راهنمای سفر به پاتایا

راهنمای سفر به پاتایا

در حال برنامه‌ریزی سفر به تایلند هستید؟ دوست دارید یک سفر عالی را تجربه کنید؟ پاتایا مقصد مناسبی برای انتخاب خواهد بود. سفر به پاتایا از توریستی‌ترین شهرهای تایلند یک تجربه خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. این شهر از مناظر بکر و شگفت‌انگیز برخوردار بوده و می‌توانید انواع تفریحات آبی را در آن تجربه کنید. علاوه‌براین، جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های سرگرمی و تفریحی متنوعی در این شهر وجود دارد. همین ویژگی‌ها این شهر را به مقصدی ایده‌آل برای یک تعطیلات عالی تبدیل کرده است.

 در این مطلب از راهنمای سفر به پاتایا از سفریار بیشتر درباره این شهر صحبت خواهیم کرد. شما با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی درباره این شهر، جاهای دیدنی، هزینه سفر و بسیاری موارد دیگر به دست خواهید آورد.

معرفی و تاریخچه شهر پاتایا تایلند

خیلی از ما اسم پاتایا را به‌عنوان یکی از مقاصد توریستی معروف شنیده‌ایم، اما پاتایا کجاست و در کدام کشور قرار دارد؟ یکی از شهرهای معروف تایلند برای گذراندن یک تعطیلات عالی با سواحل زیبا، پاتایا است. وقتی به این کشور سفر کنید متوجه خواهید شد فضای شهری پاتایا مدرن‌سازی شده است. همین عامل هم این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری مدرن تبدیل کرده است. با این وجود وقتی به گردش در این شهر بپردازید، متوجه خواهید شد هنوز توانسته بخش قابل‌توجهی از تاریخ و فرهنگ غنی خود را حفظ کند. 

تا اواسط دهه 1900، پاتایا یک دهکده ماهیگیری کوچک بود. با کشف آن در دهه 1960 توسط سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام، اوضاع برای این شهر تغییر کرد. رفته‌رفته گردشگران زیادی برای بازدید از طبیعت شگفت‌انگیز این شهر به آنجا رفتند. این روند باعث شد تا اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی و توریستی بیشتر شود. 

یکی از جاذبه‌های دیدنی اصلی در این شهر، معابد بودایی است. مهم‌ترین آن‌ها در تپه Phra Tamnak قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی و گردشگری متعدد دیگری هم در این شهر وجود دارد. در سفر به پاتایا حتما از این مکان‌ها بازدید کنید؛ تجربه منحصربه‌فردی خواهد بود.

بازدید و سفر از شهر سرسبز پاتایا تایلند

اطلاعات و شماره‌های ضروری شهر پاتایا تایلند

قبل از سفر به پاتایا شما باید اطلاعاتی درباره این شهر کسب کنید و شماره‌های ضروری مورد نیاز را به خاطر بسپارید. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات و شماره‌های مهم را مشاهده کنید:

نیاز به اخذ ویزا دارد
واحد پول بات تایلند
زمان محلی GMT+7
زبان رسمی  تایلندی
دین / مذهب اکثریت مردم بودایی
بهترین زمان برای سفر پاییز و زمستان
پیش شماره پاتایا 38
شماره آتش نشانی 199
شماره پلیس  1195
پلیس گردشگری 1155
پلیس اتوبان 425440-038
اورژانس 1719

 

موقعیت جغرافیایی

اگر قصد سفر به این شهر توریستی را دارید، اول ببینیم پاتایا کجاست. این شهر در 150 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک، پایتخت تایلند، قرار دارد. مساحت پاتایا 53.4 کیلومترمربع است. موقعیت جغرافیایی پاتایا باعث شده تا این شهر اغلب آب ‌و هوای مناسبی داشته باشد. به همین دلیل هم وقتی به گردش در این شهر بپردازید، متوجه طبیعت بکر و زیبا آن خواهید شد.

در واقع باید بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به پاتایا، همین طبیعت زیبای آن است. مناظر چشمگیر آن توریست‌ها را از سراسر دنیا برای گردش و عکس گرفتن به اینجا کشانده است. 

پاتایا بر روی نقشه جغرافیایی

 

آب و هوای پاتایا و بهترین فصل سفر

به دلیل موقعیت شهر پاتایا در قاره آسیا، این شهر آب‌ وهوایی استوایی داشته باشد. به‌طورکلی، آب وهوای پاتایا را به سه فصل مختلف می‌توان تقسیم کرد:

  • فصل گرم در پاتایا شامل ماه‌های فروردین تا خرداد است که دمای آن از 30 درجه سانتیگراد هم بالاتر می‌رود. معمولاً در این فصل توریست‌های کمتری برای سفر به این شهر تمایل دارند و فضای شهر خلوت‌تر است. از طرف دیگر، خیلی از گردشگران دقیقاً به دلیل خلوت بودن شهر از گرمای هوا چشم‌پوشی کرده و این موقع از سال را برای سفر انتخاب می‌کنند. 
  • در ماه‌های تیر تا آبان، دمای هوا همچنان حدود 30 درجه سانتیگراد است اما بارش‌های شدیدی را شاهد هستیم. علاوه‌براین، در این فصل علاوه‌بر باران، بادهای شدیدی هم می‌وزد. 
  • اگر می‌خواهید در فصل خنک سال به پاتایا سفر کنید، ماه‌های آذر تا اسفند را انتخاب کنید. این روزها تقریباً مصادف با اواخر پاییز و زمستان ایران بوده و شرایط آب‌وهوا مساعدتر است. میانگین دمای هوا در این فصل، حدود 25 تا 30 درجه سانتیگراد بوده و بهترین زمان برای سفر به پاتایا خواهد بود. 

 

جشنواره‌ها و مراسم آیینی و فرهنگی 

یکی از دلایل سفر به پاتایا، فستیوال‌ها و جشنواره‌های آیینی و فرهنگی متنوع آن است. این جشن‌ها در فصول مختلف در این شهر برگزار می‌شوند. در راهنمای سفر به پاتایا این رویدادها را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم:

کارناوال پاتایا (Pattaya Carnival)

کارناوال پاتایا، از معروف‌ترین جشنواره‌های این شهر است. این کارناوال هر ساله در ماه فوریه (بهمن ماه) برگزار می‌شود. این رویداد شامل یک رژه زمینی، مسابقات زیبایی، نمایش‌های فرهنگی و موسیقی، نمایش کالاهای مختلف، مسابقات ساخت قلعه‌های شنی، ورزش‌های آبی و ... است. برای دیدن این کارناوال باید به ساحل جامتین (Jomtien) بروید. 

شنا شهرواندان در ساحل جنتامان

جشنواره بین المللی موسیقی پاتایا

یکی از جذاب‌ترین رویدادهایی که در سفر به پاتایا می‌توانید از آن بازدید کنید، جشنواره موسیقی است. علاقه‌مندان به موسیقی هرساله در پاتایای جنوبی جمع می‌شوند. در این محل می‌توان به تماشای اجراهای مختلف در سبک‌های راک، پاپ، جاز، هیپ‌هاپ و کانتری نشست. همچنین، غرفه‌هایی توسط شرکت‌های تولید و ضبط قطعات موسیقی برپا شده و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. زمان برگزاری این فستیوال، ماه مارس (اسفند) است. 

جشنواره میوه

جشنواره میوه از رویدادهای خوشمزه‌ در این شهر محسوب می‌شود. این جشن هرساله در ماه می (اردیبهشت) در پاتایای مرکزی برگزار می‌شود. مردم محلی چونبوری (Chon Buri) و استان‌های همجوار در منطقه شرقی، انواع محصولات خود مانند دوریان، انبه، منگوستین، لانگان، رامبوتان و ... را در این فستیوال به نمایش می‌گذارند. مسابقات میوه، رژه ماشین‌های تزئین شده با میوه، نمایشگاه‌های کشاورزی و ... از رویدادهای مختلف در این جشنواره است. 

ماراتن پاتایا

در ماه جولای، ماراتن پاتایا در سه دسته اصلی برگزار می‌شود. این دسته‌ها شامل ماراتن کامل 42.195 کیلومتری، نیمه ماراتن 21.10 کیلومتری و ربع ماراتن 10.55 کیلومتری هستند. دو دسته فرعی ماراتن با ویلچر و ماراتن دانش‌آموزی، از رویدادهای جانبی این جشنواره هستند. نه‌تنها مردم محلی، بلکه شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا برای این ماراتن به پاتایا می‌روند. 

جشنواره گیاه‌خواری پاتایا

جشنواره گیاه‌خواری یک رویداد 11 روزه است که سالانه در ماه اکتبر برگزار می‌شود. این جشنواره شامل راهپیمایی‌های بزرگ در شهر است. شرکت کنندگان باید با لباس سفید در آن حضور پیدا کنند. 

جشنواره سونگکران پاتایا (Songkran Festival)

جشنواره سونگکران که به نام جشنواره وان لای پاتایا (Pattaya Wan Lai Festival) هم شناخته می‌شود، هر ساله در 19 آوریل برگزار می‌شود. این فستیوال درواقع یک جشنواره آب‌بازی است. این جشنواره، برای خنک‌شدن در شروع فصل گرما اجرا می‌شود. 

آب بازی شهرواندان و گردشگران در جشنواره سونگکران پاتایا

مسابقات بوفالو

جشنواره بوفالو، در ماه اکتبر، در استان چونبوری برگزار می‌شود. در ابتدا، کشاورزان بوفالوهای خود را با گل، پارچه‌های رنگارنگ و وسایل تزئینی مختلف آماده می‌کنند. سپس، برای یک رژه طولانی آن‌ها را به محل جشن می‌آورند. همچنین، در این جشنواره مسابقاتی برای انتخاب بهترین بوفالوها اجرا می‌شوند. سالم‌ترین و قوی‌ترین بوفالوها در آن برنده خواهند شد. 

جشنواره لوی کراتونگ (Loy Krathong Festival)

با رسیدن شب ماه کامل نوامبر، جشنواره Loy Krathong برگزار می‌شود. مردم محلی در ستایش آب، در این جشنواره شرکت می‌کنند. در طول جشن، شناورهای ساخته شده از برگ موز به دریا یا رودخانه انداخته می‌شوند. شما با شرکت در این جشنواره شاهد انواع مسابقات ورزشی، مسابقات زیبایی، نمایش‌های فرهنگی و غرفه‌های غذا خواهید بود. رویدادهای دیگری هم ازجمله برگزاری نمایشگاه‌ها، آتش‌بازی و... در طول این فستیوال برگزار می‌شوند. 

 

غذاهای محلی و سوغاتی  پاتایا

در سفر به پاتایا حتماً غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. این شهر غذاهای متنوع و خوشمزه زیادی دارد که خاطره آن تا سال‌های زیادی در ذهن شما باقی می‌ماند. از محبوب‌ترین این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • سالاد پاپایا یا سام تام (Sum Tom)؛ تهیه شده با پاپایا، لوبیا سبز، سیر، چیلی، گوجه و...
  • سوپ معطر میگو یا تام یام گونگ (Sum Yum Goong)؛ تهیه شده از میگو، قارچ، علف لیمو،  چیلی، گالانگال، موسیر و ...
  • سالاد نودل شیشه‌ای یا یام وون سن (Yum Woon Sen)؛ تهیه شده از نودل، سیر، میگوی خشک، بادام زمینی، پیاز، برگ لیمو، کرفس و ...
  • پاد کراپو موو ساپ (Pad Krapow Moo Saap)؛ تهیه شده از گوشت و ریحان، چیلی، لوبیا سبز، سس سویا و شکر
  • برنج و مرغ یا گای یانک با کائو نیائو (Gai Yang with Khao Niao)
  • ماهی کبابی یا پلا پائو (Pla Pao)؛ تهیه شده از ماهی کباب شده با علف لیمو
  • کائو پاد گانگ (Khao Pad Gung) یا برنج سرخ شده با میگو
  • کائو نیائو ما مووانگ (Khao Niaow Ma Muang) یا برنج با انبه
  • پاد تای (Pad Thai)؛ نودل تایلندی سرخ شده 
  • سوپ برنج یا کائو تام (Khao Tom)

غذا محلی برنج و مرغ یا گای یانک با کائو نیائو

زمانی که به شهر پاتایا سفر می‌کنید، با رفتن به بازارهای محلی این شهر می‌توانید انواع سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی محلی آن را خریداری کنید. از معروف‌ترین سوغاتی‌ها که می‌توانید در این سفر با خودتان بیاورید، شامل موارد زیر است:

  • ظروف سفالی و لاکی
  • ظروف ساخته شده از چوب
  • صنایع‌دستی ساخته شده از نقره با حکاکی‌های زیبا
  • انواع پارچه‌های ابریشمی، پارچه‌های نخی و کتان
  • عروسک‌های دست‌ساز
  • کیف‌های پارچه‌ای
  • سنگ‌های گران‌قیمت
  • انواع مجسمه‌ها و... 

 

جاهای دیدنی و گردشگری پاتایا

همانطور که گفتیم، پاتایا ازجمله شهرهای برخوردار از یک تاریخ غنی است؛ بنابراین جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد. از موزه‌ها گرفته تا پارک‌های آبی، از جاذبه های دیدنی پاتایا هستند. برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را در ادامه راهنمای سفر به پاتایا بررسی می‌کنیم:

Frost Magical Ice of Siam

با بازدید از Frost Magical Ice of Siam، یک روز پرانرژی و سرگرم‌کننده را رقم می‌زنید. یک منطقه یخ‌زده با دمای زیر صفر است که در آن برخی حیوانات مناطق سردسیر هم نگهداری می‌شوند.

بازدید گردشگران از جاذبه گردشگری Frost Magical Ice of Siam

باغ وحش ببر سریراچا (Sriracha Tiger Zoo)

یکی از جاذبه‌های دیدنی که در سفر به پاتایا می‌توانید همراه خانواده از آن بازدید کنید، باغ وحش Sriracha Tiger Zoo است. این باغ وحش دارای مساحت 400,000 متر مربعی بوده که در حومه شهر پاتایا قرار دارد. در این باغ وحش، برخی حیوانات ازجمله کروکودیل، گوزن خالدار و ... نگهداری می‌شوند.

درب ورودی باغ وحش ببر سریراچا و ببرهای ماکت

تالار تاکسیدو (Tuxedo Illusion Hall)

اگر به نمایش‌های جادویی علاقه‌مند هستید، باید اجراهای تالار Tuxedo Illusion Hall را ببینید. این تالار یکی از برجسته‌ترین مکان‌های گردشگری پاتایا به‌شمار می‌رود.

آموزش در باشگاه موی تای

اگر به مبارزات رزمی و رشته موی‌تای (Muay Thai ) علاقه دارید، به باشگاه Muay Thai Gym بروید. در این سالن می‌توانید انواع مبارزات نمایشی را مشاهده کرده و لذت ببرید.

مزرعه گوسفند سوئیسی

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی پاتایا مزرعه سوئیسی است. در این مزرعه می‌توانید گوسفندان سوئیسی را از نزدیک ببینید.

سرزمین لاستیکی (Rubber Land)

شهر پاتایا ارتباط تاریخی قابل‌توجهی با لاستیک و مصنوعات ساخته شده از آن دارد. هنگام گردش در سرزمین لاستیکی می‌توانید آنها را ببینید.

جاذبه گردشگری سرزمین لاستیکی پاتایا

 

مراکز خرید و بازارهای شهر پاتایا

در سراسر شهر پاتایا می‌توانید از مراکز خرید و بازارهای مختلف بازدید کرده و از آن‌ها خرید کنید. در سفر به پاتایا می‌توانید به این مراکز خرید رفته و از برندهای معتبر خرید کنید. همچنین، در بازارهای محلی می‌توانید سوغاتی‌ها و محصولات محلی را تهیه کنید. برخی از مراکز خرید معروف و بازارهای این شهر عبارتند از:

سنترال فستیوال پاتایا (Central Festival Pattaya)

یکی از مراکز خرید معروف در پاتایا است که از سیصد مغازه تشکیل می‌شود. برندهای محبوبی ازجمله Calvin Klein، H&M، Nautica و... را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

بازدید و خرید از سنترال فستیوال پاتایا

رویال گاردن پلازا پاتایا (Royal Garden Plaza Pattaya)

در این مرکز خرید تعداد قابل‌توجهی از برندهای معروف وجود دارد. می‌توانید انواع جواهرات، کالاهای برقی و ... را از آن‌ها خریداری کنید.

بازار شناور پاتایا (Floating Market)

بازار شناور پاتایا نه‌تنها یک بازار محلی، بلکه جایی برای اجرای نمایش‌های زنده، بازدید از موزه‌ها و ... است. نمایش‌های فرهنگی، یکی از جاذبه‌های اصلی این بازار هستند. همچنین، می‌توانید برخی از غذاهای محلی و خیابانی پاتایا را در این بازار امتحان کنید.

اوتلت مال پاتایا (Outlet Mall Pattaya)

بسیاری از برندهای داخلی و بین‌المللی در این مرکز خرید حضور دارند. اوتلت مال پاتایا از مراکز خرید معروف این شهر محسوب شده و اغلب گردشگران برای خرید لباس و وسایل مختلف از آن بازدید می‌کنند.

درب ورودی مرکز خرید اوتلت مال پاتایا

 

هتل‌های پاتایا 

از آنجایی که شهر پاتایا از شهرهای توریستی تایلند به‌شمار می‌رود، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی در آن وجود دارد. تمامی گردشگران می‌توانند براساس بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. از هتل‌های لوکس و 5 ستاره گرفته تا اقامتگاه‌های معمولی و ارزان‌تر، همگی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. بنابراین هر گزینه‌ای انتخاب شما باشد، رضایت شما در سفر به پاتایا جلب خواهد شد. برخی از معروف‌ترین و بهترین هتل‌های پاتایا عبارتند از:

هتل 5 ستاره هتل گرند سنتر پوینت پاتایا (Grande Centre Point Pattaya) 
هتل سیام دیزاین (Siam Design Hotel Pattaya) 
هتل 4 ستاره هتل آمبر پاتایا (Hotel Amber Pattaya) 
هتل گراس سرویس (The Grass Serviced Suites) 
هتل هالیدی اکسپرس (Holiday Inn Express Pattaya Central) 
هتل ال کی امپرس (LK The Empress)
هتل آردن (Aden Hotel and Residence by At Mind) 
هتل هالیدی این (Holiday Inn Pattaya)
هتل ایبیس پاتایا (Ibis Pattaya)

 

 

نحوه سفر به پاتایا

اصلی‌ترین روش سفر به پاتایا سفر هوایی است. توجه داشته باشید، برای سفر به این شهر باید ابتدا به یکی دیگر از شهرهای تایلند مانند بانکوک بروید. یکی از مهمترین شرایط سفر به پاتایا هم گرفتن پاسپورت تایلندی است. ایرانیانی که قصد دارند یک سفر توریستی کوتاه به تایلند و هریک از شهرهای آن داشته باشند، باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنند.

برای اینکه سفری لذت‌بخش‌تر داشته باشید و مراحل را ساده طی کنید، می‌توانید با تور پاتایا به سفر بروید. با سفر ازطریق تور شما مطمئن هستید تمام برنامه‌های سفر از قبل مشخص بوده و با خیال راحت از سفرتان لذت می‌برید. جهت مشاهده تورها می‌توانید به صفحه تورهای تایلند در سفریار مراجعه کرده یا با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 

حمل و نقل عمومی در پاتایا

یکی از دلایل جذاب سفر به پاتایا، سیستم حمل‌ونقل عمومی ساده و کارآمد در سطح این شهر است. برای هر سفر داخل شهر با اتوبوس‌ها، باید حدود 10 تا 50 بات تایلندی هزینه کنید. البته به غیر از اتوبوس از وسایل حمل‌ونقل دیگر هم می‌توانید استفاده کنید. تاکسی‌ها و تاکسی‌های موتوری گزینه‌های‌ دیگری برای رفت و آمد داخل شهر هستند. موتورهای تاکسی، نسبت به تاکسی‌های معمولی ارزان‌تر بوده و تعداد بیشتری از آن‌ها داخل شهر هستند. بنابراین، اگر این وسیله حمل‌ونقل را انتخاب کنید، دسترسی‌های بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر وسایل نقلیه عمومی، می‌توانید خودتان موتور یا ماشین اجاره کنید. اسکوترها هم گزینه دیگری هستند که برای رفت‌وآمد در شهر می‌توانید آن‌ها را اجاره کنید. اگر گواهینامه بین‌المللی دارید، به‌راحتی می‌توانید یک خودرو اجاره کرده و راحت‌تر در شهر بگردید. در نهایت، برای رفتن به جزایر اطراف پاتایا می‌توانید از کشتی یا قایق‌های تندرو استفاده کنید که از اسکله بالو ‌های (Balu Hai) حرکت می‌کنند. 

 

هزینه سفر به پاتایای تایلند 

مهم‌ترین نکته‌ای که در ادامه راهنمای سفر به پاتایا به آن می‌پردازیم، هزینه‌های سفر شما است. به‌طورکلی می‌توان گفت که سفر به این شهر یک سفر نسبتاً اقتصادی است. هزینه سفر به پاتایا به عوامل مختلفی بستگی دارد که اغلب آن‌ها با انتخاب‌های متفاوت شما در ارتباط هستند. برای مثال، طبیعی است که اگر یک هتل لوکس را برای اقامت انتخاب می‌کنید، هزینه‌هایتان به نسبت انتخاب یک هتل معمولی‌تر، بیشتر است.

به‌صورت کلی برای اقامت، غذا و فعالیت‌های سرگرمی، می‌توانید انتظار داشته باشید که در روز حدود 50 تا 70 دلار هزینه کنید. این مبلغ به‌راحتی تا 30 دلار هم می‌تواند کاهش پیدا کند.

اگر یک سفر 4 روزه در سال ۱۴۰۲ را در نظر بگیریم، متوسط هزینه‌های سفر به پاتایا برای هر نفر حدود 300 دلار خواهد بود. متوسط هزینه‌ها به‌صورت زیر هستند:

  • هزینه محل اقامت از 60 تا 100 دلار
  • غذا 60 تا 80 دلار
  • حمل و نقل 20 تا 30 دلار
  • فعالیت‌های سرگرمی 100 تا 150 دلار

سفر به پاتایا و بازدید از سواحل

 

سیم کارت‌های پاتایا

برای آن که بتوانید با دوستان و اعضای خانواده‌تان در طول سفر به پاتایا در ارتباط بمانید، می‌توانید یک سیم‌کارت خریداری کنید. اپراتورهای متنوعی در پاتایا و تایلند وجود دارند. معروف‌ترین آن‌ها سیم‌کارت‌های DTAC، AIS و True Move هستند. از بین این گزینه‌ها، DTAC ضعیف‌ترین شبکه 5G را دارد. AIS هم یک گزینه گران است؛ اما محدودیت سرعت اینترنت ندارد. سیم کارت True Move هم دارای محدودیت سرعت داده است و مشخص نیست چه زمانی اینترنت 4G یا 5G را دریافت می‌کنید.

 

امنیت در شهر پاتایا

به‌طورکلی، می‌توان گفت که سفر به پاتایا از امنیت مطلوبی برخوردار است. با این وجود، مانند سفر به هر شهر یا کشور دیگری، مهم است که جانب احتیاط را رعایت کنید. بهتر است هتل‌های معروف‌تر و بزرگ‌تر را انتخاب کنید. اگر هم با تور یا به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، بهتر است از جمع دوستان‌تان خارج نشوید.

اگر تنها هستید، بهتر است شب‌ها برای پیاده‌روی تنهایی در جاهای خلوت بیرون نروید. براساس داده‌های منتشرشده از وب سایت numbeo.com، شاخص کلی جرم در پاتایا 50.38 (از یک مقیاس امنیتی 0 تا 100) است و می‌تواند گفت که شهر نسبتاً امنی است. 

پیاده روی شهروندان در خیابان ها و امنیت پاتایا

 

سفر به پاتایا با سفریار 

در این مطلب تلاش کردیم هر آنچه لازم است درباره سفر به پاتایا بدانید را گردآوری کنیم. از آب وهوای پاتایا گرفته تا جاهای دیدنی آن را مورد بررسی قرار دادیم. درباره هتل‌ها صحبت کردیم و گفتیم هنگام بازدید از این شهر به کدام جشنواره‌ها می‌توانید بروید. اگر برای رفتن به این شهر از تایلند به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، می‌توانید وب سایت سفریار را بررسی کنید. 

برای خرید تور پاتایا می‌توانید با کارشناسان مجموعه سفریار تماس بگیرید تا تمامی اطلاعات را به دست آورید. شماره تماس این مجمووعه (02191006828) است. 

سوالات متداول
  • از نوامبر تا فوریه، یعنی پاییز و زمستان ایده‌آل‌ترین زمان برای رفتن به پاتایا است. آب و هوا در این فصل‌ها مطلوب هستند.

  • ایرانیان برای سفر توریستی به هریک از شهرهای تایلند به ویزا نیاز دارند. شرط اصلی برای این سفر، دریافت پاسپورت توریستی تایلندی است. 

  • به‌طور متوسط، به ازای هر روز ماندن در پاتایا باید حدود 50 تا 70 دلار هزینه کنید. این هزینه‌ها شامل غذا، اقامت، فعالیت‌های گردشگری و ... می‌شود. برای یک سفر چهار روزه به این شهر، می‌توایند انتظار داشته باشید که حدود 300 دلار هزینه کنید.

  • از بهترین روش‌های سفر به پاتایا، خرید تور پاتایا از آژانس مسافرتی سفریار است.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها