راهنمای سفر به چابهار

راهنمای سفر به چابهار

شهر زیبای چابهار یکی از بهترین و جذاب‌ترین شهرهای بندری جنوب ایران است که برخلاف تصور بسیاری از افراد، آب‌وهوای معتدل و جاذبه‌های بسیار زیادی برای دیدن دارد. سفر به چابهار برای کسانی که تاکنون این شهر را از نزدیک ندیده‌اند، یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود. 

این شهر زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، کمتر از بقیه شهرها در مرکز توجه قرار داشت، اما در چند سال گذشته گردشگران زیادی این شهر را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کرده‌اند. 

درحالی‌که بیشتر شهرهای ایران در فصل زمستان آب‌وهوای مناسبی ندارند، چابهار با آب‌وهوای معتدل خود حسابی شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این آب‌وهوای دلپذیر در کنار جاذبه‌های بسیار زیبا، شرایطی را فراهم کرده تا تعطیلات لذت‌بخشی را تجربه کنید.

البته برای اینکه بتوانید نهایت لذت را از گشت‌وگذار در این شهر ببرید، باید راهنمای سفر به چابهار را بادقت بالایی مطالعه کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای کاملی درباره سفر به چابهار در اختیارتان قرار دهیم و مهم‌ترین خصوصیات این شهر را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. 

معرفی و تاریخچه شهر چابهار

شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران از لحاظ اقتصادی است. مساحت چابهار حدود 9739 کیلومترمربع بوده و طبق آخرین آمار اعلام شده، جمعیت آن 238204 نفر است. مردم شهرستان چابهار به زبان بلوچی صحبت می‌کنند و اکثر آنها دین اسلام و مذهب حنفی را قبول دارند. 

ازآنجایی‌که چابهار منطقه آزاد صنعتی - تجاری است، نقش بسیار پررنگی در اقتصاد ایران ایجاد می‌کند. این شهر دارای دو اسکله بسیار مهم شهید کلانتری و شهید محلی است که در تمام مواقع سال میزبان کشتی‌های اقیانوس‌پیما هستند. در واقع شهر چابهار بهترین راه برای دسترسی و ارتباط با کشورهای اطراف (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و...) است. 

صنایع غذایی، پتروشیمی، سرمایه‌گذاری‌های مختلف داخلی و خارجی، صید ماهی، میگو و پرورش ماهی دیگر جنبه‌های مهم اقتصادی چابهار هستند. با اینکه بیشتر شهرت چابهار به‌خاطر موقعیت استراتژیک آن است، اما جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر، بیشترین تاثیر را روی گردشگرها گذاشته‌اند. 

سفر به چابهار و بازدید از این شهر ساحلی

 

موقعیت جغرافیایی چابهار

بسیاری از گردشگرها که تاکنون به شهر چابهار سفر نکرده‌اند، معمولا با این سوال مواجه می‌شوند که چابهار کجاست؟ شهر چابهار مرکز شهرستان چابهار بوده و در جنوبی‌ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان جای گرفته است. با نگاهی به نقشه چابهار متوجه خواهید شد که این شهر نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند قرار گرفته و دسترسی بسیار خوبی به سایر کشورهای اطراف دارد. شهر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، به مجهز‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر اقیانوسی کشور تبدیل شده است. 

چابهار بر روی نقشه ایران

 

آب‌وهوای شهر چابهار و بهترین فصل برای سفر

همان‌طور که می‌دانید، شهرهای جنوب ایران چهارفصل نیستند. در واقع آب‌وهوای این شهرها به دودسته گرم و گرم‌تر تقسیم می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که چابهار در میان تمام شهرهای جنوبی، خنک‌ترین بندر جنوبی به شمار می‌آید. 

اسم چابهار از چهار بهار گرفته شده است. در واقع این شهر در اکثر مواقع سال آب‌وهوای خنک و معتدلی دارد. اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کنید، خواهید دید که هوای چابهار به نسبت سایر شهرهای جنوبی خنک‌تر و معتدل‌تر است. البته بهتر است بدانید که آب‌وهوای این فصل در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به بالاترین درجه رطوبت خواهد رسید. 

به‌طورکلی دمای شهر چابهار در بازه 19 الی 31 درجه سانتی‌گراد در حال نوسان است. اگر اردیبهشت و خرداد را فاکتور بگیریم، در سایر ماه‌های سال شرایط آب‌وهوا برای سفر به چابهار بسیار مناسب است. البته اگر می‌خواهید بهترین زمان را برای بازدید از این شهر انتخاب کنید، دی‌ماه به دلیل آب‌وهوای خنک (19 درجه سانتی‌گراد) بهترین گزینه ممکن است. 

 

جشنواره‌ها، مراسم‌های آیینی و فرهنگی چابهار

مهم‌ترین و برجسته‌ترین جشنواره شهر چابهار، مونسون نام دارد. این جشنواره که در اواخر مردادماه (27 الی 29 مرداد) برگزار می‌شود، آداب‌ورسوم مردم چابهار را به گردشگران معرفی کرده و انواع جشنواره‌های دیگر با موضوع موسیقی، غذا، ورزش‌های آبی و... را به معرض نمایش خواهد گذاشت. 

جشنواره مونسن تنها جشنواره‌ای نیست که در سفر به چابهار می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید. در مقاطع مختلف سال، جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی زیادی برگزار خواهند شد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • مراسم عید نوروز: رفتن به کوه خواجه و برپایی جشن‌وسرور 
  • عید سعید فطر: یک آیین مذهبی برای خواندن نماز در روز سعید فطر
  • عید قربان: قربانی شتر در عیدگاه توسط مردم 
  • رقص و موسیقی بلوچی: استفاده از سازهای اصیل بلوچی و به نمایش گذاشتن رقص‌های مخصوص این منطقه

 

پوشش، غذای محلی و سوغات چابهار

هنگام سفر به چابهار پوشش خاصی را مشاهده می‌کنید که در همان نگاه اول متوجه زیبایی و تفاوت آن با سایر مناطق ایران خواهید شد. مردان شهر چابهار لباس محلی بلوچی را پوشیده و زنان آنها علاوه بر لباس محلی، از چادر مخصوص محلی هم استفاده می‌کنند. 

شهر چابهار مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران غذاهای محلی خاص خود را دارد، در هنگام سفر به این شهر زیبا حتماً به رستوران‌های مشهور آنجا رفته و غذاهای محلی این شهر از جمله بت ماش، تباهگ، تخلان، کراهی میگو، خوراک خرما، پلو زعفرانی و تنورچه را امتحان کنید. 

خرید سوغاتی برای آشنایان و دوستان نزدیک از جمله مهم‌ترین قسمت‌های مسافرت است که ایرانیان توجه خاصی به آن دارند. در شهر چابهار سوغاتی‌های جذابی وجود دارند که می‌توانید آنها را خریداری کنید. 

از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های چابهار، می‌توان به سوزن‌دوزی، حصیربافی، محصولات سفالی، سکه دوزی، چادر بافی، گلیم‌بافی، تراش‌های سنگی و قیمتی، معرق صدف، میگو، ماهی، شیرینی لندو، میوه‌های استوایی، انواع ادویه و شکلات خارجی اشاره کرد. 

 

جاهای دیدنی و گردشگری چابهار

در ادامه راهنمای سفر به چابهار، جاهای دیدنی شهر را معرفی خواهیم کرد. بدون شک بازدید از جاهای دیدنی چابهار حسابی شما را ذوق‌زده خواهد کرد. در این شهر انواع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وجود دارند که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد. 

سواحل مکران

سواحل مکران منطقه‌ای گسترده است که در کرانه دریای عمان کشیده شده است. در این ساحل جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 

سواحل مکران چابهار

روستای درک

اگر می‌خواهید کویر و دریا را در کنار هم مشاهده کنید، به روستای درک بروید. در این روستا کویر زیبا  به ساحل دریا رسیده و صحنه فوق‌العاده زیبایی را خلق کرده است. به‌جرعت می‌توان گفت که ساحل روستای درک تمیزترین ساحل خطه جنوب است. همچنین لازم به ذکر است که این ساحل به نام ساحل شبتاب مشهور است. در هنگام شب آب ساحل رنگ خاصی به خود می‌گیرد.

بازدید از روستای درک در چابهار

کوه‌های مریخی چابهار

کوه مینیاتوری یا مریخی به دلیل زیبایی منحصربه‌فردی که دارد، از آن به‌عنوان کوه غیرزمینی هم یاد می‌کنند. شیارها و تراش‌هایی که در پیکره این کوه وجود دارد، تصویر شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است. این کوه در 50 کیلومتری چابهار واقع شده که حتما در سفر به چابهار از آن دیدن کنید. 

زیبایی کوه های مریخی چابهار

غارهای سه‌گانه تیس

در روستای زیبای نیس (9 کیلومتری شمال غربی چابهار) دو غار مصنوعی و یک غار طبیعی وجود دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. اگر علاقه زیادی به تاریخ و آداب‌ورسوم چابهار دارید، بازدید از این غارها برایتان یک تجربه فوق‌العاده خواهد بود. 

غارهای سه گانه تیس چابهار

بندر گواتر

بندر گواتر خط مرزی ایران و پاکستان است. این بندر یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای چابهار است که با رفتن به آنجا می‌توانید خاک پاکستان را مشاهده کنید. معمولاً کسانی که به پاکستان رفت‌وآمد می‌کنند، از این بندر استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که خلیج گواتر در کنار جنگل‌های حرا قرار دارد. در واقع با رفتن به اینجا می‌توانید از جنگل‌های بسیار زیبای حرا هم دیدن کنید. 

تالاب لیپار

هنگامی که از جاده ساحلی چابهار به‌طرف بندر گواتر می‌روید، تالاب زیبایی را خواهید دید که رنگ آن صورتی است. این رنگ صورتی به دلیل وجود پلانکتون‌های گیاهی دریای عمان ایجاد شده است. در سفر به چابهار دیدن این تالاب بسیار زیبا و شگفت‌انگیز را فراموش نکنید. 

تالاب لیپار یا دریاچه صورتی چابهار

کوه گل‌ افشان چابهار

دیدن کوه آتشفشان برای مردم یک امر طبیعی است، اما اینکه به‌جای آتش، گلی خاکستری از دهانه قله بیرون بیاید، قطعاً تمامی افراد را شگفت‌زده خواهد کرد. در جنوب جاده کهیر به زرآباد، قله‌ای وجود دارد که به آن قله گل افشان می‌گویند. این کوه کاملاً فعال بوده و از دهانه آن گلی خاکستری‌رنگ بیرون می‌آید. بدون شک بازدید از این قله کم‌ارتفاع در سفر به چابهار، عجیب‌ترین صحنه را در مقابل شما قرار خواهد داد. 

بازدید از کوه گل افشان در شهر چابهار ایران

منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات

در نزدیکی چابهار و منطقه باهوکلات، زیستگاه گاندوها واقع شده است. گاندو تنها تمساح بومی ایران است که در این منطقه حفاظت شده می‌توانید آن را از نزدیک مشاهده کنید. 

تمساح های منطقه محافظت شده گاندو در چابهار

ساحل صخره‌ای چابهار

یکی دیگر از سواحل بسیار زیبای چابهار،  ساحل صخره‌ای نام دارد. این ساحل که در حاشیه دریای عمان قرار دارد، به لطف صخره‌های بزرگ و موج‌های زیبای خود، توانسته محبوبیت بسیار زیادی میان گردشگرها کسب کند. 

ساحل صخره ای چابهار

فواره چابهار

یکی دیگر از جاذبه‌های عجیب و شگفت‌انگیز چابهار، فواره بلوچستان است. این فواره در اثر برخورد موج آب به صخره‌ها به وجود می‌آید. در واقع حفره بسیار زیبایی در کنار ساحل به وجود آمده که برخورد آب دریا به زیر آن باعث می‌شود آب با فشار زیادی از حفره بیرون بیاید. 

بازدید گردشگران از فواره چابهار

درخت مکرزن

در سفر به چابهار بازدید از درخت مکرزن را از دست ندهید. این درخت که با نام‌های انجیر معابد، لوور و انجیر هندی هم شناخته می‌شود، به دلیل قدمت بالا، شاخه‌های تنومند و برگ‌های بزرگ شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. 

ساحل بریس

ساحل بریس یکی دیگر از سواحل دیدنی چابهار و دریای عمان است که بندر صیادان محلی هم به شمار می‌آید. روزانه لنج‌های بسیار زیادی در این بندر لنگر می‌اندازند که دیدن آنها در کنار ساحل و آب بسیار روشن دریای عمان خالی‌ازلطف نیست. 

جاذبه‌های تاریخی چابهار

اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه زیادی دارید، می‌توانید از موزه محلی چابهار، مسجد جامع درک، مسجد جامع تیس، قلعه پیروز گت، ساختمان تلگراف‌خانه و... دیدن کنید. 

 

مراکز خرید و بازارهای شهر چابهار

خرید از بازارها و  مراکز خرید مختلف، یکی از جذابیت‌های تمام‌نشدنی سفر به چابهار است. در این شهر بازارها و مراکز خرید مختلفی وجود دارند که مهم‌ترین و محبوب‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • بازار پردیس چابهار در 10 کیلومتری چابهار
  • مجتمع تجاری صدف در بلوار شهید ریگی
  • مجتمع تجاری تیس در منطقه آزاد چابهار
  • مجتمع تجاری صالحیار در جاده کنارک
  • بازار فردوس چابهار در کنار اداره منطقه آزاد
  • بازار ابریشم در مسیر کنارک
  • مرکز تجاری الماس در مسیر کنارک
  • بازار طلای چابهار در کنار پارک بهار
  • دکه بازار چابهار در خیابان فردوسی
  • بازار زن‌ها در بلوار امام خمینی
  • بازار تاناکورا در کنار اسکله کنارک

 

هتل‌ها و محل اقامت در چابهار

انتخاب یک هتل یا اقامتگاه خوب، لذت سفر به چابهار را برایتان چند برابر می‌کند. در این شهر انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف وجود دارند که هریک از آنها باتوجه‌به کیفیتی که ارائه می‌کنند، قیمت خاصی را به شما ارائه خواهند کرد. در جدول زیر می‌توانید انواع هتل‌های چابهار را مشاهده کنید:

هتل 4 ستاره هتل بین‌المللی لاله (Chabahar Laleh International Hotel) در انتهای بلوار امام خمینی
هتل لیپار چابهار (Lipar hotel Chabahar) در نزدیکی ساحل چابهار
هتل فردوس چابهار (Ferdows Hotel Chabahar) در خیابان تجارت 
هتل بین‌المللی شاهان (Shahan International Hotel) در کنار اداره پست
هتل 3 ستاره هتل ونوس چابهار (Venus Beach Hotel Chabahar) در بلوار شهید ریگی
هتل  آذین چابهار (Azin Hotel Chabahar) در انتهای بلوار قدس
هتل رز مکران چابهار (Rose Makoran hotel) در بلوار شهید ریگی
هتل 2 ستاره هتل سپیده (Sepideh Hotel) در خیابان فردوسی

 

 

نحوه سفر به شهر چابهار

برای رفتن به شهر چابهار می‌توانید راه‌های مختلفی را امتحان کنید. ازآنجایی‌که چابهار دارای فرودگاه است، بهترین و آسان‌ترین راه برای رفتن به این شهر، تهیه بلیت هواپیما است. البته پایانه‌های اتوبوس‌رانی و قطار هم برای رفتن به این شهر وجود دارد، اما فاصله بسیار زیاد چابهار تا سایر شهرهای ایران باعث شده که در این نوع سفرها خستگی بسیار زیادی را تجربه کنید. 

با اینکه سفر با قطار راحت‌تر است، اما با استفاده از قطار باید ابتدا به بندرعباس بروید و از آنجا با اتوبوس مسیر بندرعباس به چابهار را طی کنید. توجه داشته باشید که سفر با ماشین شخصی همیشه یکی از گزینه‌های جذاب برای مسافرت است، اما اگر توان رانندگی در مسیرهای گرم و طولانی جنوب را ندارید، روش‌های دیگر را برای مسافرت انتخاب کنید. 

بدون شک بهترین و آسان‌ترین روش برای سفر به چابهار، خرید تورهای مسافرتی این شهر است. آژانس‌های مسافرتی تمام برنامه سفر به این شهر را به طور کامل می‌چینند تا سفری شاد و به‌یادماندنی را تجربه کنید.  

سفر به شهر چابهار ایران و بازدید از صخره ها و دریا

 

حمل‌ونقل عمومی در شهر چابهار

درصورتی‌که با ماشین شخصی به چابهار سفر نکنید، حتماً به وسایل حمل‌ونقل عمومی آن نیاز پیدا می‌کنید. در این شهر وضعیت حمل‌ونقل بسیار مناسب بوده و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از مکانی به مکان دیگر جابه‌جا شوید. اصلی‌ترین وسیله حمل‌ونقل در چابهار، اسنپ است. 

تاکسی‌های اینترنتی به دلیل امنیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه، محبوبیت بیشتری در میان مردم چابهار و گردشگران این شهر دارند. البته تاکسی‌های خطی و آژانس‌‌ها و اتوبوس‌های شهری زیادی هم در شهر چابهار وجود دارند تا مسافرها را جابه‌جا کنند. توجه داشته باشید که در چابهار تحت هیچ شرایطی از وسایل حمل‌ونقل شخصی استفاده نکنید. 

 

هزینه سفر به چابهار

یکی از مسائل مهمی که قبل از سفر باید آن را بررسی کنید، هزینه‌های سفر است. طبیعتاً برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه سفر به چابهار، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. انتخاب روش مسافر یا تور زمینی یا هوایی، انتخاب نوع هتل، خوردوخوراک، تعداد روزهای سفر، خریدها، انتخاب آژانس مسافرتی و... از جمله فاکتورهایی هستند که به‌صورت مستقیم هزینه‌های سفر را تحت‌تأثیر قرار خواهند داد. 

هزینه سفر  و گردش در چابهار

 

شماره‌تلفن‌های ضروری شهر چابهار

داشتن شماره‌تلفن‌های ضروری مقصد، همواره یکی از نکات مهم و طلایی مسافرت است که باید به آن دقت کنید. در هنگام سفر به چابهار علاوه بر شماره پلیس (110) و اورژانس (115) باید شماره‌های دیگری را هم داشته باشید. این شماره‌های ضروری عبارت‌اند از:

  • آتش‌نشانی: 125
  • فرودگاه: 5435332005
  • اطلاعات پرواز: 119
  • بیمارستان امام علی چابهار: 5435333019

 

سیم‌کارت‌های شهر چابهار

چابهار هم مانند سایر شهرهای ایران از لحاظ آنتن‌دهی و سرعت اینترنت وضعیت مطلوبی را در اختیارتان قرار خواهد داد تا بدون هیچ مشکلی کارهای خود را انجام دهید. در این شهر می‌توانید از تمام اپراتورهای ایران از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل و... استفاده کنید. 

 

وضعیت امنیت شهر چابهار 

همان‌طور که گفتیم، شهر چابهار علاوه بر اهمیت اقتصادی و استراتژیکی که دارد، همواره مقصد جذابی برای گردشگران بوده است. سیستم امنیتی ایران همواره به شکل خاصی در این شهر برقرار است تا شما و سایر افراد با خیال راحت به گشت‌وگذار بپردازید. با اینکه اقدامات امنیتی توسط نیروی انتظامی انجام شده و تمام هتل‌ها هم امنیت کامل دارند، اما در سفر به چابهار و هر شهر دیگری باید یک‌سری نکات مهم را رعایت کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • به‌اندازه کافی پول نقد با خود داشته باشید، اما توجه کنید که مقدار آن زیاد نباشد.
  • طلاهای و جواهرات خود را به همراه نداشته باشید.
  • مدارک خود را در جای امنی قرار دهید. 
  • در مکان‌های شلوغ مواظب بچه‌های خود باشید. 

 

دانستنی‌های کاربردی شهر چابهار

درباره شهر چابهار نکات مهمی وجود دارد که حتماً باید آنها را بدانید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

  • چابهار فاصله زیادی تا شهرهای مرکز و شمالی ایران دارد، به همین دلیل سفر هوایی بهترین و عاقلانه‌ترین روش برای سفر به این شهر است. 
  • چابهار منطقه آزاد تجاری-صنعتی است، پس باید انتظار افزایش قیمت‌ها به نسبت سایر شهرها را داشته باشید. 
  • در این شهر امکان رنت ماشین وجود دارد. 
  • چابهار 1800 کیلومتر تا تهران فاصله دارد.
  • اگر با قطار به چابهار می‌روید، بعد از رسیدن به بندرعباس باید حدود 700 کیلومتر دیگر را طی کنید. 

دانستنی های سفر به چابهار یکی از مناطق آزاد ایران

 

شرایط سفر به چابهار

شرایط سفر به چابهار مسئله دیگری است که معمولاً باید آن را مدنظر قرار دهید. یکی از شرایط مهم سفر به چابهار، داشتن زمان زیاد است. اگر بخواهید شخصاً به این شهر سفر کنید، برای مسیر رفت‌وبرگشت (بسته به مبدأ شما) باید حداقل 3 الی 4 روز را اختصاص دهید. 

شرایط دیگری که باید در نظر بگیرید این است که سفر به چابهار با هواپیما مقداری هزینه‌بردار است. پس ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمکن مالی برای سفر به این شهر را دارید. در نهایت باید میانه خوبی با هوای آفتابی و پیاده‌روی در چنین هوایی داشته باشید. البته در برخی از اوقات سال رطوبت و شرجی هوا هم بر شهر حاکم شده و شما را مقداری اذیت خواهد کرد. 

 

سفر به چابهار با آژانس سفریار

شهر زیبای چابهار یکی از بهترین و مناسب‌ترین مقاصد گردشگری برای سفر به جنوب کشور است. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های طبیعی و سواحل بی‌نظیری است که شما با دیدن آنها حسابی ذوق‌زده خواهید شد. بدون شک بهترین و آسان‌ترین راه برای سفر به چابهار، مراجعه به آژانس‌های مسافرتی است. 

آژانس سفریار یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های کشور است که انواع تور چابهار را با قیمت مناسب اجرا خواهد کرد. این آژانس معتبر پکیج کاملی برای تورهای چابهار آماده کرده و در طول سفر بهترین خدمات ممکن را به شما ارائه می‌کند. 

در این مطلب به طور کامل راهنمای سفر به چابهار را برایتان تنظیم کردیم تا با اطلاعات جامع‌تری به این شهر سفر کنید. اگر درباره سفر به چابهار و خرید تورها سوال خاصی دارید، به سایت سفریار (safaryaar.com) مراجعه کنید و با مشاورین (02191006828) تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول
  • شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان و جنوبی‌ترین نقطه آن قرار دارد. 

  • چابهار علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، آب‌وهوای بسیار خوبی دارد. در واقع چابهار خنک‌ترین شهر جنوب بوده که در طول سال آب‌وهوای معتدلی دارد. 

  • ازآنجایی‌که فاصله چابهار با بیشتر شهرهای ایران زیاد است، سفر هوایی به همراه تورهای مسافرتی، بهترین و مناسب‌ترین روش به شمار می‌آید. 

  • عوامل مختلفی مانند روش سفر (هوایی یا زمینی)، انتخاب نوع هتل، وعده‌های غذایی، میزان استفاده از اسنپ، تعداد روزهای سفر و انتخاب آژانس مسافرتی معتبر روی هزینه‌های نهایی سفر تأثیر مستقیم می‌گذارند. 

  • ساحل شب‌تاب، مکران، تیس، گواتر و درک از جمله سواحل مشهور و بسیار زیبای چابهار هستند. 

  • در این شهر انواع صنایع‌دستی‌های زیبا و شیرینی‌های خوشمزه درست می‌شود که شما می‌توانید برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید. 

  • آژانس مسافرتی سفریار یکی از معتبرترین آژانس‌های مسافرتی است که بهترین تورهای چابهار را با قیمت‌های مناسب برگزار می‌کند. 

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها