بهترین سواحل ترکیه در تابستان

بهترین سواحل ترکیه در تابستان

سواحل ترکیه در تابستان از جمله جاهای دیدنی ترکیه هستند که در بین گردشگران گزینه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار، برای سفر به شمار می‌روند. این سواحل به دلیل مناظر زیبا، امکانات تفریحی، اقامتی و ورزشی فوق‌العاده و آب و هوای بسیار مناسب، همه ساله مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود می‌کشانند. جذابیت و محبوبیت بالای این سواحل سبب شده است تا کشور ترکیه به یک قطب گردشگری در دنیا تبدیل شود.
ما در مجله گردشگری سفریار به بررسی تعداد زیادی از محبوب‌ترین و بهترین سواحل ترکیه پرداخته‌ایم تا در تابستان با آگاهی کامل و فکری راحت سفر کنید؛ همراه ما باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.

ساحل پاتارا (Patara)

ساحل پاتارای ترکیه که با شن‌های سفید آراسته شده است، در امتداد تپه‌ای قرار دارد که از درختان انجیر، انار، گردو و زیتون پوشیده شده است. در سمت جنوب شرقی این ساحل امکانات رفاهی فراوانی با قیمت‌های بسیار مناسب در اختیار گردشگران قرار داده شده است. این ساحل که به لحاظ مکانی در منطقه گلمیش واقع شده است؛ به عنوان طولانی‌ترین ساحل ترکیه شناخته می‌شود. 

 

ساحل بدروم (Bodrum)

ساحل بدروم که از سواحل شناخته شده ترکیه به شمار می‌رود؛ سابقه طولانی در پذیرش گردشگران در تابستان دارد. با توجه به سابقه طولانی این ساحل در پذیرش گردشگران، امکانات رفاهی آن کامل است و حتی می‌توان گفت این امکانات فراتر از تصورات گردشگران است.

 

ساحل اولودنیز (Oludeniz)

دیگر ساحلی که می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین سواحل ترکیه نام برد، ساحل اولودنیز است که با مناظر شگفت‌انگیزاش چندین دهه است که پذیرای گردشگران خارجی است. این ساحل که در استان موغلای ترکیه واقع شده، با کوه و جنگل احاطه شده است. علاوه بر امکانات لازم برای شنا کردن، امکانات دیگری از جمله قایق، پاراگلایدینگ، تخت‌های مناسب آفتاب‌گیری و ... قرار داده شده است که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ساحل اولودنیز

 

ساحل کالکان (Kalkan)

کالکان که در گذشته به عنوان یک دهکده ماهیگیری شناخته می‌‍شد؛ به دلیل وجود مناظر طبیعی مانند شن‌های سفید رنگ، تپه‌های زیبا به تدریج از اوایل دهه 1980 به یک مکان تفریحی برای گردشگران خارجی تبدیل شد. این ساحل که در نزدیکی پاتارا قرار گرفته است، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

ساحل آلانیا (Alanya)

قرار گرفتن ساحل آلانیا در یک مکان کوهستانی و نزدیکی یک قلعه تاریخی، سبب شده است تا این ساحل به یکی از بهترین سواحل ترکیه در تابستان تبدیل شود. مناظر شگفت‌انگیز طبیعی در کنار امکانات رفاهی و تفریحی کاملی که در نزدیکی این ساحل قرار دارند؛ سبب شده تا ساحل آلانیا همه ساله مسافران زیادی را به خود ببیند. 

ساحل آلانیا

 

ساحل مارماریس (Marmaris)

ساحل مارماریس یکی از زیباترین و بهترین سواحل ترکیه است. آب و هوای این ساحل در کنار مناظر زیبا و خیره‌کننده‌، آن را به یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار ترکیه تبدیل کرده است. مجهز شدن ساحل به امکانات تفریحی و رفاهی، به جذابیت این ساحل برای گردشگران افزوده است.

ساحل مارماریس

 

ساحل بلک (Belek)

ترکیب ساحل ماسه‌ای بلک با مناظر طبیعی مانند کوه و دریا، زیبایی وصف‌نشدنی را برای این ساحل رقم زده است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این ساحل که در 36 کیلومتری غرب آنتالیا قرار گرفته است از مکان‌های تفریحی، ورزشی، رفاهی و اقامتی کاملی برخوردار است که لذت استفاده از این ساحل را چندین برابر کرده و خود به تبلیغی برای این ساحل تبدیل شده است.

 

ساحل فتحیه (Fethiye)

ساحل فتحیه ترکیه در فاصله 800 کیلومتری استانبول و غرب این کشور واقع شده است. این ساحل در کنار سایر مناطق دیدنی این شهر می‌تواند یکی از بهترین سواحل ترکیه در تابستان باشد. این ساحل که در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است، توسط کوه‌های پوشیده از درخت احاطه شده است که مناظر زیبا و حیرت‌آوری را برای هر بیننده‌ای رقم زده است.

ساحل فتحیه

 

ساحل سیده (Side)

دیگر ساحل زیبایی که می‌توان به آن اشاره کرد، ساحل سیده است که در شهر آنتالیا قرار داد. اطراف این ساحل با انبوهی از درخت پوشیده شده است که چشم‌انداز فوق‌العاده جذابی را ایجاد نموده است. ترکیب آثار باستانی این ساحل با امکانات رفاهی بی‌نظیر تعبیه شده در کنار ساحل و همچنین وسایل تفریحی آن، شاید هر انسانی را به سمت خود بکشاند و خاطرات فراموش نشدنی را برای آن‌ها رقم بزند.

 

ساحل بانوان کوش آداسی (Ladies)

این ساحل برخلاف نام آن، صرفا برای استفاده بانوان ساخته نشده است. درختان نخل در اطراف این ساحل چشم‌انداز زیبایی را برای مسافران ایجاد کرده است. امکانات تفریحی و اقامتی فراوانی که در نزدیکی این ساحل ساخته شده است، راحتی و جذابیت سفر و ساحل را برای هر مسافری چندین برابر می‌کند.

 

ساحل دیدیم (Didim)

ساحل شهر دیدیم که با نام این شهر یعنی دیدیم شناخته می‌شود. به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل، یکی از بهترین سواحل ترکیه در تابستان به شمار می‌رود. شرایط آب و هوایی این ساحل آن را نه تنها در تابستان بلکه در تمام فصل‌های سال این ساحل را به  که به یک مکان تفریحی برای تمام سال تبدیل کرده است.

 

ساحل کیلیوس (Kilyos)

ساحل کیلیوس در شهر استانبول ترکیه قرار دارد که به دلیل داشتن سواحل شنی از جمله سواحل پرطرفدار و جذاب ترکیه به شمار می‌رود. امکانات تفریحی، رفاهی و ورزشی‌ای که در این ساحل قرار داده شده‌اند، سبب شده است تا این ساحل بیش از پیش مورد توجه گردشگران قرار گیرد. ساحل کیلیوس در منطقه ساریر، کومکوی شهر استانبول قرار گرفته است.

 

ساحل کلئوپاترا (Kleopatra)

نام این ساحل بر اساس نام یک شاهزاده مصری به نام کلئوپاترا که در آب‌های این ساحل شنا کرده، انتخاب شده است. این ساحل در بلوار آتاتورک شهر آلانیا قرار دارد. ترکیب این ساحل با جاذبه‌های تاریخی شهر، شاید بتواند یک محرک برای انتخاب این ساحل برای سفر تابستان باشد.

 

ساحل الیمپوس (Olympos)

ساحل الیمپوس ترکیه که در شهر آنتالیا واقع شده است؛ از جمله ساحل‌های پرطرفدار ترکیه به شمار می‌رود. مراسم‌های شبانه‌ای که در این ساحل برگزار می‌شود، آن را با دیگر ساحل‌های ترکیه متمایز کرده است. قرار گرفتن این ساحل در منطقه زیبا و جذاب کمر و اولوپینار شهر آنتالیا، باعث شده است تا مسافران زیادی از آن بازدید کنند.

 

ساحل ایچملر (Icmeler)

ساحل ایچملر که در نزدیکی شهر مارماریس واقع شده است، سبب شده است تا یک توفیق اجباری برای افرادی که از ساحل مارماریس دیدن می‌کنند باشد. این ساحل ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی (کوه، آّب نیلگون و ساحل شنی نرم به همراه درختان مختلف) را در دل خود دارد. این ساحل که در استان موغلای ترکیه قرار دارد، به خاطر مراکز ورزشی آبی، یک گزینه مناسب برای تابستان است.

 

ساحل کاپوتاش (Kaputas)

ساحل چیرالی ترکیه با آب شفاف و زلالی که دارد، یکی از سواحل محبوب ترکیه به شمار می‌رود. این ساحل نیز در منطقه کمر، اولوپینار واقع شده است. چیرالی، تنها یک ساحل نبوده و از کوه و جنگل نیز برخوردار است و در کنار تفریح‌های آبی که دارد، یکی از ایده آل ترین گزینه ها در بین سواحل ترکیه برای تابستان است.

ساحل کاپوتاش

 

ساحل چیرالی (Cirali)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در

 

ساحل لارا (Lara)

ساحل لارا یک منطقه توریستی جذاب در ترکیه است که با توجه به امکاناتی که دارد، برای انواع ورزش و تفریح‌های آبی می‌توان به آن سر زد. ساحل لارا علاوه بر سواحل زیبا و تمیز و مناظر طبیعی زیبایی که دارد، به دلیل قرارگیری در کنار مجموعه شهر شن آنتالیا سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌بیند. این ساحل در منطقه مراد پاشا و منطقه لارای ترکیه قرار دارد. 

 

ساحل آلتینکوم (Altinkum)

ساحل آلتینکوم در شهر آلتینکوم ترکیه قرار دارد. به دلیل فضای بسیار آرام، برای افرادی که از فضای شلوغ گریزان هستند یکی از بهترین سواحل ترکیه در تابستان است. باید بدانید که آلتینکوم به معنای شن های طلایی است و دلیل نامگذاری این ساحل، وجود این شن های زیباست.

ساحل آلتینکوم

 

ساحل کنیالتی (Konyaalti)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ترکیه، ساحل کنیالتی این کشور است که در منطقه مراد پاشای شهر آنتالیا واقع شده است. وجود کوه، درخت، آب‌های زلال دریا و شهر در اطراف این ساحل، جلوه‌ی ویژه‌ای به این ساحل داده است تا همه ساله شاهد گردشگران بیشماری باشد که از مناطق مختلف به این ساحل می‌آیند.

 

ساحل کاباک (Kabak)

ساحل کاباک ترکیه از جمله بهترین سواحل ترکیه در تابستان است که باید بشناسید. این ساحل که توسط برخی از گردشگران به سواحل جنوب شرق آسیا تشبیه شده است؛ در منطقه اوزونیورت ترکیه واقع شده است. این ساحل که با جنگل‌ و کوه احاطه شده است، از چشم‌اندازهای طبیعی فراوانی برخوردار است و می‌تواند خاطرات فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند.

 

ساحل فاسلیس (Phaselis)

ساحل فاسلیس که در شهر آنتالیای ترکیه واقع شده است، از مناظر شگفت‌انگیزی برخوردار است. این ساحل ترکیبی از تاریخ، طبیعت و مدرنیته بودن را برای شما نمایان می‌کند. ساحل فاسلیس (ساحل فیروزه ای) شامل یک شهر قدیمی و تاریخی است و در 16 کیلومتری شهر کمر قرار دارد.

ساحل فاسلیس

 

ساحل ایزتوزو (Iztuzu)

ساحل ایزتوزو که با نام ساحل لاک‌پشت نیز شناخته می‌شود، یک منظره بسیار جذاب برای گردشگرهاست. این ساحل حیرت‌انگیز در منطقه دالیان استان موغلای ترکیه واقع شده است. شاید بتوان گفت لاک‌پشت‌های دریایی این ساحل، آن را از دیگر ساحل‌های ترکیه متمایز کرده است. نکته جالب دیگر درباره این ساحل عدم وجود دوش است که برای جلوگیری از آلودگی شوینده‌ها است.

 

ساحل فلوریا (Floria)

ساحل فلوریا از دیگر سواحلی است که در بین گردشگرانی که به ترکیه سفر می‌کنند و همچنین خود شهروندان ترکیه بسیار محبوب است. در این ساحل امکانات تفریحی، اقامتی و ورزشی زیادی قرار داده شده است تا راحتی و زیبایی آن را برای گردشگران چندین برابر کنند. این ساحل جذاب و دیدنی در شهر استانبول ترکیه واقع شده است.

 

ساحل دالیا  (Dalia)

ساحل دالیا از جمله سواحل بسیار تمیز، آرام و خلوت ترکیه است که شاید برای افرادی که میانه‌ی خوبی با شلوغی ندارند بسیار مناسب باشد. این ساحل در شهر استانبول ترکیه واقع شده است. رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل بیشتر غذاهای دریایی سرو می‌کنند، بنابراین می‌توان کفت برای آن افرادی که علاوه بر آسایش و راحتی به دنبال تست کردن غذاهای دریایی مختلف هستند، یک گزینه عالی است. 

ساحل دالیا

 

ساحل کمر (Kemer)

ساحل کمر دیگر ساحل کشور ترکیه است که در شهر آنتالیا و نزدیکی کوه توروس واقع شده است که قرارگیری آن در کنار کوه توروس، زیبایی ساحل را چندین برابر کرده است. ساحل کمر به عنوان بهترین منطقه آنتالیا شناخته می‌شود که گردشگران بسیار زیادی را همه ساله به خود می‌بیند. در این ساحل علاوه بر امکانات تفریحی و رفاهی، مراکز خرید نیز وجود دارد که می‌توان از آن دیدن و خرید کرد.

 

ساحل گونلوکلو (Gunluklu)

ساحل گونلوکلو که به نگین فتحیه نیز معروف است، در منطقه گوجک ترکیه واقع شده است. این ساحل به واسطه جاذبه‌های طبیعی که دارد، نه تنها در بین گردشگران خارجی بلکه در بین مردم ترکیه نیز بسیار معروف است. هر ساله گردشگران زیادی از مناطق مختلف دنیا و همچنین کشور ترکیه، به این منطقه سفر می‌کنند و از زیبایی‌های این ساحل بکر و زیبا لذت می‌برند.

 

چطور به ترکیه سفر کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید تا در تابستان از بهترین سواحل ترکیه دیدن کنید؛ می‌توانید از راه‌های متفاوتی برای این سفر استفاده کنید که به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما شاید بتوان گفت برای داشتن یک سفر راحت و بدون دغدغه برای سفر به سواحل ترکیه در تابستان، استفاده از تور مسافرتی است؛ زیرا هر آنچه که لازم باشد تا شما یک سفر لذت‌بخش و بدون چالش را تجربه کنید، توسط آژانس مسافرتی برنامه‌ریزی و تهیه می‌شود و شما تنها از سفر خود لذت می‌برید.
بنابراین اگر می‌خواهید با خیال راحت به سواحل ترکیه در تابستان سفر کنید و خاطرات جذابی را در این تابستان برای خود رقم بزنید، همین الان می‌توانید تور ترکیه را در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنید و با خیالی راحت چشمانتان را ببندید و خودتان را زیر آفتاب گرم و لذت‌بخش سواحل ترکیه تصور کنید.

 

در ترکیه کجا اقامت کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید تا به صورت شخصی به سواحل ترکیه در تابستان سفر کنید، برای داشتن یک سفر راحت و آرام، لازم است تا از الان به فکر رزرو اقامتگاه خود باشید. پس اول باید مشخص کنید که قصد سفر به کدام شهر و ساحل را دارید تا از بین هتل‌های موجود، بهترین و نزدیک‌ترین هتل ترکیه به محل سفر خود را انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی

کشور ترکیه از جمله مقصدهای محبوب برای گردشگری به شمار می‌رود و همه ساله پذیرای مسافران زیادی از کشورهای مختلف جهان است. سواحل ترکیه در تابستان یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور است که یکی از اهداف اصلی گردشگران برای سفر به ترکیه به شمار می‌رود. همه سواحل ترکیه از امکانات بسیار زیاد و خوبی برای تفریح و اقامت برخوردار هستند که باعث می‌شود تا به عنوان یک مسافر با خیالی راحت به این مناطق سفر کنید. در این مقاله همه ساحل‌های معروف ترکیه را که گردشگران در تابستان از آن دیدن می‌کنند معرفی شدند. اما این که کدام یک را انتخاب کنید به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. نظرات خودتان را درباره این سواحل در کامنت با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول
  • اگر به قصد آفتاب‌گرفتن می‌خواهید به سواحل ترکیه بروید، می‌توانید سواحل کاپوتاش، کلوپترس، لارا را انتخاب کنید.

  • سواحلی همچون، اولودنیز، پاتارا ، کنیالتی و … از بهترین سواحل ترکیه هستند که گردشگران می‌توانند به صورت خانوادگی در آنجا حضور پیدا کنند.

  • اگر قصد دارید برای تفریحات شبانه به سواحل ترکیه بروید، ساحل بودروم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما برای تفریحات خانوادگی، مارماریس و ایچملر پیشنهاد می‌شود.

  • ساحل لارا، کنیالتی، مارماریس و اولودنیز از بهترین سواحل برای امکانات عالی محسوب می‌شوند.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 از بین 1 نفر

دیدگاه ها