بهترین شهرهای سریلانکا

بهترین شهرهای سریلانکا

بهترین شهرهای سریلانکا، مقاصدی بی‌نظیر برای سفر، تفریح و خرید هستند که هر یک با جذابیت‌های منحصر به فرد خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران خلق می‌کنند. در این جزیره کوچک می‌توانید معنای واقعی آرامش و زیبایی طبیعت را تجربه کنید. مناظر بکر، مرداب‌ها، جاذبه‌های تاریخی و غیره همه موجب شده‌اند تا سریلانکا بهترین انتخاب برای سفر و تفریح توریست‌های زیادی باشد. اما کدام شهر این کشور زیبا برای گشت و گذار انتخاب بهتری هستند؟ مطلبی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. پس برای اینکه بتوانید راحت‌تر شهرهای توریستی این کشور را انتخاب کنید، در این مقاله بهترین شهرهای توریستی سریلانکا را معرفی می‌کنیم.

چرا سریلانکا برای سفر محبوب است؟

وجود جاذبه‌های گردشگری زیاد در بهترین شهرهای سریلانکا موجب شده‌اند که این کشور به یک مقصد سفر شگفت‌انگیز برای مسافران تبدیل شود. طی چند سال گذشته به دلیل پایان جنگ‌های داخلی و برقراری صلح در سریلانکا، صنعت گردشگری در این جزیره رشد چشمگیری کرده است. این کشور با انبوهی از مکان‌های تاریخی شگفت‌انگیز، داشتن غذاهای خوشمزه، همچنین فرهنگ و رسومات تاریخی مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند از مجموعه‌ای باورنکردنی از محیط‌ها و جاذبه‌های این جزیره در اقیانوس هند لذت ببرند.

 

برخی از بهترین شهرهای توریستی سریلانکا

مردم سریلانکا بسیار مهمان‌نواز هستند و شهرهای این جزیره چشم‌نواز مشرف به سواحل زیبا، تپه‌های پوشیده از درخت و جاهای بکر را در خود جای‌داده‌اند. با چرخی در اکثر شهرهای این کشور، آثار تاریخی این جزیره شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. می‌توان گفت این جزیره تکه‌ای زیبا و رویایی از بهشت را در خود جای‌داده است که باید بازدید از آن را در لیست مکان‌های دیدنی خارجی‌تان قرار دهید. در سفر به سریلانکا بازدید از شهرهای زیبای زیر را که جزو توریستی‌ترین مکان‌های سریلانکا هستند از دست ندهید:

کلمبو (Colombo)

این شهر که یکی از بهترین شهرهای سریلانکا است، هم بخش‌های تاریخی و هم مدرن دارد و گردشگران بسیاری، بازدید از سریلانکا را از این شهر شروع می‌کنند. کلمبو به عنوان دومین شهر مهم این کشور شناخته می‌شود و پایتخت تجاری سریلانکا است.
خوشبختانه مردم شهر کلمبو تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند، به همین دلیل شما برای برقراری ارتباط با آنها مشکل زیادی نخواهید داشت. هزینه گشت و گذار در این شهر مناسب است؛ از این رو اغلب گردشگران از سفر به کلمبو رضایت دارند.  این شهر امنیت خوبی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت در خیابان‌های آن قدم بزنید؛ اما بهتر است هنگام گشت و گذار در شب، پول نقد زیادی را همراه خود نداشته باشید. از دیگر مواردی که درباره این شهر باید بدانید، عبارتند از:

  1. بزرگ‌ترین موزه ملی در این شهر قرار دارد. این موزه در سال 1877 توسط سر ویلیام هنری فرماندار شهر تأسیس‌شده است و با گردش در این موزه تاریخ زنده‌ای از سریلانکا را خواهید دید.
  2. معبد گانگارامایا، قدیمی‌ترین معبد بودائی در کلمبو قرار دارد و ساخت آن در قرن نوزدهم شروع شد. مسافران می‌توانند با پای‌برهنه در معبد قدم بزنند و با پوشیدن لباس مخصوص این معبد تصاویری زیبا را از سفر خود ثبت کنند.
  3. بازار پتا بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازار در کلمبو است. هر آنچه نیاز داشته باشید از امکانات اولیه تا سوغاتی‌های معروف سریلانکا در این بازار پیدا می‌شود.
  4. برج لوتوس کلمبو با ارتفاع 351.5 متری در مرکز شهر قرار دارد و شکل این برج شبیه یک گل نیلوفر در حال شکفتن است.
  5. طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و غذاهای خیابانی وجود دارد که می‌توانید برای امتحان کردن غذاهای محلی سریلانکا و غذاهای بین‌المللی به آنها بروید.
  6. گاله فیس (Galle Face) پارک ساحلی بزرگی در شهر کلمبو است. زمان غروب خورشید حتماً به این پارک بروید و از بازار پر سروصدای این پارک و همچنین زیبایی آن لذت ببرید.
  7. مسجد سرخ کلمبو یا مسجد جامع الاضفر در سال 1908 توسط جمعیت مسلمان‌نشین این شهر تاسیس شد؛ در ساخت آن از آجرهای سفید و قرمز استفاده‌ شده است که موجب شده ظاهری متفاوت در آن به وجود آید.
  8. اگر قصد دارید چند روز در شهر کلمبو بمانید، حتماً به معبد Kelaniya سر بزنید؛ در این معبد مجسمه 18 فوتی آوالوکیتسوارا قرار دارد. این مجسمه بودا از جنس برنز ساخته شده است و بالای قله کسیان قرار دارد. 

کلمبو

شهر سیجیریا (Sigiriya)

این شهر جزو بهترین شهرهای سریلانکا و شهرهای تاریخی آن محسوب می‌شود که اغلب آثارش در میراث جهانی یونسکو ثبت‌شده‌اند. اگر به دنبال شناخت تاریخ و فرهنگ باستانی در سریلانکا هستید، حتماً به شهر سیجیریا بروید. همچنین جاذبه‌های توریستی مانند قلعه‌ها و باغ‌های سلطنتی دارد. از جاذبه‌های بی‌‎نظیر این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صخره مشهور سیگیریا از نمادی‌ترین مناطق گردشگری در سریلانکا است که سالانه هزاران مسافر برای دیدن آن عازم این شهر می‌شوند. در پایین این صخره دو پنجه عظیم قرار دارد که نزدیک مسیر بالا رفتن است. برای بالا رفتن از این صخره باید هزینه بپردازید و باید 1200 پله را برای رسیدن به بالای آن طی کنید. زمانی که به بالا برسید، جنگل‌های انبوه و پوشیده‌ای خواهید دید که حس بودن در بهشت را برای شما ترسیم می‌کند.
  2. اگر به حیات‌وحش علاقه دارید، مکانی که حتماً در لیست بازدیدهای خود باید قرار دهید، پارک ملی مینریا است. این پارک به پارک فیل‌ها نیز شهرت دارد. هنگام غروب خورشید صدها فیل اطراف چشمه آب در این پارک جمع می‌شوند تا خود را سیراب کنند؛ منظره بسیار دیدنی ایجاد می‌کنند.
  3. پارک ملی کادولا نیز از جمله پارک‌های شهر سیجیریا است که علاوه بر فیل‌ها می‌توانید پلنگ، آهو، گراز وحشی، خرس تنبل و البته میمون‌ها را نیز در آن ببینید. 
  4. این شهر نیز از جمله شهرهای تاریخی سیجیریا است که با انبوهی از خرابه‌های قدیمی و تاریخی، جلوه‌ای از گذشتگان را به تصویر می‌کشد. این شهر و جذابیت‌های آن را نیز در لیست سفر خود اضافه کنید؛ زیرا جزو بهترین شهرهای توریستی سریلانکا است.

شهر سیجیریا

کندی (kandy)

اگر طرفدار چای و شکلات هستید، این شهر بهترین مقصد برای شماست. کندی جنگل‌های انبوهی دارد و اغلب مزارع چای سریلانکایی در این شهر واقع‌شده اند. همچنین شکلات معروف Kandy در این شهر تولید می‌شود. مکان های گردشگری که در کندی می‌توانید ببینید، شامل باغ‌های سلطنتی، دریاچه کندی و معابد بی‌شماری است که جلوه‌ای مذهبی به شهر بخشیده‌اند.
جالب است بدانید در یکی از معروف ترین معابد کندی، دندان های بودا (از مهم ترین  از مهم ترین یادگارهای بجا مانده از بودا) نگه داری می شود. درون این معبد زیبایی بسیار چشم‌نوازی وجود دارد و وجود گل‌های تازه و رنگارنگ، زیبایی آن را دوچندان کرده است. این معبد می‌تواند جای دنجی برای استراحت شما باشد.
معبد لانکاتیلاکه راجاماها ویهارایا (lankatilaka Tample) از دوران گرامپولا باقی‌مانده است و فضایی بسیار تماشایی و آرام‌بخش دارد. نام این معبد به معنی جواهر جزیره نمایانگر جواهری شگفت‌انگیز در دل شهر کندی است. معبد غار دامبولا که عموماً به نام معبد طلایی شهرت دارد از جمله آثار ثبت‌شده در میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این معبد از بزرگ‌ترین معابد غاری در سریلانکا به شمار می‌رود که 5 غار را در دل خود جای‌داده و مملو از مجسمه‌های لرد بودا و برخی از پادشاهان و لرد ویشنو است. از دیگر معابد معروف کندی می‌توان به معبد گادالادنیا راجا ماها ویهارایا (Gadaladeniya Raja Maha Viharaya)، معبد دگالدورووا راجا ماها ویهارا (Degaldoruwa Raja Maha vihara)، معبد امبکه دوالایا (Embekka Devalaya) و... اشاره کرد.

کندی

شهر گال (Galle)

شهر گال که یکی دیگر از بهترین شهرهای سریلانکا و بندر تجاری مهم آن است، تاریخ پر فراز و نشیبی دارد. در قرن شانزدهم توسط استعمارگران پرتقالی تأسیس شد. سپس این شهر به دست هلندی‌ها افتاد و سال‌ها به دلیل جایگاه خاص دریایی‌اش، توسط کشورهای مختلف تصرف می‌شد. به همین دلیل اگر در شهر گشتی بزنید، تاریخ پرتقال و هلند در معماری شهر برای شما مجسم خواهد شد. از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بخش‌های معروفی که نمایانگر استعمار پرتغال در این شهر است شامل فانوس دریایی و قلعه گال می‌شود که در بخش جنوبی شهر واقع‌شده اند. 
  2. کلیسای سنت ماری، بندر و موزه دریایی، معبد شیوا نیز از دیگر مکان‌های دیدنی در شهر هستند که حتماً برای دیدنشان وقت بگذارید. همه این موارد موجب شده اند که شهر گال به عنوان یکی از بهترین شهرهای سریلانکا شناخته شود. 
  3. شما برای صرف غذا می توانید به کافه‌، رستوران‌های خیابانی مراجعه کنید که در آن ها غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های متنوعی سرو می‌شود. اما لذت غذا خوردن در آشپزخانه پونی که در یکی از خانه‌های سنتی با سبک هلندی ساخته‌شده است و تازه‌ترین غذاهای غربی را با محصولات سریلانکا برای مسافران تدارک می‌بیند، چیز دیگری است. قدیمی‌ترین رستوران هم فورتالز است که بیش از 200 سال قدمت دارد و اکثرا غذاهای دریایی و همچنین میز مخصوص کباب دارد.

شهرگال

شهر نووارا الیا (Nuwara Eliya)

شهر نووارا الیا به عنوان یکی از بهترین شهرهای سریلانکا به شهر چای نیز شهرت دارد؛ چراکه مهم‌ترین و معروف‌ترین چای سریلانکا را تولید می‌کند. این شهر به انگلستان کوچک نیز شهرت دارد. سبک طراحی ساختمان های این شهر به دلیل اشغال و استعمار طولانی انگلیسی‌ها، کاملاً به سبک انگلیسی است. این شهر طبیعتی بکر و سرسبز و جذاب دارد و با مزارع چای انباشته‌شده است که بسیار برای طبیعت دوستان جذابیت دارد. پارک ملی گالوی لند، پارک ویکتوریا، معبد سیتا امان و باغ گیاه‌شناسی هاکگالا نیز از جمله جاهای دیدنی این شهر تلقی می‌شوند.

شهر نووارا الیا

بنتوتا (Bentota)

این شهر برای دوستداران تفریحات آبی مکان بسیار لذت بخشی محسوب می شود. این شهر سواحل و استراحتگاه‌های دریایی بی‌شماری دارد که برای مسافران با هر توان مالی گزینه عالی به شمار می‌‎رود. ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، قایق‌سواری، کایت‌سواری و پاراسلینگ را می‌توانید در این شهر تجربه کنید. معبد گالاپوتا با وجود مجسمه بزرگ بودا و ترکیبی از هنر و رنگ مکانی زیبا برای استراحت است. برخی از مکان‌های دیدنی در شهر بنتوتا یکی از بهترین شهرهای سریلانکا، شامل موارد زیر می‌شوند: 

  1. شهرت جزیره سینامون به دلیل کشت دارچین در مزارع آن است. شما در مزارع این شهر زیبا می توانید مراحل برداشت، روغن گیری و جدا کردن پوست دارچین را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین با وجود مناظر زیبا و آفتاب‌گیر و رویایی، مکانی عالی برای استراحت و تفریح است.
  2. معبد سنگی گالاپاتا ویهارا عبدی به دلیل دفن شدن دندان سومین شاگرد لرد بودا در میان گردشگران به شهرت رسیده است.
  3. چه به دنبال موج‌سواری تند و چه شنا در آب‌های کم‌عمق باشید، ساحل موراگالا (Moragalla Beach) می‎تواند مقصدی ایده آل شما باشد. این بهشت با شن‌های درخشان و آب‌های آبی شفاف خود پذیرای شما مسافران است.
    اگر دنبال حیات‌وحش بسیار دلهره‌آور هستید و می‌خواهید سفری با ترس و لذت را تجربه کنید، حتماً به رودخانه مادوگاندا (Madu Ganga) سری بزنید. گونه کمیاب مانگرو در این رودخانه زندگی می‌کند. در این رودخانه ماهیگیری سنتی و پرورش میگو نیز انجام می‌شود.
  4. اگر می‌خواهید از یک مکان جادویی که شبیه یک رمان فانتزی است دیدن کنید، می‌توانید به باغ بریف بروید. این باغ که در داخل شهر بنتوتا که یکی از بهترین شهرهای سریلانکا است، قرار دارد. این باغ بیست هکتار وسعت دارد و حدود یک‌صد و شش نوع درخت مختلف و صدها جانور در آن زندگی می‌کنند که امروزه هنوز در حال شمارش هستند.
  5. ساحل لاک‌پشتی که مرکز پرورش این حیوان بامزه به شمار می‌رود و گونه‌های مختلفی از آن مانند لاک‌پشت سبز، پشت چرمی و زیتون ریدلی در این ساحل یافت می‌شود.
  6. رودخانه مادو، واقع در بنتوتا یک آبراه زیبا و خیره کننده است که به دلیل زیبایی طبیعی و اهمیت فرهنگی خود، شهرت دارد. این رودخانه زیبا با وسعت بیش از 900 هکتار، کانون تنوع زیستی مملو از گیاهان و جانوران متنوع است. بازدیدکنندگان می‌توانند با تورهای قایقی در میان تونل‌های حرا حرکت کنند و شاهد حیات پرندگان پر جنب‌وجوش و گونه‌های آبزی بی‌نظیر باشند.

بنتوتا

الا (Ella)

الا یکی دیگر از بهترین شهرهای سریلانکا است که در نیمه جنوبی سریلانکا قرار دارد و طبیعتش بسیار زیبا و دل‌فریب است. شما می‌توانید تفریحاتی مانند پیاده‌روی، استراحت در کنار آبشار و طبیعت‌گردی را در این شهر تجربه کنید. برخی از نقاط دیدنی در الا عبارت‌اند از: 

  1. انتخاب شماره یک ما و بهترین کاری که می‌توان در الا انجام داد، پیاده‌روی به قله آدام (Little Adam’s Peak) است. صعود به این قله تنها حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و منظره آن را بسیار ارزشمند می‌کند. پیاده‌روی به قله آدام کوچک باید در لیست ماجراجویان و هر کسی که به دنبال عکسی باورنکردنی از شهر الا است، باشد.
  2. یکی از برترین جاذبه‌های منطقه الا، پل نه قوس (Nine Arch Bridge) است و در مدت اقامت در آنجا نمی‌توانید از مشاهده آن بگذرید. این پل نمادین با فضای سبز روشن و مزارع چای معطر احاطه‌شده است. اگر می‌خواهید از برج الا تا پل پیاده‌روی کنید و عکس‌های شگفت‌انگیزی از پل برافراشته در مه بگیرید، کافی است یک ساعت زمان بگذارید.
  3. آبشار و غارهای راوانا و استخر شنای بزرگ این منطقه و همچنین مکان‌های بی‌شمار دیگری که در این شهر قرار دارند، همه از جاذبه های طبیعی الا هستند. همچنین وجود آب‌وهوای خنک حتی در دل تابستان، الا را به مکانی شگفت‌انگیز برای مسافران و گردشگران تبدیل است. اگر اهل شبگردی هستید، الا بهترین مقصد برای شما است؛ زیرا  شهر شب‌زنده‌داران است و می‌توانید در هر ساعتی از شب، در این شهر گشت بزنید.

الا

 

بازدید از بهترین شهرهای سریلانکا با سفریار

می‌توان گفت شهرهای سریلانکا هستند که موجب شده‌ اند تا این جزیره مقصد گردشگران زیادی شود. سریلانکا کشوری حیرت‌انگیز است که در جای‌جای آن جاذبه‌های جالبی وجود دارد که ارزش رفتن را دارد. آیا شما نیز می‌خواهید این جزیره را از نزدیک ببینید و واقعاً شگفت‌زده شوید، پس برای خرید تور سریلانکا و رزرو بلیت برای سفر به این تکه از بهشت حتماً اقدام کنید تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز را با عزیزان خود تجربه کنید. فرصت را از دست ندهید، اکنون زمان رفتن است.

سوالات متداول
  • اگر از غرب و سواحل جنوبی بازدید می‌کنید، بهترین زمان برای سفر از دسامبر تا مارس است. اما برای سفر به سواحل شرقی بهترین زمان برای بازدید از آوریل تا سپتامبر است.

  • سریلانکا کشوری مناسب برای سفرهای خانوادگی است و بسیار امن در نظر گرفته می‌شود.

  • با داشتن مسترکارت و کارت اعتباری برخی از بانک‌ها و نیز تبدیل ارز به پول رایج این جزیره می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

  • اگر شما اقدام به خرید تور سریلانکا کرده باشید، تورلیدر شما را به این شهرها خواهد برد.

  • حجم بیشتر چای سریلانکا از مزارع چای شهر نوورا الیا برداشت می شود.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها