آب و هوای روسیه

آب و هوای روسیه

شاید شنیده باشید که می‌گویند روسیه کشور سردسیر و بسیار سردی است؛ اما آب و هوای روسیه تنوع بالایی دارد. این کشور یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که در آنجا دشت‌های متنوع و پوشش گیاهی کوهستانی و رودخانه‌ها و دریاچه‌های فراوانی وجود دارند. روسیه انواع شرایط آب و هوایی در فصل‌های مختلف را تجربه می‌کند و با شروع هر فصل، گیاهان و جانوران به طور چشمگیری تغییر می‌کنند. در این مقاله از سفریار همراه ما باشید تا شناختی از اب و هوا روسیه داشته باشیم.

آب وهوای روسیه چگونه است؟

شاید وقتی که به آب‌وهوای روسیه فکر می‌کنید، یک کشور یخبندان با برف در ذهن شما نقش می‌بنند! اما این کشور بیش از 15 نوع آب‌ و هوای متنوع دارد که بیشتر مناطق آن، از آب‌وهوای قاره‌ای برخوردار هستند؛ با زمستان‌های طولانی و سرد و تابستان‌های کوتاه. 
در فصل تابستان، بارندگی‌های کمی در این کشور دیده می‌شوند. یکی از بی‌سابقه‌ترین دماهای هوا در این کشور در روستای اویمیاکون در شمال شرقی سیبری بود که به 71- درجه سانتی‌گراد (96- درجه فارنهایت) در سال 1974  رسید. این دمای هوا کمترین دمای ثبت شده در هر نقطه از جهان برای یک منطقه مسکونی بود. 

میزان بارندگی سالانه در این کشور، از حدود 64 تا 76 سانتی‌متر (25 تا 30 اینچ) مختلف است. در شهرهای مختلف روسیه حدود 8 الی 12 ماه از سال، شاهد بارش باران یا برف هستیم.
تقریبا از واسط تیر و اواسط مردادماه، گرم‌ترین ماه‌های سال در مسکو با میانگین دمای 26 درجه سانتی‌گراد شروع می شوند. البته اگر در امتداد رودخانه و دریاچه‌ها باشید، احتمالا هوای خنک‌تری را تجربه می‌کنید. ماه‌های تابستانی خرداد، تیر و مرداد از محبوب‌ترین زمان‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانید از شهرهای روسیه مانند مسکو بازدید داشته باشید.
شهر سن پترزبورگ روسیه آب‌وهوای مرطوب و قاره‌ای داشته و حتی به‌عنوان «پایتخت باران رروسیه» شناخته می‌شود. آب‌وهوای این شهر معمولا غیرقابل‌پیش‌بینی است و حدود 62 روز آفتابی در سال دارد.
از اواسط خرداد تا مردادماه به دلیل پدیده طبیعی به نام "شب‌های سفید روسیه" محبوب‌ترین ماه‌ها برای بازدید از سنت پترزبورگ هستند. در این ماه‌ها معمولا گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌کنند. یادتان باشد که اگر قصد سفر به روسیه به سن پترزبورگ را دارید، حتماً لازم است که لباس بارانی و چتر را همراه خود داشته باشید؛ زیرا امکان مواجه شدن با هوای بارانی تا 50 درصد وجود دارد.

ولگوگراد هم به‌عنوان یکی از شهرهای دیدنی روسیه، آب‌وهوای گرم و قاره‌ای دارد و به طور متوسط از 20 تا 25 روز آفتابی برخوردار است.
جولای و آگوست یا همان تیر و مرداد، گرم‌ترین ماه‌های سال در این شهر هستند و دمای هوا در این ماه ها به ترتیب تا 30 درجه سانتی‌گراد (86 درجه فارنهایت) و 29 درجه سانتی‌گراد (84 درجه فارنهایت) می‌رسد. بااین‌که ولگوگراد به اندازه اندازه مسکو و سنت پترزبورگ شناخته شده نیست، اما خیلی از افراد ترجیح می‌دهند در سفرشان به روسیه، از این شهر بازدید داشته باشند.

آب و هوای روسیه در تمامی فصل ها

 

آب و هوای روسیه در فصل‌های مختلف سال

برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد آب و هوای کشور روسیه داشته باشیم، بهتر است به صورت جداگانه فصول مختلف این کشور را بررسی کنیم. 

آب هوای روسیه در فصل بهار

بهار شگفت‌انگیزترین فصل این کشور است؛ زمانی که شاهد جویبارهای جاری، آب شدن برف و حتی شکوفه دادن درخت‌ها هستیم. در این کشور روز جهانی زن (International Women’s Day) در اولین ماه بهار جشن گرفته می‌شود. طبیعت روسیه در این فصل حال‌وهوای عجیبی دارد. شهرهای مختلف این کشور، پر از درختان سرسبزی هستند که شکوفه می‌زنند و زیبایی خاصی به شهر می‌بخشند. اگر دوست دارید یک آب‌وهوای خوب و مطلوب را تجربه کنید و بیشتر وقت خودتان را به گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و موزه‌ها بگذرانید، بهار فصل خوبی است.
اواسط بهار (بین پایان ماه فروردین و اوایل ماه اردیبهشت)، عید پاک در این کشور برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید ساعاتی از سفر خودتان را در دل طبیعت و با بهترین و مطلوب‌ترین آب و هوا بگذرانید، فصل بهار، بهترین فصلی است که پیشنهاد می‌کنیم از روسیه دیدن کنید.

آب و هوای کشور روسیه در تابستان

با فرارسیدن تابستان، بسیاری از ما برای تعطیلات تابستانی برنامه‌های مختلفی داریم. تابستان در روسیه، یکی از لذت‌بخش‌ترین فصل‌ها است. آب‌وهوای گرم و مطبوع شهرهای مختلف روسیه در این زمان، گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کند. فصل تابستان بهترین زمان برای تعطیلات کنار دریا و انواع تفریحات آبی است. اگر می‌خواهید یک تعطیلات هیجان‌انگیز داشته باشید، حتما این فصل را برای رفتن به روسیه انتخاب کنید.

آب هوا روسیه در فصل پاییز

ماه‌های پاییزی در مسکو به سمت خنک شدن هستند و حتی احتمال بارش هم در فصل پاییز روسیه زیاد است. میانگین دما به 14 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) می‌رسد و اوایل مهرماه بسیار گرمتر از بقیه ماه است. در این فصل گردشگران کمتری به مسکو سفر می‌کنند و خودتان متوجه خواهید شد که موزه‌ها و اماکن دیدنی، جمعیت زیادی ندارند. 
از طرفی قیمت تور روسیه در فصل‌های پاییز و همچنین قیمت رزرو هتل در این فصل، خیلی پایین‌تر از بقیه فصل‌هاست.

آب هوا روسیه در فصل زمستان

زمستان‌های روسیه در عین سرد بودن، فوق‌العاده زیبا و دیدنی هستند. خیابان‌های پوشیده از برف، زیبایی خاصی را به این کشور بخشیده‌اند. البته دمای هوا در این فصل خیلی بالاست و اگر قرار است که زمستان را برای رفتن به روسیه انتخاب کنید، باید حتما لباس‌های چند لایه و ضخیم همراه خودتان داشته باشید. 
جشن سال نو نیز در فصل زمستان در روسیه برگزار می‌شود که شور و هیجان خاصی دارد. 

آب و هوای روسیه در فصل‌های مختلف سال

 

بهترین زمان بازدید از کشور روسیه

قبل از هرچیز این را بگوییم که انتخاب فصل مناسب برای رفتن به این کشور به خودتان بستگی دارد. بعضی از افراد شهرهای برفی و زیبایی‌هایش را دوست دارند؛ برخی دیگر ترجیح می‌دهند در ماه‌های گرم سال، فعالیت آبی و استراحت در سواحل را تجربه کنند. 
بهترین زمان بازدید برای تعطیلات شهری، از اردیبهشت تا مهرماه است؛ زمانی که دمای روز بین 23 تا 35 درجه سانتی‌گراد و شب‌ها به 10 تا 23 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فصل بهار و پاییز در شهرهای مختلف روسیه قابل‌پیش‌بینی نیستند و هرلحظه امکان بارش باران و تغییر دمای هوا وجود دارد. 
ماه‌های پاییز و زمستان این کشور معمولا گردشگران کمتری دارد و جاهای دیدنی مثل: موزه‌ها و حتی اماکن تاریخی جمعیت کمتری به خود می‌بینند؛ به همین دلیل می‌توانید یک سفر آرام و لذت‌بخش داشته باشید. 

بهترین زمان بازدید از کشور روسیه

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد آب هوا روسیه با سفریار...

در این مقاله در مورد آب و هوای روسیه اطلاعات کاملی در اختیار شما گذاشتیم. اگر قرار است که به روسیه سفر کنید، قبل از بستن چمدان و خرید بلیط، باید شرایط آب و هوایی آن را بررسی کنید تا سفر خوبی داشته باشید. اطلاع از شرایط آب و هوای کشور روسیه می‌تواند به شما کمک کند که سفر بهتری برای خودتان رقم بزنید. 
همان‌طور که گفته شد، آب هوای روسیه بسیار متنوع است و در شهرهای مختلف این کشور، می‌توان آب و هوای متفاوتی دید. معمولا زمستان‌های روسیه، سرد هستند ولی از طرفی جمعیت کمتری در این کشور دیده می‌شود؛ پس می‌توانید با خیال راحت از جاذبه‌های دیدنی آنجا بازدید داشته باشید. ماه‌های گرم تابستانی مانند: تیر و مرداد، در شهرهای مهم روسیه جمعیت زیادی از گردشگران به چشم می‌خورند و قیمت‌ها بالاست.
اگر قرار است فصل بهار و پاییز را برای رفتن به روسیه انتخاب کنید، حتما لباس بارانی و چتر همراه خودتان داشته باشید؛ زیرا باران در این ماه‌های سال بیشتر است. باوجود همه این موارد گفته شده اگر بازهم سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید از کارشناسان ما بپرسید.  
اگر قصد سفر به روسیه را دارید، می‌توانید برای خرید تور روسیه با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 در تماس باشید. باتوجه به تنوع بالای تورهای روسیه، می‌توانید بهترین تور را برای خودتان خریداری کنید. 

سوالات متداول
  • کشور پهناور روسیه آب و هوای متنوعی دارد؛ از سرمای سوزان و یخبندان گرفته تا فصل بهار و شکوفه دادن گل‌ها که زیبایی خاص خودش را دارد. 

  • دمای هوا زمستان‌های روسیه بالاست و اگر دوست دارید سفر در چنین فصلی را تجربه کنید، حتما لباس گرم همراه خودتان داشته باشید.

  • بهترین زمان بازدید از روسیه، به سفر و شرایط خودتان بستگی دارد؛ اما ماه‌های گرم تابستانی مثل: تیر و مرداد، این کشور میزبان گردشگری بسیاری است.

  • ولگوگراد با آب‌وهوای قاره‌ای و مرطوب، یکی از گرم‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود.

  • این شهر آب‌وهوای مرطوب و قاره‌ای دارد و در اکثر ماه‌های سال، بارانی است. 

  • شما می‌توانید برای خرید تور روسیه با کارشناسان سفریار با شماره 02191006828 در تماس باشید. کارشناسان ما اطلاعات لازم در مورد قیمت تور روسیه، امکانات این تور و... را در اختیار شما قرار می‌دهند. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها