راهنمای سفر به خارج

راهنمای سفر به خارج

اگر برنامه سفر خارجی را برای تعطیلات خود در نظر دارید؛ حتماً باید ابتدا به نکات بسیار مهمی توجه کرده و اطلاعات کاملی درباره نحوه سفر به خارج کسب کنید.

سفر خارجی هیجان و لذت بسیار زیادی را به شما خواهد داد؛ اما درصورتی‌که قبل از سفر راهنمای سفر خارجی را مطالعه نکرده باشید، حتماً با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبرو خواهید شد. راهنمای سفر ابتدا شما را با انواع سفر خارجی و روش انجام آن آشنا خواهد کرد و سپس به شما خواهد گفت که سفر خود را چگونه و با رعایت چه نکاتی انجام دهید. 

در این مطلب قصد داریم بهترین راهنمای سفر به خارج را ارائه کرده و به شما بگوییم که چگونه بهترین و جذاب‌ترین سفر به کشورهای خارجی را تجربه کنید. 

انواع سفرهای خارجی

سفرهای خارجی انواع مختلفی داشته و هریک از آنها خصوصیات و ویژگی‌های خاصی را به شما ارائه خواهند کرد. اولین و پرطرف‌دارترین نوع سفرهای خارجی آنهایی هستند که به‌صورت هوایی برگزار خواهند شد. این نوع از سفرها شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهند رساند. 

با اینکه سفر خارجی به صورت هوایی گران‌تر است؛ اما در بسیاری از مواقع حق انتخاب نداشته و حتماً باید این نوع از سفر را انتخاب کنید. اگر مقاصد گردشگری خارجی را بادقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فاصله آنها از کشور ایران زیاد بوده و نمی‌توان به‌صورت زمینی به آنجا سفر کرد. 

نوع دوم سفرهای خارجی آنهایی هستند که به‌صورت زمینی برگزار می‌شوند. برخی از مقاصد گردشگری بسیار جذاب و پرطرفدار مانند ترکیه وجود دارند که شما می‌توانید سفر خود را به‌صورت زمینی انجام داده و هزینه‌های سفر را پایین بیاورید. البته سفر زمینی به شهرهای مختلف ترکیه و حتی کشورهای هم‌مرز با ایران، بسیار طولانی و خسته‌کننده است. 

درصورتی‌که اصرار دارید سفر خارجی خود را به‌صورت زمینی انجام دهید، شهرهای وان، ترابزون، استانبول و آنتالیا بهترین گزینه‌های ممکن هستند. 

سفر به کشورهای خارجی و اروپایی و بازدید از طبیعت

 

انتخاب مقصد مناسب برای سفر خارجی

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در راهنمای سفر خارجی مورد بررسی قرار بگیرد، انتخاب مقصد مناسب برای گذراندن تعطیلات است. در حال حاضر شهرهای بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که جذابیت‌های آنها گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. ویژگی‌ها و خصوصیات هریک از این شهرها شما را وادار می‌کند بهترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید. 

برای اینکه مقصد مناسب و جذابی را برای سفر خود انتخاب کنید، باید ابتدا هزینه‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. سفر به کشورهای لوکس اروپایی شما را با هزینه‌های زیادی روبرو خواهد کرد؛ به همین دلیل اگر تمکن مالی بالایی ندارید، باید کشورهای اطراف ایران از جمله ترکیه، ارمنستان، گرجستان و... را انتخاب کنید. 

لازم به ذکر است که فاصله کشورها با ایران رابطه مستقیمی روی هزینه‌ها دارد. هرچه کشور موردنظر از ایران دورتر باشد، هزینه‌های سفر شما بیشتر خواهد شد. 

سفر به برخی از کشورهای خارجی شرایط خاص‌تری را پیش روی شما خواهد گذاشت. یکی از این شرایط مهم، اخذ ویزا و ارائه ضمانت بازگشت از سفر است. شما باید با پرداخت هزینه خاصی ویزای خود را تهیه کنید و در بعضی از موارد مبلغ سنگینی را بابت ضمانت بازگشت از سفر بپردازید. 

البته بهتر است بدانید که بدون ویزا هم می‌توان به برخی از کشورهای خارجی سفر کرد. در واقع اگر قصد سفر به شهرهای ترکیه، گرجستان و ارمنستان را دارید، نیازی به اخذ ویزا ندارید. شما با ارائه پاسپورت معتبر و مدارک شخصی، می‌توانید به این کشورها سفر کنید. 

سفر به مقصد خارجی و طبیعت باور نکردنی اروپا

 

راه‌های سفر به کشور خارجی

سفر خارج به چند روش مختلف انجام خواهد شد که شما باید بر اساس شرایط خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. اگر بخواهیم نحوه سفر به خارج و چگونگی انجام آن را بادقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که شما دو راه مختلف پیش رو دارید. اولین روش برای سفر به خارج، برنامه‌ریزی سفر به‌صورت شخصی است. شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان خود سفر به کشور موردنظر خود را برنامه‌ریزی کرده و تمام کارهای آن را شخصاً انجام دهید. 

با اینکه روش اول یک روش محبوب و امکان‌پذیر است؛ اما قطعاً چالش‌ها و مشکلات مختلفی را بر سر راهتان قرار خواهد داد. مراحل اخذ ویزا، آشنایی با زبان کشور مقصد، جابه‌جایی در سطح کشور، رزرو هتل و... از جمله چالش‌هایی هستند که با انتخاب روش اول، باید از سر راه بردارید. 

روش دوم برای سفر خارج بسیار آسان‌تر است. در این روش به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و از آنجا تور کشور مقصد را خریداری خواهید کرد. با انجام این کار تمام چالش‌های سفر به خارج از مقابل شما برداشته شده و بدون هیچ دردسر خاصی سفر خود را با بهترین خدمات انجام خواهید داد. در این روش تمامی کارهای سفر و برنامه‌ریزی آن بر عهده آژانس بوده و شما هیچ کار خاصی انجام نخواهید داد. 

سفر هوایی به کشورهای خارجی

 

مراحل سفر به خارج

بعد از اینکه با انواع سفرهای خارجی و روش‌های مختلف انجام آن آشنا شدید، باید اقدامات لازم برای سفر خارج را انجام دهید. این اقدامات به چند دست مختلف تقسیم خواهند شد که در ادامه آنها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد. 

مراحل قبل از آغاز سفر به خارج

قبل از اینکه سفر خود را به مقصد موردنظر آغاز کنید، باید یک‌سری از اقدامات خاص را انجام دهید تا در هنگام سفر با مشکل خاصی روبرو نشوید. در این مرحله انجام کارهای زیر واجب و ضروری است. 

اخذ ویزا و پاسپورت

اولین کاری که قبل از آغاز سفر باید انجام دهید این است که ابتدا پاسپورت خود را تهیه کرده و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید. معمولاً بیشتر گردشگرها دارای پاسپورت هستند؛ اما اگر این مدرک مهم و معتبر را ندارید، باید با ارائه مدارک شخصی، عکس 6 در 4 و اجازه محضری (برای افراد زیر 18 سال) آن را تهیه کنید. 

بعد از دریافت پاسپورت، می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای انجام این کار باید به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کرده و با ارائه مدارک مختلف از جمله پاسپورت معتبر، مدارک شخصی، مدارک اثبات تمکن مالی، مدارک رزرو هتل در کشور مقصد و... پروسه دریافت ویزا را طی کنید. توجه داشته باشید که اخذ ویزا فقط مختص کشورهایی است که ویزای گردشگری را درخواست می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، برای سفر به کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان و...  نیازی به اخذ ویزا نیست. 

اخذ پاسپورت خارجی

تهیه بلیت سفر

با اینکه امکان سفر زمینی به برخی از شهرهای ترکیه امکان‌پذیر است؛ اما بیشتر افراد سفر هوایی را ترجیح می‌دهند. برای اینکه بتوانید سفر خود را آغاز کنید، قبل از هر کاری باید بلیت رفت‌وبرگشت کشور مقصد را خریداری کنید. توجه داشته باشید که ارائه بلیت برای اخذ ویزا بسیار مهم بوده و در بسیاری از مواقع نبود بلیت باعث ریجکت شدن ویزا خواهد شد. 

قبل از اینکه هرگونه اقدامی انجام دهید، باید حتماً بلیت کشور مقصد را از ایرلاین‌های معتبر خریداری کرده باشید تا خیالتان بابت اخذ ویزا و سفر به کشور مقصد راحت باشد.

نکته بسیار مهمی که باید در هنگام خرید بلیت به آن توجه کنید این است که امکان پرواز مستقیم به برخی از کشورهای خارجی وجود ندارد؛ در چنین حالتی باید  ویزای ترانزیت را دریافت کنید تا بتوانید پرواز دومرحله‌ای را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. 

پرداخت عوارض خروج از کشور 

یکی دیگر از اقدامات لازم برای سفر به خارج، پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور است. زمانی که شما این کار را انجام ندهید، در داخل فرودگاه اجازه عبور از گیت به شما داده نمی‌شود. بهتر است این کار را دو روز قبل از سفر انجام دهید؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این کار را انجام دهید، در داخل فرودگاه می‌توانید به کمک دستگاه‌های خودپرداز مشکل را برطرف کنید. 

بررسی قوانین کشور مقصد

یکی دیگر از اقدامات لازم قبل از سفر به کشور مقصد، بررسی قوانین آن است. هریک از کشورهای خارجی دارای قوانین خاصی هستند که آنها را برای  ورود و خروج گردشگران پیاده خواهند کرد. برای اینکه بتوانید بدون مشکل وارد کشور مقصد شده و از آن خارج شوید، باید این قوانین را بدانید. برای مثال، برخی از کشورهای خارجی تأکید زیادی روی واکسن کووید 19 دارند؛ شما باید قبل از سفر به آنجا حتماً مدارک واکسن را ارائه کنید. 

تهیه بیمه مسافرتی

سفر خارج احتمالاً شما را با مشکلات و حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی مواجه خواهد کرد، برای اینکه خیالتان بابت هزینه‌های درمان راحت باشد، باید قبل از سفر خود بیمه مسافرتی را تهیه کنید. درصورتی‌که سفر خارج را به کمک آژانس‌های مسافرتی انجام دهید، علاوه بر اخذ ویزا، بیمه مسافرتی را برایتان تهیه خواهند کرد. 

انتخاب هتل و محل اقامت در کشور مقصد

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام سفر به خارج باید به آن توجه داشته باشید، محل اقامت در کشور مورد نظر است. در تمام کشورهای خارجی انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف وجود دارند که هریک کیفیت متفاوتی را ارائه خواهند کرد. شما باید براساس قدرت مالی و سلیقه خود بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید. 

آشنایی با زبان و آداب‌ورسوم کشور مقصد

برای اینکه بتوانید در سفر به خارج از جاهای مختلف بازدید کرده و با مردم آنجا ارتباط برقرار کنید، باید تسلط کافی روی زبان آنها داشته و با آداب‌ورسوم آنجا آشنا باشید. معمولاً آشنایی با زبان انگلیسی مشکل شما را برطرف خواهد کرد؛ اما اگر با این زبان هم آشنایی ندارید، باید بی‌خیال سفر شخصی شده و تور کشور مقصد را خریداری کنید. 

آشنایی با ارز کشور مقصد 

هنگامی که خود را برای سفر خارج آماده کردید، باید تمام هزینه‌ها را با ارز کشور مقصد محاسبه کنید. در آنجا باید ارز این کشور را همراه خود داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی خریدهای خود را انجام داده و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در تمام کشورها صرفی‌های معتبری وجود دارند که شما می‌توانید دلار یا یورو خود را به ارز آن کشور تبدیل کنید. 

برآورد هزینه‌های سفر به خارج

بدون شک مهم‌ترین دغدغه شما در هنگام سفر به خارج، هزینه‌های سفر است. هزینه‌های سفر به کشورهای خارجی تحت‌تأثیر عوامل و فاکتورهای مختلف قرار می‌گیرد. هریک از این عوامل می‌توانند به‌تنهایی هزینه‌های سفر را افزایش و یا کاهش دهند. 

یکی از این عوامل مهم، کشور مقصد و ارز رایج آن است. طبیعتاً سفر به کشورهای اروپایی و پرداخت هزینه‌ها با ارز یورو، به نسبت کشورهای اطراف ایران گران‌تر خواهد بود. از دیگر عوامل و فاکتورهای مهم که قیمت نهایی سفر به خارج را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع هتل رزرو شده و کیفیت آن
  • بلیت هواپیما
  • تعداد روزهای اقامت در کشور مقصد
  • زمان سفر به کشور مقصد
  • هزینه اخذ ویزا
  • انجام تفریحات و وعده‌های غذایی

استفاده از برنامه تماس بین‌المللی

در کشور مقصد حتماً به خدمات تلفن همراه نیاز خواهید داشت. شما باید برنامه تماس بین‌المللی را به گوشی خود اضافه کرده و اطلاعات لازم درباره خرید سیم‌کارت را به دست بیاورید. همچنین در هنگام سفر به خارج، شما می‌توانید رومینگ تلفن همراه خود را فعال کرده و از قابلیت ارسال پیامک، مکالمه و اینترنت همراه خود استفاده کنید.

آشنایی با مکان‌های گردشگری و رزرو بلیت آنها

تمام کشورهای خارجی دارای مکان‌های گردشگری و مراکز تفریحی متعددی هستند که شما باید در زمان محدود خود بهترین و جذاب‌ترین آنها را از نزدیک مشاهده کنید. بسیاری از این مکان‌ها هزینه ورودی داشته و شما باید بلیت آنجا را تهیه کنید. معمولاً در برخی از روزهای سال این مکان‌ها شلوغ بوده و باید قبل از رسیدن به کشور مقصد، بلیت خود را رزرو کنید. 

شناخت مراکز خرید و کسب اطلاعات درباره سوغاتی‌ها و غذاهای محلی

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، باید اطلاعات کاملی درباره مراکز خرید شهر مقصد و غذاهای محلی آن کسب کنید تا بتوانید خریدهای خود را در بهترین مکان انجام داده و خوشمزه‌ترین وعده‌‌های غذای را سفارش دهید. 

مراحل حضور در فرودگاه 

هنگامی که تمام کارهای لازم را برای سفر خارج انجام دادید، وقت آن رسیده که به سمت فرودگاه حرکت کنید. ازآنجایی‌که کانتر پروازهای خارجی حدود 3 ساعت قبل از پرواز باز شده و یک ساعت پیش از آن بسته خواهد شد، بهتر است 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات و مراحل حضور در فرودگاه را بررسی خواهیم کرد:

حضور در فرودگاه و چک کردن پاسپورت مسافرین

رعایت نکات مهم در هنگام  بار زدن چمدان‌ها

هنگامی بارهای خود را برای بارگیری به هواپیما می‌دهید، باید نکات امنیتی را رعایت کنید. برای مثال؛ باید چمدان‌های خود را قفل کرده و محکم‌بودن قفل اطمینان حاصل کنید. همچنین به‌همراه‌داشتن وسایلی مانند مشروبات الکلی، سلاح سرد، مواد مخدر، برخی از داروها مثل مرفین، متادون و …  ممنوع است. 

دریافت کارت پرواز

هنگام ورود به فرودگاه باید گیت شرکت هواپیمایی خود را پیدا کرده و در آنجا با ارائه پاسپورت خود، کارت پرواز را دریافت کنید. همچنین باید در آنجا بار خود را تحویل دهید. 

ارائه رسید عوارض خروج از کشور

همان‌طور که گفتیم، پرداخت عوارض خروج از کشور باید انجام شود. شما بعد از دریافت کار پرواز، باید رسید پرداخت عوارض را به قسمت چک پاسپورت ارائه کنید. همچنین درصورتی‌که بار اضافه داشتید، باید هزینه آن را پرداخت کنید. 

بررسی پاسپورت و مدارک

در قسمت چک پاسپورت، مامور فرودگاه مدارک شما را چک کرده و در صورت عدم وجود مشکل، اجازه عبور شما را خواهد داد. شما باید در قسمت سالن انتظار بمانید تا مسئول خط‌هوایی شما را برای سوارشدن به هواپیما دعوت کند. در این مرحله شما باید شماره گیت پرواز و خروجی را بدانید. 

مراحل سفر به خارج پس از رسیدن به کشور مقصد

در ادامه راهنمای سفر به خارج به مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرحله سفر می‌رسیم. بدون شک اگر اطلاعات کافی درمورد شهر مقصد نداشته باشید، حتماً در همان لحظه ورود با مشکل مواجه خواهید شد. در ادامه مهم‌ترین مراحل و نکات پس از رسیدن به کشور مقصد را بیان خواهیم کرد تا با اطلاعات بیشتری سفر خود را آغاز کنید:

رفتن به سالن ترمینال خروجی

هنگامی که از هواپیما پیاده شدید، باید سوار اتوبوس شده و خود را به سالن ترمینال خروجی برسانید. در این مرحله باید به کنار مانیتورها رفته و منتظر نشان‌دادن پرواز شما روی مانیتور باشید. هنگامی که اطلاعات پرواز شما نشان داده شد، باید به کنار تسمه رفته و در آنجا چمدان خود را بردارید. 

بعد از برداشت چمدان باید توسط مامور امنیتی فرودگاه چک شود. هنگامی این مرحله را گذراندید، اجازه خروج از فرودگاه به شما داده می‌شود. 

رفتن به هتل

هتل را باید قبل از پرواز رزرو کرده باشید و آدرس دقیق آن را به‌خاطر داشته باشید. در مقابل فرودگاه، انواع تاکسی‌های مختلف وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید خود را به هتل برسانید. درصورتی‌که تسلط کافی به زبان کشور مقصد ندارید، آدرس را نشان راننده بدهید تا شما را به سمت هتل ببرد. البته تأکید می‌کنیم بدون آشنایی با زبان کشور مقصد یا زبان‌های بین‌المللی، اصلاً به کشورهای خارجی سفر نکنید. 

 

نکات امنیتی مهم در هنگام سفر به خارج

سفر به کشورهای خارجی شما را به یک محیط کاملاً متفاوت برده و با مردمان جدیدی آشنا خواهد کرد. بدون شک در این کشورها خطراتی شما را تهدید خواهد کرد که باید خود را برای آنها آماده کرده باشید. 

معمولاً در تمام کشورهای توریستی امنیت بالایی حاکم شده تا گردشگران بتوانند با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازند. البته در تمامی این کشورها جرم‌های کوچکی مانند کیف‌قاپی وجود داشته و این امر یک موضوع غیرقابل‌انکار است. شما باید در هنگام سفر خارج یک‌سری از نکات ایمنی را رعایت کنید تا  بدون هیچ مشکلی به کشور خود بازگردید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • در هنگام سفر وسایل گران‌قیمت و جواهرات خود را به همراه نداشته باشید. درصورتی‌که می‌خواهید آنها را به همراه داشته باشید، حتماً آنها را در صندوق امانات هتل قرار دهید. 
  • حتماً یک کپی از مدارک مهم خود داشته باشید و در هنگام گشت‌وگذار اصل مدارک را در هتل قرار دهید. 
  • از کیف‌های کمری و زیپ‌دار برای حمل وسایل استفاده کنید. 
  • به‌اندازه نیاز خود پول نقد همراه داشته باشید. 
  • در مکان‌های شلوغ مراقب کودکان خود باشید.
  • حتماً داروهای ضروری خود را به همراه داشته باشید. 

 

سفر به خارج با آژانس سفریار 

سفر به خارج می‌تواند زیباترین و جذاب‌ترین تجربه زندگی شما باشد؛ اما به شرطی که بتوانید بهترین روش را برای مسافرت انتخاب کرده و به تمام نکات ذکر شده در راهنمای سفر به خارج عمل کنید. طبیعتاً اگر سفر خود را به‌صورت شخصی برنامه‌ریزی کنید، انجام تمام این نکات برایتان مشکل بوده و چالش‌های پیش رو شما را اذیت خواهد کرد. 

بهترین و مناسب‌ترین راه برای انجام یک سفر راحت و بدون دردسر، خرید تورهای کشور مقصد است. امروزه آژانس‌های مسافرتی تورهای مختلفی را به مقصد کشورهای خارجی برگزار می‌کنند که یکی از آنها آژانس سفریار است. 

آژانس مسافرتی سفریار یکی از معتبرترین آژانس‌های ایران است که انواع تور خارجی را با قیمت مناسب ارائه خواهد کرد. این آژانس تنوع تورها را بالا برده و بهترین خدمات را برای سفر شما در نظر گرفته تا بدون هیچ مشکل خاصی سفر خود را به پایان برسانید. لازم به ذکر است که سفریار تمام کارهای سفر را بر عهده خواهد گرفت و با تور لیدر حرفه‌ای خود گشت‌وگذار در شهر را برایتان لذت‌بخش خواهد کرد. 

در این مطلب به طور کامل راهنمای سفر به خارج را ارائه کردیم تا با اطلاعات بیشتری سفر خود را آغاز کنید. اگر همچنان درباره سفر خارج و خرید تورهای لوکس مختلف سوالی دارید، با شماره‌های 02191006828 یا 02137463 تماس بگیرید تا مشاوران سفریار شما را راهنمایی کنند.  

 

سوالات متداول
  • بله؛ برای سفر به  بسیاری از کشورهای خارجی باید ویزای آنها را اخذ کنید؛ اما برخی از کشورهای خارجی ازجمله ترکیه، ارمنستان و گرجستان نیازی به اخذ ویزا ندارند.

  • سفرهای خارجی معمولاً به‌صورت هوایی انجام می‌شوند؛ اما در حال حاضر امکان سفر زمینی به شهرهای کشور ترکیه وجود دارد. 

  • شما می‌توانید سفر به خارج را به‌صورت شخصی هم برنامه‌ریزی کنید؛ اما مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و خرید تور کشور مقصد بهترین و مناسب‌ترین راه است. 

  • هزینه سفر به خارج تحت‌تأثیر فاکتورهای مهمی ازجمله نحوه سفر، نوع کشور مقصد، نوع هتل، بلیت هواپیما، هزینه ویزا، تعداد روزهای اقامت، زمان سفر، وعده‌های غذایی و...  قرار می‌گیرد. 

  • بله؛ برخی از تورهای خارجی وجود دارند که هتل سه ستاره را برایتان رزرو کرده و حداقل امکانات را برایتان در نظر می‌گیرند تا هزینه سفر را به حداقل برسانند. 

  • آژانس سفریار یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ایران است که انواع تورهای خارجی را با قیمت‌های مناسب اجرا خواهد کرد. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها