قطار معروف سریلانکا

قطار معروف سریلانکا

آیا چیزی درباره قطار معروف سریلانکا شنیده‌اید؟ این قطار از کندی به الا حرکت می‌کند. سریلانکا یکی از بهترین و خاص‌ترین مقاصد گردشگری توریست‌ها است و هر ساله تعداد زیادی از افرادی که دوستدار طبیعت هستند، به آنجا سفر می‌کنند. این مقصد گردشگری بیشتر برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند، یعنی هم از جاذبه‌های طبیعی موجود در این کشور نهایت لذت را ببرند و هم از دیگر آثار باستانی و تاریخی آن دیدن کنند. 
یکی از بهترین جاذبه گردشگری سریلانکا، همین قطار معروف است. اگر شما هم تصمیم خود را برای سفر به سریلانکا گرفته‌اید و کنجکاو هستید در رابطه با قطار معروف آن اطلاعات بیشتری به دست آورید، در این مقاله از سفریار شما را به مطالعه ادامه مطالب دعوت می‌کنیم.

اطلاعاتی در رابطه با قطار معروف سریلانکا

شاید شما هم بارهاوبارها تصاویر بسیار زیبای قطار معروف شناخته شده سریلانکا را که به رنگ آبی است، مشاهده کرده باشید. این قطار بسیار رویایی و منحصربه‌فرد، شما را از یک مسیر زیبا و سرسبز عبور می‌دهد و شما می‌توانید سفر هیجان‌انگیز و فوق‌العاده خاص منحصربه‌فرد خود را با گرفتن یک عکس زیبا ثبت کنید.
علاوه بر این مورد مسیری که قطار معروف سریلانکا از آن عبور می‌کند، به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین مسیرهای ریلی در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

 درباره قطار معروف سریلانکا

 

مسیر عبور قطار سریلانکا از کجاست؟

مسیر عبور این قطار از کجاست و چه شهرهایی را می‌توان دید؟ پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره‌ای داشته باشیم که اکثر مسیر سرسبز و از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد سریلانکا عبور می‌کند. با عبور از چنین جاهایی به‌خوبی می‌توانید با زیبایی طبیعت منحصربه‌فرد سریلانکا آشنا شوید.
یکی از مسیرهای معروفی که با قطار سریلانکا می‌توانید طی کنید، مسیر ریلی از کندی به الا است. این شهرها معروف‌ترین شهرهای سریلانکا هستند. از مسیرها و جاذبه‌های خاص و بی‌نظیر این دو شهر می‌توان به مزارع چای، جنگل‌های زیبا و کوه‌های مه‌آلود اشاره کرد که قطعاً در زمان گذر از این مسیرها می‌توانید شاهد زیبایی فوق‌العاده منحصربه‌فرد آن باشید.
در طول مسیر قطار معروف سریلانکا می‌توانید انواع مختلف خوراکی‌های معروف و خوشمزه سریلانکا را بچشید. در این مسیر نیز یک قطار دیگر وجود دارد که مسیر حرکت آن نیز از کندی به الا است. پس از عبور از مزاع چای به جنگل‌های سرسبز و کهن این کشور می‌رسید.
پس از دیدن جنگل‌های زیبای آن، به کوه‌های مه‌آلود می‌رسید. قطعاً در این زمان شما هم متوجه می‌شوید که از یک دنیای ناشناخته در حال عبور هستید. پس سریع دوربین خود را بردارید و تصاویر فوق‌العاده حرفه‌ای و زیبایی را از خود ثبت کنید. شما در طول سفر خود به مدت ۷ تا ۸ ساعت با قطار معروف سریلانکا از شهرهای مختلفی مانند کندی، نوارا الیا و الا گذر می‌کنید.

 

هزینه قطار معروف سریلانکا چقدر است؟

شاید برخی از افراد با خود فکر کنند که برای رفتن به کشور سریلانکا و حتی قطار معروف آن باید هزینه بسیار زیادی را صرف کنند. اما شما می‌توانید با پرداخت یک هزینه معقول از این سفر 7 الی 8 ساعته نهایت لذت را ببرید. می‌توان گفت این هزینه هر چقدر که باشد، ارزشش را دارد. شما با پرداخت 10 دلار می‌توانید بلیط این  قطار را خریداری کنید و از طبیعت زیبایی سریلانکا لذت ببرید.

هزینه قطار معروف سریلانکا

 

کلاس‌های مختلف قطار معروف سریلانکا به چه صورت است؟

این نکته را فراموش نکنید که این قطار معروف و فوق‌العاده پرطرف‌دار در بهترین و زیباترین مسیر ریلی دنیا حرکت می‌کند. پس جای هیچ شکی وجود ندارد که هر ساله توریست‌ها و گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.
اگر شما هم یکی از داوطلبان سفر با قطار معروف سریلانکا هستید، پیشنهاد می‌کنیم عجله کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بدون پر شدن ظرفیت، نسبت به خرید بلیت اقدام کنید. این قطار دارای کلاس‌های مختلف با بلیط‌های متفاوت است که در این بخش سعی می‌کنیم هر یک از آن‌ها را به طور دقیق شرح دهیم.

First class

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص آن می‌توان به تهویه هوا اشاره کرد. اما یک مشکل کوچک نیز در اینجا وجود دارد و آن هم این است که به‌هیچ‌وجه امکان باز کردن پنجره وجود ندارد و شاید موفق به ثبت کردن تصاویر زیبا از مسیر نشوید.

Second class

 این کلاس هم سیستم تهویه هوای مناسبی دارد و یک مزیت ویژه آن این است که می‌توانید در طول مسیر با احتیاط کامل و رعایت تمام شرایطی که پیش روی شما قرار دارد، پنجره‌های سمت خود را باز کنید و عکس‌های فوق‌العاده زیبا خود را بگیرید.

Third class

این کلاس از قطار معروف سریلانکا بیشتر مختص مردم محلی است و برای رفت‌وآمد خود از آن استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از آن‌ها برای طی کردن مسیر با مرغ و خروس به داخل قطار می‌آیند. پس در چنین شرایطی شما می‌توانید تصمیم خود را بگیرید. چنانچه علاقه دارید با فرهنگ و چگونگی برخورد مردم محلی و عادی سریلانکا آشنا شوید، بهترین پیشنهاد، خرید بلیت third class است. در غیر این صورت شما می‌توانید از دو کلاسی که نام بردیم، استفاده کنید.

 

دلیل معروفیت قطار سریلانکا چیست؟

همان‌طور که در مطالب فوق نیز بیان کردیم مسیری که این قطار طی می‌کند، موجب به شهرت این قطار شده است. می‌توان گفت مسیر این قطار به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین مسیرهای ریلی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا هر سال گردشگران بسیار زیادی به این کشور با هدف سوار شدن به‌قطار، سفر کنند.
زمانی که برای طی کردن مسیر کندی به الا سوار قطار معروف سریلانکا می‌شوید، شاهد خاص‌ترین و زیباترین منظره‌های جنگل در سریلانکا خواهید بود. این زیبایی مانند یک فیلم فوق‌العاده زیبا و خاص از جلوی چشم‌های شما عبور می‌کند و شاید وجود این همه زیبایی را حتی تصور هم نمی‌کردید.
شما از میان انبوهی از شالیزارهای چای، مزارع مختلف و روستاهای آن عبور می‌کنید. یک نکته جالب و هیجان‌انگیز دراین‌رابطه وجود دارد و آن هم این است که تمام صحنه‌ها با دیگری کاملاً متفاوت هستند. شما می‌توانید در فاصله کمی پس از آنکه به شهر الا رسیدید، مجدد سوار قطار شوید و به سمت مقصد اول خود برگردید و دوباره از تماشای مناظر بی‌نظیر لذت ببرید.
طبیعت بکر و زیبایی‌های خاصی که در این مسیر قرار دارد، آن‌قدر زیبا و طولانی است که به‌هیچ‌عنوان احساس خستگی نمی‌کنید و با یک شوق و هیجان خاص منتظر هستید که دیگر مناظر را مشاهده کنید. پس اگر می‌خواهید به سریلانکا سفر کنید، همراه داشتن یک دوربین عکاسی حرفه‌ای فراموش نشود. قطعاً عکس‌هایی که طی سفر با قطار معروف سریلانکا به ثبت می‌رسانید، از زیباترین و خاص‌ترین عکس‌های شما در تمام زندگی‌تان می‌شود.

 

نکات جالبی که باید درباره قطار معروف سریلانکا بدانید

بهتر است پیش از سوار شدن این قطار نکاتی را بدانید؛ زیرا با مطلع بودن از این موارد می‌توانید زیبایی سفر خود را دوچندان کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر می‌شوند: 

سمت راست قطار بنشینید

بهتر است در طول مسیر حتماً در قسمت راست قطار بنشینید. معمولاً افرادی که در سمت چپ می‌نشینند، برای چندین ساعت اول هیجان چندانی نخواهند داشت و جاذبه دیدنی خاص و منحصربه‌فردی نیز مشاهده نمی‌کنند. اما در سمت راست قطار شاهد مزارع چای و جاذبه‌های طبیعی و جنگل‌های مه‌آلود خواهید بود. البته پس از پشت سر گذاشتن یک الی دو ساعت سمت چپ و هم سمت راست به یک اندازه زیبا می‌شوند.

قطار معروف، خلوت نیست

شاید در رسانه‌های مختلف اجتماعی شنیده باشید که قطار معروف سریلانکا خلوت است. اما باید بدانید که به‌هیچ‌وجه این موضوع صحت ندارد و شما نمی‌توانید در هر زمانی که دوست داشتید به کنار درب‌های باز این قطار بروید. جمعیت قطار بسیار زیاد است و اکثر مسافران صرفاً جهت ایستادن کنار این درب‌ها به سراغ قطار معروف سریلانکا می‌روند.

برای سوار شدن قطار، صبح زود بیدار نشوید

برخلاف نظر و عقیده عموم مردم، بسیاری از افرادی که با این قطار معروف از مسیر زیبای آن عبور کرده‌اند، معتقدند هیچ احتیاجی نیست که در ساعات اولیه صبح برای رسیدن به آن بیدار شوید. در بسیاری از مقاله‌ها این موضوع ذکر شده است که باید نهایتاً ۲ الی ۳ ساعت پیش از شروع حرکت در ایستگاه حاضر باشید، اما این چنین نیست و حتی اگر یک ساعت قبل از حرکت در آنجا حضور پیدا کنید، کافی است. معمولاً قطار با یک توقف کوتاه شروع به حرکت می‌کند.

بلیت بخش Third Class را رزرو کنید

زمانی که می‌خواهید برای رزرو بلیت Second Class اقدام کنید، بهترین و مناسب‌ترین کار گرفتن بلیت نزدیک به بخش Third Class است تا از این طریق بتوانید بدون هر دغدغه و مشکلی پنجره را باز کنید و با مردم محلی که در آنجا حضور دارند، آشنا شوید.

اواسط هفته سفر کنید

قطار معروف سریلانکا با فرارسیدن اواخر هفته شلوغ می‌شود. با درنظرگرفتن این موضوع نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم که اگر تایم و زمان کافی دارید، حتماً در طول هفته سفر خود را آغاز کنید.

حدود 9 ساعت در مسیر خواهید بود

در حالت کلی زمان سفر با این قطار معمولاً بیشتر از ۷ تا ۸ ساعت طول می‌کشد. اما اکثر مسافرانی که تجربه سفر داشته‌اند، گفته‌اند در بسیاری از مواقع مسیر مربوط حداقل ۹ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد.

نکات معروف قطار معروف سریلانکا

 

بازدید از قطار معروف سریلانکا با سفریار

سفر با قطار معروف سریلانکا می‌تواند خاطره بسیار خوش و به‌یادماندنی برای شما به جا بگذارد. شما با سوار شدن قطار کندی به الا سریلانکا، زیباترین مناظر و طبیعت را مشاهده خواهید کرد. پس دوربین خود را هنگام سوار شدن در دست بگیرید و مدام آماده عکاسی و ثبت تصاویر خارق‌العاده باشید. شما با خرید تور سریلانکا می‌توانید علاوه بر تجربه سوار شدن بر این قطار، با بهترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های دیگر آن نیز آشنا شوید. در نتیجه از روزهایی که در این کشور اقامت دارید، بهترین و خاطره‌انگیزترین خاطرات را داشته باشید.

سوالات متداول
  • این قطار معروف که شاید بارهاوبارها در فضای مجازی آن را دیده باشید، دارای رنگ آبی روشن است.

  • این قطار منحصربه‌فرد تمام مسافران خود را از کندی به الا می برد.

  • معمولاً در پایان هفته به دلیل تعطیلات این قطار به‌شدت شلوغ می‌شود، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در اواسط هفته با این قطار سفر کنید.

  • با سوار شدن بر این قطار می‌توانید از مسیرهای مختلف یعنی از جنگل‌ها، کوه‌ها، مزارع چای و پل ۹ قوس بگذرید و از تمامی آن‌ها دیدن کنید. این قطار در برخی از ایستگاه‌ها توقف دارد.

  • این مورد باتوجه‌به روزی که می‌خواهید برای تهیه بلیت مراجعه کنید، تعیین می‌شود.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها