شهرهای خنک ایران برای تابستان

شهرهای خنک ایران برای تابستان

با رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس بهتر است سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان را انتخاب کنید. از آنجایی که ایران در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار گرم و خشکی دارد، بهتر است مقاصد خنک را برای سفر در تابستان انتخاب کنید. شاید با خود تصور کنید که در تابستان گرم، یافتن مقاصد خنک در تابستان بسیار دشوار است؛ اما باید بدانید که ایران جاهای دیدنی خنک زیادی دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانید بهترین و جذاب‌ترین سفر تابستانی را تجربه کنید. در این مجله گردشگری با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی ایران و خنک‌ترین شهرها آشنا شوید.

اورامان

اورامان یکی از مقاصد خنک برای سفر در تابستان و جاهای دیدنی ایران محسوب می‌شود که در استان کرمانشاه و شهر پاوه قرار دارد. این منطقه گردشگری زیبا دارای جاذبه‌های فوق‌العاده جذاب و دیدنی مانند آبشارها، چشمه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه و... است. با سفر به اورامان می‌توانید ساعت‌ها در آب‌وهوای خنک بهاری به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید.
با رفتن به این شهر کرمانشاه می‌توانید بهشت را با چشم‌های خود ببینید. روستای پالنگان که در این منطقه قرار دارد، دارای رودخانه‌های خروشان و فوق‌العاده زیبایی است که از میان روستا و جنگل‌های بلوط عبور می‌کند. آب‌وهوای اورمان به‌واسطه اینکه منطقه کوهستانی محسوب می‌شود، پاک و بدون آلودگی است. در نتیجه شما از لحظه‌لحظه سفر و تنفس در این منطقه لذت خواهید برد.

اورامان

 

اسالم

اسالم یکی دیگر از زیباترین و سرسبزترین خنک‌ترین شهر ایران در تابستان در قسمت غربی گیلان است. پیشنهاد می‌دهیم برای یک بار هم که شده به آن سفر کنید و طبیعت بکر و شگفت‌انگیز آن را با چشمان خود ببینید. جالب است بدانید این شهر به‌عنوان بهشت زمینی نیز شهرت دارد و هر زیبایی که فکر کنید در این منظره زیبا وجود دارد.
آب‌وهوای این منطقه زیبا به‌واسطه اینکه در ارتفاعات زیاد قرار دارد، در فصل‌های زمستان و پاییز بسیار سرد و پربارش است. حتی در فصل بهار و پاییز نیز شاهد بارندگی در این منطقه زیبا هستیم. اگر طاقت گرمای تابستان را ندارید، مسافرت به اسالم بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به جنگل اسالم، جنگل و ساحل گیسوم، ییلاق اسبه هونی، خانه جلال احمد و تالاب الالان اشاره کرد.

اسالم

 

روستای آلاشت

روستای آلاشت از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی بسیار زیبا به تهران است که با 4 ساعت رانندگی می‌توانید از دل گرمای تابستان به منطقه‌ای سرد و خنک برای سفر و تفریح در آخر هفته برسید. این روستا در نزدیکی مازندران قرار دارد و پیشنهاد می‌دهیم هنگام سفر به شمال کشور حتماً از آن دیدن کنید تا زیبایی‌های طبیعت چشم‌نواز آن را ببینید.
روستای آلاشت در دو کیلومتری دریا قرار دارد که برای شنا و آب تنی در روزهای گرم تابستان، می‌توانید به ساحل بروید و ساعات خوشی را در کنار دریا سپری کنید. طبیعت همیشه سبز و وسیع این روستا به همراه آب‌وهوای معتدل و خنک آن باعث شده تا این مقصد یکی از بهترین گزینه برای سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان تبدیل شود.

 

سرعین

سرعین از مقاصد گردشگری تابستانی ایران است که در نزدیکی استان اردبیل قرار دارد و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های آن به این شهر سفر می‌کنند. این شهر زیبا علاوه بر اینکه در فصل تابستان دارای آب‌وهوای بهاری و خنکی است، بزرگ‌ترین چشمه‌های آبگرم ایران را دارد. چشمه‌های آبگرم درمانی سرعین از قله مرتفع سبلان سرچشمه می‌گیرند که برای درمان بیماری‌های مختلفی مفید هستند. با رفتن به سرعین از طبیعت بکر و همیشه سبز آن نیز بهره‌مند می‌شوید و انواع آبشارها، تپه و دره‌های شگفت‌انگیز را می‌بینید.

 

فیلبند

روستای فیلبند، یکی از بهترین و زیباترین روستاهای استان مازندران برای سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان محسوب می‌شود که طبیعت فوق‌العاده زیبا و خیره‌کننده‌ای دارد. این روستا به بام مازندران معروف است. فیلبند جزو خنک‌ترین شهرهای ایران برای تابستان محسوب می‌شود. برای رفتن به این روستای زیبا باید حدود 100 کیلومتر در جاده پر پیچ‌وخم و زیبای هراز رانندگی کنید تا به ییلاق بی‌نظیر این روستا برسید.
این روستا به‌واسطه اینکه در ارتفاعات بالا قرار گرفته است، زمستانی پربارش و بسیار سرد دارد؛ به صورتی که 7 ماه از سال به‌صورت پایدار در این قسمت برف‌وباران می‌بارد. شما باید هنگام زمان سفر به فیلبند حتی در تابستان نیز لباس گرم به همراه داشته باشید.

فیلبند

 

جواهرده

جواهرده یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین شهرهای گردشگری رامسر محسوب می‌شود. شما می‌توانید آن را به‌عنوان یکی از بهترین شهرها برای سفر در ایام تابستان انتخاب کنید. این روستا دارای آب‌وهوای دلپذیر و خنک، با چشم اندازه‌های فوق‌العاده زیبای طبیعی مانند ییلاق‌ها و جنگل‌های عظیمی است. قطعاً از تماشای آن همه زیبایی و شکوه حیرت‌زده خواهید شد.

 

ییلاقات ماسال

ییلاقات ماسال یکی دیگر از مقاصد خنک در تابستان خنک است که در آن خبری از گرمای طاقت فرسا نیست. ییلاقات ماسال در استان گیلان و ارتفاع 1500 متری دریا قرار دارند که منظره‌ای خیره‌کننده برای تماشا و عکاسی به وجود آورده است. ییلاق اولسبلنگاه، ییلاق سوئه چاله، ییلاق تلارگاه و ییلاق آلاله پشته از جمله ییلاق‌های ماسال به شمار می‌روند که می‌توانید برای فصل تابستان برای استراحت انتخاب کنید.

ییلاقات ماسال

 

غار علی صدر

غار علی صدر دیگر مقصد خنک در تابستان برای سفر است که در همدان قرار دارد و طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان محسوب می‌شود. ارتفاع این غار حیرت‌انگیز از سطح دریا 1200 متر است که بسیار خنک و دیدنی محسوب می‌شود.

 

روستای ماسوله

 روستای ماسوله، از شهرهای خنک برای مقاصد تابستانی محسوب می‌شود که در 65 کیلومتری شهر رشت قرار گرفته است. اگر می‌خواهید سفری لذت‌بخش و آرام در تابستان داشته باشید، حتماً به این روستای پلکانی زیبا و دیدنی سفر کنید.

 

فیروزکوه

فیروزکوه جزو جاهای دیدنی خنک در تابستان، واقع در نزدیک تهران است که در جاده تهران شمال قرار دارد و با چند ساعت رانندگی به مقصد می‌رسید. این شهر زیبا در ارتفاعات 1900 متری دریا قرار گرفته است و جاذبه‌های دیدنی زیادی از جمله تنگه واشی، چشمه آب‌معدنی، غار رود افشان، میشینه مرگ و پل ورسک را برای تفریح و گردش دارد.

 

لرستان

استان لرستان یکی از استان‌های چهار فصل است که در تمامی ایام سال جاذبه‌های گردشگری جذابی برای گردشگران و توریست‌ها دارد؛ همچنین می‌توان آن را بهترین مقصد برای سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان در نظر گرفت. این استان به‌واسطه اینکه در میان کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌ها قرار گرفته است، هوای مطلوبی دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است که آب‌وهوای مطبوع و خنکی نیز دارد. جاذبه‌های گردشگری لرستان به‌قدری زیاد است که حداقل 5 روز در آن مشغول به تفریح و خوشگذرانی خواهید بود.

 

کهگیلویه و بویراحمد

این استان جزو بهترین و البته خنک‌ترین استان‌های ایران برای مسافرت در روزهای گرم تابستان محسوب می‌شود. کهگیلویه و بویراحمد دارای مناظر بکر طبیعی زیاد از جمله رودخانه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها و... وجود دارد که از طبیعت سرسبز و هوای دلپذیر لذت خواهید برد.

 

رشته‌کوه دنا

رشته‌کوه دنا به‌عنوان بلندترین چین‌خوردگی کوه‌های زاگرس محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل ارتفاع بسیار زیادی که دارد، در تمامی فصول سال حتی در دل تابستان و با وجود گرمی هوا، بسیار سرد و خنک است.

 

روستای جهان‌نمای گرگان

روستای جهان‌نمای گرگان یکی از زیباترین شهرها برای سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان است که در ارتفاع 600 تا 3000 متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا با طبیعت دست نخورده و سرسبزش، همیشه دارای آب‌وهوای دلپذیر و تمیزی است. با رفتن به این روستا می‌توانید جنگل‌های دست نخورده و سالم میان‌بند را با آن همه عظمت و شکوه ببینید.

 

جاده پل زنگوله به بلده

جاده پل زنگوله به بلده در ادامه جاده پر پیچ‌وخم و زیبای هراز قرار دارد که بسیار زیبا و دیدنی است. جالب است بدانید در امتداد این جاده روستای یوش، زادگاه محل دفن شاعر ایرانی نیما یوشیج نیز قرار دارد.

جاده پل زنگوله به بلده

 

اقلید فارس

شهرستان اقلید یکی از بلندترین شهرهای استان فارس با ارتفاع 3900 متری از سطح دریا است که آب‌وهوای کوهستانی و سردی دارد. اقلید فارس برای طبیعت‌گردی و فرار از گرمای تابستان و دستیابی به یکی از خنک‌ترین شهر ایران در تابستان، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

 

شهمیرزاد سمنان

شهمیرزاد یکی از شهرهای تاریخی و زیبا در سمنان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی برای سفر دارد. جنوب این شهر زیبا مانند کویر بی‌آب‌وعلف و درخت است، اما قسمت شمالی آن درختان سر به فلک کشیده دارد؛ به همین دلیل به نام بهشت کویر معروف شده است. این شهر دارای زمستانی بسیار سرد و یخبندان است، اما در تابستان آب‌وهوای معتدلی دارد که در لیست خنک‌ترین شهر ایران در تابستان قرار می‌گیرد.

 

کردکوی در گلستان

کردکوی شهرستان مرکزی گلستان است که در تابستان آب‌وهوای دلپذیر و خنکی برای سفر دارد. کردکوی به‌عنوان یکی از شهرهای سرد و کوهستانی ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها ییلاق درازنو، آبشار شادان، پارک جنگلی دهکده جهان‌نما نام دارد.

کردکوی در گلستان

 

چمستان نور در مازندران

یکی از خاص‌ترین و زیباترین شهرهای استان مازندران، چمستان نام دارد که در 180 کیلومتری استان تهران قرار گرفته است. این شهر در استان مازندران واقع می‌باشد. طبیعت سبز و منحصربه‌فرد چمستان، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. 

 

روستای کندوان آذربایجان غربی

روستای کندوان به‌عنوان حیرت‌انگیزترین روستای ایران به شمار می‌رود که در صخره‌های کله‌قندی و دامنه کوه‌های آتشفشانی سهند قرار گرفته است. این روستا جزو روستاهای ییلاقی با معماری صخره‌ای بسیار زیبا محسوب می‌شود و در تابستان آب‌وهوای مطبوع و خنکی برای سفر دارد. شما می‌توانید در لیست سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان، کندوان را انتخاب کنید.

 

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است که در 30 کیلومتری اردبیل قرار دارد. این جنگل دارای درختان سر به فلک کشیده با دشت‌های وسیعی از گل‌های زیبا و معطر است که در فصل بهار و تابستان شکوفه می‌دهند و منظره‌ای خاص را ایجاد می‌کنند. آب‌وهوای این جنگل در فصل بهار و تابستان بسیار دلپذیر است.

جنگل فندقلو

 

ییلاق اوپرت

ییلاق اوپرت به‌عنوان زیباترین و جذاب‌ترین ییلاق ایران در استان مازندران است که در مرز بین جنگل و کوهستان قرار دارد. این ییلاق زیبا به دلیل کوهستانی بودن، دارای آب‌وهوای سرد و خنکی است.

 

مازیچال کلاردشت

یکی دیگر از خنک‌ترین شهر ایران در تابستان مازیچال کلاردشت است که در استان مازندران قرار دارد و دارای منظره‌ای بکر و رویایی است. با رفتن به این منطقه زیبا می‌توانید اقیانوسی از ابرها را با جنگل‌های بلوط سر به فلک کشیده ببینید.

 

اردبیل

اردبیل یکی از بهترین شهرهای خوش‌آب‌وهوای ایران در فصل تابستان برای فرار از گرما و حرارت بالا است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارد. با رفتن به اردبیل می‌توانید سوار تله کابین شوید و جنگل و طبیعت سرسبز را از بالاترین نقطه‌ها ببینید. همچنین جذاب‌ترین پل‌های معلق در این شهر زیبا قرار دارند که مشاهده آن‌ها قطعاً هیجان و زیادی برای شما خواهد داشت.

 

سوباتان گیلان

سوباتان یکی دیگر از خنک‌ترین شهر ایران در تابستان است که در استان گیلان قرار دارد. این منطقه زمستان‌های سخت، اما  تابستانی خوش آب و هوا و دلپذیر دارد. با رفتن به این ییلاق می‌توانید نظاره‌گر برف‌های زمستانی روی قله‌ها تپه‌ها باشید. سوباتان بهترین خنک‌ترین شهر ایران در تابستان محسوب می‌شود. 

 

بجنورد

شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی است که در فصل تابستان آب‌وهوای دلپذیر بهاری دارد. شما می‌توانید با سفر در تابستان به بجنورد لحظات خوش و به‌یادماندنی در این شهر تجربه کنید. اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، این شهر بهترین انتخاب برای سفر تابستانی شما خواهد بود؛ زیرا دارای آثار تاریخی و فرهنگی زیادی از زمان گذشته تا به امروز است.

بجنورد

 

تنگ بستانک

تنگ بستانک از مناطق بسیار زیبا و دیدنی ایران برای فصل تابستان محسوب می‌شود که آب‌وهوای خنکی دارد. این منطقه کوهستانی به‌عنوان بهشت گمشده زمین نیز شناخته می‌شود و در دل جنگل‌های آن، آبشارها و رودخانه‌های حیرت‌انگیزی برای دیدن وجود دارند.

 

چالدران

روستای چادران از دیگر خنک‌ترین شهر ایران در تابستان استان آذربایجان غربی است. خانه‌های این روستای زیبا در کوهپایه‌های زاگرس بنا شده‌اند و در تابستان بسیار خنک هستند، پس در فصل گرما نیازی به روشن‌کردن کولر ندارید. آبشار عرب دیزج، قره کلیسا، تالاب ناور، کلیسای زور زور و غار چهل پله خضرلو از جاذبه‌های مهم این روستا هستند که در تابستان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

چالدران

 

خوانسار

خوانسار یکی دیگر از شهرهای خوش‌آب‌وهوا برای سفرهای تابستانی است که می‌توانید آن را برای سفرتان انتخاب کنید. این شهر زیبا در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته است و درختان سبز و سر به فلک کشیده بلوط، گرد، آلو و سیب به همراه دشت‌های وسیعی با پوشش گیاهی متنوع دارد.

 

تالش

تالش یکی دیگر از خنک‌ترین شهرهای ایران برای سفر و خوشگذرانی با طبیعت شگفت‌انگیزی است که در استان گیلان قرار دارد. تالش جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذابی برای گردشگران عزیز دارد و ییلاق‌ها و بازارهای صنایع‌دستی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

 

دیلمان

دیلمان یکی از زیباترین و رویایی‌ترین ییلاق‌های استان گیلان برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و یکی از خنک‌ترین شهر ایران در تابستان است که جاهای دیدنی بسیار زیادی برای گردشگران دارد. دشت شقایق‌ها، غار یخی، آبشار لونک، قلعه گرماور و حمام تاریخی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این منطقه گردشگری زیبا و خنک محسوب می‌شوند که برای سفر می‌توانید آن را انتخاب کنید.

دیلمان

 

روستای هیروه

روستای هیروه به‌واسطه آب‌وهوایی دلپذیر و خنکی که در فصل بهار و تابستان دارد، در فهرست خنک‌ترین شهرهای ایران برای تابستان قرار می‌گیرد. با رفتن به این روستا می‌توانید زیباترین آبشارها را ببینید و از این همه زیبایی لذت ببرید.

 

کردستان

کردستان یکی از زیباترین استان‌های ایران به شمار می‌رود و برای سفرهای تابستانی بهترین گزینه محسوب می‌شود. این استان را می‌توان سراسر زیبایی و شگفتی در نظر گرفت که مناظر طبیعی با آبشارهای حیرت‌انگیز دارد. قطعاً از مشاهده این همه زیبایی سیر نمی‌شوید. آب‌وهوای کردستان در تابستان بسیار خنک و مطبوع است و جزو خنک‌ترین شهر ایران در تابستان محسوب می‌رود و در آن خبری از گرماهای طاقت‌فرسا نیست. کردستان با طبیعت بکر و زیبایی که دارد، به‌عنوان بهشت ایران لقب گرفته است و ساکنان آن پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

 

کوهرنگ

کوهرنگ از مناطق فوق‌العاده رویایی و زیبای استان چهارمحال بختیاری محسوب می‌شود که رودخانه‌ها و چشمه‌های آب زیادی دارد و لقب بهشت سفید را به خود اختصاص داده است. کوهرنگ به‌واسطه آب‌وهوای کوهستانی و سردی که دارد، تنها در فصل بهار و تابستان مناسب برای سفر است. پیست اسکی چلگرد، چشمه دیمه، چشمه کوهرنگ، آبشار شیخ علی خان و دشت لاله های واژگون از مناظر دیدنی این منطقه هستند.

کوهرنگ

 

خرید بهترین تور سفر در خنک‌ترین شهر ایران در تابستان با سفریار

 با فرا رسیدن فصل تابستان شور و شوق افراد برای سفر به خنک‌ترین شهر ایران در تابستان افزایش پیدا می‌کند و تعداد گردشگران شهرهای توریستی بیشتر می‌شود. پس اگر قصد سفر به هر کجای ایران را دارید، بهتر است از همین حالا رزرو تور خود را انجام دهید. با رزرو تور نه تنها دغدغه‌ای برای اقامت و برنامه‌ریزی سفر نخواهید داشت، بلکه رزرو تور را با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به دیگر ایام انجام می‌گیرد.
 برای رزرو تور مسافرتی باید آژانسی مسافرتی معتبری را انتخاب کنید که رضایت و رفاه شما در اولویت قرار دهد و بهترین برنامه‌ریزی سفر را داشته باشد. سفریار یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در زمینه برگزاری انواع تورها در شهرهای خنک ایرانی برای تابستان است که با خیال راحت می‌توانید تور را خریداری کنید.

 

رزرو هتل در شهرهای خنک ایران با سفریار

بدون شک برای سفر به مقاصد خنک برای سفر در تابستان، باید هتلی مناسب و باکیفیت را برای اقامت خود انتخاب کنید تا سفری لذت‌بخش و آرام داشته باشید. توجه کنید که در فصل های خنک که آب و هوا مطبوع است، ممکن است این مقاصد شلوغ شوند و به راحتی اقامتگاه پیدا نکنید. با خرید تور مسافرتی سفریار شما هیچ دغدغه‌ای برای رزرو هتل نخواهید داشت؛ زیرا این مجموعه مسافرتی صفر تا صد سفر شما را برنامه‌ریزی می‌کند و تمامی امور مربوط به خرید بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل و... را انجام می‌دهد تا شما بهترین سفر خود را تجربه کنید.

 

جمع‌بندی

برای اینکه سفر تابستانی خوبی داشته باشید، باید شهرهای خنک ایران برای فصل گرم را بشناسید. اگر شما شهرهای خنک برای مسافرت در تابستان را انتخاب کنید، می‌توانید روزهای بسیار خوشی را کنار عزیزان خود بگذرانید. با خرید تور مسافرتی در تابستان و سفر به شهرهای سرد و کوهستانی ایران، در دامان طبیعت اتراق کنید و از تعطیلات تابستانی خود لذت ببرید.
در این مقاله به معرفی شهرهای خنک ایران برای مقاصد تابستانی پرداختیم که باتوجه‌به علاقه خود می‌توانید یک یا چند مورد از این شهرها را برای سفر انتخاب کنید. محبوب‌ترین شهرها و جاهای دیدنی خنک در تابستان کردستان، چهارمحال بختیاری، کوهرنگ، چالدران، لرستان، اردبیل، روستای کندوان، فیروزکوه و روستای ماسوله و دیگر شهرهای زیبا و خنک هستند.

سوالات متداول
  • شما می توانید به شهرهای کوهستانی ایران برای سفر تابستانی مانند کوهرنگ، چالدران، سوباتان و روستای آلاشت و دیگر شهرهای کوهستانی مراجعه کنید.

  • شهر بجنورد در استان خراسان شمالی

  • این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد که کدام شهر خنک را برای سفر تابستانی انتخاب می کنید، اما برخی از مناطق شمالی کشور منظره زیباتری نسبت به دیگر نقاط ایران دارند.

  • شرایط آب و هوایی در هر منطقه از ایران با یکدیگر تفاوت دارد، اما شهرهای سرعین، سقز و کوهرنگ نسبت به سایر مناطق خنک، هوای سردتری دارند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها