جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای ترکیه، هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. سفر به کوشی آداسی جدا از غذاهای دریایی و تعطیلات مفرح، فضایی سرزنده و دلنشین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های فراوان در کوش آداسی، مطمئناً انتخاب یک یا چند جاذبه آن کار ساده و راحتی نیست؛ بااین‌حال ما در این مقاله از سفریار می‌خواهیم نگاهی به جاهای دیدنی کوش آداسی داشته باشیم تا در سفرتان به این شهر، دست شما برای انتخاب بهترین جاذبه گردشگری باز باشد. با ما همراه باشید تا این مناطق را به‌خوبی بشناسید. 

جزیره کبوتر (Pigeon Island)

یکی از مناطق دیدنی و  توریستی کوشی آداسی، جزیره کبوتر است. این جزیره از بقایای یک قلعه بیزانسی قرن سیزدهم تشکیل شده و بسیاری از گردشگرانی که از این شهر بازدید می‌کنند، ساعاتی را به استراحت در این جزیره می‌گذرانند، در کافه‌های آن غذاهای محبوب ترکی را میل می‌کنند و  در کنار دریا قدم می‌زنند.

غروب خورشید در این مکان زیباتر از آن چیزی است که شما تصور می‌کنید. بدون شک بازدید از این جزیره یکی از رمانتیک‌ترین لحظات زندگی شما خواهد بود. آب‌وهوای عالی در این بخش از کوش آداسی باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. این جزیره نماد اصلی شهر است و در اصل یک محیط آرام برای استراحت گردشگرها به شمار می‌آید.

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی، بندر کوش آداسی

جزیره معروف کبوتر کوش آداسی

 

ساحل بانوان (Ladies Beach)

بسیاری از افرادی که تابه‌حال از کوش آداسی بازدید داشته‌اند، به این ساحل هم سر زده‌اند. ساحل بانوان که تنها دو کیلومتر با کوش آداسی فاصله دارد، یکی از مکان‌های دیدنی شهر است. این ساحل با ورزش‌های آبی و همچنین کافه‌های متعدد، مکانی شاد را برایتان فراهم می‌کند تا در آنجا احساس خستگی نکنید. خوشبختانه در این ساحل، صندلی‌های آفتاب‌گیر و چترهایی نیز وجود دارد که می‌توانید برای استراحت و آرامش آن‌ها را اجاره کنید. 

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی، کادینلار دنیزی

ساحل بانوان در کوش آداسی

 

شبه جزیره دیلک (Dilek Peninsula)

شبه‌جزیره دیلک یکی از مناطق دیدنی کوش آداسی است که به دلیل وجود کوه‌های چشم‌نواز و مناظر زیبا، طرفداران زیادی دارد. این مکان با سواحل زیاد خود، یک مکان عالی برای شنا و گرفتن آفتاب به‌حساب می‌آید. غار زئوس، یکی از مناطق دیدنی جزیره دیلک است که معمولاً گردشگرها از آن بازدید می‌کنند. همچنین پارک ملی دیلک مکانی است که شرایط را برای کوهنوردی فراهم می‌کند.

  • مکان: ترکیه، استان آیدین،کوش آداسی

آب های شبه جزیره دیلک کوش آداسی

 

بازدید از شهر اِفِسوس (Ephesus)

در لیست دیدنی‌های کوش آداسی،  اِفِسوس یکی از مکان‌هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این شهر زیبا در سواحل ایونیای ترکیه واقع شده و در قرن 10 قبل از میلاد توسط مستعمره‌های یونانی آتیک و همچنین یونانی‌های یونی ساخته شده است. سالانه 1.5 میلیون گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند. همچنین این مکان یکی از کامل‌ترین و با ثبات‌ترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه به شمار می‌رود.

علاوه بر این، کتابخانه سلسوس، معبد آرتمیس و بسیاری از مناطق دیدنی کوش آداسی در این شهر وجود دارند. شهر  اِفِسوس به دلیل زلزله سال 614  تا حدی ویران شد، اما هنوز هم گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی، Selçuk

بازدید از شهر  باستانی اِفِسوس در کوش آداسی

 

پارک آبی آکوا (Aqua Fantasy Water Park)

پارک آبی آکوا  یک گزینه تفریحی برای  کودکان و بزرگسالان است که با رفتن به آنجا می‌توانید انواع سواری‌های سرگرم‌کننده را با امنیت بالا تجربه کنید. در نزدیکی این پارک، یک هتل واقع شده که برای استراحت شما به همراه خانواده گزینه خوبی است. علاوه بر این یک اسپا برای استراحت در آن وجود دارد که می‌توانید خستگی روز را از بین ببرید.

  • مکان: ترکیه، ساحل  اِفِسوس

پارک آبی آکوا کوش آداسی

 

بازار کوش آداسی (Kusadasi Bazaar)

قدم‌زدن در خیابان‌های کوش آداسی با تنوع بالای کالاها و محصولات مختلف و قیمتی مناسب، مطمئناً چیزی است که دوست ندارید از دست بدهید. بازار کوش آداسی بهشتی عالی برای عاشقان  خرید است؛ در این مکان از لباس و فرش گرفته تا زیورآلات و... برای فروش وجود دارند. در اصل می‌توان این بازار را به‌عنوان یکی از مکان‌های دیدنی کوش آداسی در نظر گرفت که گردشگران می‌توانند از آنجا انواع سوغاتی‌های شهر را خریداری کنند. 

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی

بازدید  و خرید مردم در بازار کوش آداسی

 

کارائوکه بار شان (Sean’s Karaoke Bar)

ترکیه و شهرهای آن به داشتن شب‌های زنده معروف هستند؛ قطعاً شما هم دوست دارید بعد از یک روز گشت‌وگذار یا حتی خرید در سطح شهر، در یک کافه بار، شبی شاد و به‌یادماندنی را تجربه کنید. در این بار می‌توانید با آواز خواندن، رقصیدن و همچنین صرف نوشیدنی‌های مختلف شب خود را به اتمام برسانید. کارائوکه بار، یکی از بهترین مناطق دیدنی کوش آداسی برای زوج‌های جوان است.

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی، خیابان بازار اصلی

 

مسجد ایسابی (The Isabey Mosque)

در کوش آداسی مکان‌های باستانی و گردشگری مختلفی می‌توانید پیدا کنید؛ اما مسجد ایسابی از بقیه مکان‌های دیدنی جذاب‌تر است. اگر به مکان‌های تاریخی و سنتی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این مسجد بازدید داشته باشید. مسجد ایسابی یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخی کوش آداسی است.

این مسجد در قرن چهاردهم ساخته شد و تلفیقی از سبک اسلامی و همچنین معماری به سبک آناتولی است. نامتقارن بودن طراحی این مسجد و موقعیت پنجره‌ها، باعث شده که این مکان شکل ظاهری خاصی داشته باشد. هنگام ورود به مسجد کتیبه‌ای از سخنان خداوند را می‌بینید. همچنین گنبدهای این مسجد با رنگ فیروزه‌ای تزیین شده است که این امر باعث شده زیبایی آن چند برابر شود. 

  • مکان: ترکیه، سواحل دریای اژه ترکیه، سلجوک

معماری مسجد قدیمی ایسابی در کوش آداسی

 

موزه کاملیک (Camlik Museum)

دیدنی‌های کوش آداسی فقط به ساحل و جزیره ختم نمی‌شود؛  یکی از جذاب‌ترین و درعین‌حال غیرمعمول‌ترین مکان‌های این شهر که در سال 1997 تاسیس شد، موزه کاملیک است. بدون شک بازدید از این موزه برای شما بسیار هیجان‌انگیز  خواهد بود.

  • مکان: ترکیه، کوش آداسی، روستای Camlik، Selcuk

قطارهای موزه کاملیک در کوش آداسی ترکیه

 

کلیسای سنت جان (Basilica of St. John)

شاید از این موضوع تعجب کنید، اما خیلی از گردشگران دوست دارند از خرابه‌های به‌جامانده و مکان‌ها باستانی کوش آداسی بازدید داشته باشند. کلیسای سنت جان  مکانی است که در مورد تاریخ یونان چیزهای زیادی را ارائه می‌کند. ستون‌های سفیدی که برای این مکان ساخته شده‌اند، جلوه خاصی به آن بخشیده‌اند. این مکان، یکی از جاهای دیدنی ترکیه کوش آداسی است که در مهرماه جذابیت بیشتری دارد.

  • مکان: ترکیه، Selcuk 35920

کلیسای سنت جان در کوش آداسی

 

آدالند (Adaland)

از بهترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی می‌توان به ورزش‌های آبی، بازدید از پارک‌های آبی و انجام بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف اشاره کرد. این شهر دارای 7 پارک آبی است که یکی از این پارک‌ها آدالند نام دارد. این پارک آبی که در 4 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است، در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد.

از تفریحات این پارک می‌توان به مواردی مانند بازی‌های آبی مختلف، سرسره‌های هیجان‌انگیز و نمایش دلفین‌ها اشاره کرد. اگر قبلاً به استانبول سفر کرده‌اید و تجربه بازدید از پارک‌های آبی شهرهای مختلف ترکیه را داشته‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً از این پارک بازدید کنید؛ زیرا این پارک آبی کوش آداسی از سایر پارک‌های آبی استانبول بهتر است.

  • آدرس: ترکیه، 4 کیلومتری شهر کوش آداسی

پارک آبی در آدالند کوش آداسی

 

روستای کرازلی (Kirazli village)

روستای کرازلی یکی از زیباترین مناطق دیدنی کوش آداسی است که اطراف آن را باغ‌ها و تاکستان احاطه کرده‌اند. آرام بودن فضای این روستا باعث شده که بسیاری از گردشگران دوست داشته باشند از آنجا بازدید کنند. چندین رستوران و کافه زیبا در این رستوران وجود دارد که می‌توانید به‌دوراز هیاهوی شهر از غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید. 

اگر دوست دارید خودتان غذا تهیه کنید، می‌توانید سری به بازار محلی روستای کرازلی بزنید و محصولات محلی روستای را خریداری کنید. البته این بازار محلی فقط در روزهای یکشنبه باز است؛ اگر چنین روزی در کوش آداسی باشید، می‌توانید تجربه خرید از این بازار را داشته باشید.

  • آدرس: ترکیه، کوش آداسی، 10 کیلومتری شرق کوش آداسی

خانه های روستای کرازلی

 

خانه مریم مقدس (House of the Virgin Mary)

یکی دیگر از مناطق دیدنی کوش آداسی خانه مریم مقدس است که در قرن  19 و در شهر تاریخی  اِفِسوس  بنا شد. یک خانه سنگی ساده در میان درختان سرسبز که به خانه مریم مقدس معروف است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که مریم 10 سال از آخر عمر خود را در این خانه سپری کرده و امروزه تبدیل به جایی برای بازدید گردشگران و زیارتگاه مسیحیان کاتولیک شده است. 

معمولاً مسیر رسیدن به این مکان سخت بوده و با اتوبوس، تاکسی و مترو امکان‌پذیر نیست؛ بهترین گزینه این است که با رزرو تور کوش آداسی و با وجود یک راهنما از این محل تاریخی بازدید داشته باشید. قبل از بازدید از این مکان مقدس باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • ساعات بازدید از این مکان، 7 صبح تا 8 شب
  • برای ورود به این مکان باید هزینه پرداخت کنید.
  • بهتر است از لباس پوشیده و مناسب استفاده کنید.
  • حتماً کارت شناسایی همراه خودتان داشته باشید.
  • عکس گرفتن از داخل خانه مریم مقدس ممنوع است
  • آدرس: ترکیه، کوش آداسی، شهر تاریخی اِفِسوس

معماری خانه مریم مقدس در کوش آداسی

 

قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle)

این قلعه یکی از زیباترین نقاط دیدنی کوش آداسی است که در قرن‌های 14 و 18 با هدف نظامی و حفاظت از این شهر در برابر حملات دزدان دریایی ساخته شد. این قلعه از دوران بیزانسی باقی‌مانده و امروزه یک نمایشگاه دریانوردی است. 

بسیاری از افرادی که به کوش آداسی سفر می‌کنند، تجربه بازدید از این قلعه را خواهند داشت. شما می‌توانید همه روز هر ساعتی که دوست داشته باشید بدون پرداخت هزینه ورودی از این مکان بازدید کنید. همچنین  قلعه کوش آداسی به کافه و سرویس بهداشتی هم مجهز است. 

  • آدرس: Hacıfeyzullah Mh, Güvercinada Cd. 14/2, 09400، کوش آداسی/آیدین، ترکیه

معماری قلعه معروف کوش آداسی

 

شهر تاریخی پرینه (Perine historical city)

تاریخ جزء جدانشدنی از جاذبه‌های گردشگری کوشی آداسی است. یکی از جاذبه‌های تاریخی که از تمدن هلنی (هلنیسم) جای مانده، شهر تاریخی پرینه نام دارد. این شهر تاریخی که از دوران یونان باستان به جا مانده است، به‌صورت کامل قابل‌مشاهده نیست؛ بخش زیادی از شهر، به دلیل بالا آمدن آب تا حد زیادی زیر آب فرو رفته است. همچنین معبد آتنا با سبک کلاسیک یونان یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به‌حساب می‌آید.

 

میلتوس (Miletus)

میلتوس مکانی متروک شده است که پانصد سال قبل از میلاد مسیح، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای یونان در شرق بود. در اصل این مکان پایگاه اقتصادی عالی برای تجارت با جهان به‌حساب می‌آمد.

این شهر شخصیت‌های علمی و فلسفی زیادی را به جهانیان معرفی کرده است. اگر از این منطقه زیبا و دیدنی بازدید داشته باشید، می‌توانید منظره‌ای خارق‌العاده از کاخ بیزانسی و تپه‌های پشت تئاتر بزرگ را ببینید.

معماری میلتوس در کوش آداسی

 

معبد دیدیما (Didyma temple)

در لیست مکان‌های دیدنی کوش آداسی معبد دیدیما را می‌توان معرفی کرد که یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی تمدن هلنی است. این معبد از زمان کنستانتین به‌تدریج ویران شد و امروزه تنها ویرانه‌های آن باقی‌مانده است.

نمای معبد دیدیما در کوش آداسی

 

پلاژهای کوش آداسی (Kusadasi Beaches)

در کوش آداسی پلاژهای تفریحی زیادی وجود دارند که در هنگام سفر به این شهر باید از آنها بازدید کنید. از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • آب گرم ونوس
  • آب گرم گوزل چاملی
  • پلاژ کارا اوا
  • پلاژ سوگی
  • پلاژ کالا ماکی
  • پلاژ گوورچین آداس
  • آب گرم یا وان سو

پلاژها یا سواحل زیبای کوش آداسی

 

قصر پنبه‌ای (Pamukkale)

در لیست دیدنی‌های کوش آداسی، قصر پنبه‌ای قدمتی 400 هزار‌ساله داشته و به آن پاموک کاله هم گفته می‌شود. این قصر زیبا که در زبان ترکی قصر پنبه‌ای نامیده می‌شود، سازه‌های کریستالی خود را که مانند یک نقاشی هستند، به رخ گردشگرها می‌کشاند. اگر در فصل بهار و تابستان از این منطقه بازدید کنید، رنگ فیروزه‌ای دریا و آب شفاف آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

قصر پنبه‌ای

 

کاروانسرای محمد پاشا (Mohammed Pasha)

این کاروان‌سرا همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به دست محمد پاشا ساخته شد. قدمت این مکان به سال 1618 بازمی‌گردد و دارای دو درب اصلی است. یکی از درب‌ها به سمت بازار مرکزی شهر  و دیگری به سمت دو گذرگاه سرپوشیده باز می‌شود. این مکان امروزه یک هتل است که با معماری سنتی خود از گردشگران پذیرایی می‌کند.

 

غار کاراجا (Karaca Cave)

این غار که در غرب شهر گزلکاملی واقع شده است، توسط مارکوپولو کشف شد. این غار حدود 3 هزار سال قدمت داشته و با سنگ‌های 145 میلیون‌ساله، یکی از دیدنی‌ترین مناطق در کوش آداسی است. از این غار آب‌معدنی استخراج می‌شود که ترکیبی از آب ‌شور و چشمه کوه است.

داخل غار کاراجا در کوش آداسی

 

منطقه بندرگاه (Kusadasi Harbor Area)

این منطقه به دلیل همسایگی با دریای اژه شکل گرفته و یکی از مناطق زیبای کوش آداسی است. منطقه بندرگاه امروزه به یکی از مهم‌ترین بنادر کشور ترکیه تبدیل شده که می‌توانید از آنجا با قایق‌هایی که وجود دارند، به دریای اژه رفته و از مناظر اطراف آن لذت ببرید.

کشتی های منطقه بندرگاه کوش آداسی

 

تجربه بازدید از مناطق دیدنی کوش آداسی با سفریار

در این مقاله جاهای دیدنی کوش آداسی را معرفی کردیم. در این شهر زیبا انواع جاذبه‌های تفریحی، تاریخی و فرهنگی وجود دارند که برای دیدن آنها باید بهترین روش مسافرت به کوشی آداسی را انتخاب کنید. بدون شک خرید تور کوشی آداسی از آژانس سفریار بهترین و آسان‌ترین روش برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های مختلف آن است. 

آژانس سفریار یکی از بهترین آژانس‌های گردشگری است که هرساله تورهای مختلفی را به مقصد کوشی آداسی برگزار می‌کند. برای خرید تور کوش آداسی با قیمتی مناسب می‌توانید با شماره 02191006828 در تماس باشید تا مشاوران سفریار راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به شما ارائه کنند. 

سوالات متداول
  • کوش آداسی، بندر بزرگ کشتی‌های تفریحی در دریای مدیترانه بوده که به دلیل برخورداری از جذبه‌های تفریحی، تاریخی، طبیعی و مراکز خرید شهرت بالایی کسب کرده است.

  • این شهر هرساله پذیرای گردشگران زیادی است؛ از همین رو دولت تمام تلاش خود را می‌کند که گردشگران امنیت لازم را داشته باشند. البته این افراد باید مواظب وسایل خود باشند. 

  • کادینلار یا ساحل بانوان با داشتن چشم‌اندازی بی‌نظیر به دریا یکی از معروف‌ترین سواحل کوش آداسی است.

  • جزیره کبوتر،کلیسای سنت جان، موزه کاملیک و... همه از جاهای دیدنی این شهر هستند.

  • شهر باستانی پرینه، شهر باستانی افسوس، معبد دیدیما و شهر باستانی میلتوس از جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند.

  • در این شهر دارای 7 پارک آبی وجود دارد که پارک آدالند معروف‌ترین آنها است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها