زندگی در آفریقای جنوبی

زندگی در آفریقای جنوبی

آشنایی با مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در این صورت آنها بهتر و راحت‌تر می‌توانند در رابطه با مهاجرت خود تصمیم بگیرند. آفریقای جنوبی همانطور که از عنوان آن مشخص است، در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا واقع شده و دارای بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت است.
آفریقای جنوبی طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فردی دارد و در کنار جاذبه‌های طبیعی از نظر فرهنگی نیز یک کشور خاص محسوب می‌شود. به همین دلیل یکی از توریستی‌ترین کشورهای آفریقا به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.
همچنین برخی از افراد نیز به دلایل مختلفی زندگی در این کشور را به دیگر جاهای دنیا ترجیح می‌دهند و به آن مهاجرت می‌کنند. زندگی در آفریقای جنوبی همانند هر نقطه دیگر دنیا با مزایا و معایب مختلفی به همراه است.

مزایای زندگی در آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی هزینه زندگی نسبت به دیگر کشورها پایین است و به همین دلیل هر ساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به صورت موقت و یا دائم به آن مهاجرت می‌کنند. این کشور بین ۲ اقیانوس هند و اطلس واقع شده و آب و هوای گرم و استوایی دارد. همچنین زمستان‌های آن بسیار ملایم بوده و مردمان این کشور روزهای آفتابی زیادی را سپری می‌کنند. 
فرهنگ منحصربه‌فرد، متنوع و غنی آفریقای جنوبی زندگی در آن را کاملا خاص کرده است. به عبارت دیگر برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند و میانه خوبی با برج‌های سر به فلک کشیده، رستوران‌ها و مراکز فروش مدرن ندارند، زندگی در این کشور بسیار جذاب خواهد بود.
با یک ساعت رانندگی در طبیعت آفریقای جنوبی، می‌توان انواع و اقسام حیوانات نظیر گله گورخرها، زرافه‌ها، فیل‌ها، شیرها و غیره را از نزدیک مشاهده کرد و حتی با آنها روبه‌رو شد. از سال ۱۹۹۴ تاکنون شرایط زندگی در آفریقای جنوبی دچار تحولات زیادی شده و این کشور شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده است.
به عنوان مثال فقر مطلق در آن تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و شرایط دسترسی به برق، آب، مسکن، آموزش و غیره در مقایسه با قبل بسیار راحت‌تر شده است. به نحوی که در حال‌حاضر تقریبا همه اقشار آن به امکانات نام برده دسترسی دارند. از این‌رو ساکنان این کشور از رفاه اجتماعی نسبی برخوردار هستند و ارتباطات جمعی آن در سطح متوسطی قرار دارد.
هر فردی در ارتباط با مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی نظرات شخصی خاص خود را دارد؛ اما بطور کلی مهمترین مزایای قابل ذکر برای زندگی در آفریقا جنوبی شامل موارد زیر است.

مزایای زندگی در آفریقای جنوبی

هزینه پایین زندگی

از آفریقا جنوبی به عنوان کشور رنگین کمان و همچنین یک کشور بین‌المللی یاد می‌شود. زیرا افراد و قومیت‌های گوناگونی از نقاط مختلف دنیا به آن مهاجرت کرده‌اند. همچنین هزینه زندگی در آن پایین است. البته کیفیت زندگی نیز در سطح خوبی قرار دارد و بطور کلی با یک درآمد متعارف می توان براحتی و بدون دغدغه در آن زندگی کرد.

تنوع زبان بالا

مهاجرت قومیت‌های گوناگون از نقاط مختلف دنیا به آفریقای جنوبی، سبب افزایش تنوع زبان در این کشور شده است. به نحوی که در حال حاضر در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی وجود دارد و یکی از زبان‌های رسمی آن انگلیسی است.
زبان انگلیسی از زبان‌های رایج آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و بسیاری از مردمان آن برای برقراری ارتباط با هم از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. همچنین برای دریافت خدمات از رستوران‌ها، خرید از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها نیز از زبان انگلیسی استفاده می‌شود. به این ترتیب با داشتن تسلط کافی بر زبان انگلیسی می‌توان در آن به‌راحتی با دیگر افراد، کسب و کارها و مراکز اداری ارتباط برقرار کرد. 

خدمات درمانی خوب

در بررسی مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی، می‌توان کیفیت خدمات درمانی خصوصی را در لیست مزایای آن قرار داد. در این کشور کیفیت درمانی خصوصی بسیار بالا است. به نحوی که به جرات می‌توان گفت، کیفیت خدمات درمانی خصوصی آن در سطح کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار دارد.
تعرفه خدمات درمانی نیز در آن مناسب است و هر ساله افراد زیادی از کشورهای دیگر برای دریافت خدمات درمانی مطلوب و انجام عمل‌های جراحی مهم، مخصوصاً جراحی‌های پلاستیکی به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

قیمت پایین مسکن

خانه‌های آفریقای جنوبی بسیار متنوع هستند و برای انتخاب یک مسکن مناسب در آن گزینه‌های زیادی نظیر خانه‌های ساحلی، خانه‌های کوهستانی و غیره برای انتخاب وجود دارد. از طرف دیگر در آن قیمت خرید مسکن در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مناسب‌تر است. به این ترتیب هر فردی متناسب با سلیقه، روحیات و بودجه خود می‌توانند، خانه مناسبی را برای سکونت انتخاب کند.
البته ناگفته نماند که در آفریقای جنوبی اجاره خانه بر اساس تعداد اتاق است. به عبارت دیگر قیمت اجاره خانه بر اساس تعداد اتاق افزایش پیدا می‌کند. بنابراین کسانی که می‌خواهند در مرکز شهر یک آپارتمان یک خوابه اجازه کنند، به پول زیادی نیاز ندارند و تعرفه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر در مقایسه با تعرفه اجاره آپارتمان چند خوابه در مناطق اطراف شهر ارزان‌تر است. 

قیمت پایین مسکن

برخورداری از منابع طبیعی غنی

به جرات می‌توان گفت که زیباترین و سرسبزترین جنگل‌ها، خاص‌ترین ساحل‌ها، متفاوت‌ترین بیابان‌ها و بی‌نظیرین کوهستان‌های دنیا در آفریقای جنوبی واقع شده‌اند. طبیعت متنوع، زندگی سالم و آب و هوای پاکیزه این کشور سبب شده که ساکنان آن در درسته سالم‌ترین و شادترین مردم دنیا باشند.

 

معایب زندگی در آفریقای جنوبی

مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی خوشی‌ها و چالش‌های مختلفی را برای ساکنان آن در پی دارد. به عبارت دیگر در کنار مزایای نام‌برده زندگی در آفریقا بدون چالش نیست و با یک سری معایبی به همراه است که مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

معایب زندگی در آفریقای جنوبی

ضعف حمل و نقل عمومی

کیفیت حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی نسبت به بسیاری از کشورها دیگر ضعیف‌تر است. البته مشکل فوق در همه جای این کشور مشاهده نمی‌شود. به عبارت دیگر در برخی از بخش‌های آن کیفیت حمل و نقل عمومی در سطح خوبی قرار دارد و مردم خیلی راحت به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارند. اما متاسفانه در برخی نقاط یکی از اساسی‌ترین مشکلات، عدم دسترسی به سیستم حمل‌ونقل و عمومی است.
البته باید متذکر شد که هنوز در هیچکدام از شهرهای آفریقای جنوبی خط مترو وجود ندارد و در همه شهرهای بزرگ آن برای حمل و نقل عمومی به غیر از اتوبوس وسیله دیگری در دسترس نیست. همچنین در برخی از شهرها و حتی شهرهای بزرگ، اتوبوس‌ها نیز فقط در مسیرهای خاصی تردد دارند‌ و برای حمل و نقل به همه نقاط شهر در دسترس نیستند.
تاکسی‌های عمومی نیز در ساعات منظمی خدمات‌رسانی نمی‌کنند. همچنین قیمت بلیط پروازها هم در این کشور بسیار بالا است و به غیر از اقشار خاصی، تهیه بلیط پرواز هواپیما برای بقیه مردم و مخصوصا مردم عادی بسیار سخت و حتی غیر ممکن است. 

وقوع جرم و جنایت و بالا بودن فساد

در آفریقای جنوبی یک شرایط اجتماعی نابرابری حاکم است. به همین دلیل در آن نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی جرم و جنایت بیشتری رخ می‌دهد. با ورود به کشور آفریقای جنوبی به وضوح می‌توان متوجه این نابرابری و وجود تفاوت طبقاتی زیاد بین ساکنان آن شد. البته با این وجود، با رعایت یکسری نکات ایمنی می‌توان زندگی آرام و بی خطری در آن تجربه کرد.

نرخ بالای بیکاری

آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۸ بیشترین نرخ بیکاری در دنیا را داشته است و طبق آمارگیری‌های صورت گرفته نرخ بیکاری آن در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۷.۵ درصد بوده است. همچنین ۶.۲۱ میلیون نفر از ساکنان آن در سال ۲۰۱۸ بیکار بوده‌اند.
در طی ۱۰ سال گذشته نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی روند صعودی را طی کرده و اکنون بیشترین آمار بیکاری در دنیا را دارد و یکی از مهمترین دغدغه‌های زندگی در آن یافتن یک کار مناسب با درآمد خوب است.
در آفریقای جنوبی دستمزد‌ها بر حسب ساعات کار پرداخت می‌‌شود و میزان مهارت هر فرد تعیین کننده حداقل حقوق او است. کسانی که می‌خواهند در این کشور صاحب کار و درآمد باشند، به تخصص و مهارت در حوزه خاصی نیاز دارند. همچنین باید بتوانند کارفرما را متقاعد به استخدام خود کنند. یا آنکه بتوانند از دولت مجوز کار بگیرند.

ضعف مراقبت‌های بهداشتی عمومی

بر خلاف خدمات درمانی خصوصی، مراقبت‌های بهداشتی عمومی در آفریقای جنوبی چندان تعریفی نیست و مراقبت‌های عمومی و درمانی دولتی کیفیت بسیار ‌پایینی دارد. از آنجاییکه که بیشتر مردم آن از مراقبت‌ها و خدمات درمانی دولتی استفاده می‌کنند، قادر به دریافت خدمات درمانی و بهداشتی استانداردی نیستند.

شرایط اقتصادی بد

یکی دیگر از معایب زندگی در آفریقای جنوبی شرایط بد اقتصادی و مشکلات ناشی از این شرایط است. به عبارت دیگر شرایط بد اقتصادی موجب افزایش هزینه‌های مورد نیاز برای تامین بنزین، غذا و غیره در آن می‌شود. همچنین فاصله بسیار زیادی بین درآمد افراد ساکن در آن وجود دارد و برخی از اقشار درآمدهای بسیار بالا و برخی دیگر درآمد بسیار ناچیزی دارند.
یکی از عمده‌ترین مشکلات اقتصادی آفریقای جنوبی، ضعف و بی‌ثباتی پول آن در برابر ارزهای خارجی است. همین عامل موجب شده شرایط زندگی در آن برای بسیاری از ساکنان سخت باشد و کیفیت زندگی در آن نسبت به کیفیت زندگی در شهرهایی نظیر لندن، توکیو، نیویورک و غیره کاهش پیدا کند.
خلاصه کلام آنکه هنوز هم در کشور آفریقای جنوبی مشکلات اقتصادی بزرگی مشاهده می‌شود و برطرف شدن این مشکلات به زمان زیادی نیاز دارد. 

نگرش بد مردم آفریقا جنوبی به مهاجران 

از سال ۱۹۹۴ به بعد کشور آفریقای جنوبی، برای مهاجران به یک مکان امن تبدیل شد و مهاجران در سراسر دنیا مورد حمایت قرار گرفتند؛ اما با این وجود، برخی از بومی‌های این کشور نسبت به مهاجران بدبین هستند و با احساس بدی به آنها می‌نگرند. همچنین آنها را با واژه بیگانه خطاب می‌کنند.

وقوع اعتراضات خشونت آمیز

شرایط بد اقتصادی، تفاوت سطح طبقاتی بالا، آمار بالای نرخ بیکاری، پرداخت حقوق کم بر اساس ساعات کاری دشوار و زیاد و غیره موجب شده است که مردم این کشور از دولت آن دل خوشی نداشته باشند. به همین دلیل یکی دیگر از مشکلات رایج و معایب زندگی در آفریقای جنوبی نارضایتی مردم و وقوع اعتراضات خشونت آمیز زیاد در آن است.

 

سفر به آفریقای جنوبی با سفریار

مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی شامل موارد مختلفی هستند و کسانی که می‌خواهند به این کشور سفر کنند، حتما باید از مزایای و معایب زندگی در آن مطلع باشند. زیرا در غیر صورت ممکن است خیلی زود از کرده خود پشیمان شده و نتوانند به زندگی در آن ادامه دهند.
به عبارت دیگر کسانی که با توجه به مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی، زندگی  در آن را انتخاب می‌کنند، مطمئن هستند که بر اساس ویژگی‌ها و توانایی‌های شخصی و همچنین وضعیت مالی و درآمدی خود می‌تواند، در کنار لذت بردن از مزایا، با سختی‌های آن نیز کنار بیایند.
اما کسانی که بدون تحقیق و انجام بررسی‌های وارد عمل شده و اقدام به اخذ اقامت موقت یا دائم این کشور می‌کنند، نمی‌توانند در آن به زندگی ایده‌آل مدنظر برسند.

سوالات متداول
  • کیفیت خدمات درمانی خصوصی در آفریقای جنوبی بسیار بالا است. به نحوی که به جرات می‌توان گفت، کیفیت خدمات درمانی خصوصی آن در سطح کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار دارد؛ اما مراقبت‌های عمومی و درمانی دولتی کیفیت بسیار ‌پایینی دارد.

  • کیفیت حمل و نقل عمومی در آفریقای جنوبی نسبت به بسیاری از کشورها دیگر ضعیف‌تر است و هنوز در هیچکدام از شهرهای آن خط مترو وجود ندارد و در همه شهرهای بزرگ آن برای حمل و نقل عمومی به غیر از اتوبوس وسیله دیگری در دسترس نیست.

  • در حال حاضر در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی وجود دارد و یکی از زبان‌های رسمی آن انگلیسی است. زبان انگلیسی از زبان‌های رایج آن به شمار می‌رود و بسیاری از مردم برای برقراری ارتباط با هم از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. 

  • هزینه زندگی در آفریقای جنوبی پایین است و کیفیت زندگی نیز در سطح خوبی قرار دارد و بطور کلی با یک درآمد متعارف می توان براحتی و بدون دغدغه در آن زندگی کرد.

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز از 5 از بین 0 نفر

دیدگاه ها