راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد

شهر زیبای مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران است که سالانه گردشگرهای بسیار زیادی را به‌طرف خود جذب می‌کند. سفر به مشهد برای کسانی که تاکنون جاذبه‌های آن را از نزدیک مشاهده نکرده‌اند، یک تجربه فوق‌العاده زیبا و به‌یادماندنی خواهد بود. 

شهر مشهد علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بسیار زیاد، یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی را در قلب خود جای‌داده است، به همین دلیل در تمام فصل‌های سال مورد استقبال زائران و گردشگران قرار می‌گیرد. هتل‌های لوکس و مراکز خرید متنوع در شهر مشهد فضای بسیار شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده‌اند تا گردشگران نهایت لذت را از سفر خود تجربه کنند. 

اگر تاکنون به مشهد سفر نکرده‌اید یا با آن آشنایی زیادی ندارید، قطعاً به یک راهنمای سفر به مشهد نیاز خواهید داشت. در ادامه این مطلب به ما همراه باشید تا هرآنچه که لازم است درباره مشهد و جاذبه‌های گردشگری آن بدانید را بیان کنیم.

معرفی و تاریخچه شهر مشهد

مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران است که در شمال شرق قرار گرفته است. با اینکه در شهر مشهد جاذبه‌های تفریحی زیادی قرار گرفته است، اما بیشتر شهرت آن به‌خاطر حرم امام رضا (ع) است. در واقع مشهد یکی از قطب‌های مذهبی ایران است که سالانه زائران بسیار زیادی در مواقع مختلف سال به آنجا سفر می‌کنند. 

واژه مشهد به معنی شهادت است، زمانی که هنوز امام رضا (ع) به شهادت نرسیده بود، مشهد را با نام سناباد می‌شناختند. بعد از اینکه امام رضا در این مکان به شهادت رسید، سناباد به مشهدالرضا تغییر نام پیدا کرد. با مرور زمان اسم مشهد در میان مردم رواج پیدا کرد و سناباد به فراموشی سپرده شد. 

مساحت مشهد حدود 351 کیلومترمربع است، همین امر باعث شده که از آن به‌عنوان سومین شهر بزرگ ایران (از لحاظ مساحت) یاد کنند. این شهر از لحاظ جمعیت هم یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌آید. طبق آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت مشهد بیش از 3 میلیون نفر بوده است.

شهر مشهد در سال 1388 به‌عنوان پایتخت معنوی ایران و در سال 1395 به‌عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی انتخاب شد. همچنین لازم به ذکر است که 13 دهستان مختلف به همراه شاندیز، طرقبه، رضویه و ملک‌آباد، مشهد را تشکیل داده‌اند. 

سفر به شهر مشهد، پایتخت معنوی ایران

 

موقعیت جغرافیایی مشهد

مشهد در شمال شرقی ایران واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی به‌حساب می‌آید. این شهر پرجمعیت با قرارگیری در میان رشته‌کوه‌های بینالود و هزار مسجد، از سمت شرق با سرخس و تربت‌جام، از سمت شمال غربی با درگز و از سمت غرب با چنار و نیشابور همسایه است. 

مشهد بر روی نقشه ایران

 

آب‌وهوای مشهد 

آب‌وهوای مشهد در مواقع مختلف سال فرق می‌کند، به همین دلیل برای تجربه سفری لذت‌بخش، باید با آب‌وهوای این شهر در فصل‌های مختلف آشنا شوید. 

مشهد در فصل بهار آب‌وهوای مختلفی دارد. در طول روز ممکن است هوایی آفتابی و معتدل را تجربه کنید، اما هنگامی که شب فرابرسد، مجبور به پوشیدن لباس‌های گرم خود می‌شوید. البته با گذشت زمان و فرارسیدن اردیبهشت و خرداد، آب‌وهوای شهر مشهد بسیار معتدل خواهد شد. 

تابستان‌های شهر مشهد بسیار گرم و خشک است. در این موقع از سال، گرمای هوا ممکن است تا 43 درجه سانتی‌گراد هم برسد. پس اگر با گرمی هوا مشکل دارید، شهر مشهد گزینه مناسبی برای گذراندن تعطیلات تابستان نیست. با آمدن فصل پاییز هوای مشهد سرد و خشک شده و بارش‌های پاییزی هم آغاز خواهند شد. البته حال و هوای این شهر در هنگام پاییز بسیار لذت‌بخش است. 

سردی هوای مشهد در فصل زمستان بیشتر شده و دیگر گردشگران برای تفریح و سیاحت به این شهر سفر نمی‌کنند. تنها دلیلی که افراد را در فصل زمستان به‌طرف مشهد می‌کشاند، برگزاری مراسم‌های مذهبی و زیارت حرم است. 

بهترین زمان برای سفر به مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد بستگی به سلیقه شما دارد. اگر می‌خواهد در زمان خلوتی به این شهر سفر کنید، باید مواقعی را انتخاب کنید که مراسم‌های مذهبی ازجمله اربعین، تاسوعا و عاشورا برگزار نخواهد شد. فصل بهار گزینه بسیار مناسبی برای تجربه سفری آرام و لذت‌بخش به مشهد است.

اگر می‌خواهید در بهترین فصل سال به مشهد سفر کنید، اردیبهشت و اوایل پاییز بهترین زمان برای گشت‌وگذار در این شهر است. مراسم‌های مذهبی مشهد هم طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر قصد شرکت در این مراسم‌ها را دارید، باید در زمان‌های اعلام شده به شهر مشهد سفر کنید. البته بهتر است بدانید که مشهد در این مواقع بسیار شلوغ است. 

بهترین زمان سفر به مشهد

 

جشنواره‌ها، مراسم‌های آیینی و فرهنگی مشهد

یکی از جذابیت‌های سفر به مشهد، شرکت در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و مذهبی است. هرساله در این شهر جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که شما در هنگام سفر می‌توانید آنها را از نزدیک تجربه کنید. موارد زیر مهم‌ترین و برجسته‌ترین جشنواره‌های مذهبی و فرهنگی مشهد هستند: 

  • جشنواره خانه بهار
  • مراسم ویژه سال‌تحویل در مکان‌های مختلف شهر مشهد
  • توزیع بسته‌های فرهنگی در مواقعی که تعداد زائران بسیار زیاد است. 
  • برگزاری فعالیت‌های تفریحی در پارک‌ها، سالن‎‌ها و مراکز تفریحی
  • برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در مکان‌های مختلف شهر مشهد
  • برگزاری مراسم‌های مذهبی مختلف در ایام سوگواری (تاسوعا، عاشورا، اربعین، سالگرد شهادت امام رضا و...)

 

پوشش، غذای محلی و سوغات مشهد

مردم مشهد تا دوره اول پهلوی پوشش خاص خود را داشتند، اما از آن تاریخ به بعد پوشش مردم شهر به سبک امروزی تغییر پیدا کرد. با اینکه پوشش و لباس مردم مشهد در گذر زمان تغییرات زیادی را به خود دید، اما غذاهای محلی آنجا همچنان در رستوران‌ها سرو می‌شود. 

در واقع یکی از جذابیت‌های سفر به مشهد این است که در رستوران‌های برتر آن، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را امتحان کنید. ازجمله این غذاهای محلی می‌توان به قیمه مشهدی، شله، قروت، انواع آش‌های مختلف، انواع پلو، کباب شیشلیک، چلو ماهیچه، کوکو شیرین، چنگالی و دیگچه اشاره کرد. 

خرید سوغات یکی از مرحله‌های جذاب سفر به مشهد است. اگر می‌خواهید برای دوستان و آشنایان خود سوغات مشهد را خریداری کنید، باید به بازارهای این شهر رفته و از میان ادویه‌های مختلف، زعفران، زرشک، آجیل، خشکبار، فیروزه، صنایع‌دستی مختلف، عطر، نقل و نبات گزینه‌های دلخواه را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که شهر مشهد سوغاتی‌های معنوی مختلفی هم دارد که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به خلعت آخرت، مهر، تسبیح و جانماز اشاره کرد. 

پوشش مردم مشهد

 

جاهای دیدنی و گردشگری مشهد

در شهر مسجد انواع جاذبه‌های مذهبی و تفریحی وجود دارند که شما می‌توانید در سفر به مشهد از آنها بازدید کنید. ازجمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، 

  • حرم امام رضا که در نزدیکی آن می‌توانید از مسجد گوهرشاد، آرامگاه پیر پالان‌دوز، گنبد سبز، مسجد 72 تن، مقبره نادرشاه، حمام قلی بیک و آرامگاه فردوسی  دیدن کنید. 
  • کلیسای مسروپ مقدس که به کلیسای مریم مقدس مشهور است. کوه سنگی دومین پارک بزرگ مشهد بوده که در منطقه ییلاقی مشهد ساخته شده است. 
  • پارک وکیل‌آباد که مساحتی بالغ بر 260 مترمربع دارد. 
  • باغ‌وحش وکیل‌آباد که از ساعت 8:30 الی 4 بعدازظهر به روی مهمانان باز می‌شود. 
  • چالیدره که در 30 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. در این مکان دریاچه مصنوعی، انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای شما فراهم شده است. 
  • طرقبه مشهد که در منطقه کوهستانی این شهر واقع شده است. این منطقه آب‌وهوای دلپذیری داشته و انواع امکانات رفاهی مانند رستوران، کافی‌شاپ و... را برای رفاه حال گردشگران فراهم کرده است. همچنین لازم به ذکر است که تفریحاتی مانند مجتمع سوارکاری، مجتمع ورزشی، پیست اسکی، دهکده آبی و باغ‌وحش در این منطقه وجود دارند. 
  • پارک ملت مشهد که بیشتر جذابیت آن در فصل بهار قابل‌مشاهده است. 
  • غار مغان مشهد که آدرنالین واقعی را به خون‌های شما تزریق خواهد کرد. 
  • باغ گیاه‌شناسی مشهد که 45 هزار مترمربع مساحت داشته و از سال 1392 برای بازدید توسط مردم افتتاح شده است. 
  • انواع باغ‌های مختلف ازجمله باغ یک‌هکتاری رز و باغ صخره‌ای، زیبایی منحصربه‌فردی را جلوی چشمان شما قرار خواهند داد. 
  • سرزمین موج‌های آبی و شاندیز مشهد که مشهورترین جاذبه‌های شهر به شمار می‌آیند. 
  • پارک ساحلی آفتاب که در سال 1390 به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی جهان افتتاح شد. ساعت کاری این پارک آبی 10 صبح الی 10 شب است.

پارک و باغ وحش وکیل آباد مشهد

 

مراکز خرید و بازارهای مشهد

برای خرید سوغاتی‌ها و وسایل موردنیاز خود، باید به مراکز و مجتمع‌های خرید شهر مشهد مراجعه کنید. در این شهر انواع مراکز خرید لوکس و سنتی وجود دارد که از گشت‌وگذار در آنها سیر نخواهید شد. ازجمله بازارها و مراکز خرید مشهد که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد: 

  • مجتمع تجاری الماس شرق در انتهای بلوار خیام شمالی
  • مرکز خرید آرمیتاژ مشهد در خیابان گلشن
  • مجتمع تجاری وصال مشهد در بلوار خیام شمالی
  • مرکز خرید پروما مشهد در بلوار فردوسی
  • بازار جنت مشهد در خیابان چمران
  • بازار تجاری آلتون مشهد در بلوار دانشگاه
  • مجتمع کیان سنتر مشهد در بلوار جانباز
  • بازار مولوی مشهد در بلوار مصلی
  • بازار رضای مشهد در کنار حرم امام رضا (ع)
  • بازار امین در خروجی حرم 
  • مرکز خرید آرمان‌شهر در خیابان نواب صفوی
  • بازار غدیر مشهد در ابتدای خیابان شیرازی
  • بازار بزرگ مرکزی در خیابان آیت‌الله بهجت
  • مرکز خرید آسمان در خیابان 17 شهریور
  • مرکز خرید خورشید مشهد در خیابان احمدآباد

مجتمع کیان سنتر مشهد در بلوار جانباز

 

هتل‌ها و محل اقامت در مشهد

انتخاب هتل و محل اقامت، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در سفر به مشهد آن را مورد بررسی قرار دهید. ازآنجایی‌که مشهد حسابی مورد استقبال گردشگرها قرار گرفته است، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی برای اسکان مسافرها تاسیس شده‌اند. در این شهر می‌توانید انواع هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره، هتل‌آپارتمان و... را برای اقامت خود انتخاب کنید. 

اینکه کدام‌یک از هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، کاملاً بستگی به سلیقه و هدف شما از سفر به مشهد دارد. اگر برای زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می‌کنید، باید هتل‌های نزدیک حرم را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این هتل‌ها معمولاً در ایام شلوغ رزرو شده و اتاق‌خالی ندارند. در جدول زیر بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های مشهد را معرفی خواهیم کرد تا بر اساس سلیقه خود یکی از آنها را برای اقامت خود انتخاب کنید: 

هتل 5 ستاره هتل الماس 2 مشهد در خیابان امام رضا 
هتل هما یک مشهد در بلوار احمدآباد
هتل مدینه الرضا مشهد در خیابان شیرازی، نبش شارستان رضوی
هتل خورشید هشتم رئوف کوثر مشهد در بلوار شهید شوشتری
هتل سی نور مشهد در میدان 17 شهریور
هتل 4 ستاره هتل الماس 1 مشهد در خیابان امام رضا
هتل جواد مشهد در خیابان امام رضا
هتل هما 2 مشهد در چهارراه خیام
هتل نگین پاسارگاد در خیابان شیرازی
هتل 3 ستاره هتل هاترا مشهد در خیابان امام رضا
هتل مدائن مشهد در خیابان امام رضا
هتل ساوین مشهد در خیابان امام رضا

 

 

نحوه سفر به شهر مشهد

برای سفر به مشهد راه‌های مختلفی وجود دارد. اینکه شما کدام‌یک از این راه‌ها را انتخاب می‌کنید، بستگی به سلیقه و شرایطتان دارد. یکی از راه‌های آسان و بدون دردسری که می‌توانید با استفاده از آن هیجان سفر را بالاتر ببرید، ثبت‌نام در تورهای مسافرتی است. معمولاً تور مشهد یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین تورهای داخلی ایران است که به همراه دوستان و آشنایان خود می‌توانید آن را انتخاب کنید. 

علاوه بر تور مشهد، سفر هوایی هم در بین گردشگران طرف‌دارهای بسیار زیادی دارد. شما با تهیه بلیت در شهر خود می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشهد برسید. البته سفر شخصی یا خرید تور زمینی هم گزینه مناسبی است که با استفاده از خودرو شخصی، اتوبوس و قطار می‌توانید آن را تجربه کنید.

سفر به مشهد و بازدید از طرقبه

 

حمل‌ونقل عمومی در شهر مشهد

در هنگام سفر به مشهد از لحاظ حمل‌ونقل عمومی هیچ مشکلی نخواهید داشت. شما با استفاده از روش‌های مختلفی ازجمله هواپیما، قطار و اتوبوس می‌توانید خود را به این شهر برسانید. در آنجا انواع وسیله‌های حمل‌ونقل برای جابه‌جایی گردشگران آماده شده تا بدون هیچ مشکلی به مکان موردنظر خود بروند. 

محبوب‌ترین روشی که گردشگران برای جابه‌جایی در مشهد از آن استفاده می‌کنند، تاکسی‌های اینترنتی هستند. در این شهر با نصب برنامه‌های اسنپ و تپسی می‌توانید بدون هیچ مشکلی به مکان موردنظر خود بروید. علاوه بر تاکسی اینترنتی، تاکسی‌خطی، تاکسی‌های گردشی، تاکسی‌تلفنی یا آژانس، اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های brt و مترو در اختیار شما قرار گرفته‌اند تا براساس علاقه خود یکی از آنها را برای جابه‌جایی انتخاب کنید. 

البته لازم به ذکر است که استفاده از مترو و اتوبوس BRT نیاز به آگاهی بالا درباره مسیرها دارد. در هنگام استفاده از این روش‌ها، بهتر است به نقشه مشهد و ایستگاه‌های آن دسترسی داشته و یا یک راهنمای حرفه‌ای را کنار خود داشته باشید. 

 

هزینه سفر به مشهد

مهم‌ترین و اصلی‌ترین سؤالی که قبل از سفر با آن مواجه می‌شوید این است که هزینه سفر به مشهد چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه‌های سفر به مشهد بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. برای مثال، اگر برای اقامت خود هتل 5 ستاره را رزرو کنید، قطعاً هزینه بیشتری نسبت به هتل 4 ستاره یا سه ستاره پرداخت خواهید کرد. 

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که روی هزینه سفر به مشهد تاثیر می‌گذارد، انتخاب روش مسافرت است. طبیعتاً سفر با اتوبوس یا قطار به نسبت هواپیما هزینه کمتری به همراه خواهد داشت. البته اگر سفر را به همراه تور گردشگری انجام دهید، هزینه‌های سفر کمتر خواهد شد. 

علاوه بر نوع هتل و روش انجام سفر، عوامل دیگری روی هزینه‌ نهایی سفر به مشهد تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آنها شامل زمان سفر (فصل‌هایی شلوغ هزینه هتل‌ها و مکان‌های مختلف گران‌تر است)، تعداد روزهای سفر، میزان استفاده از تاکسی اینترنتی، وعده‌های غذایی، بازدید از جاذبه‌های مختلف و... می‌شود. 

هزینه سفر به مشهد

 

شماره‌تلفن‌های ضروری مشهد

رعایت یک‌سری از نکات مهم و اساسی در هنگام سفر به مشهد، خیال شما را بابت سفری امن و مطمئن راحت خواهد کرد. یکی از این نکات مهم، اطلاع از شماره‌تلفن‌های ضروری مشهد است. قبل از اینکه بار سفر را ببندید، حتماً شماره‌های زیر را به‌خاطر بسپارید: 

  • پیش‌شماره مشهد: 051
  • اورژانس: 115
  • آتش‌نشانی: 125
  • پلیس: 110
  • فرودگاه: 33400001
  • بیمارستان امام رضا: 05138543031
  • بیمارستان دکتر شیخ: 05137269021
  • پلیس‌راه: 120
  • وضعیت راه‌ها و جاده‌ها: 141
  • شرایط جوی و آب‌وهوایی: 134

 

سیم‌کارت‌های شهر مشهد

در شهر مشهد مانند تمام شهرهای دیگر ایران می‌توان از انواع اپراتورهای فعال استفاده کرد. همراه اول، ایرانسل و رایتل ازجمله اپراتورهای پرطرف‌دار در هر مشهد هستند. 

 

وضعیت امنیت در شهر مشهد

همان‌طور که گفتیم، مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران و یکی از مهم‌ترین قطب‌های مذهبی به شمار می‌آید. اهمیت و جایگاه بالای این شهر باعث شده که قوانین و مقررات زیادی برای برقراری امنیت مردم مشهد و گردشگران آن برقرار شود. در تمام مواقع سال مخصوصاً زمانی که ازدحام جمعیت در شهر مشهد بسیار زیاد است، نیروهای امنیتی در خیابان‌ها هستند تا خیال گردشگران را از هرگونه اتفاق ناخوشایندی راحت کنند. 

همچنین لازم به ذکر است که تمام هتل‌ها و اقامتگاه‌های برجسته مشهد به دوربین مداربسته و نیروهای حراست مجهز هستند تا امنیت مسافرها را به بهترین شکل ممکن برقرار کنند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که هرچه قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌تر اجرا شوند، بازهم افرادی هستند که باعث اذیت و آزار مردم شوند. پس بهتر است هنگام سفر به مشهد، نکات زیر را رعایت کنید: 

  • پول نقد خود را در جای مطمئنی نگهداری کنید.
  • به‌اندازه کافی پول نقد همراه خود داشته باشید، اما میزان آن زیاد نباشد.
  • از تاکسی‌های مطمئن و تعیین شده استفاده کنید. 
  • اگر با شهر مشهد آشنایی ندارید، حتماً یک راهنما یا فرد باتجربه همراه خود داشته باشید. 
  • در مکان‌های شلوغ مواظب بچه‌های خود باشید. 

امنیت در مشهد مقدس

 

دانستنی‌های کاربردی شهر مشهد

قبل از اینکه چمدان‌های خود را برای سفر ببندید، بهتر است که یک‌سری نکات مهم را درباره مشهد بدانید. این نکات عبارت‌اند از:

  • شهر مشهد در بیشتر اوقات سال به دلیل مراسم‌های مذهبی مختلف شلوغ است.
  • معمولاً وجود گردشگرهای زیاد در مشهد، باعث بالارفتن قیمت هتل‌ها، بلیت هواپیما و سایر موارد دیگر می‌شود. 
  • تعداد بالای جاذبه‌های گردشگری در شهر مشهد، شما وادار خواهد کرد تا از یک راهنمای حرفه‌ای استفاده کنید. 
  • به دلیل شلوغی بیش از حد مشهد، بهتر است که چند روز قبل از سفر هتل خود را رزرو کنید. 
  • اقتصاد مشهد بر پایه تولید محصولاتی مانند زعفران، نبات، زرشک، پرم، صنعت فرش، آجیل و خشکبار استوار است. 
  • شهر مشهد سالانه میزبان 27 الی 30 میلیون گردشگر است.
  • مشهد پیشروترین شهر کشور در حوزه احداث خطوط مترو است.
  • میزان پروژه‌های عمرانی مشهد با 8 کلان‌شهر ایران برابری می‌کند. 
  • مشهد بیش از 500 مرکز اقامتی دارد که از این لحاظ رتبه اول را در کشور کسب کرده است. 

دانستنی های مشهد مقدس

 

تجربه سفر به مشهد با سفریار

مشهد یکی از بهترین شهرهای ایران برای گذراندن تعطیلات است. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تفریحی و مذهبی، سیل عظیمی از گردشگرها را به‌طرف خود کشانده است. شلوغی بیش از حد مشهد در کنار جاذبه‌های پرتعداد آن باعث شده که بیشتر مسافرها نتوانند در زمان محدود خود، بهترین مکان‌ها را بازدید کنند. 

اگر می‌خواهید سفر به مشهد را بیشتر از پیش لذت‌بخش کنید، باید قبل از سفر، یک راهنمای سفر به مشهد تهیه کرده و از میان روش‌های مختلف، بهترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید. 

در این مطلب هرآنچه که باید درباره سفر به مشهد بدانید را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با این شهر و خصوصیات آن آشنا شوید. اگر برای سفر به مشهد، تورهای مسافرتی را ترجیح می‌دهید، با آژانس مسافرتی سفریار (02191006828) تماس حاصل فرمایید و اطلاعات مورد نیاز را درباره تور مشهد کسب کنید. 

آژانس سفریار به‌عنوان یکی از بهترین آژانس‌های کشور، انواع تورهای مشهد را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌کند و در طول سفر بهترین خدمات را به شما می‌دهد. 

 

سوالات متداول
  • هزینه سفر به مشهد تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آنها شامل نوع هتل (5 ستاره، 4 ستاره، سه ستاره، هتل‌آپارتمان و...)، نحوه سفر (هوایی یا زمینی)، وعده‌های غذایی، میزان استفاده از اسنپ، انجام تفریحات مختلف و تعداد روزهای سفر می‌شود. 

  • اردیبهشت، اواخر شهریور و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به مشهد هستند. 

  • از میان تمام روش‌های مختلف، ثبت‌نام در تور مشهد بهترین و جذاب‌ترین روش برای مسافرت است. آژانس‌های مسافرتی تمام کارهای سفر ازجمله رزرو بهترین هتل را انجام داده و برنامه‌ریزی دقیقی برایتان انجام خواهند داد. 

  • مشهد مکان‌های تفریحی زیادی دارد، اما سرزمین موج‌های آبی، شاندیز، طرقبه، چالی دره، پارک وکیل‌آباد، پارک کوه سنگی و… ازجمله جاذبه‌های معروف و محبوب آن هستند. 

  • آژانس مسافرتی سفریار یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی است که انواع تورهای مشهد را در قیمت‌های مختلف برگزار می‌کند. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها