برج ایفل کیش

برج ایفل کیش

یکی از زیباترین و جدیدترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کیش، برج ایفل کیش محسوب می‌شود. سالانه گردشگران زیادی از سراسر ایران و حتی دیگر کشورهای خارجی برای بازدید از این مکان به جزیره زیبا و دیدنی کیش سفر می‌کنند. درست است که در این جزیره زیبا و خوش‌آب‌وهوا، جاذبه‌های گردشگری بسیار متعددی قرار گرفته‌اند، اما برج ایفل این جزیره جاذبه جدیدی محسوب می‌شود که به‌ نوعی تنوع را در جزیره به وجود آورده است. در ادامه قصد داریم به معرفی این برج زیبا و جذاب بپردازیم. 

تاریخچه برج ایفل جزیره کیش

کمتر کسی پیدا می‌شود که تابه‌حال نام برج ایفل فرانسه را نشنیده باشد؛ چراکه این برج یکی از خارق‌العاده‌ترین و همچنین معروف‌ترین جاذبه دیدنی پاریس است. برج ایفل فرانسه در سال 1923 توسط الکساندر گوستاو ایفل، معمار و مهندس ساختمان فرانسوی طراحی و ایجاد شد.
ساخت برج ایفل کیش، ابتدا با انتقادها و مخالفت‌‌‎های زیادی روبرو شد، اما در نهایت اجازه آن صادر و در سال 1397 برج افتتاح شد. در حال حاضر برج ایفل کیش از محبوب‌‎ترین مکان‎های دیدنی جزیره محسوب می‎شود و گردشگران زیادی را به خود جذب می‎کند.

تاریخچه برج ایفل جزیره کیش

 

ارتفاع و ساختار برج ایفل کیش

ارتفاع این برج کیش به ۳۰ متر می‌رسد که نسبت به برج ایفل فرانسه که ارتفاع آن ۳۲۴ است، اندازه بسیار کوچک‌تری دارد. ابن برج زیبا و خاص با استفاده از فلزات ساخته شده  وکاملا به برج ایفل فرانسه شباهت دارد.

 

فعالیت‌ها و خدمات برج ایفل کیش

از درون این برج زیبا می‌توان ساحل خلیج‌فارس و مناظر طبیعی زیبای جزیره را مشاهده کرد. علاوه بر این مورد، نورپردازی شبانه این برج به‌ عنوان یک جاذبه دیدنی نیز موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. برج ایفل کیش در یکی از بهترین نقاط جزیره واقع شده است و به همین علت دسترسی بسیار آسانی به جاذبه‌ های دیدنی و گردشگری شهر دارد. ازاین‌رو شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به این مکان‌های دیدنی دسترسی پیدا کنید و سفری خوش به همراه اطرافیانتان داشته باشید.
اگر شما جزو کسانی هستید که به آدرنالین و تجربه‌ای پر از ترس علاقه‌مند هستید، قطعاً قلعه وحشت کیش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این قلعه در نزدیکی برج قرار گرفته است و شما تنها با دو دقیقه رانندگی از سمت برج می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و تجربه رویدادهای هیجان‌انگیز و ترسناک را داشته باشید.
برج ایفل جزیره فاصله کمی با اسکله تفریحی کیش دارد و با ۴ دقیقه رانندگی می‌‎توانید به آنجا برسید و از قدم زدن در کنار خلیج فارس لذت ببرید. همچنین برای خرید می‌توانید از مرکز خرید تجاری کیش که در فاصله اندکی از بازار پردیس ۱ و ۲ قرار دارد، بازدید کنید. 
این مرکز خرید، مکانی بی‌نظیر برای خرید سوغاتی‌های متنوع و خریدهای دیگر است. علاوه بر این مورد شما می‌توانید با ۵ دقیقه رانندگی از برج ایفل به صخره‌‌های خرچنگ‌‌ها بروید و از مناظر دیدنی روبه دریا لذت ببرید. همچنین به‌ خاطر داشته باشید که باید در معرض نور خورشید قرار نگیرید تا بتوانید لذت بیشتری را کسب کنید. 

 

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل جزیره کیش

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل کیش به این موضوع بستگی دارد که شما با چه هدفی به این مکان می‌روید. اگر هدف شما عکاسی و گرفتن تصاویر زیبا و جذاب است، قطعاً بهترین زمان برای شما بعدازظهر خواهد بود؛ چراکه در این زمان نور خورشید به‌ صورت ملایم روی برج زیبا می‌تابد و کنتراست پایینی را ایجاد می‌کند. این شرایط موجب می‌شود تا بتوانید عکس‌ های زیباتری را در کنار برج تهیه کنید.
اما اگر به نورپردازی‌ های زیبا و جادویی علاقه دارید، می‌توانید هنگام شب به این مکان مراجعه کنید؛ چراکه هنگام شب، نورپردازی بسیار جذابی در برج را می‌توانید به‌ وضوح مشاهده کنید که قطعاً تجربه آن برای شما لذت‌ بخش‌ تر خواهد بود.
شما می‌توانید زمان مناسب برای بازدید از برج ایفل را بر اساس علاقه‌ ها و اهداف خود انتخاب کنید. همچنین لازم است تا به شرایط جوی این منطقه نیز توجه داشته باشید تا بتوانید از سفری لذت‌ بخش بهره‌مند شوید.

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل جزیره کیش

 

برج ایفل کیش کجای جزیره قرار دارد؟

برج ایفل کیش زیبا در نزدیکی بازار پردیس قرار دارد و به دلیل موقعیت مکانی و امکانات عالی برج از بهترین مکلن‌های گردشگری کیش محسوب می‎شود.
از فرودگاه تا بازار بزرگ پردیس یک مسیر آسان و راحت وجود دارد. شما می‌توانید برای دسترسی از فرودگاه به بازار پردیس از وسایل نقلیه‌ای مانند ماشین کرایه‌ای استفاده کنید. بازار پردیس و برج ایفل کیش در میدان پردیس واقع شده‌اند. موقعیت مکانی بسیار خوب به شما امکان را می‌دهد که هنگام بازدید از بازار پردیس، به تماشای این جاذبه نمادین نیز بپردازید و از آن لذت ببرید.
در اطراف جزیره کیش، تاکسی‌های بسیار متعددی وجود دارند که در هر زمان آماده هستند تا شما را به نقاط مختلف جزیره ببرند. برج ایفل کیش در بخش شرقی این جزیره و در نزدیکی اسکله میرمهنا قرار دارد. این موقعیت عالی دسترسی راحت شما را به این اثر شگفت‌انگیز جزیره کیش فراهم کرده است.  

 

رستوران‌های نزدیک برج ایفل جزیره کیش

در نزدیکی برج ایفل کیش رستوران‌های بسیار متنوعی قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید برای لذت‌بردن از غذاهای لذیذ و خوش‌طعم و صرف غذا در مکان‌های زیبا و دلنواز از آن‌ها دیدن کنید. رستوران‌های نزدیک این برج، لذت صرف غذاهای بین‌المللی و محلی در محیط‌های متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهند. از جمله بهترین این رستوران‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

رستوران‌های نزدیک برج ایفل جزیره کیش

رستوران پیکولو

اگر به دنبال تجربه صرف غذاهای ایتالیایی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رستوران پیکولو دیدن کنید. این رستوران یک منوی غذایی متنوع از پاستا، پیتزا و دیگر غذاهای ایتالیایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رستوران پیکولو

کافه‌رستوران ضیافه

این کافه‌رستوران دارای فضایی زیبا، فضایی آرام و محیطی ایده‌‎آل برای سرو غذا است و شما می‎توان در آرامش کامل غذای خود را میل کنید.

فست‌فود خوشمزه

اگر به دنبال غذاهای خوشمزه و سریع هستند، قطعاً فست‌فود خوشمزه بهترین گزینه برای شما خواهد بود که با مراجعه به آن می‌توانید از طعم لذیذ انواع ساندویچ‌ها، برگرها و... لذت ببرید.

رستوران میرمهنا

رستوران میرمهنا یکی از رستوران‌های بسیار باصفا است که در نزدیکی برج ایفل کیش قرار دارد. این رستوران لذت صرف غذاهای بین‌المللی و محلی را برای گردشگران فراهم آورده است. در منوی غذایی این رستوران تنوع بالایی از غذاهای بین‌المللی و محلی وجود دارد که برای تجربه‌ای متنوع و خوشمزه گزینه عالی به شمار می‎رود.

باران

اگر شما نیز می‌خواهید در یک محیط آرام و شیک شام صرف کنید، ما رستوران باران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رستوران‌های این منطقه بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید بر اساس سطح بودجه و ترجیحات غذایی خود، یک رستوران مناسب را برای صرف غذا انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید. 

رستوران باران

 

بهترین هتل‌های اقامتی در نزدیکی برج ایفل کیش

هتل‌های اقامتی بسیار متنوع و متعددی در نزدیکی برج ایفل کیش قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید هر یک از آن‌ها را بر اساس نیاز و میزان بودجه خود انتخاب کنید. هتل‌های این منطقه خدمات و امکانات بسیار خوبی را به مسافران ارائه می‌کنند تا شما بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. برخی از هتل‌های بسیار معروف این منطقه عبارتند از: 

هتل داریوش

هتل داریوش در واقع جزو یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین هتل‌های نزدیک به برج ایفل است. این هتل زیبا با رستوران‌های مجلل و باشکوه، اتاق‌های شیک و دلباز و امکانات ویژه و.... تجربه‌ای لذت‌بخش و بسیار راحت را به شما ارائه می‌دهد.

هتل داریوش

هتل پرشین

هتل پرشین جزو یکی از بهترین هتل‌های کیش به‌حساب می‌آید که در نزدیکی برج ایفل قرار گرفته است. این هتل با ارائه خدمات بی‌نظیر و طراحی شکیل و زیبا، تجربه اقامتی منحصربه‌فرد را برای گردشگران فراهم می‎کند.

هتل ایران

هتل ایران را می‌توان یکی از محبوب‌ترین هتل‌های جزیره کیش دانست که امکانات رفاهی عالی و موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد. این هتل با خدمات باکیفیت و اتاق‌های مدرن، قطعاً گزینه مناسبی برای اقامت شما در جزیره کیش خواهد بود.

هتل ایران

هتل پارس نیک

هتل پارس نیک یک مقصد بی‌نظیر برای استراحت و تفریح در کیش به‌حساب می‌آید. این هتل زیبا امکانات بسیار خوبی دارد و رو به مناظر طبیعی دریا است. هتل پارس نیک زیبا با برخورداری از اتاق‌های شیک و مرتب، تجربه‌ای لذت‌بخش از اقامت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 Pars Hotel

هتل شایگان

هتل شایگان نیز جزو یکی دیگر از هتل‌های محبوب و پرطرف‌دار جزیره کیش محسوب می‌شود که در نزدیکی برج ایفل کیش قرار گرفته است. این هتل لوکس، رستوران‌های بسیار باکیفیت و خدمات رفاهی منحصربه‌فردی دارد و تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت را برای شما فراهم می‌آورد.
شما می‌توانید بر اساس ترجیحات و نوع نیاز خود و همچنین میزان بودجه‌ای که دارید، یک هتل مناسب را برای اقامت خود در جزیره کیش انتخاب کنید و از سفری راحت و اقامتی بی‌نظیر بهره‌مند شوید.

هتل شایگان

 

چرا برجی شبیه برج ایفل فرانسه در کیش ساخته شد؟

اگرچه برج ایفل کیش زیبایی و جذابیت‌های ویژه‌ای دارد، اما با این وجود بسیاری از افراد در مورد آن نقد و انتقادات مختلفی داشته‌اند. طبق گفته این عده از افراد، موضوعی که می‌تواند موجب پر رونق شدن صنعت گردشگری ایران شود، معرفی آثار زیبا و دیدنی کشور ما به مردم جهان است.
این دسته از افراد اعتقاد دارند که با ساخت نمادهای اروپایی در کشور ما، ارزش آثار باستانی ایران کاهش می‌یابد. عده‌ای از افراد معتقد هستند که ایران به‌اندازه کافی موقعیت‌های گردشگری و بناهای تاریخی جذاب دارد و نیازی به ساخت نمادهای خارجی در کشور ما نیست.

 

جمع‌بندی

بازدید از برج ایفل کیش از جمله مکان‎های گردشگری است که در هنگام سفر به کیش نباید از دست بدهید.  جزیره زیبا و جذاب کیش طی سال میزبان گردشگران زیادی است که به قصد بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی فرهنگی به آن سفر می‌کنند. اگر به این جزیره زیبا و دیدنی سفر کردید، حتماً برج ایفل را از نزدیک مشاهده کنید. اگر هنوز به این جزیره پر جاذبه سفر نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به آن، حتماً از برج ایفل که یکی از زیباترین جاذبه‌های آن به شمار می‌آید، دیدن کنید. با خرید تور کیش می‌توانید به‌راحتی از این برج دیدن کنید.

سوالات متداول
  • این برج در سال ۱۳۹۵ با همکاری شهرداری و گروه توسعه گردشگری کیش ساخته شده است.

  • کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، بازار پردیس 1

  • این برج زیبا ۳۰ متر ارتفاع دارد.

  • شما می‌توانید خیلی راحت و آسان و با استفاده از تاکسی و ماشین‌های کرایه‌ای به برج ایفل کیش دسترسی پیدا کنید، برای این کار لازم است تا در ابتدا به بازار پردیس ۱ بروید.

  • برج ایفل کیش در شب بسیار زیبا و جذاب‌تر می‌شود و بهترین زمان برای بازدید از آن هنگام شب است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها