راهنمای سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر به کوش آداسی

آیا تابه‌حال سفر به کوش آداسی را تجربه کرده‌اید؟ وقتی صحبت از سفر به ترکیه می‌شود، اکثر ما به آنتالیا یا ازمیر فکر می‌کنیم، درحالی که کوش آداسی می‌تواند مکانی به‌مراتب جذاب‌تر باشد. کوش آداسی در حدود 80 کیلومتری جنوب ازمیر و 150 کیلومتری شمال بدروم قرار دارد. سفر به کوش آداسی، در واقع، سفر به زیباترین خلیج در کل دریای اژه به شمار می‌رود.

این شهر یک بندر محبوب برای کشتی‌های کروز است. اگر دوست دارید سفر بعدی شما، به مقصد کوش آداسی باشد، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در این مقاله راهنمای سفر به کوش آداسی، هرآنچه که باید درباره این شهر، موقعیت جغرافیایی آن، امنیت، جاهای دیدنی و حتی شرایط سفر به کوش آداسی بدانید را برای شما آماده کرده‌ایم.

کوشی آداسی کجاست؟

کوش آداسی شهری است که در ساحل دریای اژه و در غرب ترکیه واقع شده است. می‌توان این شهر را دارای تاریخی طولانی دانست که به دوران باستان باز می‌گردد. اولین ساکنان شناخته‌شده این منطقه، Leleges، قبیله‌ای پیش از یونان بودند. بعدها ایرانیان کوش آداسی را فتح کردند و این شهر در قرن ششم قبل از میلاد، به بخشی از پادشاهی لیدیا تبدیل شد. در این زمان کوش آداسی، یک شهر بندری و مرکز تجاری مهم بود.

در قرن چهارم پیش از میلاد، این شهر رونق گرفت و به مرکز مهمی برای یادگیری و فرهنگ تبدیل شد. معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، تنها در چند کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. در زمان امپراتوری عثمانی، پایگاه دریایی مهمی بود که به‌عنوان یک مرکز مهم تجارت و بازرگانی شناخته می‌شد. کوش آداسی به‌دلیل تولید ابریشم، پنبه و سایر منسوجات و همچنین صنعت کشتی‌سازی شهرت داشت.

در نیمه دوم قرن بیستم، گردشگران بسیاری به کوش آداسی به‌عنوان یک مقصد گردشگری، سفر می‌کردند که باعث رشد و توسعه آن شد. امروزه نیز مقصدی محبوب برای گردشگران داخلی و بین‌المللی به شمار می‌رود و به‌خاطر سواحل زیبا، آثار باستانی و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش معروف است.

بازدید از جزیره معروف کبوتر در سفر به کوش آداسی

 

موقعیت جغرافیایی کوش آداسی

موقعیت جغرافیایی شهر باعث شده که مقصدی جذاب برای گردشگران باشد. کوش آداسی در نوار ساحلی منطقه اژه و 70 کیلومتری استان آیدین قرار دارد. مساحت کوشی آداسی 224.60 کیلومتر مربع است. به نقاط پرطرفدار گردشگری ترکیه نیز بسیار نزدیک است، ازجمله:

  • افسوس
  • پاموکاله
  • مارماریس
  • بدروم
  • ازمیر

نقشه کوش آداسی را در زیر می‌توانید ببینید:

نقشه کوش آداسی ترکیه

 

آب و هوای کوش آداسی و بهترین فصل برای سفر

کوش آداسی در فصول مختلف سال، دارای آب و هوای متنوعی است. البته می‌توان گفت که این شهر زمستان‌های بسیار سرد یا تابستان‌های بسیار گرمی ندارد و هوای آن در تمام طول سال برای گشت‌وگذار مناسب است. 

فصل بهار در کوش آداسی از اوایل اسفند شروع می‌شود و تا اوایل خردادماه ادامه دارد. دمای هوا در این فصل معتدل است. شرایط آب و هوایی عالی تابستان نیز فرصت خوبی برای سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود که  هرکسی را برای سفر وسوسه می‌کند. زمستان آن از آذر شروع می‌شود و تا بهمن ادامه دارد و میانگین دمای هوا در این ماه‌ها تقریبا 11 درجه است.

زمان سفر به کوش آداسی تا حدودی به موقعیت و شرایط شما بستگی دارد. تابستان، فصل گردشگری در این شهر و تور تابستان کوش آداسی بسیار پرطرفدار است. پس، بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی را می‌توان فصل بهار و تابستان دانست که دمای هوا بالا می‌رود و هر روز، حداقل ده ساعت هوا آفتابی است. این افزایش دما تا اواسط تابستان ادامه می‌یابد و در نهایت در جولای به 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

فصل سرد از اواخر آبان تا اواسط اسفند شروع می‌شود. دما در حدود 14 درجه و در سردترین حالت به 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر به گرما عادت ندارید و می‌خواهید با فراغ بال به گشت‌و‌گذار بپردازید، این فصل بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی است. در آبان نیز با خلوت‌ترین حالت آن روبه‌رو خواهید شد که قیمت‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی پایین می‌آید.

آب و هوای کوش آداسی در ایام سال

 

جشنواره‌ها، مراسم آیینی و فرهنگی کوش آداسی

در این شهر هرساله جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که در راهنمای سفر به کوش آداسی به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

جشنواره جوانان کوش آداسی | Kusadasi Youth Festival

این جشنواره موسیقی 5 روزه، هر تابستان در ساحل Sevgi کوش آداسی برگزار می‌شود. بهترین نوازندگان ترکیه در این جشنواره اجرا می‌کنند.

شعار این جشنواره، «فقط بهترین موسیقی» است. علاوه‌بر دیدن اجراهای موسیقی، شما می‌توانید به فعالیت‌های دیگری در طول جشنواره مشغول شوید؛ مانند بازی، مهمانی و لذت بردن از غذاها و نوشیدنی‌ها در حین گوش دادن به موسیقی زنده. این یک تجربه سرگرم‌کننده برای گردشگرانی است که می‌خواهند موسیقی، سرگرمی و فرهنگ مدرن ترکیه را کشف کنند.

جشنواره جوانان کوش آداسی

جشنواره موسیقی کبوتر طلایی | Golden Pigeon Music Festival

جشنواره موسیقی کبوتر طلایی، یک مسابقه آهنگسازی و خوانندگی است. رویدادی مهم برای موسیقی مدرن ترکیه که بیش از 20 سال قدمت دارد و توسط شهرداری کوش آداسی میزبانی می‌شود. در طول جشنواره، اجراها و کنسرت‌های خیابانی رایگان بسیاری از هنرمندان مشهور، مخاطبان بیشتری را جلب می‌کند. 

این جشنواره معمولا در پایان ماه اوت یا همان مرداد برگزار می‌شود، شما می‌توانید در سفر خود به کوش آداسی اوقات خوبی را با شرکت در این جشنواره سپری کنید.

برگزاری جشنواره موسیقی کبوتر طلایی

 

 پوشش و غذاهای محلی و سوغاتی کوش آداسی

پوشش در کوش آداسی، مانند سایر شهرهای ترکیه کاملا آزاد است؛ اما زمان ورود به مسجد، باید حتما روسری به سر داشته باشید. 

اگر بخواهیم درباره غذاهای محلی کوش آداسی صحبت کنیم، باید بگوییم که شما در این شهر می‌توانید انواع غذاهای دریایی و کباب‌های ترکی را امتحان کنید. در سفر به کوش آداسی می‌توانید غذاهای زیر را از دست ندهید:

  • کباب ترکی: این کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای کوش آداسی است و از ادویه‌های مخصوص تهیه می‌شود. این غذا به ذائقه ما ایرانیان نزدیک‌تر است و اگر از افرادی هستید که دوست ندارند، طعم‌های خاص و متفاوت را مزه کنند، می‌توانید در کوش آداسی کباب ترکی بخورید.
  • صدف شکم‌پر: معمولا این غذا بیشتر در رستوران‌های دریایی سرو می‌شود. صدف شکم‌پر را  با آبلیمو امتحان کنید.
  • کمپیر: کمپیر (kumpir) یک غذای نسبتا ساده و خوشمزه است؛ سیب‌زمینی نیمه‌پز یا آب‌پزشده با موادی مثل خیارشور، ذرت، پنیر و….
  • کومرو: کومرو (Kumru) از غذاهای ویژه کوش آداسی است که از سوسیس و پنیر و گوجه تهیه می‌شود. جالب است بدانید که خوشمزگی این غذا بیشتر به‌خاطر نان است که حتی در بسیاری از رستوران‌های شهر نان این غذا را جداگانه پخت می‌کنند.

وبسایت Trip، فهرستی از بهترین رستوران‌های کوش آداسی را برای دسترسی راحت‌تر گردشگران آماده کرده است که در ادامه می‌بینیم:

«Mado
Victoria Bar And Restaurant Kusadasi 
Palm Beach Restaurant & Cafe
HongKong Marina
Mr Moon's Place 
Ada Cigercisi
Rocca Restaurant 
 Limon Agaci Restoran
Antepli Et Lokantasi & Tatli  Ferah Restaurant »

سوغاتی‌های کوش آداسی

وقتی که به کوش آداسی سفر می‌کنید می‌توانید انواع مختلفی از سوغاتی‌های این شهر را برای خود، خانواده و دوستان بخرید. برخی از مهم‌ترین سوغاتی‌های کوش آداسی عبارت‌اند از:

  • باقلوا یک میان‌وعده خوشمزه و معروف‌ترین شیرینی ترکیه است.
  • انواع گیاهان دارویی سنتی در بازارهای کوش آداسی، طرفداران بسیاری دارند.
  • فرش ترکی یکی از گران‌ترین سوغاتی‌هاست؛ فرش‌های دستباف با عقبه‌ای هزار ساله. شما می‌توانید در سفر به کوش آداسی، انواع فرش‌های جدید یا قدیمی ترکی را خریداری کنید.
  • آثار مدرن و باکیفیت موزه‌ای که توسط مشهورترین هنرمندان سرامیک ترکیه نقاشی شده‌اند را می‌توان در بوتیک‌های کوش آداسی یافت.
  • کوش آداسی مرکز طلا و نقره، فلزات گران‌بها و جواهرات قیمتی است. زیورآلات سنتی و لوازم تزئینی را می‌توانید در بازارهای تاریخی این شهر بیابید.
  • یکی از سوغاتی‌های جالب کوش آداسی، سنگ چشم‌نظر است که در مغازه، ماشین یا خانه‌ها به‌وفور دیده می‌شود. می‌توانید این سنگ‌ها را به‌عنوان وسیله تزئینی خریداری کنید.

 

جاهای دیدنی کوشی آداسی

گشت‌وگذار در کوش آداسی شما را برای ساعت‌ها و حتی روزها سرگرم می‌کند؛ اما موقعیت این شهر در ترکیه باعث شده که بتوان تورهای یک‌روزه به مناطق دیدنی اطراف آن را نیز تجربه کرد. در ادامه راهنمای سفر به کوش آداسی، به دیدنی‌ترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی می‌پردازیم:

  • شهر باستانی افسوس (Ephesus): افسوس در فاصله کمی از کوش آداسی واقع شده و یکی از بهترین شهرهای باستانی حفاظت‌شده در جهان است. از عظمت سازه‌های نمادین آن، مانند کتابخانه سلسوس، تئاتر بزرگ و معبد آرتمیس شگفت زده خواهید شد.
  • ساحل بانوان (Kadınlar Denizi): این ساحل شنی محبوب با آب‌های شفاف و فضای آرام شناخته می‌شود. می‌توانید در سفر به کوش آداسی از آفتاب گرفتن، شنا و تفریحات آبی در این ساحل لذت ببرید.
  • جزیره کبوتر (Güvercinada): جزیره کبوتر که با یک گذرگاه به کوش آداسی متصل می‌شود، قلعه‌ای قرون وسطایی را در خود جای داده است. این جزیره مکانی عالی برای قدم زدن در طبیعت محسوب می‌شود.
  • Şirince: روستای جذابی که در نزدیکی کوش آداسی واقع شده است و با معماری سنتی، خیابان‌های باریک و شراب محلی شناخته می‌شود. می‌توانید در این روستا انواع غذاهای محلی ترکی را تست کنید.
  • مارینا کوش آداسی: Setur Kuşadası، یکی از بزرگ‌ترین ماریناهای ترکیه است. از پیاده‌روی در امتداد تفرجگاه ساحلی لذت ببرید، در رستوران‌های آن غذا بخورید و قایق‌سواری کنید.
  • مسجد کالیچی (Kaleici Camii): این مسجد که به مسجد قلعه نیز معروف است، در قلب کوش آداسی قرار دارد و معماری خیره‌کننده عثمانی را ارائه می‌دهد.
  • ساحل عشق (Love Beach): ساحل عشق که در نزدیکی مرکز کوش آداسی قرار دارد، ساحل شنی کوچک اما زیبا با آب‌های شفاف است. می‌توانید در این ساحل استراحت کنید و در یک محیط آرام آفتاب بگیرید.
  • کاروانسرای کوش آداسی (Öküz Mehmed Pasha Caravanserai): از این بنای تاریخی که زمانی به‌عنوان مسافرخانه‌ای در کنار جاده برای مسافران در دوره عثمانی استفاده می‌شد، بازدید کنید. درحال‌حاضر، مغازه‌هایی برای فروش صنایع‌دستی سنتی ترکیه در آن فعال هستند.
  • تپه آتاتورک: این تپه در مرکز شهر کوش آداسی قرار دارد و منظره‌ای پانوراما از شهر و خط ساحلی اطراف را ارائه می‌دهد. می‌توانید از مناظر آن لذت ببرید و عکس‌های به‌یادماندنی بگیرید.
  • Camiatik: این منطقه پرجنب‌وجوش کوش آداسی به‌خاطر فضای سرزنده‌، رستوران‌ها، بارها و فروشگاه‌هایش معروف است. Camiatik، مکانی عالی برای تجربه فرهنگ محلی و لذت بردن از غذاهای خوشمزه ترکی به شمار می‌رود.
  • غار زئوس (Zeus Mağarası): این غار طبیعی در نزدیکی شهر باستانی افسوس واقع شده و محل تولد زئوس، پادشاه خدایان در اساطیر یونان است.

شهر باستانی افسوس کوش آداسی

 

مراکز خرید و بازارهای شهر کوش آداسی

کوش آداسی دارای  فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری است. برای خرید سوغاتی‌، بسیاری به فروشگاه Hacivat می‌روند. در این ساختمان بزرگ، صدها نوع کالا ارائه می‌شود. مراکز خرید زیر از مهم‌ترین و معروف‌ترین بازارهای کوش آداسی هستند که تنوع بالایی از کالاهای مختلف را دارند:

نام مرکز خرید آدرس
بازار بزرگ کوش آداسی | Grand Bazaar Kusadası Dağ, Şöförler Sk., 09400 Kuşadası/Aydın, Türkiye
بازار اورینت کوش آداسی | Orient Bazaar Kusadasi Dağ, Kıbrıs Cd. No:6, 09400 Kuşadası/Aydın, Türkiye
بازار کوش آداسی | Kuşadası Bazaar Dağ, Öküz Mehmed Pasha Caravanserai, Kuşadası/Aydın Province, Turkey
 مرکز خرید اسکالا نووا | Scala Nuova Shopping Center Ege Ports Kuşadası Camikebir, Liman Cd., 09400 Kuşadası/Aydın, Türkiye
اوت لت سنتر کوشی آداسی | Kuşadası Outlet Center Yavansu, 09400 Kuşadası/Aydın, Türkiye

 

 

هتل‌های کوش آداسی برای اقامت در سفر

بعد از یک روز گشت‌وگذار در کوش آداسی و تماشای زیبای‌های آن، احتمالا می‌خواهید در مکانی بدون هیچ نگرانی استراحت و خستگی را از تنتان بیرون کنید. هتل‌های متنوعی را می‌توان در کوش آداسی پیدا کرد که اکثر آن‌ها لوکس و مجهز هستند؛ اما بااین‌حال، هتل‌های ارزان‌قیمت و متوسط هم پیدا خواهید کرد.  در ادامه برخی از این هتل‌ها را معرفی می‌کنیم:

هتل 5 ستاره هتل سانیز افس رویال پالاس ریزورت اند اسپا (Sunis Efes Royal Palace Resort & Spa)
هتل آکوا فانتاسی آکوا پارک اند اسپا (Aqua Fantasy Aquapark Hotel & SPA)
هتل سون سیز سیلایتالیت (Seven Seas Sealight Elite)
هتل پاین بی هالیدی ریزورت (Pine Bay Holiday Resort)
هتل اتیوم سی لایت بیچ ریزورت (Otium Sealight Beach Resort)
هتل 4 ستاره هتل و سوییت رامادا بای ویندهام کوش آداسی (Ramada Hotel & Suites by Wyndham Kusadasi)
هتل افسیا هالیدی بیچ کلاب (Ephesia Holiday Beach Club hotel)
هتل بلمیر (Belmare Hotel)
هتل افسیا ریزورت (Ephesia Resort Hotel)
هتل سیتیز هیل (City's Hill Hotel)
هتل 3 ستاره هتل سورتل (Surtel Hotel)

 

 

نحوه سفر به کوش آداسی

به‌دلیل موقعیت قرارگیری کوش آداسی در غرب ترکیه و فاصله نسبتا زیاد آن با ایران، تنها روش سفر به کوش آداسی به‌صورت هوایی است. اما پرواز مستقیم از تهران به کوش آداسی وجود ندارد.

بهتر است بدانید که این شهر هیچگونه فرودگاهی ندارد و نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر (ADB) است. از آنجا می‌توانید با ترانسفر زمینی خود را به کوش آداسی برسانید. مسیر جاده‌ای از فرودگاه تا کوش آداسی تقریباً یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد. 

نحوه سفر به کوش آداسی ترکیه

 

حمل و نقل عمومی در کوش آداسی

اگر بخواهید در کوش آداسی به جاهای مختلف سر بزنید، از سواحل یا پارک‌ها دیدن کنید یا حتی به مراکز خرید بروید، مینی‌بوس‌ها یا دولموش‌ها (dolmuş)، محبوب‌ترین وسایل نقلیه عمومی در کوش‌آداسی هستند. قیمت بلیت این مینی‌بوس‌ها بر اساس مسافت متغیر و در سال 1402، حدود 2.5 لیره است. 

اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید، باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. هزینه رفت‌وآمد با تاکسی 4.4 لیره و برای هر یک کیلومتر 3.1 لیره است (سال 1402). دقت داشته باشید که تاکسی‌متر هنگام سوار شدن شما روشن باشد تا راننده هزینه بیشتری دریافت نکند. معمولا از 12 ظهر تا 6 عصر، به‌دلیل ترافیک، هزینه کرایه تاکسی در این شهر دوبرابر است.

 

هزینه سفر به کوش آداسی

بهتر است وقتی که به کوش آداسی سفر می‌کنید با خودتان لیر همراه داشته باشید. هزینه سفر به کوش آداسی با توجه به محل اقامت، خوردوخوراک، محل تفریح و حتی هزینه حمل‌ونقل متفاوت است. در ادامه به بررسی اجمالی هزینه‌ها در سفر به کوش آداسی می‌پردازیم:

هزینه سفر به کوش آداسی

هزینه غذا در کوش آداسی

هزینه غذا در سفر کاملا با سلیقه و انتخاب شما ارتباط دارد. اگر بخواهید در رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت غذا بخورید، مطمئنا هزینه بیشتری باید بپردازید. برای داشتن سفری ارزان به کوش آداسی، هزینه غذای شما در سال 1402 احتمالا به‌صورت زیر خواهد بود:

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان‌قیمت: 37 لیر
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط: 140 لیر
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر کوش آداسی به نسبت ارزان‌تر هستند: ۱۵ لیر
  • آب معدنی: ۲.۲۵ لیر و قهوه: ۵.۵۰ لیر

هزینه حمل‌ونقل در کوش آداسی

برای گشت‌وگذار در مسیرهای نزدیک، بهتر است پیاده به مقاصد مورد نظر بروید؛ چون ترافیک در خیابان‌های کوش آداسی کمی زیاد است. می‌توانید از مینی‌بوس یا حتی تاکسی نیز استفاده کنید و حتی برای مناطق اطراف این شهر، با اجاره خودرو به دل جاده بزنید. دوچرخه‌سواری در خیابان‌های کوش آداسی یا در امتداد ساحل نیز می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد.

هزینه خرید سوغاتی در کوش آداسی

اگر بخواهید در کوش آداسی برای عزیزان یا حتی خودتان سوغاتی بخرید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. دست شما برای خرید سوغاتی در این شهر باز است. بسته به انتخاب شما، معمولا فرش و جواهرات گران‌ترین سوغاتی‌های کوش آداسی محسوب می‌شوند.

 

شماره تلفن‌های ضروری در کوش آداسی

اگر در سفر به کوش آداسی با شرایط اضطراری روبه‌رو شدید که به کمک احتیاج داشتید، باید با شماره‌های ضروری زیر تماس بگیرید:

  • پیش‌شماره: 90+
  • اورژانس:112
  • آتش‌نشانی:110
  • پلیس: 5274503

 

خرید سیم کارت‌ در کوش آداسی

در خارج از کشور، معمولا هزینه‌های بالای رومینگ به‌صرفه نیست. به همین دلیل، بهتر است سیم کارت محلی خریداری کنید. در ترکیه اپراتورهای تلفن همراه مختلفی وجود دارند. شما می‌توانید در فرودگاه یا فروشگاه‌های سراسر شهر، سیم کارت مد نظر را تهیه کنید. برای خرید سیم‌کارت باید حتما پاسپورت داشته باشید. این سیم‌کارت‌ها بعد از 6 ماه استفاده نکردن، غیرفعال می‌شوند.

برخی از معروف‌ترین اپراتورها برای خرید سیم کارت در ترکیه عبارت‌اند از:

  • Airalo
  • SimOptions
  • Nomad
  • Vodafone
  • Turk Telekom

 

وضعیت امنیت در کوش آداسی

به‌طور کلی، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند نشان‌دهنده امنیت یک شهر باشد، میزان جرم و جنایت آن است. طبق آمار منتشرشده، میزان جرم در کوش آداسی به‌طور قابل‌توجهی پایین و بسیار بیشتر از سایر شهرهای ترکیه است. 

از نظر امنیت، کوش آداسی در شب کاملا امن است و مثل بسیاری از شهرهای بزرگ ترکیه نیست؛ پس می‌توانید بدون هیچ نگرانی و با خیال راحت به این شهر سفر کنید. با وجود همه این موارد، لازم است که در کوش آداسی حواستان به کیف و وسایل شخصی‌تان باشد، از مدارک خودتان حتما یک کپی داشته باشید و اصل مدارک را با خودتان به جاهای شلوغ نبرید.

امنیت در شهر کوش آداسی ترکیه

 

دانستنی‌های کاربردی و جالب از کوش آداسی که نمی‌دانید

در این راهنمای سفر به کوش آداسی، آنچه نیاز است برای سفر به این شهر بدانید را بیان کردیم. حال اگر دوست دارید این شهر را بیشتر بشناسید، نکات زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • نام کوش آداسی در زبان ترکی، «جزیره پرندگان» معنا می‌دهد که از شکل جزیره‌ای شبیه به سر پرنده گرفته شده است.
  • کوش آداسی دارای تاریخ غنی است که به دوران باستان باز می‌گردد. این منطقه زمانی بخشی از تمدن ایونی بود و بعدها در دوره روم و بیزانس به بندر مهمی تبدیل شد.
  • یکی از جاذبه‌های اصلی کوش آداسی، شهر باستانی افسوس، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. افسوس با کتابخانه سلسوس و تئاتر بزرگ شناخته می‌شود.
  • کوش آداسی یک بندر بزرگ برای پهلو گرفتن کشتی‌های کروز است و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا شهر و جاذبه‌های اطراف آن را کشف کنند.
  • اسکله تفریحی شهر که به مارینا ستور کوش آداسی معروف است، یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین اسکله‌های تفریحی ترکیه به شمار می‌رود. این اسکله طیف وسیعی از امکانات رفاهی را برای گردشگران فراهم می‌کند؛ رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های بسیار.
  • کوش آداسی به بازارهای سنتی ترکی‌اش معروف است؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند انواع کالاهای محلی مانند: ادویه‌جات، منسوجات، سرامیک و جواهرات را پیدا کنند.
  • این منطقه به خاطر غذاهای لذیذ، ترکیبی از غذاهای سنتی ترکی و غذاهای دریایی تازه صید شده از دریای اژه، معروف است.
  • کوش آداسی دروازه‌ای برای سایر مقاصد گردشگری قابل‌توجه در منطقه ازجمله شهرهای باستانی پرین، میلتوس و دیدیما است.
  • کوش آداسی یک مقصد محبوب برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های آبی است؛ مانند: جت اسکی، پاراسلینگ و غواصی.
  • منطقه اطراف کوش آداسی به‌دلیل تولید روغن زیتون شهرت دارد.
  • این شهر سالانه میزبان کارناوال بین‌المللی Öküz است که شامل موسیقی سنتی ترکی، رقص، و اجراهای فرهنگی می‌شود.

دانستنی های سفر به کوش آداسی

 

خرید تور کوش آداسی با مجموعه سفریار

کوش آداسی به‌خاطر آب‌های درخشان فیروزه‌ای دریای اژه، سواحل شنی وسیع، آفتاب درخشان و اسکله بزرگ با ظرفیت 600 نفر شناخته می‌شود. سفر به کوش آداسی می‌تواند بهترین گزینه برای تعطیلات شما باشد؛ علاوه‌بر مکان‌های دیدنی و جذاب این شهر، می‌توانید در بازارها و مراکز خرید آن حسابی خرید کنید. 

با توجه به اینکه سفر به کوش آداسی تنها به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است، بهترین راه، خرید تور کوش آداسی است. در این تورها علاوه‌بر رزرو پرواز، هتل و ترانسفر، به شما بیمه مسافرتی ارائه می‌شود و برنامه‌ریزی سفر نیز به عهده آژانس است. پس با خیال راحت می‌توانید از سفر به کوش آداسی لذت ببرید. 

برای خرید تور کوش آداسی سفریار می‌توانید با کارشناسان آژانس (02191006828) تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان، تور مد نظر خود را رزرو کنید. اگر تجربه‌ای از سفر به این شهر دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
  • هزینه سفر به کوش آداسی با توجه به هزینه محل اقامت، خوردوخوراک، حمل‌ونقل و حتی هزینه تفریح تعیین می‌شود. در صورتی که بخواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید تور ارزان کوش آداسی سفریار را رزرو کنید.

  • در فصل بهار و تابستان، کوش آداسی به‌دلیل داشتن آب و هوای عالی، بهترین مقصد برای سفر است.

  • بی‌تردید تور کوش آداسی با هواپیما یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های سفر به این مقصد رویایی است. پیشنهاد می‌کنیم برای راحتی سفر، تور کوش آداسی سفریار را انتخاب نمایید.

  • به‌طورکلی، کوش آداسی مقصدی امن برای مسافران و میزان جرم‌وجنایت در این شهر بسیار پایین است.

  • قیمت تور کوش آداسی براساس عوامل مهمی مانند: قیمت بلیت هواپیما پروازهای ایرانی (قشم ایر، ایران ایر و ماهان و ...) ، پروازهای ترک (ترکیش، پگاسوس و...) به مقصد کوش آداسی و قیمت هتل رزروشده در این شهر ساحلی ترکیه تعیین می‌شود.

  • باقلوا، شیرینی‌ها محلی، سنگ چشم‌نظر، ادویه‌های ترکی و حتی طلا و جواهرات را می‌توانید از کوش آداسی به‌عنوان سوغاتی هدیه ببرید.

  • خیر؛ هیچ‌یک از شهرهای ترکیه برای ورود ایرانیان، ویزا دریافت نمی‌کنند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 از بین 1 نفر

دیدگاه ها