آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

یکی از جاذبه‌های گردشگری در امارات آکواریوم دبی است که با فضایی فوق‌العاده زیبا و متنوع، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند. دبی شهری است با جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد که بعید است در جای دیگری بتوانید این جاذبه‌ها پیدا کنید. از بلندترین ساختمان جهان (برج خلیفه) گرفته تا گذراندن اوقات خوشی در بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان (IMG Worlds of Adventure)  و بسیاری از جاذبه‌های هیجان‌انگیز دیگر. یکی از این جاذبه‌های دبی، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است. منحصر به فردترین چیز در مورد این جاذبه این است که در داخل یک مرکز خرید واقع شده است. 
بله، کاملا درست خواندید! آکواریوم دبی که در طبقه دوم دبی مال قرار گرفته است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر است که مورد علاقه مردم محلی و حتی بسیاری از گردشگران است. در این مقاله از سفریار قرار است به این سوال پاسخ دهیم که آکواریوم دبی کجاست وچه امکاناتی دارد؟ اگر شما هم دوست دارید تجربه خاص و منحصربه‌فردی از این محل داشته باشید، در سفر بعدی‌تان به دبی حتما از آکواریوم دبی دیدن کنید.

آکواریوم دبی کجاست؟

در جواب این سوال که آکواریوم دبی کجاست باید بگوییم که در طبقه دوم دبی مال ساخته شده این آکواریوم با ابعادی شامل 11 متر ارتفاع، 51 متر طول و 20 متر عرض، به عنوان بزرگترین آکواریوم معلق جهان شناخته می‌شود. این مخزن آکواریوم حاوی 10 میلیون لیتر آب و بیش از 30000 آبزی است که شامل بیش از 140 گونه از حیوانات دریایی است. این آکواریوم در اصل بهترین آکواریوم دبی است. 
آکواریوم دبی پر از انواع مختلف ماهی از جمله بیش از 300 کوسه، مانتا ری و سمور دریایی، آبزیان و... است. یکی از نکات برجسته آکواریوم دبی این است که این آکواریوم میزبان تعداد فراوانی از کوسه‌های ببری، با انواع مختلف و زیباست. آکواریوم به شکل یک تونل است و نمای 270 درجه‌ای از حیوانات دریایی که در اطراف شما شنا می‌کنند، خواهید دید.

  • آدرس: دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم
  • ساعت بازدید: از دوشنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (باجه فروش بلیط فقط تا ساعت 10 :15 شب فعال است). از جمعه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (باجه فروش بلیط تا ساعت ۱۱:۱۵ باز است.)

 

مسیر دسترسی به آکواریوم دبی

دسترسی به این آکواریوم اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافیست که خودتان را به دبی مال مرکز خرید معروف دبی برسانید. از طریق مترو، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برج خلیفه است و اگر هم بخواهید خودتان را با اتوبوس به این آکواریوم برسانید، دو خط 27  و 29 شما را به دبی مال می‌رسانند.

دسترسی به آکواریوم دبی

 

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

این آکواریوم به دلیل بخش‌های مختلفی دارد که یکی از جاذبه‌های گردشگری در میان گردشگران است. بسیاری از افراد در رده‌های سنی مختلف می‌توانند از آکواریوم دبی بازدید داشته باشند. از مهم‌ترین بخش‌های آکواریوم دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

باغ وحش زیر آب دبی

درست بالای آکواریوم دبی، باغ وحش زیر آب قرار دارد که در آن با حیوانات جالب زیر آب آشنا خواهید شد. این باغ وحش بسته به گونه‌های مختلف حیواناتی که در اینجا زندگی می‌کنند به 3 منطقه اکولوژیکی به نام‌های جنگل بارانی، ساحل راکی و اقیانوس زنده تقسیم می‌شود. 
باغ وحش زیر آب از یک سیستم نورپردازی چرخه‌ای قمری، برای داشتن محیط طبیعی برای حیوانات استفاده می‌کند. حیوانات مختلفی که در باغ وحش زیر آب خواهید یافت شامل سمورها، خرچنگ‌های عنکبوتی غول‌پیکر، پنگوئن‌های هومبولت، کروکودیل‌ها، اسب‌های دریایی، موش‌های آبی، مارماهی‌های باغی، ناتیلوس، کماندار و غیره می‌شوند.
پارک آبی وایلد وادی دبی و سایر پارک‌های آبی فضای زیادی برای شنا کردن و غواصی فراهم می‌کنند، در حالی که آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب به شما این امکان را می‌دهند که از نزدیک در زیر آب با زندگی دریایی متنوع شنا کنید. به غیر از قدم زدن در تونل آکواریوم و تماشای حیوانات زیر آب، تجربیات ویژه زیادی در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. 
برخی از این تجربیات به شما این شانس را می‌دهد که موجودات دریایی آکواریوم و باغ وحش را از نزدیک ببینید.

تجربه غذا دادن به کوسه‌ها

هنگامی که چند کوسه را می‌بینید که برای لذت بردن از غذایشان دور هم می‌آیند، قطعا حس‌وحال خوبی می‌توانید داشته باشید. رویارویی با غذا دادن به کوسه یک تجربه زیر آب است؛ که در آن شما می‌توانید در حالی که با خیال راحت در سالن تغذیه کوسه (قفس) منتظر می‌مانید، غذا خوردن کوسه ها را از نزدیک تماشا کنید. 

غواصی در قفس

اگر می‌خواهید دنیای زیر آب آکواریوم را کشف کنید، غواصی در قفس به شما کمک می‌کند تا این کار را با خیال راحت انجام دهید. در اینجا، شما باید تمام وسایل غواصی را بپوشید و وارد یک قفس شوید، که سپس به داخل مخزن آکواریوم می‌رود. غواصی به شما این شانس را می‌دهد که همه گونه‌های مختلف حیوانات دریایی را از نزدیک ببینید.

غواصی کوسه

کوسه‌ها جاذبه‌های برتر آکواریوم دبی هستند و غواصی کوسه به شما این فرصت را می‌دهد که آن‌ها را از نزدیک ببینید. برای لذت بردن از این تجربه نیازی به گواهی غواص ندارید. در طول مدتی که در داخل آب هستید، کوسه‌های ببری شنی، کوسه‌های پلنگی، ماهی‌ها، هامورهای غول‌پیکر، کوسه‌های صخره‌ای و کوسه‌های  قهوه‌ای رنگ را خواهید دید.

آموزش غواصی

اگر می‌خواهید غواصی را بیاموزید، آکواریوم دبی نه تنها برای یادگیری، بلکه برای دریافت گواهینامه PADI مکانی عالی است. دوره 2 روزه گواهینامه PADI در مجموعه آکواریوم زیر نظر غواصان حرفه‌ای، غواصی را به شرکت کنندگان آموزش می دهد. با این گواهینامه می‌توانید در اقیانوس نیز غواصی کنید.

قایق سواری با کف شیشه‌ای

اگر اهل ماجراجویی‌های زیاد نیستید، قایق سواری کف شیشه‌ای برای شما عالی است. در اینجا شما به یک تور قایق در سطح آکواریوم می‌روید. از آنجایی که کف قایق از شیشه ساخته شده است، می‌توانید ماهی‌هایی را ببینید که شنا می‌کنند.

تونل آکواریوم دبی

با بازدید از این تونل انگار وارد یک دنیای جدید و متفاوت شده‌اید! این تونل با طول 48 متر در طبقه همکف دبی مال قرار گرفته است. بازدید از این تونل و تماشای آبزیان مختلف می‌تواند یک تجربه جالب و هیجان‌انگیز برای شما باشد. 
بازدید از کروکودیل شاه آکواریوم دبی
یکی از محبوب‌ترین تجربه‌های ارائه شده توسط باغ وحش زیر آب، "ملاقات با کینگ کروک" است. کینگ کروک بیش از 40 سال قدمت دارد و در اصل متعلق به استرالیا است. او در حال حاضر 5 متر طول و 750 کیلوگرم وزن دارد. اعتقاد بر این است که وزن او با افزایش سن بیشتر می‌شود.

بازدید از پنگوئن‌ها

شما می‌توانید با زیستگاه و زندگی پنگوئن‌های جنتو در طول برخورد با پنگوئن‌ها آشنا شوید. این بخش از آکواریوم با تلاش برای تقلید از محیط‌های شبه قطبی و جزایر قطب جنوب، شامل یخچال‌های یخ‌زده، صخره‌های ایجاد شده مصنوعی و تجهیزات دیگری داد که یک محیط مناسب برای پنگوئن‌ها و انواع دیگری از موجودات زنده‌ای که در آنجا زندگی می‌کنند، فراهم می کند. این تجربه به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به نزدیکی با محیط‌هایی که پنگوئن‌ها در آن‌ها زندگی می‌کنند، بیانجامد و از نزدیک شاهد رفتار و زندگی این موجودات دلنشین باشند .این مرکز کنترل دما چرخه نور سالانه قطب جنوب را تقلید می‌کند و تضمین می‌کند که پنگوئن‌ها در مکانی مشابه زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند.

بازدید از سمورها

سمورها یکی از بازیگوش‌ترین حیوانات زیر آب هستند و در اینجا می‌توانید با آنها ملاقات کرده و ارتباط برقرار کنید. با تماشای بازی، دویدن و نقاشی سمورها در این دیدار خاص و سرگرم‌کننده، لحظات بسیار خوبی خواهید داشت.
جدای از گشت و گذار، آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب نیز مکانی عالی برای میزبانی جشن تولد و حتی مراسماتی مانند نامزدی است. در روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در آخر هفته‌ها از ساعت 10 صبح تا نیمه شب باز است. بنابراین اگر ویزای توریستی دبی دارید و برای تعطیلات در شهر عالی آماده می‌شوید، آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی را در برنامه سفر خود قرار دهید تا تجربه‌ای غنی داشته باشید.

 

شرایط بازدید از آکواریوم دبی چیست؟

اکواریوم در طول سال باز است و محدودیتی برای بازدید وجود ندارد ما می‌توانید به جای صف‌های طولانی و خسته‌کننده، بلیط‌های خودتان را به صورت آنلاین از سایت خریداری کنید. پکیج‌های مختلفی برای بازدید از این آکواریوم وجود دارد:

  • (PENGUIN COVE & NURSERY EXPERIENCE) پکیج بازدید از پنگوئن‌ها
  • (ULTIMATE EXPERIENCE) پکیج تجربه نهایی

اگر به سایت آکواریوم دبی مراجعه کنید می‌توانید از آخرین تخفیفات و پیشنهادات آکواریوم مطلع شوید. این سایت برای گروه‌های  25 نفره یا بیشتر تخفیف‌های خوبی در نظر گرفته است. 

شرایط بازدید از آکواریوم دبی

 

بهترین زمان بازدید از آکواریوم دبی

معمولا دبی با آب و هوای گرم و مرطوب شناخته می‌شود؛ ولی بهترین زمان بازدید از آکواریوم دبی  (ماه آذر و فصل زمستان) است.

بهترین زمان بازدید از آکواریوم دبی

 

دیدنی‌های اطراف آکواریوم دبی

در نزدیکی آکواریوم دبی، می‌توانید از جاذبه‌های متنوعی بازدید کنید که برای هر سلیقه‌ای چیزی دارند. از جمله جاذبه‌هایی که ممکن است مورد علاقه‌ی شما باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نکاتی که در زمان بازدید از اکواریوم دبی باید بدانیم

قبل از رفتن به این آکواریوم بهتر است نکاتی را بدانید:

  • در خروجی باغ وحش آکواریوم یک فروشگاه سوغاتی وجود دارد و می‌توانید از آنجا هرچه دوست داشتید، تهیه کنید.
  • توجه داشته باشید که برای بازدید از آکواریوم، لازم است لباس‌های پوشیده به تن داشته باشید. این اقدام مهم به دلیل حفاظت از محیط زندگی حساس موجودات زیرآبی در آکواریوم و حفظ بهداشت عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • ماهی‌های آکواریوم اصلی از بیرون مجموعه و در دبی مال قابل مشاهده هستند؛ اگر مایل نیستید که بابت بازدید از این آکواریوم هزینه پرداخت کنید.
  • برای افراد ناتوان و سالمندان، امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.
  • یادتان باشد که حتما یک دوربین همراه خودتان داشته باشید؛ قطعا دوست دارید که این لحظات را به عنوان یادگاری ثبت کنید.
  • محدودیتی در زمان بازدید شما وجود ندارد؛ اما اگر یکبار از مجموعه خارج شدید نمی‌توانید دوباره وارد آکواریوم شوید.
  • حداقل زمانی که باید برای بازدید از آکواریوم دبی بگذارید، 2 ساعت را در نظر بگیرید؛ البته خیلی از افراد دوست دارند از بخش‌های مختلف آکواریوم بازدید کنند و بیشتر از این وقت می‌گذارند.
  • به غیر از بازدید از این آکواریوم می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری اطراف آنجا بازدید کنید.

 

تجربه بازدید از آکواریوم دبی با سفریار...

اگر تابه‌حال چنین تفریح هیجان‌انگیزی نداشته‌اید، با رزرو تور دبی می‌توانید از این آکواریوم دیدن کنید. در تور دبی این شانس را دارید که بتوانید موجودات دریایی را از نزدیک و در دنیای واقعی ببینید. برای ررزو تور دبی می‌توانید به سایت سفریار مراجعه کنید. برای ررزو بلیط آکواریوم دبی و اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

نظر شما چیست؟ آیا تابه حال از این آکواریوم دبی بازدید داشته‌اید؟ اگر تجربه یا نظری در این زمینه دارید می‌توانید با ما و همراهان سفریار در میان بگذارید. 

سوالات متداول
  • دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم

  • این هزینه بر اساس نوع فعالیتی که انتخاب می‌کنید متفاوت است.

    • باغ وحش زیر آب دبی 75درهم 
    • بازدید از آکواریوم دبی و پناهگاه ساحلی پنگوئن‌ها 149 درهم
    • تجربه جست‌وجو و گردش: 150 درهم 
    • تماشای کوسه در قفس: 620 درهم
    • هزینه اسکوبا دایوینگ ۱۲۱۰ درهم
  • بازدید از گونه‌های مختلف آبزیان، غذا دادن به آن‌ها، تجربه غواصی و...

  • از دوشنبه تا پنجشنبه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (باجه فروش بلیط فقط تا ساعت 10 :15 شب فعال است). از جمعه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (باجه فروش بلیط تا ساعت ۱۱:۱۵ باز است.)

  • شما می‌توانید از طریق تاکسی، مترو یا حتی قطار خودتان را به دبی مال برسانید و از آنجا به طبقه همکف بروید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها