سپس از طریق تاکسی خود را به این شهر برسانید. همچنین اگر می‌خواهید که به صورت زمینی به شهر درگهان سفر کنید، ابتدا باید به بندرعباس بروید و سپس خودروی خود را با استفاده لندینگ کرافت به شهر درگهان برسانید. 

مسیرهای دسترسی به درگهان قشم

 

جاهای دیدنی و تفریحات درگهان

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر درگهان قشم فقط به بازارها و مراکز خرید این شهر محدود نمی‌شود. در این شهر جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. به طور کلی جاذبه‌های دیدنی این شهر به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارتند از: 

جاهای دیدنی و تفریحات درگهان

بناهای تاریخی

از اصلی‌ترین بناهای تاریخی درگهان، نیایشگاه زرتشتیان ناهیداست که در جاده این شهر قرار دارد. قلعه پرتغالی‌ها، خانه موزه ناخدا علی، مقبره بی‌بی مریم، روستای لافت و چاه‌های تلا جزو دیگر بناهای تاریخی درگهان به شمار می‌آیند که در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای (با خودرو) از این شهر قرار گرفته‌اند. 

جاذبه‌های طبیعی

از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی درگهان می‌توان به جنگل حرا اشاره کرد که تنها ۳ کیلومتر از این شهر فاصله دارد. جزایر ناز، بام قشم، درخت انجیر معابد، غار خربس، دره ستارگان، پارک کروکودیل و ژئوپارک نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر درگهان هستند که در کمتر از ۳۰ دقیقه (با خودرو) می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. 

مراکز تفریحی

اسکله تفریحی درگهان را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری این شهر دانست. به طور معمول اکثر گردشگرانی که از بازارگردی در شهر خسته می‌شوند، به این اسکله زیبا می‌روند و خود را با تفریحاتی مانند جت اسکی و قایق سواری مشغول می‌کنند. تفریحات نگین ساحل، مرکز غواصی و مجتمع تجاری هامون و… جزو دیگر جاهای دیدنی این شهر هستند که با درگهان قشم تنها ۲۰ دقیقه (با رانندگی) فاصله دارند.

 

سخن پایانی

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که به جنوب ایران سفر کنید، سفر به درگهان قشم را به شما پیشنهاد می‌دهیم. درگهان یکی از شهرهای کوچک جزیره قشم محسوب می‌شود که مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است. شما با سفر به آن می‌توانید لذت خریدی متنوع و فوق العاده را تجربه کنید. تنوع اجناس ارزان قیمت و باکیفیت این شهر آنقدر زیاد است که آن را بهشت خرید در جنوب کشور می‌دانند. خرید تور قشم بهترین راه برای تجربه خریدی عالی از بازار درگهان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره زیبای قشم است. 

سوالات متداول
  • بهترین زمان برای سفر به شهر زیبا و دیدنی درگهان، فصل زمستان، اواخر پاییز و اوایل بهار است.

  • مراکز خرید این شهر بسیار متعدد هستند و شما با بازدید از آن‌ها می‌توانید کلیه اجناس موردنیاز خود مانند پوشاک، وسایل خانگی و… را خریداری کنید.

  • این شهر زیبا در فاصله ۳۱ کیلومتری از جزیره قشم قرار گرفته است و از فرودگاه قشم نیز ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. 

  • بله؛ درگهان مراکز عمده فروشی و خرده فروشی متعددی وجود دارند.

  • شما می‌توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه (با رانندگی) از قشم به درگهان بروید. این فاصله حدود ۲۱ کیلومتر است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها