خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد استانبول

یکی از معروف‎‎ترین خیابان‌های ترکیه، خیابان بغداد استانبول است. این خیابان در سمت آسیایی استانبول واقع شده و به‌عنوان یکی از خیابان‌های طولانی این کشور شناخته می شود. این خیابان طویل و طولانی، موازی با ساحل دریای مرمره قرار گرفته است. بخش اصلی این خیابان، ۶ کیلومتر (۳.۷ مایل) از بوستانچی تا کیزیلتوپراک در داخل منطقه کادیکوی است. خیابان بغداد به‌طور کلی به عنوان نسخه‌ای از خیابان استقلال در سوی اروپایی شهر از نظر اهمیت و شکوه شناخته می‌شود؛ اما از آنجا که بیشتر معماری آن مدرن است، به عنوان یکی از نمادهای معاصر شهر محسوب می‌شود.گردشگرانی که سفر به استانبول را تجربه میکنند، معمولاً این خیابان و جاذبه‌های اطراف آن را بازدید می‌کنند.
اگر دوست دارید در خیابان‌های شیک و شلوغ قدم بزنید و از طرفی هم ساعاتی از وقت خودتان را به خرید بگذرانید، خیابان بغداد استانبول برای شما بهترین گزینه است. در این مقاله از سفریار با ما همراه باشید تا با این خیابان بیشتر آشنا شوید. 

خیابان بغداد استانبول؛ بهشتی برای خریداران مد

بسیاری از مردمی که به استانبول سفر می‌کنند، با خیابان استقلال آشنایی دارند و این خیابان را به شیک بودن می‌شناسند؛ در حالی که باید بگوییم که یکی از مدرن‌ترین خیابان‌ها استانبول، بغداد است. زندگی شبانه و هیجان زیادی را می‌توانید در این خیابان تجربه کنید. خیابان بغداد از بخش غرب و شرق به کادیکوی و مال تپ می‌رسد. 
طول خیابان بغداد 14 متر است و پر از بوتیک، رستوران و کافه‌هایی است که می‌تواند برای یک روز کامل شما را سرگرم کند. چه بخواهید لذت چشیدن طعم غذاهای ترکی را امتحان کنید. چه دوست داشته باشید در کافه‌ها وقت بگذرانید و حتی اگر خرید داشته باشید، در هر صورت این خیابان استانبول، همه چیز برای شما به‌عنوان یک گردشگر دارد. 
به غیر از این موارد گفته شده، این خیابان بهترین نمایندگی‌های خودروهای لوکس و آژانس‌های بانکی را در خود جای داده است. هنگامی که از خیابان بغداد بازدید می‌کنید، متوجه زنده و شلوغ بودن آنجا خواهید شد. بهترین مارک های معروف بین‌المللی را می‌توانید در آنجا پیدا کنید.
شور و نشاطی زیادی در این خیابان دیده می‌شود و خیلی از گردشگران دوست دارند از این مکان بازدید داشته باشند. فضای سرسبز و درخت‌های چنار در این خیابان یک طرفه، منظره برای پیاده‌روی ایجاد می‌کند. مراکز خرید مدرن و بزرگ، برندهای لباس، لوازم آرایشی و... را می‌توان در آنجا پیدا کرد. حتی دستفروشان هم در روزهای یکشنبه در اینجا محصولات مختلفی می‌فروشند.

 

تاریخچه خیابان بغداد استانبول

تاریخچه این خیابان به دوران عثمانی برمی‌گردد. در گذشته عثمانی‌ها در این خیابان مساجد و چشمه‌های مختلفی داشتند. زمانی که سلطان مراد چهارم در قرن هفدهم به بغداد حمله کرد،  این خیابان را به نام خود، نامگذاری کرد. در گذشته این مکان برای اهداف تجاری و همچنین نظامی استفاده می‌شد.

درباره خیابان بغداد استانبول

 

تجربه خرید در خیابان بغداد استانبول

این خیابان طولانی است و به همین دلیل هم می‌تواند مکان خوبی برای خریدهای متنوع باشد. خیابان بغداد استانبول طیف متنوعی از کالاها را در خود جای داده است؛ از کفش، لوازم جانبی، سوغاتی و حتی آثار باستانی تا هرچیزی که فکرش را کنید. اکثر مردم استانبول برای خرید به این خیابان می‌روند.

 

فروشگاه‌های معروف خیابان بغداد استانبول

در خیابان بغداد، دنیایی از فروشگاه‌های متنوع و جذاب به شما پیشنهاد می‌شود که هر یک با ارائه‌ی اجناس متنوع و منحصر به فرد خود، خریدی پرهیجان را برای شما به ارمغان می‌آورند. از فروشگاه‌های بزرگ با برندهای بین‌المللی تا فروشگاه‌های کوچک با اشیای دست‌ساز محلی، هر کدام از اینها، یک دنیای جدید از محصولات و تجربه‌های متفاوت را به شما ارائه می‌دهند. اگر به دنبال یک تجربه‌ی خرید منحصر به فرد در یک محیط شگفت‌انگیز هستید، خیابان بغداد با فروشگاه‌های متنوع و جذابش منتظر شماست. ما برخی از این فروشگاه‌ها را معرفی می‌کنیم:

فروشگاه های معروف خیابان بغداد استانبول

پاشاباغچه

پاشاباغچه مجموعه‌ای از لوازم هنری، دکوری، ظروف شیشه‌ای و کریستالی را دارد. این فروشگاه یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های خیابان بغداد است.

فروشگاه گیلان (Gilan)

در این فروشگاه می‌توانید جواهرات دست ساز و هنری زیبا را پیدا کنید. اگر دوست دارید برای خودتان یک زیورآلات خاص تهیه کنید، حتما به این فروشگاه سر بزنید. 

واکو  (Vakko)

واکو در یک ساختمان قدیمی در خیابان بغداد قرار گرفته که از چوب ساخته شده و یکی از شعبه های فروشگاه های زنجیره ای واکو است. این ساختمان با طراحی خاص خود و جلوه‌ی قدیمی، به خریداران یک حس نوستالوژیک در هنگام خرید می دهد. نمای این ساختمان به حدی زیباست که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بیمن  (Beymen)

برندهای مشهور ترکی و همچنین محصولات بین المللی مختلفی را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. 

کتابفروشی  D&R 

یکی از کتاب فروشی‌های بی نظیر و معروف استانبول، همین کتاب فروشی با کتاب‌های ترکی و انگلیسی است که حتما ارزش بازدید را دارد. اگر اهل کتاب خوانی هستید، پیشنهادمان این است که حتما یک بار از این مجموعه بازدید داشته باشید. 

 

رستوران‌های خیابان بغداد

بازدید از این خیابان می‌تواند به حد کافی شما را در طول روز سرگرم نگه دارد. اما در هرصورت برای میل کردن غذا باید به رستوران‌های این خیابان مراجعه کنید. خیابان بغداد، رستوران‌های بسیار متنوعی دارد که غذاهای فوق‌العاده‌ای برای همه سلیقه‌ها سرو می‌کنند. خیابان بغداد با طیف متنوعی از رستوران‌ها، کافه‌ها و بارها، می‌تواند برای هر سلیقه‌ای عالی باشد. از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا طعم‌های بین‌المللی که واقعا ارزش امتحان کردن را دارند. برای آن دسته از افرادی که عاشق تست کردن طعم غذاهای مختلف هستند، اینجا بهترین گزینه است.
طعم اصیل غذاهای ترکی در این خیابان را می‌توانید در رستوران دیوان و کیرینتی تجربه کنید. در این رستوران‌ها غذاهایی مانند: کباب و حتی دسرهای خوشمزه طبخ می‌شوند. حتی برای کسانی که می‌خواهند طعم‌های جهانی را کشف کنند، رستوران‌های بین‌المللی در این خیابان واقع شده‌اند.
تمامی رستوران‌های این منطقه کیفیت بالایی دارند و نمی‌توانید غذای بی‌کیفیت آنجا پیدا کنید؛ اما رستوران هپی مون و بیگ شف دو مورد از بهترین رستوران‌های این خیابان هستند. 

 

کافه‌های نزدیک به خیابان بغداد استانبول

پس از گذراندن یک روز طولانی خرید، می‌توانید در یکی از کافه‌هایی که در نزدیکی این خیابان هستند، استراحت و خودتان را به یک قهوه یا نوشیدنی مهمان کنید. اگر اهل کافه گردی باشید، می‌توانید به کوچه بارها بروید؛ این مکان پر از بار و کافه‌های مختلف است که همیشه شلوغ هستند. 

کافه های خیابان بغداد استانبول

 

می‌توانید در بهترین هتل‌های خیابان بغداد استراحت کنید

پس از یک روز گشت‌وگذار، خرید و حتی غذا خوردن در این محله، نیاز دارید که در یک هتل اقامت داشته باشید و کمی استراحت کنید.
برخی از معروف‌ترین هتل‌هایی که در این خیابان هستند، عبارت‌اند از:

  • هتل مارمارا سوادیه (Marmara Suadiye): این هتل با اتاق‌های خیره کننده، امکانات رفاهی درجه یک و مناظر خیره‌کننده از دریای مرمره گزینه خوبی برای استراحت است.
  • هتل لا سیلو سوئیتس بوستانچی (La Cielo Suites & Hotel Bostancı): به راحتی می‌توانید در این سوئیت‌ها استراحت داشته باشید و از همه مهم‌تر اینکه با جاذبه‌های اصلی خیابان بغداد فاصله کمی دارید.
  • هتل برویت (Broyt Hotel): برای یک اقامت دنج با قیمتی مناسب، این هتل انتخاب خوبی برای شماست. اتاق‌های راحت و موقعیت مکانی مناسب در فاصله چند قدمی از خیابان بغداد، باعث شده که این هتل در بین گردشگران طرفداران زیادی داشته باشد.

بهترین هتل‌های خیابان بغداد استانبول

 

مسیر دسترسی به خیابان بغداد

دسترسی به خیابان بغداد بسیار راحت است. با مترو، تاکسی و حتی اتوبوس می‌توانید خودتان را به این منطقه برسانید. حتی یک کشتی مسافربری سنتی به عنوان وسیله حمل‌ونقل در این خیابان در نظر گرفته شده است.
برای رسیدن به خیابان بغداد، شما می‌توانید راه‌های مختلفی را انتخاب کنید. اگر از اتوبوس استفاده می‌کنید، ابتدا باید از میدان تاکسیم، اتوبوسی را سوار شوید و سپس در کادیکوی پیاده‌روی خود را شروع کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید از تاکسی استفاده کنید، می‌توانید از میدان تاکسیم با یک تاکسی به سمت خیابان بغداد حرکت کنید. همچنین، گزینه دیگری که وجود دارد این است که با کشتی‌های مخصوص به بخش آسیایی استانبول به مقصدتان بروید. هر یک از این روش‌ها، تجربه‌ی منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می‌آورد و امکان رسیدن به مقصدتان را با سهولت فراهم می‌سازد.

 

چه زمانی از خیابان بغداد بازدید داشته باشیم؟

خوشبختانه این خیابان در همه فصول سال زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ البته آخر هفته‌ها و تعیطلات رسمی به حدی شلوغ است که ممکن است از رفتن به خیابان بغداد کلافه شوید. اگر فقط به قصد خرید می‌روید، اواخر هر فصل با جشنواره‌های تخفیف و حراجی‌های مختلف در فروشگاه‌های این خیابان روبرو خواهید شد که بهترین گزینه است. شب سال نو هم می‌توانید از خیابان بغداد بازدید داشته باشید که حال و هوای خاصی دارد. 
در هر صورت بهترین زمان برای بازدید از این مکان، تابستان و میانه زمستان است که آب‌وهوای عالی را تجربه می‌کنید. 

 

آیا می‌توان در خیابان بغداد استانبول آپارتمان خرید؟

خیابان بغداد استانبول به عنوان یکی از مناطق لاکچری و گران استانبول شناخته می‌شود. زندگی در این منطقه با سایر نقاط شهر تفاوت‌های زیادی دارد و سطح زندگی مردم اینجا به طور ویژه‌ای بالاتر است. با توجه به افزایش قیمت خانه های خیابان بغداد در سال های گذشته امکان خرید خانه در این منطقه سخت تر شده؛ به ویژه اگر ملک کنار ساحل یا با منظره دریا باشد قیمت آن افزایش بیشتری داشته است.
البته مواردی مانند نوع ملک (ویلایی یا آپارتمان)، امکانات اضافی مانند استخر، متراژ و سال ساخت نیز بر قیمت تأثیرگذار هستند. به طور معمول، برای اجاره یک واحد تک‌خوابه در این خیابان، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ لیر باید هزینه کنید.

تجربه بازدید از خیابان بغداد استانبول با سفریار...

خیابان بغداد استانبول یک مقصد استثنایی است که ترکیبی عالی از گزینه‌های خرید، غذاخوری، کافه و ... را برای مسافران دارد. با دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی و انواع جاذبه‌های اطراف این خیابان، می‌توانید یک تجربه یاد ماندنی برای خودتان رقم بزنید. به راحتی می‌توانید در نزدیکی این خیابان، برای خودتان هتل رزرو کنید. برای سفر به استانبول پیشنهاد ما به شما خرید تور استانبول است. 
در اصل با این کار یک تیر و دو نشان می‌زنید؛ هم قیمت مقرون‌به‌صرفه برای خرید تور پرداخت می‌کنید و هم می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی استانبول بازدید کنید. برای خرید تور استانبول می‌توانید با شماره 02191006828 با کارشناسان سفریار تماس بگیرد.

سوالات متداول
  • این خیابان در بخش آسیایی استانبول در منطقه کادیکوی قرار دارد.

  • خیابان بغداد به دلیل مغازه‌ها، بوتیک‌ها، رستوران و همچنین کافه‌هایی که دارد، مشهور است.

  • رستوران هپی مون و بیگ شف دو مورد از بهترین رستوران‌های این خیابان هستند.

  • قدمت خیابان بغداد استانبول به 400 سال می‌رسد.

  • با توجه به هدف سفرتان می‌توانید فصل‌های خاصی از سال از خیابان بغداد بازدید داشته باشید، اما تابستان یا میانه زمستان بهترین گزینه هستند.

  • تاکسی، اتوبوس و سایر وسائل حمل و نقل عمومی شما را به این مقصد می‌رسانند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها