هزینه زندگی در سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا

سریلانکا را می‌توانیم یکی از بهترین کشورها برای زندگی معرفی کنیم؛ زیرا هزینه زندگی در سریلانکا بسیار مناسب است. به دلیل داشتن آب‌وهوای استوایی و داشتن اقتصاد پایدار یکی از بهترین کشورها برای کار و زندگی ایرانیان به‌حساب می‌آید. سریلانکا در جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع شده و سالانه شمار متقاضیان برای مهاجرت به آن افزایش می‌یابد. اما موضوعی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، هزینه زندگی در سریلانکا است. شما با بررسی هزینه‌های زندگی در این کشور می‌توانید بهتر برای مهاجرت به آن تصمیم بگیرید و یک برنامه‌ریزی اصولی و مناسب داشته باشید. در این مطلب از سفریار به بررسی مخارج زندگی در سریلانکا می‌پردازیم.

میانگین هزینه اجاره‌خانه در سریلانکا

اولین موضوعی که برای بسیاری از افراد قبل از مهاجرت به کشور سریلانکا اهمیت دارد، هزینه اجاره‌خانه است. کشور سریلانکا نیز مانند دیگر کشورها برای اجاره‌خانه هزینه نسبتاً بالایی از شما دریافت می‌کند. طبق یک تحقیق کلی در سال ۲۰۲۴ معمولاً هزینه اجاره‌خانه‌های یک خوابه در حومه شهر یا در شهرهای کوچک نسبت به اجاره همان خانه در شهرهای بزرگ یا مرکز شهر کمتر است.
علاوه بر این، درصورتی‌که به‌تنهایی به این کشور سفر می‌کنید، به‌منظور کاهش هزینه زندگی در سریلانکا می‌توانید در خوابگاه‌های دانشجویی مخصوص اقامت کنید. اما اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است، می‌توانید اقدام به اجاره‌خانه‌هایی با سه اتاق کنید. اما باید این موضوع را بدانید که باید هزینه زیادی را بابت اجاره آن‌ها بپردازید.
میانگین هزینه اجاره‌خانه در سریلانکا: 400 الی 800 دلار برای هر ماه

هزینه اجاره‌خانه در سریلانکا

 

میانگین هزینه خرید خانه در سریلانکا

علاوه بر اطلاع از هزینه اجاره‌خانه بسیاری از افرادی که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند، می‌خواهند از هزینه خرید خانه نیز مطلع شوند. به طور تقریبی می‌توانیم بگوییم هزینه خرید خانه بر اساس مکان، تفاوت دارد. طبق یک برآورد کلی هزینه خرید خانه در این کشور نسبتاً بالا است و شما برای خرید هر مترمربع بر اساس نوع شهر و ناحیه مد نظرتان، نیاز به پرداخت هزینه‌های متغیری دارید.
توصیه ما به شما این است که ابتدا هزینه زندگی در سریلانکا از نظر خرید خانه را بررسی کنید و اگر می‌خواهید به‌صورت دائم در این کشور به همراه خانواده‌تان بمانید، اقدام به خرید خانه کنید. به دلیل اینکه سریلانکا یکی از کشورهای آسیایی معروف به‌حساب می‌آید، در نتیجه به دلیل تورم قیمت هر مترمربع از خانه‌های آن تغییر می‌کنند. از این رو نیاز است تا شما با افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند صحبت کنید تا بتوانید بر اساس بودجه خود خانه مناسبی را بخرید.
هزینه خرید خانه: 24.49 الی 170.84 میلیون دلار

 

هزینه حمل‌ونقل در سریلانکا

هنگام بررسی هزینه زندگی در سریلانکا بهتر است هزینه‌های حمل‌ونقل در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهید. جالب است بدانید برخی شهرهای سریلانکا به حدی کوچک هستند که نیازی به استفاده از وسایل حمل‌ونقل در آن‌ها نیست و شما می‌توانید در آن قدم بزنید و پیاده به مقصد موردنظرتان برسید. در مورد شهرهای بزرگ‌تر یا کلان‌شهرها می‌توانید با اتوبوس، تاکسی یا ماشین‌های سه چرخه تردد کنید.
نرخ هزینه حمل‌ونقل عمومی بسته به نوع وسیله می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت بلیط اتوبوس نسبت به دیگر وسایل حمل‌ونقل بسیار ارزان‌تر است. اما معمولاً هزینه تاکسی یا ماشین‌های سه چرخه به‌صورت کیلومتری حساب می‌شود و شما پس از طی مسافت یک کیلومتر باید هزینه آن را پرداخت کنید.
درصورتی‌که تمایل به خرید اتومبیل دارید، باید بدانید که هزینه آن بسته به نوع خودرو می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی هزینه‌های حمل‌ونقل می‌تواند متغیر باشد، اما مقدار آن بسیار کم هستند و نیازی نیست بابت حمل‌ونقل مخارج زیادی را بپردازید.
هزینه حمل و نقل سریلانکا: 20 الی 150 دلار

هزینه حمل‌ونقل در سریلانکا

 

هزینه پوشاک در سریلانکا

اگر می‌خواهید به طور دقیق و با جزئیات اطلاعات هزینه زندگی در سریلانکا را داشته باشید، باید بدانید که نیاز است برای خرید لباس نیز هزینه نسبتاً بالایی را بپردازید. البته جالب است بدانید قیمت انواع لباس‌های معمولی که از برندهای معروف نیستند، نسبت به تهران ارزان‌تر است. بااین‌حال در صورتی که خرید لباس‌های برند و مارک را می‌پسندید، باید برای آن‌ها هزینه نسبتاً زیادی را پرداخت کنید.
به‌عنوان‌مثال بیشتر برندهایی معروف مانند زارا، آدیداس، نایکی، گوچی، شنل و هرمس قیمت نسبتاً بالایی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند و شما باید برای خرید لباس‌های این برندها، هزینه بالاتری پرداخت کنید. البته همان‌طور که گفته شد لباس‌های معمولی و غیر مارک، قیمت نسبتاً کمتری دارند. به‌طورکلی شما در صورت داشتن حقوق و درآمد کافی و توانایی تأمین هزینه زندگی در سریلانکا می‌توانید به‌راحتی لباس موردنظرتان را برای خود یا اعضای خانواده تهیه کنید.

هزینه پوشاک در سریلانکا

 

هزینه آب، برق و گاز در کشور سریلانکا

معمولاً افرادی که در مورد هزینه زندگی در سریلانکا تحقیق می‌کنند، تمایل دارند تا از هزینه آب، برق و گاز نیز در این کشور مطلع شوند. هزینه انرژی در این کشور نسبتاً بالا است؛ به همین دلیل شما باید تا جایی که می‌توانید در مصرف آن صرفه‌جویی کنید تا نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت آن نداشته باشید.
علاوه بر این، سریلانکا یکی از کشورهایی است که هر لیتر بنزین آن نسبت به برخی از کشورهای آسیایی قیمت بالاتری دارد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد، مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای استفاده از منابع طبیعی این کشور از جمله آب، برق و گاز باشند.
در چند سال اخیر کشور سریلانکا اقدامات مهمی جهت تامین آب شرب و انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است تا شهروندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. اما با این وجود متاسفانه در چند دهه گذشته این کشور مشکلات فراوانی برای تامین انرژی و آب شرب داشته است. همین موضوع موجب شد هزینه قبوض نیز در این کشور نسبتاً بالا باشد.

 

هزینه تحصیل در سریلانکا

شما برای تحصیل باید هزینه بسیار مناسبی را پرداخت کنید. اگر اطلاع از هزینه زندگی در سریلانکا برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید که امروز تقاضا برای ورود به رشته‌های فنی و مهندسی در این کشور به دلیل هزینه جزئی زیاد است. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است، اما برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی باید مانند دیگر کشورهای جهان هزینه بیشتری را بپردازید. اما نگران نباشید؛ به‌طورکلی تحصیل در سریلانکا نسبت به دیگر کشورها هزینه مناسب‌تری دارد. شما می‌توانید برای تأمین این مخارج به‌صورت پاره‌وقت در جایی مشغول به کار شوید تا بتوانید از پس مخارج خود برآیید. به‌منظور تحصیل در کشور سریلانکا باید مدارک زیر را ارائه دهید: 

  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • مدرک لیسانس و ریز نمرات
  • پاسپورت
  • و دیگر مدارکی که شما باید بر اساس نوع دانشگاهتان ارائه دهید تا بتوانید در این کشور تحصیل کنید.

هزینه تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و شما با پرداخت هزینه کمتر نسبت به برخی کشورهای اروپایی و آسیایی، می‌توانید در آن به تحصیل بپردازید. در صورتی که به همراه خانواده به این کشور سفر می‌کنید، هزینه تحصیل در مدرسه برای افراد ۵ تا ۱۷ سال به‌صورت رایگان است و شما می‌توانید از همه خدمات آموزشی و تحصیلی این کشور بهره‌مند شوید.
هزینه تحصیل در سریلانکا: 6000 الی 12500دلار در سال

 

هزینه تفریحات و سرگرمی در سریلانکا

کشور سریلانکا یکی از کشورهای محبوب است که جاهای دیدنی و تفریحی فراوانی دارد. همین موضوع موجب می‌شود تا مهاجران پس از اقامت در این کشور بتوانند ساعات زیادی را صرف تفریح و رفتن به جاهای تاریخی و دیدنی این کشور کنند. در این کشور شما می‌توانید انواع آکواریوم، باغ‌وحش، قلعه‌های تاریخی، موزه، صخره و شهرهای باستانی را مشاهده کنید که بازدید از برخی از آن‌ها کاملاً رایگان است.
علاوه بر این، امکان استفاده از خدمات تفریحی دیگری مانند قایق‌سواری و پرورشگاه فیل پیناولا نیز وجود دارد که هزینه بسیار کمی دارد. هنگام بررسی هزینه زندگی در سریلانکا می‌توان متوجه شد که هزینه سرگرمی و تفریحی در این کشور بسیار کم است و همه افراد از جمله مسافران یا مهاجران می‌توانند به‌تنهایی یا خانواده از امکانات تفریحی بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند.
هزینه تفریحات و سرگرمی در سریلانکا: 8.49 دلار

هزینه تفریح در سریلانکا

 

زندگی در سریلانکا با سفریار

کسب اطلاعات درباره هزینه زندگی در سریلانکا از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از مهاجرت به این کشور انجام دهید. شما تنها در صورتی موفق به زندگی در این کشور می‌شوید که بتوانید به‌خوبی مخارج زندگی در آن را بپردازید. بهتر است پیش از مهاجرت، چند بار به این کشور سفر کنید تا بتوانید بیشتر با فرهنگ و قوانین آن آشنا شوید. شما با خرید تور سریلانکا می‌توانید به این هدف خود برسید. با خرید این تور می‌توانید گشتی در این کشور بزنید و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن را مشاهده کنید. 

سوالات متداول
  •  خیر، هزینه‌های حمل در این کشور بسیار مناسب است.

  • خیر؛ در مقابل بهره‌مندی از مزیت‌های زیاد و امکانات رفاهی متنوعی که این کشور دارد، هزینه‌ای که برای زندگی یا سفر به آن صرف می‌کنید، بسیار ناچیز است و ارزش رفتن به این کشور را دارد.

  • کشور سریلانکا به دلیل داشتن هزینه‌های تحصیل کم و حمایت از بیشتر رشته‌های دانشگاهی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل است و شما پس از در نظر هزینه زندگی در سریلانکا می‌توانید با خیال راحت برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید.

  •  این موضوع به توقع شما از خانه مدنظر و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد، اما به‌طورکلی هزینه اجاره و خرید خانه در سریلانکا نسبت به دیگر کشورها کمتر است.

  • شما برای خرید مواد غذایی و خوراک خود باید هزینه معقولی را پرداخت کنید. اما این موضوع به این بستگی دارد که شما بیشتر چه مواد غذایی مصرف می‌کنید.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها