شهر جنگلی مالزی

شهر جنگلی مالزی

بازدید از شهر جنگلی مالزی را در هنگام سفر به این کشور از دست ندهید. در واقع شهر جنگلی، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور مالزی است که ساختار مدرن آن باعث شد تا بسیاری از گردشگرها برای دیدن آن از نزدیک ترغیب شوند.  این جنگل بارانی قرار بود خیلی زود تکمیل شود و بسیاری از مردم را در داخل ساختمان‌های خود اسکان دهد، اما با مرور زمان تکمیل آن به تعویق افتاد و تنها بخشی از برنامه‌های آن اجرا شد. 
این روزها این پروژه تقریباً خالی از سکنه مانده و مراکز خرید، مغازه ها و واحدهای مسکونی آن، متروکه مانده اند. شاید در هنگام سفر به مالزی بازدید از این شهر را در برنامه ‌خود قرار دهید، اما قبل از هرگونه اقدامی، باید اطلاعات کاملی درباره این شهر متروکه کسب کنید تا با آگاهی بیشتری تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید. 
در این مطلب به طور کامل شهر جنگلی مالزی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با این پروژه عظیم آشنا شده و در جریان ویژگی‌های آن قرار بگیرید. 

معرفی شهر جنگلی مالزی

شاید برای اولین‌بار باشد که اسم شهر جنگلی مالزی را شنیده و تاکنون هیچ‌گونه آشنایی خاصی با آن نداشته‌اید. این شهر جنگلی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور مالزی است که در شهر جوهور بهرو آغاز شد. این پروژه که حدود 7 سال پیش آغاز شد، تاکنون به اتمام نرسیده و وضعیت آن برای مردم مالزی و علاقه‌مندان به این پروژه، مبهم مانده است. 
پروژه شهر جنگلی مالزی از آن دسته پروژه‌های لوکس بود که شرکت‌های سازنده آن رقم 100 میلیارد دلاری را برای راه اندازی آن تخمین زده بودند. این پروژه در مساحتی بالغ بر 1740 هکتار (چهار برابر کشور مناکو) استارت زده شد. قرار بود 700 هزار نفر در خانه‌ها و آپارتمان‌های آن ساکن شوند، اما تاکنون فقط چند هزار نفر در آنجا ساکن شده‌اند. 
در شهر جنگلی مالزی انواع ساختمان‌های لوکس، مراکز خرید، استراحتگاه، فضای سبز، جزایر مصنوعی و... وجود دارند، اما تمامی پروژه هنوز به اتمام نرسیده است. هنگامی که وارد این شهر می‌شوید، نشانه‌های پیشرفت و توسعه را در تمام مکان‌ها خواهید دید، اما عدم حضور مردم در بخش‌های مختلف باعث شده که لقب شهر ارواح را برای آن انتخاب کنند.

معرفی شهر جنگلی مالزی

 

شرکت سازنده شهر جنگلی مالزیذد

شاید برایتان سؤال باشد که چرا تاکنون پروژه شهر جنگلی مالزی به اتمام نرسیده است؟ بهتر است بدانید که ساخت شهر جنگلی برعهده بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده املاک چین؛ یعنی شرکت «کانتری گاردن» قرار گرفت. این شرکت بخشی از پروژه را انجام داد و بسیاری از مراکز مختلف شهر را به اتمام رساند؛ اما بدهی‌های شرکت باعث شد که ادامه پروژه متوقف شده و بسیاری از افراد با نگرانی مواجه شوند. 
تاکنون فقط چند هزار نفر در شهر سکونت داشته و همین افراد نگران این هستند که عدم اتمام پروژه باعث کاهش قیمت ملک آنها شود. گزارش‌های به دست رسیده از شرکت کانتری گاردن و بدهی‌های آن باعث شده که میزان امید برای تکمیل پروژه شهر جنگلی مالزی همچنان کم‌رنگ باشد. 

 

بخش‌های مختلف شهر جنگلی مالزی

شهر جنگلی مالزی در سال 2015 با هدف توسعه چهار جزیره مصنوعی به مساحت 20 کیلومتر مربع اغاز شد، اما بعد از مدتی ایده‌های دیگر برای ساخت یک شهر بزرگ ارائه شد. با اینکه قرار بود این شهر در عرض چند سال ساخته شود، اما بعد از گذشت سال‌های زیاد تاکنون تنها 15 درصد آن تکمیل شده است. 
هنگامی که وارد شهر جنگلی مالزی خواهید شد، خیابان‌های بزرگ، مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلف، مدرسه بین‌المللی، رستوران‌ها، هتل‌ها و فضاهای سبز را مشاهده خواهید کرد که معمولاً خلوت و خالی از جمعیت هستند. این مراکز مختلف تنها بخش کوچکی از شهر جنگلی بوده و حدود 75 درصد آن هنوز تکمیل نشده است. 
در شهر جنگلی مالزی دو هتل مجلل ساخته شده است. یکی از این هتل‌ها که ساخت‌وساز آن به اتمام رسیده است؛ هتل مارینا نام دارد. با اینکه کارهای ساخت‌وساز هتل به اتمام رسیده، اما در لابی آن تنها یک نگهبان قرار داشته و درهای هتل بسته هستند. 

بخش‌های مختلف شهر جنگلی مالزی

 

تعداد افراد ساکن در حال حاضر

طبق اظهارات شرکت سازنده در مجموع 28 هزار واحد مسکوی در شهر جنگلی ساخته شده و حدود 9 هزار نفر در داخل آنها سکونت دارند. البته مشاهدات صورت گرفته نشان می‌دهد که همچنان تعداد معدودی از افراد در این شهر زندگی کرده و در هیچ‌کدام از بخش‌های آن شلوغی زیادی دیده نمی‌شود. 

 

تنها دلیل برای بازدید از شهر جنگلی مالزی

همان‌طور که گفتیم خلوت بودن شهر جنگلی مالزی باعث شده که از آن به‌عنوان شهر ارواح یاد شود؛ اما بهتر است بدانید که در برخی از اوقات افراد مختلفی در این شهر وجود دارند که از بخش‌های مختلف آن بازدید می‌کنند. شهر جنگلی مکان‌های زیادی برای دیدن ندارد، اما دو دلیل مهم وجود دارد که افراد را به این سمت می‌کشاند:

  1. اولین دلیل این است که از مکان‌های گردشگری مالزی است که هر سال توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید در هنگام سفر به این مکان بروید، حتماً یک راهنما همراه خود داشته باشید و سفر را در طول روز انجام دهید.
  2. یکی دیگر از دلایل مهم که افراد را به سمت شهر جنگلی می‌کشاند، مصرف مشروبات الکلی است. ازآنجایی‌که کشور مالزی یک کشور مسلمان بوده و هرجایی نمی‌توان مشروبات الکلی مصرف کرد، بسیاری از افراد شهر جنگلی را برای انجام این کار انتخاب می‌کنند. این مکان بسیار خلوت بوده و فضای مناسبی برای این دسته از افراد فراهم می‌کند. 

 

قیمت ملک در شهر جنگلی مالزی

شاید با خود تصور کنید که اتفاقات پیش‌آمده برای شهر جنگلی مالزی باعث کاهش قیمت مسکن در این مکان زیبا و لوکس شده است، اما بهتر است بدانید که قیمت ملک در این جنگل هوشمند، به نسبت شهر جوهور بهرو بسیار بالاتر است. 
هنگامی که پروژه شهر جنگلی مالزی استارت زده شد، قیمت خانه‌های آن از 170 هزار دلار آغاز شد؛ در حال حاضر برخی از آپارتمان‌های این شهر با قیمت 1.14 میلیون دلار هم به فروش خواهد رسید. برای اینکه دید بهتری نسبت به قیمت ها در شهر جنگلی پیدا کنید، باید بدانید که قیمت خانه در شهر جوهور بهرو حدود 141 هزار دلار است. قیمت خانه در شهر جنگلی بسیار بالا است، دقیقاً به همین خاطر است که خریداران نگران عدم اتمام پروژه و کاهش قیمت خانه هستند. درصورتی‌که این اتفاق رقم بخورد، تمامی افرادی که در این شهر خانه خریده‌اند، با ضررهای مالی زیادی مواجه خواهند شد. 

قیمت ملک در شهر جنگلی مالزی

 

اثرات شهر جنگلی روی محیط‌زیست

ساخت شهر جنگلی مالزی اثرات مخربی هم برای محیط‌زیست به همراه داشته و ماهیگیری صیادهای منطقه را با مشکل مواجه کرده است. شرکت سازنده شهر جنگلی برای آغاز پروژه خود، حدود 163 میلیون مترمکعب شن و ماسه را در داخل اقیانوس ریخته است. انجام این کار ضررهای زیادی به ماهیگیرها رسانده؛ به همین دلیل شرکت کانتری گاردن غرامت 25 میلیون دلاری را به 250 ماهیگی پرداخت کرده است. 

 

آینده شهر جنگلی مالزی چگونه است؟

بسیاری از افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که آینده شهر جنگلی مالزی به چه سمتی پیش می‌رود؟ بدون شک اگر ساخت شهر جنگلی به اتمام برسد، بهترین و جذاب‌ترین جاذبه گردشگری کشور مالزی خواهد شد. این شهر بعد از اتمام ساخت آن‌قدر جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود خواهد کشید. 
با اینکه ساخت و توسعه شهر جنگلی در حال حاضر متوقف شده است، اما شرکت سازنده (کانری گاردن) معتقد است که این پروژه در آینده رشد کرده و تمام انتظارات را برآورده خواهد کرد. البته این شرکت زمان دقیق را برای اتمام پروژه اعلام نکرده و احتمال می‌دهد که این امر مقداری زمان‌بر باشد. 

جمع‌بندی

بدون شک شهر جنگلی مالزی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این کشور است که در چند سال گذشته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. این پروژه بزرگ که در شهر جوهور بهرو آغاز شده است، نوید ساخت یک شهر لوکس و بسیار جذاب را می‌داد؛ اما بدهی‌های شرکت کانتری گاردن باعث شد که پس از ساخت تنها 15 درصد شهر، پروژه متوقف شود. 
قطعاً درصورتی‌که ساخت شهر جنگلی به اتمام برسد، از آن به‌عنوان بهترین جاذبه گردشگری مالزی نام می‌برند. در این مطلب به طور کامل شهر جنگلی مالزی را معرفی کرده و شما را با این پروژه عظیم و وضعیت فعلی آن آشنا کردیم. اگر همچنان درباره شهر جنگلی مالزی سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
  • شهر جنگلی مالزی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور مالزی است که  در شهر جوهور بهرو واقع شده است.

  • ساخت شهر جنگلی بر عهده شرکت کانتری گاردن است، اما بدهی‌های این شرکت باعث شد که این پروژه فقط 15 درصد پیشرفت داشته باشد.

  • مساحت شهر جنگلی مالزی حدود 1740 هکتار (چهار برابر کشور موناکو) است.

  • با اینکه پروژه شهر جنگلی هنوز نیمه‌کاره مانده است، اما برخی از افراد برای دیدن این شهر و قسمت‌های مختلف آن به شهر جوهور بهرو می‌روند. البته تعداد این افراد بسیار کم بوده و زمان کمی در آنجا خواهند ماند. 

  • طبق گفته‌های شرکت کانتری گاردن؛ این پروژه توسعه و رشد خود را ادامه خواهد داد، اما زمان آن مقداری طول خواهد کشید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها