بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه در واقع به هدف شما از سفر بستگی دارد. ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران و موقعیت خوب خرید، برگزاری فستیوال‌های مختلف و مکان‌های دیدنی مقصد خوبی برای سفر است. اگر قرار است برای خرید به ترکیه سفر کنید، باید در فصل مشخصی به آنجا بروید. برای بازدید از جاهای دیدنی ترکیه با توجه به اینکه هوای ترکیه در شهرهای مختلف متفاوت است، باید فصل مناسب برای سفر را انتخاب کنید. بنابراین، قبل از سفر بهتر است بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در تابستان را جستجو کنید تا بتوانید بیشترین لذت را از سفر ببرید. با انتخاب تور ترکیه می‌توانید در فصل‌های مختلف به این کشور سفر کنید و از آب‌وهوای این کشور و شرایط خرید و مانند آن لذت ببرید.

سفر به ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس

از ژانویه تا مارس که مصادف با دی ماه تا اوایل فروردین است، هوا به شدت در ترکیه سرد می‌شود. اما، کم کم در ماه مارس، هوا رو به گرمی می‌رود تا بهاری دل‌انگیز را رقم بزند. در ماه ژانویه و فوریه احتمال بارش برف به ویژه در اطراف کاپادوکیه بسیار زیاد است و هوا در انتهای ماه مارس کمی گرمتر خواهد شد. بنابراین، بهترین زمان سفر به ترکیه در طول این سه ماه، بسته به هدف شما و مزایا و معایبی که در ادامه معرفی خواهیم کرد می‌تواند زمان سفر را تعیین کند.

مزایای سفر به ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس

از مزایای سفر به ترکیه در زمستان در سه ماه ژانویه، فوریه و مارس، می‌توان به خلوت بودن و نبود توریست در این کشور اشاره کرد. کمبود توریست در این ماه‌ها ازدحام جمعیتی به همراه نخواهد داشت و به شما اجازه می‌دهد تا از جاذبه‌های زمستانی این کشور مانند کوه‌های برفی، روستاهای زیبا و چشم اندازهای پوشیده از یخ دیدن کنید. به علاوه می‌توانید در فستیوال‌های زمستانی ترکیه مانند جشن سال نو در ژانویه شرکت کنید. نکته قابل توجه دیگر، هزینه‌های سفر است که در این ماه‌ها که توریست در ترکیه کم است، کمتر خواهد بود.  

معایب سفر به ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس

در ماه ژانویه، فوریه و مارس، هوای ترکیه سرد و زمستانی است و ممکن است شاهد برف و سرمای شدیدی باشید. در نتیجه، نتوانید از پارک گلخانه ترکیه و سایر فضاهای دیدنی طبیعی پوشیده از گل و گیاه این کشور دیدن کنید. اگر در دسته افرادی قرار دارید که از هوای سرد و سفر در سرما لذت نمی‌برید، توصیه می‌شود در این ماه‌ها به ترکیه سفر نکنید. نکته منفی دیگر این است که در این ماه‌ها، ساعت کاری برخی از رستوران‌ها و هتل‌ها محدود است. این موضوع شما را مجبور می‌کند تا در ساعت خاصی در این دو مکان حضور داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

سفر به ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس

 

سفر به ترکیه در ماه‌های می تا آوریل

بهترین فصل سفر به ترکیه مربوط به بهار و تابستان است که بتوانید از طبیعت زیبای این کشور نیز بهره ببرید. در ماه‌های می و آوریل هوای ترکیه بهاری و مناسب است و گرمای آن در این ماه‌ها آزاردهنده نیست و برعکس، گرمای لذت بخشی دارد. در این دو ماه احتمال بارش باران وجود دارد و دمای هوا حدودا 16 درجه سانی‌گراد است.

مزایای سفر به ترکیه در ماه‌های می تا آوریل

بهترین زمان سفر به ترکیه در ماه آوریل و می است؛ چرا که می‌توانید در این ماه که آب‌وهوای ترکیه خوب و معتدل است، به بازدید از جاهای باستانی و مناظر طبیعی در سراسر نقاط این کشور این کشور نیز بپردازید. در این دو ماه تمامی پارک‌ها مملو از شکوفه و سرسبزی است.  به‌طور مثال، کاپادوکیه در این فصل زیباترین غروب خورشید را دارد؛ در استانبول فستیوال‌های فرهنگی، بهاری بسیاری برپا می‌شود. در این دو ماه، فستیوال فیلم ترکیه نیز برگزار می‌شود که برای علاقه‌مندان به سینما ماه مناسبی برای سفر به این کشور است.  

معایب سفر به ترکیه در ماه‌های می تا آوریل

یکی از معایب سفر در ماه آوریل و می این است که هوا به اندازه کافی برای بازدید از سواحل جنوبی مناسب و گرم نیست. بنابراین، برای بازدید از این سواحل باید در تابستان به این کشور سفر کنید.

سفر به ترکیه در ماه‌های می تا آوریل

 

سفر به ترکیه در ماه‌های ژوئن تا آگوست

یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ها برای سفر به ترکیه فصل تابستان است. ماه ژوئن تا آگوست درست در تابستان واقع شده است و به همین جهت، بسیاری از توریست‌ها در این ماه‌ها به ترکیه سفر می‌کنند تا بتوانند از گرمای لذت بخش و سواحل مدیترانه نهایت استفاده را کنند. ژوئن تا آگوست در ترکیه به های سیزن یعنی فصل پر توریست معروف است.

مزایای سفر به ترکیه در ماه‌های ژوئن تا آگوست

هوا در جنوب ترکیه در فصل تابستان گرم و خشک است و بهترین زمان برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن به‌صورت طبیعی و به کمک آفتاب است. به علاوه در این ماه‌ها فرصت کافی برای لذت بردن از انواع تفریحات آبی وجود دارد.
در استانبول و مناطق داخلی دیگر، دمای هوا در طول روز حدود 27 درجه است که به نسبت، گرمای متعادلی است. ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای سفر به ترکیه و رفتن به سواحل آنتالیا است تا بتوانید از آب فیروزه‌ای رنگ این ساحل و درخشش خورشید نهایت لذت را ببرید. دمای هوا در این سه ماه در آنتالیا چیزی بین 29 تا 33 درجه است.
در این سه ماه، فستیوال‌های مختلفی برای تفریح و سرگرمی بیشتر شما در طول سفر برگزار می‌شود. این فستیوال‌ها شامل فستیوال موسیقی جاز در استانبول، فستیوال بین‌المللی فیلم در آنتالیا و فستیوال رقص باله در بدروم است که لحظات خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

معایب سفر به ترکیه در ماه‌های ژوئن تا آگوست

شلوغی بیش از حد سواحل مدیترانه و سواحل دریای اژه بین ژوئن تا آگوست ممکن است کمی آزار دهنده باشد و شهرها را با ازدحام جمعیت و ترافیک مواجه کند. به همین جهت، برای افرادی که از حضور در جاهای شلوغ لذت نمی‌برند، معضل بزرگی خواهد بود. به علاوه به دلیل پیک مسافر، هزینه‌ها در ماه‌های ژوئن تا آگوست بیشتر از فصل‌های خلوت خواهد بود. در این فصل، سفر به کاپادوکیه به دلیل هوای بسیار گرمی که دارد توصیه نمی‌شود. به علاوه استانبول نیز بین ژوئن تا آگوست خیلی گرم است و اگر نسبت به گرما حساس هستید، ممکن است در این فصل دچار گرمازدگی شوید و بهتر است بهار یا پاییز را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید.

سفر به ترکیه در ماه‌های ژوئن تا آگوست

 

سفر به ترکیه در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر

خوبی ماه سپتامبر این است که هنوز گرم بوده و در عین حال به دلیل بازگشایی مدارس، خلوت است. با توجه به گرمی هوا می توانید تا اواسط سپتامبر همچنان از شنا کردن در دریای مدیترانه و آفتاب گرفتن لذت ببرید که بعد از نیمه سپتامبر هوا کمی خنک‌تر می‌شود. به این طریق می توانید از شلوغی ماه ژوئن تا اول سپتامبر بپرهیزید و در زمانی خلوت از تعطیلات خود لذت ببرید. بنابراین، می‌توان ماه سپتامبر را به عنوان بهترین زمان سفر به ترکیه و لذت بردن از سواحل انتخاب کرد. بسیاری از فستیوال‌ها در استانبول و کاپادوکیه در این سپتامبر و اکتبر برپا می‌شود. در اکتبر هوا کمی رو به متعادل‌تر شدن پیش می‌رود و تقریبا بویی از پاییز را به همراه دارد که زیبایی خوبی به شهر بخشیده است.

مزایای سفر به ترکیه در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر

لذت بردن از سواحل خلوت مدیترانه نسبت به ماه ژوئن، جولای و آگوست در سپتامبر و اکتبر بیشتر است. در این ماه‌ها همچنان می‌توانید از چشم‌اندازهای طبیعی ترکیه دیدن کنید. البته، بارش پراکنده نیز در این ماه‌ها وجود دارد که خود حال و هوای خوبی به سفر شما به ترکیه می‌دهد. انواع فستیوال‌ها نیز در این دو ماه در ترکیه برگزار می‌شود که می‌تواد اوقات شما را پر کند.  

معایب سفر به ترکیه در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر

یکی از معایب سفر در ماه سپتامبر و اکتبر نامشخص بودن و غیر قابل پیش بینی بودن وضعیت آب و هوایی است که شرایط جوی ناپایداری به وجود می‌آورد. هوا در این ماه‌ها گاهی آفتابی، گاهی سرد و گاهی بارانی است. به همین دلیل، برنامه ریزی درست برای بازدید از جاهای دیدنی این کشور ممکن است کمی شما را دچار مشکل کند. مشکل دیگر این است که ساعت کاری برخی از جاذبه‌های دیدنی در ترکیه ممکن است کاهش پیدا کند و محدودیت زمانی برای بازدید ایجاد کند.

سفر به ترکیه در ماه‌های سپتامبر تا اکتبر

 

سفر به ترکیه در ماه‌های نوامبر تا دسامبر

شروع فصل زمستان در ماه نوامبر و دسامبر است که در این دو ماه هوای ترکیه با کاهش شدیدی روبرو می‌شود و دمای میانگین هوا برابر با 10 درجه سانتی گراد خواهد بود. در مناطق ساحلی و استانبول بارش باران وجود دارد و در بیشتر مناطق مانند کاپادوکیا بارش برف نیز مشاهده می‌شود. اگر سردی هوا شما را اذیت نمی‌کند و از دیدن استانبول برفی لذت می‌برید، سفر به ترکیه در این فصل برای شما بهترین انتخاب است.

مزایای سفر به ترکیه در ماه‌های نوامبر تا دسامبر

در ماه نوامبر و دسامبر، هوا سرد است و همین موضوع باعث می‌شود ترکیه تقریبا خالی از هرگونه توریست باشد و این نبود  مسافر بر قیمت‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. به این صورت که می‌توانید هزینه کمتری برای خرید پرداخت کنید و در شهری تعطیلات خود را سپری کنید که خلوت‌تر از تابستان است. در این فصل می‌توانید در فستیوال‌های زمستانی شرکت کنید و هر چه بیشتر با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید.

معایب سفر به ترکیه در ماه‌های نوامبر تا دسامبر

هوای سرد و برفی ترکیه در نوامبر و سپتامبر مانع از بازدید از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی ترکیه می‌شود.

سفر به ترکیه در ماه‌های نوامبر تا دسامبر

 

ویژگی های سفر به ترکیه به ترتیب ماه میلادی

برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری نسبت به سفر در ماه‌های مختلف به ترکیه داشته باشید، سعی می‌کنیم در رابطه با ماه‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها جزئیات بیشتری را توضیح دهیم. به علاوه سعی می‌کنیم به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام ماه، بهترین زمان سفر به ترکیه برای انجام هدفی خاص است.

ژانویه

ژانویه شروع سال میلادی و زمان جشن گرفتن سال نو در ترکیه است. در این ماه می‌توانید از بازار سنتی ترکیه دیدن کنید و به بازدید از کاپادوکیه و ارزروم بروید.

  • ویژگی‌ها: آب‌و هوای سرد و برفی، کمبود مسافر و قیمت ارزان اجناس
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای استفاده از تفریحات زمستانی همچون اسکی در کاپادوکیه، ارزروم و قارص و استفاده از حمام‌های دلپذیر و سنتی ترکیه ژانویه است.
  • رویدادهای مهم: برگزاری کشتی قهرمانی سلجوق کمل


فوریه

در ماه فوریه همچنان زمستان و تفریحات زمستانی همچون اسکی، موزه گردی و استفاده از حمام و اسپا سنتی ترکیه موجود است.

  • ویژگی‌ها: استفاده از اسپا و حمام سنتی برای لذت بردن از حمام داغ در وسط زمستان سرد، کمبود توریست و قیمت پایین اجناس، هتل‌ها و جاهای دیدنی
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای لذت بردن از تفریحات زمستانی و سفر به سواحل جنوبی و دیدن اولین نشانه‌های بهار در این منطقه ماه فوریه است.
  • رویدادهای مهم: سفر به داتچا برای تماشای جشنواره سالانه شکوفه‌های بادام


مارس

21 مارس مصادف با عید باستانی نوروز است که کردهای ترکیه این جشن را همچون ما در ایران به عنوان شروع بهار جشن می‌گیرند. در ماه مارس چهره زمستانی شهرها رنگ عوض می‌کند و کم کم می‌توانید آثار بهار را در آن مشاهده کنید. سواحل مدیترانه نیز رو در طول روز، رو به گرمی می‌رود.

  • ویژگی‌ها: شروع بهار و گرمتر شدن هوای استانبول و سایر شهرهای ترکیه
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای شرکت در جشن عید نوروز به روش کردهای ترکیه در ماه مارس اتفاق می‌افتد.
  • رویدادهای مهم: جشن عید نوروز، فستیوال جاز اروپایی ازمیر

آوریل

ماه آوریل که ماهی بین فروردین و اردیبهشت ماه ما در ایران است، هنگام شکوفه دادن گل‌های لاله و بازدید از پارک گلخانه ترکیه است. بسیاری از توریست‌ها از استرالیا و نیوزلند برای تماشای منطقه تاریخی گالیپولی در ماه آوریل برای گرامی‌داشت کشته شدگان جنگ گالیپولی به این کشور سفر می‌کنند.
نکته: گالیپولی نام جنگی است که در جنگ جهانی اول بین نیروهای عثمانی و نیروهای ائتلافی فرانسه، سپاه ارتش استرالیا، نیوزلند، آنزک و انگلستان روی داده است.

  • ویژگی‌ها: هوای بهاری، تماشای شکوفه‌ها و گل‌های لاله
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای دیدن لاله‌های معروف ترکیه در پارک گلخانه (گلهانه) ترکیه حدود آوریل است.
  • رویدادهای مهم: فستیوال گل‌های لاله استانبول، روز آنزاک و یادبود کشته شدگان جنگ گالیپولی در 25 آوریل، جشنواره فیلم استانبول، فستیوال گل و گیاه آلاچاتی، فستیوال کنگر فرنگی اورلا


می

با گذشت زمان به سمت ماه می، هوا گرمتر شده و کافه گردی در خیابان‌های استانبول و خوردن قهوه ترک حال دیگری دارد. در ماه می لذت بردن از سواحل و شنا کردن در آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترانه یکی از لذت بخش ترین قسمت‌های سفر به ترکی در ماه می است. بنابراین، ماه می بهترین زمان برای سفر به کل نقاط و شهرهای ترکیه است که آب و هوای خوبی دارد.

  • ویژگی‌ها: گرمتر شدن آب و هوا، کافه گردی و خیابان گردی در کوچه پس کوچه‌های استانبول و شنا در دریای مدیترانه و دریای اژه
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای شنا کردن در دریای مدیترانه و دریای اژه ماه می است.
  • رویدادهای مهم: جشن روز سنت جورج که به ترکی به آن Hıdrellez  گفته می‌شود.


ژوئن

همزمان با شروع فستیوال‌های تابستانه در ماه ژوئن در ترکیه می‌توانید کنسرت‌های زیادی برپا می‌شود. می‌توانید برای لذت بردن از صدای خواننده محبوب خود در این ماه به این کشور سفر کنید. در این ماه کنسرت‌ها معمولا در فضای باز برگزار می‌شود که لذت کنسرت را چند برابر می‌کند.

  • ویژگی‌ها: هوای گرم و دلپذیر و شروع تابستان و خیابان گردی در استانبول و خرید از حراج‌های اوت لت ترکیه
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای رفتن به سواحل مدیترانه و دریای اژه و انجام تفریحات آبی مانند قایق سواری، بالن سواری است.
  • رویدادهای مهم: فستیوال موسیقی استانبول، فستیوال بین‌المللی و هنری بورسا، فستیوال جمع کردن میوه‌های تابستانی مانند آلبالو و گیلاس


جولای

در اواسط ماه ژوئن هوا رو به گرمی پیش می‌رود تا اینکه در جولای تابستانی و گرم می‌شود. در ماه جولای برای فرار از گرما می‌توانید به دل مراتع سرسبز yayla در کوه‌های اطراف دریای سیاه و سایر نقاط خوش آب و هوا در ترکیه بزنید و از طبیعت لذت ببرید. از مزارع سرسبز اسطوخودوس در روستاهای مختلف مانند Kuyucak  و Seferihisar ازمیر لذت ببرید.

  • ویژگی‌ها: ماهی تابستانی و گرم و مناسب برای رفتن به سواحل دریای مدیترانه و دریای اژه و خرید از حراج‌های اوت لت ترکیه
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای برنزه کردن و شنا در آب‌های زلال و راه رفتن در سواحل شنی و صخره‌ای ماه جولای است.
  • رویدادهای مهم: فستیوال جاز استانبول، مسابقات شنا بین قاره‌ای بُسفر، جشنواره اپرای استانبول، جشنواره جاز بوزکادا، مسابقات قهرمانی کشتی روغن کرکپینار


آگوست

کم کم با آمدن ماه آگوست به سمت پاییز پیش می‌رویم. البته، هوا در نیمه نخست آگوست هنوز گرم است و برای شنا و آفتاب گرفتن لب ساحل مناسب است. در این ماه خیلی عظیم گردشگر وجود ندارد و همه جا خلوت‌تر است. می‌توانید برای لذت بیشتر از گولت که نوعی قایق چوبی است استفاده کنید و در سواحل اژه شروع به قایق سواری کنید. حتی می‌توانید به کوهنوردی بروید که در بیشتر مواقع سال پوشیده از برف است. پس، فراموش نکنید برای این تفریح کاملا زمستانی تجهیزات مناسب همراه خود بیاورید.

  • ویژگی‌ها: کوهنوردی، قایق سواری در دریای اژه، هوای گرم و مطلوب، کمبود مسافر و شلوغ نبودن شهرها و سواحل مدیترانه و دریای اژه و خرید از حراج‌های اوت لت ترکیه
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای لذت بردن از سفر در محیطی خلوت و راحت و شرکت در فستیوال‌های مختلف، ماه آگوست است.
  • رویدادهای مهم: فستیوال موسیقی سنتی Gümüşlük، فستیوال رقص باله در بدروم، فستیوال باله و اپرا افسوس


سپتامبر

در ماه سپتامبر سواحل کم کم رو به خلوتی کامل پیش می‌رود و بیشتر مردم بومی و دسته کمی از مسافران در ساحل حضور خواهند داشت. شهر استانبول در ماه سپتامبر تبدیل به یکی از مکان‌های برگزاری مراسم هنری می‌شود که دوستداران هنر می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند.

  • ویژگی‌ها: کمبود مسافر، کاهش هزینه‌ها، تمام شدن تعطیلات تابستانی مدارس
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای لذت بردن از سواحل خلوت در ماه سپتامبر است که مدارس برای سال جدید باز می‌شوند و سواحل خلوت!
  • رویدادهای مهم: دوسالانه استانبول، فستیوال اپرا و باله آسپندوس، جام بُسفر استانبول رگاتا


اکتبر

در این ماه که تقریبا در محدوده ماه مهر قرار می‌گیرد، سواحل و شهر کاپادوکیا هنوز گرم است و می‌توانید ادامه سفر خود را در این جاها بگذرانید. در ماه اکتبر کمی هوا در ترکیه متغیر است که می‌توانید به بازدید از جاهای تاریخی ترکیه بپردازید.

  • ویژگی‌ها: رویش انار فصلی در اکتبر، گرم بودن هوا و فضای مناسب برای شنا و لذت بردن از شهر زیبای کاپادوکیا و جاذبه‌های تاریخی
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی در فضای ساکت و بدون هرگونه ازدحام
  • رویدادهای مهم: بزرگداشت جمهوری ترکیه، دوسالانه استانبول، جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا، فستیوال غنای فرهنگی بی اوغلو، Cappadocia Ultra-Trail

نوامبر

بارش باران در ترکیه در ماه نوامبر آغاز می‌شود و هوا رو به سردی می‌رود. به همین جهت، سفر در ماه نوامبر تنها محدود به مکان‌های سربسته مثل بازدید از موزه‌ها و مانند آن است. نوامبر فصل انار تازه در ترکیه است که می‌توانید از این میوه پرخاصیت در سفر استفاده کنید.  

  • ویژگی‌ها: هوای ابری بارانی، کاهش دما، کاهش مسافر و کاهش هزینه‌ها
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای کاهش هزینه‌ها، ماه نوامبر است که تعدا توریست‌ها به حداقل می‌رسد و قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.
  • رویدادهای مهم: ماراتن استانبول، فستیوال تئاتر استانبول، جشنواره عروسکی استانبول، جشنواره عروسکی سایه کاراگو بورسا


دسامبر

رسیدیم به سردترین ماه سال و ماهی نزدیک به تعطیلات سال نو میلادی که در آن هیاهوی خرید زیاد است. ماه دسامبر معمولا برای رفتن به کاپادوکیه مناسب است. در این ماه به مناسبت بزرگداشت مولانا مراسمی در شهر قونیه برپا می‌شود.

  • ویژگی‌ها: یک ماه به تعطیلات سال نو میلادی و بازدید از شهرهای گرمتر مثل کاپادوکیا
  • بهترین ماه سفر به ترکیه برای دوستداران مولانا جلال‌الدین بلخی در ماه دسامبر است که بزرگداشتی برای او در قونیه برچا می‌شود که همراه با اجرای رقص سماع و شعرخوانی است. برای افرادی که از سفر در هوای سرد لذت می‌برند، ماه دسامبر زمان مناسبی خواهد بود.
  • رویدادهای مهم: جشنواره مولانا در قونیه

 

جمع بندی

بهترین زمان سفر به ترکیه با توجه به اینکه می‌خواهی خرید کنید یا از جاذبه‌های طبیعی این کشور بازدید کنید متفاوت خواهد بود. برای افرادی که تمایل دارند در ماه‌های سرد و برفی به ترکیه سفر کنند، بازدید از کاپادوکیه در ماه دسامبر تا تقریبا فوریه مناسب است. برای افرادی که عاشق شنا هستند، رفتن به سواحل مدیترانه و دریای اژه در ماه‌های گرم سال مانند ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر مناسب است. در واقع بهترین ماه سال متناسب با هدف شما تعیین می‌شود و انتخاب بهترین زمان برای سفر به ترکیه کاملا شخصی است.

سوالات متداول
  • اواخر خرداد که مصادف با اواخر ژوئن تا آگوست زمان خوبی برای خرید از اوت لت‌ها به همراه تخفیف است. البته، قبل از عید قربان نیز تخفیف خوبی وجود دارد.

  • گرم شدن هوای ترکیه تقریبا از اواسط ژوئن شروع می‌شود و تا  آگوست ادامه دارد.

  • اگر به سفر در ماه‌های شلوغ علاقه ندارید، بهتر است در ماه‌های گرم سال و در تابستان به ترکیه سفر نکنید. یعنی بین ژوئن تا اوایل سپتامبر زمان مناسبی نیست. از سپتامبر که مدارس باز می‌شود، هوا هنوز گرم است و می‌توانید از سواحل نهایت استفاده را ببرید. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها