بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا

سریلانکا یکی از زیباترین و رویایی ترین جزیره‌های اقیانوس هند است، پس اگر بهترین زمان سفر به سریلانکا را بشناسید، می‌توانید انواع جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، سواحل آرام و دلنشین، معماری‌های هنری و تاریخی و منظره‌های همیشه‌سبز و بکرش را ببینید. اما آیا می‌دانید بهترین موقع سفر به سریلانکا چه زمانی محسوب می‌شود؟ برای تفریح و گشت‌وگذار، چه فصلی برای سفر به سریلانکا مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ این پرسش‌ها را درک کنید.

سریلانکا چه آب‌وهوایی دارد؟

سریلانکا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران بین‌المللی برای تفریح، خرید و گشت‌وگذار است و باتوجه‌به آب‌وهوای نسبتاً ثابتی که در طول سال دارد، هیچ محدودیتی برای سفر در فصول مختلف ندارد؛ اما زمان سفر به هدف شما از سفر بستگی دارد که می‌خواهید آب‌وهوای بارانی سریلانکا را ببینید یا می‌خواهید در روزهای آفتابی در کنار سواحل قدم بزنید. 
شرایط آب‌وهوایی سریلانکا در ماه ژانویه (دی و بهمن) نسبتاً گرم و خشک است. اگر علاقه‌مند به روزهای آفتابی و هوای گرم هستید، قطعاً آوریل (فروردین و اردیبهشت) بهترین زمان سفر به سریلانکا محسوب می‌شود. باید بدانید که در سپتامبر (شهریور و مهر) شاهد بارندگی‌ها موسمی خواهید بود.

 

 بهترین فصل سفر به سریلانکا

همان‌طور که بیان کردیم، سریلانکا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب می‌باشد که در فصل‌های مختلف سال پذیرای گردشگرهای زیادی است. انتخاب فصل سفر کاملاً به سلیقه و هدف شما بستگی دارد که چه نوع آب‌وهوایی را برای مسافرت می‌پسندید. در این بخش به سؤال چه فصلی برای سفر به سریلانکا مناسب است؟ پاسخ می‌دهیم.

سفر به سریلانکا در فصل بهار

فصل بهار محبوب‌ترین فصل برای سفر در بین ما ایرانیان محسوب می‌شود؛ زیرا آب‌وهوای سریلانکا، بهاری و مطلوب است. در جزیره سریلانکا فصل بهار از ماه‌های مارس، آوریل و مه شروع می‌شود. سریلانکا در این ماه‌ها آب‌وهوای خوبی برای تفریح و سفر دارد؛ اما باید بارندگی‌های کمی که در این ماه صورت می‌گیرد را هم در نظر داشته باشید. بهترین زمان برای رفتن به سریلانکا فصل بهار است؛ زیرا در این فصل می‌توانید به تماشای نهنگ‌ها در سواحل جنوبی نیز بپردازید.

سفر به سریلانکا در فصل تابستان

فصل تابستان در سریلانکا گرم و آفتابی است و از ژوئن تا آگوست ادامه دارد. در این ماه می‌توانید به شنا، غواصی و دیگر تفریحات آبی در این جزیره بپردازید. 

سفر به سریلانکا در فصل پاییز

پاییز در سریلانکا از ماه‌های سپتامبر تا نوامبر شروع می‌شود. در این ماه‌ها سریلانکا در تمامی مناطق خود بارندگی‌های شدید موسمی را تجربه می کند. اگر بارش باران را دوست دارید، می‌توانید در این فصل به سریلانکا سفر کنید. اگر علاقه‌مند به فضای باز و آب‌وهوای آفتابی هستید، این فصل برای سفر دلخواه شما نیست.

سفر به سریلانکا در فصل زمستان

ماه‌های دسامبر تا فوریه، زمستان سریلانکا است. آب‌وهوا در این فصل بسیار مرطوب محسوب می‌شود و برای تفریحات آبی و ساحلی و همچنین موج‌سواری مناسب نیست. اگر به تماشای نهنگ‌ها و بازدید از مناطق تپه‌ای علاقه‌مند هستید، این فصل را برای سفر انتخاب کنید. کریسمس نیز در این ایام برگزار می‌شود، به همین دلیل شلوغ‌ترین فصل سریلانکا زمستان است.
با این وجود در خصوص بهترین فصل سفر باید عرض کنیم که برای سفر به سواحل جنوبی و غرب سریلانکا بهتر است بین ماه‌های دسامبر و مارس سفر کنید. اما ماه‌های آوریل تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر به سواحل شرقی و شمال سریلانکا است.

بهترین فصل در سریلانکا

 

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای تفریح

در سریلانکا تفریحات مختلفی از جمله تفریحات آبی، ساحلی، کشف مثلث فرهنگی، کوه‌نوردی در تپه‌ها، کمپ در دشت‌ها سرسبز و… هست که هر فردی در سفر به این سرزمین باید تجربه کند. اگر قصد شما از سفر به سریلانکا لذت‌بردن از این سرگرمی و تفریحات است، باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که آب‌وهوای معتدلی داشته باشد و میزان رطوبت و بارندگی کم باشد.
 باتوجه‌به آب‌وهوای این جزیره بهترین زمان سفر به سریلانکا برای انجام تفریحات متنوع آبی و… از ماه دسامبر (یعنی آذر و دی) تا ماه آوریل (یعنی فروردین و اردیبهشت) است.
در ماه‌های آذر، دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت سریلانکا بیشترین گردشگر را دارد. در این ماه‌ها می‌توانید تمام تفریحات آبی مانند موج‌سواری، شنا، غواصی، آفتاب‌گرفتن لب ساحل و... را انجام دهید. یکی از جذابیت‌های سریلانکا در این بازه زمانی برای گردشگران، تفاوت آب‌وهوا در شرق، غرب، شمال و جنوب است؛ به صورتی که در شرق و شمال آب‌وهوا معتدل و در غرب و جنوب باران‌های موسمی و شدید جریان دارد.

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای خرید: ماه‌های آوریل تا دسامبر
شرایط هوا در این بازه زمانی: بهترین آب‌وهوا با کمترین میزان رطوبت و بارندگی

بهترین زمان سفر سریلانکا 

 

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای خرید

اگر جزیره خاص و زیبای سریلانکا را برای خرید انتخاب کرده‌اید، باید زمانی را برای سفر مدنظر داشته باشید که رطوبت و شرجی بودن هوا در این منطقه کاهش پیدا کرده باشد. در این صورت می‌توانید وقت خود را در مراکز خرید و بازارها، بدون رنج بردن از رطوبت هوا سپری کنید و خریدی رضایت‌بخش و باب میل خود داشته باشید.
 همچنین باید به بارندگی‌های موسمی و شدید فصلی هم دقت داشته باشید و زمانی را برای سفر انتخاب کنید که میزان بارندگی کم باشد. بهترین زمان سفر به سریلانکا برای خرید، ماه‌های آوریل تا دسامبر است که بهترین آب‌وهوا را با کمترین میزان رطوبت و بارندگی دارد.

نوع تور ایرلاین
تور اسپانیا - بارسلون ترکیش ایرلاینز
تور بارسلون قطر ایرویز
تور فرانسه + اسپانیا + ایتالیا ترکیش ایرلاینز
تور بارسلون + پاریس + آمستردام امارات

 

ارزان‌ترین زمان سفر به سریلانکا

اگر می‌خواهید با حداقل هزینه و به‌صورت اقتصادی به سریلانکا سفر کنید، پس باید ارزان‌ترین فصل سریلانکا را بشناسید. ارزان‌ترین فصل برای سفر به سریلانکا از ماه می تا اکتبر است؛ زیرا در این ماه‌ها آب‌وهوا تغییر زیادی دارد و هر روزه شاهد بارش‌های رگباری و شدید هستیم. به همین دلیل تعداد زیادی از گردشگران، این فصل را برای سفر انتخاب نمی‌کنند و سریلانکا به دلیل کمبود گردشگر، خدمات را با قیمت بسیار ارزان‌تری به گردشگران ارائه می‌دهد. سفر به سریلانکا در ماه‌های مه تا اکتبر بدون شک جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین سفرها به سریلانکا است.

ارزان‌ترین زمان سفر به سریلانکا: از ماه می تا اکتبر
شرایط هوا در این بازه زمانی:
  • تعداد پایین گردشگر
  • خدمات ارزان تر

ارزانترین زمان سفر سریلانکا 

 

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای دیدن فستیوال و رویدادها

اگر در سفر خود به سریلانکا قصد شرکت و تماشای فستیوال‌ها و رویدادهای متنوع را دارید، پس باید زمان سفر خود را با زمان برگزاری این جشن‌ها هماهنگ کنید و بهترین زمان سفر به سریلانکا همین موقع است. البته که سریلانکا از کشورهایی است که در تمامی فصول سال در بازه‌های زمانی مختلف، جشن‌ها و فستیوال‌های متنوع و جذابی برگزار می‌کند.
برای شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی مانند جشن تامیل نادو و سینهلا، فروردین ماه بهترین موقع سفر به سریلانکا است. این جشن باشکوه در فروردین ماه پس از برداشت محصولات برگزار می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد. در این جشن انواع خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ را با رویدادهای اجتماعی متنوع مشاهده خواهید کرد.
برای شرکت در جشن‌های سنتی به رسم یادآوری نخستین آموزه‌های بودا، بهتر است تیرماه را انتخاب کنید. همچنین با سفر به سریلانکا در تیر ماه می‌توانید در فستیوال‌های متنوع مانند راه رفتن با چوب، آتش‌بازی، جشن طبل نوازی و... شرکت کنید.
در مرداد ماه نیز فستیوال‌ها و جشن‌های باشکوهی در سریلانکا برگزار می‌شود که بدون شک خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما رقم خواهد خورد پس بهترین زمان سفر به سریلانکا برای شما مرداد ماه است. از محبوب‌ترین این جشن‌ها می‌توان به شعبده‌بازی، رقص و نمایش فیل‌ها، آتش‌بازی و نوازندگی اشاره کرد و شرکت در آن‌ها را نباید در سفر خود از دست دهید. 
در مهر ماه و آبان نیز می‌توانید جشن‌هایی مانند روشن کردن چراغ، فانوس و درخشان کردن خانه‌ها شرکت کنید و انواع غذاهای محلی خوشمزه و لذیذ را در معروف‌ترین معابد هندو میل کنید.

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای دیدن فستیوال و رویدادها: ماه‌های آوریل تا دسامبر
فروردین ماه (پس از برداشت محصولات): جشن تامیل نادو و سینهلا
تیر ماه: جشن‌های سنتی به رسم یادآوری نخستین آموزه‌های بودا
(مانند راه رفتن با چوب، آتش‌بازی، جشن طبل نوازی و…)
مرداد ماه: شعبده‌بازی، رقص و نمایش فیل‌ها، آتش‌بازی و نوازندگی
مهر ماه و آبان: روشن کردن چراغ، فانوس و درخشان کردن خانه‌ها

 

 

بهترین زمان سفر به سریلانکا با آژانس سفریار

اگر شما در بهترین زمان سفر به سریلانکا به این جزیره زیبا سفر کنید، می‌توانید از روزهای سفرتان نهایت لذت را ببرید. با انتخاب بهترین موقع سفر به سریلانکا، امکان بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، شرکت در جشنواره‌ها و... برای شما امکان‌پذیر است. پیش از سفرتان باید بدانید که چه فصلی برای سفر به سریلانکا مناسب است.
خرید تور سریلانکا خیال شما را بابت یافتن این زمان راحت می‌کند. سفر با تور این امکان را به شما می‌دهد تا امکان بازدید از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا و شرکت در فستیوال‌های آن را داشته باشید. اگر هنوز درباره بهترین موقع سفر به این کشور زیبا سوالی دارید، با متخصصان ما در سفریار تماس بگیرید یا پرسش خود را در کامنت ها مطرح کنید.

سوالات متداول
  • سریلانکا در این زمان به دلیل برگزاری جشن کریسمس و دیگر جشن‌ها بسیار شلوغ است و بهترین آب‌وهوا را دارد.

  • ماه آوریل تا دسامبر بهترین بازه زمانی برای خرید از سریلانکا است.

  •  بله، در این ماه جشن‌های تمیل نادو و سینهلا برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

  • سریلانکا دارای آب و هوای نسبتاً ثابتی است، اما در برخی از بازه‌های زمستانی باران‌های موسمی و شدیدی دارد.

  • از ماه مه تا اکتبر که بارش باران‌ زیاد است، گردشگران کمی به این جزیره سفر می‌کنند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها