راهنمای سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین شهرهای ترکیه، آلانیا است. این شهر با 20 قرن پیشینه، طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد.  سفر به آلانیا می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش برای شما به ارمغان آورد. مهم نیست که در آلانیا به دنبال چه نوع سرگرمی هستید، همیشه چیزی متناسب با سلیقه خود پیدا خواهید کرد. می‌توانید از مهم‌ترین بناهای تاریخی بازدید داشته باشید یا در رودخانه پرشور کوهستان ماهی بگیرید. 

اگر دوست دارید از این شهر تاریخی و پر شور و نشاط بازدید کنید، راهنمای سفر به آلانیا را بخوانید تا با نحوه سفر، جاذبه‌های گردشگر، شرایط آب‌وهوایی و... آشنا شوید.

معرفی و تاریخچه شهر آلانیا

شبه جزیره آلانیا، از شهرهای باستانی و گردشگری ترکیه به شمار می‌رود که به دلیل قرار گرفتن در بین این دو منطقه پامفیلیا و کیلیکیه نام‌گذاری شده است. تاریخ تاسیس این شهر باستانی به سال 1950 برمی‌گردد که در گذشته فقط یک زمین کشاورزی بود. بعدها با توسعه زیرساخت‌ها، گسترش پیدا کرد و امروزه بسیاری از گردشگران از آنجا بازدید می‌کنند. زبان رسمی مردم آلانیا، ترکی بوده و واحد پول آنها لیر ترکیه است.

نمای کلی و گردش در شهر آلانیا ترکیه

 

موقعیت جغرافیایی آلانیا

آلانیا در فاصله 135 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. هوای تمیز، سواحل بسیار زیاد و حتی جاذبه‌های تاریخی این شهر باعث شده این شهر به عنوان یک منطقه گردشگری مهم تبدیل شناخته شود. بسیاری از تفریحات شبانه شامل کلوپ‌های شبانه، دیسکوها و قلیان خانه‌ها را می‌توانید آنجا ببینید.

آلانیا بر روی نقشه جغرافیایی ترکیه

 

آب‌وهوای آلانیا و بهترین فصل سفر

آب‌وهوای آلانیا در تابستان‌ گرم و زمستان‌ سرد است. در فصل تابستان‌ دمای هوای افزایش می‌یابد و حتی در ماه‌های تیر و مرداد می‌تواند به 40+ درجه سانتی‌گراد هم برسد. با این حال، نزدیک بودن این شهر به کوه و دریا، این گرما را قابل‌تحمل کرده است. از اوایل خرداد تا اواخر شهریورماه بهترین زمان برای سفر به آلانیا بوده و شما می‌توانید از این شهر بازدید کنید. علاوه بر جاهای گردشگری فوق‌العاده در چنین زمان‌هایی می‌توانید از جشنواره‌های مختلفی بازدید کنید. 

طبیعت و ساحل آلانیا در فصل تابستان

 

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی آلانیا

به‌طورکلی تمامی شهرهای ترکیه میزبان برگزاری جشنواره‌های مختلف در فصل‌هایی از سال هستند و آلانیا هم از این قضیه مستثنی نیست. برخی از محبوب‌ترین جشنواره‌های آلانیا عبارت‌اند از:

  • جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر آلانیا (Alanya International Culture and Art Festival)
  • فستیوال پرتقال (Portakal Festival)
  • مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری در کوهستان (International Alanya Mountain Bike Competition)
  • ماراتن بین‌المللی شنای آلانیا  (International Alanya Swimming Marathon)
  • جشنواره‌های دور و نزدیک (Festivals near and far)

به غیر از مواردی که اشاره شد، چند جشنواره دیگر در آلانیا برگزار می‌شوند که معمولاً اهمیت کمتری دارند. Antalya International film Festivals  یا جشنواره فیلم آلانیا در مردادماه برگزار می‌شود و بسیاری از ستارگان هالیوود در این جشنواره حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر آلانیا با لباس محلی مردمان ترکیه

 

پوشش مردم آلانیا به چه صورت است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که پوشش مردم آلانیا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ مردم آلانیا معمولا محدودیتی برای پوشش ندارند و مردم و زنان می‌تواند هر نوع لباسی که دوست دارند بپوشند. فقط برای حضور در مساجد و اماکن باید زنان لباس پوشیده به تن کنند. جشنواره میوه‌های گرمسیری آلانیا در تاریخ 6-7-8 مهر در آلانیا برگزار می‌شود. موضوع جشنواره میوه‌های گرمسیری آووکادو و انبه خواهد بود.

 

سوغاتی‌های آلانیا

در شهر توریستی آلانیا سوغاتی‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید در هنگام سفر به این شهر آنها را خریداری و به‌عنوان یادگاری نگه دارید. از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ‌های تزیینی سرامیکی و موزاییکی ترکی 
  • قهوه ترک 
  • فرش و گلیم ترک
  • ادویه‌جات مخصوص ترکیه 
  • ظروف سرامیکی ترکی 
  • لوازم آرایشی و بهداشتی ترکیه
  • لباس‌های برند ترک
  • و....

 

غذاهای معروف آلانیا

آلانیا نیز مانند هر شهر دیگری دارای غذاهای محلی مخصوص به خود است. از معروف‌ترین غذاهای آلانیا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Yarpuzlu Akdarı Çorbası (سوپ ارزن با پونه)
  • Şepit (نوعی نان)
  • Döğme Aşı (فرنی گندم)
  • İlibada Sarması (نوعی غذا شبیه به دلمه)
  • Taze Ülübü Yemeği (لوبیا تازه)
  • Öksüz Helvası (حلوا)
  • Balikesir Cheese & Breakfast نوعی صبحانه

حلوا محلی آلانیا

 

جاهای دیدنی آلانیا 

همان‌طور که اشاره شد، شهر آلانیا از شهرهای گردشگری کشور ترکیه به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. وقتی که به آنتالیا سفر می‌کنید، گزینه‌های مختلفی را برای بازدید پیش رو دارید. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آلانیا آشنا می‌کنیم:

از قلعه آلانیا بازدید داشته باشید

این قلعه متعلق به دوران کلاسیک است. بسیاری از آثاری که در این قلعه به چشم می‌خورند، از قرن 13 ‌ام باقی مانده‌‌اند. اگر به مکان‌های تاریخی و باستانی علاقه دارید، حتما از این قلعه دیدن کنید. 

قلعه آلانیا ترکیه در ایام شب

از موزه خانه آتاتورک (Ataturk House & Museum) بازدید کنید

موزه خانه آتاتورک در منطقه مرکزی اصلی آلانیا واقع شده که به مصطفی کمال آتاتورک (اولین رئیس جمهور ترکیه) اختصاص دارد. اگر به تاریخ علاقه‌مند باشید، این موزه می‌تواند مکان خوبی برای شما باشد.

موزه خانه آتاتورک آلانیا

پارک Seyir Terasi گزینه خوبی برای تفریح در آلانیا است

آلانیا مکانی عالی برای استراحت، کشف خرابه‌های باستانی و لذت بردن از غذاهای زیبای ترکی است. همچنین یک مقصد محبوب برای خانواده‌ها و کسانی است که به دنبال تجربه ماجراجویی ‌هستند.

این پارک درست در شمال ایستگاه تله‌کابین و دفتر گردشگری قرار دارد و یک مکانی عالی برای دیدن مناظر چشمگیر آلانیا به شمار می‌رود. پارک Seyir Terasi آلانیا، یک منطقه تفریحی سرسبز و مملو از درختان نخل بوده که در روزهای آفتابی میزبان بسیاری از گردشگران است. این پارک یک موزه باستان‌شناسی دارد که در آن می‌توانید آثار باستانی مربوط به دوران ماقبل تاریخ را ببینید. 

حمام ترکی آلانیا (Hammam)

یکی از نمادین‌ترین تجربیاتی که می‌توانید در آلانیای ترکیه داشته باشید، بازدید از حمام ترکی است. این حمام‌ها، قرن‌ها بخشی از فرهنگ ترکیه بوده‌اند و روشی منحصر به فرد برای سم زدایی بدن شما ارائه می‌دهند.

علاوه بر اتاق بخار، حمام‌های عمومی ترکی، اغلب دارای قسمت ماساژ و سونا هستند.  پس از یک روز طولانی در شهر، این حمام‌ها راهی عالی برای استراحت و آرامش به شمار می‌روند و هم مردان و هم زنان می‌توانند از آنجا لذت ببرند.

 

مراکز خرید و بازارهای آلانیا

مراکز خرید و بازارهای مختلفی در شهر وجود دارد که هنگام سفر به آلانیا می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید. از معروف‌ترین مراکز خرید آلانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • مرکز خرید کیپا  (Kipa)
  • استفانی دیاموند  (Steffany Diamond)
  • مرکز خرید آلانیوم  (Alanyum)
  • مرکز خرید نوا اوتلت  (Neva Outlet)
  • بازار آلانیا (Alanya Bazaar) 
  • مرکز خرید مگامال  (MegaMall)

 

هتل‌های آلانیا

ازآنجایی‌که آلانیا از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌رود و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، دارای هتل‌های متعددی بوده که در جدول زیر به ترتیب اولویت برای شما لیست شده است: 

کیفیت هتل اسم هتل
هتل 5 ستاره  زافیرا دلوکس ریزورت و اسپا (Alan Xafira Deluxe Resort & Spa)
هتل نوکس این دیلاکس (Noxinn Deluxe hotel)
هتل اورنج کانتی ریزورت آلانیا (Orange County Resort hotel Alanya)
هتل 4 ستاره هتل ریلکس بیچ (Relax Beach Hotel)
هتل وایکینگ اینفنیتی ریزورت (Vikingen Infinity Resort hotel)
هدف بیچ ریزورت اند اسپا (Hedef Beach Resort & Spa)
هتل الایی کلئوپاترا (Alaiye Kleopatra Hotel)
هتل سنزا گراند سانتا (Senza Grand Santana Hotel)
هتل کلوپاترا لایف (Kleopatra Life Hotel)
هتل بلو استار (Blue Star Hotel)
هتل 3 ستاره هتل یامان لایف (Yaman Life Hotel)
هتل افتالیا داون تاون (Eftalia Downtown Hotel)
هتل کلوپاترا سان لایت (Kleopatra Sun Light Hotel)
هتل و اسپا اوزگل بی (Ozgur Bey Spa Hotel)
هتل آزاک بیچ (Azak Beach Hotel)

 

 

نحوه سفر به شهر 

سفر به آلانیا با هواپیما و پرواز امکان‌پذیر است. با توجه به هزینه‌های بالای سفر، پیشنهاد ما به شما خرید تور آلانیا است. در اصل با این تورها می‌توانید چند روزی در بهترین هتل‌های آلانیا اقامت داشته باشید و از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدنی بازدید کنید. برای خرید تور آلانیا باید با کارشناسان سفریار تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند و بتوانند با خیال راحت به این مقصد سفر کنید. 

اگر قصد دارید در تعطیلات نوروز خود را در آلانیا بگذرانید کافی است که تور نوروز آلانیا سفریار را رزرو و از تعطیلات خود نهایت لذت را ببرید.

سفر به آلانیا و تفریح های دریایی در اطرفا قلعه معروف آلانیا

 

حمل‌ونقل عمومی در شهر آلانیا

برای حمل‌ونقل عمومی در آلانیا می‌‌توانید از گزینه‌های مختلفی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید. اما اتوبوس بهترین گزینه‌ای است که هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت. در مرکز شهر می‌توانید با اتوبوس، مینی‌بوس‌های کوچک و تاکسی رفت و آمد کنید.

اکثر اتوبوس‌ها از ساعت 6:00 تا 23:45 در دسترس هستند. برای استفاده از اتوبوس باید کنت کارت داشته باشید. می‌توانید کارت را از اکثر کیوسک‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس دریافت کنید، کرایه یک سفر 3 لیر است. اتوبوس‌های کوچک دارای مسیرها و کرایه‌های ثابت هستند. آنها در هر 5 تا 10 دقیقه از ساعت 6.30 تا 24.00 در مسیرهای مختلف فعالیت دارند. می‌توانید با اتوبوس‌های کوچک به سایر نقاط آلانیا سفر کنید. تاکسی یکی دیگر از راه‌های حمل و نقل در آلانیا است. از آنجایی که آلانیا یک شهر نسبتا کوچک بوده، تاکسی زیادی در سطح شهر دیده می‌شود.

 

هزینه سفر به آلانیا

هزینه سفر به آلانیا به چند فاکتور مهم و اساسی مانند خورد و خوراک، حمل‌ونقل، محل اقامت و تفریحات بستگی دارد. اگر کمی خودتان مدیریت داشته باشید، می‌توانید تا حدودی هزینه‌هایتان را کاهش دهید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توان به جای اقامت در هتل‌های لوکس، هتل ساده و ارزان قیمت انتخاب کرد. یا حتی به جای تاکسی یا کرایه ماشین می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که هزینه زیادی ندارد. 

تفریحات دریایی و طبیعت فوق العاده زیبای شهر ساحلی آلانیا

 

اطلاعات لازم درباره آلانیا

در صورت نیاز می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

  • پیش شماره:90+
  • پلیس: 5274530
  • اورژانس:112

 

سیم‌کارت‌های شهر آلانیا

برای سفر به آلانیا نیاز به یک سیم‌کارت اعتباری دارید که هم بتوانید با دیگران ارتباط داشته باشید و هم از اینترنت گوشی استفاده کنید. اپراتورهای معروف ترکیه  ترک تلکام، ترکسل و ودافون هستند که هریک سیم‌کارتی با قیمت مختلف دارند. برای خرید هریک از این سیم‌کارت‌ها، باید پاسپورت به همراه داشته باشید و می‌توانید از فرودگاه یا فروشگاه‌ها در مرکز شهر این سیم‌کارت‌ها را خریداری کنید.

 

وضعیت امنیت در شهر آلانیا

این شهر از لحاظ امنیت در وضعیت خوبی قرار دارد و معمولا تابه‌حال مشکلی برای گردشگران در آلانیا گزارش نشده است. به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت به این شهر سفر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

حقایقی در مورد آلانیا

آلانیا یک شهر زیبا با تاریخ غنی است. ویرانه‌های شهرهای باستانی در اینجا گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند؛ بنابراین بد نیست حقایقی را در مورد این شهر بدانیم:

  • اولین سکونتگاه آلانیا در قرن 2 قبل از میلاد تاسیس شد. 
  • نام امروزی این شهر در سال 1933 به وجود آمد و قبلا اقامتگاه زمستانی سلطان بوده و به آن علایه می‌گفتند.
  • بسیاری از گربه‌های بی‌خانمان در خیابان‌های آلانیا زندگی می‌کنند. اگر به بیماری آیلوروفوبیا مبتلا هستید (فوبیا از گربه‌ها)، شاید آلانیا گزینه خوبی برای سفرتان نباشد.

 

تجربه سفر به آلانیا با سفریار...

آلانیا از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه به شمار می‌رود که هر سال گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. قبل از سفر به آلانیا، بهتر است اطلاعاتی درباره آب‌وهوای آلانیا، نحوه سفر، بهترین هتل‌های آلانیا، بهترین جاذبه‌ها و مناطق گردشگری آن کسب کنید. به همین منظور در این مقاله راهنمای سفر به آلانیا  ما سعی کردیم به تمامی این موارد اشاره کنیم تا سفر راحتی را تجربه کنید. 

برای سفر به آلانیا راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما بهترین و ساده‌ترین راه خرید تور آلانیا است. در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی مختلفی تور آلانیا را ارائه می‌دهند. از بهترین و معتبرترین این آژانس‌ها می‌توان به سفریار اشاره کرد. اگر درباره انواع تور آلانیا و نحوه سفر به این شهر سوال دارید، کافی است که با کارشناسان سفریار (02191006828) تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول
  • این شهر تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد؛ ولی فصل تابستان اوج گردشگری آلانیا است.

  • فصل زمستان هم تعداد گردشگران کمتری در این شهر مشاهده می‌کنید و هم اینکه می‌توانید تور آلانیا را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

  • مسجد سلیمانیه، برج قرمز، قلعه سرخ از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

  • عواملی مانند: نوع سفر، زمان سفر، مدت زمان اقامت،نوع هتل و... در قیمت این تور تاثیرگذار هستند و خوشبختانه شما می‌توانید با کمی مدیریت هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید

  • شما می‌توانید یا به صورت حضوری به مجموعه سفریا مراجعه کنید یا اینکه برای خرید تور آلانیا با کارشناسان ما در تماس باشید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها