جاهای دیدنی تهران در تابستان

جاهای دیدنی تهران در تابستان

برای تجربه خاطره‌انگیزترین سفر عمرتان، بهتر است مشهورترین جاهای دیدنی تهران در تابستان را بشناسید؛ زیرا هر ساله افراد زیادی با تعطیلی مراکز آموزشی و شروع فصل گرما به‌منظور بازدید از جاهای دیدنی، لذت بردن از طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع و خنک راهی سفر به این شهر می‌شوند. تهران‌گردی در فصل تابستان حال و هوای دیگری دارد و بسیار لذت‌بخش است. جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های گردشگری شهر تهران به قدری متنوع و جذاب هستند که انتخاب یکی از این جاذبه‌های دیدنی برای بازدیدکنندگان چندان کار ساده‌ای نیست؛ به همین دلیل در این مجله گردشگری ایران به معرفی مکان‌ها و دیدنی‌های تهران در تابستان می‌پردازیم، تا پایان مطالب همراهی کنید.

خانه‌موزه مقدم

یکی از جاذبه‌های دیدنی تهران که جزو بناهای تاریخی به جامانده از دوره قاجار محسوب می‌شود، خانه موزه مقدم است. این خانه ابتدا متعلق به خاندان محمد تقی‌خان احتساب الملک از صاحب‌منصبان مشهور دربار قاجار بود و بعدها در اختیار یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه هنر تهران و همسر فرانسوی‌اش قرار می‌گیرد.
آدرس: خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱
ساعت کاری: همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها و ایام سوگواری در نیمه اول سال از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان است.
قیمت بلیط: قیمت بلیط برای گردشگران خارجی ۴۰۰ هزار تومان و برای گردشگران داخلی ۳۰ هزار تومان است.

خانه‌موزه مقدم

 

عمارت سرای کاظمی

خانه‌های تاریخی بسیاری در بافت محله قدیمی تهران وجود دارند که بعضی از آن‌ها مرمت شده‌اند و برای بازدید و به عنوان جاهای دیدنی تهران در تابستان، در اختیار عموم قرار گرفته است. عمارت سرای کاظمی در محله عودلاجان یکی از این خانه‌ها است. تاریخچه این عمارت به دوران قاجار بازمی‌گردد که در سال ۱۳۷۹ ه ش در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، خیابان امامزاده یحیی، کوچه طهماسبی، پلاک ۶۶
ساعت کاری: در تمامی روزهای هفته به جز روزهای دوشنبه و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر.
قیمت بلیط: رایگان

عمارت سرای کاظمی

 

باغ کتاب

بدون هیچ شکی یکی از مکان‌های دیدنی تهران، باغ کتاب محسوب می‌شود. این مجموعه در زیربنای ۶۵ هزار متر مربع و وسعت ۱۱۰ هزار متر مربع در عباس‌آباد تهران توسط سام طهرانچی ساخته شده است. این مجموعه پارکینگ ندارد، اما شما می‌توانید خودرو خود را در خیابان‌های اطراف مجموعه که فضای مناسبی برای پارک خودرو وجود است، پارک کنید.
آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران
ساعت کاری: شنبه تا جمعه از ساعت ۹ تا ۲۲
قیمت بلیط: ورودی آن هزینه‌ای ندارد، اما درصورتی‌که می‌خواهید از امکانات رفاهی این مجموعه استفاده کنید باید برای قسمت‌های مختلف آن هزینه‌های متفاوتی را بپردازید.

باغ کتاب

 

موزه فرش ایران

یکی از موزه‌های استان تهران و جاهای دیدنی تهران در تابستان، موزه فرش ایران است. این موزه به دستور فرح پهلوی احداث شد. در این موزه فرش‌های گران قیمتی از سراسر ایران که توسط هنرمندان مشهور بافته شده‌اند، به نمایش گذاشته شده است. در این موزه علاوه بر فرش محصولاتی مانند گلیم نیز به نمایش گذاشته می‌شود. غرض از احداث این موزه، نشان دادن کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش ایرانی است.
آدرس: خیابان ضلع شمالی پارک لاله، روبروی فروشگاه سپه خیابان فاطمی
ساعت کاری: همه‌روزه به جز دوشنبه و ایام سوگواری، در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۸ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۷.
قیمت بلیط: برای گردشگران داخلی ۵ هزار تومان و گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان است.

موزه فرش ایران

 

کاخ‌موزه نیاوران

اگر از خود می‌پرسید تهران تابستان کجا بریم، موزه نیاوران یکی از جاذبه‌های دیدنی و معروف شهر تهران در باغ نیاوران منطقه شمیرانات است. این کاخ یکی از سه مجموعه کاخ‌های تاریخی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد. این کاخ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که امروزه هر بخش به موزه‌های مملو از آثار تاریخی ارزشمند تبدیل شده‌اند.
آدرس: کاخ نیاوران در شمال شرقی باغ نیاوران واقع شده است. این کاخ در قسمت جنوبی خیابان باهنر و دارآباد قرار دارد. برای دسترسی به این باغ نیز باید از مسیر باهنر حرکت کرد.
ساعت کاری: بهار و تابستان ۹ تا ۱۹ و پاییز و زمستان ۸ تا ۱۷
قیمت بلیط: هزینه بلیط ورودی برای بازدید کنندگان خارجی ۱۵ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان ایرانی ۲۵۰۰ تومان است. بازدید کنندگان ایرانی در صورت تمایل به بازدید کل مجموعه باید مبلغ ۱۳۵۰۰ تومان بپردازند، اما برای گردشگران خارجی ۰۰۰ ۶۹ هزار تومان است.

کاخ‌موزه نیاوران

 

کاخ‌موزه سعدآباد

یکی از زیباترین مکان‌های تاریخ معاصر ایران و جاهای دیدنی تهران برای تابستان، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد است. این کاخ در محوطه باغی سرسبز قرار دارد. از آن‌جایی که شاهان قاجار و پهلوی در این کاخ می‌زیسته‌اند، این مجموعه اطلاعات ارزشمندی در خصوص تاریخ معاصر ایران در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
آدرس: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعدآباد
ساعت کاری: زمان بازدید از این مجموعه در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم سال از ساعت ۸ تا ۱۷ است.
قیمت بلیط: هزینه ورود به مجموعه سعدآباد برای گردشگر داخلی ۳۰ هزار تومان است و برای بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه باید جداگانه هزینه بپردازید.

کاخ‌موزه سعدآباد

 

باغ نگارستان

باغ نگارستان در سال ۱۲۲۲ به دستور فتحعلی‌شاه قاجار ساخته شد که بعدها بناهای تاریخی، تالارهای باشکوه، معماری باغ، کتابخانه و آثار ارزشمند دیگری در آن قرار گرفتند؛ به این صورت به یکی از تفرجگاه‌ها و جاهای دیدنی تهران در تابستان تبدیل شد.
آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعت‌مدار رفیع
ساعت کاری: ساعت کاری مجموعه موزه ساعت ۹ تا ۱۸ و همچنین ساعت کاری محوطه باغ ۹ تا ۲۲ است.
قیمت بلیط: برای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تهران رایگان است. قیمت بلیط برای گردشگران داخلی ۳۰ هزار و گردشگران خارجی ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

باغ نگارستان

 

کارتینگ پرند

یکی از مجهزترین پیست‌های خاورمیانه، پیست کارتینگ پرند است. کارتینگ جزو ورزش‌های هیجان‌انگیز و جاهای دیدنی شهر تهران در تابستان محسوب می‌شود. شما می‌توانید در مجموعه پرند با استفاده از ماشین‌های به روز و تجهیزات، پیست ایمن و بدون نیاز به گواهینامه را داشته باشید.
آدرس: استان تهران، شهرستان رباط کریم، بخش پرند، اتوبان تهران - ساوه، بعد از عوارضی دوم، بلور باهنر
ساعت کاری: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۴
قیمت بلیط: ۱۲ دقیقه ۳۳۰ هزار تومان و ۶ دقیقه ۱۸۰ هزار تومان

کارتینگ پرند

 

سورتمه دربند

مجموعه سورتمه دربند یکی از طویل‌ترین مسیرهای سلطه سواری در کشور محسوب می‌شود که در مرتفع‌ترین و متعادل‌ترین منطقه آب‌وهوایی تهران راه‌اندازی شده است. در این مجموعه که یکی از جاهای دیدنی تهران در تابستان محسوب می‌شود، علاوه بر سورتمه‌سواری، مجموعه‌هایی مثل ماشین کوبنده، سینما پرواز و باغ‌وحشت نیز راه‌اندازی شده است.
آدرس: خیابان دربند، نرسیده به میدان دربند، انتهای خیابان اسداللهی
ساعت کاری: هرروز از ساعت ۱۰ الی ۲۰
قیمت بلیط: به ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان

سورتمه دربند

 

تله‌کابین توچال

یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و معروف در تهران، تله‌کابین توچال است که سه خط اصلی، هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد.
آدرس: تهران، انتهای خیابان ولنجک
ساعت کاری: هرروز از ساعت ۸ تا ۱۳
قیمت بلیط: از ۶۹۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰۰

تله‌کابین توچال

 

پارک آبی اوپارک

اوپارک، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین پارک آبی سرپوشیده در تهران و یکی از جاهای دیدنی تهران در تابستان محسوب می‌شود که با ارائه امکانات بی‌نظیر و ایجاد محیطی ایمن و شاد به‌منظور سپری کردن اوقات فراغت سبکی متفاوت را آغاز کرده است.
نشانی اوپارک: اتوبان کرج، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کوهک، انتهای خیابان شمیم، مجموعه پارک آبی اوپارک
ساعت کاری: هرروز از ساعت ۹ تا ۲۲
قیمت بلیط: از ۲۷۵ هزار تا ۵۵۰ هزار تومان متغیر است.

پارک آبی اوپارک

 

منطقه تفریحی طالقان

شهر طالقان منطقه‌ای زیبا و ییلاقی است که بین کوه‌های البرز قرار دارد. این شهر سرشار از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که هر ساله گردشگران و توریست‌های زیادی را از سراسر جهان و ایران به خود جذب می‌کند.
آدرس: مرکز شهرستان طالقان، این شهر از شمال به مازندران و از جنوب ساوجبلاغ محدود می‌شود.
ساعت کاری: در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید آز آن بازدید کنید.
قیمت بلیط: رایگان

منطقه تفریحی طالقان

 

بام تهران

مرتفع‌ترین منطقه و جاهای دیدنی تهران در تابستان، بام تهران می باشد که یک انتخاب عالی برای فصل تابستان است. همین موضوع باعث می‌شود تا همه مسافران در سفر به تهران، مشتاق به گذراندن اوقات فراغت خود در این مکان باشند و از آن فاصله کل شهر را زیر پای خود ببینند.
آدرس: بزرگراه چمران، خیابان یمن، آخر خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال
ساعت کاری: در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید آز آن بازدید کنید.
قیمت بلیط: رایگان

بام تهران

 

تئاتر شهر

بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تئاتر ایران، تئاتر شهر محسوب می‌شود که به دستور شهبانو فرح در دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی در شهر تهران احداث شد.
آدرس: تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاتر شهر
ساعت کاری: هر روز در صورت خالی بودن جا می‌توانید بلیط رزرو کنید.
قیمت بلیط: قیمت بلیط‌ها از ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

تئاتر شهر

 

دربند تهران

دربند منطقه‌ای با آب‌وهوای معتدل و دلپذیر است که اکثر مسافران و پایتخت نشینان از چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن لذت می‌برند و در مسیر سنگی آن به پیاده‌روی می‌پردازند. این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در فصل تابستان محسوب می‌شود. 
آدرس: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند
ساعت کاری: در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید از آن بازدید کنید.
قیمت بلیط: رایگان

دربند  تهران

 

جمع‌بندی

اگر علاقه‌مند به سفر و تفریح در تهران هستید، بهتر است جاهای دیدنی تهران در تابستان را بشناسید. شما با شناخت مکان‌های تفریحی تهران در تابستان می‌توانید سفری لذت‌بخش و مطمئن داشته باشید. قطعاً بازدید از این مکان‌ها برای شما جذاب است و هر یک هیجان خاص را دارد. شما با تور گردشگری تهران و آژانس گردشگری، می‌توانید تهران‌گردی خوبی را تجربه کنید و جای‌جای دیدنی و جذاب این شهر را از نزدیک ببینید.

سوالات متداول
  •  اینکه در تابستان به کدام بخش از تهران مراجعه کنید، به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما پیشنهاد می‌دهیم به جاذبه‌های طبیعی آن سر بزنید.

  •  از جمله این مکان‌ها می‌توان به بام تهران، کارتینگ پرند و.... اشاره کرد.

  •  خانه موتمن الاطبا، باغ نگارستان، عمارت مسعودیه، خانه مستوفی‌الممالک از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند.

  •  کاخ‌موزه گلستان، سعدآباد و دیگر موزه‌های این شهر پذیرای شما در فصل تابستان هستند.

  • دربند و درکه می‌تواند بهترین مکان برای جمع‌های خانوادگی شما باشند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها