قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش

در میان جاذبه‌های گردشگری زیبا کیش، مکانی خوفناک به نام قلعه جنی وجود دارد. این قلعه به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی در کیش محسوب می‌شود و بازدید از آن را بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که دوست دارند هیجان و ترس خاصی را تجربه کنند. پس بهتر است در همین اول بگوییم که اگر اهل هیجان و آدرنالین بالا نیستید، به‌هیچ‌عنوان سراغ این قلعه نروید. 
برای تجربه ترس و یک هیجان منحصربه‌فرد احتیاجی نیست فقط به سراغ فیلم‌های ترسناک بروید، قطعاً قلعه جنی جزیره کیش می‌تواند این هیجان را برای شما فراهم کند. این قلعه با نام قلعه جهان نیز شناخته می‌شود و از مرموزترین مکان‌های دیدنی کیش به شمار می‌رود. به گفته ساکنان بومی این قلعه در تسخیر جن‌ها است. برای اینکه بدانید آیا این گفته واقعیت دارد یا خیر، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً در ادامه ما را همراهی کنید تا با باز کردن بسیاری از مسائل در رابطه با این قلعه به تمام سوال‌های احتمالی ذهن شما پاسخ دهیم.

بیشتر با قلعه جنی کیش آشنا شوید

در جزیره خاص و دیدنی کیش یک قلعه کوچک قرار دارد که به کشتی یونانی نیز نزدیک است و یک سری افسانه‌های هیجان‌انگیز و مهم در رابطه با آن وجود دارد. اگر شما هم تاکنون نامی از این قلعه که در کیش وجود دارد چیزی نشنیده‌اید، اما اگر کنجکاو شده‌اید که شب هنگام از آن دیدن کنید، با رعب و وحشت بسیار زیادی مواجه خواهید شد. هیچ یک از مردمی که در این بخش از کیش زندگی می‌کنند، حاضر به همراهی شما نخواهند بود؛ چرا که تمام آن‌ها معتقدند این قلعه به‌وسیله جن‌ها تسخیر شده است.
قلعه جنی کیش، مستطیل‌ شکل بوده و دارای دو بارو برای محافظت از تک‌تیراندازه  است. در قسمت بالای دیوارهای و اطراف قلعه مکان‌های خاصی برای نگهبانی و نشانه‌گیری وجود دارد.

بیشتر با قلعه جنی کیش

 

قلعه جنی کیش در کجا واقع شده است؟

این قلعه در استان هرمزگان و درست در قسمت غرب جزیره کیش واقع شده است. با در نظر گرفتن اینکه قلعه جنی به کشتی یونانی نزدیک و فاصله زیادی از هم ندارند، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً یک تایم از زمان سفر خود را به دیدن این قلعه تاریخی و منحصربه‌فرد اختصاص دهید. بهترین و مناسب‌ترین روش برای رفتن به این مکان تاریخی، گرفتن تاکسی یا اجاره خودرو در کیش است.

قلعه جنی کیش در کجا واقع شده

 

علت نام‌گذاری قلعه جنی چیست؟

باتوجه‌به اینکه از زمان گذشته داستان‌ها و افسانه‌های ترسناک و هیجان‌انگیز زیادی در رابطه با حضور جن‌ها در این قلعه گفته شده است، این نام را روی آن گذاشته‌اند. مورد مهم دیگر این است که در دهه ۴۰ از قلعه جنی به‌عنوان ژاندارمری و دیده‌بانی مرزی استفاده می‌کردند. اما پس از گذشت یک بازه زمانی خود فرمانده‌های ژاندارمری نیز با اتفاقات کاملاً عجیب و ترسناکی مواجه شدند و همین دلیل باعث شد تا فرماندار شهر سریعاً دستور تخلیه پاسگاه را صادر کند.

داستان‌هایی که در مورد تسخیر قلعه جنی کیش روایت شده است

یکی از داستان‌هایی که معمولاً در بین افراد جزیره کیش نقل می‌شود، این است که از زمان‌های دور و قدیم تا به امروز جن و ارواح این قلعه را تسخیر کرده‌اند. تمام سربازهایی که در این قلعه حضور داشتند، با فرارسیدن شب مجبور به پست دادن در آن بودند. در یکی از همان شب‌ها نوبت به چهار سرباز برای پست دادن می‌رسد و هر یک باید به‌صورت شیفتی پست می‌دادند. پس از گذشت شب و فرا رسیدن صبح زمانی که سربازان و پرسنل باید شیفت خود را عوض می‌کردند، هنگامی که به پاسگاه رسیدند با جسد سربازان شیفت شب روبرو شدند. هنوز هم علت مرگ آن چهار سرباز برای هیچ‌کس مشخص نشده است، اما به گفته برخی از کارکنانی که در آنجا حضور داشتند، آن چهار سرباز با صورت‌های کاملاً وحشت زده و کبود روی زمین افتاده بودند.
البته داستان‌های دیگری نیز در مورد قلعه جنی کیش وجود دارد و حتی یک راننده نیز با چشم‌های خود جشن عروسی عجیب‌وغریب جن‌ها را دیده است. او پس از مشاهده جن‌های سم‌دار از ترس بیش از حد خشکش می‌زند. تمام جن‌ها لباس سفید بلند پوشیدند و راننده نیز تا زمان تمام شدن عروسی خود را در ماشین پنهان و پس از پایان این مراسم سریعاً آنجا را ترک کرده است.

داستان درباره قلعه جنی کیش

 

آیا می‌توان برای بازدید از قلعه جنی کیش به آنجا رفت؟

جالب است بدانید برخلاف دیگر جاذبه‌های دیدنی کیش، شما می‌توانید در تمام ساعت‌های مختلف روز و بدون پرداخت هزینه و به طور رایگان از قلعه جنی دیدن کنید. اما فراموش نکنید به‌هیچ‌عنوان نباید با فرارسیدن غروب آفتاب به این قلعه نزدیک شوید؛ چرا که تمام بومیان و افرادی که از گذشته تاکنون این قلعه را دیده‌اند، در مورد آن داستان‌های بسیار ترسناکی می‌گویند. همین موضوع نیز باعث می‌شود که ذهنیت بسیاری در مورد این قلعه به هم بریزد و در صورت ورود به آن با توهم و ایجاد تصاویر ترسناکی روبرو شوند.
هیچ نگهبانی مسئولیت قلعه جنی کیش را به عهده نگرفته است و فقط ورودی آن را مسدود کرده‌اند. اما امکان رد شدن از میان بلوک‌های آن و رفتن به داخل ساختمان برای شما وجود دارد. پیشنهاد می‌دهیم که اگر علاقه به هیجان ندارید و از مواجه شدن با داستان‌هایی که در قدیم تعریف کرده‌اند می‌ترسید، به‌هیچ‌عنوان داخل این قلعه نروید.
اما اگر جزو افرادی هستید که اهل ریسک هستند و علاقه دارید که سر از رمز و راز هیجان‌انگیز قلعه که تمام بومیان و پیشینیان معتقدند توسط ارواح اجنه تسخیر شده در بیاورید، فراموش نکنید که بهتر است به‌صورت گروهی به قلعه جنی بروید. در این قلعه هیچ نوع نگهبانی وجود ندارد و حتی شما هنگام شب نیز می‌توانید به داخل آن بروید. 

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف قلعه جنی کدام‌ها هستند؟

درست است که قصه‌ها و داستان‌های ترسناک زیادی در رابطه با  قلعه جنی کیش وجود دارد، اما به این معنی نیست که قلعه در یک گوشه دورافتاده قرار داشته باشد. جزیره کیش پر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان است که هر یک هیجان خاص خود را دارند. در اطراف قلعه جنی نیز یک سری مکان‌ها و جاذبه‌های خاص و ویژه قرار دارد که پیشنهاد می‌دهیم حتماً دیدن آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید. در ادامه این بخش سعی می‌کنیم آن‌ها را به طور کامل معرفی کنیم.

کشتی یونانی

قطعاً تمام گردشگران با کشتی یونانی آشنا هستند و شاید هم یکی از علت‌های مهم سفر آن‌ها به کیش، رفتن به این جاذبه گردشگری باشد. کشتی یونانی درست در مسیر قلعه جنی قرار دارد و اگر با فرارسیدن غروب آفتاب در آنجا حضور داشته باشید، به‌خوبی متوجه زیبایی وصف‌نشدنی آن خواهید بود.
 در تاریخ مرداد ۱۳۴۵ هجری شمسی کشتی یونانی در نزدیک یکی از روستاهای این جزیره به نام باغو به گل نشست. همین موضوع باعث شد تا از آن زمان تا کنون این کشتی در آب بماند. البته افراد زیادی برای آنکه موفق به درآوردن کشتی و نجات آن شوند، تلاش‌های بسیار زیادی انجام دادند، اما در نهایت نتیجه مطلوبی از آن کسب نکردند.
تا به امروز نیز هیچ یک از افراد از دلیل اصلی به گل نشستن کشتی یونانی اطلاعات درست و دقیقی در دست ندارند. می‌توان بدین گونه گفت که سرنوشت این کشتی برای همه افراد در یک هاله از ابهام قرار دارد. پس از بازدید از این کشتی می‌توانید در سواحل زیبای آن به اسب‌سواری یا شترسواری نیز بپردازید.

کشتی یونانی

روستای باغو

یکی دیگر از مناطق فوق‌العاده دیدنی و جذابی که در اطراف قلعه جنی کیش قرار دارد، روستای بکر و بی‌نظیر باغو است. در این روستا خانه‌های گلی قرار دارد که زیبایی خاصی را به این روستا بخشیده است و البته شباهت زیادی نیز به جزیره قشم و هرمز نیز دارد. با یک گشت‌وگذار کوتاه در این روستا می‌توانید با تمام افراد بومی که در آن حضور دارند، معاشرت کنید و متوجه گویش بسیار زیبای آن‌ها شوید.
در این روستا یک مسجد وجود دارد که به‌عنوان جاذبه گردشگری آن تلقی می‌شود. علاوه بر این مورد می‌توانید از درخت لور نیز دیدن کنید. شاید برای بسیاری سوال مطرح شود که دلیل انتخاب نام باغو برای روستا چیست؟ نام این روستا از روی نام یکی از پیرزن‌های ۱۰۰ ساله آن گرفته شده است. زمانی که جزیره کیش به دست پرتغالی‌ها تصرف شد، این پیرزن در کیش زندگی می‌کرد و تمام سربازها برای آنکه بتوانند به این روستا اشاره‌ای کنند، باید یک نام انتخاب می‌کردند که در نهایت از نام این پیرزن استفاده می‌شد.

روستای باغو

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به قلعه است و در فاصله 7 کیلومتری آن قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی روباز در سراسر ایران محسوب می‌شود. البته پارک آبی اوشن تنها پارک روباز برای خانم‌ها است. قطعاً تمام گردشگرانی خانومی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، رفتن به این پارک را در برنامه گشت‌وگذار خود قرار می‌دهند. از جمله امکانات منحصربه‌فرد پارک آبی اوشن می‌توان به سونا، جکوزی، استخر، سیستم گرمایشی در فصول سرد سال اشاره کرد. همچنین امکان موج‌سواری، ماساژ و… در این پارک آبی وجود دارد.

پارک آبی اوشن

 

 سخن پایانی

یکی از ترسناک‌ترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌های دیدنی کیش، قلعه جنی کیش است. اما فراموش نکنید که نباید در هر زمانی که تمایل دارید برای دیدن از آن به سمت این قلعه بروید؛ چرا که بر اساس گفته پیشینیان و افرادی که هنوز هم به‌عنوان بومی‌های آن منطقه مشغول به زندگی هستند، این قلعه توسط اجنه و ارواح تسخیر شده است و دیدن قلعه پس از گذشت غروب آفتاب، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. فراموش نکنید که اگر قصد رفتن به قلعه جنی کیش را داشتید، حتماً به دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف آن که شامل کشتی یونانی، روستای باغو و پارک آبی اوشن می‌شود نیز سری بزنید تا از این طریق تفریح و گشت‌وگذار خود را کامل کنید. چنانچه در این میان کنجکاو شدید که به سراغ قلعه جنی بروید، بهتر است این کار به‌صورت گروهی انجام دهید. خرید تور کیش امکان بازدید از این قلعه مرموز را به‌صورت گروهی به شما می‌دهد. 

سوالات متداول
  • این قلعه در جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی و قبل از آخرین میدان واقع شده است.

  • درب‌های قلعه با استفاده از بلوک به طور کامل مسدود شده‌اند، اما شما می‌توانید از میان فاصله‌های باریک موجود به داخل ساختمان بروید و هیچ نگهبانی نیز در این قلعه حضور ندارد.

  • کشتی یونانی، روستای باغو و پارک آبی اوشن از جاذبه‌های گردشگری اطراف این قلعه هستند.

  • معمولاً در طول روز و پیش از غروب آفتاب شما می‌توانید برای بازدید از این قلعه مراجعه کنید.

  • قلعه را قبلاً به‌عنوان پاسگاه ژاندارمری و مقر نیروهای نظامی استفاده می کردند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها